Karakterszám: |
8729 |
Számlaszám: |
11115 |
Fordulószám: |
1 |
Játékhét: |
1 |
E forduló
ára: |
28 zs. |
Maradék zseton: |
104 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2003. ápr. 1. 9h:44' |
A következõ
fordulód táplálható: 2003. ápr. 8. |
|
E-mail!
OSHRAM KREAD KALANDJAI
Kellemes meglepetés ér: szüleid csomagot küldtek a távoli Rúvel hegybõl!
Megköszönöd a futárnak a csomagot, és azonnal felbontod. Elõször is a levél
akad kezedbe, amelyet anyád írt. Ahogy olvasod, könnyek futnak a szemedbe.
Olyan magányosan érzed magad, mennyivel jobb volt otthon! Édesanyád próbál
megnyugtatni, leírja, hogy mennyire büszkék rád, de valójában érzed, te
is nagyon hiányzol nekik. Azonnal nekilátsz, hogy válaszlevelet írj, bár
ki tudja, mikor és hogyan tudod majd visszajuttatni hozzájuk. Ezután megvizsgálod
a csomag tartalmát. Néhány ruha, amit induláskor nem hozhattál magaddal,
meg egy csomó finomság édesanyádtól. Ez bizony tényleg jól jött! (+15%
jóllakottság).
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Avvocato Terrasini, egy napszemüveges,
tweed-öltönyös, bunkó ügyvéd férfi. (hírneve 11081.) A te szinteden a legnevesebb
Adren Alin, egy szikár, jóképû, lenézõ, szûk tekintetû, magabiztos, zöld
szemû férfi. (hírneve 975.)
A szinteden nem állt meg az élet! Híreket hallottál:
*már. 24.* Káyosin csatában legyõzte Viharfelhõt.
*már. 26.* Viharfelhõ
csatában legyõzte nihlatakot.
*már. 26.* Viharfelhõ csatában legyõzte
Szürke Feilt.
*már. 26.* Viharfelhõ csatában legyõzte Marconit.
*már.
31.* Viharfelhõ és Kajás megküzdöttek egymással, és Viharfelhõ gyõzött.
*már. 31.* Viharfelhõ gyõzelmet aratott nihlatak felett.
*már. 31.* Viharfelhõ
és Marconi megküzdöttek egymással, és Viharfelhõ gyõzött.
*már. 31.* Viharfelhõ
és Küldönc megküzdöttek egymással, és Viharfelhõ gyõzött.
*már. 31.* Viharfelhõ
csatában legyõzte Éjsárkány a Fekete Hadúrt.
*már. 31.* Viharfelhõ csatában
legyõzte Durran Gomesht.
Eljut hozzád néhány morzsa abból, hogy mi hír a nagyvilágban:
*már. 25.* Az 15025 szövetség fényes gyõzelmet aratott Ödlerk fivér felett!
*már. 26.* Csendes Don pszionikus küzdelemben diadalt aratott Tûfok Klood
felett.
*már. 26.* Csendes Don pszionikus küzdelemben diadalt aratott
Lobo Xalel felett.
*már. 26.* Alba Regina és Gaba pszi párbajt vívtak.
Alba Regina került ki gyõztesen.
*már. 27.* Mordoncot majdnem felfalta
egy óriás kétfejû vérfarkas.
*már. 27.* Adam, az Õrült Félistent majdnem
felfalta egy óriás kétfejû vérfarkas.
*már. 28.* Avvocato Terrasini csatában
legyõzte Selenét.
*már. 28.* Akadil Tel Kator pszionikus párviadalban
legyõzte Edil Ves Ybesel Tal Ulart.
*már. 28.* A Békeidõk Hírmondói szövetség
fényes gyõzelmet aratott Orthern atya felett!
*már. 28.* Fortian és Kay
az Engesztelhetetlen megküzdöttek egymással, és Fortian gyõzött.
