"Ezeket a döngő léptű harci gépezeteket minden bizonnyal a ryuku mágusok küldték az alanori királyság nyakára - bizonyítva ezzel, hogy a ryuku invázió már többé nem a Túlélők Földjének magánügye." - részlet a ryuku gólemekről írt fejlegyzésekből
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Martenzit 8. fordulója (Túlélõk Földje)
TÚLÉLÕK FÖLDJE
Betáplálva: 2016. okt. 14. 10h:35'
EZ A 8. FORDULÓD
Ez a forduló 31 zsetonba került.
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az elsõ 10 forduló ingyenes!)
MARTENZIT KALANDJAI
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [32,-4] koordinátán. Az idõ esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetõen visszanyerted erõd egy részét. (+26 életerõ.)
f 15
kísérletezel a 15. tárggyal
Töprengesz, a körmödet rágod, a hátizsákodban matatsz, mint minden igazi feltaláló. Lázasan töröd a fejed... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz bunkósbotot. (ld. enc.)9 tapasztalati pontot kaptál.[10 pontot használtál fel, van még 141.]
kt 4 1
elkészíted a 4. tárgyat (1 darabot)
Begyûjtöttél 1 botot. [8 pontot használtál fel, van még 133.]
kt 9 1
elkészíted a 9. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 bunkósbotot. [12 pontot használtál fel, van még 121.]
kf 10
kézbeveszed/felveszed a 10. tárgyat
Elõkészíted a dárdát. [0 pontot használtál fel, van még 121.]
Kimondod a megfejtést a találós kérdésre. Úgy látszik, a megoldás tökéletes: az ajtó feltárul. Lélegzetedet is visszafojtva hatolsz be a kúpba. Kincs és táp vár itt bent rád, ez már bizonyos! Odabent félhomály fogad, úgy látszik, elromlott a világítás. Hajaj, gondok vannak! Egy Moa teremtmény, egy massza rohan rád meglepetésszerûen! (ld. enc.) Hiszen ez iszonyatos! Vinnyogva menekülsz a számodra nagyon veszedelmes szörny elõl. (A merészséged nem volt elég magas.) [15 pontot használtál fel, van még 106.]
m 8 8 8
mozogsz északra, északra, északra
[32,-5] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtõzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy királygyík közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.
Teli erõbõl dárdát dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 dárda. Lövedéked átfúrja a királygyík jobb elsõ lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bunkósbotot a másikra ugrasz. Bunkósbottal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a királygyík testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A királygyík ostorszerû nyelve véres csíkot hagy maga után bõrödön. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kõkést, szereztél 1 királygyík bõrt. Elhajítod a vacak kavadu trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelõ királygyík trófeát. 17 tapasztalati pontot kaptál. {Csatastatisztika; sebzés: 10, sebzõdés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerõ. Szerencsédre hamar észreveszed a fûben feléd lopakodó valamit. Egy rambó bogár közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erõsebb, elmosolyodsz. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.
Dárdát markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 dárda. Becsapódva, megdöfi a rambó bogár fejét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Meglengetve a bunkósbotot ellenfeledre rohansz. Bunkósbottal kegyetlenül megütöd a rambó bogár jobb elsõ lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A rambó bogár összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. 5 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnõtt tudásod (+1 ütõfegyver). {Csatastatisztika; sebzés: 9, sebzõdés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}
(Továbbmész...) [32,-6] Továbbra is síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Nagy vartyogás közepette egy csapat szárnyas gömböc húz el a magasban. Szerencsédre hamar észreveszed a fûben feléd lopakodó valamit. Gyorsan lelapulsz a fûbe, mielõtt az ellenfeled észrevehetne. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtõzködés). No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy sérült rájanyék volt. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elõ.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerõ. Szerencsédre hamar észreveszed a fûben feléd lopakodó valamit. Magabiztosan nézed a közeledõt. Hiszen csak egy bo-skorpió. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!
