Ősök Városa II. Szabálykönyv - 11. PsziA pszi egy speciális képesség, a
tudat saját energiáját mozgósítja, ellentétben a mágiával, amely külső
erőforrásra támaszkodik. A pszi használatához a pszi szakértelmet kell
elsajátítanod. A pszi birtoklásának megvannak az előnyei és a hátrányai is.
A hegy belsejében számos teremtmény
él, amely rendelkezik pszionikus képességgel. Ezek némelyike az asztrális síkon
lebeg, és nem képes olyanokat megtámadni, akik maguk nem rendelkeznek pszivel.
Amennyiben egy élőlény rendelkezik pszivel és anyagi formával is (főként a galetkik
ilyenek), akkor eldöntheti, hogy pszionikus vagy fizikai csatát vív. Ha kifejleszted a
pszit, számíthatsz rá, hogy támadások érnek majd az asztrális síkról, olyan
lényektől, amelyektől eddig nem kellett tartanod. A pszi ismerete tehát nem
feltétlenül szükséges, de lesznek küldetések, amelyek megoldhatatlanok a pszi
ismerete nélkül, és ha már úgy döntesz, elsajátítod a pszit, tedd meg a lehető
leghamarabb. Ezenkívül nem árt tudnod, hogy abban a fordulóban, amikor pszi csatában
győzedelmeskedtél, kör végén +1 képességpontot kapsz. Megjegyzés: Amikor a VD
paranccsal konkrét szörnyre vadászol, az lehet pszionikus lény is! Ilyenkor persze
intenzíven kutatsz az asztrális térben.
A pszi szakértelem egyúttal azt
jelenti, hogy pszi pontokat és pszi képességeket kapsz. Ha harcra kerül sor, a pszi
szakértelmed függvényében Pszi pontokat (PP) és Pszi energiát (PE) kapsz. A PP a
támadásod, a PE a védekezésed ötszöröse. A támadó képességeid PP-be kerülnek,
amelyekkel az ellenfél PE-jét csökkentheted. Akinek a PE-je először zuhan nullára,
az vereséget szenved. A támadó képességeket gonddal kell megválasztanod, hiszen
minden egyes támadó képesség védelmet jelenthet az ellenfél bizonyos támadó
képességei ellen, és sebezhetővé tehet másokkal szemben.
11.1. Pszi támadó képességek
A Pszi támadó képességeket a BE 8
<képesség száma> paranccsal sajátíthatod el, 100 arany, 20 TVP és 5 kno
árán. A későbbiekben ezeket a képességeket a varázslatokhoz hasonlóan, a VAR
<képesség> <mennyiség> paranccsal növelheted.
1. Pszi csáp (#128)
Pszi költség: 3 PP.
A legegyszerűbb támadási forma,
védtelen pszionicisták agyának fehérállományát támadhatod vele. Hatás: 1 PE
sérülés/szint, te pedig ugyanennyi PE-t gyógyulsz. A pszi csáp használata teljes
védelmet nyújt a mentális robbanás ellen, de az agyvihar 50%-kal több sebzést okoz
neked, ha ezt használod.
2. Mentális robbanás (#129)
Pszi költség: 5 PP.
A célpont agyában robbanásszerű
fájdalmat okoz. Sikerre 47%+szint x 3% esély van (de 90% fölött a szintek nem +3,
hanem +1%-ot jelentenek). Hatás: célpont PE-jének 50%-a elvész, ha 10 alatt van, 0
lesz. Ha mentális robbanást alkalmazol, immúnis leszel az agyviharra, viszont a
szürkeállomány roncsolása +10 PE sebzést fog okozni.
3. Agyvihar (#130)
Pszi költség: 9 PP.
Az Agyvihar hatására zavaros képek
kezdenek a célpont agyában kavarogni, éles, fájdalmas képek. Hatás: 2 PE
sérülés/szint. Az Agyvihar használata egyben immunitást ad a szürkeállomány
roncsolása ellen, viszont a tudati méreg dupla erősségű lesz.