Zavartalanul és eseménytelenül pihentél barlangodban. [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 196.]
kno 100 6 |
100. képességre 6 képességpont |
Elköltesz 6 képességpontot jobb karom végtagod méretének növelésére. A gyakorlásnak
köszönhetõen jobb karom végtagod megnõtt, új mérete 4. [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 196.]
kno 17 5 |
17. képességre 5 képességpont |
Elköltesz 5 képességpontot a vastag bõr harci képességed növelésére. A sok
gyakorlás meghozta eredményét, a vastag bõr szakértelmed 3. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 196.]
kno 45 5 |
45. képességre 5 képességpont |
Elköltesz 5 képességpontot a csapdakészítés szakértelmed növelésére. A sok
gyakorlás meghozta eredményét, a csapdakészítés szakértelmed 3. szintre
nõtt. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 196.]
gy 50 0 25 |
felt. gyógyítás 50%-ra |
Gyógyítani fogsz, ha életpontod a méreted 50 százaléka alá zuhan. (De csak
akkor, ha legalább 25 TVP-d marad a gyógyítás után.) [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 196.]
(2. kaland:) Leereszkedsz a torzszülött szintre, hogy megkeresd a szerencsétlenül
járt Dorbegor földi maradványait. Hosszasan töprengesz, vajon hol is lenne
érdemes a keresést kezdeni.
[IQ próba 6-os küszöbre: 2 hõsiesség pont
árán sikeres] Ez az! Eddigi tapasztalatod alapján a szóba jöhetõ helyek
számát leszûkíted háromra, és végiglátogatod õket. A harmadik helyszínen
ráismersz az elöljáró leírása alapján arra a barlangra, ahová Dorbegor
kiruccant. A barlang közepén meg is találod a sötét és mély üreget, amelybe
a szerencsétlenül járt lárva zuhant. Ha ide le akarsz ereszkedni, mindenképpen
kötélre van szükséged! Sajnos nem rendelkezel a szükséges tárggyal - kénytelen
vagy visszafordulni. [10 TVP-t használtál fel, maradt még 186.]
Ezúttal a torzszülöttek közt fogsz portyázni. Egy szûk járatban való kúszás-mászással
közelíted meg a torzszülöttek szintjét. Aha, torzszülött szagot érzel!
A levegõt szaglászva, elindulsz a nyomon. Befordulva egy folyosón, ráébredsz,
hogy nem vagy egyedül. Ellenfeled egy tûzféreg (#5).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A tûzféreg irányába mozogsz. A tûzféreg máris elõtted terem!
Támadod a tûzférget. Lecsapsz jobb karmoddal. Nem találtál. A tûzféreg
rád veti magát. Nagy levegõt vesz, és a következõ pillanatban elborít tûzleheletével.
(10 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** A tûzféreg rád veti magát. Nagy levegõt vesz, és a következõ
pillanatban elborít tûzleheletével.
(10 ép-t sebzõdtél). A tûzférget próbálod
megsebezni. Gyorsan felé lendítesz jobb karmoddal. Ez mellément.
*** 3. KÖR *** A tûzféreg rád támad. A tûzféreg tüzet lehel rád.
(10 ép-t
sebzõdtél). Támadod a tûzférget. Lecsapsz jobb karmoddal.
(10 ép-t sebeztél).
[A csatában összesen 10 sebzést okoztál, és 30 sebzést kaptál.] Menekülsz,
mented az irhádat.
[ld. enc.]
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Húh! Lefekszel egy kicsit, és várod,
hogy meginduljon a természetes regenerálódás. (+14 életpont.) [26 TVP-t
használtál fel, maradt még 160.]
Itt az ideje egy kirándulásnak a torzszülöttek közé! Magabiztosan, mosolyogva
indulsz utadra. A fal egy beugrójában megtalálod a sötét járatot, ami lefelé
vezet, a "vadászmezõkre". Tétovázás nélkül leereszkedsz. Egy hatalmas cseppkõbarlangba
érsz, de a szép cseppkövek nagy többségét a torszülöttek letörték, akár
fegyvernek, akár csak azért, hogy a galetkiket bosszantsák. Már majdnem
feladod, amikor nyomra bukkansz. Hamarosan a nyom nagyon forró lesz. Kellemes
csetepaténak nézel elébe! Ellenfeled egy vámpírdenevér (#11).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A vámpírdenevér máris elõtted terem! A vámpírdenevér felé
mozogsz, hogy megtámadhasd. A vámpírdenevér rád támad. Kitátja száját,
harapni próbál.
(3 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. A vámpírdenevért próbálod
megsebezni. Lecsapsz jobb karmoddal.
