79. forduló, 81. forduló, Black Pitt összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. jún. 11. 15h:58'
EZ A 119. JÁTÉKHETED, 80. FORDULÓD
120. játékheted kezdete: jún. 15.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4430
SZÁMLA : XXXX

BLACK PITT KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [70,38] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+4 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+7 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) Hosszú ideje vagy már a Túlélők Földjén: most van 2 éve, hogy megérkeztél. Azonnal tapasztalod a dolog pozitív hatását: eloszthatsz egy tulajdonság és két képesség pontot!

* 1. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. A forró energia testedbe áramlik. Megidézted az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 219.]

* 2. KP: v 13 0 0 elmormolod a 13. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 214.]

kf 20 131 kézbeveszed/felveszed a 20. tárgyat a 131. tárggyal
Előkészíted a fúvócsövet.
Lövedékként ubuk tüskét fogsz használni. [0 pontot használtál fel, van még 214.]

kf 89 2 kézbeveszed/felveszed a 89. tárgyat a bal kezedbe
Ezt már megtetted korábban. [0 pontot használtál fel, van még 214.]

kf 87 kézbeveszed/felveszed a 87. tárgyat
Elrakod a kőkalapácsot, majd a jobb kezedbe veszed a bronzhegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 214.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[71,39] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. Virágzó maghóla illatát hozza a szél. Oldalt pillantva, meglátsz egy amniosz-fát. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy bo-skorpió. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 3 ubuk tüske. Lövedékeiddel perforálod a bo-skorpió testét. (3 támadással 15 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával alaposan megvágod a bo-skorpió bal első lábát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A bo-skorpió csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A bo-skorpió melléd csap a farkával! Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 6 csepp gyenge mérget. (Nincs mibe rakni 6 gyenge mérget.) 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [72,40] A sík vidéket bozótos váltja fel. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy nektoraf. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 3 ubuk tüske. Lövedéked átfúrja a nektoraf testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed a nektoraf bal oldalát. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) A nektoraf mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Megpróbál karjaival összeroppantani. Iszonyatos erővel kezdi el a szörny a testedet összepréselni. 54 életpontot vesztettél. Ellenfeled regenerálódik! Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a nektoraf testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) A nektoraf mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 24 életpontot vesztesz.) Megpróbál karjaival összeroppantani. Egymásnak feszültök, de te bizonyulsz az erősebbnek. Ellenfeled regenerálódik! Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 79, sebződés: 87, gyógyulás: 0, összesen: -87 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Tharr hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő.

(Továbbmész...) [73,41] A bozótos terep dombvidékbe megy át. Quwarg szagot érzel! A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. Túl kicsi helyet választottál, nem férsz el rendesen. A szörny észrevett. Egy vadász quwarg közeledik feléd! (ld. enc.) Egy pillanat alatt kereket oldasz. A másik úgy dönt, még hagy élni egy kicsit, és nem követ.

Oldalt pillantva, meglátsz egy púdersziklát. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Észreveszel egy oltárt. Dornodon hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Nem valami friss (kb. 1 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északra.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 10 kerek követ. [46 pontot használtál fel, van még 168.]

be 37 bemész a 37. titkos labirintusba
A leírás alapján nem nehéz a bejáratot megtalálni. Semmi fényt nem látsz odabent. Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Elmondtad a tündérfény varázslatot! A kézfejed halványan világítani kezd. [-1 varázspont.] Erőd TF-elődött. Most már nincs visszaút: bátraké a szerencse! Megindulsz a befelé vezető úton. Kiegészítő információ érkezik az agyadba a labirintusokkal kapcsolatban. (ld. enc.) [5 pontot használtál fel, van még 163.]

lm 2 3 2 mozogsz 2 3 2
Minden neszre ügyelve folytatod a felderítést. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Árnyakkal körülvéve, elszántan mész tovább. Egy vastag, kőből faragott ajtóban végződik az út. Lenyomod a kilincset: Szerencsére nyitva van. Bármennyire is ügyelsz lépteidre, néha meg-megcsikordul lépésed egy kövön. Óvatosan lépsz be egy nagyobb terembe. [3. PONT.] Nem lepődsz meg, hogy egy varkaudar lakik itt. (ld. enc.) Fegyvere egy kőhegyű lándzsa. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 3 ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja a varkaudar testét. (3 támadással 21 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Marokra fogva a mandibulakaszát a másikra rohansz. Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a varkaudar testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Bár ügyesen védekezel, a varkaudar sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A varkaudar összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 varkaudar csontot. (ld. enc.) 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 40, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 kőhegyű lándzsát. Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy varkaudar az. Fegyvere egy kőhegyű lándzsa. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 3 ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja a varkaudar fejét. (3 támadással 29 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra rohansz. Mandibulakaszával alaposan megvágod a varkaudar jobb lábát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Kisebb sebet ejt oldaladon a varkaudar. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 128 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 kőhegyű lándzsát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Vigyázó léptekkel mozogsz tovább. Egy kereszteződéshez érkeztél. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. [18 pontot használtál fel, van még 145.]

