Vissza a Főoldalra


Hírek
Argum City
Argum City Wiki
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Bevezető
Mi is az az Argum City?
A játék elemei
Alkalmazott harc
Alkalmazottakról részletesebben
Az ellenfelekről részletesebben
Bánya
Barátok
Birtok
Cég
Célok
Elfajzott kedvenc
Garázs
Gyűjtemények
Időbeosztás
Karakter
Kedvenc
Kert
Minijátékok
Mire lehet argumot költeni
Robot
Robotok részletesebben
Szövetségek
Árverések
Argum City chipek
Szövetségi háború
Erőforrások
Kényelmi funkciók
Tutorial
Híres cégek és NJK-k
Játék telefonról
Kedvcsináló film készül
ReGAMEX kiállítás
A fejlesztés története
Fejlesztési szempontok
Miért tart a fejlesztés 5 évig?
Grafikusok
Mi kell még az induláshoz?
Kvíz
Grafika
Indulás: tutorial
A játék bemutatása
A színfalak mögött
Argum City trailer (30 sec)
Argum City trailer (42 sec)
Mókás munkavideó
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 


Argum City: A legfontosabb szempontok


Mint minden játéktervező, én is a legtökéletesebb játékot akarom mindig megalkotni - persze ez nem feltétlenül sikerül :) Ennél a játéknál is a dokumentációban a legelső fejezet arról szólt, hogy mik a célok a játék létrehozásakor. Mi az, ami korábbi játékainkban sikeres volt, és mi az, ami nem tetszett a játékosoknak, és ezért másképp kell csinálni.
A játékaink egyik legfontosabb ismertetőjegye, hogy hosszútávú szórakozást kínálunk. A játékokat folyamatosan fejlesztjük, a játékosok javaslatait figyelembe véve, sok évre tervezünk, fontos, hogy mindig legyenek célok.
Ami nekem a legnagyobb nehézséget jelenti, hogy a játék egyszerű legyen, legalábbis az elején. Ez egy nagyon fontos szempont elvileg egy játék megalkotásánál - de nekem még sosem sikerült (valószínűleg most sem). Persze azért voltak „tesztalanyok” már a játék korai szakaszában is, legkisebb lányom gond nélkül boldogult a játékban, úgyhogy azért ez biztató volt.

