Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái – Varázsdimenzió június 15.
Zén Legendái: Manaszipoly május 25.
A pillanat képe
Árnytündér valóság
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Az éjfekete köntösben járó, csuklyát viselő, arctalan lények uruk, a halál istene által adott küldetéssel érkeztek földünkre: minden árnytündér kiirtásának szent céljával. Azonban hamar rá kellett ébredniük: az árnytündérek hatalma túl nagy, és már nem az ő erejükhöz fogható. Mivel küldetésük teljesítése nélkül Leah szolgái nem térhettek vissza a túlvilágra urukhoz, egyhangú életüket továbbra is az utukba sodródó kalandozólelkek likvidálásával mulatják.
Nézz szét a galériában!
Varázsdimenzió lapok használhatók a pakliszerkesztőben
Roxat céhei csereakció
Titanitdukát aukció – 2024. nyár - nyertesek
Varázsdimenzió paklibemutató: óriások
Varázsdimenzió paklibemutató: Womathok

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
TF / ŐV / HKK találkozó
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022

A lista folytatása...
Varázsdimenzió lapok használhatók a pakliszerkesztőben (1)
Varázsdimenzió paklibemutató: óriások (3)
Roxat céhei csereakció (2)
HKK kérdés? (47129)
Lapötletek (64980)
Varázsdimenzió paklibemutató: Womathok (2)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Bíbor möszék
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Varázsdimenzió lapelemzés 2. rész

Gonosz jellemű lapok

Folytatjuk az elemzésünket a Varázsdimenziók kiegészítő gonosz jellemű lapjaival. Itt is van jónéhány érdekes lap, mind koncepció vonalon, mind önmagában, kíváncsi vagyok, mennyire mozgatja majd meg ez a játékosok fantáziáját. A pontozásom a szokásos, lássuk, milyenek lettek a lapok!

10 pont – Erős versenyspoiler, amely több pakli alapja lehet
9 pont – Kiemelkedő lap, több helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót.
8 pont – Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat.
7 pont – Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható.
6 pont – Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet, koncepciójában kiegészítő jellegű lapként működhet.
5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában is már csak nagyon erősen korlátozott formátumokon tudom elképzelni; valamint azok a lapokat is ide sorolom, amiket csak bontott környezetben tudok elképzelni, de ott prémium lapok lehetnek.
4 pont – Épített paklis környezetben gyenge, frissen bontott és válogatós versenyeken viszont az erősebbek közé tartozik.
3 pont – Bontott környezetben még használható, máshol már gyenge lap.
2 pont – Már Frissen bontott versenyeken is csak nagyon kiegészítő jelleggel vagy gyengébb bontásnál férhet el.
1 pont – Inkább hagyjuk...

Chara-din
Bűzbomba (2): Rögtön elkezdtük a kiegészítő egyik leggyengébb lapjával. Orglingok mellé nem igazán érzem a csontköltség miatt, mert így a játék elején valószínűleg nem tudjuk kitenni, ha pedig eléggé kiépültek az orglingok, már nem hiszem, hogy erre lesz szükség. Bontotton magában meg rettenetesen lassú. Talán a jelenése megmenti, de szerintem annál is lesz sokkal jobb.

Chara-din álma (7): Ez egy érdekes és fantáziadús lap, de az ereje azért még kérdéses számomra. Nyilván akkor érdemes játszani, ha nekünk nincs sok asztalon maradó lapunk, ilyenkor nem lesz zavaró, ha ezeket átmenetileg megkapja az ellenfél. Nekünk meg ki kell használnunk a lehetőséget, hogy egy körig az ellenfél lapjai nálunk lehetnek, vagy úgy, hogy nyerünk abban a körben, vagy úgy, hogy minél több erőforrást szedünk ki belőle, lehetőleg úgy, hogy meg is oldjuk azokat. Szerintem inkább kiegészítő paklis lappá fog válni, ugyanis – áramlás ide vagy oda – arra azért nem lehet építeni, hogy az ellenfél majd nagyon sok olyan lappal játszik, ami nekünk hasznos.

Démonfatty (5): Bontotton szeretnék belőle sokat, még a 2 varázspont is megéri, hogy kijátszásakor szed le és még ad is egy lényt. Thargodanok közé már egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy el fog férni, szerintem vannak nála jobbak.

Ejti portálja (3): Az a bajom ezzel a lappal, hogy rettenetesen lassú. Kijátszásának körében még jóformán semmit sem csinál, azt sem rögtön kijátszásakor. Ha a második kört megéri, akkor a leszedés után már nem állunk vele rosszul. Ha a harmadikat is, akkor meg már kifejezetten jól jártunk vele. A baj csak az, hogy versenykörnyezetben a három kör egy örökkévalóság, de bontotton is kérdés, hogy egy könnyen rombolható épület megér-e ennyi kört. Szerintem nem.

Glu’Glivar, a megsemmisítő (7): Akár még jó lapnak is tartanám, ha nem ugyanebben a színben lenne a Csáp-istenség, ami viszont szerintem egyértelműen erősebb nála, már csak a kétféle képesség lehetősége miatt is. Így szerintem ez csak éjfattyak közé lesz jó, ott viszont azért megszolgája a bizalmat.