lm 4 5 2 mozogsz 4 5 2
Egyszercsak látod, hogy nincs tovább út. Vissza kell fordulnod. [4. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Folytatod a felderítést. Egy vastag, kőből faragott ajtó állja utadat. Megvizsgálod: Szerencsére nyitva van. Mindenre felkészülve lépsz be a kis terembe. [5. PONT.] Hamarosan egy varkaudart pillantasz meg. Fegyvere egy csontszurony. Itt csata lesz.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 3 ubuk tüske. Pár lövedéked átjárja a varkaudar bal karját. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Marokra fogva a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával végigmetszed a varkaudar rücskös bőrét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Gyenge szúrást kapsz a jobb lábadba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 40, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszuronyt és 1 kis vaskulcsot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Minden neszre ügyelve folytatod a felderítést. Kétségbeesetten tapasztalod, hogy a tájékozódást tovább bonyolítandó, egy kereszteződéshez értél. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. [18 pontot használtál fel, van még 127.]

lm 6 7 6 mozogsz 6 7 6
Kicsit meggörnyedten, meg-meglapulva mész. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [6. PONT.] Elértél a folyosó végéhez. Innen nem vezet tovább út. [7. PONT.] Balsejtelem kerít hatalmába, de a végzetes lépést megtetted: egy csapdát aktiváltál! Az egyik falból nyílvesszők repülnek feléd. Szerencsére egy sem talált el.
Halvány sejtésed támad arról, hogy hogyan lehetett volna a dolgot megúszni. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (csapdaészlelés: 1. szint). (ld. enc.) Meg-megtorpanva, lábaidat lassan, puhán egymás után rakva mész. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [6. PONT.] [18 pontot használtál fel, van még 109.]

lm 8 9 10 mozogsz 8 9 10
Haladsz előre. A folyosó kanyarodik. [8. PONT.] Haladsz előre. Az út itt elkanyarodik. [9. PONT.] Nem rettenve meg semmitől, tovább suhansz. Egy vastag, kőből faragott ajtó jelent átmeneti akadályt. Megvizsgálod: Könnyen nyílik. A falhoz lapulva osonsz előre. Az út szélesedik, majd elérkezel egy tágasabb helyiséghez. [10. PONT.] Hirtelen egy varkaudart veszel észre magad előtt. Fegyvere egy csontkés. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 3 ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja a varkaudar bal lábát. (3 támadással 19 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Meglengetve a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával alaposan megvágod a varkaudar bal lábát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Gyenge szúrást kapsz a jobb lábadba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontkést. Nem lepődsz meg, hogy egy varkaudar lakik itt. Fegyvere egy csontszurony. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 ubuk tüske. Pár lövedéked átjárja a varkaudar bal lábát. (3 támadással 17 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Meglengetve a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával kilukasztod a varkaudar testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Bár ügyesen védekezel, a varkaudar sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A varkaudar összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszuronyt, 1 aranygyűrűt (ld. enc.) és 1 bőrsisakot (ld. enc.). Nem lepődsz meg, hogy egy varkaudar lakik itt. Fegyvere egy csontszurony. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 ubuk tüske. Lövedékeiddel perforálod a varkaudar testét. (3 támadással 18 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát a másikra rontasz. Mandibulakaszával kilukasztod a varkaudar jobb karját. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Nem vagy felkészülve a varkaudar gyors oldaltámadására. Többször eltalálja a bal karodat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 128 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszuronyt és 2 aranyat. Némi kutatás után találsz egy tömör kődobozt. Sajnos zárva van. Rövid próbálkozás után kiderül, hogy a birtokodban levő kis vaskulcs nyitja a ládát. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 bordacsont, 12 arany, 1 evaporőr háj és 10 ubuk tüske. Gyorsan kiüríted a ládát. [18 pontot használtál fel, van még 91.]

lm 1 mozogsz 1
Hangtalan léptekkel osonsz előre. Az út itt elkanyarodik. [9. PONT.] Meg-megtorpanva, lábaidat lassan, puhán egymás után rakva mész. Elérted a következő kanyart. [8. PONT.] Testsúlyodat a lábujjhegyeidre helyezve, nesztelenül lopakodsz tovább. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [6. PONT.] A folyosón, a falhoz lapulva mész tovább. Kétségbeesetten tapasztalod, hogy a tájékozódást tovább bonyolítandó, egy kereszteződéshez értél. [2. PONT.] Visszamész a kijárathoz, és kimész. [30 pontot használtál fel, van még 61.]

m 7 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[72,40] A dombságot elhagyod, bozótos terepen vagy. Fehér nyárfavirág szállong a levegőben. Látsz egy oltárt. Tharr hívői építették.
(Vándorcirkusz:) Nahát! Az orrod előtt cirkuszos sátrak emelkednek ki a földből. Izgatottan indulsz el közöttük, jobbra-balra kapva fejed a rengeteg színes dolog láttán. Mielőtt elvegyülhetnél a tömegben, egy törpe lép eléd. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Hoppsz, egy quwarg! Rátaposol. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Körbevizsgálódsz. Még egész friss törpe nyomok vezetnek délkeletre.

(Továbbmész...) [71,39] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. A derűs napsütésben vidáman csicseregnek az énekesmadarak. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy ork sámán nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

A mészárlásra kiszemelt áldozat számodra ismeretlen védekező varázst lök magára. Ellenfeled lángcsóva varázslatot lő rád. 16 életpontot vesztettél. A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 3 ubuk tüske. Pár lövedéked átjárja az ork sámán jobb vállát. (3 támadással 31 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed az ork sámán bibircsókos orrát. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Egy lángcsóva varázslatot dob rád a másik. 13 életpontot vesztettél. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 425 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 29, gyógyulás: 0, összesen: -29 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy amniosz-fát. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl régi (maximum néhány napos) törpe nyomok vezetnek délkeletre.

