Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az az AK?
AK Archívum
GN Archívum
Tartalomjegyzékek
Cikkek az újságból
Krónikák a boltban
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Termékismertető - Alanori Krónika 144. (2008. január-február)
Termékismertető - Alanori Krónika 141. (2007. október)
Termékismertető - Alanori Krónika 149. (2008. november-december)
Termékismertető - Alanori Krónika 146 (2008. május-június)

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Opcionális szabályok a tűzerőhöz (Shadowrun)

Ezen kiegészítő szabályok első sorban izomfiúknak/izomlányoknak készültek. De akiknek nem elsősorban a tűzerő a legfontosabb egy-egy vadászat alkalmával, azok is nyugodtan elolvashatják.

Most először kapható az új II. szintű fegyvercsatoló, ez egy tökéletesített változata a jelenlegi fegyvercsatoló technológiának. A jobb parancsátvitellel, gyorsabb céljelzés, tisztább kapcsolat és az új ADVAT.328 szabvány fegyvercsatoló szerelvénnyel most gyorsabb és jobb, mint előtte! A második generációs fegyvercsatoló tartozékai teljesen kompatibilisek az első generációs rendszerével!

A további szabályokat lásd alább. A felszerelés és kiberver szintje mindkét esetben II.

Egy második szintű fegyvercsatoló hardvere és szoftvere megmutatja a fejlődést a fegyvercsatolási technológiában. Legtöbbször a csere hatással lesz a játékra, és a fegyvercsatolónál is érezni lehet majd, hogy jobban, nagyobb hatékonysággal dolgozik. A II. szintű fegyvercsatoló a következő előnyöket biztosítja:

A fegyvercsatoló szoftvere kiegészített távolságmérővel van ellátva, ezért hosszú lőtávra további -1, messzi lőtávnál további -2 járul a célszámhoz az alap módosításokon kívül.

A célzott lövéseknél (lásd Szabálykönyv 91. oldal) könnyebb a fegyvert használni és ezért csak +2 módosító jár a célzott lövésre.

A fegyvercsatoló kiszámítja a közvetlen tűzívet és -1 módosítást kap minden olyan fegyver, amely az alábbi kategóriába tartozik: csőalatti gránátvetők, gránátfegyverek stb. Ez az előny még a rakétavetőknél is használható, de az irányított rakétáknál és más Intelligencia Szinttel rendelkező rendszereknél nem.

Az egyedi fegyvert a fogása és a súlyeloszlása teszi egyedivé. A fegyver eredeti árának 100 százalékát kell megfizetni, míg a fegyverkovács körülbelül három nap alatt készíti el. Egy ilyen fegyverrel - az egyedi konstrukció miatt - a készíttető karakter egy kockával többel dobhat a szakértelem használatakor. Aki ilyen készítésű fegyvert használ, de nem neki tervezték, a szakértelméből egyet le kell vonni, mikor ilyen fegyvert használ.

Az alábbi rész tartalmazza a Shadowrunban használatos fegyverek lövés szabályait.

Hagyományos sorozatlövésre képes fegyverrel (lásd Szabálykönyv 92. oldal) háromtöltényes sorozatot lehet kilőni egy rövid sorozatban. Kétszer lehet lőni harci fázisonként a rövid sorozatot (lásd Szabálykönyv 92. oldal, Tűzfegyverek). Képesek automata tűzmódban is lőni, (Szabálykönyv 92-93. oldal) ami 10 lőszert jelent harci fázisoként. A lövész ezt a 10 lőszert egy teljes sorozatnál 3-10 lőszerig maga választja meg, mennyit lő ki egyszerre egy adott harci fázisban.

Géppisztoly osztályú fegyvereknél egy lövés 15 lőszerig mehet egy harci fázisban, ha a hosszú sorozat szabályt alkalmazza (Szabálykönyv 92-93. oldal).

Szuper-géppuska osztályú fegyvereknél (lásd Fields of Fire kiegészítő) a maximális tűzgyorsaság 15 lőszer egy harci fordulóban. Ezeket hat lőszeres sorozatokban tudja a fegyver kilőni, vagyis legalább 6 lőszert kell kilőni egy harci fázisban.

