Earth Spirit 0. fordulója
TÚLÉLÕK FÖLDJE | Betáplálva: 2005. aug. 1. 15h:08'
EZ A 0. JÁTÉKHETED, 0. FORDULÓD
1. játékheted kezdete: aug. 8.
A következõ fordulódat legkorábban
a 1. játékhéten tudjuk betáplálni.
| KALANDOZÓ: #3797
SZÁMLA : #4337
ZSETONOK : 292
Extra forduló: 18 |
|
Üdvözlet a Túlélõk Földjén! Ez a "nulladik" fordulód, vagyis a belépõ köröd a levelezõs játékunkban. A könnyebb
érthetõség kedvéért rögtön kiadtunk néhány parancsot helyetted, ez egyrészt példát ad arra, hogyan is zajlik egy kör,
másrészt ettõl már ez a levél is érdekes lesz. Mellékeltünk két Utasítás Lapot, az egyik tartalék. A szabálykönyvben
megadottak szerint töltsd ki, olvashatóan, nyomtatott betûkkel, majd küldd el postán címünkre. Erre fogod válaszként
megkapni a második levelünket (az 1. kört), amelyben természetesen a dolgok már a Te utasításaid szerint fognak alakulni.
Ha egyszerre több karakterrel akarsz játszani, akkor az UL-en a Spec. Kódok rovatba írj JL-t. Erre küldünk egy
Jelentkezési Lapot. Ezen nevezheted be a további karaktereidet. Erre természetesen már a levél fejlécében látott
számlaszámot kell írnod. Minden ilyen további karakterért ugyanúgy kell fizetned, mint az elsõ karakteredért! Lehetõség
van arra is, hogy az újabb karakter(ek) az elsõ közelébõl induljanak.
Ha egy másik játékossal találkozol, és mindketten barátságosak vagytok, akkor automatikusan megadjuk neki a Te címedet.
Ha ezt szeretnéd elkerülni, az UL-en írj a Speciális Kódok mezõbe TK1-et. Ettõl a címed titkos lesz, tehát csak úgy üzenhet
valaki Neked, ha az üzenetet elküldi nekünk, ráírva, hogy melyik sorszámú játékostól melyik sorszámú játékosnak megy, és
mi ezt belerakjuk a következõ leveledbe. Ha bárki ilyen titkos címû játékossal találkozik, csak a fent említett módon
üzenhet neki. Az üzenet ne legyen egy oldalnál több, és a lap tetejére jól olvashatóan rá kell írni, hogy kitõl megy kinek
(sorszámot), különben nem tudjuk továbbítani. A cím-titkosítást úgy lehet feloldani, hogy a Spec. Kódhoz TK0-t írsz.
A levélben néha találkozni fogsz a (ld. enc.) megjegyzéssel. Ilyenkor bõvebb információt az adott témáról a levél végén, az
ENCYCLOPEDIA FANTASIA-ban találsz, ugyanabban a sorrendben, ahogy ezeket kaptad. Fontos: egy fordulóban nem
léphetsz többet 8 mezõnél, akár az M, akár a K paranccsal. A játékban nagy jelentõsége van a különbözõ terepfajtáknak:
más-más szörnyeket, tárgyakat találhatsz a különbözõ tereptípusokon. Kezdetben próbálj minél több fajtát bejárni. Mi a
felszerelésed, mihez értesz kezdetben? Utazásod utolsó napjaiban már minden feleslegesnek tûnt: csak egy üres vizestömlõ
maradt nálad, no meg a magad készítette fegyver, egy bot (ld. enc.). Egyéb szakértelmeid: nyomkövetés 1. szint, gyógyítás 2.
szint (ld. enc.).
Néhány napja rábukkantál egy lény felismerhetetlen nyomaira. Az illetõ humanoid lehet, és elég kitartóan halad kelet felé.
Vajon mit sejt arra? Lehet még valahol valami az elszenesedett romokon, a hamuval borított halott pusztaságokon kívül? A
választ két nap múlva kapod meg, amikor megpillantod az elsõ zöld fûszálakat, a Túlélõk Földjének önkényes nyugati
határát. Ha a reményeid igaznak bizonyulnak, hamarosan újra meglátod a hullámzó, zöld füvû síkságot!