(Továbbmész...) [70,38] A síkságot sűrű erdő váltja fel. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Hmm, csak egy liumbe. Ettől nincs semmi félnivalód. (ld. enc.) Itt csata lesz.

A lény zöld felhőt fúj rád. Küzdesz a méreg ellen, a siker részleges. (8 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a liumbe vaskos szárát. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) A liumbe csápjával megpöccinti a válladat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. A liumbe csápjával megpöccinti a válladat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A liumbe nyelvét kilökve, kisebb sebet ejt jobb kezeden. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed a liumbe testét. (2 támadással 44 életpontot sebezve.) A liumbe csápjával megpöccinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. A szörny csápja feléd sújt, de Te fürgén félreugrasz. Csak súrol az ütés. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A csípés nyomán a szervezetedbe bénító méreg is jutott. (-4 támadás.) A liumbe nyelvét a nyakad köré tekeri, de Te gyorsan kiszabadítod magad. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 liumbe hajtást. (ld. enc.) 603 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 86, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem túl régi (maximum néhány napos) törpe nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [36 pontot használtál fel, van még 25.]

m 7 8 mozogsz északnyugatra, északra
[69,37] A fák ritkulnak, az aljnövényzet sűrűsödik - ez már csak bozótos. Quwarg szagot érzel! Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy quwarg szabotőr. (ld. enc.) Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy gigaököl varázslat. 26 életpontot vesztettél. Ez megrendítő csapás volt! (-5 védelem.) Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 ubuk tüske. Pár lövedéked átjárja a quwarg szabotőr testét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) A szörny ragacsos lét öklend rád. Elsápadsz: a nálad levő 10 madártoll úgy összeragadt, hogy használhatatlanná vált! Itt a bosszú ideje... Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a quwarg szabotőr fekete torát. (3 támadással 65 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) A lény elhuhogja magát. 4 életpontot vesztettél. Bronzhegyű lándzsával eltalálod a quwarg szabotőr testét. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) Több marást ejt rajtad a quwarg szabotőr csáprágójával. (2 támadástól 24 életpontot vesztesz.) A lény elhuhogja magát. 3 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Hujhé, hurrá! csuklantasz boldogan, és kiszívod a quwarg testnedveit, amely egyben 1 TU-nyi fejlesztést jelent. Messze hajítod a vacak kis Jerome trófeát, és kiszedsz egy quwarg szabotőr trófeát. 808 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 108, sebződés: 80, gyógyulás: 0, összesen: -80 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Friss törpe nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [69,36] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő.

Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Friss törpe nyomok vezetnek délre.
Találkozol egy szőke, rövid hajú, kék szemű törpe férfival. Hosszú szakálla és harcsabajsza van. Fekete a bőre. Raia elsőáldozója. Egy bakkura csizmát, egy ezüst éjmedált, egy harci maszkot, egy kígyóbőr kesztyűt és egy nap szimbólumot visel. Ruházatát egy domináns morf trófea, egy változatos morf trófea és egy kérődző etra trófea színesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: Áttört tudatpajzson berepülő holló. Jobb kezében egy szöges bunkót, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Tárgyainak egy részét egy sörényes ubuk viszi. Mentális auráját felismered, fehér, jelezve, hogy jó.
Határozatlanul biccent feléd, de Te nem viszonzod a köszönését. Otthagyod a másik kalandozót.
Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [24 pontot használtál fel, van még 1.]

gy 40 gyógyítás 1 pontért
Nem találsz semmit, ami az öngyógyításban segítségedre lehetne. Nincs más választásod, leülsz kicsit meditálni, hátha ura vagy szervezetednek. (Valami csak lehet elvégre az Agykontrollban, nem?). Semmi eredmény. No sebaj, ebcsont beforr! [1 pontot használtál fel, van még 0.]

h 233 50 használod a 233. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a régi). A testedben levő méregtől egyre gyengébb vagy (-8 életerő.) Iszonyatos fájdalom lesz rajtad úrrá, ahogy elkezd az a bizonyos valami lüktetni a hasadban. Ordítasz, fetrengesz, a testedet markolod, ahogy mellkasod szétreped, és valami kibújik belőle. (-13 életerő.) Egy apró szörnynek adtál életet! Mire magadhoz térsz, az újszülött már messze jár. A quwargok öldöséséért kifizetnek részedre 19 arany vérdíjat. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, táborhelyet keresel. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 221 pontot. A következő körben tehát 221 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VADÁSZ QUWARG (241. SZÖRNY)
Ennek a lénynek természetesen az egyre szaporodó bolyok ellátása a feladata. Ezért csak élelemben bővelkedő területen fordul elő. Viszonylag kis méretét és erejét bénító hatású mérgével ellensúlyozza, amelyet az áldozat lelassítására használ. Ha bolyon kívül találkozol vele, mindig található nála kaja, amelyet a legutóbbi vadászatán gyűjtött össze. Kitinpáncélja ellen természetesen az ütőfegyver a legalkalmasabb.

