Fühttöske 94. fordulója
TÚLÉLÕK FÖLDJE | Betáplálva: 2005. okt. 24. 9h:32'
EZ A 250. JÁTÉKHETED, 94. FORDULÓD
251. játékheted kezdete: okt. 31.
A következõ fordulódat azonnal
betápláljuk, amint megkapjuk.
Üzeneted jött!
| KALANDOZÓ: #4527
SZÁMLA : XXXX
ZSETONOK : 550
Extra forduló: 16 |
|
FÜHTTÖSKE KALANDJAI
7 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [70,82] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 2 evaporõr hájat (25 arany kikiáltási
áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany. Átveszed a sikeresen eladott 3 varkaudar csont (eladási ár: 48 arany, ebbõl
a kezelési költség: 4 arany) ellenértékét. Az ügynök visszahozta az eladhatatlan 2 szulfagor agyart.
Az egyik nap megpillantasz egy hosszú, vörös hajú alakváltó férfit. Egyenesen feléd repül! Kék egyenruhát visel, rajta zöld,
korona alakú, Yaurr feliratú emblémával. Megszólít téged.
- Üdv! Az Alanori Olimpiai játékok követe vagyok. Mindenkit megkeresünk, akinek van (volt) deus ex machinája.
Szeretnék átnyújtani egy meghívót a közeljövõben megrendezendõ bajnokságra. köszönettel elfogadod a meghívást.
- Még egy kérdés - jegyzed meg. - hogyan juthatok el az Arénába?
- Ó, mi sem egyszerûbb ennél! A központi magoflex teleturbulátor a szabványos deus ex machinák varázsrezgéseire van
hangolva. Csak megfogod a deus ex machinát, megforgatod háromszor, kimondod az "Alanor" szót, és megnyílik egy
teleport-kapu, egyenesen az Arénába! Átlépsz rajta, és azonnal regisztrálják a jelentkezést. És még a D.E.M. is megmarad!
(ld. enc.) A mostani olimpián is lehetõség van arra, hogy csak a játékos versenyeken vegyél részt, ha H 1 <tárgy> 9
parancsot írsz, azaz kilencet adsz meg 3. paraméternek. Ezenkívül kérheted azt is, hogy a fordulódat kizárólag emailben
kapd meg, a találkozó utáni hétfõn. Ehhez 3. paraméternek 10-et írj, ha base64, 20-at, ha uuencode-val kódolva kéred. Ha
nyomtatva és base64-ben is kéred a fordulót, 30-at, ha nyomtatva és uuencode-vel is kéred a fordulót, 40-et írj. Ha mindkét
opciót igénybe veszed, tehát az emailes fordulót is kéred, és csak a játékos versenyekben akarsz részt venni, akkor 9-et adj a
fenti paraméterekhez (19, 29, 39, 49). [Az Olimpiára való jelentkezés határideje 2005. nov. 22., kedd. Nem árt azonban, ha a
jelentkezést MÁR JÓVAL A HATÁRIDÕ ELÕTT megteszed, mert esetleg lemaradsz a nagy eseményrõl! Az olimpiai
fordulókat a nov. 26-i TF találkozón veheted át, ill. ha nem tudsz eljönni, postán ill. emailben elküldjük. FIGYELEM:
Fontos változás az elõzõ két olimpiákhoz képest, a ti szavazatotok alapján, hogy most a védettséget nem osztjuk le úgy,
mint a normál játékban. Vagyis úgy lesz, mint régen.]
Miután elbúcsúztál a hírvivõtõl, rögtön tervezgetni kezded a részleteket.
Elkeseredett harc folyt, de már csak egy terem, egy szarkofág van hátra... Nem törõdve a tiltó rúnákkal, berontotok. Az
elsõk két vérrel teli medencét és egy díszes sírt találnak; mire mindenki beér a terembe a medencék vére forrni látszik,
mintha valami a felszín felé törne. Aztán kirobbannak (a pajzsokkal véditek magatokat, amennyire tudjátok) imbolygó
alakot öltve: két vérgólem áll ott. A padlóra fröccsent vér megindul, csorog a gólemek felé, majd beolvad a testükbe.
Lassan, komótosan indulnak meg, végül is nekik nem sietõs... De nektek igen! Rátámadtok a gólemekre, szinte minden ütés
talál, de a sebzés elenyészõ. Az ütések nyomán szétválik a vértest, de majdnem azonnal össze is záródik. Ekkor csap le a
gólemek ökle, ahol embert ér csont ropog, vér fröccsen. A sebesültek vére pedig megindul a gólem felé, és csatlakozva
növeli életerejüket. Látványosan nõ a méretük...és csapásaik ereje. Fizikai erõ itt nem gyõzhet. A csata hamarosan véget
ér... A kétszeresükre nõtt gólemek visszatérnek és belemerülnek a medencékbe; a kriptára újra a halotti csend borul...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetõen visszanyerted erõd egy részét. (+9 életerõ.)
Varázserõd regenerálódik. (+37 varázspont.) Pszi energiáid is töltõdnek. (+20 pszi pont.) A táborozás alatt vadászott
neked a piromenyét. (+1 kaja.)
A táborozás ideje alatt hosszú idõt töltöttél azzal, hogy drótszõrû pincsi nyomok után kutattál. Minden hiába - a kutatás
eredménytelen volt. [10 pontot használtál fel, van még 220.]