További fontos szempontok voltak:
  • 1.) Lehetőség interakcióra, együttműködésre a játékosok közt, anélkül, hogy bárkit „kényszerítene” erre a játék. Egy többszemélyes játéknál mindig fontos elem, hogy tudjunk barátokra szert tenni, legyenek közös kalandok. De ugyanakkor ne legyenek olyan kihívások, amelyek elérhetetlenek pusztán azért, mert nem sikerült összehozni a megfelelő csapatot, vagy mert nem ér rá mindenki mindig ugyanabban az órában. Pl. a városok építése, a térkapus ellenfelek legyőzése, a háború más városokkal mind-mind ezeknek a szempontoknak a figyelembevételével készül.
  • 2.) Idő, idő, idő. Az idő az egyik legfontosabb faktor a játékoknál. Ha egy játékban néhány kattintás után elfogy a tennivaló, akkor hamar ráun az ember. De ha nap 5-6 órát kell vele foglalkozni ahhoz, hogy „ne maradjon le” az is gyors kiégéshez vezet. Már a játék tervezésekor odafigyeltünk rá, hogy ahol szükséges, legyenek automatizálási, gyorsítási lehetőségek, kattintáscsökkentő funkciók. A böngészős játékokra jellemző, hogy sok olyan tennivaló van, amit minden nap meg lehet (érdemes is) megcsinálni. Amiről úgy éreztük, hogy repetitív, megunható dolog, oda raktunk egy korlátot: ha ezt a dolgot X-szer megcsináltad, ha akarod, nem kell többé foglalkoznod vele, egyszerűen csak minden nap megkapod érte a jutalmat. Minden játékban, ha újdonságok kerülnek be, az óhatatlanul növeli a játékidőt. Viszont ha a régi dolgokkal közben nem kell már foglalkoznod, akkor tényleg csak az új, még érdekes eseményekkel fogsz játszani. Emellett odafigyeltünk arra, hogy ne legyen minden „kötelező”, a játékos választhasson, hogy egy célt hogy ér el, valamit hogyan szerez meg. Pl. ha a minijátékokkal játszol, azzal növeled kedvenceid boldogságát. De ha nincs időd rá, vagy kedved hozzá, ha akarsz, vehetsz a boltban játékokat a kedvenceidnek, amitől ugyanúgy megnő a boldogságuk. Vagy pl. ott vannak a játék erőforrásai, a legtöbbhöz több módon is hozzájuthatsz, pl. szakértelempontokat szinte bármelyik cselekvéssel szerezhetsz.
  • 3.) Versengés. Egy többszemélyes játékban fontos, hogy lehessen versenyezni másokkal, eredményeket elérni, előretörni a toplistákon. Viszont azt senki sem szereti, ha elvehetnek tőle dolgokat, tárgyakat, lélekenergiát, TP-t, stb. A győzelmekért lesz jutalom, de a vereségért nem fogunk senkit büntetni. Nem csak az elsők lesznek jutalmazva, hanem a sokadik helyezett is. Nemcsak játékosokkal fogsz tudni versengeni, bőven lesznek NPC ellenfelek és kihívások is, pl. az aréna egyik szobájában egyre erősebb NPC ellenfeleket kell majd legyőznöd.
  • 4.) Felfedezés. Fontos, hogy a játékban legyen bőven felfedeznivaló. Új épületek, tárgyak, kutatnivalók, kalandok, rengeteg felfedeznivaló vár a játékosokra már a játék indulásakor. A stratégia elmék számára pedig taktikák, játékmechanizmusok, stratégiák felderítése vár. Ahogy írtam korábban, irdatlanul sok idő ment el a játék tervezésével, mivel igyekeztem kidolgozni mindent előre, nagyon hosszú távra. De természetesen a játék indulása után már fejlesztjük is tovább, elsősorban a még meg nem valósult tervek, és a ti javaslataitok alapján.
  • 5.) Fejlődés, célok. Számomra a játékokban az egyik legfontosabb dolog mindig a folyamatos fejlődés élménye volt, hogy mindig legyenek célok a karakterem számára. Ezekben itt sem lesz hiány, fejlesztheted a robotodat, a kedvenceidet, az alkalmazottaidat, a birtokodat és minden mást.
    Egyedi megoldást találtunk egy érdekes dilemmára, ami játékokban fel szokott merülni. A legtöbb játék nem engedi meg a végtelen fejlődést, mindig van egy „cap”, egy maximum, aminek elérése után nincs tovább. Bár a játékban rengeteg dolog ki van dolgozva 200. szintig, több évre előre, mégis, van ahol elhelyeztünk ilyen „cap”-eket. Például, a robotok kezdeti szintplafonja 50. szint (azért ide sem lehet gyorsan elérni). Ha valaki eléri ezt a szintet, attól kezdve különlegesen tápos felszereléseket tud gyűjteni, és a gép számolja, hogy hányan érték el szintén az 50. szintet. Ha elég ember jutott el a szintplafonig, akkor az megszűnik, és mindenki mehet tovább. Ennek a mechanizmusnak köszönhetően nem lesz az, hogy valaki annyira elhúz a mezőnytől, hogy soha nem lehet utolérni, viszont amíg elég kihívó éri utol szintben, addig sem fog unatkozni, és tud valamekkora előnyt szerezni másban (felszerelésben).
    A másik, hogy a játékban egy rengeteg célból álló rendszer is van, ezeket a célokat tetszőleges sorrendben és sebességgel teljesítheted.
  • 6.) Free-to-play, pay-to-win. Ezzel a 2 kifejezéssel írható le a legtöbb modern játék üzleti modellje. Ennek eredményeképp a játékosokat a játék első pillanatától fizetési opciókkal bombázzák, a költhető összegre pedig a határ a csillagos ég. A mi üzleti modellünk ehelyett inkább a hosszútávú bizalomra akar épülni. Játssz a játékkal, ha tetszik, örömmel vesszük, ha támogatod is, ha nem akarsz fizetni, akkor is tudsz a játékban boldogulni. A valódi őskővé (akarom mondani argummá) váló kiégett argum modellje itt is megmarad, de emellett ebben a játékban számos lehetőség lesz ingyenes argum szerzésére is.

  • Tihor Miklós

    Kövess minket a Facebook-on!

     | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
    Nézet:
    Igazan elveztem vegigolvasni ezt a topikot
     
     
    200.
     
    A játékosok költése nem nyilvános adat, tehát sem cáfolni, sem megerősíteni nem fogunk adatot ilyen témában.
    Csupán jeleztem, hogy az infó nem lett velünk egyeztetve és ez az állítás akár igaz, akár nem, lehetőleg ne bélyegezzünk meg senkit az összes tény pontos ismerete nélkül.