A Shadowrun harci fázisaiban ennyire van korlátozva az ellőhető lőszerek száma. Tárnál vagy fogótárnál változó lehet ez az érték. Egy mostanában divatos géppisztolynál a tárba 600 lőszert kellene tenni, hogy egy percig folyamatosan tudjon tüzelni, ami másodpercenként 10 lőszert jelent. Shadowrun fegyverei kevesebbet tudnak, hogy ne boruljon fel őrült módon a játék egyensúlya.

A közvetlen edzés megmutatja, a karakter abbeli természetes ügyességét, amihez a kétkezesség különleges szakértelem tartozik. A karakter kigenerálásakor lehet csak ezzel a szakértelem felvételével élni, a későbbiekben a karakter már nem tanulhatja meg. Generáláskor minimum 2 szakértelem pontot kell rákölteni, hogy élni lehessen ezzel az előnnyel. A szakértelem szintet a későbbiekben lehet növelni az általános szakértelmeknél leírtak szerint (lásd Szabálykönyv 197. oldal).

Ez az egyetlen olyan lehetőség, amelynél a karakter nem az elsődlegesen használt kezét is tudja minden további korlátozás nélkül használni. Ez úgy csökkenti a célszám negatív módosítóját, hogy a szakértelem szintből ki kell vonni a különleges szakértelem szintjét. Például, ha egy karakter tűzfegyverek szakértelme 5, és a kétkezessége 3, csak a balkezével akar lőni akkor a célszám módosítója +2 (5-3) lesz. Ha kétkezesség szakértelme a magasabb akkor csak annyi előnye lesz, hogy semmiféle büntetést nem kap a célszámra.

Mikor egyszerre két tűzfegyvert használ a harcban a karakter, figyelembe kell venni a Második Tűzfegyver Használatának módosításait is (lásd Szabálykönyv 90. oldal).

A karakter képes megtanulni egy közelharci stílusban egy második fegyver használatát. Az alábbi szabályok ezt a esetet taglalják.

A második fegyvernek kisebbnek kell lennie, mint az elsődleges kézben forgatott fegyvernek, kivéve, ha egyforma könnyű kézi fegyvernek minősül mindkettő (kések vagy tőrök).

A karakternek tudnia kell mindkét fegyvert forgatnia külön-külön is. (Igen, ez csökkenti az általános fegyveres harc szakértelmet.)

Meg kell tanulnia hozzá egy harcművészeti stílust, mint különleges szakértelmet. (penge és tőr vagy ilyesmi.)

A karakter tudja használni a második fegyvert a harcban és a támadási próbáját annyi kockával dobja amennyi a szakértelmei összesen a két fegyverre. A karakter adhat további kockákat a próbához a harci tartalékából. Ez maximum annyi lehet, mint amennyi a különleges szakértelem szintje.

Sebzésnél a két fegyver átlagát kell venni. A két fegyver energiájának átlagát lefelé kell kerekíteni. Ha a két fegyver sebzés szintjei eltérnek akkor a nagyobbikból 1 szintet le kell vonni. Például, ha egy karakter az egyik kezében kardot forgat, aminek a sebzés szintje "K", a másikban egy kést aminek "E" a sebzése, akkor "E" lesz a sebzése mindkettőnek. Két fegyvernél egyszeri próbát kell dobni és ki kell számolni a sebzés energiáját.

Emlékeztetőül, a Shadowrunban nem egyszerű ütés-váltás a fegyveres harc. Mikor támadási próbát dobsz, egy ennél bonyolultabb támadást viszel végbe, amiben benne van a sorozatos mozgás, ütés, cselezés, hárítás és ehhez hasonlók. Minden mást a közelharc szabályai szerint kell használni.

A táblázatban szereplő értékek tipikus fegyverekre vonatkoznak és csak általánosságban írtuk le a őket.

