Vissza a Főoldalra
 
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a KGK?
Ismertető a játékról
Gyorstalpaló - Szabályok
Alternatív szabályok
Beszélgetés a tervezővel
KGK-t forgalmazó boltok
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
Írások, novellák
Gyakori kérdések
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
KGK csere-bere (111)
Melyik lapokat szereted legjobban a Káosz Galaktika Kártyajátékban? (110)
Szeretnél-e új Káosz Galaktika Kártyajáték kiegészítőt? (36)
KGK-ról általában (2068)
Kombók és paklileírások (91)
Ami a szabályokból nem derül ki. (62)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Káosz Galaktika Kártyajáték - Gyakran feltett kérdések

A Dezintegtáláson cerebrita ikon van, de inszektoid a felirat. Akkor most melyik az igaz?

Sajnos ez az egyetlen lap, amit sikerült valahogy eldefininálni, a lap faja inszektoidnak számít, a második kiadásban ez már helyesen fog megjelenni.

Nincsenek egyedi karakterek? Egyszerre lenn lehet három Chaby Strongom vagy három Marduk Kuriosom?

Más játékokkal ellentétben a KGK-ban nincsen ilyen megkötés, csak bonyolítaná a játékot, és az ilyen lapok sokkal gyengébbek lennének.

Ha van lent két, kötelékes, kettes páncélzatú hajóm és az egyikbe belelőnek hármat, akkor kötelező-e szétosztanom a sebzést a hajóim között, vagy dönthetek úgy, hogy csak a találatot kapott hajóm semmisüljön meg.

Rád van bízva, hogy a sebzéseket szétosztod-e vagy sem.

Ha a kifizetési fázisban kap sebzést egy űrhajóm, akkor tudok-e még tüzelni vele, vagy egyből sérültbe fordul?

Nem fordul egyből sérültbe, csak a tüzelési fázis végén fordul el, tehát tudsz vele lőni.

Ha van három Kereskedőm egy cirkálón, akkor összesen 6 creditet adnak?

Igen, hatot adnak. Egyféle legénységből akárhány fent lehet egy hajón, és mindegyik hatása érvényesül és összeadódik.

Csapda csak akkor sülhet ki, ha magát a csapdát támadom? Ez így elég gyengének tűnik.

Igen csak akkor lehet aktivizálni egy csapda lapot, ha sikeresen bombázzák, de szerintem nem gyenge, csak nagyon jól kell használni őket, például egyéb hasznos bázisokkal kombinálva nagyon jól lehet blöffölgetni. Egyébként van egy lap, amivel direktbe is lehet csapdákat aktivizálni: Spontán aktivizálódás, 7 fejlesztés, és aktivizálódik az összes csapdád.

Maximum hány bázisom és legénységem lehet egyszerre játékban?

Ez nincs korlátozva, akármennyi bázist és legénységet kijátszhatsz.

Ha egyszer támadtam, idézhetek újra és az újonnan megidézett űrhajómmal támadhatok-e megint?

Igen, egy körben akárhányszor játszhatsz ki űrhajókat és támadhatsz velük, ha aktívak. Sőt, ha a csata alatt nem fordul használtba egy űrhajód, akkor azzal is támadhatsz megint.

A Felülbírálásra az van írva, hogy semlegesíteni lehet vele egy megszakítást. A szabálykönyvben pedig azt olvastam, hogy a legénységek, bázisok és fegyverzetek kifizetése megszakításnak számít. Lehet-e a Felülbírálással semlegesíteni mondjuk egy legénységet.

Nem, ez sajnos egy kicsit félreérthető a szabálykönyvben. A felülbírálást csak megszakítás típusú lapokra lehet kijátszani, nem pedig megszakításként létrejövő lapokra.

Egy körben maximum hány lapot húzhatok?

Akármennyit, ha van rá credited.

A Triciplita árnyharcossal megtehetem-e, hogy a kifizetés után használom, majd az ellenfelem kezdő fázisában megint használom? Így kettővel kevesebb creditet fog kapni?

Nem, mivel az van a lapra írva, hogy az ellenfeled következő kezdő fázisában egy credittel kevesebbet kap, és mivel te az ő kezdő fázisában használod, ez nyilván majd csak az ez utáni kezdő fázisában fog érvényesülni.

Lehet-e zarg űrhajóba xeno legénységet rakni?

Természetesen lehet, nincs olyan megkötés a játékban, ami előírná azt, hogy egy hajóba csak azonos fajú legénységet lehetne rakni, ez igaz a fegyverzetekre is, lehet őket kombinálni.