4. Szürkeállomány roncsolása (#131)
Pszi költség: 16-szint/2 PP.
Közvetlenül a célpont
szürkeállományát támadja. Hatás: 20 PE sérülés. Ha szürkeállományt roncsolsz,
nem hat rád a tudati méreg, viszont a pszi csáp dupla sebzést okoz. A
szürkeállomány roncsolása kezdetben a legdurvább támadó képesség, egyetlen kör
alatt le tud győzni egy kezdő pszionicistát.
5. Tudati méreg (#132)
Pszi költség: 6 PP.
A tudati méreg sikere esetén a
célpont úgy érzi, egy gonosz féreg költözött a fejébe, amely egyre nagyobb kínt
okoz. Hatás: Most és minden kör elején az ellenfél veszít szint/3 PP-t és szint/3
PE-t (de legalább egyet). A tudati méreg immunitást ad a pszi csáppal szemben, viszont
a mentális robbanásnak +20% esélye van a sikerre ellene.
6. Pszi acéltorony (#133)
Pszi költség: 7 PP.
Hatás: célpont annyi PE-t sérül,
amennyi az adott körben alkalmazott képességének a költsége. Minden pszi támadás
annyival kevesebb sebzést okoz, mint a szakértelmed szintje, kivéve a mentális
robbanás, amely sikerének esélye 5% x szinttel csökken. A pszi acéltorony
használatakor tudatodat koncentrálva, szellemi barikádot hozol létre a fejedben. A
pszi acéltorony a tudati méreg hatását 6 szintenként eggyel csökkenti (tehát 6. szinten eggyel,
12. szinten kettővel, stb.). Pszi
acéltornyot sosem fogsz alkalmazni, ha ellenfeled az előző körben már nem használt
támadást ill. PP-je 3 alatt van.
Léteznek további pszi támadó
képességek is, de ezek a pszi iskolában nem sajátíthatók el.
11.2. Pszi technikák
A pszi harc persze úgy lenne a
legizgalmasabb, ha minden kör után az eddigi események és pszi energiák
függvényében dönthetnél, hogy mit fogsz csinálni, de erre persze nincs lehetőség.
Így aztán legfeljebb egy pszi technikát választhatsz, amely meghatározza, hogy hogyan
viselkedj a pszi csatában. A pszi technikát a PT <technika> paranccsal
határozhatod meg. A lehetőségek a következők:
PT 0: A bolond technikája. Ez a
legegyszerűbb, és persze legkiszámíthatatlanabb pszi technika: a csata minden
körében egy véletlenszerű támadási módot választasz. Ugye nem kell ecsetelnem e
technika nyilvánvaló hátrányait? Mégis, sok torzszülött ezt használja.
PT 1: A Kos technikája. Minden
körben azt a képességet választod, amellyel a lehető legtöbb sebzést tudod okozni,
kivéve, ha az eddigi körök több mint 50%-ában az ellenfél olyan képességet
használt, amely ez ellen immunitást ad, ilyenkor a második legtöbbet sebzőt
választod. Egyszerű és hatékony technika, de könnyen megbukik.
PT 2: A kígyó technikája. Az
első 1-2 körben mindig tudati mérget használ, a hátralévő körökben a pszi csáp
és a pszi acéltorony közül mindig azt, amelyik az addigi körök alapján
hatékonyabbnak tűnik. A technika lényege, hogy a kezdetben lerakott méreggel nyerünk,
a továbbiakban elég csak védekezni. A technika persze akkor működik jól, ha
rendelkezünk tudati méreggel, méghozzá magas szinten.
PT 3: A majom technikája. Az egyik
legkifinomultabb technika. A harc első körében agyvihart vagy mentális robbanást
használ. A továbbiakban az agyvihar, a mentális robbanás és a szürkeállomány
közül választ, mindig azt, amely az ellenfél előző támadása ellen a legjobban
véd. Ha pszi energiád 20 alá zuhan, a majom technikájából a kígyó technikája
lesz.