    Részemről a téma lezárva. Béke.
     
    Aha!Megnéztem!Mondjuk a 191.hozzászólásod utolsó mondatábólTe,figyu légyszi olvasd már mit irtál oda!Szivesen idézem kérés esetén mert úgy látom hogy te azt sem olvasod el amit irsz!Szóval megismétlem mert úgy látom nem volt elég egyértelmü:Semmi közöd hozzá hogy ki mennyit költ/nem költ a játékokra.(Bár ezt Kati diplomatikusan fogalmazta meg, de úgy látom hogy az okostojások nem értenek a szép szóból!)Légyszi a büdös zoknis fiókodban turkálj ne mások pénzével foglalkozz!Én annyit költök a játékaimra amennyit akarok, vagy amennyi jól esik.(És ebbe beletartoznak a Beholder/Különféle szerencse játékok is amihez a Beholdernek nincs köze.)Neked meg pláne hogy mire költöm a pénzemet, ha ötsázért indulok egy ligás versenyen ahoz úgyanúgy semmi közöd mint ha elindulnék egy ötvenezres pókerversenyen.Tipikus Magyarország, neki nincs miböl játszani mert elviszi bármi, unatkozik,(pedig van jobb keze..) más pénzével akar foglakozni..Szerintem ezt is kezelni kéne...(Nem akarlak elkeseriteni de sok mindent lehet mondani a Beholderöl jót/rosszat egyaránt, nézőpont kérdése de akkora madárnak ne nézd már öket hogy majd a te kedvedért listát fognak késziteni hogy ki mennyit költött náluk!Ők sem tudják 100%ra ezt megmondani neked!Egyébként én tudom is hogy miért nem te meg találd ki.)Játékfüggőség:Ok!Létező probléma, de nem hiszem hogy ez a te kompetenciád lenne eldönteni hogy ki az, ki nem az.Vagy esetleg téged DR.MORCINKOVICSNAK hivnak?Szerintem nem, de ha mégis akkor engedd meg hogy majd ÉN keresselek meg a "betegségemel"és nem forditva!Remélem rohadt világos és egyértelmü voltam Morcin!
     
    Morcinkovics:Alapvetöen a haverom vagy és sok dologban igazat adok neked de az hogy látni lehessen hogy ki mennyit költött a játékra, finoman szólva is nevetséges.Mi vagy te Nav ellenőr?A múlthavi tefonszámlám nem érdekel?Az hogy a beholder hogy számol el a navnak az engem nem érdekel, de más játékos nehogy már azt nézegesse hogy én mennyit hagytam a beholdernél.Hovatovább meg számon kérjen hogy miböl is telik rá...Mit te képzelsz barátom?Szerintem erröl ennyit.
    Beholder:Az hogy egy játékot ingyenesnek hirdettek és közben teletüzdelitek fizetös dolgokkal az nem hazugság egy kicsit?De mindegy is megszoktam már a világ eme képmutatását és álszentségét ezen én még tovább is lendülnék.DE!Egészen addig amig egy játékotok nem üti meg az általam elvárt szinvonalat, játszani sem fogok vele nemhogy fizetni érte!Sem 150 ezret, sem kétezret.Vonatkozik ez böngészős/kártyás játékra is.Amig van rá esély hogy veszek egy csomag hkk-t és selejt ritkákat bontok(És ami a pofátlanság magasiskolája hogy nem vállaltok felelősséget érte!)addig nem veszek egy csomagal sem.Az hogy hogyan jutok hkk laphoz...Hát majd kreativ leszek.És itt ragadnám meg az alkalmat hogy szóljak, kéne némi átalakitás a beholder webshop honlapján mert jelen formájában használhatatlan.Sebaj!Nem az én problémám legfelejebb nem rendelek töletek.Ennyi.További szép napot mindenkinek!Üdv!
     
    Pár észrevétel:
    Látom, mi ragadott meg a cikkben. Erről az jut eszembe, hogy annak idején újságírók és tv riporterek jöttek sorban, hogy megnézzék a fantasyt, a szerepjátékot meg a HKK nevű "csodát". Kérdéseket tettek fel nekünk is, elmentek klubokba, játékosokat kérdeztek. 20 játékosból 19 elmondta, hogy mennyire jó dolog ez, közösséghez tartozik, kikapcsolódik, megmozgatja a fantáziáját, stb stb. De addig kérdezgettek, amíg találtak 1-et, aki arról mesélt, hogy ő a szerpejátékban azt élvezi, hogy a ártatlan falvakat irt ki, vagy a HKK-ban valaki ellopta az X Forint értékű gyűjteményét stb. Szerinted kinek a nyilatkozatát adták be? Az újságírók már ilyenek, egy cikket a szenzáció ad el mindig, nem az, hogy minden szép jó és pozitív minden.