(10 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** A vámpírdenevér rád támad. Harapásra nyitja száját.
(2 ép-t
sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Vámpirizál. A vámpírdenevért próbálod megsebezni.
Gyorsan felé lendítesz jobb karmoddal.
(12 ép-t sebeztél). A vámpírdenevér
holtan terül el.
[A csatában összesen 24 sebzést okoztál, és 5 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+35%). Hmm, talán
enni kéne. Szádba tömöd az ízletes falatokat. (+21% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Egyszerû, mégis hatékony módszerekkel
kezeled a sebesüléseidet. (+9 életpont.) [21 TVP-t használtál fel, maradt
még 139.]
Ezúttal a torzszülöttek közt fogsz portyázni. Egy kútszerû aknán át, egy
odakészített kötélen leereszkedve hatolsz be a veszedelmes és rejtélyes
csatornaszintre. A távolból kiáltások, robbanások hangja szûrõdik el hozzád,
egy borzalmas halálsikoly, aztán néma csend. Rövid kutatás után megpillantasz
egy torzszülöttet. Menekülni próbál, üldözni kezded. Egyenest a fészkébe
menekül a bolond! Ellenfeled egy johhtukul (#4).
[ld. enc.]
Semmi esélyed sem lenne! Inkább menekülsz. [16 TVP-t használtál fel, maradt
még 123.]
Rövid gondolkodás után úgy döntesz, hogy most vadászni indulsz. Megkeresed
az egyik járatot, ami az alsó barlangrendszerekbe vezet, és leereszkedsz.
Huh, leértél a csatornaszintre. Nevéhez hûen, a levegõt betölti a csatornák
dögletes bûze. Lassan haladsz tovább. Neszezést hallasz a hátad mögött,
és megpördülsz. Ellenfeled egy barlangi pók (#6).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A barlangi pók közelebb jön, hogy támadhasson. Megrohamozod
a barlangi pókot. A barlangi pók téged támad. Csáprágójával mar.
(1 ép-t
sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Bénító méreg gyengít. Gyengülsz (-10%
támadás). A barlangi pókot próbálod megsebezni. Felé döfsz jobb karmoddal.
Hátraugrott a támadás elõl.
*** 2. KÖR *** Támadod a barlangi pókot. Odacsapsz jobb karmoddal.
(8 ép-t
sebeztél). A barlangi pók rád támad. A csáprágójával támad.
(1 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd a bõrébe fúródik. Bénító méreg gyengít. Gyengülsz (-11% támadás).
*** 3. KÖR *** A barlangi pók téged támad. Megpróbál megmarni.
(1 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd szúrja. Megroggyansz, ahogy bénító méreg kerül véredbe. Gyengülsz
(-10% támadás). Megtámadod a barlangi pókot. Felé suhintasz jobb karmoddal.
(8 ép-t sebeztél). A barlangi pók halálos sebet kapva a földre zuhan.
[A csatában összesen 19 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+28%). Elegendõ lélekenegiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Fejlõdsz:
+1 jobb karom szakértelem; [19 TVP-t használtál fel, maradt még
104.]
m 6 9 1124 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 6,9) Elmész az Õsök Csarnokába.
(M 6,8) A négy égtáj közül északot választod. A teremben, ahová érkezel,
mocorgás támad. Csak nem egy kitrancsírozandó torzszülött? Ellenfeled
egy sziklozug (#9).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A sziklozug irányába mozogsz. A sziklozug odajön hozzád.
Támadod a sziklozugot. Felé döfsz jobb karmoddal. Nem találtál. A sziklozug
téged támad. Bever egyet jobb mancsával.
(4 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják.
*** 2. KÖR *** A sziklozug rád veti magát. Lecsap rád jobb mancsával.
(5
ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. A sziklozugot próbálod megsebezni.
Rávágsz jobb karmoddal.
(1 ép-t sebeztél).
*** 3. KÖR *** A sziklozug rád támad. Feléd üt jobb mancsával.
(4 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd a bõrébe fúródik. A sziklozugot próbálod megsebezni. Lesújtasz jobb
karmoddal. Mellétrafáltál.
[A csatában összesen 4 sebzést okoztál, és 13 sebzést kaptál.] Ennek fele
sem tréfa! Rohansz, ahogy a lábad bírja. Újra a 6,9-es mezõn vagy.