Kvazárbehemót (6): Behemótok nagymestere mellé vicces, de ezen kívül sok minden nem szól mellette. Valahogy ennél a lapnál éreztem azt, hogy bosszantó, ha kiteszik, de később rájövök, hogy igazából egyáltalán nem zavar. Amíg nem épülök ki, addig nem érdekel, hogy most egy lény hármakat ütöget nekem, utána pedig már tudok egy foglaló lényt tenni bele, vagy hosszú távon leütni. Talán ha egy hálót kapott volna...
(szerk: papíron jól hangzik, hogy „majd lesz egy csomó lényem és elütögetek mellette” gyakorlatban ez sokszor nem összehozható, én sem fogom ölbetett kézzel nézni, ahogy pakolászol lényeket az asztalra. A Behemótok nagymestere mellett rengeteg dologgal kombózik, elég csak megemlíteni, hogy A Behemótok napjának feltételét emiatt az egy lap miatt kellett gyengíteni (de ha ki tudok rakni kettőt, akár másolva, az akkor is instant nyerés). De nyilván gólem pakliba is jól működik, és a jelzőlevevő varázslatokkal is kombózik. A statjaihoz képest nagyon olcsó és nagyon nehezen megoldható lap, pláne mivel reakciódrágított és ősmágiás is. Nálam ez a lap minimum 8 pont.)

Lo’smikaf, az érzelemmentes (8): A dobásból működő képességek mindig hasznosak, mert csak nagyon kevés reakció van rá a jelenlegi készletből. Derék éjfattyunk is egy ilyennel rendelkezik, igaz, az azért sokat gyengít rajta, hogy egy manát is rá kell költenünk. Viszont mivel Járj-kompatibilis, van egy olcsóbbító epikusa és Kragoru mellé is jó, azért eléggé univerzális ahhoz, hogy komolyan számoljunk vele.

Orgling akrobata (6): Az orglingok is kaptak egy nem is rossz lapot a gyűjtőjáték ellen, ami akár más paklik kiegészítőjébe is beleférhet. A hármas újrahasznosítás kettőért nem nevezhető túl jónak, a visszavétel lehetőségével azonban már több, mint elgondolkodtató. A baj vele az, hogy pont a legnagyobb előny szedhető ki a leginkább marginális lapok semmizésével, ami jelentősen ront az esélyein. Bár 1-1 Időlassító és Gyémántfésű még mindig akad a paklikban és ez nem hiszem, hogy a közeljövőben változna.

Orgling életszipolyozó (7): Na, ez már érdekesebb darab az orling paklikba. Bár ő maga nem olcsó, az olcsóbbító epikus miatt ki tud jönni kedvező áron, és ha pár körig ott marad, az ellenfél komolyan aggódhat, már csak azért is, mert a max. Ép növelő forrásokat is letiltja. Emiatt akár kiegészítő paklikba is helyet kaphat, ha a gyógyulós vonal tarolni fog a jövőben is.

Orgling vandál (4): Ez is inkább bontott lap, de oda szívesen használnám. Olyan szempontból rosszabb, mint a Démonfatty, hogy csak (J)-re működik, tehát kijátszása után az ellenfél lelőheti, cserébe viszont olcsóbb. Szerintem be fog férni mindkettő.

Orkhan Thai (9): Drága lap, de ettől függetlenül brutálisan erős. Kijátszásakor valóságos mészárlást csinál az asztalon, ha pedig ez nem lenne elég, és maradt némi erőforrásunk, egy szinte legyőzhetetlen szörnyeteget is kapunk mellé. A tesztelés során egyértelműen ez volt a legerősebb meccsfordító lap a környezetben. Ennél már komolyan elgondolkodnék, hogy a Csáp-istenség helyett is használjam (bár terülős paklik ellen az még mindig olcsóbb). Thargodan pakliban pedig bérelt helye lesz, e felől semmi kétség.

Xeno képességvadász (9): A Ménkű ménes óta tudjuk, hogy a képességgel játékba hozható lapokban nagy fantázia van, és időnként rendkívül hasznosak tudnak lenni. Sárga barátjával összevetve itt a feltételt szerintem nehezebb teljesíteni, mert azért két aktiválást kívánó képesség messze nincs minden körben, ráadásul, ha igen, az sokszor már elég nagy előnyt termel. A képessége viszont szerintem erősebb, mint a paripáé, hiszen a képesség elvétele nagyon hasznos, sokszor erősebb, mint egy sima lopás (nem sülnek ki a halálsikolyok, a kijátszáskori képesség ellenben újra létrejön). Így egy nagyobb kockázatú, ám nagyobb potenciállal rendelkező lényt is kapunk. Tehát kb. azonos erősségű a két lap. Félreértés ne essék, ezzel nem azt akarom mondani, hogy ez egy gyenge lap, épp ellenkezőleg, szerintem a kiegészítő TOP10 lapja között egyértelműen ott van, csak azokat a hangokat szeretném kicsit elcsendesíteni, akik itt a Lélekrezonancia visszatérésétől tartanak a személyében.

Xenó testőr (5): Ez megint az a lap, amiből bontotton szeretnék nagyon sokat látni, mert ott nagy kincs lesz a ritkát kidobatni az ellenféltől. De egyébként nekem picit még kevés az üdvösséghez.

Xenó tojásrakó (7): Ennél a lapnál az a nagy kérdés, hogy megéri-e a költségét. Mert az azért nagyon drága. Viszont ha kinn van, kétségkívül megszolgálja, hiszen gyakorlatilag nagykörönként termel egy lapot és szed le egy másikat. Mi ez, ha nem egy erős lap. Az egyetlen félelem az lehet, hogy lepörgik a paklit, mire kijöhetne. Lehet, hogy megint komoly versenylap lesz a Hívó kürtből? Remélem, mert az egy a jelenleginél változatosabb játékkörnyezetet jelentene.
(szerk: én a Hívó kürtöt kb. minden etnikum pakliba használom... nem az a kérdés, hogy versenylap lesz-e belőle - mindig is az volt - hanem hogy lesznek-e olyan etnikumok, amelyek versenyképesek a full spoiler good stuff paklikkal.)

Xenomorf káoszfaló (6): Az Ősi káoszból eltévedt potyautas. Az ára korrekt és a képessége se rossz, de őszintén szólva én nagyon nem szeretem, amikor egy lap ereje ennyire a szerencsén múlik. A játék elején hiába tudunk nagyokat lőni ez nem termel releváns előnyt. Később meg elképzelhető, hogy akkor dobunk kicsit, amikor már nincs mit dobatni. Bevallom, én jobban szeretem az ennél stabilabb lapokat.