* 1. KP: | használod a 71. pszi képességet
| Összpontosítani kezdesz. Megtelsz pszi energiával! Akaratoddal irányítva, létrehozod a szürkeáll. aktiv pszi képességet.
Újabb lehetõségek nyílnak meg elõtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még
215.]
* 2. KP: | elmormolod a 12. varázslatot
| Arkánum-jeleket rajzolva a levegõbe, mormolni kezdesz. A mágia tûzként árad szét tagjaidban. Megidézted az erõpajzs I
varázslatot! Az erõpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 210.]
a 74 4345 1 | átadod a 74. tárgyat a 4345. kalandozónak (1 darabot)
| Tudatkinézist hajtasz végre! Ok, sikeresen átadtál 1 csontkulcsot Alor Moa részére. [5 pontot használtál fel, van még 205.]
kpb 2 | kezd. parancs berakása: 2
|
v 26 | elmormolod a 26. varázslatot
| Varázsolni kezdesz. Az erõ gyûlik, egyre csak gyûlik benned. Sikerült elmondanod a tulajdonságpajzs varázslatot! A
varázslat mûködésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 200.]
[A parancs tárolásra került.]
v 224 | elmormolod a 224. varázslatot
| Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Érzed, ahogy erõ áramlik a tagjaidba. Kimondva az utolsó
varázsszót, létrehoztada munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál
fel, van még 200.]
v 7 51 | elmormolod a 7. varázslatot
| Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. A kitörni készülõ energia már az ujjaidban is van! Sikerült
elmondanod az alkímia varázslatot! A tárgyad lassan átváltozik, és a helyén 5 arany csillog! Elrakod a pénzt. [-7
varázspont.] [3 pontot használtál fel, van még 197.]
v 7 33 | elmormolod a 7. varázslatot
| Megfelelõ mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erõvel telik meg. Elmondtad az
alkímia varázslatot! A tárgyad lassan átváltozik, és a helyén 4 arany csillog! Elrakod a pénzt. [-7 varázspont.] [3 pontot
használtál fel, van még 194.]
h 1167 1 | használod az 1167. tárgyat
| Lefõzöl egy adag fõtt ételt. Nyami-fali, nagyon finomra sikeredett! Az összes ujjad megnyalod a lakoma végeztével, majd
jóllakottan szedelõzködsz össze a továbbindulásra. [3 pontot használtál fel, van még 191.]
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Hosszú idõ telik el csendes meditációban. Aztán elõveszed a xirnox szivet, és az
oltárra helyezed. Hatalmas lobbanással eltûnik az áldozat - úgy látszik, elfogadta az isten! Ünnepélyes hang szólal meg.
- Tehát nem csalódtam benned, hûséges hívem vagy! (+1 max. életerõ, +5 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb
varázslatra, melynek neve méregsemlegesítés. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen
továbbra is kihívás számodra a másik kettõ: 1.) Ismerkedj meg a varázsló varázslatokkal is: használj harcban
energiatüskéket! 2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat. 3.) Nem árt, ha kitanulod a szörnyelfogás
tudományát: áldozz fel oltáromnál egy élõ hegyi rákot! [30 pontot használtál fel, van még 161.]
kt 138 1 | elkészíted a 138. tárgyat (1 darabot)
| Legyártottál 1 ubuk dobónyílat. Ügyességed TF-elõdött. [10 pontot használtál fel, van még 151.]
kt 188 1 | elkészíted a 188. tárgyat (1 darabot)
| Legyártottál 1 mérg. ubuk dobónyilat. Ügyességed TF-elõdött. [2 pontot használtál fel, van még 149.]
f 103 | kísérletezel a 103. tárggyal
| Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Lázasan töröd a fejed... Aha! Ohó! Heuréka!
Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy hosszú íjat. (ld. enc.) 141 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van
még 139.]
f 56 | kísérletezel az 56. tárggyal
| Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Hosszú idõ telik el... Nocsak, ebbõl
az összetevõbõl finom mákrózsafõzet készíthetõ! (ld. enc.) [10 pontot használtál fel, van még 129.]
v 22 190 | elmormolod a 22. varázslatot
| Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. A kitörni készülõ energia már az ujjaidban is van! Az utolsó
ige kiejtésével elmondtad az unkreáció varázslatot! Unkreálod a birtokodban levõ mérg. vas dobónyilat. Elteszed a kapott
alkotóelemeket: 1 vas dobónyíl, 1 ugh méreg (Nincs mibe rakni 1 ugh mérget.). [-1 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van
még 124.]
v 14 | elmormolod a 14. varázslatot
| Varázsolni kezdesz. Hamarosan összegyûlik a szükséges varázsenergia. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a
méregsemlegesítés varázslatot! Semlegesíted a szervezetedbe jutott mérget. [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van
még 119.]
m 3 1 1 | mozogsz délkeletre, északkeletre, északkeletre
| [71,83] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt oltárt. A pusztítást biztos, hogy
egy gonosz kalandozó okozta. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy nekrofunt. Egyszercsak
megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy álomvirágot. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már
messzirõl kiszúrod. Felismered a közeledõt. Csak egy piromenyét. Nem jelenthet különösebb problémát. Már éppen
kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.
Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a piromenyét testét. (2
támadással 22 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegõt vesz, majd tüzed okád. Eláraszt a tûz. (22 életpontot vesztettél.)
Fegyvert váltasz: elõkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával párszor
kilyukasztod a piromenyét izzó bundáját. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod a piromenyét jobb
elsõ lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A piromenyét feléd harap, de sikertelenül. A piromenyét összeesik, és nem
mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz.
Felhasználva a kõkést, szereztél 2 pirkitet. 190 tapasztalati pontot kaptál.
Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 58 életpontot! Megpillantasz valamit: 1 kis vaskulcs. Elteszed.
(Továbbmész...) [72,82] Szûnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér
szikla.
(Továbbmész...) [73,81] Sûrû bozóttal teli terepre érkeztél. Egy vén tazunkaróka botorkál elõtted az úton. Már nincs ereje
ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba).
Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 89.]
m 2 2 1 | mozogsz keletre, keletre, északkeletre
| [74,81] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A zöld mezõ egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfûz.
A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messzirõl kiszúrod. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy nukleáris
cickány került az utadba. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.
Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy energiatüskék. 15 életpontot sebeztél. Teljesítettél egy
isteni küldetést! Mielõtt közelharcba bocsátkoznál, vas dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 3 vas
dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a nukleáris cickány bal oldalát. (3 támadással 19 életpontot sebezve.) A lény szörnyû
sugárzása káros az egészségedre! (-4 életerõ.) Sajnálatos módon tönkrement 5 aranyad is. Vad csatakiáltással, felemelve a
vashegyû lándzsát a másikra rohansz. Vashegyû lándzsával több döféssel felnyársalod a nukleáris cickány testét. (3
támadással 35 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod a nukleáris cickány bal oldalát. (1 támadással 3
életpontot sebezve.) A szörny néhányszor beléd mar, fõként az oldaladat és a mellkasodat részesítve elõnyben. (2
támadástól 19 életpontot vesztesz.) A lény szörnyû sugárzása káros az egészségedre! (-8 életerõ.) Sajnálatos módon
tönkrement 5 aranyad is. Vashegyû lándzsával megdöföd a nukleáris cickány testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.)
Rövid karddal súrolod a nukleáris cickány bal elsõ lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A nukleáris cickány harapásai
nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja.
(-2 életerõ.) A dolgot még 15 aranyad bánja. A nukleáris cickány összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 3 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
Felhasználva a kõkést, szereztél 2 pirkitet. 718 tapasztalati pontot kaptál.
Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy tûzbokrot.
(Továbbmész...) [75,81] A sík vidéket bozótos váltja fel. Egy színváltó pille libben el az orrod elõtt, de mire utánafordulsz,
már el is tûnt. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy grok-képzõdményt. Ahogy cammogsz,
egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Sheran híveié.
(Feltételes mászás:) Egy nagy sóhajjal feltekintesz a grok-képzõdményre, majd lassan, óvatosan felmászol. Az oszlopot
koronázó burok alján találsz egy nyílást, itt bemászol. Vigyázva vizsgálódni kezdesz. Azonnal látod, hogy a burok nem
lakatlan, és a fõbérlõ azonnal meg is indul feléd. Egy drasmólyom!
Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 bumeráng. Több lövedéked átfúrja a drasmólyom testét. (2 támadással 27
életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a mandibulakaszát. Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre támadsz.
Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a drasmólyom jobb oldalát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Rövid
karddal felnyitod a drasmólyom jobb lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Belecsipked a drasmólyom a bal karodba
és a nyakadba. (3 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A drasmólyom még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után
összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz.
Felhasználva a kõkést, szereztél 5 madártollat. 138 tapasztalati pontot kaptál.
A keresgélés meghozza eredményét - a puha padlón találtál 1 ezüst karkötõt. (ld. enc.) Elhagyod a furcsa képzõdményt.
Összeakadsz Dheronnal. Dornodon követõje. Egy arany karperecet, egy bakkura csizmát, egy borostyán függõt, egy denevér
szimbólumot, egy ezüst nyakláncot, egy kígyóbõr kesztyût és egy szöges páncélt visel. Fegyverzetét egy szõrös pók trófea és
egy sörényes ubuk trófea ékesíti. Auráját érzékelve máris tudod, sötét, akárcsak a lelke. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
(Továbbmész...) [76,80] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel.
(Vándorcirkusz:)
- Itt a cirkusz, itt a cirkusz - hallod a kántálást, és mire feleszmélsz, már sátrak tömkelege terül szét körülötted. Egy
mélynövésû, kék színûre festett alak állja utad, és a tenyerét a belépésre jogosító összegért tartja feléd. Vonakodva válsz
meg a belépõre szánt 20 aranytól.
A céllövöldéhez sétálsz. Egy nálad három fejjel magasabb óriás befelé invitál, s közben fennhangon az odabent rád váró
veszedelmekrõl mesél. El sem jutnak agyadig intelmei, s már a sátor belsejében találod magad.
- Ez egy halálhozó! - kiáltasz fel rémülten, amint a szörny elõtör a sötétbõl.
