Vissza a Főoldalra
 

Újdonságaink
Előkészületben
ÁSZF
Adatvédelmi tájékoztató
A pontgyűjtésről
Akciók
Beholder könyvek (Lista)
Más kiadók könyvei (Lista)
Kártyacsomagok (Lista)
Magazinok (Lista)
Játék-kiegészítők (Lista)
Puzzle játékok (Lista)
PC játékok (Lista)
Társasjátékok (Lista)
Dobókockák (Lista)
Keresés a termékek közt
Chat, üzenõfal
Íróink
Sorozataink
Ajánlók, kritikák, ismertetők
Könyvrészletek
Fantasy borítóképek
Sci-fi borítóképek
Könyv toplisták
Fórumok
Szavazások
Bevásárló kosár
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Sephrenia, a styr varázslónő
Küldd el képeslapként!
Sephrenia, styr varázslónő, Aphraelnek, a styr gyermekistennőnek a főpapnője és a pandion lovagrend mágiaoktatója is egyben. Jelentős szerepe volt Bhelliom nevű relikvia megszerzésében, és Azash, a gonosz, ősi styr isten elpusztításában.
Nézz szét a galériában!
Könyvismertető - Raymond E. Feist & S. M. Stirling: Sebes Jimmy
Termékismertető - Alfa menü – Druidák
Termékismertető - Alfa menü – Boszorkányok
Termékismertető - Alfa menü – Tengeri rablók

A lista folytatása...
Könyv adás - vétel (623)
Hannibal (4)
Megújult webbolt (14)
Kaland-Játék-Kockázat (156)
Részvétnyilvánítás - Böszörményi Gyula (2)
Alanori Krónikát vennék (61)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Zén bemutató – Rémháború

Rémháború Zén lapbemutató

Hamarosan megjelenik a Rémháború, a legújabb Zén kiegészítő, amely egy valódi háború történetét igyekszik bemutatni. Az erdők védelmezői, a druidák, kétségbeesetten próbálják megvédeni területüket az alvilágból érkező káoszhordák ellen. Bátor kalandorok és förtelmes halálontúli lények állnak egymással szemben, melyek pusztító mágiái tönkretehetik akár a természet tiszta és érintetlen tájait is. Ha pedig megnyílik a Rémhatár, mindennek vége, és eljő a Végső pusztítás...

A Rémháború lapjai a Druidák alfát egészíti ki, színekben és koncepcióban is. A kiegészítő 15 lapot tartalmaz, melyből 3 ritkább, mint a többi. Technikai paraméterei a Manaszipollyal megegyeznek, itt is a ritkák 1:4 eséllyel foilosak lesznek, és 40 zénenként lesz egy speciális lap, ami 1:3 eséllyel foils ultraritka, 1:3 eséllyel foil tóken, és 1:3 eséllyel egyéb foilos ritkaság. A 6 lapos csomagnak a bruttó ajánlott ára is ugyanannyi, 850 Ft lesz.

Lássuk, milyen lapokat találunk benne:

Zén, a vezér:
Kezdjük a kiegészítő talán leginkább koncepció-formáló lapjával, amiben sok lehetőség van. Picit új alapokra helyeztük vele az olcsóbbítós epikusokat, leginkább úgy, hogy nem is epikus :), hanem egy hordaparancsnok, tehát kevesebb lappal kezdünk, amit csak később kapunk vissza, és az olcsóbbítása is korlátozott (a gyakorlatban ennek nagy jelentősége nincs, általában a 4-5. körre nincs szükségünk rá). A 4 lapos kezdés azonban néha akár előnyt is jelenthet, köszönhetően a felzárkózásnak. Mivel a legtöbb Zénben van valamiféle koncepció (mondjuk ez épp egy kivétel), így nagyon sokféle pakli épült már köré, és közülük néhány kimondottan jól működött. Így szerintem ezzel a lappal a versenyasztalokon is fogunk találkozni.