Dornodon
Agresszív főnix (5): Hordásabb főnixpakliba talán belefér, de necces. Sajnos az 1 VP és 1 zanszilánk költség miatt nagyon kell hozzá a főnix követő, nem lehet egy sima tüzes hordába betenni.

Árnyékláng (7): A Tisztítótűz után egy újabb lények elleni hatékony leszedés. Ennek előnye, hogy reagálni is tud, hogy a Semmibe küld, illetve, hogy minimálisan olcsóbb a jelenése (bár ezzel lehet lesz, aki vitába száll). A Tisztítótűz mellett szól viszont, hogy ő maga olcsóbb, hogy keresi magát, és, hogy a jelenése univerzálisabb. Szerintem összességében a Tisztítótűz erősebb, ami egy komoly veszélyforrás az Árnyéklángnak, hiszen kérdés, hogy kell-e két ennyire hasonló funkciójú lap. Ezzel együtt tüzes paklikban még jó lehet.
(szerk: a reakciók voltak mindig is a HKK-ban a legtutibb lapok, mert teljes mértékben semlegesíteni tudták a lapokat, még a kijátszáskori képesség miatt sem kellett aggódni. Egyetlen hátrányuk, hogy a már játékban levő lapokat utólag nem tudják megoldani. Épp ezért ami reagálni és leszedni is tud, az mindig is csúcsragadozó lesz, 8 pontnál kevesebbet nem érdemel. Ha ehhez hozzátesszük azt, hogy a Semmibe küld, életkioltó és jelenése is van, megkaptuk a tipikus 10 pontos kártyát. Ja és azt se felejtsük el, hogy X-es lapot is lehet idézni, ha nem kezdtünk, az 1-ért jövő lényt is ingyen fogja megoldani.)

Dornodon visszavág (8): Na, ez egy jó kérdés: akarok-e egy varázspontot elkölteni egy varázslat alapú reakcióra, amivel csak varázslatot tudok megfogni? Erre a reflexválaszom az, hogy nem, hiszen ugyanezt lény alapon egy Manapoid főfelügyelővel megcsinálom, méghozzá úgy, hogy kapok még egy szörnyen zavaró lényt is. Igen ám, csak itt azért van egy beépített extra funkció is, ami fix 2 ÉP lövés a játékosba és a legtöbb esetben még egy kis sebzés vagy kisebb lény leszedése. Azért egyért megfogni egy varázslatot és ötöt lőni már egy sokkal érdekesebb üzlet. A sors iróniája ugyanakkor, hogy bár van 3 szín, ahol más képessége van a sebzés helyett, de szerintem ebből kettő igazából gyengébb, mint a 3 Ép-s lövés, így nem tudom, hogy ez tekinthető-e előnynek. Tüzes vonalban azért nem haboznék ennek a használatán sem.

Fantomtűz (7): A kánikula hatására a tüzes lapok is előjöttek a Varázsdimenziókból, és a többségükben azért van fantázia. A Fantomtűz is ilyen, ami a saját paklijában nagyon gyorsan komoly előnyhöz juttathat minket. Nagy előnye, hogy a halálsikolya miatt akkor sem járunk igazán rosszul, ha azonnal meg tudják oldani. Ami viszont nagyobb baj, hogy bűbáj, vagyis varázslat, vagyis számos olcsó reakció (ld. előző lap) hatékonyan tudja kezelni.
(szerk: ezt a lapot egy időben átraktuk nem gyakoriba, aztán nagyon hamar kiderült, hogy brutálisan erős még a ritkák között is. Igen, ha 1-ért reakcióból megfogják, akkor buksz 1 manát, de minden más esetben már nem fogsz rosszul járni, mert a lapot már mindenképp visszaadja, és ha nem szedték le azonnal, még 1 vp-t és további lapelőnyt is. Idén ez 8 pontos kártya, jövőre már 9 pontos lesz, hasonlóan rák, mint a Kárhozott bájolás, csak drágább nála.)

Gorbog, az őssárkány (7): Kicsit a Vérszomjas karvaly jut róla eszembe, az a tipikus lap, amit nagyon sokszor szorongatunk a kezünkben, de legyen bármekkora előnye az ellenfélnek, nagyon el fog kezdeni aggódni, ha ezt kirakják ellene. Már az Antitalentumnál éreztem, hogy az, hogy anti-mágia és anti-semlegesítés együtt van egy lapon, milyen hatékony védelem, majdhogynem bármi ellen le tud jönni. Ez ráadásul az esetek többségében életet is kap, így a leszedések ellen is adott némi védettség (igaz, ha mondjuk egy Lopott álom elveszi a leszedő képességét, vajban vagyunk). A kérdés inkább itt is az, hogy eljön-e a HKK-ban (valaha is) a nagy lények kora. Erre a kérdésre nem tudom a választ, de az biztos, hogy nem Gorbogon fog múlni.
(szerk: a saját paklijában 4-5 lapos kezdés ellen ez egy „game over” kártya. A megszokott Sárkány követős Lassan járjas kombó mellett ellenfelünk jó eséllyel az 1. körben nem fog pakolni semmit, ha kezdtünk és 5 lappal játszik, felhúzta a 6. lapját is, a 2. körben ki tudjuk rakni Gorbogot. A 6 lapból jó eséllyel el fog dobni 3-at. Ha pedig ellenfelünk kezd, még ha ki is rak egy lapot a 2. körében, akkor is ki fogjuk tudni rakni idézéssel a saját 2. körünkben. De jó lehet akár egy Kragoruban sőt mi Bűvös erdőben is próbálgattuk. Az áramlás miatt sosem lesz blank, én erre inkább 8 pontot adnék, mivel „a saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat.”)