MEGJEGYZÉSEK A LABIRINTUSOKKAL KAPCSOLATBAN
Szeretnénk, ha minél kevesebb problémát okozna a labirintusok bejárása. Ezért engedd meg, hogy néhány további információt/segítséget adjunk. Először is a labirintusok bejárásával kapcsolatban tudnod kell, hogy a számítógép a legrövidebb utat két pont között a valós távolság, nem pedig a referenciapontok száma alapján keresi! Ezért kérlek, hogy a labirintusban való mozgást, ha lehetséges, próbáld meg mindig pontról pontra meghatározni. Pl. ha az 1-es pontból a 6-osba a 2-es és 3-as, valamint a 4-es és 5-ös érintésével is el lehet jutni, ne LM 6-ot írjál hanem LM 2 3 6-ot ill. LM 4 5 6-ot mert így biztos, hogy azon az útvonalon fogsz mozogni, amelyiken akartál! Ha el akarod hagyni a labirintust, nem biztos, hogy elég egy LM 1: lehet, hogy a gép ilyenkor a rövidebb (de általad zárt ajtók és legyőzhetetlen szörnyek által lezárt) úton próbál kimozgatni! Ezért a labirintus elhagyásakor is add meg az útvonalat.
A labirintusokkal kapcsolatban nem árt, ha tudod: 1.) egy láda kinyitásával egy körben csak egyszer próbálkozhatsz. De: egy ajtó ill. szörny leküzdésével többször is! Ez egyben azt is jelenti, ha nem vagy benne biztos, hogy mondjuk a 4. ponton álló szörnyet elsőre le tudod küzdeni az 5. pontra való átjutás reményében, érdemes többször megpróbálni a mozgást: LM 5 5 5. Ne felejtsd el azonban, hogy a labirintusok szörnyei egy harc után minden életpontjukat visszakapják, ha nem tudtad őket leölni! 2.) Vannak labirintusok, amelyek több helyen is megtalálhatóak. Ha egy adott sorszámú labirintust valahol már megpucoltál, és meglátogatsz egy ugyanolyan sorszámút egy másik helyen, akkor ott is üres lesz! (Tehát nem gyűjtheted ki az összes 1-es labirintusból a deus ex machinát.) 3.) A labirintusokban a szörnyekre kiadott BA parancs nem működik (de az FT igen). 4.) Labirintusban nem lehet gyógyítani, élelmet szerezni, kutatni. 5.) Bizonyos labirintusokban (a helyszűke miatt) nem használhatsz lő/dobófegyvereket, ugyanúgy, mint a sűrű erdőben és bizonyos be/megmászható sötét helyeken. 6.) Ha az előző körben egy labirintusban maradtál, ezt ne felejtsd a következő fordulódra! Tönkreteheti a fordulódat, ha a kör elején elfelejtesz kijönni a labirintusból, és a parancsaiddal a szabadban akarsz tevékenykedni. 7.) SOHA ne felejtsd el, hogy a labirintus bejárásához fáklya vagy egyéb világító alkalmatosság szükségeltetik! Hány, de hány játékos (még a legtapasztaltabbak is) járt pórul, pedig tökéletesen megtervezte a fordulóját, csak fáklyája nem volt a BE parancs kiadásakor...

VARKAUDAR (64. FAJ)
A varkaudarok keletkezésével kapcsolatban sok homályos mendemonda kering, de abban mindenki egyetért, hogy ez a legintelligensebb, legagyafúrtabb, legszámítóbb teremtmény, amely minden ilyen irányú tulajdonságát kizárólag a lehető leggonoszabb dolgok művelésére használja. Sokak szerint évszázadokkal ezelőtt, a Mirg-háborúk "alkalmából" hozták őket létre nagytudású (és sötétlelkű) mágusok. A hatékonyság érdekében megpróbálták az orkok szívósságát, a trollok erejét, a sötét tündék intelligenciáját és az árnymanók ravaszságát ötvözni. A történet szerint a "túl jól sikeredett" teremtmények később gazdáik ellen fordultak, és győzelmük után a szaporodásuk ellenőrizhetetlenné vált. Hogy ebből mi igaz, azt senki sem tudja, de tény, hogy Dornodon seregének derékhadát a varkaudarok alkották. A kincsekre, hatalomra éhes varkaudarok gyakran egy komplex labirintus mélyén vernek tanyát, de még gyakrabban indulnak hódító útra, bandákba verődve, ork seregeket vezetve. Ja igen, hogy is néz ki egy varkaudar... Bőre nagyon sötétkék, majdhogynem fekete, magassága két méter körüli, hegyes fülei vannak, rücskös, égettnek tűnő bőre, sárgán izzó, pupilla nélküli szemei, és hosszú agyarai (de harcban inkább fegyvereket használ, mint ezt). A hajdani kísérletek eredményeképpen létrejöttek nagyobb, különleges képességekkel bíró varkaudarok is, de ilyet eddig még senki sem látott.

VARKAUDAR CSONT (1113. TÁRGY)
Groteszk lények ezek a varkaudarok. Például ennek az egy csontnak a látványából nem lehet megállapítani, hogy ez most egy varkaudar lábszárának, vagy alkarjának volt része valamikor. Csak nehogy kiderüljön a végén, hogy nem is varkaudaré (hanem mondjuk egy fajtársadé, akit teszem-azt pont egy varkaudar mészárolt le)...

