Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Otmar Otteron 17. fordulója (Túlélõk Földje)
TÚLÉLÕK FÖLDJE
Betáplálva: 2020. dec. 31. 0h:08'
EZ A 115. JÁTÉKHETED, 17. FORDULÓD
116. játékheted kezdete: jan. 2.
A következõ fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [44,25] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetõen visszanyerted erõd egy részét. (+1 életerõ.)
d 48 1
eldobod a 48. tárgyat (1 darabot)
Elhajítasz 1 antilopbõrt. [0 pontot használtál fel, van még 162.]
t 69
támadod a 69. szörnyet
FT 69 parancs tárolva. (Feltételes támadás:) Egy evaporõr! Ezt kerested. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.
A fúvócsõvel célzol és lõsz. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi az evaporõr hengertestét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod az evaporõr hengertestét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd az evaporõr hengertestét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Az evaporõr csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Csontszuronnyal megdöföd az evaporõr testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed az evaporõr testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Csápjaival az evaporõr lecsap a bal karodra. (3 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldõl.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kõkést, szereztél 1 evaporõr hájat. 112 tapasztalati pontot kaptál. {Csatastatisztika; sebzés: 34, sebzõdés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}
m 5
mozogsz délnyugatra
[43,26] A sík vidéket bozótos váltja fel. Egyszerre csak rémült sikoltás üti meg a füledet, de hiába keresed a hang forrását, semmit sem találsz. Lehet, hogy csak érzékcsalódás volt? Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Úgy gondolod, hogy a közeledõ sünmedve nem jelenthet komoly veszélyt. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.
A fúvócsõvel ellenfeledre célzol és lõsz. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a sünmedve tüskés hátát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Marokra fogva a csontszuronyt a másikra támadsz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a sünmedve fejét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átszúrod a sünmedve tüskés hátát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Mielõtt észbe kapnál, a sünmedve megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A sünmedve összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kõkést, szereztél 6 sünmedve tüskét. 52 tapasztalati pontot kaptál. {Csatastatisztika; sebzés: 27, sebzõdés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerõ. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Nem túl friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [10 pontot használtál fel, van még 152.]
kt 22 15
elkészíted a 22. tárgyat (15 darabot)
Begyûjtöttél 15 tüskét. [15 pontot használtál fel, van még 137.]
m 3
mozogsz délkeletre
[44,27] A bozótos terep dombvidékbe megy át. A feléd lépkedõ lény meg sem próbál rejtõzni, ezért hamar kiszúrod. Egy spagulár nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.
A fúvócsõvel célzol és lõsz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a spagulár testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Megmarkolva a csontszuronyt a másikra ugrasz. Csontszuronnyal teljesen átdöföd a spagulár testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod a spagulár jobb hátsó lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A spagulár szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kõkést, szereztél 2 kaját. 32 tapasztalati pontot kaptál. {Csatastatisztika; sebzés: 25, sebzõdés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}
Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínûleg Raia rúnaköve. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy krómkaktuszt. (ld. enc.) Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkõ, azzal újra kifehérítheted a bõrét, megmentve a veréstõl. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerõ. Megvizsgálod a talajt. Épphogy megismerhetõ (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délre, kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [10 pontot használtál fel, van még 127.]
kt 43 1
elkészíted a 43. tárgyat (1 darabot)
Begyûjtöttél 1 tükröt. [5 pontot használtál fel, van még 122.]
h 34
használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 114.]
m 4
mozogsz délre
[44,28] Amerre csak a szem ellát, dombok. Egy vén tazunkaróka botorkál elõtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba). Megpillantasz a földön egy csúszó-mászó quwargot. Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál. Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú anyagot rejt! A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Egy spagulár nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.
Ellenfeled hibázott: túl távol van tõled. Ezért lõhetsz rá a fúvócsõvel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a spagulár pettyes hátát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Megmarkolva a csontszuronyt ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a spagulár pettyes hátát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod a spagulár testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Patájával a spagulár többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A spagulár szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kõkést, szereztél 2 kaját. 32 tapasztalati pontot kaptál. {Csatastatisztika; sebzés: 25, sebzõdés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}
Leszüretelsz egy bozótra való mákvirágot (most már csak egy kis tészta kéne...). (+1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Aránylag régi (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes nem felismerhetõ nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északra vezetnek. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 104.]
h 34
használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 96.]
m 5 5
mozogsz délnyugatra, délnyugatra
[43,29] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy gátvakond. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.
Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a gátvakond testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átdöföd a gátvakond testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A gátvakond karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerõ.54 tapasztalati pontot kaptál. {Csatastatisztika; sebzés: 23, sebzõdés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}
Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetõen Raia rúnaköve. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad elõtt egy tûzbokrot. Nocsak, egy quwarg! Mély undorral taposod el. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerõ. Körbevizsgálódsz. Már nehezen felismerhetõ (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.
(Továbbmész...) [42,30] Síkság, továbbra is csak síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtõzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy tintacsiga közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erõsebb, elmosolyodsz. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetõséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.
Ellenfeled hibázott: túl távol van tõled. Ezért lõhetsz rá a fúvócsõvel. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a tintacsiga nyúlós testét. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) A lény tintát köp rád! Bravúrosan félreszökkentél. Meglengetve a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a tintacsiga nyúlós testét. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd a tintacsiga testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A tintacsiga fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 165 tapasztalati pontot kaptál. {Csatastatisztika; sebzés: 31, sebzõdés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}
Egy haldokló gnómra bukkansz egy tisztás közepén. Látszik rajta, hogy hatalmas csatában vett részt. Már az utolsókat rúgja... Egyetlen megoldás az, hogyha adsz neki egy deus ex machinát. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (30. jellempróba). A földön meglátsz egy quwargot. Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál. Szerencsédre hamar észreveszed a fûben feléd lopakodó valamit. Ráismersz a lényre. Egy sakál. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.
Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a sakál testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod a sakál testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A sakál belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetõen csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A sakál még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerõ.15 tapasztalati pontot kaptál. {Csatastatisztika; sebzés: 22, sebzõdés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}
Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Aránylag régi (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északra vezetnek. [20 pontot használtál fel, van még 76.]
m 3 3
mozogsz délkeletre, délkeletre
[43,31] Szûnni nem akar a zöld síkság. Ananászvirág illatát hozza a szél. A fû zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtetõ szörnyet. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy tigroszlán. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.
Megveted a lábad, és a fúvócsõvel ellenfeledre lõsz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a tigroszlán testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt a másikra támadsz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a tigroszlán fejét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Csontkéssel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a tigroszlán bal hátsó lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A tigroszlán néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A tigroszlán megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerõ. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kõkést, szereztél 7 tigroszlán fogat. 43 tapasztalati pontot kaptál. {Csatastatisztika; sebzés: 30, sebzõdés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}
Alaposan körülnézel a földön. Nem túl friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délre, friss alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek északra vezetnek.
(Továbbmész...) [44,32] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva.
Egy bokor tövében apró bakkura-porontyokat pillantasz meg! Mellettük hever az anyjuk, megnyúzva. Szerencsétlen apróságok! Nyilván az éhhalál vár rájuk. Ha gyûjtesz nekik némi ennivalót, 30 TVP-t kell elköltened (10. jellempróba). Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad elõtt egy olvasztókemencét. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy nekrofunt. (ld. enc.) Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbrõl: találtál egy vizet. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Fairlight híveié. Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet rejt. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Kicsit régi (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek délre, friss elf nyomokat, amelyek délre vezetnek. [20 pontot használtál fel, van még 56.]
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.[0 pontot használtál fel, van még 6.]
f 14
kísérletezel a 14. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.[0 pontot használtál fel, van még 6.]
f 14
kísérletezel a 14. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.[0 pontot használtál fel, van még 6.]
kt 242 1
elkészíted a 242. tárgyat (1 darabot)
Nagyon sajnálom, de még nem tudod, hogyan kell azt a tárgyat elkészíteni.[0 pontot használtál fel, van még 6.]
h 242
használod a 242. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy.[0 pontot használtál fel, van még 6.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Alaposan elfáradva, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Némi fejlõdést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerõ.)
Gratulálok, a következõ szintbe léptél! A minõsítésed mostantól ügyes túlélõ helyett vakmerõ kalandor. Ennek eredményeképp, karaktered a következõ fejlõdést tapasztalja: +6 max. életerõ, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot. Ebben a körben 6 pontod maradt, ebbõl a következõ körre 6 pontot vihetsz át. Kapsz még 156 pontot. A következõ körben tehát 162 pontot költhetsz el.
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
KRÓMKAKTUSZ (46. NÖVÉNY)
A természet egyik legfurcsább találmánya a krómkaktusz. Felülete nem zöld, hanem fémes csillogású, innét kapta nevét is. Az ó-bölcsek szerint nem a természet, hanem torz mágikus kísérletek szüleménye. Nos, ennek ellenére elég jól eléldegél a természetben. Ha van kõkésed, kivághatsz óvatosan egy téglalap alakú darabot a krómkaktusz sima, kemény bõrébõl. Ehhez a KT 43 parancsot kell kiadnod, 5 pontért. Így juthatsz TÜKÖRhöz. Férfiak számára a borotválkozáshoz, a nõk számára rengeteg egyéb, jóval fontosabb tevékenységhez szükséges. Ezen kívül egyik alapvetõ komponense a szeksztánsnak.
NEKROFUN (173. NÖVÉNY)
A nekrofun különös, növényszerû lény. Szára, nagy lapos levelei majdnem áttetszõk, színük mélybíbor. Tapintásra egyszersmind kemények és rugalmasak. Virágot, termést nem látsz rajtuk, és semmilyen egyéb szervet sem tudsz megkülönböztetni sem a száron, sem a levélen. Elképzelni sem tudod, hogy mi a fenére lehet jó ez a furcsa növény.
KARAKTERLAP
Otmar Otteron, egy kontyos õsz hajú, csillogó szemû ember férfi vagy. Kecskeszakállad és harcsabajuszod van. Bõröd teljesen fehér! Fairlight híve vagy. Ez a 17. fordulód.
Erõ:
14
Szint:
8
Merészség:
3/4
Magasság:
169 cm
IQ:
16
Támadás:
7
Agresszió:
3
Testsúly:
80 kg
Ügyesség:
20 (22)
Védekezés:
9
Menekülés:
30 %
Életkor:
20/20 év
Egészség:
13
Életpont:
112/112
Jellem:
semleges (+4)
Tul. pont:
2
Szerencse:
14
Varázspont:
0/0
Pénz:
2 arany
Kép. pont:
3
Eddig összesen 91 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 508 TP-t kaptál. Jelenleg 4 223 TP-d van. A következõ szinthez még 2 777 TP szükséges. Trófeáid: mélységi grittang, tintacsiga. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.
HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek:
8
vágófegyverek:
1
ütõfegyverek:
1
lõfegyverek:
7
Feltételes lõfegyver használat: semmi (0 -1.); tüske (#22) max. 1 db (2 -4.); tüske (#22) max. 2 db (5 -);
44,96 mezõn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 46