EARTH SPIRIT KALANDJAI
A terület, amelyre érkezel, kiégett pusztaság. Néhol azonban már élet jele mutatkozik: egy-egy légy, egy fûszál.
kf 4 1 | kézbeveszed/felveszed a 4. tárgyat a jobb kezedbe
| A jobb kezedbe veszed a botot. [0 pontot használtál fel, van még 110.]
gyk 4 1 | gyakorolsz a 4. tárggyal 1 pontért
| Apró darabokra versz fél tucat hólyagkaktuszt, gyakorlásképpen. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg elõtted
[ütõfegyver: 1. szint.] [1 pontot használtál fel, van még 109.]
vi 5 5 50 | viselkedésed: 5 5 50
| Mostantól normális mennyiségû rizikót vállalsz, legfeljebb a veled egyforma erõs szörnyekkel küzdesz meg. Merészségi
szinted ettõl kezdve 5. Csak az azonos jellemûekkel vagy barátságos. A szörnyeket és az ellentétes jellemûeket
megtámadod. Barátsági szinted mostantól 5. Ha életerõd az eredeti érték 50 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0
pontot használtál fel, van még 109.]
[1,1] A terület, amelyre érkezel, kiégett pusztaság. Egy-két nyomorultul élni próbáló bokron kívül semmi élõt nem látsz. A
szélbe szagolva megérzed, hogy valami a Te irányodba jön. Jobb az óvatosság - megpróbálsz elrejtõzni egy félig kiégett
bozótos mögött. Na, ide sem bújok többet, kiáltod, mikor észreveszed, hogy nem voltál elég ügyes. A szörny észrevett. Egy
veszett rozmár közeledik feléd! (ld. enc.) A lábizmaid talán még segíthetnek. Megindulsz, mint a tájfun, és reménykedsz.
Sikerült! [10 pontot használtál fel, van még 99.]
gy 15 | gyógyítás 15 pontért
| Azt már régen megtanultad, hogy a napba nézés esetenként milyen hasznos lehet. Arra azonban csak most jöttél rá, milyen
jó hatással lehet rád, ha nem nézel bele. És valóban, az eredmény fantasztikus! (+3 életerõ.) [15 pontot használtál fel, van
még 84.]
m 1 1 | mozogsz északkeletre, északkeletre
| [2,0] Tovább gyalogolsz a kiégett pusztaságon. Mindenbõl a halál lehellete árad.
(Továbbmész...) [3,-1] Tovább gyalogolsz a kiégett pusztaságon. Mindenbõl a halál lehellete árad. Hogy kerül ide egy
csokivirág? Na mindegy, no problemo, lehántod az édes héját. Igazi ínyencfalat! (+1 kaja.) Elõpakolod a kaját, és eszel. (-1
kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 64.]
m 2 1 | mozogsz keletre, északkeletre
| [4,-1] Félig kiégett területen vagy. A halott pusztaság gyászát itt már jóval gyakrabban törik meg kisebb bokrok, zöld
növények. Mozgást észlelsz oldalról. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy homokvarány került az utadba. (ld. enc.) Végre
egy kis testmozgás. Fincsi!
Vad csatakiáltással, felemelve a botot ellenfeledre ugrasz. Bottal iszonyatosan megcsapod a homokvarány jobb oldalát. (1
támadással 3 életpontot sebezve.) A homokvarány többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 7 életpontot
vesztesz.) Bottal gyilkos csapást mérve bezúzod a homokvarány jobb karját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A
homokvarány többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A homokvarány most már
meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
5 tapasztalati pontot kaptál.
(Továbbmész...) [5,-2] Félig kiégett területen vagy. Szürke por száll a levegõben, ahogy a távolban valami feléd közeledik.
Egy hamupók nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Az ellenséges teremtmény a földbe akar
döngölni. Nem hagyod magad.
Megmarkolva a botot ellenfeledre rontasz. Bottal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a hamupók szürke testét. (1
támadással 3 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 1 életpontot
vesztesz.) A hamupók összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
4 tapasztalati pontot kaptál. [20 pontot használtál fel, van még 44.]
e 11 | élelemszerzés 11 pontért
| Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Valami egészen új dolgot tanultál: egy új
képességet szereztél! [vadászat: 1. szint.] (ld. enc.) Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [11 pontot használtál fel, van még 33.]