CSAPDAÉSZLELÉS
A földalatti labirintusokban, várakban a szörnyek után a csapda a második leggyakoribb dolog, ami a kincseket védi. Ennek köszönhetően, a kincsvadászok is ezt a képességet fejlesztik ki leghamarabb a szörny-hamburgerré-csépelésének tudománya után. Minél több csapdát kerültél el, annál nagyobb lesz a csapdaészlelésed, minél nagyobb a csapdaészlelésed, annál több csapdát kerülsz el. Ez amolyan öngerjesztő folyamat. Azt, hogy mennyire figyelsz a föld alatt a csapdákra, az óvatosságod határozza meg. Ezt az OV paranccsal állíthatod be 0 és 5 közötti értékre. Alapértelmezésben ez 0, ami azt jelenti, hogy egyáltalán nem figyelsz a csapdákra, akkor sem, ha van csapdaészlelésed. Ha nullától nagyobb értékre állítod be (pl. OV 4) akkor figyelni fogsz a csapdákra, minél többet állítasz be, annál jobban. Ez persze a mozgás pontköltségét is befolyásolja: a labirintusban minden lépésed az óvatosságként megadott értékkel többe fog kerülni. A fenti példa esetében 5 helyett tehát MINDEN lépés 9 pont lesz. Egy régi bölcs szerint "Ön dönt: iszik vagy vezet ... azaz gyorsan mozog, vagy csapdát észlel." Megjegyzés: ha életerőd egy labirintusban a menekülés% alá zuhan, az OVatósságod automatikusan 5 lesz (a saját biztonságod érdekében). Ha gyógyítasz magadon, és újra a menekülés% fölé kerül az életerőpontod, illetve a fordulód végén, az óvatosság automatikusan visszaáll az általad beállított értékre. Az OV parancsot beépítheted az LM parancsba is, ha 900-at adsz a beállítandó OVatossághoz. Pl. LM 1, OV 2, LM 3 4, OV 0, LM 5 helyett elég annyit írnod, hogy LM 1 902 3, LM 4 900 5, így jónéhány parancshelyet megspórolhatsz.
Ezenkívül a csapdaészlelés hasznos tulajdonság akkor, ha a tolvaj a másik kalandozó által felállított csapdát elkerülve akar zsákmányhoz jutni. Ezek általában nagyon ravasz csapdák, ezért csak profi tolvajok tudják őket elkerülni. Minél jobb csapdakészítő állította fel ezeket, annál nagyobb valószínűséggel sétálsz bele. Az ilyen csapdák észlelésénél sajnos nem számít az OV parancs.

ARANYGYŰRŰ (193. TÁRGY)
Ez az egyszerűségében is szép ékszer nemcsak pénzre váltható kincs, hanem jegyajándék is lehet kedvesed számára. Ha akarod, felveheted a KF 193 paranccsal. Egyszerre kétfajta gyűrű lehet az ujjadon.

BŐRSISAK (57. TÁRGY)
Wow! Végre kiókumuláltad, hogy hogyan védhetnéd a kopasz kobakodat attól, hogy keménymancsú szörnyek és még keményebb bunkójú kalandozók beverjék. A megoldás természetesen egy sityak. Addig is, amíg nem találsz ki valami jobbat, be kell érned a két surranó kígyó bőréből készíthető bőrsisakkal. Készítése 16 pontba kerül. Ha viseled, eggyel jobb lesz a védettséged.

LIUMBE (349. SZÖRNY)
A liumbék az erdők mélyén élő, növényszerű lények. Leginkább egy óriási, színpompás virágra hasonlítanak, amely halálos csapdává válik, aki elég közel megy hozzá, hogy megcsodálja. Mérges gázzal elbódítja, majd csápjaival és nyelvével pillanatok alatt magához ragadja áldozatát, és elevenen megemészti! Szerencsére, a liumbe igencsak korlátozott helyváltoztatásra képes csak, ezért könnyű előle elszaladni, ha idejében felfigyelsz a veszélyre. Ha mégis a harcot választod, nos, természetesen a vágófegyver a legpraktikusabb ellene.

LIUMBE HAJTÁS (655. TÁRGY)
Legyőzve az óriásnövényt, lemetszhetsz róla egy zsenge hajtást - láthatóan, a fantasztikus regeneráló képességű lény folyamatosan növeszti az újabb és újabb csápokat!

QUWARG SZABOTŐR (301. SZÖRNY)
A quwarg szabotőrök a nagymesterek és parafenoménok csicskái, maguk is élen járnak a károkozásban. Korlátozott mágikus képességeik mellett képesek ocsmány váladékot kiválasztani, amivel mindent és mindenkit beszennyeznek: ha a tárgyaidra jut belőle, a technokolin váladékához hasonló hatásnak lesznek kitéve! Mindezek mellett a quwarg szabotőr egy komoly kalandozónak nem ellenfele, ha sikerül idejekorán egy szúrófegyverrel pontosan eltalálni az érzékeny szerveket tartalmazó tort.

KARAKTERLAP

Black Pitt, egy kopasz, barna szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és harcsabajuszod van. Fekete a bőröd. Tharr elsőáldozója vagy. A Vasalt Bunkók (#9102) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 80. fordulód.