Teli erõbõl dárdát dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 dárda. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a bo-skorpió jobb hátsó lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Marokra fogva a bunkósbotot a másikra rohansz. Bunkósbottal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a bo-skorpió testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) A bo-skorpió belecsíp a derekadba. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A sebbe zöldes mérget pumpál. A méreg gyenge - csak 6 életpontot vesztettél. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Magad mögé lököd a pitiáner királygyík trófeát, és kiszedsz egy bo-skorpió trófeát. 52 tapasztalati pontot kaptál. {Csatastatisztika; sebzés: 14, sebzõdés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}
Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)
(Továbbmész...) [32,-7] Sûrû bozóttal teli terepre érkeztél. Közeledtedre madárcsapat rebben fel. Remek ösztöneidnek köszönhetõen hamar megérzed a rád leselkedõ veszélyt. Magabiztosan nézed a közeledõt. Hiszen csak egy surranó kígyó. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.
Dárdát hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 dárda. Lövedéked átfúrja a surranó kígyó testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bunkósbotot a másikra támadsz. Bunkósbottal halálos csapásokat osztva péppé vered a surranó kígyó testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) A szörny néhányszor beléd mar, fõként az oldaladat és a mellkasodat részesítve elõnyben. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Méreg folyik a sebbe. A méreg gyenge - csak 4 életpontot vesztettél. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldõl.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kõkést, szereztél 1 surranó kígyó bõrt. (ld. enc.)28 tapasztalati pontot kaptál. {Csatastatisztika; sebzés: 15, sebzõdés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}
A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerõ.[30 pontot használtál fel, van még 76.]
gy 30
gyógyítás 30 pontért
Csendben lefekszel a földre, majd a kozmikus energiákat megpróbálod életenergiává alakítani. A dolog sikerült! Sokkal jobban érzed magad. (+13 életerõ.)[30 pontot használtál fel, van még 46.]
m 8 6 6
mozogsz északra, nyugatra, nyugatra
[32,-8] Egyre több a fa. Ritka erdõben vagy. Téged még az erdõben sem lephet meg buta szörny. Egy ormánygõte közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erõsebb, elmosolyodsz. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...
Dárdát markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 dárda. Becsapódva, megdöfi az ormánygõte bal elsõ lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bunkósbotot ellenfeledre rontasz. Bunkósbottal iszonyatosan megcsapod az ormánygõte bal hátsó lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Az ormánygõte megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kõkést, szereztél 1 ormánygõte csontot. 15 tapasztalati pontot kaptál. {Csatastatisztika; sebzés: 10, sebzõdés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerõ. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy gorombilla. (ld. enc.) Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.
Dárdát markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 dárda. Becsapódva, megdöfi a gorombilla jobb karját. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Meglengetve a bunkósbotot a másikra ugrasz. Bunkósbottal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a gorombilla szõrös karját. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) A gorombilla leken néhány pofont. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Nem akarsz kinyúlni. Egy kis futás még segíthet. Eliramodsz, és felsóhajtasz, amikor a hátad mögött elhalkul az üldözõd lihegése. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerõ. {Csatastatisztika; sebzés: 10, sebzõdés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}
(Továbbmész...) [31,-8] A terep továbbra is ritka erdõ. Gyanús mozgást látsz a fák között. Tapasztalt erdõjáróként egy pillanat alatt elrejtõzöl egy alkalmas fa mögött. Kilesel, hogy jobban megvizsgálhasd a nagy ellenfelet. Felismered. Ez egy gyilkos mókus. (ld. enc.) Amint eltûnik szemed elõl, kikecmeregsz a rejtekhelyrõl.