Egy kézmozdulatot teszel, majd ellõsz egy villámcsapás varázslatot. 8 életpontot sebeztél. Mielõtt közelharcba
bocsátkoznál, mérg. ubuk dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 3 mérg. ubuk dobónyíl. Alaposan
megsorozod a halálhozó fejét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Ellenfeled kitátja pofáját, és savat böfög rád. A
savtámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (6 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre
rohansz. Vashegyû lándzsával több döféssel felnyársalod a halálhozó bõrszárnyát. (3 támadással 57 életpontot sebezve.)
Rövid karddal kicsit megvágod a halálhozó testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a halálhozó
meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A halálhozó karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1
támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az ocsmány teremtmény huhog! 11 életpontot vesztettél. Csõrével a halálhozó belemar
kézfejedbe. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Rádtapad, életnedvedre szomjasan! A vérszívástól még 15 életpontot
vesztettél. Vashegyû lándzsával jól megszúrod a halálhozó fejét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé
megkarcolod a halálhozó fejét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a halálhozó meglegyinti a bal
lábadat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Karmait felemelve, a halálhozó meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 3
életpontot vesztesz.) A szörny vérfagyasztó módon huhog! 10 életpontot vesztettél. Apró csípést ejt rajtad a halálhozó
csõrével. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Rádtapad, életnedvedre szomjasan! A vérszívástól még 19 életpontot
vesztettél. A halálhozó most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 3 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még
használni tudsz. 885 tapasztalati pontot kaptál.
Az ajtó elõtt még mindig ott álldogál az óriás.
- Legyõztem - mondod neki lihegve, majd a tenyered az orra alá tartod, remélve, hogy a kívánt jutalmat megkaphatod tõle.
Õ megrázza a fejét.
- Hát nem elég neked az élvezet, ami az iménti testmozgásodat kísérte? - kérdezi, majd morcos arckifejezésedre pillantva,
folytatja: - A kincset nem tõlem kapod! Minden legyõzött bestia egy különös ékszert tartogat számodra, csak az a kérdés,
megtalálod-e nála.
- Ahamm - dörmögöd, majd hátat fordítasz, és továbbindulsz. Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot!
Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 61 életpontot!
Ötpróba. A sátor hivalkodóan emelkedik elõtted, az alakváltó srác pedig, aki az ajtóban áll, vidáman siet eléd.
- Gyere, mutasd meg milyen erõs, okos, ügyes vagy! - mondja, és mivel tudod, hogy abban nem lesz gond, lelkesen követed a
sátor belsejébe. Az alakváltó suhanc elsõ próbaként egy súlyzót gurít a lábaid elé. Könnyen fogást találsz a fémes
szerkezeten, és minden különösebb nehézség nélkül a magasba emeled. Erõpróba kipipálva... Egy gnóm állja utad, mielõtt
bármit is tehetnél. Valami fogadóról hablatyol, három vándorról, meg 12 elköltött aranyról, aztán azt mondja mégsem
annyi, hanem 5-tel kevesebb. Nem egészen érted, mit is akart ezzel mondani, így elbuksz az intelligenciád tesztelõ
akadályon. 224 tapasztalati pontot kaptál. Lelógó orral állsz odébb. [66 pontot használtál fel, van még 23.]
m 2 2 1 | mozogsz keletre, keletre, északkeletre
| [77,80] A talaj lápossá, ingoványossá válik: mocsárvidéken jársz. Ezt a mocsarat sokan Maad szívének tartják, a mágia és
boszorkányság eleven termõtalajának. A mocsári sás zizegése veszélyt jelez. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az!
Egy umor-pióca. (ld. enc.) Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.
Fegyvert váltasz: elõkapod a mandibulakaszát. Elszántan a másikra rontasz. Mandibulakaszával egy hatalmas csapással
felmetszed az umor-pióca ocsmány fejét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy irtózatos ütéssel felvágod
az umor-pióca ocsmány fejét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Az umor-pióca megpróbál beléd marni, de kudarca
teljes. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
27 tapasztalati pontot kaptál.
(Továbbmész...) [78,80] Még mindig a süppedõs, szúnyogokkal teli mocsárban vagy. Találsz egy rúnakövet. Az auráját
megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetõen Dornodon rúnaköve. Ösztönöd hamarabb jelzi a feléd közeledõt, mint ahogy a
szemeddel észrevehetnéd. A nádas megfelelõ búvóhelynek tûnik számodra. Természetesen sikeres volt a rejtõzködés. Aztán
a tudásvágy gyõz, és kipillantasz. Azonnal tudod, hogy egy szintszívó volt a rémület okozója. Amint eltûnik szemed elõl,
kikecmeregsz a rejtekhelyrõl.
(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [20 pontot használtál fel, van még 3.]
ba 999 998 | nem támadod a nõket a férfiakat
| BA 999 parancs tárolva. BA 998 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 3.]
v 96 73 59 | elmormolod a 96. varázslatot
| Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 3.]
be 684 30 7 | bemész a 684. épületbe
| Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 3.]
* 1. BP: | használod a 336. tárgyat
| Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [4 pontot használtál fel, van még -1.]
Elõkapod a zsákból a vizestömlõt, és csillapítod szomjadat. Egy pillanatra a "testen kívüliség" érzete fut át tudatodon, ahogy
kapcsolatba lépsz az Élet Forrásával. (+1 max. ép.) Etetési idõ! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját nyel le a karmos tankány.
