Ősök Városa II. Szabálykönyv - 9. A harcról részletesenHa egy ellenféllel kerülsz szembe,
és senki sem akar varázsolni, a harc elég egyszerű: odamentek egymáshoz, és küzdeni
kezdtek. Ha azonban egyik vagy esetleg mindkét oldalon több harcoló fél van, és/vagy
valaki varázsol is, a harc bonyolultabbá válik. Az alábbiakban leírjuk, hogyan is
működik a harc szimulációja.
1. Varázslatok és távolsági
fegyverek használata. A harc résztvevői kezdeményezésük sorrendjében eldöntik,
kívánnak-e varázsolni, vagy lőfegyvert használni. Ehhez először is megnézzük,
hogy mennyit tud az illető közelharcban sebezni, lehelettel sebezni, ill. lőfegyverrel
sebezni. Ezután megnézzük, van-e lehetőség varázslat használatára, és ha igen,
azok közül melyik a leghatékonyabb. Vannak varázslatok, amelyek nem sebzést okoznak,
ezeknél egy ún. heurisztika egy, a sebzéshez hasonlítható számot használ. Ha a
legjobb varázslat többet sebez, mint a közelharc, lehelet vagy lőfegyver közül a
legnagyobb, akkor azt a varázslatot rögtön el is mondja, ha a lőfegyver volt a
legjobb, azt használja, egyébként vár. Ezt a döntést a program számodra végzi el,
ha felül akarod bírálni, használd a Harci Programot (ld. alább).
2. Ellenfél választás. A még talpon
levő, nem harcképtelen résztvevők közül azok, akik nem varázsoltak és nem
használtak lőfegyvert, ellenfelet választanak. Csakis olyasvalaki választhat új
ellenfelet, akinek nincs harcképes ellenfele. Tehát hiába lép oda hozzád a 2. körben
egy "kívánatosabb" ellenfél, továbbra is az eredeti ellenfeleddel harcolsz,
amíg valamelyikőtök el nem ájul. A közelharc ellenfél választásnál elsődleges
szempont, hogy olyasvalakire támadjunk, aki még nem harcol senkivel. Másodsorban
számít, hogy mi a Harci Ellenfél beállításunk (galetkit vagy torzszülöttet akarunk
elsősorban támadni, legerősebbet, leggyengébbet stb).
2.1. Először azokat párosítjuk
össze, akik egymást választották ellenfelül. Ezután mindenki, akinek választott
ellenfele nem egy mezőn van vele, elindul a középső pozícióra.
2.2. Másodszor azokat párosítjuk
össze, akik egy pozíción vannak, és a kettő közül az egyik a másikat akarja
támadni.
2.3. Végül, ha valakinek még nincs
ellenfele, támadja azt, akit akar.
3. Kiírjuk a mozgásokat, és a
harcolók - kezdeményezésük sorrendjében - leadják támadásukat.
Létrehozás: 2003. szeptember 14. 12:01:35 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:08 | Nyomtatási forma |
|