Argum City születése
A játék ötlete még 2006-ban született meg, akkor készítettem róla az első dokumentációt. A játékaink fő témája szinte mindig a fantasy, a varázslatok voltak, ez volt a specialitásunk. Én nagyon régóta szerettem volna egy más témájú játékot csinálni. Egy játékot, ami napjainkban játszódik, egyfajta valóságszimulátor, mint a Sims, ahol egy sikeres üzletembert alakítasz, akinek cégbirodalma van, birtoka, luxusautói. Ahol a játékosok családot alapíthatnak, gyerekeik születhetnek, és rengeteg féle dologgal foglalkozhatnak, bármit megtehetnek. Mindezt persze úgy, hogy számos lehetőség van a karakterfejlesztésre, felfedezésre, versengésre. A játék fő célja az lett volna, hogy sikeres, gazdag és boldog legyél. Épp ezért a játék első munkaneve „Sikerjáték” lett.
Az ötleteket folyamatosan gyűjtögettem és leírtam, ha valamivel elakadtam, a doksit félreraktam, aludtam rá egyet, aztán később csak beugrott a megoldást. Az elvek megvoltak már, a részleteket kellett kidolgozni. Időközben elindítottuk a Végzeturat és a Mágia Mestereit csináltuk, úgyhogy volt egyéb munka bőven, akkortájt kicsit pihent is a projekt, de nem akartam feladni. A játék nevén rengeteget rágódtunk, összeírtunk egy csomó lehetőséget, és többkörös szavazáson döntöttünk. Az utolsó pillanatban a listára az egyik kollégám felcsempészte a „Netlife” nevet, és ez elsöprő győzelmet aratott. A dolognak volt egy apró szépséghibája: a domain már természetesen foglalt volt, ezért ez a név sajnos nem volt lehetséges, de attól kezdve ezen a néven hívtuk a játékot. A végleges név csak 2 év elteltével, már a tervezési fázis után dőlt el, de erről majd később.
Az első modult 2012-ben kezdtük el csinálni. Ez lényegében a karaktergeneráló volt, Kovács Zoli programozta, és a HKK-ból jól ismert Ruzsinszki Zsolt készítette hozzá a grafikákat. A karakter nemét, kinézetét és ruházatát lehetett beállítani. Még a testalkat is változtatható volt, emiatt külön meg kellett csinálni minden ruhát a vékony, az átlagos, az izmos, a jóltáplált és a dagi karakterre is, plusz még az összeset minden színben.
Itt már eldőlt, hogy a játékot meg fogjuk csinálni, ezért nekiláttam egy nagyon részletes tervezésnek. A dolog azonban nem haladt eléggé, nagyon sokszor akadtam el olyan problémákon, amelyekre napokig, hetekig nem találtam megoldást. Ekkor vontam be a tervezésbe egy régi barátomat, Borha Zolit. Ettől kezdve a tervezés felgyorsult, minden héten összefutottunk, és megbeszéltünk egy-egy modult.
Kulcskérdés volt az is, hogy a játék kliensét miben fejlesszük. Kovács Zolinak már nagy rutinja volt a Flash programozásban, de a Flash ellen a Google akkor már kereszteshadjáratot hirdetett, és mi is tudtuk, hogy nagy, összetett játékot körülményes benne programozni. Ráadásul az is nyilvánvaló volt, hogy ennek a játéknak már tökéletesen kompatibilisnek kell lennie a mobiltelefonokkal, ezért a Flash-t végül kizártuk. Felmerült az Unity, mint univerzális platform, Zoli el is töltött néhány hónapot azzal, hogy megismerje, de végül arra jutottunk, hogy a zömében statikus oldalakat használó játéknál a html5/css gyorsabb, kevésbé erőforrás igényes megoldás.
A tervezés minden egyes játékunknál egyre több időt kap, igyekszünk mindent előre leírni, táblázatokkal lemodellezni, kiszámolni. Ez a játék minden korábbi rekordot megdöntött, a tervezés közel egy évet vett igénybe úgy, hogy még komoly programozás nem történt. Igyekeztünk minden apróságot lefixálni, képernyőtervek készültek, tudni akartuk, milyen lesz a játék már előre. Az aktív kódolást 2014-ben kezdtük el. A szerver oldali részt Barati István (Baraty) csinálta részmunkaidőben, a klienst pedig Kovács Zoli.
Rögtön az elején elkezdtük a grafikákat is csináltatni, hiszen tudtuk, hogy óriási mennyiségre lesz szükség: állóképekre, hátterekte, animációkra, ellenfelekre, hatalmas mennyiségű tárgygrafikára. A projekten 8 magyar grafikus dolgozott / dolgozik, plusz egy indonéz grafikai stúdió is csinált hozzá részeket.
