Karakterszám: |
3299 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
15 |
Játékhét: |
24 |
E
forduló ára: |
28 zs. |
Maradék zseton: |
148 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2004. aug. 26. 9h:58' |
A következõ
fordulód táplálható: 2004. aug. 29. |
|
E-mail!
WOUMP KALANDJAI
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Maximilian Ûbertáp, egy pillanatig
tudod csak állni átható tekintetét. Az Õsök tudását õrzi e férfi. (hírneve
21752.) A te szinteden a legnevesebb
Night Wolf, egy szürkés-kék bõrû,
kék szemû, tüskés fejû, emberre hasonlító férfi. (hírneve 1458.)
Egy futár távoli híreket hoz:
*aug. 13.* Köpködõ Méregzsák pszionikus párviadalban legyõzte Tömörgõ Sitty-Suttyot.
*aug. 13.* Köpködõ Méregzsák pszionikus párviadalban legyõzte Amorpheus
Amorpheát.
*aug. 13.* Maximilian Ûbertáp pszionikus küzdelemben diadalt
aratott Nosferatus felett.
*aug. 13.* Maximilian Ûbertáp és Hajnali Harmat
pszi párbajt vívtak. Maximilian Ûbertáp került ki gyõztesen.
*aug. 13.*
Maximilian Ûbertáp pszionikus küzdelemben diadalt aratott Samael felett.
*aug. 16.* Midian és C'Archie megküzdöttek egymással, és Midian gyõzött.
*aug. 19.* Alba Regina pszionikus párviadalban legyõzte Fenixet.
*aug.
19.* Alba Regina és Félkarú Bandita pszi párbajt vívtak. Alba Regina került
ki gyõztesen.
*aug. 19.* Alba Regina és Galarin Thorfel pszi párbajt vívtak.
Alba Regina került ki gyõztesen.
*aug. 19.* A 15123 szövetség fényes gyõzelmet
aratott Dt'azzrax, ében íjász felett!
Pihenésedet semmilyen különleges esemény sem zavarta meg.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 270.]
(5. kaland:) Felkeresed a boltost. Fellélegzel - még mindig nem végeztek
vele a adószedõk, idejében érkeztél, hogy kölcsönt adj neki!
[Tárgyhasználat: 100 arany]
Odalépsz a boltoshoz, és vállon veregeted. Elõször értetlenül néz rád, de
aztán meglátja a kezedben a pénzt. - Megmentõm! - borul a nyakadba. Majd
felmarkolja a pénzt, és csillogó szemmel megszámolja. - Köszönöm, hogy
segítettél, ezt mindenképpen meg fogom hálálni! - Boldogan távozol, hiszen
segíthettél valakin. Csak jóval késõbb tudod meg, hogy a boltos már több
tucatnyi galetkitõl kért kölcsön, és a mai napig nem adta meg a tartozását
senkinek. Adóbehajtók nemhogy nem fenyegetik, sõt! Õ kért védelmet a boltját
kirabolni szándékozó galetkiktõl... Így aztán a gonosz boltostól a 100
aranyadat sosem szerezheted vissza. Ez bizony egy életre szóló tapasztalat!
(+6 képességpont.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 265.]
kno 5 8 |
5. képességre 8 képességpont |
Elköltesz 8 képességpontot a mágia tulajdonságod növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, a mágia tulajdonságod most már 9!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 265.]