Gormathion bosszúja (7): Alapból ezt nem tartanám igazán erős lapnak, mert hiába erősek a képességei, általánosként 3 manáért maximum 2 lap nyerhető ki belőle reálisan, ami azért nem akkora üzlet. Ami miatt mégis elgondolkodnék rajta, az a vidéki kihívásban szerezhető Unikális morf, azzal ugyanis eléggé durva. Ha már felhalmoztuk a manánkat, és az ellenfélnek nincs sok lapja, akkor gyakorlatilag befejezi a meccset. Aggódni szerintem nem kell emiatt, mert ahhoz elég drága és esetleges, de mindenesetre egy érdekes lock.

Gömbláng sárkány (6): Bármilyen meglepő, tesztelésen az egyik leggyakrabban használt lapom volt és az egyik leggyakoribb, amivel találkoztam. Úgy éreztem, hogy a játékosok mindenféle paklikban próbálkoznak vele, köztük tűz, sárkányok, de még a Villámháború, a sima kontroll és a Zarknodos cuccok is benne voltak a listában. Számomra viszont kérdés az, hogy éles versenyen megüti-e majd azt a szintet, hogy bárki bárhol bevesse. Azért az életkioltása és a konfigurálhatósága miatt megér egy próbát.

Görbe tükör (10): Ezzel a lappal eljutottunk a kiegészítő egyik legerősebb lapjához. Én már a Fairlightos Kürtöt is nagyon szerettem, ugyanis olyan meglepetés-faktor volt benne, amire a legtöbb játékos nem számított, és nagyon nehéz volt megakadályozni. Ez a Görbe tükörben is megvan és ez a minimális költség sem nagy ár érte. A játék pedig változott annyit, hogy a kijátszáskori képességek száma csökkent, és több helyettük az §°, a pP és a §¨ képesség, ez pedig még nagyobb teret enged egy ilyen típusú lapnak. Ha pedig nincs rá szükség, valószínűleg be tudjuk cserélni egy, de akár két kör végi lapra is. A Süllyedő hajóval meg még pár lappal együtt kezd kialakulni egy masszív Dornodon zanszilánkos vonal, ami akár egy újfajta terülős pakli alapját is képezheti.

Házisárkány (6): Azok után, hogy a tesztelő versenyen hány ezzel kapcsolatos kérdés volt, nem vagyok hajlandó nagyobb pontot adni neki :). Viccet félretéve érdekes lap, de sajnos elég nagy kockázat van benne. Óriási előnyt adhat, viszont az, hogy a §¨ képessége egy automatikus képesség, egyben egy óriási veszélyforrás, hiszen az ellenfél is ellophatja a mi legerősebb lapunkat. És egy ilyen drága lapnál ez a kockázat szerintem nem fér bele. Persze, ha picit tudjuk olcsóbbítani, akkor még el lehet rajta gondolkodni.
(szerk: a lappal kapcsolatos fő kérdés a bontotton is az volt, hogy mi történik, ha az ütés fázisban 0-ra sebzett egy lényt. A kapcsolódó hatás azt a gyűjtőbe kerülés helyett el fogja lopni, de mivel a sárkány képessége a lopott lényt nem gyógyítja meg, az továbbra is 0 ÉP-n lesz, és ugyanúgy a gyűjtőbe kerül, a csontot már az eredeti gazdája kapja meg. Hasonlóképp, ha a Házisárkányt leütik, saját képessége átküldené, amitől megvédi az élete, majd ugyanúgy meghal.)

Illúzióláng (7): A régi Illúzióláng nagyon hatékony volt, amikor néhány tüzes forrás-erősítéssel magában komoly sebzéseket tudott kiosztani. Az újjal is hasonló célokat lehet elérni. Leginkább 1-2 Főnix fióka mellett érzi jó magát, de azt is el tudom képzelni, hogy a Főnix tüzéhez hasonlóan pár deffenzívebb pakliban is helyet fog kapni, mint alternatív leszedés és gyógyulás.

Kyra (7): Nehezen tudom belőni, mert ez egy nagyon hasznos képesség, amit remekül ki lehet használni, ugyanakkor maga a lap szinte teljesen védtelen, és egy kicsit az a dilemma is felmerül, hogy mégis hova akarnám használni. Zarknodos paklikban érdemes vele kísérletezgetni, illetve jelenleg is tesztelünk egy olyan követőt, ami mellett nagyon felerősödhet a képessége, és ahova a Dornodon egy másik spoiler miatt alapszín. Oda mindenképpen érdemes lesz vele próbálkozni.

Lángköpő (3): Ha az Agresszív főnixre azt mondtam, hogy határeset, akkor erre azt mondom, hogy kevés. Az a baj, hogy hiába csökkentenek a sebzések Max ÉP-t, nagyon sok olyan gyógyulása van jelenleg a játéknak, ami max. ÉP-t növel (igaz, a fehér céh tiltása ezen azért javít). Így ennek a lapnak sok értelmét nem látom. Bontotton talán szóba jöhet, főleg az újrahasznosítás miatt, ami szerintem ott egy kiemelkedő képesség, akár alternatív semmizés gyanánt, akár a játék végén a legerősebb lapok visszatételével a paklink tetejére.

Martalóc (7): Jönnek és jönnek a Dobótőrös paklihoz érkező lapok, de valahogy a játékosoknak nem lépi át annyira az ingerküszöbét, hogy komolyabb koncepcióban összerakják. És attól félek, hogy ezen a Martalóc sem fog változtatni, hacsak nem azzal, hogy elolvasva az ember rájön, hogy ilyen pakli is létezhet. Pedig szerintem nem rossz ez a lap, hiszen egyszerre biztosít leszedést és termelést, sőt, még egy lapot is tudunk vele termelni. Ez azért együttesen ígéretes.