[6,-2] Félig kiégett területen vagy. A szélbe szagolva megérzed, hogy valami a Te irányodba jön. Elbújsz egy kisebb domb
mögött. Valami egészen új dolgot tanultál: egy új képességet szereztél! [rejtõzködés: 1. szint.] (ld. enc.) Kilesel, hogy jobban
megvizsgálhasd a nagy ellenfelet. Ez nem lehet más, mint egy lebegõ gomba. (ld. enc.) Hamarosan elmúlik a veszély.
Megnyugodva ugrasz elõ. Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel,
van még 23.]
e 13 | élelemszerzés 13 pontért
| Kifosztod egy törpemarabu fészkét. A zsákmány: két zöld tojás. (+1 kaja.) [13 pontot használtál fel, van még 10.]
[7,-1] A halott vidék elmarad. Dimbes-dombos területen vagy. Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) Korgó
gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)
Összeakadsz egy rövid õsz hajú, piros szemû alakváltó férfival. Körszakálla és bajsza van. Bõre bronzként csillog. Jobb
kezében egy botot, bal kezében egy vizestömlõt tart. Összeismerkedtek. Az õ neve Kígyólelkû Salador. Bizalmas
homlokérintésetek lehetõvé teszi, hogy a késõbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Összefutsz egy hosszú ezüsthajú, piros szemû elf nõvel. Fekete a bõre. Jobb kezében egy botot, bal kezében egy vizestömlõt
tart. Megbarátkoztok egymással. Az õ neve Halovány Akonyfény. Homlokérintéssel biztosítjátok a késõbbi telepatikus
összeköttetést. Meleg kézfogás után elbúcsúztok. [10 pontot használtál fel, van még 0.]
kf 3 2 | kézbeveszed/felveszed a 3. tárgyat a bal kezedbe
| A bal kezedbe veszed a vizestömlõt. Így nem fogják tudni ellopni tõled. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Amint ledõlsz, szemeid lecsukódnak,
és a következõ percben már a lóbõrt húzod. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerõ.) HOPPÁ!
Ismét lehet extra fordulót lépni! (ld. enc.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 115 pontot. A következõ körben tehát 115 pontot költhetsz el.
VIZESTÖMLÕ (3. TÁRGY)
A vizestömlõben húsz korty víz fér el. Ha víz közelében vagy, automatikusan utántöltöd, ha szomjas vagy, iszol belõle.
Nagyapád szerint vizestömlõt evaporõr hájból lehet készíteni, de hogy mi a fene lehet az, el nem tudod képzelni...
|
BOT (4. TÁRGY)
A bot a legegyszerûbb, de nem biztos, hogy a legveszélytelenebb fegyver. Egy bot beszerzése igen egyszerû: erdõben vagy
bozótos területen kell kiadnod a KT 4 parancsot, 8 pontért. A bot nemcsak egy d6 sebzésû ütõfegyver, hanem kiváló
alapanyag lehet késõbb jobb fegyverek készítéséhez.
|
NYOMKÖVETÉS
Minél nagyobb a nyomkövetés tulajdonságod, annál nagyobb eséllyel ismered fel és tudod követni az adott mezõn található
különbözõ fajoktól származó nyomokat. Ettõl függ az is, hogy milyen régi nyomokat találsz meg: a rutinos öreg rókák akár
egy hónapnál régebbi nyomokat is képesek követni! Ez a tulajdonság fontos a K és FK parancsok hatékony alkalmazásához.
Ha esetleg meglopnak, és a nyomkövetésed elérte az 5. szintet, képes vagy megállapítani néhány információt arról is, hogy
ki volt a tolvaj. A nyomkövetést automatikusan alkalmazod mozgás közben is, de ha élelmet gyûjtesz, akkor még jobban
odafigyelsz rájuk.
|
GYÓGYÍTÁS
Ez egyike a legfontosabb képességeidnek. Ettõl függ, hogy milyen hatékonysággal vagy képes gyógyfüveket találni, milyen
módszereket ismersz sebesüléseid kezelésére és regenerálására. Az igazán profik még ott is boldogulnak, ahol semmilyen
növény nem terem. A gyógyulás mértéke függ attól még, hogy mennyire vagy megsebesülve, mennyi pontot költöttél a
gyógyításra, és mennyi az egészséged.
|
VESZETT ROZMÁR (639. SZÖRNY)
Különös látványt nyújt ez az örök jég és fagy birodalmából érkezett állat, ahogy két hatalmasra nõtt szemfogával éppen
léket próbál vágni a fehér porhóval bevont, tükörsima felületen. Ha pedig ez megvan, különösen ortopéd végtagjaival
egyetlen lendülettel képes elrugaszkodni, és hatalmas csobbanással alámerülni a bizonyára dermesztõen hideg vízben.