be 1 |
meglátogatod az 1. épületet |
Felkeresed a szint vegyesboltját. Amíg sorra kerülsz, végignézed a kirakott
árukat, és gondolatban hozzáteszed az árat, amit ki tudnál alkudni: kemény
bõrpáncél (#3) 46 ap, törpe pikkelyvért (#4) 57 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott
tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, parittya (#10) 13 ap, kerek kõ (#11)
2 ap, harci fejsze (#12) 23 ap, sziklarepesz (#13) 6 ap, üvegcse (#14)
4 ap, mandolin (#19) 92 ap, winropu moha (#22) 46 ap, liánvirág (#24) 46
ap, csótányláb (#25) 46 ap, ragálygomba (#26) 46 ap, gyilkos boróka (#27)
46 ap, tejfonál (#28) 46 ap, kötél (#128) 23 ap, rozsdás kard (#131) 13
ap, díszes fejék (#135) 23 ap, szivárvány karkötõ (#139) 184 ap, elektronit
(#141) 23 ap, nordkristály (#146) 13 ap, pirgamit (#152) 18 ap, mandibula
(#157) 9 ap, lemúr hártya (#161) 6 ap, molitár háj (#165) 27 ap, pókcsatos
öv (#173) 92 ap, nohnetár gumó (#212) 23 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690
ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, lovagi
lemezpáncél (#1002) 295 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, könnyû pikkelyvért
(#1016) 88 ap, díszes pikkelyvért (#1017) 157 ap, láncing (#1030) 92 ap,
könnyû láncing (#1031) 162 ap, bíbor láncing (#1032) 248 ap, mellvért (#1045)
80 ap, bõr mellvért (#1046) 143 ap, bronz mellvért (#1047) 226 ap, pajzs
(#1060) 23 ap, kerek pajzs (#1061) 52 ap, nagy pajzs (#1062) 110 ap, sisak
(#1075) 23 ap, vassisak (#1076) 52 ap, szárnyas sisak (#1077) 110 ap, maszk
(#1090) 11 ap, halotti maszk (#1091) 33 ap, csontmaszk (#1092) 88 ap, fejpánt
(#1105) 11 ap, díszes fejpánt (#1106) 33 ap, ezüst fejpánt (#1107) 88 ap,
csizma (#1120) 11 ap, vándorcsizma (#1121) 33 ap, köpeny (#1135) 6 ap,
utazóköpeny (#1136) 27 ap, kék köpeny (#1137) 80 ap, köntös (#1150) 11
ap, zöld köntös (#1151) 33 ap, átlátszó köntös (#1152) 88 ap, öv (#1165)
6 ap, csatos öv (#1166) 27 ap, sárga öv (#1167) 80 ap, nyaklánc (#1180)
18 ap, sárgaréz nyaklánc (#1181) 44 ap, amulett (#1195) 11 ap, kõamulett
(#1196) 33 ap, csontamulett (#1197) 88 ap, szimbólum (#1210) 18 ap, karikaszimbólum
(#1211) 44 ap, háromszögszimbólum (#1212) 102 ap, gyûrû (#1225) 11 ap,
márványgyûrû (#1226) 33 ap, malachitgyûrû (#1227) 88 ap, karkötõ (#1240)
11 ap, malachit karkötõ (#1241) 33 ap, díszes karkötõ (#1242) 88 ap, fülbevaló
(#1255) 6 ap, tõr (#1300) 11 ap, csonttõr (#1301) 33 ap, rövid tõr (#1302)
88 ap, kard (#1315) 23 ap, görbekard (#1316) 52 ap, hosszúkard (#1317)
110 ap, lándzsa (#1330) 23 ap, barbár lándzsa (#1331) 52 ap, gyalogos lándzsa
(#1332) 110 ap, az elefánt láncinge (#16330) 207 ap, a sün görbekardja
(#25166) 201 ap, a sün barbár lándzsája (#25181) 201 ap, az angyalok mellvértje
(#28045) 138 ap.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 260.]
Sajnos 20. tárgy jelenleg nincs a boltban.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 260.]
tps 60 |
60 TVP spórolása, félrerakása |
Visszamész a barlangodba. Félreteszel, megspórolsz 60 TVP-t késõbbi használatra.
[60 TVP-t használtál fel, maradt még 200.]
(4. kaland:) Elmész a varázslótoronyba, és az öreg mágust keresed, aki a
feladatokat szokta adni. Hamarosan elõkerül. Sajnos nem rendelkezel megfelelõ
mennyiségûvel a szükséges tárgyból - kénytelen vagy visszafordulni.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 195.]
h 14 21 |
14. tárgy használata |
Kis tüzet gyújtasz, és fölötte melegítve, lassan összekevered egy üvegben
az elõkészített anyagokat egy kis vízben oldva. Csodás! Az italnak lassan
szép zöld színe lesz. Megkóstolod. Sikeresen kifõztél 1 méregellenállás
italát.