PT 4: A bagoly technikája. A
bagoly az első körben a Kos technikáját alkalmazza. A következő körökben
megpróbálja kitalálni, hogy milyen technikát alkalmaz az ellenfél, és úgy
cselekedni, hogy az ellen a leghatékonyabb legyen. Ha a bagoly úgy látja, hogy
ellenfele egy másik bagoly, a bolond technikáját kezdi alkalmazni. Egyéb esetekben
(pl. házilag barkácsolt és titkos technikák) a Kos technikáját alkalmazza.
Léteznek további, titkos technikák
is, amelyek a rejtett pszi képességeket alkalmazzák (pl. Sárkány és Démon
technikája), de ezeket te nem alkalmazhatod.
Talán említeni sem kell, hogy a 2-4.
technikák akkor működnek a legjobban, ha a szükséges képességek mindegyike kb.
egyforma magas szinten van meg. Az 1-es mentális robbanással és 10-es agyviharral
felszerelt majom gyenge teljesítmént fog nyújtani. Persze, egyik-másik képesség
hiányával még tud működni egy-egy technika. Az egyetlen technika, amely figyelembe
veszi a képességeid szintjeit és így hatékonyságukat, a Kos technikája. A Sárkány
és a Démon technikáját csak nagyhatalmú torzszülöttek ill. az Ellenség tudja
alkalmazni, galetki csak nagyon nehezen tanulhatja meg.
11.3. Saját pszi technikák
Létrehozhatod saját technikádat is!
Minden egyes körre meghatározhatod, hogy hogyan akarsz tevékenykedni. Ehhez a PTA
<1. kör> <2. kör> ... <5. kör> és a PTB <6. kör> <7.
kör> ... <10. kör> parancsokat használhatod. Minden körhöz megadhatod egy
pszi képesség sorszámát, ekkor mindig azt a képességet fogod használni abban a
körben, vagy megadhatod egy technika sorszámát (így pl. az üresen hagyott mezők,
azaz a 0-k véletlenszerű technikát fognak jelenteni.)
Példa:
PTA 130 132 129 3 3
PTB 3 3 3 3 3
parancsok hatására az első körben
mindig agyvihart, a másodikban mindig tudati mérget, a harmadikban mindig mentális
robbanást, a negyediktől kezdve pedig a majom technikáját alkalmazod. Az ilyen,
házilag barkácsolt technikák jól megszerkesztve az alaptechnikák mindegyikét meg
tudják verni.
A PT-vel megadott technika csak akkor
fog működni, ha nincs PTA és PTB. A saját technikát egy üres PTA és egy üres PTB
paranccsal törölheted, vagy a PT <technika> 1 paranccsal.
11.4. Pszi csata több ellenféllel
Igen ritkán, magasabb szinten
előfordulhat, hogy egy pszi csatának kettőnél több résztvevője van. Ilyenkor
mindenki ellenfelet választ magának, és a harc a pszi csata normál szabályai szerint
zajlik. Amennyiben egyvalaki egyszerre több ellenféllel harcol, akkor is csak
körönként egy pszi támadást kell használnia, és ez minden ellenfelére hatni fog,
és a támadás PP költségét csak egyszer kell kifizetnie. Ha ilyen esetben pszi
csápot használsz, akkor is csak egyszer fogsz gyógyulni, méghozzá annyit, amennyit az
első ellenfeledtől gyógyulnál.
Amikor majd valaha, a távoli jövőben
a bolygótok felszínét uraló irtózatos Ellenséggel kell majd szembenéznetek, nagy
szükség lesz a pszi képességre, több galetki együttes pszi ereje is épphogy csak
elég lehet a hihetetlen erejű, ismeretlen pszi támadásokkal szemben.
Példa pszi csatára.