A játék a nevét, az Argum City-t csak másfél évvel később kapta meg, amikor a játék háttértörténetét részletesen kidolgoztam. Hogy mi az az argum, arról majd később :)
Kövess minket a Facebook-on!
Tihor Miklós
Igazan elveztem vegigolvasni ezt a topikot |
A játékosok költése nem nyilvános adat, tehát sem cáfolni, sem megerősíteni nem fogunk adatot ilyen témában.
Csupán jeleztem, hogy az infó nem lett velünk egyeztetve és ez az állítás akár igaz, akár nem, lehetőleg ne bélyegezzünk meg senkit az összes tény pontos ismerete nélkül.
Részemről a téma lezárva. Béke. |
Aha!Megnéztem!Mondjuk a 191.hozzászólásod utolsó mondatábólTe,figyu légyszi olvasd már mit irtál oda!Szivesen idézem kérés esetén mert úgy látom hogy te azt sem olvasod el amit irsz!Szóval megismétlem mert úgy látom nem volt elég egyértelmü:Semmi közöd hozzá hogy ki mennyit költ/nem költ a játékokra.(Bár ezt Kati diplomatikusan fogalmazta meg, de úgy látom hogy az okostojások nem értenek a szép szóból!)Légyszi a büdös zoknis fiókodban turkálj ne mások pénzével foglalkozz!Én annyit költök a játékaimra amennyit akarok, vagy amennyi jól esik.(És ebbe beletartoznak a Beholder/Különféle szerencse játékok is amihez a Beholdernek nincs köze.)Neked meg pláne hogy mire költöm a pénzemet, ha ötsázért indulok egy ligás versenyen ahoz úgyanúgy semmi közöd mint ha elindulnék egy ötvenezres pókerversenyen.Tipikus Magyarország, neki nincs miböl játszani mert elviszi bármi, unatkozik,(pedig van jobb keze..) más pénzével akar foglakozni..Szerintem ezt is kezelni kéne...(Nem akarlak elkeseriteni de sok mindent lehet mondani a Beholderöl jót/rosszat egyaránt, nézőpont kérdése de akkora madárnak ne nézd már öket hogy majd a te kedvedért listát fognak késziteni hogy ki mennyit költött náluk!Ők sem tudják 100%ra ezt megmondani neked!Egyébként én tudom is hogy miért nem te meg találd ki.)Játékfüggőség:Ok!Létező probléma, de nem hiszem hogy ez a te kompetenciád lenne eldönteni hogy ki az, ki nem az.Vagy esetleg téged DR.MORCINKOVICSNAK hivnak?Szerintem nem, de ha mégis akkor engedd meg hogy majd ÉN keresselek meg a "betegségemel"és nem forditva!Remélem rohadt világos és egyértelmü voltam Morcin! |
Morcinkovics:Alapvetöen a haverom vagy és sok dologban igazat adok neked de az hogy látni lehessen hogy ki mennyit költött a játékra, finoman szólva is nevetséges.Mi vagy te Nav ellenőr?A múlthavi tefonszámlám nem érdekel?Az hogy a beholder hogy számol el a navnak az engem nem érdekel, de más játékos nehogy már azt nézegesse hogy én mennyit hagytam a beholdernél.Hovatovább meg számon kérjen hogy miböl is telik rá...Mit te képzelsz barátom?Szerintem erröl ennyit.
Beholder:Az hogy egy játékot ingyenesnek hirdettek és közben teletüzdelitek fizetös dolgokkal az nem hazugság egy kicsit?De mindegy is megszoktam már a világ eme képmutatását és álszentségét ezen én még tovább is lendülnék.DE!Egészen addig amig egy játékotok nem üti meg az általam elvárt szinvonalat, játszani sem fogok vele nemhogy fizetni érte!Sem 150 ezret, sem kétezret.Vonatkozik ez böngészős/kártyás játékra is.Amig van rá esély hogy veszek egy csomag hkk-t és selejt ritkákat bontok(És ami a pofátlanság magasiskolája hogy nem vállaltok felelősséget érte!)addig nem veszek egy csomagal sem.Az hogy hogyan jutok hkk laphoz...Hát majd kreativ leszek.És itt ragadnám meg az alkalmat hogy szóljak, kéne némi átalakitás a beholder webshop honlapján mert jelen formájában használhatatlan.Sebaj!Nem az én problémám legfelejebb nem rendelek töletek.Ennyi.További szép napot mindenkinek!Üdv! |
Pár észrevétel:
Látom, mi ragadott meg a cikkben. Erről az jut eszembe, hogy annak idején újságírók és tv riporterek jöttek sorban, hogy megnézzék a fantasyt, a szerepjátékot meg a HKK nevű "csodát". Kérdéseket tettek fel nekünk is, elmentek klubokba, játékosokat kérdeztek. 20 játékosból 19 elmondta, hogy mennyire jó dolog ez, közösséghez tartozik, kikapcsolódik, megmozgatja a fantáziáját, stb stb. De addig kérdezgettek, amíg találtak 1-et, aki arról mesélt, hogy ő a szerpejátékban azt élvezi, hogy a ártatlan falvakat irt ki, vagy a HKK-ban valaki ellopta az X Forint értékű gyűjteményét stb. Szerinted kinek a nyilatkozatát adták be? Az újságírók már ilyenek, egy cikket a szenzáció ad el mindig, nem az, hogy minden szép jó és pozitív minden.