[ld. enc.]
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 190.]
h 14 20 24 26 |
14. tárgy használata |
Profi varázsital fõzõ módjára készíted össze az alapanyagokat, majd kevered
össze az elõre elkészített üvegcsében. Tökéletes! Az ital lassan piros
színt ölt. Rövid próba után látod, hogy ez 1 db tûzlehelet itala.
[ld.
enc.]
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 185.]
Elfelejtetted megadni a parancs 1. paraméterét! [0 TVP-t használtál fel,
maradt még 185.]
m 10 7 1122 2444 1111 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 10,7) Az Õsök Csarnoka ezer titkot rejt. Itt az ideje, hogy folytasd
a felderítését!
(M 10,6) Északra mész tovább. A terem, ahová belépsz, nagyon magas, de nincs
benne semmi érdekes.
(M 10,5) A folyosó északra tart. A sötétbõl egy halvány szellemalak bontakozik
ki. Alázatosan meghajolsz elõtte, míg õ elmondja, hogy milyen próbát kell
kiállnod. Egy feladatot kell megoldanod! Ha nem sikerül, fordulhatsz vissza:
Történt egyszer, hogy egy öreg paraszt elindult, hogy eladja Salamon
városában a terményét. Útközben számolta a lépéseit - 81 alkalommal számolt
el 100-ig, míg elért Veneza város fõterére. Mivel innen már nem vezetett
tovább út, elõvette iránytûjét, 31 fokot elfordult balra, és erre ment
tovább, míg végül újabb 72 százas lépés után érkezett meg Salamon városába.
Este a paraszt gondolt egyet, és egyenesen ment haza, Veneza érintése nélkül.
Rájött, hogy sokkal rövidebb így az út! Vajon hányszor száz lépéssel ért
haza? (max. 5-öt tévedhetsz)
Sajnos nem tudsz azonnal válaszolni, ki
kell gondolnod a megoldást.
[ld. enc.]
(M 11,6) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 11,6) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 11,6) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 9,6) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 9,6) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 9,6) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 10,5) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 10,5) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 10,5) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 10,5) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
[11 TVP-t használtál fel, maradt még 174.]
mak 1 |
1. makró definiálása/hívása |
Elhagyod a Csarnokot. Úgy döntesz, hogy vadászol egyet. Egy fémlétrán, egy
függõleges aknában jutsz le az elkülönített szintre, ahová a galetkik vadászni
járnak. Megpillantasz egy másik vadászt: épp leölt ellenfelei lélekenergiáját
szívja el látványos szikrázás közepette. Odébbállsz, itt már úgy sem találsz
vadat. Utad során megpillantasz egy sötéten ásító barlangnyílást. A barlang
elõtt heverõ csontok alapján egyértelmû, hogy nem lakatlan! Talán késõbb
érdemes lenne odabent körülnézni.
(236. kaland, összköltsége 10 TVP.) Befordulva
egy folyosón, ráébredsz, hogy nem vagy egyedül. Ellenfeled egy goblin
kobra (#20).
*** 1. KÖR *** Összegyûjtve mágikus energiáit, a goblin kobra elvarázsol
egy óriáserõt. Heves kézmozdulatok közepette a goblin kobra elmormol egy
tûzpajzsot. A goblin kobra felé mozogsz, hogy megtámadhasd. Támadod a goblin
kobrát. Kitátod a szádat, és villámokat küldesz ellenfeledre.
(16 ép-t
sebeztél).
*** 2. KÖR *** Támadod a goblin kobrát. Villámokat köpsz.
(18 ép-t sebeztél).
A goblin kobra kileheli lelkét.
[A csatában összesen 34 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+39%).
