Galain Leingod 0. fordulója
TÚLÉLÕK FÖLDJE | Betáplálva: 2005. jún. 15. 12h:14'
EZ A 0. JÁTÉKHETED, 0. FORDULÓD
1. játékheted kezdete: jún. 22.
A következõ fordulódat legkorábban
a 1. játékhéten tudjuk betáplálni.
| KALANDOZÓ: #5504
SZÁMLA : #11325
ZSETONOK : 1146
Ingyenforduló: 2 Extra forduló: 18 |
|
Üdvözlet a Túlélõk Földjén! Ez a "nulladik" fordulód, vagyis a belépõ köröd a levelezõs játékunkban. A könnyebb
érthetõség kedvéért rögtön kiadtunk néhány parancsot helyetted, ez egyrészt példát ad arra, hogyan is zajlik egy kör,
másrészt ettõl már ez a levél is érdekes lesz. Mellékeltünk két Utasítás Lapot, az egyik tartalék. A szabálykönyvben
megadottak szerint töltsd ki, olvashatóan, nyomtatott betûkkel, majd küldd el postán címünkre. Erre fogod válaszként
megkapni a második levelünket (az 1. kört), amelyben természetesen a dolgok már a Te utasításaid szerint fognak alakulni.
Ha egyszerre több karakterrel akarsz játszani, akkor az UL-en a Spec. Kódok rovatba írj JL-t. Erre küldünk egy
Jelentkezési Lapot. Ezen nevezheted be a további karaktereidet. Erre természetesen már a levél fejlécében látott
számlaszámot kell írnod. Minden ilyen további karakterért ugyanúgy kell fizetned, mint az elsõ karakteredért! Lehetõség
van arra is, hogy az újabb karakter(ek) az elsõ közelébõl induljanak.
Ha egy másik játékossal találkozol, és mindketten barátságosak vagytok, akkor automatikusan megadjuk neki a Te címedet.
Ha ezt szeretnéd elkerülni, az UL-en írj a Speciális Kódok mezõbe TK1-et. Ettõl a címed titkos lesz, tehát csak úgy üzenhet
valaki Neked, ha az üzenetet elküldi nekünk, ráírva, hogy melyik sorszámú játékostól melyik sorszámú játékosnak megy, és
mi ezt belerakjuk a következõ leveledbe. Ha bárki ilyen titkos címû játékossal találkozik, csak a fent említett módon
üzenhet neki. Az üzenet ne legyen egy oldalnál több, és a lap tetejére jól olvashatóan rá kell írni, hogy kitõl megy kinek
(sorszámot), különben nem tudjuk továbbítani. A cím-titkosítást úgy lehet feloldani, hogy a Spec. Kódhoz TK0-t írsz.
A levélben néha találkozni fogsz a (ld. enc.) megjegyzéssel. Ilyenkor bõvebb információt az adott témáról a levél végén, az
ENCYCLOPEDIA FANTASIA-ban találsz, ugyanabban a sorrendben, ahogy ezeket kaptad. Fontos: egy fordulóban nem
léphetsz többet 8 mezõnél, akár az M, akár a K paranccsal. A játékban nagy jelentõsége van a különbözõ terepfajtáknak:
más-más szörnyeket, tárgyakat találhatsz a különbözõ tereptípusokon. Kezdetben próbálj minél több fajtát bejárni. Mi a
felszerelésed, mihez értesz kezdetben? Utazásod utolsó napjaiban már minden feleslegesnek tûnt: csak egy üres vizestömlõ
maradt nálad, no meg a magad készítette fegyver, egy bot (ld. enc.). Egyéb szakértelmeid: nyomkövetés 3. szint, vadászat 3.
szint (ld. enc.).
- Mit ér az elfek ezeréves bölcsessége, az eonók alatt felépített kultúra, ha a halandó emberek egy szempillantás alatt, a
mágiához nem értésük és mérhetetlen gonoszságuk miatt ezt lerombolják? - keseregsz magadban, miközben kelet felé
gyalogolsz, egyre csökkenõ reménnyel, hogy látsz még élõ Ghallát. Észre sem veszed, amikor elhaladsz az elsõ zöld fûszál
mellett. Tétován megtorpansz, és visszafordulsz. Igaz lenne? Valamit mégis megkímélt a Zan? Ahogy továbbmész, látod,
hogy nem csak egy magányos túlélõ volt, amit láttál: kelet felé egyre több a zöld folt.
