Vissza a Főoldalra
 


Hírek
Argum City
Argum City Wiki
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Bevezető
Mi is az az Argum City?
A játék elemei
Alkalmazott harc
Alkalmazottakról részletesebben
Az ellenfelekről részletesebben
Bánya
Barátok
Birtok
Cég
Célok
Elfajzott kedvenc
Garázs
Gyűjtemények
Időbeosztás
Karakter
Kedvenc
Kert
Minijátékok
Mire lehet argumot költeni
Robot
Robotok részletesebben
Szövetségek
Árverések
Argum City chipek
Szövetségi háború
Erőforrások
Kényelmi funkciók
Tutorial
Híres cégek és NJK-k
Játék telefonról
Kedvcsináló film készül
ReGAMEX kiállítás
A fejlesztés története
Fejlesztési szempontok
Miért tart a fejlesztés 5 évig?
Grafikusok
Mi kell még az induláshoz?
Kvíz
Grafika
Indulás: tutorial
A játék bemutatása
A színfalak mögött
Argum City trailer (30 sec)
Argum City trailer (42 sec)
Mókás munkavideó
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | ...
Nézet:
Úgy ám. Kurtz volt az utolsó vegzetúr, aki a metában volt. Szoktam is élni efféle csúfságokkal, ha kijátszottam.
 
Az alábbi szabályt keresed szerintem:
"61. Végzetúr altípus

61.1. Ha egy játékos szörnykomponenst nyer ki az ellenfél lényéből, és van végzetura játékban, akkor minden így kinyert szörnykomponensnél dönthet úgy, hogy a komponens kinyerése helyett egy szintlépés-jelzőt rak valamelyik végzeturára. A végzeturak ilyen módon történő erősítése nem számít cselekvésnek, célzásnak vagy forrásnak."

Bizonyos kalandozók vagyis végzeturak sajátja volt ez a galetkik után jópá évvel.
 
Nem, sajnos a kalandozók nem tudnak ilyet, csak a galetkik. Régen voltak ún "szintlépés" kártyák, ettől a kalandozók szintet léptek, minden szint +1/+1-et jelentett nekik, és voltak képességeik, amelyek csak szintlépés után váltak elérhetővé.
 
Az Ősök Városa alappaklik megjelenésével behozott galetkik egyik különleges képessége, hogy "megehetnek" torzszülötteket. Ez utóbbi azt jelenti, hogy ha valaki szörnykomponenst nyer ki egy torzszülöttből (kivéve az előkészítő fázisban), és van galetkije játékban, akkor minden egyes szörnykomponens kinyerése helyett rakhat egy jelzőt valamelyik galetkijére. Minden ilyen jelző +1 sebzést és +1 ÉP-t ad a galetkinek, és rajta marad mindaddig, amíg a galetki el nem pusztul, vagy valamilyen más lap el nem távolítja a jelzőt. Ilyenkor a galetki "elfogyasztja az elhullott torzszülöttet".

Nekem a régi időkből valhogy az rémlik, hogy a kalandozók is hasonló módon léphettek szintet 1-1 szörnykomponens után (melyeket a megölt szörnyekből lehetett nyerni). Meg tudná valaki írni nekem az erre vonatkozó pontos szabályt?

Sajnos a kezdeti alappaklik játékszabályai nincsenek feltöltve a honlapra, és a HKK Kódex-ben ezek már nem szerepelnek (igazán kár ezért a szerepjátékos vonal megszüntetéséért), ezért érdeklődöm itt erről.
Köszönöm előre is a segítséget!
 
Nem tudom, ki mit mondott neked annak idején, de ezzel a kérdéssel én most találkoztam először, és János abszolút világosan leírta, a bűbáj mint varázslat nem csinál semmit, csak a kijátszáskori és egyéb képességei, de azok már hatások.
És létre is lehetne hozni a Száll a pernyével, HA aktiválást igénylő képesség lenne. De nem az.
A keresés lángja nagyon más történet, az egy azonnali varázslat.
Nyilván szájbarágósabb lett volna azt írni, hogy "azonnali vagy általános varázslat" de a lap készítésekor ez nem merült fel, hogy valakinek ez nem lesz egyértelmű.
 