Oldalt pillantva, meglátsz egy manilla-fát. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerõ. Megéheztél, elõ az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)
(Továbbmész...) [30,-8] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Egy apró figura bukkan fel elõtted: egy árnymanó gyermek, amelyet egy hebrencs csapda foglyul ejtett. A szerencsétlen már szétverte félig kõkéssel a csapdát, de látszik, hogy ereje végleg fogytán van, és már nagyon sok vért vesztett. Ha ki akarod szabadítani, 10 TVP-t kell elköltened (19. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerõ. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtõzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy szárnyas gömböc volt. Amikor már eltûnt szem elõl, elõbújsz.
Kifosztod egy törpemarabu fészkét. A zsákmány: két zöld tojás. (+1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 16.]
m 6 6
mozogsz nyugatra, nyugatra
[29,-8] Szûnni nem akar a zöld síkság. A távolban sakálok üvöltenek.
Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbrõl: találtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerõ. Kiásol a földbõl pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)
(Továbbmész...) Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.[10 pontot használtál fel, van még 6.]
be 533
bemész az 533. épületbe
Sajnálom, de ezen a helyszínen nincs ilyen sorszámú épület.[0 pontot használtál fel, van még 6.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tûnik. Amint ledõlsz, szemeid lecsukódnak, és a következõ percben már a lóbõrt húzod. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerõ.)
Gratulálok, a következõ szintbe léptél! A minõsítésed mostantól tapasztalatlan kalandozó helyett lelkes felfedezõ. Ennek eredményeképp, karaktered a következõ fejlõdést tapasztalja: +6 max. életerõ, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Mostantól külön állíthatod a kalandozókkal és a szörnyekkel szembeni merészségedet. (ld. enc.) Ebben a körben 6 pontod maradt, ebbõl a következõ körre 6 pontot vihetsz át. Kapsz még 147 pontot. A következõ körben tehát 153 pontot költhetsz el.
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
BUNKÓSBOT (9. TÁRGY)
Ha a vadász tatu bõrét vízbe mártod, rátekered egy botra, és megvárod, amíg megszárad, egy nagyon kemény végû ütõfegyvert kapsz, a bunkósbotot. E masszív fegyver sebzése 2d4+2, készítése a KT 9 paranccsal, 12 pontért történik.
MASSZA (217. SZÖRNY)
A massza nem egy bizonyos szörny, hanem egy gyûjtõfogalom mindazokra a borzalmakra, amelyek a phua-kúpokban megtalálhatóak. A massza egy speciális Moa mágikus eljárás, a Génmancipulcánió, (vagy valami hasonló) eredményeképp létrejött lény. A legtöbb phua-kúpban megtalálható egy szörnygenerátor nevû varázsdoboz, amely tökéletesen véletlenszerû paraméterek alapján MASSZÁT állít elõ. A massza alakja, színe, formája, végtagjainak száma, és nem utolsósorban hatalma nagymértékben változó. Van, amelyik rendelkezik mágikus képességgel, másoknak kõvéváltoztató pillantása, esetleg tulajdonságcsökkentõ érintése van. Némelyik ellen az ütõ, mások ellen a szúrófegyver a jó. Éppen ezért nem túl biztonságos dolog FT-t kiadni egy MASSZÁRA, hiszen lehet, hogy képességei egy gonyolékénél is gyengébbek, de az is elõfordulhat, hogy még egy borzalmas varkaudar is megfutamodna elõle. Ezért bízd csak az életedet a viselkedésben megadott merészségedre, az majd eldönti, hogy az adott formájú és méretû MASSZA milyen szintû szörny, és érdemes-e vele kikezdeni - és persze nem árt tulajdonságpajzsot, lélek védelmét vagy hasonlót is felrakni. A phua-kúpok szörnygenerátora minden alkalommal új szörnyet állít elõ. Érdekesség: a phua-kúpokban talált masszákról szerezhetsz információt a pszi-ernyõvel. Sok masszából érdekes komponens nyerhetõ ki, mindegyikbõl más és más!
SURRANÓ KÍGYÓ BÕRE (47. TÁRGY)
Ha sikerül ártalmatlanná tenned egy surranó kígyót (és túlélted a harapását), megnyúzhatod, igen finom és rugalmas bõrhöz jutva. Nagyon divatos lenne valami ruhadarabot szabni belõle, nem?