Valaki elköltött egy játékra 150e Ft-ot! Egyrészt ezt az újságíró semmilyen módon nem tudta ellenőrizni, egyszerűen elhitte, tehát vagy igaz, vagy nem. De tegyük fel, hogy elköltesz egy játékra ennyi pénzt. Van, aki sportra, hobbira, táplálékkiegészítőkre, vagy bármilyen egyéb dologra ugyanígy elkölt ennyi pénzt 2 hónap alatt. Van, aki milliókat fizet egy festményért, vagy egy kopott pólóért. Mindenki maga dönti el, mi mennyit ér neki. Szerinted értelmetlen, szerinte nem az. Ha valaki a teljes jövedelmét elkölti így, az valóban egy probléma. Ha a jövedelme 10-20%-kát a hobbijára? Akkor teljesen normális dolog akár, minden relatív.
A játékok evolúciója oda vezetett, hogy olyan sok az ingyenes játék, hogy már nagyon nem lehet X Forintért játékot eladni. Marad a mikrotranzakciós modell, ahol a játékosok egy része átlagos összeget költ, pár ezet Forintot havonta, egy jelentős részük semmit, és lesz olyan, aki az átlag felett költ - az ő támogatásuk segíti azt, hogy a játékosok ingyen játszhassanak. Igazándiból nagyon sok minden így működik manapság, nemcsak a játékok, szóval ha most csodálkozol rá erre az üzleti modellre, akkor üdv a 21. században |
Szerintem mindenki el tudja dönteni, hogy mennyit ér meg neki költeni a hobbijára. Ne bántsunk meg senkit megjegyzésekkel.
A cikkíró pedig a cseten beszélt valakivel, tehát nem tőlünk kért információt erről... sem. |
Ha futja rá és ideje is van, miért ne? Van a TF-en is olyan, aki komoly összeget áldoz rá havonta, hogy top kalandozója legyen. Én csak elpötyögök vele, úgy tűnt, leginkább az F5 gomb cseréjére kell majd költenem, de azóta elkezdték javítani a lefagyást okozó hibákat. |
Kritikának nem elég őszinte, reklámnak túlságosan is. |
Meglepő, hogy pörög a cenzúra... |
Szerintem ne bosszankodj ennyire azon, hogy lemaradtál a béta tesztről, ennyi idegeskedést tényleg nem ér a dolog! Amúgy is zárjuk a héten. Utána hamarosan kipróbálhatod a játékot élesben, ha akarod. Lesz egy nagyon részletes wikipédia is a játékról, tehát elvileg még infóban sem lesz hiány. Természetesen szívesen látjuk a véleményedet a játékról, ha kipróbáltad! |
Endyr:Köszönöm hogy hozzászóltál, örülök hogy teljessé tettem életed.(Nem is merek belegondolni milyen lehetett eddig.)Ja,és akkor kéne belebrekegni ebbe a párbeszédbe,ha majd annyi pénzt költesz a beholder játékaira mint én!