Remek.
5-ik változat.
Mindezt közel két hónap után...
Tehát bár a Tűz martaléka a Száll a pernyének megfelelően "fix költségű tűzvarázslat", mely létre jön.
De még a kijátszáskori képessége sem jön létre...
Nem sebez, és nem húzok utána...
Az, hogy a J nem jön létre jogosnak érzem, hogy nem lesz asztalon maradó zsz lap, jogosnak érzem.
De, hogy a kijátszáskori képessége sem...
Ugyanaz, mint a Keresés lángja... az meg létrejön?
Hihetetlen számomra.
Végig gondolnátok még egyszer?
 
Jézusom
 
Tekintsük hivatalos válasznak, mert abszolút korrekt volt

A bűbájt magát nem tudod "ismételni" csak az általánost v azonnalit. Az aktiválást igénylő képességét tudnád, de az viszont nincs neki.
 
http://www.beholder.hu/?m=hkk&in=hkk.php&kartya=9080

Jah, és ez nem hivatalos válasz, egyszerű vélemény.
 
Meditáltam a kérdésen, és szerintem rossz a szemantika.

1. fix költségű tűzvarázslatod létrejön
2. tűz lapod fix költségű aktiválást kívánó képessége létrejön

Tehát a második fordulatnál nem csak a tűz altípusú bűbájok, hanem bármilyen tűz altípusú lap képessége jó lehet, és nem a lapnak kell fix költségűnek lennie, hanem a költségének.

Nézzük előbb az első verziót. A tűz martaléka nyilvánvalóan fix költségű tűzvarázslat. Azonban:

106.6. Varázslat hatásának megismétlése nem tekinthető a varázslat ismételt kijátszásának.

Bár a szabály a varázslat hatásának megismétléséről szól, valójában erre a lapra is vonatkozik. Szóval ha a varázslat jön létre ismét, az nem jelenti az ismételt kijátszását. (Mivel a varázslat hatása = varázslat.)

Na most egy bűbájnak nincs varázslat-hatása, ilyen csak az azonnali és általános varázslatoknak van. A bűbájoknak, mint asztalon maradó lapoknak képességei vannak, és a képességeinek már lehet hatása, de azok már nem varázslat-hatások (varázslatok).

91.5.1. Az azonnali és általános varázslatok kijátszáskor létrejövő hatása nem képesség, hanem varázslat-hatás, vagy röviden: varázslat.

Mivel a bűbáj megismétlése nem tekinthető ismételt kijátszásnak, ezért bűbájt megismételni nem sok értelme van. Nem lesz belőle még egy az asztalon, és nem fog létrejönni semmilyen "hatása", mivel az nincs neki.

Mivel A tűz martalékának nincs aktiválást kívánó képessége se, ezért a 2. ponttal nem is tudunk mit kezdeni. Tehát ez nem egy nagy kombó.

A Száll a pernyével azonnali vagy általános tűzvarázslatot lehet megismételni, vagy asztalon lévő bármilyen tűz lap aktiválást kívánó képességét. Ez utóbbinál jegyzem meg, hogy a megismételt képesség esetleges költséget ilyenkor újra ki kell fizetni.
http://www.beholder.hu/?m=hkk&in=hkk.php&kartya=9080
 
Ok. Köszönöm.
Már csak a hivatalossá tételt kell megvárnom.
 
Kérdéseim: egy legegyszerűbb azonnali varázslat pl.
Plazmacsóva, vagy egy Tűzijáték varázslat létrejötte aktiválást kívánó képesség-e.


Nem. A varázslatoknak hatásuk van ami létrejön mikor sikeresen kijátszod őket, de képességük nincs, ezért az aktiválást kívánó képesség varázslatoknál nem játszik.