GALAIN LEINGOD KALANDJAI
A terület, amelyre érkezel, kiégett pusztaság. Néhol azonban már élet jele mutatkozik: egy-egy légy, egy fûszál. Néhány éven
belül talán a természet helyre tudja hozni azt, amit az ember tönkretett.
kf 4 1 | kézbeveszed/felveszed a 4. tárgyat a jobb kezedbe
| A jobb kezedbe veszed a botot. [0 pontot használtál fel, van még 110.]
gyk 4 1 | gyakorolsz a 4. tárggyal 1 pontért
| Kikapcsolódásként edzel egy kicsit. Érezhetõen fejlõdött a jártasságod az ütõfegyverek terén. Egy új harcmodor távlatai
nyílnak meg elõtted [ütõfegyver: 1. szint.] [1 pontot használtál fel, van még 109.]
vi 5 5 50 | viselkedésed: 5 5 50
| Mostantól normális mennyiségû rizikót vállalsz, legfeljebb a veled egyforma erõs szörnyekkel küzdesz meg. Merészségi
szinted ettõl kezdve 5. Csak az azonos jellemûekkel vagy barátságos. A szörnyeket és az ellentétes jellemûeket
megtámadod. Barátsági szinted mostantól 5. Ha életerõd az eredeti érték 50 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0
pontot használtál fel, van még 109.]
[1,0] A terület, amelyre érkezel, kiégett pusztaság. Egy-két nyomorultul élni próbáló bokron kívül semmi élõt nem látsz. [10
pontot használtál fel, van még 99.]
gy 15 | gyógyítás 15 pontért
| Csendben lefekszel a földre, majd a kozmikus energiákat megpróbálod életenergiává alakítani. A dolog sikerült! Sokkal
jobban érzed magad. (+2 életerõ.) Valami egészen új dolgot tanultál: egy új képességet szereztél! [gyógyítás: 1. szint.] (ld.
enc.) [15 pontot használtál fel, van még 84.]
m 2 3 | mozogsz keletre, délkeletre
| [2,0] Félig kiégett területen vagy. A halott pusztaság gyászát itt már jóval gyakrabban törik meg kisebb bokrok, zöld
növények.
(Továbbmész...) [3,1] Félig kiégett területen vagy. Egy szörny közeledik, szerencsére a szél felõle fúj, így Te hamarabb
megérzed. Egy hamupók nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Nem tetszik a szörny képe. Úgy
döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.
Megmarkolva a botot a másikra támadsz. Bottal gyilkos csapást mérve bezúzod a hamupók testét. (1 támadással 3
életpontot sebezve.) A hamupók megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik
elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
4 tapasztalati pontot kaptál. [20 pontot használtál fel, van még 64.]
m 1 2 | mozogsz északkeletre, keletre
| [4,0] A halott tájat végérvényesen felváltja az élettel teli, hullámzó, zöld füvû síkság. Az irányodba osonó szörny
tehetségtelen a rejtõzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy szárnyas gömböc. Mivel esélytelen veled
szemben, nyugodtan várod. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.
Megmarkolva a botot ellenfeledre ugrasz. Bottal kegyetlenül megütöd a szárnyas gömböc bal szárnyát. (1 támadással 6
életpontot sebezve.) A szárnyas gömböc állkapcsa a levegõben csattan. A szárnyas gömböc összeesik, és nem mozdul többé.
Megölted!
5 tapasztalati pontot kaptál.
(Továbbmész...) [5,0] Síkság, továbbra is csak síkság. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtõzködésben, ezért
rögtön kiszúrod. Egy démontetû nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) A
szörny a halálodat akarja, és neked ront.
Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Bottal kegyetlenül megütöd a démontetû testét. (1 támadással 3 életpontot
sebezve.) A démontetû megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bottal megcsapod a
démontetû kitinpáncélját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A démontetû csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1
támadástól 1 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot.
Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messzirõl
kiszúrod. Egy rambó bogár közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erõsebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) A szörny a halálodat
akarja, és neked ront.
Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Bottal megcsapod a rambó bogár testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A
szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Bottal iszonyatosan megcsapod a rambó bogár testét.
(1 támadással 2 életpontot sebezve.) A rambó bogár megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 1 életpontot
vesztesz.) Nem akarsz kinyúlni. Ellenfeled kissé lomha, így szerencsédre el tudsz futni elõle.
Eszel valamit. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 44.]
e 11 | élelemszerzés 11 pontért
| Kiásol a földbõl pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) Eszel valamit. (-1 kaja.) [11 pontot használtál fel, van még 33.]
[6,-1] Síkság, továbbra is csak síkság. Messzirõl megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Ivás után
megtöltöd a vizestömlõt is. Szerencsédre hamar észreveszed a fûben feléd lopakodó valamit. Gyorsan lelapulsz a fûbe,
mielõtt az ellenfeled észrevehetne. Valami egészen új dolgot tanultál: egy új képességet szereztél! [rejtõzködés: 1. szint.]
(ld. enc.) Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit késõbb óvatosan kilesel. Egy pillantás elég, hogy
megismerd. Egy rambó bogár. Most már nincs semmi gáz. Elõbújsz. [10 pontot használtál fel, van még 23.]
e 13 | élelemszerzés 13 pontért
| Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Eszel valamit. (-1 kaja.) [13 pontot használtál
fel, van még 10.]
[7,-1] Síkság, továbbra is csak síkság. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtõzködésben, ezért rögtön kiszúrod.
Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos,
lássuk mi volt az ellenfél. Ez nem lehet más, mint egy rambó bogár. Amint megtisztul a terep, Te is elõkerülsz.
Összefutsz egy kopasz, piros szemû troll férfival. Jobb kezében egy bunkót, bal kezében egy vizestömlõt tart.
Összebarátkoztok egymással. Az õ neve Exodosz. Homlokérintéssel biztosítjátok a késõbbi telepatikus összeköttetést.
Aztán elköszöntök egymástól.
Találkozol egy barna, hosszú hajú, barna szemû ember férfival. Jobb kezében egy botot, bal kezében egy vizestömlõt tart.
Összebarátkoztok egymással. Az õ neve Tom, a Vándor. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Bye-bye-t és csocsit
mondtok egymásnak, aztán továbbállsz. [10 pontot használtál fel, van még 0.]
kf 3 2 | kézbeveszed/felveszed a 3. tárgyat a bal kezedbe
| A bal kezedbe veszed a vizestömlõt. Így nem fogják tudni ellopni tõled. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
Vizet kortyolsz a vizestömlõbõl. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, táborozásra alkalmas helyet keresel.
Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Némi fejlõdést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerõ.)
HOPPÁ! Ismét lehet extra fordulót lépni! (ld. enc.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 115 pontot. A következõ körben tehát 115 pontot költhetsz el.
VIZESTÖMLÕ (3. TÁRGY)
A vizestömlõben húsz korty víz fér el. Ha víz közelében vagy, automatikusan utántöltöd, ha szomjas vagy, iszol belõle.
Nagyapád szerint vizestömlõt evaporõr hájból lehet készíteni, de hogy mi a fene lehet az, el nem tudod képzelni...
|
BOT (4. TÁRGY)
A bot a legegyszerûbb, de nem biztos, hogy a legveszélytelenebb fegyver. Egy bot beszerzése igen egyszerû: erdõben vagy
bozótos területen kell kiadnod a KT 4 parancsot, 8 pontért. A bot nemcsak egy d6 sebzésû ütõfegyver, hanem kiváló
alapanyag lehet késõbb jobb fegyverek készítéséhez.
|
NYOMKÖVETÉS
Minél nagyobb a nyomkövetés tulajdonságod, annál nagyobb eséllyel ismered fel és tudod követni az adott mezõn található
különbözõ fajoktól származó nyomokat. Ettõl függ az is, hogy milyen régi nyomokat találsz meg: a rutinos öreg rókák akár
egy hónapnál régebbi nyomokat is képesek követni! Ez a tulajdonság fontos a K és FK parancsok hatékony alkalmazásához.