GOROMBILLA (38. SZÖRNY)
Az erdõk e szõrös, izmos majomszerû lakója leginkább egy goromba gorillára emlékeztet. Tarzan módjára, a lelógó indákba kapaszkodva közlekedik az erdõben. Mint a legtöbb mindenevõ, õ sem veti meg a húst, a finom, édes humanoid húsért pedig egyenesen rajong. Mielõtt észbekapnál, máris lekent néhány hatalmas pofont, amelyek akár csontodat is törhetik. Aztán már csak a filézés van hátra...
GYILKOS MÓKUS (29. SZÖRNY)
Az erdõk e vérszomjas ragadozója ártatlan külsejével megtéveszti a gyanútlan utazókat. Amikor azonban valakinek a nyakába ugrik ez a csupa fog-karom harapógép, gyakran megváltozik az ember véleménye. Feltéve, ha túléli a támadást. Öreg, tapasztalt vándorok szerint a gyilkos mókus húsa ehetõ.
MANILLA-FA (91. NÖVÉNY)
A sûrû erdõkben gyakran találkozhatsz olyan részekkel, ahol a továbbjutást manilla-fák lelógó indái teszik még nehezebbé. Ezek az indák nagyon erõsek, szívósak és rugalmasak, és emellett könnyûek! Igen, kitaláltad: vágni akarsz egyet kötélnek. Ehhez nem kell más a manilla-fán kívül, csak egy kõkés, no meg a KT 92 parancs, 6 pontért. Mire jó a kötél? Igen, nagyon sok dologra jó. Ha egy adott helyzetben kötelet használhatsz, errõl mindig tájékoztatni fog az ENCYCLOPEDIA FANTASIA.
KALANDOZÓKKAL SZEMBENI MERÉSZSÉG
Úgy tûnik, hogy szükség lehet arra, hogy különbözõ legyen a merészséged szörnyekkel és kalandozókkal szemben. Például elképzelhetõ, hogy bár 6. szintû vagy, de legfeljebb 4. szintû szörnyekkel szeretnél harcolni. Erre ugye a megoldás VI 3. Szeretnél azonban megküzdeni még a 6-7. szintû kalandozókkal is! Ehhez viszont VI 6 lenne szükséges. Mostantól használhatod a Viselkedés Kalandozókkal szemben: VIK parancsot. Ennek a VI-vel ellentétben csak egyetlen paramétere van, a merészség. A VIK-kel megadott merészséged ezentúl a kalandozókra fog vonatkozni (értéke 1-10 között lehet), a VI-vel megadott pedig kizárólag a szörnyekre (ebbe beleértendõk az épületek lakói is). A fenti példára tehát a megoldás VI 3 és VIK 6. Ez a karakterlapon 3/6 formában fog megjelenni, tehát elsõ a szörnyekkel szembeni merészség, második a kalandozókkal szembeni. Ha azonos értéket állítasz be mindkettõre, csak egy számot fogsz látni.
KARAKTERLAP
Martenzit, egy vörös, hosszú hajú, szürke szemû törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. A bõröd sötétebb az átlagosnál. Ez a 8. fordulód.
Erõ:
13
Szint:
4
Merészség:
5/5
Magasság:
121 cm
IQ:
9
Támadás:
3
Agresszió:
5
Testsúly:
75 kg
Ügyesség:
9
Védekezés:
0
Menekülés:
30 %
Életkor:
55/55 év
Egészség:
18
Életpont:
87/25
Jellem:
semleges
Tul. pont:
3
Szerencse:
11
Varázspont:
0/0
Pénz:
0 arany
Kép. pont:
3
Eddig összesen 28 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 126 TP-t kaptál. Jelenleg 339 TP-d van. A következõ szinthez még 161 TP szükséges. Trófeád: bo-skorpió.