A Mamut I. nevű űrhajóra az van írva, hogy 6 méretnyi helyet foglal a hangárban. Ez azt jelenti, hogy 6 fegyverzetet illetve legénységet rakhatok rá?

Nem, a szövegből egyértelműen kiderül, hogy csak ennyi helyet foglal, tehát ugyanúgy 3 fegyverzet, legénység rakható rá, mint az összes többi cirkálóra. Ez igaz az Indiánra is, bár nulla helyet foglal, de lehet rá rakni egy fegyverzetet vagy legénységet.

Az Öngyilkosság egy cerebrita lap, mégis az illusztráción egy űrcápa látható, miért van ez?

Sajnos van egy pár kártya ahol a lap faja és az illusztráció nem illeszkedik egymáshoz, ez azért van, mert miután elkészült egy rajz, előfordult, hogy játékegyensúlyi szempontok miatt a tesztelés során meg kellett változtatni a faját és időhiány miatt már nem volt mód az illusztráció újrarajzolására. A második kiadásban az ilyen illusztrációk természetesen újra lesznek rajzolva.

Álcázás képesség a sorozatlövés képesség ellen működik-e?

Nem, az álcázás csak olyan képességek és hatások ellen jó, ahol célpontot kell kijelölni, a sorozatlövés szövegében pedig ez nem található meg.

A szabálykönyvben a felszerelési fázis leírásánál nem szerepel az, hogy milyen sorrendben szerelnek fel a játékosok. Ez nagy vitára adhat okot.

Ugyan nincsen pontokba szedve a felszerelési fázis, de a logikusan, ahogy egymást követik a mondatok, következnek egymás után a felszerelési fázis lépései.

A Hitel hány creditet ad, ha az első körömben játszom ki?

Egyet mivel az van a lapra írva, hogy annyi creditet kapsz amennyit az elősző kezdő fázisodban kaptál, ez pedig ebben a körödben volt és mivel ez a játék első köre csak 1 creditet kaptál.

A sebesség szerinti cselekvésnél mi történik, ha mindenki mindig passzol?

Ha az egyik játékos után a másik passzolt, akkor az először passzoló játékos még cselekedhet, de ha ő is passzol, akkor vége a tüzelési fázisnak, magyarul három passz után jön a bombázási fázis.

Rakhatok-e fegyverzetet az ellenfelem űrhajójára?

Nem, csak a saját hajóidra rakhatsz fegyverzetet.

A Légvédelmi üteg akkor is tüzelhet, ha tüzelési fázisban nem tüzelek az ellenfelemre?

Igen, akkor is lőhet, csak annyi a kikötés a lapon, hogy tüzelési fázisnak kell lennie, tehát ki kell jelölni védekező űrhajókat, ekkor már lesz tüzelési fázis, lehet használni a Légvédelmi üteget.

Miben különböznek az esemény lapok altípusai?

Semmiben, nincsen rájuk külön szabály, ezek csak gyűjtőcsoportok, amikre más lapok hivatkozhatnak.

A Gaia tűzgyorsító 0 alá is viszi a sebességet?

Nem, a KGK-ban a 0 a legkisebb szám, de egy esetleges másik pozitív hatásba beleszámít a 0 alá eső rész is. Tehát ha egy 2-es sebességű űrhajómon van egy -4-es Gaia tűzgyorsító és rakok rá egy +3 sebességet adó másik fegyverzet, akkor az űrhajómnak 1-es lesz a sebessége.

Ha a Vendetta képessége semlegesítődik egy körre (pl. a Szériahajók lap miatt), és akkor teszek fel rá fegyverzetet, mi történik kör vége után ezekkel?

Ilyenkor a fegyverzetek rajta maradhatnak, hiszen a Vendettára csak az van írva, hogy nem rakhatsz rá fegyverzetet, nem pedig az, hogy nem lehet rajta fegyverzet.

A lopakodás képesség definíciója nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy védőként sebzés helyett bombázhassunk. Ez ugye nem működik?

Természetesen nem.

Írta: Szücsy Dániel és Lipták László
A cikk az Alanori Krónika 49. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 30 szavazat alapján 7.3)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Alternatív szabályok a Káosz Galaktika Kártyajátékhoz.

Létrehozás: 2004. február 26. 14:18:23Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:19 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről

© Beholder Kft., 2003 - 2017
1680 Budapest, Pf. 4 (Megváltozott!) | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.