Ha a karakter olyan fegyvert használ, aminek a leírásában az szerepel, hogy kábulás sebzés, képes vele fizikai sebzést is okozni, akár meg is ölheti vele az ellenfelét. Ilyenek például a bunkók, széklábak, ököl. Ha egy ilyen támadást akar végre hajtani +4-es célszám módosítót kap a támadó. A fizikai sebzést szenvedő karakter - a sikeres támadás után - ugyanazzal az energiával kapja meg a sebzés szintet csak nem kábulásba, hanem fizikaiba.

Az a karakter, akinek van hadvezetés szakértelme (ötletnek nem rossz specializálódni kis taktikai egységekre), a helyzettől függően képes módosítani a csapattagjainak kezdeményezését. A szakértelem használatának az utolsó tevékenységének kell lennie az adott harci fordulóban, hogy tudja koordinálni az embereit, és ez egy összetett tevékenységet igényel. Egy szakértelem próbát kell dobnia 4-es alap célszám ellen és figyelembe kell venni az alábbi helyzeteket és módosítókat.

A karakter csak azoknak tudja a kezdeményezését befolyásolni, akivel rádió (vagy ehhez hasonló) kommunikációs kapcsolatban van.

Ha ilyen nincs vagy másféle módón tudnak csak kommunikálni +2 járul a célszámhoz.

Ha a csapattagok között BattleTac (TM) rendszerkapcsolat van (lásd Fields Of Fire forráskönyv 59. oldal) vagy más ehhez hasonló, -2-őt kap a célszámra.

Használj minden sebesülésbeli módosítót.

A csapattagok, akik tudnak kommunikálni megkapják a következő fordulóra azt a kezdeményezés bónuszt amit a taktikai szakértelmére dobott a karakter, még pedig minden 2 siker után +1-et. A próbát dobó a karma tartalékából további kockákat adhat a szakértelem dobásához.

Ez a bónusz alkalmazható a meglepetésre és a lesből való támadásokra is. Lásd Szabálykönyv 86. oldalát.

FegyverElrejthetőségElérésSebzésSúlyÁr
Könnyű kard41(Erő+1) K0,75700Y
Hosszú kés/Tőr60(Erő+2) E0,5150Y

A zsoldosnak a közvetítő ugyanolyan kapcsolata, mint bármelyik másik karakternek (ugyanazok a statisztikái, de a "viszonyokhoz" igazítva), szolgálataival a zsoldost elsősorban fegyverrel és kiegészítő felszereléssel látja el. A legtöbb közvetítő több csatornán keresztül dolgozik, így az adás-vétel könnyebb, viszont hosszabb ideig tart.

Ez ugyan csökkenti a célszámokat, ha a közvetítőn keresztül szerzi be a felszerelést (-1-el), viszont a beszerzési időt 25 százalékkal (lefelé kerekítve) növeli. A közvetítő az egyetlen olyan kapcsolata a zsoldosnak, aki hivatalosan szerzi be az árut. A Játékmesterek azért korlátozzák ezt a játék egyensúlya érdekében, mert a közvetítőkkel való munka meghatározza a szövetségben dolgozók helyzetét.{Lásd Fields of Fire kiegészítőt. a ford. megjegyz.}

A Szabálykönyvben leírtak szerint képtelenség megölni egy sértetlen karaktert egyetlen támadással. Tény, hogy egy sértetlen személy túlélheti a nukleáris robbanás zérópontját is, mert a nukleáris sebzés is csak H és nincs neki sebzés túlcsordulása. Ez természetesen elképzelhetetlen, és más választásra ösztönöz az, ha akár egyetlen támadástól a karakter a földre kerülhet, ha ténylegesen balszerencséje van a karakternek. Akár egy váratlan, akár egy számára védhetetlen támadástól. Ehhez alkalmazható az alábbi szabály.

Ha a fegyver sebzés szintje eléri a H-t, a további sikereket mellőzzük. Viszont, ha a támadás Energiája nagyobb, mint a célpont Test Szintjének kétszerese (x2), a játékos használja a túlsebzés szabályt. Ez úgy szól, hogy minden további 2 siker H sebzés felett, 1 sebenként átmegy a kábulási sebzés túlcsordulásba (ha halálos kábulásról van szó), vagy a fizikai sebzés túlcsordulásba (ha halálos fizikai sebet kapott). Példaként lehet megemlíteni a következőt a túlsebzés szabályára: tételezzük fel, hogy egy karakter test szintje 3, érte egy 7K-s támadás. A támadó "feljavította" a végső sebzés szintet halálosra, és plusz 4 sikert még hozzá dobott a jóindulatából adódóan. A karakter kap egy halálos sebet és 2 pontnyi fizikai sebzés túlcsordulást. Ha tíz percet meghaladja a haldoklása, elvérzik és végérvényesen meghal. Ha a fenti példában a támadó még további 2 sikert dobott volna szegény karakternél bekövetkezik az azonnali halál.

Ezt a szabályt óvatosan kezeld, mert a túlságosan erős rossz fiúk kényelmesen ki tudják nyírni a kedvenc játékos karakteredet, és amúgy sem könnyű egyik napról a másikra élni az árnyakban.

Az egyszerűség kedvéért a Szabálykönyvből mellőztük a páncélcsökkenés szabályait, ezért az alábbi szabállyal igyekszünk ezt a csorbát kijavítani: egy karakter aki közepes vagy annál nagyobb nem kábulás sebesülést szenvedett el, csökken a páncélja. A páncél annyi pontot veszít az értékéből, amennyi a sebesülés függvénye (enyhénél 1-gyel, közepesnél 2-vel stb.). Például, egy karakteren egy páncéldzseki van és kap egy sorozatot egy géppisztolyból, aminek a sebzése 10S. A dzseki ballisztikus szintje 5, ha a karakter ebből a támadásból kifolyólag egy közepes sebet kap a páncél védelmi szintje végleg lecsökken 2 ponttal. Ez a szabály szintén érvényes az ütési szintre is. Szívósabb testű karakternél, vagy járművek páncélzatánál is, de a varázspáncélnál nem érvényesül a hatás.

A játékosnak pontosan tudnia kell, hol kapta a sebet és az mitől keletkezett. Ehhez az alábbi irányelveket használd: mikor egy karakter súlyos vagy halálos sebet kap dobj ismét egy test próbát - a sérülés ellenállás után - a célszám egyenlő az állapotjelzőben bejelölt rublikák számával. A célszámot módosíthatja az alábbi táblázat.

A próba után nézd meg a sikerek számát a forradási táblázatról.

A borzaszó seb nagy, ronda és messziről látszik. Egy nagyobb seb jól látható torzulás vagy elszíneződés a testen. Az észrevehető látható, de csak ha valaki figyeli ekkor veszi észre. Egy kisebb seb pedig alig észlelhető. A borzalmasnál enyhébb sebeket kozmetikai műtéttel teljesen el lehet tüntetni. Persze csak abban az esetben, ha a játékos ezért külön akar fizetni. A borzalmas sebeket csak kisebbre lehet csökkenteni. (Lásd az Önkéntes Műtét leírásánál a Szabálykönyv 114. oldalán.)

Forradási Táblázat
Sikerek SzámaSebhely
0Borzalmas
1-2Nagyobb
3-4Észrevehető
5+Kisebb

Forradási Módosító Táblázat
Kezelési HelyzetMódosító
Intenzív ellátás (csak kórházban)-4
Kórház vagy klinika nélkül-2
Rossz körülmények között (pusztulat, nyomornegyed, stb.)+2
Borzaszó körülmények (vízelfolyó, csatorna stb.)+4
Mágikusan gyógyították meg a sérülések felét, vagy nagyobb részét-4
A karaktert mágikusan gyógyították-2
Bőrpáncélzata van+3
Bőrkeményítése vagy ehhez hasonló mesterséges bőre van+2
Kioperálták belőle a bőrbeültetést-2

Fordította: Süli Péter
A cikk az Alanori Krónika 48. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 13 szavazat alapján 9.2)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Egy kis vegyészet (Shadowrun).

Létrehozás: 2004. november 24. 10:35:18
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.