Ha esetleg meglopnak, és a nyomkövetésed elérte az 5. szintet, képes vagy megállapítani néhány információt arról is, hogy
ki volt a tolvaj. A nyomkövetést automatikusan alkalmazod mozgás közben is, de ha élelmet gyûjtesz, akkor még jobban
odafigyelsz rájuk.
|
VADÁSZAT
A vadonban nincsenek ABC-k, ahová bemész, bepakolsz a kosárba, és már meg is van a vacsora. A mindennapi betevõ
megszerzéséért bizony meg kell küzdeni. A vadászathoz való szakértelmed nemcsak azt mutatja, hogy milyen jól tudsz
különbözõ állatokat elejteni, hanem milyen ügyes vagy ehetõ gyümölcsök, bogyók találásában. A vadászat sikere függ még a
tereptípustól, ahol vadászol, az elköltött pont mennyiségétõl, és attól, hogy milyen felszerelésed van. Néha az is
elõfordulhat, hogy "valami nagyobbal" akadsz össze az élelemszerzés folyamán, és a vadászból vadászott lesz...
|
GYÓGYÍTÁS
Ez egyike a legfontosabb képességeidnek. Ettõl függ, hogy milyen hatékonysággal vagy képes gyógyfüveket találni, milyen
módszereket ismersz sebesüléseid kezelésére és regenerálására. Az igazán profik még ott is boldogulnak, ahol semmilyen
növény nem terem. A gyógyulás mértéke függ attól még, hogy mennyire vagy megsebesülve, mennyi pontot költöttél a
gyógyításra, és mennyi az egészséged.
|
HAMUPÓK (40. SZÖRNY)
A kiégett földeken, a porban kutat élelem után ez az aránylag "apró" pók. Nem szereti, ha megzavarják, ezért könnyen
megtámadja a még nála jóval nagyobb ellenfeleket is. Csípése szerencsére nem mérgezõ.
|
SZÁRNYAS GÖMBÖC (12. SZÖRNY)
Ezek a szõrös testû, denevérszárnyú repülõ ragadozók apró méretük ellenére meglepõen szívós támadók tudnak lenni.
Gyorsaságuk miatt nehéz õket eltalálni, talán legjobb megoldás egy ütõfegyverrel lecsapni õket.
|
DÉMONTETÛ (15. SZÖRNY)
Ezek a jól megtermett élõsködõk rendkívül kifinomult ízléssel rendelkeznek: a legfinomabb kajákat hajlandók csak
megenni. Ennek köszönhetõen, ha sikerül egyet agyoncsépelned, rendkívül finom és tápláló csemegéhez jutsz (ha van nálad
valamilyen éles fegyver). Fõként bozótos terepen fordul elõ.
|
RAMBÓ BOGÁR (14. SZÖRNY)
Ez az apró (csak fél méter), de igen harcias bogár nehezen állítható le, ha egyszer nekimegy valakinek. Kitinpáncéljáról a
vágófegyverek nagyon könnyen lecsúsznak. Fõként sík terepen van rá esélyed, hogy péppé verd. Nem ehetõ, akárcsak a
legtöbb szörny.
|
KAJA (2. TÁRGY)
Az ennivaló (talán nem meglepõ módon) alapvetõ fontosságú az életben maradás szempontjából. Élelemszerzéssel (É
parancs) pótolhatod. Ha éhes vagy, automatikusan eszel a készleteidbõl.
|
REJTÕZKÖDÉS
A rejtõzködés inkább a bölcsek, mint az erõsek képessége. Ennek birtokában tudsz láthatatlanná válni, eltûnni a nálad
erõsebb ellenfelek elõl. Minél magasabb a rejtõzködés képességed, annál jobb szaglású, jobb érzékszervû ellenfelek elõl
bújhatsz el.
|
EXTRA FORDULÓ
Sokan lassúnak találják a 7 napos játékhetet. Mivel sok helyre még ennyi idõ alatt is nehezen jut el a posta, sajnos ezt nem
rövidíthetjük le - azonban egy egészen picit megpróbálunk segíteni azokon, akik bírnák a rövidebb játékhetet. Ez a
megoldás az extra forduló. A lehetõség kihasználásához semmi mást nem kell tenned, mint beírni a SPEC. KÓDOK
rovatba azt, hogy EXT. Ennek hatására a számítógép az indulási dátumot visszaírja 7 nappal. Ez úgy fog kinézni, mintha 1
héttel korábban kezdtél volna játszani, tehát eggyel nagyobb lesz a játékheted, így rögtön léphetsz egy plusz fordulót.
Amiért persze ugyanúgy kell fizetni, mint a rendes fordulóért. (Ha a dolog még mindig nem világos, ne kérdezz, egyszerûen
csak próbáld ki! SEMMI bajod nem fog belõle származni.) Ha új játékos vagy, és még nem használtad ki a korábbi
lehetõségeket, sebaj, most is megteheted! De egy fordulóban csak egy EXT-et adhatsz ki.
|
KARAKTERLAP |
Galain Leingod, egy hosszú ezüsthajú, kék szemû elf férfi vagy. A bõröd világosabb az átlagosnál. Ez a 0. fordulód.