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Szakszerû gyógyító módjára gyógyfüveket
veszel elõ, és sebeidre tapasztod. A hatás hamarosan mutatkozik. (+17 életpont.)
(M 6,8) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 7,9) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 5,9) Egy falhoz érsz. Erre nincs út! [26 TVP-t használtál fel, maradt
még 78.]
Visszasietsz az Õsök Csarnokának bejáratához. Megéheztél, itt az ideje egy
vadászatnak. A délkeleti tornyokban kiépített lépcsõsorok egyikét választod,
hogy megközelítsd a torzszülöttek lakóhelyét. A távolból kiáltások, robbanások
hangja szûrõdik el hozzád, egy borzalmas halálsikoly, aztán néma csend.
Szimatodra hagyatkozva, hosszas nyomkövetés után találsz egy torzszülött
fészket. Ellenfeled egy vámpírdenevér (#11).
*** 1. KÖR *** A vámpírdenevér feléd mozog. Megrohamozod a vámpírdenevért.
A vámpírdenevér téged támad. Harapásra nyitja száját.
(2 ép-t sebzõdtél).
Tüskéid megszúrják. Vámpirizál. A vámpírdenevért próbálod megsebezni. Odacsapsz
jobb karmoddal.
(8 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** A vámpírdenevér téged támad. Elõrehajolva harapni próbál.
(2 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Vámpirizál. Támadod a vámpírdenevért.
Elõre szúrsz jobb karmoddal.
(8 ép-t sebeztél).
*** 3. KÖR *** A vámpírdenevér téged támad. Megpróbál megmarni. Mellétrafált
a balfácán. Támadod a vámpírdenevért. Gyorsan felé lendítesz jobb karmoddal.
Elhibáztad.
*** 4. KÖR *** A vámpírdenevér rád veti magát. Harapni próbál.
(1 ép-t sebzõdtél).
Tüskéid sebzik. Vámpirizál. Megtámadod a vámpírdenevért. Elõre szúrsz jobb
karmoddal.
(11 ép-t sebeztél). A vámpírdenevér holtan terül el.
[A csatában összesen 30 sebzést okoztál, és 5 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+35%).
Ideje enni! Az ételre veted magad. (+21% jóllakottság.) [22 TVP-t használtál
fel, maradt még 56.]
Rövid gondolkodás után úgy döntesz, hogy most vadászni indulsz. Magabiztosan,
mosolyogva indulsz utadra. A fal egy beugrójában megtalálod a sötét járatot,
ami lefelé vezet, a "vadászmezõkre". Tétovázás nélkül leereszkedsz. Ahogy
leérsz, küzdõállást veszel fel, és körülnézel. Bármelyik pillanatban megtámadhat
egy torzszülött. Egy sziklaperemen sétálsz végig. Hideg borzongás fut
végig rajtad, ahogy lenézel a mélybe. Várjunk csak! Mi az ott? Kapaszkodók
vezetnek le egy helyen a falon. Valami van ott! Rejtekhely? Fészek? Ha
legközelebb erre jársz, megnézheted esetleg.
(490. kaland, összköltsége
20 TVP.) Ahogy továbbindulsz, valami megmoccan az árnyak között. Odaveted
magad, mire elõugrik valami! Ellenfeled egy polipfej (#14).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A polipfej feléd mozog. Megrohamozod a polipfejet. A polipfej
rád támad. Rád vág bal csápjával. Ez mellément. Elõresuhint bal csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Villámgyorsan elõrevág jobb csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Lesújt rád jobb csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd a bõrébe fúródik. Megtámadod a polipfejet. Felé döfsz jobb karmoddal.
(8 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** A polipfej rád veti magát. Villámgyorsan elõrevág bal csápjával.
Elkerülted. Körbe-körbe forgatva üt bal csápjával. Kacagsz a nevetséges
próbálkozáson. Lecsap rád jobb csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják.
Tekergetve suhint jobb csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják.
A polipfejet próbálod megsebezni. Odacsapsz jobb karmoddal.
(7 ép-t sebeztél).
A polipfej kileheli lelkét.
[A csatában összesen 20 sebzést okoztál, és 5 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a
lélekenergiát (+27%). [25 TVP-t használtál fel, maradt még 31.]