Egy kaját bezabál a sullár. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban
pihenhetsz. Amint ledõlsz, szemeid lecsukódnak, és a következõ percben már a lóbõrt húzod. A heti megpróbáltatások
megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerõ.) Elmúlt a szürkeáll. aktiv hatása. Elmúlt az erõpajzs I hatása. Elmúlt a
tulajdonságpajzs hatása. Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben -1 pontod maradt, ebbõl a következõ körre -1 pontot vihetsz át. Kapsz még 235 pontot. A következõ körben
tehát 234 pontot költhetsz el.
KATEGÓRIÁK AZ OLIMPIÁN
Az idei Olimpián a kategóriabesorolás rendszere megegyezik az elõzõ olimpián használttal. Ezúttal is 7 kategória lesz,
plusz 1 kategória azoknak, akik már benne voltak az elsõ háromban a legfelsõ kategóriában egy korábbi olimpián.
Nincsenek elõre meghatározott kategóriák, amelyekre optimalizálgatnod kell a karakteredet, védettség korlátok meg
hasonlók. Egyszerûen csak készülj fel az Olimpiára legjobb tudásod szerint, és kész. Rakd fel a legjobb páncélzatot, fegyvert
stb. Az Olimpiai bizottság speciális teszt elé fog majd állítani, harci tudásod összessége fogja eldönteni, hogy végül melyik
kategóriában fogsz indulni a hat közül. Azok, akik az elõzõ olimpián helyezettek voltak valamelyik kategóriában, legalább
eggyel feljebb fognak indulni. A legmagasabb kategória korábbi helyezettjei számára szokás szerint egy speciális, "felsõligás"
kategóriát rendezünk, komoly díjak nélkül.
Minden egyes párviadal elõtt pontosan ugyanúgy indulsz, mint ahogy beneveztél. Tehát ha az elõzõ harcban lemágiatörték
rólad a varázslatokat, megsemmisült a páncélod, nem számít, minden újra meglesz a következõ csatában. Ezenkívül a
varázspontod és a lõfegyvered sem fog így elfogyni, tehát nem szükséges 20 varázskõvel vagy 40 mérgezett vasnyíllal
rendelkezned ahhoz, hogy esélyed legyen. Elindulhatsz tehát a kedvenc lõfegyvereddel, a legbrutálisabb varázslataiddal,
nem fogysz ki az erõforrásokból. Következménye azonban, hogy a lõfegyverek közül tiltott az esszenciakristály használata.
Itt említjük még meg, hogy a menekülés varázslat az olimpián nem mûködik, és a háló varázslat hatékonyságát csakis a
verseny idõtartamára csökkentve van, a lõfegyver használat helyett a hálóból mindenképp kikászálódsz.
Megjegyzés: Az Olimpia során a Tudatturbó tudati képesség nem használható, ha ilyen van rajtad, leoldják rólad. Nem
szeretnénk, ha a Közös Tudatok vezetõi jogtalan elõnyhöz jutnának. Az Olimpián azt a lõ/dobófegyvert fogod használni,
amelyet a KF <lõ/dobófegyver> paranccsal bekészítettél. Az FLH 999 parancsnak nincs jelentõsége.
FONTOS!!! Az idei olimpián is lehetõség van arra, hogy többször jelentkezhess, ha esetleg a korábbi jelentkezésedet
elrontod. Az újabb jelentkezéshez ugyanazt a parancsot kell kiadni, és ugyanúgy aranyba kerül. Az olimpián a legutolsó
jelentkezésedet fogjuk figyelembe venni.
|
MÉREGSEMLEGESÍTÉS (14. VARÁZSLAT)
Ha méregsemlegesítés varázslatot elmormolod, 10 VP-ért, azonnal megszüntetsz minden, a szervezetedben levõ mérget. Ha
a tested tiszta, akkor az utolsó varázsszót nem mondod ki, hanem a varázslat inaktívan lapul mindaddig, amíg valamilyen
mérgezést nem kapsz. Ha pl. harcban mérgezõdsz, akkor a harc végén automatikusan aktiválódik a varázslat. Ha a
méregsemlegesítést V 14 1-el raktad fel, akkor ezután a méregsemlegesítést automatikusan megújítod. Ha egy harcban
egyszerre kapsz bénító és sebzõ mérget, akkor azt ilyen esetben külön-külön kell semlegesíteni (vagyis a varázslat ebben az
esetben 20 VP-be fog kerülni).
A varázslat nem mûködik azonnali hatású mérgeknél (pl. bo-skorpió, gyengén mérgezett tû), hiszen a méreg a vérbe jutás
pillanatában hat, nincs idõ ellene védekezni.
|
HOSSZÚ ÍJ (111. TÁRGY)
A vapár ágat két smirglilevéllel ledörzsölve, és egy magszim belet ráerõsítve, korszakalkotó találmányhoz jutsz: a hosszú
íjhoz. Ehhez a KT 111 parancsot kell kiadnod, 50 pontért. A hosszú íjjal nagyon jól lehet célozni: 2-t ad a támadásodhoz.
Sajnos a fanyilak nem jók a hosszú íjhoz lövedékként, mert túl rövidek, túl könnyûek. Fémhegyû nyilakat kell használnod.