Erõ: | 9 | | Szint: | 1 | | Merészség: | 5/5 | | Magasság: | 158 cm |
IQ: | 15 | | Támadás: | 0 | | Agresszió: | 5 | | Testsúly: | 51 kg |
Ügyesség: | 18 | | Védekezés: | 2 | | Menekülés: | 50 % | | Életkor: | 166/166 év |
Egészség: | 10 | | Életpont: | 54/27 | | Jellem: | semleges | | Tul. pont: | 0 |
Szerencse: | 9 | | Varázspont: | 0/0 | | Pénz: | 0 arany | | Kép. pont: | 0 |
|
Eddig összesen 2 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 9 TP-t kaptál. Jelenleg 9 TP-d van. A következõ szinthez még 21 TP szükséges.
HARCI ISMERETEK |
| ütõfegyverek: | 1 (+1) | | | | | | |
|
EGYÉB ISMERETEK |
| 1. rejtõzködés: | 1 (+1) | | 2. nyomkövetés: | 3 (+3) | | 3. gyógyítás: | 1 (+1) |
4. vadászat: | 3 (+3) | | | | | | |
|
NÁLAD LÉVÕ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve) |
1 | * | bot (#4) | | | | | | |
1 | * | vizestömlõ (#3) | [benne 17 korty víz (#27), fér még: 3] |
|
Összsúly: 3.37 kg | Megterheltség: 12% |
|
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... |
1 | | bot (#4) | 17 | | víz (#27) | 1 | | vizestömlõ (#3) |
|
|
E körben tett lépéseid térképe |
|
(3,1) hamupók (#40)
(4,0) szárnyas gömböc (#12)
(5,0) démontetû (#15), rambó bogár (#14)
(6,-1) tavacska, rambó bogár (#14)
(7,-1) rambó bogár (#14), Exodosz (1523. kalandozó), Tom, a Vándor (5428. kalandozó)
Remélem, az elsõ UL kitöltése nem fog problémát okozni. Próbálj minél olvashatóbban, nyomtatott betûkkel írni, hogy
minden félreértést elkerüljünk. Amikor pénzt fizetsz be, a csekk hátulján (a közlemény rovatban) MINDIG tüntesd fel, a
számlaszámodat, és ha több ember számára fizetsz, azt is, hogy hogyan osszuk el a számlák között a pénzt. Több játékosnak
nem lehet ugyanaz a számlaszáma, egy számlaszámról viszont csak egy címre tudjuk küldeni a fordulókat. Az összes
karaktered ugyanazt a számlát használja, így NEM KELL mindegyiknek külön fizetned. Ha egy barátod a játékba késõbb be
akar kapcsolódni, ezt nyugodtan megteheti akár hónapokkal késõbb is. Tehát aki nem száll be most, az még nem maradt le.
Mostantól megadhatod az e-mail címedet is, amit találkozáskor megkapnak más játékosok is (ha nem titkos a címed).
Lehetõség van arra, hogy a TF-et Interneten keresztül e-mailben játszhasd. Részleteket a http://www.beholder.hu/ címen
elolvashatod, illetve tájékoztatót küldünk, ha írsz a beholder(kukac)beholder.hu címre
Az UL-en a fordulószámhoz azt a számot kell írnod, ahányadik forduló UL-jét küldöd. Tehát a következõ UL-hez egyest
kell írni.
FIGYELEM!
Az Alanori Krónika 2003.02.01-tõl 25 zsetonba kerül. Minden játékos automatikusan elõfizetõje az újságnak, amit a
megjelenés utáni fordulójával kap meg. A Krónika minden számához egy olyan HKK lapot mellékelünk, amit más
kiadásban nem lehet megtalálni. Ha nem akarod megrendelni, akkor az UL-ed hátulján jelezd. Az AK elõfizetés nem a
karakteredhez, hanem a számládhoz tartozik. Mindig az a karaktered fogja megkapni a Krónikát, amelyik elõször lép a
megjelenés után!
A Krónikában a játékosok apróhirdetései ingyenesek. Az UL-lel együtt külön A4-es lapon kell beküldeni õket.
|