    Valaki elköltött egy játékra 150e Ft-ot! Egyrészt ezt az újságíró semmilyen módon nem tudta ellenőrizni, egyszerűen elhitte, tehát vagy igaz, vagy nem. De tegyük fel, hogy elköltesz egy játékra ennyi pénzt. Van, aki sportra, hobbira, táplálékkiegészítőkre, vagy bármilyen egyéb dologra ugyanígy elkölt ennyi pénzt 2 hónap alatt. Van, aki milliókat fizet egy festményért, vagy egy kopott pólóért. Mindenki maga dönti el, mi mennyit ér neki. Szerinted értelmetlen, szerinte nem az. Ha valaki a teljes jövedelmét elkölti így, az valóban egy probléma. Ha a jövedelme 10-20%-kát a hobbijára? Akkor teljesen normális dolog akár, minden relatív.

    A játékok evolúciója oda vezetett, hogy olyan sok az ingyenes játék, hogy már nagyon nem lehet X Forintért játékot eladni. Marad a mikrotranzakciós modell, ahol a játékosok egy része átlagos összeget költ, pár ezet Forintot havonta, egy jelentős részük semmit, és lesz olyan, aki az átlag felett költ - az ő támogatásuk segíti azt, hogy a játékosok ingyen játszhassanak. Igazándiból nagyon sok minden így működik manapság, nemcsak a játékok, szóval ha most csodálkozol rá erre az üzleti modellre, akkor üdv a 21. században
     
    Szerintem mindenki el tudja dönteni, hogy mennyit ér meg neki költeni a hobbijára. Ne bántsunk meg senkit megjegyzésekkel.

    A cikkíró pedig a cseten beszélt valakivel, tehát nem tőlünk kért információt erről... sem.
     
    Ha futja rá és ideje is van, miért ne? Van a TF-en is olyan, aki komoly összeget áldoz rá havonta, hogy top kalandozója legyen. Én csak elpötyögök vele, úgy tűnt, leginkább az F5 gomb cseréjére kell majd költenem, de azóta elkezdték javítani a lefagyást okozó hibákat.
     
    Kritikának nem elég őszinte, reklámnak túlságosan is.
     
    Korrekt írás!
     
    https://index.hu/tech/godmode/2020/01/17/argum_city_tihor_miklos_netes_jatek/
     
    Meglepő, hogy pörög a cenzúra...
     
    Szerintem ne bosszankodj ennyire azon, hogy lemaradtál a béta tesztről, ennyi idegeskedést tényleg nem ér a dolog! Amúgy is zárjuk a héten. Utána hamarosan kipróbálhatod a játékot élesben, ha akarod. Lesz egy nagyon részletes wikipédia is a játékról, tehát elvileg még infóban sem lesz hiány. Természetesen szívesen látjuk a véleményedet a játékról, ha kipróbáltad!
     
    Endyr:Köszönöm hogy hozzászóltál, örülök hogy teljessé tettem életed.(Nem is merek belegondolni milyen lehetett eddig.)Ja,és akkor kéne belebrekegni ebbe a párbeszédbe,ha majd annyi pénzt költesz a beholder játékaira mint én!
    Beholder:Nekem nem jött meghívó, spamba sem volt.(Néztem!)Mellesleg a múltkor elmagyaráztáttok mért öt év egy játékfejlesztés.Oké,igy már csak a maradék 15 évvel kellene valamit kezdeni...(Bár biztos vagyok benne hogy megmagyarázzátok azt is.)Csak ezzel az a gond hogy én vagyok a "Fizető játékos" és játszani akarok a pénzemért!!(Jó tudom hogy én vagyok a kö@ög hogy ezt elvárom,de hát ez van.)Erre mi van?:Csúszás,(Nem kicsit,hónapok/évekröl beszélünk!),más játékoban nerfelések,büntetéssel felérő "hibajavitások"stb.stb..Nem Beholder!Ez nem igy müködik!És tulajdonképpen meghívó ide vagy oda,ezért nem fogok játszani ezzel a játékkal.Remélem levontátok a tanulságokat, (Ti?Kizárt,sosem tanultok!Huszonöt év alatt sem!)én is levontam a magamét.Sok sikert kivánok a játéknak, nélkülem, izgatottan várom a következö játékot amit majd fejlesztettek.(Ami talán kb.30-35 év múlva készen is lesz.)Üdv!Adam.
     