A Száll a pernye azért tudja "duplázni" a Plazmacsóvát, mert
1. a tűzvarázslat létrejön vagy
2. a tűzvarázslat aktiválást kívánó képessége jön létre


A fent írt miatt az első lehetőség az érvényes. Ugyanebből következik, hogy ha bűbájt kilehet Száll a pernyével játszani (én egyelőre nem látom okát miért ne lehetne) akkor a bűbáj mint varázslat és mint asztalon maradó lap létrejön, annak összes kijátszáskori képességével együtt. Vagyis ahogy te írtad "a lap jön létre", ezért ott lesz az asztalodon.
 
Köszönöm az észrevételt. A kérdés csak részben ennyi. Az elsődleges kérdés, hogy a lapra írt leírást hogyan értelmezzük.
1. "Egy ebben a körben kijátszott fix költségű tűz varázslatod .... létrejön. "
2. "Vagy egy tűzvarázslatod aktiválást kívánó képessége létrejön...".
Kérdéseim: egy legegyszerűbb azonnali varázslat pl.
Plazmacsóva, vagy egy Tűzijáték varázslat létrejötte aktiválást kívánó képesség-e.

A Száll a pernye azért tudja "duplázni" a Plazmacsóvát, mert
1. a tűzvarázslat létrejön vagy
2. a tűzvarázslat aktiválást kívánó képessége jön létre.

És ezek után a bűbáj kérdés, és ezek után adott bűbáj esetleges több képessége.

Abban azonban biztos vagyok, hogy a példádban említett "második" Tűz martaléka nem süti ki az elsőhöz J-s képességét második piros lapként, mert nem a lap jön létre. Nem kapok még egy -zsz-t érő - érő bűbájt az asztalomra.

Köszi. Várok már pár hete, több fórumon, de ígéretet kaptam a válasz majd megérkezik.
 
Így van. Az "Áramlás" szó használata önmagában 1 VP, és ha 2 db kettőspont jön az Áramlás után akkor a két kettőspont közötti dolog az extra költség. pl. Talpig vasban esetén ez 4Ép áldozás, Vak végzetnél +1 VP. Néha lehet vessző közvetlenül az áramlás után még a kettőspont előtt, az ott lévő dolgot is teljesíteni kell pl. Varkaudar koponyánál a kötelék az feltétel.
 
Ott a nekron ikon után is van egy :
Ez azt jelenti, hogy az 1 vp-n felül van még 1 nekron költsége is az áramlás képességnek.
 
Egy olyan kérdésem lenne hogy ha a kódex azt írja hogy az Áramlás alapkoltsége mindig 1 VP akkor ez az olyan lapokra is vonatkozik ahol az áramlás szövegében az áll hogy “Áramlás: 1nekron” ?
Ez a nekron ebben az esetben plusz költség a VP mellett?
Köszönöm a választ!
 
"mintha a kezedben lenne". Szerintem saját körödben bármit, az ellenfél körében meg olyat, amit akkor ki tudnál saját kézből is játszani. Az azonnal arra vonatkozik - szerintem - hogy nem valamikor a körben, később, hanem a képesség aktiválása után rögtön, közben mást nem csinálhatsz. Van egy marék így működő lapunk amúgy, ez nem egy rendhagyó mechanizmus.
 
Érdekes kérdés, én is kíváncsi vagyok a hivatalos válaszra.
 
Quwarg orákulummal kitudok játszani az ellenfél körében lény/tárgy/bűbáj/épület/általános lapot az ellenfél kezéből az ellenfél főfázisában? Esetleg akkor amikor csak azonnalikat lehet használni?

Rajta van a lapon hogy azonnal. Vagy ez csak arra vonatkozik hogy az orákulum képességével egy időben játszhatom ki a lapot és a kettő között nem cselekedhet az ellenfelem?
 