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 164.]
ism 3 |
a következõ parancs ismétlése 3 alkalommal |
Úgy döntesz, hogy keresve sem találhatnál jobb idõpontot egy kis portyára.
A szomszédos sziklaperem fölé vájt barlangokat látogatod meg. Fõ a változatosság!
Útközben észreveszel egy
liánvirágot. Fáradtságod nem kímélve, megközelíted,
és sikeresen begyûjtesz 1 darabot. Nem telik sok idõbe, és találsz egy
alkalmas helyet. A jelzések alapján látod, hogy szakértelmeiteket fogjátok
összemérni.
A barlang lakója
Werjut Lasael, egy magas, vékony testalkatú, de a látszat
ellenére nem kevéssé harcias férfi. A következõket látod nála: bronzmedál,
az energia karikaszimbóluma, az Örökkévalóság Rubinja, a kobra díszes fejpántja,
kerek pajzs, lándzsa, a yeti köpenye, a küzdelem malachit karkötõje. Rövid
beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek össze
gyógynövények szakértelemben való jártasságotokat. Növényszedõ expedícióra
indultok. A feladat egyszerû: aki elõbb pillant meg egy gyógynövényt, az
a nyertes! Hosszasan túráztok, míg végül eredmény születik. Ezután kénytelen
vagy elismerni: Werjut Lasael messze jobban ért a füvekhez.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 164.]
Itt az ideje, hogy megleckéztesd a szint tunya polgárait. Módszeresen kutatsz
más galetkik barlangjai után. Elõbb utóbb csak találsz megfelelõ ellenfelet...
Megközelíted az egyik alkalmasnak látszó barlangot. A jelzések alapján
látod, hogy szakértelmeiteket fogjátok összemérni.
Odabent fogad
Morf, egy félbevágott férfi. A Tudósok klánjának diák rangú
tagja. Viselt tárgyai: kristályamulett, bronzmedál, az erõ díszes fejpántja,
tõr, csonttõr, a Tél ezüstlánca, az egyensúly gyûrûje. Rövid beszélgetés
után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek össze mászás szakértelemben
való jártasságotokat. A közelben van egy hatalmas cseppkõ. A feladat: ki
jut fel elsõnek? Rohantok a cseppkõhöz, és azonnal mászni kezdtek. Te érsz
fel a csúcsra elsõként, Morf csak jócskán lemaradva érkezik meg.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 154.]
Kedved szottyan egy kis kirándulásra a városban. Elhaladsz néhány elhagyatott
barlang mellett - a lakók nyilván már feljebb költöztek - de a következõ
soron a barlangokból már fény szûrõdik ki. Nem telik sok idõbe, és találsz
egy alkalmas helyet. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
Vendéglátód
Doki, egy még a kezébõl is villámokat szóró nõ. A Tudósok klánjának
diák rangú tagja. Tárgyai: a kobra maszkja, bronzmedál, vándorcsizma, ezüstmedál,
a szellemek csatos öve, az egyensúly gyûrûje, szivárvány karkötõ, a teknõs
zöld köntöse, a harcmûvész szimbóluma. Vendéglátód barlangja otthonosan
van berendezve. Helyet foglaltok a bõr ülõpárnákon, és falatozni kezdtek
az elõkészített és az általad hozott ételbõl. Evés közben barátságos társalgás
folyik. Kiderül, hogy Doki sok dologról ugyanúgy gondolkodik, mint te!
Talán még barátok is lehettek. Jóllaktatok és kibeszéltétek magatokat:
búcsút intesz vendéglátódnak. (+5% jóllakottság) Elmédben elraktározol
egy keveset a hallottakból, megtudod, mi az a hájas worpel.
[ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 144.]
h 8 5 |
8. tárgy használata |
Sajnálom, de nincs a birtokodban 8. tárgy.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 144.]
be 12 1 |
meglátogatod a 12. épületet |
Belépsz a Mágusok Klánjának épületébe. Elmondod, hogy szeretnél csatlakozni
a Klánhoz. Rövid vizsgálat után kiderül, hogy nem teszel eleget a belépéshez
szükséges feltételnek (legalább 10-es mágia). Megkérnek, hogy jöjj vissza
késõbb.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 139.]
be 1 |
meglátogatod az 1. épületet |
Lebattyogsz a boltba. A boltban Te vagy az egyetlen vásárló. A boltos egy
kicsit méreget, aztán halkan megszólal.
- Belevaló gyereknek látszol,
biztos lenne kedved egy kis tréfához. A dolog egy kicsit veszélyes, ugyanis
a szint elöljáróját kéne megtréfálnod, de rendesen megfizetném. Tudod a
múltkor nagyon összevesztünk, és úgy érzem, hogy túlságosan megalázott
a nagy nyilvánosság elõtt. Én nem akarom õt bántani, de egy kis lecke azért
nem ártana neki. Ebben a zacskóban rendkívül hatásos viszketõpor van. Ezzel
kéne az ágyát jól megszórni.
Elõször persze tiltakozol, de amikor a boltos
100 aranyat és komolyabb mennyiségû varázstárgyat kezd emlegetni, csak
annyit mondasz, hogy meggondolod.
(17. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 134.]
Hazamész a boltból. Felszabadítasz 60 TVP-t a korábban félrerakottból. [-60
TVP-t használtál fel, maradt még 194.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz.
[ld. enc.]
Ebben a körben +1 galetki erõt és +13 hírnevet kaptál. A kör során összesen
34 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok
eredményeképp
4 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 194 TVP-t viszel
át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
364 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Woump, egy alacsony, kopasz csukját viselõ férfi vagy. Jelenlegi
lakóhelyed: puhányszint (2. szint). Táplálkozásod: piromád. Ez a 15. fordulód.
|
[1] erõ: |
3 / 0.80 |
[2] IQ: |
6 / 1.20 |
[3] ügyesség: |
4 (6) / 1.20 |
[4] egészség: |
4 (6) / 1.50 |
[5] mágia: |
9 / 0.65 |
[6] gyorsaság: |
4 (6) / 1.63 |
[9] Méret/ép: |
56 / 56 |
Min. méret: |
45 |
Barlangméret: |
56 |
|
|
Varázspont: |
61 / 54 |
Képességpont: |
8 / 71% |
Hõsi pont: |
14 (4) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
12% |
Galetki erõ: |
119 / 99 |
Hírnév : |
126 |
Jóllakottság: |
94% |
Életkor: |
12
/ 12 |
|
|
Galetki csaták: |
5 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
2 (0) |
Torzsz. csaták: |
62 (1) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
52 (1) |
Leölt torzszülött: |
59 (1) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
3 (0) |
|
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[13] elektr.lehelet: |
10 (12) / 4.68 |
[15] regeneráció: |
4 / 0 |
|
|
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[48] mászás: |
4 / 3.59 |
[56] varázsitalfõzés: |
3 / 0.90 |
[57] gyógynövények: |
3 / 1.63 |
[67] régészet: |
3 / 0.95 |
|
|
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb csáp |
[100] méret: |
3 / 0 |
[101] szakért.: |
3 / 0.92 |
|
|
csonttõr |
FELTÉTELES PARANCSAID GY 70 4;
VI erõ:99% ép:25%;
PV 3 5 8;
PSZ 57
48 67;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #4 (3. épület), #7 (7. épület), #10 (4. épület),
#17 (1. épület), #236 (15. forduló).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
* |
1 kemény bõrpáncél (#3) |
* |
1 vassisak (#1076) |
* |
1 villámöv (#172)
|
Ékszerek, kincsek |
* |
1 a gepárd sárgaréz nyaklánca (#15581) |
|
57 arany (#1) |
* |
1 az egyensúly
gyûrûje (#213) |
Felszerelés |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
|
1 kötél (#128) |
Fegyverek |
* |
1 csonttõr (#1301) |
|
2 fogazott tõr (#6) |
|
2 kerek kõ (#11) |
Varázsitalok és füvek |
|
2 csótányláb (#25) |
|
4 liánvirág (#24) |
|
1 méregellenállás itala (#51)
|
|
1 tûzlehelet itala (#53) |
Egyéb kacatok |
|
1 lemúr hártya (#161) |
|
1 molad púp (#16) |
|
1 nordkristály (#146) |
|
1 pirgamit (#152) |
|
Az elõzõ forduló óta szerzett tárgyaid: 1 tûzlehelet itala (#53), 1 méregellenállás
itala (#51).