Megéheztél, itt az ideje egy vadászatnak. A déli kõbányák egyik elfeledett
járatán keresztül ereszkedsz le a torzszülöttek nyomorúságos csatornaszintjére.
Megpillantasz egy másik vadászt: épp leölt ellenfelei lélekenergiáját szívja
el látványos szikrázás közepette. Odébbállsz, itt már úgy sem találsz vadat.
Zümmögést hallasz. Felnézel. Egy korong lebeg a fejed fölött! Mi a fene?
Biztosan valamilyen mágikus izé. Ha oldalt, a sziklafalon felmásznál, a
peremrõl át tudnál rá ugrani, és megnézhetnéd, mi is ez! Persze lehet,
hogy veszélyes. Egyenlõre más dolgot van, késõbb visszatérsz, ha elég bátorságod
lesz a próbatételhez.
(488. kaland, összköltsége 20 TVP.) Ahogy továbbindulsz,
valami megmoccan az árnyak között. Odaveted magad, mire elõugrik valami!
Ellenfeled egy tûzféreg (#5).
*** 1. KÖR *** A tûzféreg máris elõtted terem! Megközelíted a tûzférget.
A tûzféreg rád támad. Kitátja száját, és tüzet lehel! Elborítanak a lángnyelvek.
(10 ép-t sebzõdtél). A tûzférget próbálod megsebezni. Felé ütsz jobb karmoddal.
Elhibáztad.
[A csatában összesen 0 sebzést okoztál, és 10 sebzést kaptál.] Menekülsz,
mented az irhádat. [28 TVP-t használtál fel, maradt még 3.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +8 galetki
erõt kaptál. A kör során összesen 107 sebzést okoztál, és 71 sebzést kaptál.
A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp
3 képességpontot kapsz. Errõl
a fordulóról 3 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ
fordulóban kapsz, összesen
145 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Oshram Kread, egy nem túl magas, hosszú hajú, csupa izom
férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint (1. szint). Táplálkozásod:
micinista. Ez az 1. fordulód.
|
[1] erõ: |
3 / 0.40 |
[2] IQ: |
3 / 0.10 |
[3] ügyesség: |
3 / 0 |
[4] egészség: |
3 / 0.50 |
[5] mágia: |
1 / 0 |
[6] gyorsaság: |
3 / 0 |
[9] Méret/ép: |
41 / 10 |
Min. méret: |
24 |
Barlangméret: |
41 |
|
|
Varázspont: |
5 / 5 |
Képességpont: |
4 / 68% |
Hõsi pont: |
1 (2) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
0% |
Galetki erõ: |
71 / 54 |
Hírnév : |
0 |
Jóllakottság: |
184% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
0 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
0 (0) |
Torzsz. csaták: |
11 (7) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
8 (4) |
Leölt torzszülött: |
8 (4) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
0 (0) |
|
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[16] tüskés bõr: |
1 / 0 |
[17] vastag bõr: |
3 / 2 |
|
|
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[45] csapdakészítés: |
3 / 2 |
[54] kereskedelem: |
1 / 0 |
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb karom |
[100] méret: |
4 / 0 |
[101] szakért.: |
2 / 0.84 |
|
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 50 0 25;
VI erõ:80% ép:35%;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #2 (7. épület), #418 (0. forduló), #490 (1. forduló),
#488 (1. forduló).
TÁRGYAID |
|
38 arany (#1) |
|
1 winropu moha (#22) |
|
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
TÛZFÉREG (5. LÉNY) Ez az apró, tüzet lehelõ féreg fõként az alsó szinteken
található meg, feljebb mindet kiirtották. Eredetileg össze akarták õket
fogdosni, hogy állandó tûzgyújtó lényként szolgáljanak a barlangokban,
de fogságban hamar elpusztultak a törékeny lények. Sebezhetõségük ellenére
rendkívül harciasak, és még az sem zavarja õket, hogy sok galetki teljesen
immúnis a leheletükre. Fõként a micinisták és a piromádok vadásznak rájuk.