Beholder:Nekem nem jött meghívó, spamba sem volt.(Néztem!)Mellesleg a múltkor elmagyaráztáttok mért öt év egy játékfejlesztés.Oké,igy már csak a maradék 15 évvel kellene valamit kezdeni...(Bár biztos vagyok benne hogy megmagyarázzátok azt is.)Csak ezzel az a gond hogy én vagyok a "Fizető játékos" és játszani akarok a pénzemért!!(Jó tudom hogy én vagyok a kö@ög hogy ezt elvárom,de hát ez van.)Erre mi van?:Csúszás,(Nem kicsit,hónapok/évekröl beszélünk!),más játékoban nerfelések,büntetéssel felérő "hibajavitások"stb.stb..Nem Beholder!Ez nem igy müködik!És tulajdonképpen meghívó ide vagy oda,ezért nem fogok játszani ezzel a játékkal.Remélem levontátok a tanulságokat, (Ti?Kizárt,sosem tanultok!Huszonöt év alatt sem!)én is levontam a magamét.Sok sikert kivánok a játéknak, nélkülem, izgatottan várom a következö játékot amit majd fejlesztettek.(Ami talán kb.30-35 év múlva készen is lesz.)Üdv!Adam. |
A béta tesz a jövő héten ér véget, utána kell még valamennyi idő, hogy minden felmerült hibát javítsunk, az éles utána indul (kb. másfél-2 hét).
Az Argum gólemet úgy tudod megszerezni, ha játszol a játékkal, a konkrét részleteket kiírjuk induláskor!
Adam: elvlieg küldtünk mindenkinek emailt, amikor elindult a béta, de elképzelhető, hogy volt, akinek a spamban landolt. Aki utólag írt még, a bétába beraktunk mindenkit egyébként. |
Koszonjuk, hogy ezt megosztottad velunk, most mar teljes az eletunk |
Hello,
Mikor indul az éles?
A kiszivárgott Argum gólem lapot, hogy lehet majd megszerezni irl?
Üdv: Kyb |
Nekem nem jött meghívó a bétára,de bezzeg a hírlevek jöttek(az valahogy azok nem keveredtek el...)és valahogy ezt nem érzem korrektnek.Azt sem érzem fairnak hogy mintha Januári indulásról volt szó(tudomásom szerint október van.Boldog új évet beholder!)úgyhogy engem mostantól ez a játék(ami szerintem nem más mint egy sims paródia.)hidegen hagy, felölem már akármikor indulhat én biztos nem fogok erre regelni. |
A béta tesztelés már nem tart sokáig, kb. 1 hét múlva lezártjuk, ezért újabb béta teszterek már ne jelentkezzenek. A béta teszt után javitjuk a még felgyűlt hibákat, és indul az éles játék, ott találkozunk |
Sziasztok.
Szeretnék én is kérni 1 meghívót.
Köszönöm előre is. |
Sziasztok,
Nekem sem jott meghivo, szeretnek kerni.
Elore is koszonom. |
"Én nem kaptam meghívót a bétára, csak a beholder hírleveleket kaptam hetente."
Ird meg a mail cimedet az argumcity kukac beholder pont hu -ra, és adunk meghivót.
colby: nem tudom mi lehet a gond, a többieknek működik már, kérlek irj te is emailt, és utánanézek, lehet el van irva az email cimed.
illetve most csinálunk egy discord csatornát, ott is tudsz irni és megnézem, mi a gond
https://discord.gg/yhc3jQ |
most is ugyanaz...
A játékba jelenleg csak a bétatesztelők léphetnek be, indulás hamarosan. |
Én nem kaptam meghívót a bétára, csak a beholder hírleveleket kaptam hetente. Ezek szerint A blogbejegyzés értesítőre nem iratkoztam fel, ami alapján kimentek a meghívók. Jöttem én blogot nézni külön hírlevél nélkül is, minden héten.
Kaphatnék meghívót, így utólag? |
Kérlek próbáld meg most, elvileg már mennie kell! |
hát igen, de ennél én még nem jutottam tovább..
A játékba jelenleg csak a bétatesztelők léphetnek be, indulás hamarosan. |
Azért került pár hozzászólásom törlésre, mert a jelzett hibák javítva lettek? |
Reg ablak nem értesített a sikeres regisztrációrol.. ezért rányomtam mégegyszer ekkor már szólt h ez a mail cím használatban van.
Látom, mi a hiba, néha, ha regisztrál valaki, ott marad a regisztrációs képernyőn, nem ugrik tovább. A regisztráció azonban ilyenkor is megtörtént, a jelszóval, amit megadtál, be tudsz lépni! |
Az utolsó blog bejegyzésről nem küldtünk már mailt, mivel a béta indulásról úgyis ment ugyanazoknak az embereknek.
A regisztrációval kapcsolatban tudnom kellene, melyik emailről van szó, hogy utána tudjak nézni, ehhez kérlek írd meg emailben, ki vagy, melyik emailről van szó! | Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
Létrehozás: 2018. július 20. 12:56:57 | Utolsó frissítés: 2018. július 25. 10:14:58 | Nyomtatási forma | Az oldal új verziójának megtekintése |