Kör Név Támadás Hatás PP / PE Név Támadás Hatás PP / PE
1. Maalserahh Pszi csáp 5 PE (-3)25 (+0)28 Asztrálféreg Ment. robb. kudarc (-5)15 (-5)15
2. Maalserahh Pszi csáp 5 PE (-3)22 (+0)28 Asztrálféreg Pszi csáp 4 PE (-3)12 (-1)14
3. Maalserahh Pszi csáp 5 PE (-3)19 (+0)28 Asztrálféreg Pszi csáp 4 PE (-3)9 (-1)13
4. Maalserahh Pszi csáp 5 PE (-3)16 (+0)28 Asztrálféreg Ment. robb. kudarc (-5)4 (-5)8
5. Maalserahh Pszi csáp 5 PE (-3)13 (+0)28 Asztrálféreg Pszi csáp 4 PE (-3)1 (-1)7
6. Maalserahh Pszi csáp 5 PE (-3)10 (+0)28 Asztrálféreg semmi semmi (-0)1 (-5)2
7. Maalserahh Tud. méreg +2 méreg (-6)4 (+0)28 Asztrálféreg semmi semmi (-1)0 (-2)0
A Kör alatt az látható, hogy ez a
pszi csatának hányadik köre, a Név alatt az, hogy az utána jövő információk kire
vonatkoznak. A Támadás azt mondja meg, Név az adott körben milyen támadást
alkalmazott. Ha a Hatásnál valamennyi PE szerepel, akkor a Támadás ennyi PE sebzést
okozott. A kudarc azt jelenti, hogy a Támadásnak semmilyen hatása nem volt, mert az
ellenfél pont az ez ellen védő képességet alkalmazta. A +2 méreg azt jelzi, hogy az
ellenfélre 2 egységnyi tudati méreg került fel. A PP oszlopban az olvasható, hogy
Név mennyi PP-t használt fel, és ezután mennyi maradt neki - pl. (-3)25. A PE-nél az
látható, hogy ebben a körben mennyi volt Név gyógyulásainak és sebzéseinek
összege, és ezután mennyi PE-je maradt. Például, a 2. körben Maalserahh és az
asztrálféreg is pszi csápot alkalmazott. Maalserahh így 5-öt gyógyult és 4-et
sebződött. Mivel max. PE-n volt, a változás 0. Az asztrálféreg 4-et gyógyult és
5-öt sebződött, így összesen 1-et sebződött, maradt neki 14 PE-je (-1)14. Figyelem,
a tudati méreg nemcsak az ellenfél PE-jét, hanem a PP-jét is csökkenti! Az utolsó
körben látható, hogy az asztrálféregnek csökkent a PP-je, pedig támadást már nem
alkalmazott.
Példa többszemélyes pszi csatára.
Kör Név Támadás Hatás PP / PE Név Támadás Hatás PP / PE
1. Maalserahh Sz.áll.roncs. -20 PE (-16)17 (+0)28 1. asztrálféreg Tudati méreg kudarc (-6)14 (-20)0
1. 2. asztrálféreg Ment. robb. kudarc (-5)15 (-20)0 Maalserahh Sz.áll.roncs. -30 PE (+0)17 (+0)28
Mint látható, több ellenfél esetén
külön-külön le van írva, hogy kivel mi történt minden egyes ellenfél
viszonylatában. Itt egy egyetlen körből álló csata zajlott. Azért van két sor, mert
a program kiírja, mi történt Maalserahh és az 1. asztrálféreg, valamint
Maalserahh és a 2. asztrálféreg között. Az, hogy egy kör leírásánál kinek
a neve szerepel először, nem számít - a pszi csatában a támadások egyszerre
történnek.
Maalserahh szürkeállományt
használt. Ezért csak egyszer kellett a 16 PP költséget kifizetnie, de mégis minden
ellenfelére hatott. Igaz, a hatás különbözött. Mivel a 2. asztrálféreg mentális
robbanást használt, ezért ellene a támadás különösen hatékony volt, és 30-at
sebzett. A 2. sorban a PE alatt már nincs még egyszer feltüntetve a támadás PP
költsége. Maalserahhot a kör alatt egyszerre két támadás is érte a két
féreg részéről, szerencsére egyik sem hatott rá.
Létrehozás: 2003. szeptember 14. 12:02:01 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:19 | Nyomtatási forma |
|