A Tűz martalékának egyik képessége egy kijátszáskori automatikus képesség, a másik pedig egy automatikus képesség, vagyis a Száll a pernye a képességei közül egyiket sem hozhatja létre. Jó kérdés viszont, hogy hogyan is működik a dolog ha a Száll pernyével olyan bűbájvarázslatot szeretnék újból kijátszani amit ebben a körben hoztam játékba.

Létre lehet-e hozni egyáltalán? Szerintem (de ez már a spekuláció része) igen, így a Száll pernye létrehoz egy új Tűz martalékát, annak kijátszáskori képességei létrejönnek, és mivel volt 2 tűz lapod a körödben (Száll a pernye+az újabb Tűz martaléka) az kisüti a korábban lerakott Tűz martaléka J-s képességét.
 
Üdv!
Mi történik ha Száll a pernyét játszom ki a saját ugyanazon körben kijátszott Tűz martaléka lapomra?
Létrejön a varázslat:
- mindkét része?
- a J-s képesség is?
- Ha nem miért nem?
Köszi
 
A megölés már az életmentő hatások után van, ahogy István is írja.
 
37.5. Ha egyik játékos sem kíván (további) életmentő cselekvéseket végrehajtani, akkor a 0 Ép-re vagy az alá került lények, továbbá a 0 Sp-re vagy az alá került építmények a gyűjtőbe kerülnek.

Tehát ha megöl valakit,de ő is belehalna,mire kapná az izmot már ő sincs fenn. Nincs sorrendiség, egyszerre esnek le.
 
Én lebíróztam, de engem is leszavaztak.
 
Meg egy kérdés: az ősminotaurusz képessége, miszerint ha levet egy lényt, akkor kap egy izmot, működik-e életmentő hatásként. Az én értelmezésem szerint igen, de Behon leszavaztak (igaz, nem bíróztam be)
 
A játékvezetés máris pontosította a versenyszabályt.

Kódex:
166.1. A Veszélyes faj versenyeken használt paklikban lennie kell legalább 33 egyazon lény altípusba tartozó lapnak.
 
Jogos.
 
1. ezt a kérdést úgy kellene feltenni, hogy forrás-e a méreg- ill. elmúlásjelző hatása. Igen az. Innentől a kérdést megválaszoltuk.
(A Büntetés viszont nem sül ki ezekre. Ez az egyik nagy különbség a Halálsikoly és a Büntetés között.)

2. Igen. A főszabály, hogy egyben kell dönteni. Ettől úgy lehet eltérni, ha ebben mindkét játékos egyetért.
 
A beholderes verseny után (mielőtt elfelejtem) most fix, hivatalos állásfoglalást kérek az alábbuiakkal kappcsolatban: (korábban ellentmondásos bírói döntések születtek)

1. A Halálsikoly kisül-e mérgetől/elmúlástól?
2. amennyiben a 2 játékos közül ez egyik játékos a kezdődobást külön szeretné dobni (azaz a 3. kört külön), de a másik játékos egyben, akkor valóban egyben KELL kidobni?
 
Szioasztok.
Felmerült kérdés a kódex így említi a szabályt:

166. Veszélyes faj

166.1. A Veszélyes faj versenyeken használt paklikban lennie kell legalább 33 egyazon altípusba tartozó lénynek.

166.2. A választott altípusba beszámíthatók azok a lapok is, amelyeknek nevében vagy szöveges leírásában szerepel a választott altípus megnevezése.


Itt merül a fel a kérdés, hogy aliza köve bele számít e pl.?

Azért kérdés mert a szabály elsősorban lényeket vizsgál altípussal, majd jönnek a kivételek szöveg vizsgálata alapján.

Aliza köve ugyan elf altípusú de egyik kritériumnak sem felel meg, mert ugye nem altípusos lény és nem is szerepel a szövegében.
Illetve..
Az altípus a szöveges leírás része?
 
  ... | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.