Erő: 26 (28) Szint: 14 Merészség: 6/6 Magasság: 119 cm
IQ: 16 Támadás: 15 Agresszió: 5 Testsúly: 57 kg
Ügyesség: 15 Védekezés: 15 Menekülés: 30 % Életkor: 66/66 év
Egészség: 18 Életpont: 220/139 Jellem: semleges Tul. pont: 1
Szerencse: 14 (15) Varázspont: 53/6 Pénz: 170 arany Kép. pont: 4
Tudatpont: 15/10 EFejl: 1
Eddig összesen 369 szörnyet (10 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 659 TP-t kaptál. Jelenleg 65 526 TP-d van. A következő szinthez még 9 474 TP szükséges. Trófeáid: arató csattanat, dombi yeti, quwarg szabotőr.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/22 szúrófegyverek: 14/29 (+3%) vágófegyverek: 8/34 (+54%)
ütőfegyverek: 13/66 lőfegyverek: 13/11 (+40%)

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) << bronzhegyű lándzsa (#87) << vasalt bunkó (#181)
Óvatosság (labirintusokban): 0
69,84 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 75
Legfeljebb 20 TU-t válthatsz TVP-re.
Eltaposott quwargok: össz.: 14 időszaki: 14

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 681 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3/0 2. nyomkövetés: 15/54 (+26%) 3. mászás: 6/51
4. csapdakészítés: 6/24 5. csapdaészlelés: 1/6 (+106%) 6. gyógyítás: 26/26
7. titkosírás: 1/5 8. felderítés: 2/79 9. teológia: 5/52 (+6%)
10. zene: 2/99 11. szörnyismeret: 5/0 12. vadászat: 5/99
13. bányászat: 17/30

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 60% életerő alatt 30 TVP-ért
ásol max. 200 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 10 darabot )
elfogod gyilkos sallankot (#85) fedett veremmel (#219)
mászol max. 40 TVP-ért
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
fémbontó szójer (#150)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP)
hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP)
óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP) isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12) hadiszerencse I (#13)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Nemcsak az egy erős ellenféllel szembeni hősies harc, hanem a sok gyengével szembeni kitartás is fontos. Ennek gyakorlásaképp ölj hét vadász tatut! (számláló: 0)
2.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
3.) Tharr papjaira a varázslathasználók különösen veszélyesek! Ölj meg két varkaudar mágust. (számláló: 0)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): kész. városháza (Qvill) (527): új. törpe házikó (532): kész. városháza (Gatin) (540): többek közt 122. tárgyat kell leadnod. szürke kastély (547): új. adamantit erőd (548): kész. kőtorony (664): többek közt 328. tárgyat kell leadnod. városháza (685): 2. lépésnél tartasz. fejvadászház (757): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 15, 37, 53.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 5.

HŐSTETTEID
A szörnyvadászatban megölt szörnyek száma: 27, az összesen kapott pontszám: 2795. (összesen ölhető: 576 )

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
quwarg-ász (101)
mozgalom ereje (106)
gyógyító totem (116)
quwargok leigázása (122)
keményebb bicepsz (149)
b. tudat formálása (162)
kaszt.kiteljesedés (166)
legjobb védekezés (186)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
kritikus ütés (240)
a butaság ára (273)
a quwarg szaga (283)
vérdíj (301)
fegyvermester (302)
erősebb quwargszag (319)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
manaszívás (515) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
a hit ereje (516) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
taumaturgia mentor (522) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
hitbéli mentor (523) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
manaretesz (529) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
isteni védelem (530) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
pajzshasználat I (535) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
varázslómester II (536) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a hit ereje II (537) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati ostrom II (539) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
pajzshasználat II (542) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
mágikus vámpirizáció (543) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
gyógyítómester (544) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
tudati védelem (546) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
pajzshasználat III (549) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
varázslómester IV (550) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
isteni ítélet (551) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
totemmester (553) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
bénító sebzés (555) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
pajzshasználat IV (556) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
varázslómester V (557) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
isteni áldás (558) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatunk hatalma (560) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudati gyorsítás IV (562) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 7294 TU szükséges.)
makróbővítés I (568) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU.
gyűrűviselés (575) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 660 TU.
makróbővítés II (582) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 720 TU.
füébevalóviselés (589) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 780 TU.
karkötőviselés (596) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 840 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 bőrpáncél (#51) 1 bőrsisak (#57) 1 * bronzpajzs (#89)
1 * bronzsisak (#88) 1 * kígyóbőr kesztyű (#49) 1 kis bőrpajzs (#45)
1 mászókarom (#78) 1 * varkaudar csizma (#317)
Fegyverek és lövedékek
1 * bronzhegyű lándzsa (#87) 1 csontkés (#11) 3 csontszurony (#12)
1 ezüsttőr (#322) 1 * fúvócső (#20) 1 göcsörtös bunkó (#123)
1 hosszú íj (#111) 10 kerek kő (#19) 2 kőhegyű lándzsa (#7)
1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6) 1 mandibulakasza (#127)
14 nyílvessző (#108) 2 orgyilkos tőr (#225) 1 parittya (#18)
3 sallank nyíl (#129) 7 tolmokov-koktél (#351) 17 * ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 aranygyűrű (#193) 1 * két kard szimbólum (#144) 1 * koponya gyűrű (#1733)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
4 aranypikkely (#415) 1 ásó (#34) 1 bronzkulcs (#76)
5 + deus ex machina (#1) 3 fáklya (#36) 1 furulya (#233)
1 hebrencs csapda (#147) 38 kaja (#2) 1 kis vaskulcs (#40)
1 kötél (#92) 1 manakristály (#500) 1 megsemmisítő (#1540)
1 ősi rúna (#2520) 1 pszi kő (#248) 1 tüskecsapda (#242)
1 varázskő (#305)
Löttyök és porok, tartóstul
1 aranyló ugarhéj (#100) [benne 10 csepp tinta (#101), fér még: 0]
1 huhogó bibe (#332) [benne 12 csepp rákfatty váladék (#333), fér még: 0]
1 kavadu iszák (#25) [benne 10 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 0]
6 uzbány csőr (#169) [bennük 15 csepp ugh méreg (#166), fér még: 57]
2 vizestömlő (#3) [bennük 23 korty víz (#27), fér még: 17]
2 zöld üveg (#82) [bennük 5 csepp ragasztó (#83), fér még: 35]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
4 álompor (#396) 3 aurach fog (#657) 1 bordacsont (#16)
10 drótszőr (#37) 1 evaporőr háj (#105) 4 ezüstdarab (#326)
4 fekete gyöngy (#99) 3 fémrúd (#104) 1 galachmit (#310)
1 grákóbőr (#41) 1 gyíkfű (#201) 3 gyöngymangó (#135)
1 kreiton esszencia (#892) 1 liumbe hajtás (#655) 18 madártoll (#112)
3 magszim bél (#103) 10 óndarab (#85) 2 ormánygőte csont (#21)
34 pirkit (#153) 7 púderkő (#119) 3 quwarg tojás (#360)
11 rézdarab (#70) 2 rókafarok (#124) 37 sallank karom (#128)
9 smirglilevél (#29) 1 sünmedve tüske (#14) 1 szuperkötél (#209)
6 varkaudar csont (#1113) 15 vasérc (#152)