Tegyük tönkre (9): Ha nem jelent volna meg a Sors fintora, valószínűleg megadom neki a 10 pontot, így azonban egy kicsit kritikusabb voltam vele, mert a fintor szerintem jobb nála. Hiába drágább eggyel, az, hogy cantrip, és az esetek többségében gyakorlatilag megoldja a lapot, többet ér, mint a folyamatos visszavétellel való akadályozás (ami hosszú távon költségesebb is lesz). Ennek a nagy előnye a 0 vp, az ősmágia, és az, hogy a visszavétel után akár egy másik lap képességére is lehet használni. Nagyon erős riválisa ellenére ez azért nem kérdés, hogy helyet fog kapni a versenypaklikban.

Tehetségtelen tolvaj (5): Nem tudom, hogy a játékosok felfedezik-e a Dobótőr paklit újra, de ha igen, akkor az biztos, hogy nem ez a lap miatt. Frissen bontotton viszont jó, oda kellenek az olcsó és hatékony leszedések.

Tűzfuvallat (5): Ez is inkább bontott környezetben használható lap, komolyabb versenyen nem igazán látom benne a lehetőséget. Ott viszont a két lap leszedése nagy előnyt jelenthet.

Vérszaggató (3): Általában ezeket a lapokat nem szeretem bontotton, ami csak ölésre jó. A Vérszaggatón ugyanakkor talán mégis el lehet gondolkodni, ugyanis jó nagyot üt és van egy masszív védelme is, a saját gyógyulásához szükséges csontokat pedig megtermelni. Bár egy jó bontásnál már kétséges, hogy befér-e majd, más paklikról meg ne is beszéljünk...

Leah
Bosszantó motyogó (7): Érdekes lap. Magában nem annyira erős, mert azért a két lap dobásokat sokáig ki lehet bírni. Igazi ereje akkor lesz, ha valahogyan erősíteni tudjuk a dobatását, vagy már kettő van kinn, mert akkor rövid úton véget vet az ellenfél lapkijátszási lehetőségének. Külön öröm a köteléke, hiszen ilyenkor már elég nehezen megoldható lappá válik. Motyogók közé biztosan megpróbálkoznék vele.

Csontfaragó (7): Saját paklijába ez is teljesen jó lap. Kijön olcsón, manát termel, lapot visszaadja, áldozható Roxnak. Kell ennél több?

Csontváz szolga (8): Védelmező főnixszel azonos funkciójú lap. Ennek az előnye, hogy olcsóbb, hogy alternatív lényleszedésnek használható, és, hogy a jelenésével a lapot is vissza lehet termelni. Ezzel szemben a főnixnek van egy nem megszüntethető olcsóbbító követője, védekezik, és szerintem a két izmos lény általában erősebb, mint a négyes sebzés. Saját paklijában ennek a lapnak sem kérdőjelezhető meg a helye, az egy picit nagyobb kérdés, hogy mikorra gyengül annyit a meta, hogy máshova is beférjen.

Éjfatty csökevény (6): Érdekes, hogy Járjas pakliba meg Járjas paklik ellen is hasznos kiegészítő lap. De vajon tényleg hasznos? Járj ellen még akár okésnak is mondanám, viszont ősmágiás lapok ellen, ha összevetjük a Lávagólemmel, akkor meglehetősen nevetségesnek tűnik. És mivel az egy kétszínű lap, elég ritkán fog előfordulni, hogy ne férjen az el és rá kelljen fanyalodnunk a csökevényre. Szóval van bennem bizonytalanság.

Geomi, a gömböc (7): Motyogók közé remek. Visszaadja a lapot, de mégis rákényszeríti az ellenfelet, hogy megoldja, mert jó tempóban éget paklit és még Semmiz is. A hálója pedig megakadályozza, hogy legyorsuljanak minket.

Haarkon (7): Tulajdonképpen ez egy jó képességekkel rendelkező lap, de mégsem tudom igazán eldönteni, hogy hova akarom használni. A dermesztésvédelem hasznos képesség, de a Művészek céhe tiltásával azért gyengült. Börtönben a keresés jó, de az izmokat annyira nem lehet használni, jelzőlevételre meg elevem ennél a lapnál vannak jobbak. Talán, ha ennek is lehetne a költségét csökkenteni jelzőkből…

Haarkon átka (5): Újabb hasznos leszedés bontott környezetben, bár a gyűjtőgenerálást ott kevésbé tudjuk majd kihasználni. Éles versenyen nekem kicsit még kevés a képessége, bár ki tudja, egy korlátozottabb formátumon talán ez is elfér a gyűjtőgeneráló vonalban.

Ködszakadás (8): Én azt hiszem, hogy ez lehet a jövőben egy standard reakció. 1 mana 1 zsz költség, megfogja a lapot, de nem ad igazán semmi extrát, csak egy nagyon minimális előnye van. Igazából nem bánom, hogy ez így megjelent, legalább egy elég egyértelmű referenciát kínál a többi reakció értékelésében.

Leah ítélete (9): Nagyon trükkös kis lap. Bár látszólag a pakli tetejére visszaküldés nem olyan nagy előny, mert a leszedett lappal a következő körben ismételten találkoznunk kell. Valójában számos kellemetlenséget tud okozni. Elsősorban talán nem is leszedésként fognám fel, hanem kicsit kombósabb lapnak, ahol egy erős kijátszási vagy § képességgel rendelkező lapunk képességét használhatjuk újra a következő körben, vagy akár a halálsikolyt is kisüthetjük vele. De arra is jó lehet, hogy egy teljesen haszontalan termelt lapot tegyünk az ellenfél paklijának tetejére. A másik két képessége közül a tókentermelés sajnos egy kicsit gyengült az Animált csontváz gyengítése miatt, a jelenése azonban kifejezetten erős, főleg, mert sok erőforrás-lapnak van alternatív gyógyuló képessége. A körszakítás lehetősége pedig már csak hab a tortán.