MIÉRT MENEKÜLTEM? Egy kezdõ galetkivel gyakran elõfordul, hogy egy csatában
nem gyõz, sõt, akár rögtön a harc elején elmenekül. Ha rögtön a harc kezdetén
elszaladsz egy torzszülött elõl, akkor annak az az oka, hogy a VI parancsban
megadottnál erõsebb ellenféllel kerültél össze. A karakterlapodon, a galetki
erõ utáni második szám a harci erõd. A VI parancs ezeknek a harci erõk
arányát hasonlítja össze, ha pl. a te harci erõd 100, a torzszülötté 65,
és a VI után 60% van megadva, menekülni fogsz, ha 65%, harcolni. A VIselkedést
érdemes 70-100% körülire beállítani.
Ha harcoltatok, de a 4. kör elõtt
elszaladtál, akkor annak az volt az oka, hogy az életerõd a VI második
paraméterében megadott százalék alá zuhant. Ezt az értéket kezdetben nem
érdemes 30%-nál kevesebbre állítani, mert ha elájulsz a torzszülöttel szembeni
harcban, méreted 1-2-vel csökkenhet. Másik játékossal való harcban sem
a VI elsõ, sem a második paraméter nem számít, tehát bármilyen erõs galetkivel
is harcolsz, és mindig elájulásig - hiszen ha egy galetki gyõz feletted,
nem ér semmilyen hátrány.
Elõfordulhat, hogy olyan torzszülöttel találkozol,
amelyet képtelen vagy megölni. Ennek fõ oka az lehet, hogy csak egy bizonyos
fajta lehelethez értesz, és az a lény az ellen a támadás ellen magas immunitással
rendelkezik. Ilyenkor a legokosabb, ha a végtagodon is fejlesztesz egy
kicsit, hogy végsõ soron azzal is meg tudd ölni. A gép mindig azt a támadási
formát választja neked a harcban, amellyel a legtöbbet tudod sebezni. Vigyázz,
ha éhezel, csökken a támadási esélyed, és a leheleted is kevesebbet sebez.
Ha egy torzszülöttel semmiképp sem boldogulsz, add ki rá a BA parancsot,
és akkor mindig el fogsz elõle szaladni. Vigyázz azonban, az Õsök Csarnokában
élõ torzszülötteket mindenképpen le kell gyõznöd, ilyenkor a BA parancs
nem segít.
VÁMPÍRDENEVÉR (11. LÉNY) A vámpírdenevérek az alsó szintek apró vérszívói,
ellenfelük életenergiáját magukba szívva táplálkoznak. Veszélyes ellenfél
lehet, mert: 1.) nehéz eltalálni (fõleg, amíg a hátadra tapasztva mélyeszti
beléd a fogát); 2.) a tõled elszívott vérrel regenerálja az általad okozott
sebeket. Persze azért annyira nem kell félned tõle, ha megsebez, azért
még nem fogsz vámpírrá változni. A vámpírdenevér táplálékot jelenthet a
micinisták és a mágiafalók számára.
JOHHTUKUL (4. LÉNY) Visszataszító, szõrös féreg a johhtukul, amelynek
mérgezõ harapása már nem egy szerencsétlenül járt galetki végét jelentette.
A méter hosszú, nyálkásan nedvedzõ testû johhtukul farkával ellentétes
vége egyetlen óriási szájban végzõdik, amely egyformán alkalmas a föld
és a zsákmány átrágására. Ez a lény nemcsak büdös, de szinte teljesen immunis
a mérgezõ gázokra. A johhtukul kedvelt tápláléka a kõevõknek és a puhányoknak
(de õk is kedvenc táplálékai a johhtukulnak).
BARLANGI PÓK (6. LÉNY) Pókok mindig és mindenhol voltak és lesznek. A
kérdés az, hogy milyen nagyra nõnek. A barlangi pókok, öklömnyi méretüknél
fogva igencsak riasztóak egy galetki gyermek számára, de valójában eltörpülnek
a felsõbb szintek egész barlangjáratokat behálózó óriáspókjai mellett.
Ennek ellenére nem lebecsülendõk, hiszen nagyon gyorsak, és csípésük persze
igencsak mérgezõ. Emellett nagyon jól bírják a hideget, megdermedve éveket
bírnak ki jeges barlangokban. A barlangi pók elfogyasztásához kizárólag
a rovarevõknek szokott gusztusa lenni.