Legalábbis ez történne, ha gombszerû szemeivel nem szúrná ki rögtön, ha figyelik. Ha pedig már be is azonosította a
rejtélyes célpontot, miért ne próbálná meg az élelemként becserkészését ezekben a különlegesen ínséges idõkben.
|
HOMOKVARÁNY (16. SZÖRNY)
Ha a homokból nagy, üveges szemek gúvadnak rád, akkor az azt jelenti, hogy majdnem ráléptél egy homokvarányra. Ezek a
lapos, terepszínû lények agresszív harcosok, de egy magadfajta kalandozónak nem jelenthetnek gondot.
|
HAMUPÓK (40. SZÖRNY)
A kiégett földeken, a porban kutat élelem után ez az aránylag "apró" pók. Nem szereti, ha megzavarják, ezért könnyen
megtámadja a még nála jóval nagyobb ellenfeleket is. Csípése szerencsére nem mérgezõ.
|
KAJA (2. TÁRGY)
Az ennivaló (talán nem meglepõ módon) alapvetõ fontosságú az életben maradás szempontjából. Élelemszerzéssel (É
parancs) pótolhatod. Ha éhes vagy, automatikusan eszel a készleteidbõl.
|
VADÁSZAT
A vadonban nincsenek ABC-k, ahová bemész, bepakolsz a kosárba, és már meg is van a vacsora. A mindennapi betevõ
megszerzéséért bizony meg kell küzdeni. A vadászathoz való szakértelmed nemcsak azt mutatja, hogy milyen jól tudsz
különbözõ állatokat elejteni, hanem milyen ügyes vagy ehetõ gyümölcsök, bogyók találásában. A vadászat sikere függ még a
tereptípustól, ahol vadászol, az elköltött pont mennyiségétõl, és attól, hogy milyen felszerelésed van. Néha az is
elõfordulhat, hogy "valami nagyobbal" akadsz össze az élelemszerzés folyamán, és a vadászból vadászott lesz...
|
REJTÕZKÖDÉS
A rejtõzködés inkább a bölcsek, mint az erõsek képessége. Ennek birtokában tudsz láthatatlanná válni, eltûnni a nálad
erõsebb ellenfelek elõl. Minél magasabb a rejtõzködés képességed, annál jobb szaglású, jobb érzékszervû ellenfelek elõl
bújhatsz el.
|
LEBEGÕ GOMBA (39. SZÖRNY)
Ha a talaj fölött lebegve egy nagy, piros kalapú gomba jön feléd, ne rohanj azonnal pszichiáterhez (a környéken nem is
találnál). Nem Te õrültél meg, csak az erdõk és a kiégett területek egy békés lakójával találkoztál. Sokak szerint nagyon
finom a húsa, ezért vadásznak rá. A lebegõ gombák azonban nem tinók, akiket csak úgy le lehet vágni: hosszú, erõs
mancsukkal elég jól meg tudják védeni magukat egy átlagos vadásztól.
|
EXTRA FORDULÓ
Sokan lassúnak találják a 7 napos játékhetet. Mivel sok helyre még ennyi idõ alatt is nehezen jut el a posta, sajnos ezt nem
rövidíthetjük le - azonban egy egészen picit megpróbálunk segíteni azokon, akik bírnák a rövidebb játékhetet. Ez a
megoldás az extra forduló. A lehetõség kihasználásához semmi mást nem kell tenned, mint beírni a SPEC. KÓDOK
rovatba azt, hogy EXT. Ennek hatására a számítógép az indulási dátumot visszaírja 7 nappal. Ez úgy fog kinézni, mintha 1
héttel korábban kezdtél volna játszani, tehát eggyel nagyobb lesz a játékheted, így rögtön léphetsz egy plusz fordulót.
Amiért persze ugyanúgy kell fizetni, mint a rendes fordulóért. (Ha a dolog még mindig nem világos, ne kérdezz, egyszerûen
csak próbáld ki! SEMMI bajod nem fog belõle származni.) Ha új játékos vagy, és még nem használtad ki a korábbi
lehetõségeket, sebaj, most is megteheted! De egy fordulóban csak egy EXT-et adhatsz ki.
|
KARAKTERLAP |
Earth Spirit, egy fekete, hosszú hajú, zöld szemû, kecskeszakállas alakváltó férfi vagy. Bõröd teljesen fehér! Ez a 0. fordulód.