A lét hírnöke:
A védelmezők serege rögtön egy olyan lénnyel kezdődik, ami alaposan felkészült a mutáns szörnyetegek ellen. Tisztában van vele, hogy ezek a szörnyetegek gyakran feltámadnak, és erre készül is (ez egyébként a kiegészítő „jó" oldalának általános jellemzője is), e mellett megnöveli a gonosz lények képességei és a varázslatok költségét, ami bizonyos paklik ellen hasznos lesz. A visszavétel leginkább a Zén, a vezérhez illeszkedik, meg egyébként maga a lap is, mert 2-ért azért még kicsit drága. De azzal együtt már korrekt.

A természet őre:
Ha az erdő védelméről van szó, ő aztán nem fogja magát olcsón adni. A célzó forrást megfogó lapok eddig nagy karriert nem futottak be, ám ő könnyen fordíthat ezen a tendencián. Egyrészt, mert reakciót is semlegesít, és ez a két képesség együtt már elég univerzálissá teszi, másrészt ő maga is újrahasznosít egy keveset. De az igazi ereje a halálsikolyából van, ami bármilyen lényed gyűjtőbe kerülése esetén kisül. Ha az ellenfél meg akarja oldani egy lapunkat, bizony bajban lesz, mert először megfoghatjuk a célzó forrást A természet őrével, ha meg elpazarol még egy leszedést, visszakapjuk az őrre a lapot. Talán a minikiegészítő legerősebb lapjáról beszélünk.

Csár apó:
A veszélyt, amit a Rémhatár jelent, a már rég visszavonult remete, Csár apó sem nézheti tétlenül. Bár harcolni már nehezen tud, akad még pár trükk a tarsolyában a rutinos vén rókának. Igazából ezt a lapot nem tartottam túl sokra a tesztelés alatt, mert nem sok érvet láttam a mellett, hogy ne Xeront használjam helyette. A céhmechanika tiltása azonban kiegyenlítettebbé tette a harcot köztük. A Xeron mellett még mindig nagy érv a költsége, de Csár apó ősmágiája, védelme, valamint az, hogy nem kell áldozni, azért szolgáltat érveket arra az oldalra is. Majd meglátjuk, elég lesz-e ez, vagy meg kell várnia a Xeron rotálását.

Dahlia, a jövő látnoka:
Egy nagy erejű mágussal is kiegészül a védelmezők hadserege, aki akkor sem gyenge, ha ütnie kell. A többi képessége olyan szempontból érdekes, hogy akkor válik kifejezetten erőssé, ha viszonylag üres a játékosok asztala és keze, mert akkor a pakli mahinálása (nem engedjük leszedést húzni az ellenfelet), és a húzás együtt óriási lapelőnyt termel. A játék elején viszont kevésbé szeretjük behúzni.

Ezeréves lélek:
Megismerkedhetünk a káosz egyik teremtményével, ami nem kevés időt várakozott, hogy végre színre lépjen! Kellemetlen egy lap, mert ha felkerül az őrposztba, szinte biztos, hogy pár lapelőnyt megtermel. Márpedig valószínűleg feljut, mert nagyon komoly védelme van, ami ellen igen kevés a hatékony fegyver. Külön öröm benne, hogy akár Hegymélyi keltető mellett is jöhet kvázi repülve. Úgyhogy van benne fantázia.

Fertőzött manonc:
Újabb kreatív lap. Már az is egész csábító, hogy 2-ért elbuktatunk 2 manát és dobatunk 2 lapot, ám ennél óvatosabbnak kell lenni, mert akkor az ellenfél is kap egy lapleszedést. Sokkal érdekesebb, ha élet- és izomjelzőkkel próbálunk kicsit játszani vele, és úgy nyerjük ki a lehető legnagyobb előnyt. Érdekes lap volt tesztelés közben, sokszor okozott kellemetlen perceket a vele és az ellene való játék is.

Gornt’h, a legyőzhetetlen:
Az ő átállása végül sorsdöntőnek bizonyult a világ megmenekülésében, de a játékban ezt ritkán fogjuk érezni. Megmondom őszintén, szerintem a kiegészítő egyik leggyengébb lapja, egyszerűen nem látom, hogy olcsóság ide, feltámadás és védelem oda, miért akarnék egy 3/3-as lényt a paklimba, ami nem csinál mást. Persze lehet lesz, aki kitalál rá valami ötletes felhasználási módot.

Groxmati átokmanó:
Bár formálisan a védelmezők oldalán van, egy átkozott lény ki tudja, mikor jön jól, néha a szövetségeseinek jelenti a legnagyobb átkot. És sokáig így voltam én is ezzel a lénnyel, valahogy sosem jött ki optimálisan. Érdekes, hogy a mostani tesztciklusban kezdtem sokkal jobban érezni, hogy ez a lap működik, egyrészt, mert Zén a vezér mellett ingyen jön, másrészt, mert egy 2025-ös Zén kiegészítőben szintén belefuthat az ember manókba és úgy más egész érdekes volt a működése. Fertőzött manonccal pedig ezt nagyon szívesen adjuk át az ellenfélnek :).

Mérgezett vizek:
A káosz teremtményeinek pusztító mágiája komoly környezetkárosító hatással is rendelkeznek, melyet kérdés, mennyi idő alatt lehet helyrehozni, ha egyáltalán lehet. A Halálos kórt én nagyon szeretem (főleg drafton :) ), és ez egy kissé hasonló lap. Annál olyan szempontból gyengébb, hogy nincs helyettesíthető költsége, kevesebb mérget ad, és általában kevesebbet is sebez, viszont azokban a dermesztés jelzőkben azért van fantázia. Mérgező vonalon szerintem működni fog.

Végső pusztítás:
De az igazán szörnyű pusztító mágia mégiscsak ez. A 3 lap leszedése önmagában egy olyan fegyvertény, ami miatt már számolni kell vele. Ami picit ellene szól, hogy a költségével nem lehet fixen kalkulálni. Elődeivel szemben viszont nagy előnye, hogy már nem csak az asztalt képes teljesen elpusztítani, hanem akár a gyűjtőt is, ha arra van igény. Nagyon nem mindegy.

Harc a Rémek ellen:
Természetesen az erdei druidáknak is megvannak a maguk mágikus fegyverei, hogy ezt a szörnyű rohamot elhárítsák. Ezek egyike a Harc a Rémek ellen, ami egy érdekes, dupla képességű lap. Maga a sebzés önmagában nem túl erős, főleg, mert ez elég speciális leszedés így, az teszi érdekessé, hogy még valamit ad nekünk, amit mi választhatunk. Őrposztos harcoknál (olyan is van) ez egy jó képesség, de az újrahasznosítás sem rossz. De valahogyan azért a gyűjtőgenerálás is rákerült. Mindegy, talán nem zavar sok vizet.

Az élet ereje:
Elérkeztünk az erősebb druida varázslathoz, és egyben a kiegészítő második ritka lapjához. Összehasonlítva mondjuk egy Mozgástérrel, annál picit olcsóbb, de az újrahasznosítás azért nem említhető egy lapon a kör végi húzás lehetőségével. Cserébe viszont van egy érdekes alternatívája, ami egy nagyon olcsó leszedésként vagy lényvédelemként funkcionál. Nagyon szeretem ezt a lapot, sokat használtam a teszteken.

Békés tisztás:
Mindkét oldalnak megvan a maga bázisa is, ahol gyülekeznek és felkészülnek az összecsapásra. A Békés tisztás energiája megtölti élettel a tájat, ami a halott lények feltámadásához vezet. Nagyon olcsó, és természetesen újrahasznosít, e mellett a képessége is elég komolyan adja a lapelőnyt. Igaz, kissé korlátozottan, mert nem azonnal, csak akkor, ha van lényünk, és maga a tisztás sebezhető, de egy darab építős zanszilánkért bőven jó, amit csinál.

Rémhatár:
A káosz teremtményeinek pusztító bázisa. A 6 előző építményhez hasonlóan nagyon olcsón jön, és ilyen áron igen hatékony a leszedő képessége. És ez még nem minden: ha akarjuk akár vissza is vehetjük, vagy a további leszedéseink után Mhorgot termelhetünk. A halálsikolya persze kicsit korlátozza a végtelen kijátszását, de így is nagyon nagy az erő benne, nem véletlenül lett az utolsó ritka lapja a kiegészítőnek.

Szabó András

Létrehozás: 2024. július 5. 15:18:53
Utolsó frissítés: 2024. július 29. 13:41:39
Nyomtatási forma

Az oldal új verziójának megtekintése


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.