A KF 111 <nyíl sorszám> paranccsal adhatod meg, hogy éppen melyik nyilat akarod a hosszú íjhoz használni. A hosszú íjat
automatikusan használod élelemszerzésnél, anélkül, hogy a nyilaid fogynának.
|
MÁKRÓZSAFÕZET (14. RECEPT)
Két mákrózsavirágból már remek fõzet készíthetõ! Jó sok víz kell (10 cseppnyi), bele a két mákrózsavirág, majd rövid
kavargatás mellett fel kell forralni. A "gyorsétel" 2 TVP-nyi idõ alatt kész van, és ha nem kábulsz el a fõzés közben az
illatától, most el is fogyaszthatod. A bódulat, mely ezután telepedik rád, semmi eddig tapasztalthoz nem fogható.
Hatásaként a következõ köröd elejéig lélekben közelebb kerülsz a szellemekhez - ennek köszönhetõen a csodák kútjának
szellemével is feljavul a kapcsolatod. Vagyis ha a kútba aranyérmét dobálsz, jelentõsen megnõ az esélyed arra, hogy fizikai
kontaktus jön létre, és nem csupán egy információt kapsz valamirõl.
|
EZÜST KARKÖTÕ (158. TÁRGY)
Ez a karkötõ minden vizsgálódás ellenére is csak egyszerû bizsunak bizonyul. Bár egy ékszerész bizonyára jó árat fizet érte,
és hordhatod is, dekorációs célokból. Vagy esetleg odaajándékozhatod szíved hölgyének. Egyszerre két különbözõféle
karkötõt hordhatsz, a KF 158 paranccsal.
|
UMOR-PIÓCA (63. SZÖRNY)
A mocsarak e lakói méltán félelmetesek és undorítóak: hatalmas, puha testük, harapókákkal teli szájuk, egész mûködésük a
vérszívást szolgálja. A méretbeli különbségbõl adódik a másik eltérés kisebb rokonaiktól: míg egy humanoid vérébõl akár
két tucat hagyományos pióca is jól tud lakni, addig egy umor-pióca étvágyának kielégítésére elég akár egy fél tucat
humanoid vére is...
|
KARAKTERLAP |
Fühttöske, egy szõke, göndör hajú, izzóan vörös szemû ember férfi vagy. A bõröd sötétebb az átlagosnál. Fairlight tanítványa vagy. A Hófarkas Klán (#9117) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 94. fordulód.
Erõ: | 17 (20) | | Szint: | 14 | | Merészség: | 5/3 | | Magasság: | 174 cm |
IQ: | 20 | | Támadás: | 13 | | Agresszió: | 3 | | Testsúly: | 94 kg |
Ügyesség: | 14 (18) | | Védekezés: | 22 | | Menekülés: | 30 % | | Életkor: | 20/20 év |
Egészség: | 15 (17) | | Életpont: | 257/195 | | Jellem: | semleges (+3) | | Tul. pont: | 0 |
Szerencse: | 20 | | Varázspont: | 181/98 | | Pénz: | 652 arany | | Kép. pont: | 2 |
Tudatpont: | 21/15 | | Pszi pont: | 44/24 | | | | | | |
|
Eddig összesen 368 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2323 TP-t kaptál. Jelenleg 73378 TP-d van. A következõ szinthez még 1622 TP szükséges. Trófeáid: nukleáris cickány, dombi yeti, kérõdzõ etra. A Hófarkas tetoválását viseled. A 74. fordulódban 10 arany került a bankszámládra. 13 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.
HARCI ISMERETEK |
| ökölvívás: | 1/0 | | szúrófegyverek: | 16/77 (+6%) | | vágófegyverek: | 7/35 (+23%) |
ütõfegyverek: | 1/65 | | lõfegyverek: | 7/61 | | dobófegyverek: | 14/60 (+16%) |
|
Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) (110%) |
Feltételes lõfegyver használat: semmi (0 -4.); bumeráng (#249) (5 -7.); vas dobónyíl (#189) (8 -11.); mérg. ubuk dobónyíl (#188) (12 -); bumeráng (#249) ( kalandozókra); |
Óvatosság (labirintusokban): 0 |
|
EGYÉB ISMERETEK |
| 1. rejtõzködés: | 10/25 (+11%) | | 2. nyomkövetés: | 5/49 | | 3. lopás: | 1/56 |
4. mászás: | 6/7 (+6%) | | 5. csapdakészítés: | 9/51 (+6%) | | 6. csapdaészlelés: | 2/17 |
7. gyógyítás: | 19/94 | | 8. titkosírás: | 2/56 | | 9. felderítés: | 5/89 |
10. szörnyidomítás: | 7/18 | | 11. teológia: | 6/85 (+30%) | | 12. taumaturgia: | 10/25 (+11%) |
13. szerencsejáték: | 1/4 | | 14. versengés: | 2/93 (+18%) | | 15. zene: | 1/0 |
16. szörnyismeret: | 4/42 (+18%) | | 17. pszi: | 8/47 (+9%) | | 18. zárnyitás: | 1/17 |
19. vadászat: | 5/17 | | 20. bányászat: | 6/78 | | 21. fõzés: | 4/52 (+20%) |
|
FELTÉTELES PARANCSOK (még 2 lehet) |
deus ex machinád 1 mezõre repítsen |
totem 55% életpont alatt [ tudati vitalizációval] |
lopsz az emberektõl (1) aranyat (#50), a gnómoktól (6) aranyat (#50), az elfektõl (2) aranyat (#50), a törpéktõl (3) aranyat (#50), az árnymanóktól (4) aranyat (#50), a trolloktól (5) aranyat (#50), a kobuderáktól (8) aranyat (#50), a mutánsoktól (9) aranyat (#50), az alakváltóktól (7) aranyat (#50) |
ásol max. 24 TVP-ért |