Erõ: | 11 | | Szint: | 1 | | Merészség: | 5/5 | | Magasság: | 179 cm |
IQ: | 15 | | Támadás: | 0 | | Agresszió: | 5 | | Testsúly: | 86 kg |
Ügyesség: | 11 | | Védekezés: | 0 | | Menekülés: | 50 % | | Életkor: | 37/37 év |
Egészség: | 13 | | Életpont: | 57/28 | | Jellem: | semleges | | Tul. pont: | 0 |
Szerencse: | 11 | | Varázspont: | 0/0 | | Pénz: | 0 arany | | Kép. pont: | 0 |
|
Eddig összesen 2 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 9 TP-t kaptál. Jelenleg 9 TP-d van. A következõ szinthez még 21 TP szükséges.
HARCI ISMERETEK |
| ütõfegyverek: | 1 (+1) | | | | | | |
|
EGYÉB ISMERETEK |
| 1. rejtõzködés: | 1 (+1) | | 2. nyomkövetés: | 1 (+1) | | 3. gyógyítás: | 2 (+2) |
4. vadászat: | 1 (+1) | | | | | | |
|
NÁLAD LÉVÕ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve) |
1 | * | bot (#4) | | | | | | |
1 | | kaja (#2) | | | | | | |
1 | * | vizestömlõ (#3) | [üres, kapacitás: 20] |
|
Összsúly: 3.50 kg | Megterheltség: 10% |
|
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... |
1 | | bot (#4) | 1 | | kaja (#2) | 1 | | vizestömlõ (#3) |
|
|
E körben tett lépéseid térképe |
|
(1,1) veszett rozmár (#639)
(4,-1) homokvarány (#16)
(5,-2) hamupók (#40)
(6,-2) lebegõ gomba (#39)
(7,-1) Kígyólelkû Salador (3164. kalandozó), Halovány Akonyfény (5119. kalandozó)
Remélem, az elsõ UL kitöltése nem fog problémát okozni. Próbálj minél olvashatóbban, nyomtatott betûkkel írni, hogy
minden félreértést elkerüljünk. Amikor pénzt fizetsz be, a csekk hátulján (a közlemény rovatban) MINDIG tüntesd fel, a
számlaszámodat, és ha több ember számára fizetsz, azt is, hogy hogyan osszuk el a számlák között a pénzt. Több játékosnak
nem lehet ugyanaz a számlaszáma, egy számlaszámról viszont csak egy címre tudjuk küldeni a fordulókat. Az összes
karaktered ugyanazt a számlát használja, így NEM KELL mindegyiknek külön fizetned. Ha egy barátod a játékba késõbb be
akar kapcsolódni, ezt nyugodtan megteheti akár hónapokkal késõbb is. Tehát aki nem száll be most, az még nem maradt le.
Mostantól megadhatod az e-mail címedet is, amit találkozáskor megkapnak más játékosok is (ha nem titkos a címed).
Lehetõség van arra, hogy a TF-et Interneten keresztül e-mailben játszhasd. Részleteket a http://www.beholder.hu/ címen
elolvashatod, illetve tájékoztatót küldünk, ha írsz a beholder(kukac)beholder.hu címre
Az UL-en a fordulószámhoz azt a számot kell írnod, ahányadik forduló UL-jét küldöd. Tehát a következõ UL-hez egyest
kell írni.
FIGYELEM!
Az Alanori Krónika 2003.02.01-tõl 25 zsetonba kerül. Minden játékos automatikusan elõfizetõje az újságnak, amit a
megjelenés utáni fordulójával kap meg. A Krónika minden számához egy olyan HKK lapot mellékelünk, amit más
kiadásban nem lehet megtalálni. Ha nem akarod megrendelni, akkor az UL-ed hátulján jelezd. Az AK elõfizetés nem a
karakteredhez, hanem a számládhoz tartozik. Mindig az a karaktered fogja megkapni a Krónikát, amelyik elõször lép a
megjelenés után!
A Krónikában a játékosok apróhirdetései ingyenesek. Az UL-lel együtt külön A4-es lapon kell beküldeni õket.
|