Hatalom Kártyái kártyalap - Tüskepajzs | - Kinézet - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 3 szavazat alapján 2.0)
- Használhatóság - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 4 szavazat alapján 3.2) - Eredetiség - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 4 szavazat alapján 3.5) |
|
(AK20) A Negatív létsík hatása az aktuális ÉP-t növelő (gyógyító) varázslatokra és hatásokra vonatkozik (pl. Halálkapu, Tüskepajzs, regenerálódás stb.), arra nem, ami maximális ÉP-t növel (pl. Leah oltára, Raia oltára, Erőpajzs stb.) | (AK5) Az idő kerekénél a kijátszás feltétele a lapdobás, így meg sem próbálhatod kijátszani addig, amíg nem dobtál a kezedből két lapot. Az ellenfeled csak ezután dönti el, hogy megakadályozza-e. A Tüskepajzsnál azonban a sikeres kijátszás eredménye a laphúzás, ezért ha ezt ellenvarázsolják, akkor nem lehet helyette lapot húzni. | (AK72) Ha egy lényem 0 életpontra, vagy az alá kerül, akkor még mielőtt a gyűjtőbe menne, megmenthetem, ha azonnali varázslattal vagy hatással gyógyítok rajta, illetve növelem az életpontját. Ezeket az azonnali varázslatokat és hatásokat nevezzük összefoglalóan életmentő hatásnak. Mit is jelent ez pontosan? Mik azok, amiket azonnali hatásként használhatok? Azt gondolom, mindenki számára egyértelmű, hogy az olyan azonnali varázslatok, amire az van írva, hogy célpont lény, vagy lények egy csoportja gyógyul X életpontot (pl. Gemina balzsama), vagy nő valamennyivel ezen lények életpontja (pl. Tüskepajzs), az feltétel nélkül beleillik a fenn leírt szabályba. Természetesen nem menthetem meg a lényemet gyógyító, vagy életpont növelő általános varázslat vagy bűbáj kijátszásával, csak az azonnalikéval. Az asztalon levő lapok aktivizálást igénylő képességei azonnali hatásnak számítanak, tehát ezek működnek ilyenkor. Ilyen például a Fehér gyógyító ital. Vannak azonban olyan képességek, amiket csak bizonyos fázisokban lehet használni (pl. a saját köröd fő fázisában). Ha egy lényem olyankor halna meg sebződéstől, amikor az aktuális képesség használható, akkor ezekkel is meg menthetem a lényemet, de ha mondjuk az ellenfél köre van, és akkor a leírás szerint nem használható a képesség, akkor életmentő hatásként sem alkalmazható. Életmenő hatásként olyan varázslatot vagy képességet is lehet használni, ami egyedül nem növeli az életpontot, de közvetetten újabb lapok vagy varázslatok használata nélkül igen. Klasszikus példa a Raia oltára - Áttérítés esete. Raia oltára +1 ÉP-t ad a Raia lényeknek. Tehát ha Áttérítéssel Raiára változtatom egy lényem színét, akkor ezzel, újabb lap vagy hatás használata nélkül, megnövelem az életpontját. Ebben az esetben tehát az Áttérítés működhet életmentő hatásként. A regeneráció gyakorlatilag a lények beépített életmentő hatása, amit akkor lehet használni, amikor egy lényem megsebesült. Viszont az már nem működhet életmentő hatásként, ha egy lényem passzivizálásra regenerációt ad egy másik lényemnek, hiszen ekkor maga a regeneráció megadása egy cselekedet, ami nem növeli a lény ÉP-jét, és a lényem életpontja csak akkor fog nőni, ha még utána használom a regenerációt. Célszerű ilyenkor már előre megadni a másik lénynek a regenerációt, amit az a sebződés után már gond nélkül használhat a saját megmentésére. Életmentő hatás bármikor, bármely fázisban használható, amikor a lényem 0 életpontra vagy az alá sebződik. Ez alól kivétel az előkészítő fázis, amikor ugye nem lehet varázsolni, és aktivizálást igénylő képességet használni. Elméletileg a csere fázisban sem lehet, de ekkor a lényem sem tud sebződni, mivel nincs olyan lap, ami a csere fázisban sebezne. |
Kiadás: Hőskorszak
Gyakoriság: gyakori
Lapszín (isten): Fairlight
Típus: azonnali
Szöveg: Húzz egy lapot. Célpont lénynek kettővel megnő az ÉP-je és immunis lesz az energiatüskékre a kör végéig.
Szinesítő szöveg: "Sokszor egy gyors és egyszerű varázslat többet ér, mint egy lassú és nagy." Rughar
Illusztráció: Markó Gábor Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában... (írd meg nekünk és kijavítjuk!) Létrehozás: 2003. október 10. 20:04:57 | Utolsó frissítés: 2022. november 17. 15:25:22 |
|