elfogod hegyi rákot (#61) fedett veremmel (#219), spagulárt (#82) fedett veremmel (#219) |
mászol max. 30 TVP-ért |
cirkusz: céllövölde, ötpróba (3) |
maradék TVP-dbõl az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled |
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12) |
vérszomjas csüldõ (#114) (csak egyszer) |
Barátságosság (aktív: 5, max: 12) |
nektoraf (#355), fémbontó szójer (#150), kõkorszaki szaki (#109), nõk (#999), férfiak (#998) |
|
VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID |
Varázslói varázslataid | energiatüskék (#29, 5 VP) | tüskepajzs (#30, 4 VP) | villámcsapás (#50, 18 VP) |
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) | a munka gyümölcse (#224, 10 VP) | |
Papi varázslataid | éber kakukk (#3, 6 VP) | alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) | varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) |
esõidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) | erõpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) | méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) |
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) | unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) | hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) |
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) | harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) | |
Pszi képességeid | pszi-ernyõ (#64, 6 PP, 5 TVP) | auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) | pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP) |
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) | agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) | szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) |
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) | pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) | |
|
TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZÕ VARÁZSLATOK LISTÁJA |
Feltételes varázslat-használat |
8. és magasabb szintûek ellen |
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10) |
energiatüskék (#29) |
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 6, max: 59 - védekezõ varázslatokkal együtt) |
villámcsapás (#50) | >> | 12. szintû lényekre | | villámcsapás (#50) | >> | süvítõ rája (#113) |
energiatüskék (#29) | >> | acéldarázs (#140) | | villámcsapás (#50) | >> | dûnekukac (#357) |
villámcsapás (#50) | >> | khór darázs (#348) | | villámcsapás (#50) | >> | szintszívó (#96) |
|
ELFOGOTT SZÖRNYEID |
sullár (#101) (hátas: 9 lépés/kör; +3 védettség;) státusz: éhes |
karmos tankány (#137) (málhás: +16 kg teher) státusz: OK |
piromenyét (#99) (vadászik) státusz: OK |
|
ISTENI KÜLDETÉSEID |
1.) Ismerkedj meg a varázsló varázslatokkal is: használj harcban energiatüskéket! |
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat. |
3.) Nem árt, ha kitanulod a szörnyelfogás tudományát: áldozz fel oltáromnál egy élõ hegyi rákot! |
|
NÁLAD LÉVÕ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve) |
Páncélok és pajzsok |
1 | | bõrsisak (#57) | 1 | * | fekete bõrcsizma (#247) | 1 | * | lánckesztyû (#230) |
1 | | mászókarom (#78) | 1 | | nagy vaspajzs (#161) | 1 | * | vassisak (#160) |
1 | * | vasvért (#164) | 1 | * | zafír erõöv (#397) | | | |
Fegyverek és lövedékek |
2 | | bumeráng (#249) | 1 | | csontkés (#11) | 1 | | kõkalapács (#13) |
1 | | kõkés (#6) | 1 | | mandibulakasza (#127) | 4 | | mérg. ubuk dobónyíl (#188) |
2 | | mérg. vas dobónyíl (#190) | 1 | * | rövid kard (#171) | 18 | | ubuk tüske (#131) |
3 | | vas dobónyíl (#189) | 1 | * | vashegyû lándzsa (#182) | | | |
Ékszerek és egyéb csecsebecsék |
1 | | arany karperec (#194) | 1 | | arany masszariasztó (#437) | 1 | * | arany papi karkötõ (#309) |
3 | | aranygyûrû (#193) | 1 | | aranylánc (#191) | 1 | | ezüst karkötõ (#158) |
2 | | ezüst nyaklánc (#117) | 1 | * | halálhozó talizmán (#813) | 1 | * | korinthai talizmán (#814) |
1 | * | obszidián karkötõ (#229) | 1 | * | villám szimbólum (#145) | | | |
Eszközök, használati tárgyak, készletek |
4 | | aranypikkely (#415) | 1 | | ásó (#34) | 1 | | bronzkulcs (#76) |
1 | | csontkulcs (#74) | 1 | + | deus ex machina (#1) | 1 | | dobóháló (#221) |
1 | | ezüst kulcs (#184) | 4 | | fáklya (#36) | 1 | | furulya (#233) |
2 | | kis vaskulcs (#40) | 1 | | kötél (#92) | 1 | | mászókampó (#165) |