Az elõzõ forduló óta elhasznált tárgyaid: 100 arany (#1), 1 mitulen fû
(#20), 2 üvegcse (#14), 1 mátekel gomba (#21), 1 ragálygomba (#26).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
MÉREGELLENÁLLÁS (51. TÁRGY) A méregellenállás itala egy zöld színû, kellemetlen
ízû kotyvalék, amely egy harc idejére nagyban megnöveli az ellenállásodat
(25%-al) a végtag-mérgekkel szemben (paralizáló, sebzõ méreg, kivéve a
kontakt méreg). A méregellenállás italt ugyanúgy használhatod, mint a védekezõ
varázslatokat, rakd be valamelyik varázslat listádba vagy állítsd be a
használatát a harci programodban.
TÛZLEHELET ITALA (53. TÁRGY) A tûzlehelet itala egy vörös színû folyadék,
és mint bizonyára kitaláltad, a tûzleheletedet növeli meg, méghozzá 15-tel,
egy harc idõtartamára. Ugyanúgy használhatod, mint a védekezõ varázslatokat,
rakd be valamelyik varázslat listádba vagy állítsd be a harci programodban.
LOGIKAI FELADVÁNYOK Az Õsök Csarnokában könnyebb-nehezebb logikai feladványokat
kapsz. A megfejtésükhöz az M parancsnak adj ki egy 8{megfejtés} paramétert,
mielõtt a rejtvényre lépnél. Pl. a csarnok 10,11-es mezõjén van egy rejtvény,
amelynek a megfejtése 135. Tehát a parancs:
M 9 11 8135 2
Azaz belépsz
a 9,11-es mezõn, beírod, hogy 135 lesz a megfejtés, és lépsz keletre, ahol
a rejtvény van. Ha nem tudod a megfejtést, 1 KNO árán, egy üres 8-as paranccsal
is átmehetsz a rejtvényen, de ennél jobban jársz, ha megfejted. Az alábbiakban
következzék néhány jótanács, ha valamelyik rejtvény túl nehéznek tûnne.
Elõször is, a legtöbb rejtvényben valamilyen ismeretlenek szerepelnek.
Pl. X orgling... vagy Y hordó bor. Nyilván ezek értékét kell megfejteni.
A megfelelõ matematikai képlettel persze ezek gyorsan megoldhatók, de mi
van, ha ezeket nem ismered? Akkor se ess kétségbe! Ezek az X és Y ismeretlenek
néhány próbálkozásból kitalálhatók. Pl. a rejtvény azt mondja, hogy két
hordó és három üveg az nyolc aranyért kelt el, de négy hordó és egy üveg
hatért, akkor ez a matematika nyelvére lefordítva, 2X+3Y=8 és 4X+Y=6. Ennek
a megfejtése nem túl nehéz még akkor sem, ha elkezded végigpróbálgatni
a lehetséges X és Y értékeket. (X=1 és Y=2 lesz.) A városba elinduló parasztól
szóló rejtvénynél nem kell ismerned a koszinusztételt, elég egyszerûen
elõvenni egy szögmérõt és egy vonalzót, lerajzolni a háromszöget és lemérni
a távolságot (vigyázz, a feladat beugrató, hiszen a háromszög szöge 180
fok mínusz amennyit a paraszt elfordult). A számsornál, ha nehéznek tûnik,
nézd meg a számok különbségét. Ha még mindig semmi, nézd a különbségek
különbségét. Elõbb-utóbb lesz valami összefüggés...