Miriam, az elbűvölő (7): Ha nem lenne rajta az életkioltó ikon, akkor túl drága lapnak érezném, az a kis jel ugyanakkor életes lapok ellopásában is fogja segíteni, ami azért komoly fegyvertény lehet, elsősorban vámpírok mellé, de akár valamilyen Zarknodos vonulatban sem érzem teljesen reménytelennek. Őt szívesen lövöldözöm Leah ítéletével.

Morgan kristálya (9): A gyűjtőgeneráló Bilincs könnyen az egyik legerősebb paklivá nőheti ki magát, és ebben Morgan kristálya is segíthet. Az alapképessége sem rossz, majdhogynem ingyen jön, és nagyon olcsón lő, de a dupla jelenés igazán meg tudja pörgetni a paklinkat. Emellett jelenésből kört is szakít, ami egy olyan képessége, ami eddig nem volt meg a gyűjtőgeneráló vonalnak. Ezek együtt nagyon nagy erősítést jelentenek egy amúgy is erős paklinak.

Motyogó ősvégzet (7): Ennél a lapnál is feltehetjük a szokásos kérdést: fog ez érni 3 vp-t? Alapvetően szerintem igen, mert azért a lopás, és az utána lévő reagálás a saját paklijában nagyon kemény perspektívát ad. A bajom picit inkább az vele, hogy a lopás akkor hatékony, ha az ellenfél már valamilyen szinten kiépült, viszont akkor lehet, hogy utána könnyen megoldja a motyogót és reagálni már nem tudunk vele. Igaz, olyan szempontból ez sem rossz, hogy akkor legalább, egy leszedést is elpazarolt rá az ellenfél. Motyogók közé azért biztos tennék vele egy próbát.

Nekropoid (6): Leah hordába korrekt lény, első körben akár 8-at is üt, és az epikus paklik között a jelenését sem olyan nehéz kihozni. De igazából ennyi, ami a lapban van.

Ősi halálmágia (10): Szintén egy erősen spoilergyanús lap. Bár csak lények ellen jó, oda annyira erős, hogy muszáj volt ezt a pontot rá odaadnom. Az ellenfél lényeire gyakorlatilag úgy működik, mint egy lopás, ami a § és kijátszáskori képességeket is visszaadja, ez a lény költségéért cserébe egyáltalán nem rossz. De saját lapjaink lelövése és visszahozatala is erős lehet hasonló képességek esetén. De az igazi ereje abban van, hogy megoldunk vele egy lapot és visszahozunk egy még annál is erősebbet. Így kijátszva akár a meccset is eldöntheti nekünk. A gyűjtőgenerálása meg főleg az erre épülő paklikban lesz erős, de sima lényes paklikban is jó lehet, hogy jobban ki tudjuk használni a képességét.

Romos sírkő (5): Ha aktiválná az építő lényt, fekete hordába alaplapnak gondolnám, így viszont a kötelező építő miatt necces, főleg, mert a termelt tóken nem fog sokkal többet ütni, mint az építő lény (különösen az Animált csontváz nerf miatt). Így inkább csak Bontott lap, de ott erős lesz, számos hiánypótló funkcióval.

Szikkadt motyogó (7): Motyogók közé mindenképp! Általában visszahúzzuk az árát, kapunk egy olcsó lényt, ami picit erősíti a dobatásainkat. Nem mondom, hogy világrengető, de a maga paklijában elegendő.
Kétszínű lapok
Abrakadabra (9): Nagytanács ítélete light. Annál picit gyengébb, mert a kétszínűség ellenére nem tehető be akárhova, egy zanszilánkkal drágább, és ami szerintem viszonylag nagy veszteség, hogy az izomjelzőket nem semlegesíti. Ugyanakkor egy jelentős előnye is van az elődjéhez képest, konkrétan, hogy nem lehet rá reagálni, illetve a minimális anti-blokkolás és Semmizés is erősítés. Ezzel együtt szerintem picit gyengébb az ítéletnél, de így is egy nagyon hasznos funkcióval rendelkező lap.

Azarion, az érinthetetlen (8): Érdekes lap ez is. Ami biztos, hogy rettenetesen nehéz levakarni, ha egyszer lejött, hiszen eleve csak sebzéssel lehet megoldani, ott is csak azzal, ami pont nullára viszi, ráadásul fel is támad, vámpír epikus mellé meg eléggé olcsón. Ami viszont kicsit zavart benne, hogy amúgy meg nem több a lap egy 4-et ütő lénynél, ami mellett ebben a metában azért nem olyan nagyon nehéz dolog eljátszani. A fehér céh tiltása miatt egy ponttal többet adok neki, mint amit először gondoltam, szerintem ez azért meg fogja növelni az ütőerő szerepét a játékban, ami Azarionnak jót tehet.
(szerk: szerintem ez a pontszám nagyon mellément, sok esetben ezt a lényt nehezebb megoldani, mint az Immunis krakochot, hiszen még az Abrakadabra se viszi le, és hiába ütjük le valamivel, utána még semmizni is kell, különben feltámad. Korlátozó szabálylapok mellett pedig még nehezebb a megoldása. Azok a paklik, amik használják, sokszor ezzel fognak nyerni. 10 pontos lap.)

Dermedt szirén (9): Nagyon szeretem és nagyon erősnek tartom ezt a lapot, csak azért nem adok neki 10 pontot, mert leginkább lényes paklikban és az ellen jön ki az ereje, ami, mint azt említettem, nem annyira domináns mostanában. Az esetek többségében egyért jön, a csábítás mindig hasznos képesség, ugyanakkor, ha nem tudjuk kihasználni, akkor is hatékony, mert az 1/1 jelző levételével azonnal visszahúzza magát. De ahol picit több jelzőt termelünk mi (pl. burástyák) szintén jó lehet. A tesztelésen nagyon sokáig mindkét vp-t lehetett helyettesíteni jelzőkkel, de az brutális volt, így kénytelenek voltunk gyengíteni a lapon. Érdekes újítása volt a tavalyi tesztciklusnak, hogy két tesztversenyt is tartottunk, a másodikon Villámháborúval voltam, amibe ez a lap is befért, és nem bántam meg.