4 | + | pukkanó tûcsapda (#336) | 1 | | rézkulcs (#75) | 1 | | Rodger kezdõ üstje (#1167) |
1 | | szeksztáns (#32) | | | | | | |
Löttyök és porok, tartóstul |
2 | | aranyló ugarhéj (#100) | [bennük 20 csepp tinta (#101), fér még: 0] |
3 | | huhogó bibe (#332) | [bennük 6 csepp rákfatty váladék (#333), fér még: 30] |
2 | | kavadu iszák (#25) | [bennük 8 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 12] |
4 | | sullár hólyag (#168) | [bennük 25 csepp spiritusz (#170), fér még: 55] |
2 | | uzbány csõr (#169) | [bennük 24 csepp ugh méreg (#166), fér még: 0] |
2 | | vizestömlõ (#3) | [bennük 18 korty víz (#27), fér még: 22] |
5 | | zöld üveg (#82) | [bennük 7 csepp ragasztó (#83), fér még: 93] |
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok |
6 | | álompor (#396) | 18 | | aurach fog (#657) | 2 | | bordacsont (#16) |
1 | | csuklyavirág (#133) | 1 | | dorony tüdõ (#212) | 2 | | dözmöng szív (#122) |
13 | | drótszõr (#37) | 1 | | evaporõr háj (#105) | 2 | | ezüstdarab (#326) |
1 | | fémrúd (#104) | 6 | | fõnixtoll (#563) | 1 | | gyíkfû (#201) |
11 | | gyöngymangó (#135) | 1 | | hebrencs állkapocs (#130) | 9 | | kaktusztüske (#114) |
1 | | karbin plazma (#199) | 1 | | kavadu lebeny (#24) | 1 | | kazmár gyökér (#205) |
2 | | lajhár csont (#236) | 2 | | lapkorong (#80) | 23 | | madártoll (#112) |
2 | | magszim bél (#103) | 1 | | mákrózsa virág (#56) | 2 | | mandibulapenge (#125) |
4 | | móri gyümölcs (#116) | 2 | | óndarab (#85) | 14 | | pirkit (#153) |
4 | | rézdarab (#70) | 18 | | smirglilevél (#29) | 10 | | sünmedve tüske (#14) |
3 | | szulfagor agyar (#677) | 1 | | tükör (#43) | 9 | | vasérc (#152) |
|
Összsúly: 58.24 kg | Megterheltség: 88% |
GYJ: Legalább 1 arany értékû tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van. |
Még 57 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre) |
|
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... |
36 | | arany (#50) | 1 | | bõrpáncél (#51) | 1 | | csontkulcs (#74) |
1 | | drótszõr (#37) | 1 | | gyenge méreg (#26) | 2 | | kaja (#2) |
1 | | kaktusztüske (#114) | 1 | | lapockacsont (#33) | 1 | | mérg. vas dobónyíl (#190) |
1 | | sünmedve tüske (#14) | 1 | | ubuk tüske (#131) | 8 | | víz (#27) |
1 | | xirnox szív (#213) | | | | | | |
|
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... |
1 | | ezüst karkötõ (#158) | 1 | | kis vaskulcs (#40) | 4 | | madártoll (#112) |
1 | | mérg. ubuk dobónyíl (#188) | 4 | | pirkit (#153) | 1 | | vas dobónyíl (#189) |
|
|
E körben tett lépéseid térképe |
|
(71,83) oltár, nekrofun (#173), álomvirág (#395, belõle készíthetõ: #396), piromenyétek (#99)
(73,81) 27. jellempróba
(74,81) nukleáris cickány (#155), tûzbokor (#35, belõle készíthetõ: #36)
(75,81) grok-képzõdmény (#149), Sheran oltár, drasmólyom (#60), Dheron (1021. kalandozó)
(76,80) halálhozó (#419)
(77,80) umor-piócák (#63)
(78,80) Dornodon rúnaköve, szintszívó (#96)
Kedves Játékostársunk, 2005. nov. 26-án szombaton 9 órától a szokásos helyen, a Láng Mûvelõdési házban TF, ÕV és HKK
találkozót rendezünk. (Cím: Budapest, XIII. ker. Rozsnyai u. 3., megközelíthetõ: kék metróval, Forgách utcai megállónál
kell leszállni.) Személyesen mondhatod el véleményedet, javaslataidat a TF programozójának és játékvezetõjének, élõben
találkozhatsz a többi játékossal. Mókás vetélkedõk, észbontó TF-es árverés, tombola, kedvezményes zsetonbefizetési
lehetõség, akciós könyv és kártyavásár, ingyenfordulók, információözön, élõ bemutató és még sok más program vár! Egyedi
varázstárgyat, az Örökkévalóság drágakövét kérhet mindenki a karaktere részére. A találkozón veheted át a TF olimpiai
fordulódat is. A TF olimpiára való jelentkezés határideje 2005. nov. 22. kedd. Várunk nov. 26-án! A Beholder Kft.
munkatársai.
2005.10.21 09:04 Változások a számládon! 250 zsetont átutaltak a(z) 3684. számláról!
VÁLTOZÁSOK A TÚLÉLÕK FÖLDJÉN A LEGUTÓBBI FORDULÓD ÓTA... |
|
* Mostantól a karakterlapon az õrzõ szörnyek mellett az is látszik, mennyi pluszt ad akkor, ha a karaktertõl lopni akarnak.
* Az alacsony koordinátákán már annyira elszaporodtak az oltárok, hogy az oltárépítõs feladat teljesítéséhez nem igazán
lehetett már megfelelõ helyet találni. Kénytelenek voltunk hát bevetni egy napkitörést, hogy nagyrészüket eltüntesse.
|