Egy tanács: ha sem
te, sem a szüleid nem tudnak a megfejtésben segíteni, fordulj a matektanárodhoz.
Ha neki sem megy a megoldás, akkor marad az üres 8-as...
HÁJAS WORPEL (31. LÉNY) A hájas worpel egy kövér, lábak nélküli lény,
amely a földön csúszva-mászva halad elõre. Sok torzszülött élõ szendvicsnek
tekinti a piromádok, a tejivók és mágiafalók számára egyaránt ízletes csemegét,
ezért aztán megtanulta megvédeni magát veleszületett mágikus képességeivel.
A puha, rengõ háj miatt könnyen sebezhetõnek tûnik, de valójában kiválóan
megvédi a fontos belsõ részeket a komolyabb sérülésektõl. Ami ellen viszont
nem sokat tud kezdeni a hájas worpel, az egy tûz-, jég- vagy más elemi
köpet, amit a képébe fújnak.
MÓDOSÍTÁSOK A játék elmúlt fél évének és az olimpiának a tapasztalata
alapján néhány komolyabb változtatás lesz a játékban. Ezeket alaposan végiggondoltuk,
és a célunk az volt, hogy a változások senkit ne érintsenek hátrányosan,
mindemellett a játékegyensúly még tökéletesebb legyen.
- 50%-kos korlátozás.
A tárgyakból, varázslatokból és varázsitalokból eredõ összes bónuszt legfeljebb
az alaptulajdonság 50%-káig veszi figyelembe a program, de CSAKIS Portyázás
során történõ galetki-galetki párviadalban, és az olimpiai játékokban,
és csakis az elsõ három szinten. Tehát az arénában, szörnyekkel való harc
során és többszemélyes kalandokban minden marad a régiben. A 4. szinttõl
azért nincs ilyen korlátozás, mert a 3 végtag már kellõképpen kiegyensúlyozza
a nagyon magas leheletet is.
A korlátozás sajnos a lehelet italra és
minden más varázslatra is vonatkozik, így az elsõ 3 szinten ezek fõként
az aréna meghódítására vagy egy különösen nehéz szörny legyõzésére lesznek
jók. Tehát pl. 16-os leheleted van, +4-et kapsz tárgyból, és megiszol egy
lehelet italát. Ekkor a harcban 24-es lesz a leheleted, ha az olimpián
vagy más galetki ellen harcolsz.
- Lõfegyverrel max. annyi lövést adhatsz
le, ahányadik szinten élsz. Ezenkívül, a lõfegyvereknél eddig egyedül a
lõfegyver szakértelmed számított a harci erõbe. Ezentúl ehelyett a várható
sebzés 2/3-a fog számítani, ha van lõfegyver szakértelmed, és van beKF-elt
lõfegyvered.
- A véletlenszerû varázstárgyak alapértéke valamelyest nõtt,
de az alacsonyabb szintû tárgyaknál ez nem túl jelentõs, tehát a legtöbben
ezt észre sem fogják venni.
- A gyógyfüvek találására az esély 15%+2%/szintrõl
15%+3%/szintre nõ (az erre vonatkozó képlet a szabálykönyvben hibásan szerepelt).
Természetesen, a Tudós klánbónusz az eredeti képlethez volt igazítva, így
a tudósok ezután nem 4, hanem 6 rangonként fognak +1 gyógyfüvek szakértelmet
kapni.
- Egy adott tárgy megjavításához szükséges szakértelem küszöb
kb. 50%-kal csökken, tehát könnyebb lesz javítani.
- Lehet végre az ISM
és MAK parancsokat tetszõlegesen kombinálni.
- Az EP parancsnak meg lehet
adni egy 3. szakértelmet, hogy melyik tulajdonságod, harci szakértelmed
vagy végtaggal kapcsolatos képességed fejlõdjön az építéstõl.
- A pszi
képesség elsajátításához a BE 8 1 parancsot kell ezentúl kiadni, túl sokan
tanulták meg "véletlenül" a pszit, csak mert benéztek a pszi iskolába.