    A béta tesz a jövő héten ér véget, utána kell még valamennyi idő, hogy minden felmerült hibát javítsunk, az éles utána indul (kb. másfél-2 hét).

    Az Argum gólemet úgy tudod megszerezni, ha játszol a játékkal, a konkrét részleteket kiírjuk induláskor!

    Adam: elvlieg küldtünk mindenkinek emailt, amikor elindult a béta, de elképzelhető, hogy volt, akinek a spamban landolt. Aki utólag írt még, a bétába beraktunk mindenkit egyébként.
     
    Koszonjuk, hogy ezt megosztottad velunk, most mar teljes az eletunk
     
    Hello,

    Mikor indul az éles?
    A kiszivárgott Argum gólem lapot, hogy lehet majd megszerezni irl?

    Üdv: Kyb
     
    Nekem nem jött meghívó a bétára,de bezzeg a hírlevek jöttek(az valahogy azok nem keveredtek el...)és valahogy ezt nem érzem korrektnek.Azt sem érzem fairnak hogy mintha Januári indulásról volt szó(tudomásom szerint október van.Boldog új évet beholder!)úgyhogy engem mostantól ez a játék(ami szerintem nem más mint egy sims paródia.)hidegen hagy, felölem már akármikor indulhat én biztos nem fogok erre regelni.
     
    A béta tesztelés már nem tart sokáig, kb. 1 hét múlva lezártjuk, ezért újabb béta teszterek már ne jelentkezzenek. A béta teszt után javitjuk a még felgyűlt hibákat, és indul az éles játék, ott találkozunk
     
    Sziasztok.
    Szeretnék én is kérni 1 meghívót.
    Köszönöm előre is.
     
    Sziasztok,

    Nekem sem jott meghivo, szeretnek kerni.

    Elore is koszonom.
     
    "Én nem kaptam meghívót a bétára, csak a beholder hírleveleket kaptam hetente."

    Ird meg a mail cimedet az argumcity kukac beholder pont hu -ra, és adunk meghivót.

    colby: nem tudom mi lehet a gond, a többieknek működik már, kérlek irj te is emailt, és utánanézek, lehet el van irva az email cimed.

    illetve most csinálunk egy discord csatornát, ott is tudsz irni és megnézem, mi a gond
    https://discord.gg/yhc3jQ
     
    most is ugyanaz...

    A játékba jelenleg csak a bétatesztelők léphetnek be, indulás hamarosan.
     
    Én nem kaptam meghívót a bétára, csak a beholder hírleveleket kaptam hetente. Ezek szerint A blogbejegyzés értesítőre nem iratkoztam fel, ami alapján kimentek a meghívók. Jöttem én blogot nézni külön hírlevél nélkül is, minden héten.
    Kaphatnék meghívót, így utólag?
     
    Kérlek próbáld meg most, elvileg már mennie kell!
     
    hát igen, de ennél én még nem jutottam tovább..

    A játékba jelenleg csak a bétatesztelők léphetnek be, indulás hamarosan.
     
    Azért került pár hozzászólásom törlésre, mert a jelzett hibák javítva lettek?
     
    Reg ablak nem értesített a sikeres regisztrációrol.. ezért rányomtam mégegyszer ekkor már szólt h ez a mail cím használatban van.


    Látom, mi a hiba, néha, ha regisztrál valaki, ott marad a regisztrációs képernyőn, nem ugrik tovább. A regisztráció azonban ilyenkor is megtörtént, a jelszóval, amit megadtál, be tudsz lépni!
     
    Az utolsó blog bejegyzésről nem küldtünk már mailt, mivel a béta indulásról úgyis ment ugyanazoknak az embereknek.

    A regisztrációval kapcsolatban tudnom kellene, melyik emailről van szó, hogy utána tudjak nézni, ehhez kérlek írd meg emailben, ki vagy, melyik emailről van szó!
     
    Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

    Létrehozás: 2018. július 31. 10:27:05
    Utolsó frissítés: 2018. augusztus 15. 09:57:09
    Nyomtatási forma

    Az oldal új verziójának megtekintése


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.