Drakolder látó (7): Ez is benne volt ugyanabban a Villámháborús pakliban. Nyilván egyik képessége sem túlságosan durva, de összességében elég kellemetlen lap, hiszen alternatív leszedés, információ, és még akár vissza is adhatja magát (bár az egy nagyobb kérdés, hogy ezt érdemes-e lelőni). Ha nem fogják meg, akkor azért nagyon bosszantó lehet.

Égig érő paszuly (7): A drága lapokat kereső lapok szerintem nem rosszak, mert általuk megoldható, hogy néhány erős, de magas költségű lapból 1-1 darabot használjunk, és ha kell, majd keressük. Itt azonban a nekron költsége ilyen szempontból problémás, mert nem örülnénk, ha pont a keresendő lapot dobnánk ki. Óriások és sárkányok mellé ettől függetlenül szerintem be fog férni.

Enakala tanonca (3): Kreátor Mutakristályát tudja helyettesíteni ez a lap, de nem nagyon érzem át ezt a helyettesítést. Az a baj, hogy drágább is, le sem szed, és a tókenek közül sem ad mindent. Ez a három együtt pedig eléggé esetlegessé teszi. Bontotton talán még elfér, bár mivel itt is azért korlátozottak a termelési lehetőségek, oda sem érzem létfontosságúnak.

Fagyóriás (8): Alapvetően kétpaklis lap, de szerintem mindkettőben jól fog működni. Én a hideg pakliba éreztem erősebbnek, a követőjükkel öt dermesztést osztani (és adott esetben a lapot kiváltani) nagyon kemény képesség, de óriások mellett is jó lehet, ha a követő dobása mellé még kis bosszúságot is okozunk. Lényként ritkábban láttam az asztalon...

Halhatatlan minotaurusz (7): Érdekes képességei vannak, ideig-óráig megold egy lapot, miközben a manapság divatos leszedések ellen ad egy korrektnek mondható védelmet. Saját paklijában biztos tennék vele egy próbát, illetve – kicsit drágább költség ide vagy oda – én még Leah hordában sem vetném el, azzal a duplázással már elég nagyot oda lehet sózni.

Káoszfőnix (10): A Káoszfőnix sok tekintetben hasonlít az eddig is elég szép karriert befutó Vízfőnixre. Ez is egy nagyon bosszantó lap, ami az első körében akár 2 lap előnyt is tud nekünk adni, de később is ad egyet masszívan körönként (igen, saját magát lelőni a legjobb képessége). Annál azért szerintem gyengébb, mert egyrészt nem mindig tudja megadni a lapot, másrészt alapból kicsit drágább, valamint az ütőereje is kisebb. Cserébe viszont Zarknodos paklikban is erős lesz, és néha az ellenfél lapjait is megoldja.

Kétfejű cápa (5): Egy Leah hordába szerintem befér, mert azért egyért ötöket ütni egyáltalán nem rossz. A kétszeri támadás lehetősége a mai versenykörnyezetben inkább vicces, mint erős, a varázslatdrágítás viszont hasznos lehet, mert a horda célja az egy körben ütés, így már nem biztos, hogy számít, hogy az ellenfél körében nem drágít.

Ködsárkány (8): A nagylények állandó dilemmája ezt a lapot sem kíméli, de ebben a lapban azért van fantázia. Kétéletű, olcsóbbítás mellett már korrekt áron kijöhet, ütésével folyamatosan termeli az erőforrást, és még körönként erősítheti is magát. E mellett ott van a köd képessége is. Ez azért már erős érv lehet mellette.

Lávagólem (7): Ezt a lapot legszívesebben darabokra téptem volna, amikor Villámháborúval játszottam és besideolták ellenem, konkrétan az Ősi mágiazabálónál is sokkal nagyobb parát tett a paklimra, általában nem is tudtam visszajönni, ha ezt kitették. Ennek megfelelően leginkább Lassan járj és Hegymélyi keltető kiegészítő paklijában tudom elképzelni, ott biztosan megszolgálja a bizalmat.

Lelkes segítő (6): szerk: a Lelkes segítő az Ősmágikus térfixáló által keletkezett űrt hivatott pótolni. Drágább és körönként egyet olcsóbbít csak, cserébe viszont van védelme, tud ütni, építeni és lapot aktivizálni vagy passzivizálni. A végén rákerült még egy kis céh manipulálás is extraként, ha Új Nemzedéken marad a céhek tiltása, akkor ennek értelemszerűen sok jelentősége már nem lesz.

Lidérc drón (8): A ködszakadás után rögtön érkezett egy újabb 1 mana 1 zsz-es reakció. Ez viszont jóval speciálisabb, semlegesítésként csak lapok elég szűk tartományával tud mit kezdeni. Cserébe van egy olyan alternatív képessége, amivel megnehezíthetjük az ellenfelünk életét, vagy némi sebződést bevállalva kicsit kombózhatunk is (és ne feledjük: nincs rajta horgony). Biztos vagyok benne, hogy ezzel a lappal is fogunk még találkozni a versenyasztalokon.

A lustaság átka (8): Egyik legérdekesebb lap volt a tesztelésen, óriási előny van beleépítve, de a hátránya is jelentős. Bár az álomjelzők rákerültek, mint egy jó koncepciós lapra, valójában nem ez a lap fő funkciója, hanem a §¨ képességből való húzás. Csakhogy ezeket a lapokat kb. azonnal ki kell játszani, különben a következő körben dobhatjuk is el őket. Korlátozás mellé jó lesz, ha valamelyik szín belefér, de különböző zanszilánkos-terülős paklikban is el tudom képzelni. Kifejezetten tetszik benne, hogy az aktív játékot díjazza, nem pedig azt, ha 8 reakcióval/leszedéssel a kezemben ülök.