SZIKLOZUG (9. LÉNY) A sziklozugok kõszerû teremtmények, négy lábuk van,
és többnyire ártalmatlanok, köveket majszolnak és porrá változtatva kiválasztják
magukból. Azonban, milyen galetki az, aki nem próbál leölni mindenféle
torzszülöttet, még az ilyen ártalmatlant is? Nem beszélve arról, hogy kiváló
csemege a kõevõk és a piromádok számára. A sziklozugokat iszonyatosan vastag
bõrük miatt közelharcban nagyon nehezen tud csak egy kezdõ galetki elpusztítani,
szerencsére az elemi támadásokkal szembeni ellenállása gyenge.
POLIPFEJ (14. LÉNY) A polipfejek apró, valószínûleg mágiával lebegni
képes élõlények, rengeteg apró csáppal. Ha megtámadnak valakit, rendszerint
megpróbálják csápjaikkal megfojtani, de legalábbis a fejét támadni, hiszen
egy elhúzódó csatában õk a gyengébbek és a sebezhetõbbek. A polipfejek
nagyon fürgék, nehéz õket eltalálni. A puhányok általában salátát, a mágiafalók
pudingos desszertet szoktak belõle készíteni.
NÉHÁNY TIPP, ÖTLET A MÁSODIK FORDULÓDHOZ Elõször is, kezdd a fordulót
a közben kapott képességpontjaid elköltésével: ha ezt a forduló elején
megteszed, akkor az így megnövelt képességeid már ennek a forduló hátralevõ
részében is meghálálhatják a nekik szentelt figyelmet. Mint látod, az elsõ
fordulód elején teljesen meggyógyultál, érdemes tehát ebben fordulóban
is legalább három VD parancsot kiadni, hogy megküzdhess torzszülöttekkel.
Ha túl sok VD parancsot adsz ki, az aránytalanul sok TVP-be fog kerülni,
és gyógyítgatnod kell magad, pedig ez kevesebb harcnál TVP költség nélkül,
a forduló elején úgyis megtörténik. Érdekes lehet még meglátogatni a szint
néhány épületét, pl. az aréna bizonyosan érdekes élmény lesz, csak add
ki a BE 5 parancsot! Az Akadémiára is elnézhetsz, a BE 4 paranccsal. Mindenképp
érdemes Portyázni is! Vedd észre, hogy nem feltétlenül jelent a portyázás
harcot. Próbáld ki a következõ parancsot: PV 5. Ez azt jelenti, hogy ha
találkozol valakivel, akinek szintén van PV 5 parancsa, akkor nem harcoltok,
hanem barátságosan elbeszélgettek. Ez talán nem tûnik olyan izgalmasnak,
mint a csata, de így egyrészt könnyebb barátokat szerezni, másrészt nemcsak
jóllaksz (ami egy vadászatnál nem biztos, hogy sikerül), hanem jelentõsen
megnõ a hírneved is. A PV után add ki a P-t. Persze lehet, hogy így is
harcolni fogsz, mert akivel találkozol, annak nincs beállítva a PV 5, de
oda se neki! Elõbb-utóbb találni fogsz barátságos galetkit.
Végezetül,
de nem utolsósorban: folytasd az Õsök Csarnokának felderítését, legalább
1-2 mezõvel! Fogalkozz ezzel minden fordulóban egy kicsit, ha nem akarsz
a lárvaszinten a kelleténél több idõt tölteni. A Csarnok felderítését lehetõség
szerint mindig a forduló elején csináld, hogy biztosan legyen rá TVP-d.
Ha egy másik játékossal találkozol, fordulód végén megkapod nevét és
címét (ha nem titkos). Ekkor írhatsz neki levelet vagy emailt - és érdemes
is, hiszen minél több játékossal tartod a kapcsolatot, cserélitek az információt,
annál jobban boldogulsz a játékban! Lehetõség van arra is, hogy az üzenetet
rajtunk keresztül küldd (ld. szabálykönyv, 45. o.) Ha ily módon te kapsz
levelet egy másik játékostól, akkor a fordulód fejlécében megjelenik az
"üzeneted érkezett" szöveg, és az üzenetet mellékeljük. (Ritkán elõfordulhat,
hogy nem jön üzenet, ekkor kérdezz rá a dologra az UL hátulján.) Ha emailben
játszol, az üzenet elküldését külön kell kérned (ld. a forduló végét).