Összsúly: 95.30 kg Megterheltség: 144%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 64 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
10 madártoll (#112) 13 ubuk tüske (#131) 5 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
33 arany (#50) 1 aranygyűrű (#193) 1 bordacsont (#16)
1 bőrsisak (#57) 1 csontkés (#11) 3 csontszurony (#12)
1 evaporőr háj (#105) 10 kerek kő (#19) 1 kis vaskulcs (#40)
2 kőhegyű lándzsa (#7) 1 liumbe hajtás (#655) 6 varkaudar csont (#1113)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

68 69 70 71 72 73 74
35
36
37
38
39
40
41
42
(69,36) Fairlight oltár, egy törpe férfi
(69,37) quwarg szabotőr (#301)
(70,38) liumbe (#349)
(71,39) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), 21. jellempróba, bo-skorpió (#54), ork sámán (#345)
(72,40) nektoraf (#355), Tharr oltár
(73,41) vadász quwarg (#241), a 37. labirintus bejárata, púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), 24. jellempróba, Dornodon oltár, varkaudar (#64)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Black Pitt 80. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26) surranó kígyó (#30)
woor-antilop (#31) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) manó (#36) gorombilla (#38)
lebegő gomba (#39) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) technokolin (#50) gyíkember (#51)
százfogú (#53) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57)
rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60) hegyi rák (#61) kőevő (#62)
varkaudar (#64) goldugar (#65) vízionár (#66) húsevő magszim (#67) móleon (#68)
evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71) garokk (#73) tintacsiga (#74)
gitonga (#76) színes dözmöng (#78) trollfa (#80) tazunkaróka (#81) spagulár (#82)
kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88)
sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) mérges nyukmár (#95) mosolygó rettenet (#97)
piromenyét (#99) sullár (#101) uzbány (#102) mélységi grittang (#103) vadász varkaudar (#108)
nyuhaj karbin (#110) ragyás burástya (#111) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114)
törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) emberevő (#119)
bibircsók-óriás (#120) xirnox (#122) tetemember (#123) útonálló (#130) orgyilkos (#131)
sötét gnóm (#132) agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) arató csattanat (#144)
fémbontó szójer (#150) quwarg királynő (#153) nukleáris cickány (#155) karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186)
pszi elementál (#221) vadász quwarg (#241) aranyfecske (#283) quwarg felderítő (#299) quwarg szabotőr (#301)
ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346) khór darázs (#348) liumbe (#349) északi aurach (#350)
halálmadár (#351) nektoraf (#355) bíbor szulfagor (#358) ryuku gárdista (#360) ryuku légiós (#361)
dombi yeti (#366) kérődző etra (#368) rőtmanó berzerker (#369) csontlepke (#746) csodabogár (#755)
Jerome (#956) Quirov (#975) Nehéz Norbi (#7119)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) csontkés (#11) csontszurony (#12)
kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15) bordacsont (#16) szögletes kő (#17)
parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20) ormánygőte csont (#21) tüske (#22)
kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25) gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28)
smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31) lapockacsont (#33) ásó (#34)
tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39)
kis vaskulcs (#40) grákóbőr (#41) tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45)
krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50)
bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) tigroszlán fog (#63)
szöges páncél (#65) szöges bőrpajzs (#66) szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rézpáncél (#71)
rézsisak (#72) rézpajzs (#73) bronzkulcs (#76) rát-fa (#77) mászókarom (#78)
korongfa (#79) lapkorong (#80) mérleg (#81) zöld üveg (#82) ragasztó (#83)
óndarab (#85) olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) bronzsisak (#88) bronzpajzs (#89)
bronzpáncél (#90) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bronzhegyű nyíl (#94)
rákpáncél (#97) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101) magszim bél (#103)
fémrúd (#104) evaporőr háj (#105) fabontó (#106) nyílvessző (#108) vapár cserje (#109)
vapár ág (#110) hosszú íj (#111) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114)
móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) púderszikla (#118) púderkő (#119) dözmöng szív (#122)
göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124) mandibulapenge (#125) bronzpenge (#126) mandibulakasza (#127)
sallank karom (#128) sallank nyíl (#129) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132)
csuklyavirág (#133) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) ubuk dobónyíl (#138)
két kard szimbólum (#144) oltár (#146) hebrencs csapda (#147) mocsári penke (#148) vasérc (#152)
pirkit (#153) mély szakadék (#154) vaskohó (#155) világítótorony (#156) nyu-shuriken (#157)
kis vaspajzs (#159) nagy vaspajzs (#161) mászókampó (#165) ugh méreg (#166) sziklafészek (#167)