Mágiaelementál (7): Szintén egy olyan lap, ami még sok kérdést tartogat, leginkább, hogy kinövi-e a blokkolás elleni lap funkciót. Mert annak egyértelműen jó, ingyen kijön és folyamatosan növeli a max. Vp-nket. Ugyanakkor a sebző képességéhez már muszáj néhány antiblokkolós lap, és az, hogy sokáig állva maradjon, de az elsőből kevés olyan van, amit alapból használnék, a második meg legalább 3 kör. Így ez nekem inkább vicces, mint erős képességnek tűnik. Kragoru mellé még megfontolandó, oda az egyik színre biztosan be fog férni.

Manó harci sámán (2): A manók ütőerejét növeli, csak éppen a manóknak eddig sem az volt a baja, hogy nincs ütőereje. Bontotton meg ennél sokkal jobbakat el tudok képzelni, még annak ellenére is, hogy 3 ilyen kitétele az 24 sebzés.

Múltrengető (7): Az óriás-generáció egyik új lapja, amit egyébként nagyon szeretek, de még nem tudom, hogy vicces-e vagy erős. A védelme masszív, a képessége meg nagyon meg tudja keseríteni az ellenfelet, azért egy előkészítő és egy húzás fázis elvétele majdnem olyan, mintha egy teljes kört vennénk el. Ellene szól viszont, hogy maga a lap eléggé drága, és ahhoz képest a reakcióvédelme nem túl acélos. Óriások mellé azért elég fixnek néz ki, ott az olcsóbbító követővel 2 zanszilánkért már nagyon jó üzlet.

Nehéz harci fregatt (10): Na, ez már valami! Bár a 3 zanszilánkos költség nem olyan nagyon olcsó, de amit tesz cserébe, az különösen hatékonyan, hiszen nagykörönként akár nyolcat is képes lőni, amit a tűz- és villámforrások erősítésével még jobban meg lehet növelni. E mellett megoldani is nehéz, ráadásul még a gyűjtőből is visszahozható (ez mondjuk kérdés mennyit ér, mert a gyűjtőgeneráló paklik előretörése szerintem a Semmizések számát is növelni fogja majd). A két színe pedig nagyon optimális arra, hogy akár egy terülősebb épületpakliba, akár tüzes/villámos lapok mellé, akár Zarknodos szabálylapok mellé jó legyen. Azt meg már csak zárójelben jegyzem meg, hogy ugyanezekkel a színekkel rendelkezik a Zarknod haragja is, amelyik így szintén beférhet mellé. Nagyon univerzális lap.

Óriás angyal (7): Elsősorban óriás pakliban jó, ahol akár a saját és a követő képességével ingyen is tud jönni. Igaz, három lap árán, de akkor már szinte biztos, hogy ki tudjuk sütni a képességét. Csak addig is meg kell védeni valahogy, mert ez a halálsikoly azért nem egy túlságosan erős védelem, nem fog kárpótolni minket egy olcsó leszedés esetén.

Örök fagy (8): Erős lap, talán még ritkának is elfért volna. Nyilván kell egy kicsit építeni köré, de ha pár dermesztésjelzőt ki tudunk osztani, akkor már nagyot lehet vele menni. Erre Ulkor kiválóan alkalmas, de pl. a Fagymesterrel is jó viszonyt ápol a lap. Külön öröm, hogy csak belőle ki lehet nyerni 2 lapot, így igazán rosszul ritkán járunk vele.

Sárkánytojás (7): Hogy lesz-e igazán jó sárkánypakli, nem tudom, de ha igen, akkor a Sárkánytojás kötelező bele. A dupla kötelék miatt ott nagyon sokszor ingyen jön ki, az olcsóbbítása jó tempót ad, az meg külön öröm, hogyha arra már nincs szükség, akkor is van egy kisebb alternatív képessége.

Színes dözmöng (3): A dözmöng az a lap, ami aranyos, de nem nagyon tudom, hogy igazából hova tegyem. Talán azért, mert a fehér hordákba nem annyira fontos az őrposzt a láthatatlan kisebb angyalok miatt, a piros hordásabb paklik meg jelenleg nem igazán erősek. De talán majd kitalál rá valamit egy élelmesebb játékos.

Teratutlath (8): Két pakli közös lapja, és mindkettőben hatékonynak tűnik. Nekem a kettő között termikbe volt erősebb, mert ha a követővel minden egyes termik megkapja a célzás-védelmet, onnantól kezdve majdhogynem levakarhatatlanná válik az asztalunk. Xenóban picit kevésbé éreztem effektívnek, mert azért a halálsikolya nem a legacélosabb és az egyszeri védelem már kevesebb előnyt jelent. De azért oda sem rossz.

Tűzóriás (6): Két koncepció közös lapja, de valahogy engem nem győzött meg. Talán azért, mert a lapnak bizonyos funkciói mindkét pakliban csődöt mondanak. Óriások mellett ugyanis nagyon ritkán volt a gyűjtőben semmizhető óriásom, míg kézből dobálni a képességére nem igazán jó üzlet. Tűzpakliban sokkal többet tudtam sebezni, de ott meg a sok lövés és olcsóbb főnix mellett nem éreztem szükségét egy nagy, de drága és védtelen lénynek. Szóval nekem ez eléggé periférikus lap volt.



Szabó András

Létrehozás: 2024. június 19. 14:19:40
Utolsó frissítés: 2024. június 19. 15:51:49
Nyomtatási forma

Az oldal új verziójának megtekintése


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.