uzbány csőr (#169) nekrofun (#173) grifftojás (#179) vasalt bunkó (#181) aranygyűrű (#193)
trófea nyaklánc (#196) gyíkfű csomó (#200) gyíkfű (#201) amniosz-fa (#202) amniosz (#203)
ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207) óriás lián (#208) szuperkötél (#209) fedett verem (#219)
orgyilkos tőr (#225) acélpengőke (#231) furulya (#233) tüskecsapda (#242) pszi kő (#248)
varázskő (#305) galachmit (#310) varkaudar csizma (#317) ezüsttőr (#322) ezüsthegyű nyíl (#323)
ezüsthegyű lándzsa (#324) ezüstdarab (#326) huhogó bibe (#332) rákfatty váladék (#333) tolmokov-koktél (#351)
quwarg tojás (#360) phua-kúp (#372) fény szentélye (#376) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395)
álompor (#396) főutca (#399) ház (#400) aranypikkely (#415) törpe bánya (#435)
térkapu (#452) barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486) erődítmény (#488) sárkánytanya (#492)
manakristály (#500) Chara-din monolitja (#534) darázsszárny (#652) liumbe hajtás (#655) aurach fog (#657)
szulfagor agyar (#677) manóodú (#698) sötét kámzsa (#699) tubarkő (#700) rőtmanó kacagány (#714)
művészi porolit (#720) kreiton esszencia (#892) varkaudar falu (#1109) varkaudar csont (#1113) Rodger kezdő üstje (#1167)
tűzrakó hely (#1169) malom (#1204) szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) csillezsálya (#1252)
csillezsályalevél (#1253) megsemmisítő (#1540) elhagyott bánya (#1685) koponya gyűrű (#1733) varkaudar fellegvár (#1821)
varkaudar barlang (#2200) ősi rúna (#2520)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
AMT   kalandozó   MXTU                          -  MXTU átadása
AT    kalandozó   TU                            -  TU átadása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
BEAJ  kalandozó                                 -  beajánlás Közös Tudatba
BEEN  kalandozó                                20  belépés engedélyezése
BPB   [sorszám]                                 -  befejező parancs berakása
BPK   sorszám                                   -  befejező parancs kivétele
CIR   [beállítás]                               -  vándorcirkusz látogatása  
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
EF    TU          [képesség]            (10/7)*TU  Tudati Energia Fejlesztés
EK    sorszám     ?           ?                 ?  tudati energia kisütése
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
ERKI  [kaland.]                                20  erőszakos kilép(tet)és
ESK   kalandozó   [kalandozó]                  30  esküvő
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FÁS   TVP                                     TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FFK   %           [%]         [%]               -  felt. fegyverv. kockázata
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKÉR  [kaland.]                                 -  feloszl/felfügg. kérése
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FOG   szörny      csapda                        ?  feltételes szörnyelfogás
FM    TVP                                       -  feltételes mászás
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
FVK   százalék					-  feltételes varázskő használat
FTV   varázslat   élőlény                       -  feltételes T/V varázslat
FVH   szint                                     -  felt. T/V mágia használat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
HIR   hírszám     [1. par.]   [2. par.]         -  KT hír közlése
HU    [tárgy]     [tárgy]     [tárgy]           -  hulladékgyűjtés
IM                                             30  imádkozás oltárnál
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KIEN  kalandozó                                 -  K.T.-ból kilépés enged.
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖKI                                            -  Közös Tudatból kilépés
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KPB   [sorszám]                                 -  kezdeti parancs berakása
KPK   sorszám                                   -  kezdeti parancs kivétele
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
OV    0-5                                       -  óvatosság labirintusban
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
SZK   szörny                                   10  szörnykeresés
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TK    kaland      kalandozó                     ?  többszemélyes kalandra indulás
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
TPF   TVP                                       -  spórolt TVP felszabadítás
TPS   TVP                                       -  TVP letiltása, spórolása
TV    varázslat   [varázsl]   [varázsl]         -  varázslat T/V listába
V     varázslat   [param1]    [param2]       5(?)  varázslás
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra
VPF   VP                                        -  spórolt VP felszabadítás
VPS   VP                                        -  VP letiltása, spórolása
VTN   varázslat   [varázsl]   [varázsl]        35  var. tanulása mestertől
ZIP   mit         TVP                         TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek