7. forduló, 9. forduló, Dragomus összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. máj. 13. 0h:00'
EZ A 8. FORDULÓD
Ez a forduló 31 zsetonba került.
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

DRAGOMUS KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [21,-8] koordinátán. Felébredsz. Mintha halált hozna a baljós szél a messzeségből. Kézbe veszed távcsövedet és körülnézel. Irtózatos csata látványa bontakozik ki előtted. Chara-din híveit látod, ahogy fejvesztetten menekülnek valami elől... Aztán meglátod a sereget: emberek, elfek, törpék... és földelemek nyomulnak előre. A káosz avatárjai sorra hullanak el a harc közben, az oltárok hatalmas robbanás közepette válnak a földdel egyenlővé, a mana-fókuszáló monolitokat elementálok zúzzák porrá, s helyükbe újak emelkednek a meghasadt föld alól, az izzó magmából. Ahogy kinyitod a szemed, az álomkép szertefoszlik.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+11 életerő.)

go 1 gonoszkodsz: 1
Rettenetesen irritál a törpe jajgatása: néhány nagyobb, élesebb követ fogsz, és teli erőből a lukba hajigálod. A jajgatás felerősödik, majd egy idő után teljesen megszűnik. Elégedetten továbbállsz. (+2 gonoszság.) [10 pontot használtál fel, van még 131.]

f 44 kísérletezel a 44. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Lázasan töröd a fejed... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy kis bőrpajzsot. (ld. enc.) 18 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 121.]

kf 10 kézbeveszed/felveszed a 10. tárgyat
Elrakod a parittyát, majd előkészíted a dárdát. [0 pontot használtál fel, van még 121.]

f 47 kísérletezel a 47. tárggyal
Töprengesz, a körmödet rágod, a hátizsákodban matatsz, mint minden igazi feltaláló. Eltelik egy óra... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz kígyóbőr kesztyűt. (ld. enc.) 18 tapasztalati pontot kaptál. Oppsz, itt járt már valaki! Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek keletre. [10 pontot használtál fel, van még 111.]

f 47 kísérletezel a 47. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Telik múlik az idő... Bárhogy erőlteted az agyadat, képtelen vagy már koncentrálni. Valószínűleg a mai feltalálások már elvonták minden szellemi energiádat. Pedig érzed, hogy közel jársz a megoldáshoz! (Megjegyzés: egy körben egy gnómnak maximum három, más fajúaknak maximum két sikeres feltalálása lehet.) [10 pontot használtál fel, van még 101.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[20,-7] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy megsebesített surranó kígyó lehet. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Dárdát hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 dárda. Becsapódva, megdöfi a surranó kígyó pikkelyes testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Meglengetve a kőhegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Kőhegyű lándzsával megdöföd a surranó kígyó bal oldalát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A surranó kígyó kitátja pofáját, és többször belemar a testedbe. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Gyenge támadás volt - meg sem sikerült sebezned! A surranó kígyó kitátja pofáját, és többször belemar a testedbe. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 3, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Egy hegyes fülű, zöld bőrű apró fickót pillantasz meg, két nagy kő közé szorítva. - Segíts, kérlek! - rimánkodik. - gaz Baar-orkok raktak ide, és hamarosan visszajönnek értem, hogy megegyenek! - Ahhoz, hogy a köveket félretold, és a lényt kiszabadítsd, 14 TVP-t kell elköltened (17. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. [10 pontot használtál fel, van még 91.]

go 17 gonoszkodsz: 17
Nem hagyod a szórakozást az orkokra. Nekifeszülsz, és az egyik sziklát elkezded nyomni a másik felé. Kemény munka, de fülednek csengő muzsika, az apró lény sikolya erőt ad. Aztán csend - a kőre kenődve csak felismerhetetlen massza látszódik. (+2 gonoszság.) [10 pontot használtál fel, van még 81.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[19,-6] Még mindig bozótos. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Egy bíborgörény nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 dárda. Lövedéked átfúrja a bíborgörény testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Nem tudod leküzdeni a hányingert: kábán könnyítesz magadon. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Kőhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a bíborgörény jobb első lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A bíborgörény fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. 18 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Apró, csetlő-botló kavadut pillantasz meg. Leölt szülője, lebenyétől megfosztva, mellette hever. Éhesen csipog a szerencsétlen. Ha megszánod, adj neki egy kaját. Ez a segítség nem kerül TVP-be (15. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megtömöd magad kajával. (-1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Friss elf nyomok vezetnek északkeletre. [10 pontot használtál fel, van még 71.]

go 15 gonoszkodsz: 15
Kitekered az apró kavadu nyakát. Sajnos még túl fiatal ahhoz, hogy megfelelő méretű lebenyt lehessen kinyerni belőle. (+2 gonoszság.) [10 pontot használtál fel, van még 61.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[18,-5] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. A feléd közeledő királygyík mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 dárda. Becsapódva, megdöfi a királygyík pikkelyes testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Marokra fogva a kőhegyű lándzsát a másikra rontasz. Kőhegyű lándzsával teljesen átszúrod a királygyík testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A királygyík nyelvét kilökve, kisebb sebet ejt jobb kezeden. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A királygyík összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 királygyík bőrt. 17 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Rábukkansz egy haldokló alakváltóra. Amikor megpillant, remény csillan a szemében, és azt hörgi: - Vizet! Vizet! - Ha segíteni akarsz rajta, legalább 5 korty víz kell, hogy legyen a kulacsodban. Ez a tevékenység 2 TVP-be kerül (6. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Eszel valamit. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 51.]

gy 21 gyógyítás 21 pontért
Soha nem gondoltad volna, hogy ha húsz fekvőtámasz után tíz hátraszaltót ugrasz, majd két percig nem veszel levegőt, akkor annak jótékony hatása lehet a szervezetedre. Csak harmadszorra sikerült hibátlanul megcsinálnod, de most már nem kételkedsz. (+6 életerő.) [21 pontot használtál fel, van még 30.]

m 6 mozogsz nyugatra
[17,-5] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Hmm, csak egy gitonga. Ettől nincs semmi félnivalód. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 dárda. Becsapódva, megdöfi a gitonga hosszú nyakát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Kőhegyű lándzsával megdöföd a gitonga tollas hátát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Nagydarab húst csippent ki a jobb válladból a gitonga csőrével. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Kőhegyű lándzsával teljesen átdöföd a gitonga hosszú nyakát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Nagydarab húst csippent ki a jobb válladból a gitonga csőrével. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 madártollat. (ld. enc.) Elhajítod a vacak surranó kígyó trófeát, és diadalmasan beszerzel egy gitonga trófeát. 31 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy olvasztókemencét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 20.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[16,-4] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rát-fát. Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. A sikeres rejtőzködéstől rögtön bátrabb leszel. Lassan kikukucskálsz. Egy csontlepke repül el búvóhelyed felett. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.) A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy megsebzett óriás patkány. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Dárdát hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 dárda. Lövedéked átfúrja az óriás patkány testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. 12 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 10.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[15,-3] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. A feléd közeledő bolhakutya mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Dárdát hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 dárda. Lövedéked átfúrja a bolhakutya nyakát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Marokra fogva a kőhegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Kőhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a bolhakutya fejét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A bolhakutya fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A bolhakutya most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 bordacsontot. (ld. enc.) 12 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 dobófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy olvasztókemencét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)
Találkozol @Pirinyóóel. Jobb kezében egy bunkót, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
[10 pontot használtál fel, van még 0.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól tapasztalatlan kalandozó helyett lelkes felfedező. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +4 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Mostantól külön állíthatod a kalandozókkal és a szörnyekkel szembeni merészségedet. (ld. enc.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 144 pontot. A következő körben tehát 144 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KIS BŐRPAJZS (45. TÁRGY)
Kemény munkával ugyan, de hozzájuthatsz a legegyszerűbb (és leghagyományosabb) védőeszközhöz, amelyet már ősapáid ük-nagy-dédatyjai is használtak. Egy kerek falapra két királygyík bőrt erősítesz, és már kész is a kis bőrpajzs. Ha a bal kezedbe veszed, egyet ad a Védekezésedhez. Készítéséhez a KT 45 parancsot kell kiadnod, 25 pontért. Ez a tárgy eggyel javítja a védettségedet.

KÍGYÓBŐR KESZTYŰ (49. TÁRGY)
A kígyóbőr kesztyű készítéséhez két surranó kígyó bőrére van szükséged. Nemcsak kényelmes és divatos viselet, hanem valamennyire védi is a kezedet. Ha a KF paranccsal viseled, akkor egyet ad a Védelmedhez. Készítése 20 pontba kerül.

BÍBORGÖRÉNY (84. SZÖRNY)
Zsuppsz! Az orrodat borzalmas bűz üti meg, és a következő pillanatban már jön is fel a gyomrodból a reggeli/ebéd/vacsora. Pedig csak egy ártatlan bíborgörény indított ellened a Wermachtot megszégyenítő gáztámadást. A rosszullétet persze gyorsan le kell küzdened, mert jön a közelharc ezzel a sötétbíbor szőrű, kutya méretű szörnnyel! Szerencsére csak bozótos területen számíthatsz rá.

GITONGA (76. SZÖRNY)
A gitongák békés, hosszú nyakú tollas lények, a dombvidék göröngyös sziklái között fészkelnek. Az állandó harc a nagyobb ragadozókkal rákényszerítette őket arra, hogy megtanuljanak harcolni: hosszú, hegyes, kemény csőrük sokszor még egy rőtmanót is meghátrálásra kényszerít.

MADÁRTOLL (112. TÁRGY)
Sok madárszerű lényről szerezhetsz tollakat. Ha párnatömésre nem is, esetleg nyílvessző-tollnak jók lesznek.

BORDACSONT (16. TÁRGY)
Ha végzel egy bolhakutyával, kivághatod a legfelső, igen hosszú és hegyes bordáját. Ez így persze csak nyersanyag...

KALANDOZÓKKAL SZEMBENI MERÉSZSÉG
Úgy tűnik, hogy szükség lehet arra, hogy különböző legyen a merészséged szörnyekkel és kalandozókkal szemben. Például elképzelhető, hogy bár 6. szintű vagy, de legfeljebb 4. szintű szörnyekkel szeretnél harcolni. Erre ugye a megoldás VI 3. Szeretnél azonban megküzdeni még a 6-7. szintű kalandozókkal is! Ehhez viszont VI 6 lenne szükséges. Mostantól használhatod a Viselkedés Kalandozókkal szemben: VIK parancsot. Ennek a VI-vel ellentétben csak egyetlen paramétere van, a merészség. A VIK-kel megadott merészséged ezentúl a kalandozókra fog vonatkozni (értéke 1-10 között lehet), a VI-vel megadott pedig kizárólag a szörnyekre (ebbe beleértendők az épületek lakói is). A fenti példára tehát a megoldás VI 3 és VIK 6. Ez a karakterlapon 3/6 formában fog megjelenni, tehát első a szörnyekkel szembeni merészség, második a kalandozókkal szembeni. Ha azonos értéket állítasz be mindkettőre, csak egy számot fogsz látni.

KARAKTERLAP

Dragomus, egy fekete, hosszú hajú, piros szemű elf férfi vagy. Fekete a bőröd. Ez a 8. fordulód.

Erő: 12 Szint: 4 Merészség: 4/4 Magasság: 156 cm
IQ: 16 Támadás: 3 Agresszió: 6 Testsúly: 47 kg
Ügyesség: 15 Védekezés: 0 Menekülés: 30 % Életkor: 162/162 év
Egészség: 10 Életpont: 77/60 Jellem: semleges (-10) Tul. pont: 1
Szerencse: 10 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 26 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 126 TP-t kaptál. Jelenleg 332 TP-d van. A következő szinthez még 168 TP szükséges. Trófeád: gitonga.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 2 ütőfegyverek: 3
lőfegyverek: 1 dobófegyverek: 2 (+1)

15,82 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1334 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 5 3. gyógyítás: 5
4. zárnyitás: 2 5. vadászat: 3

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
csontlepke (#746), kaszabolósáska (#83), gátvakond (#57)

Összsúly: 11.89 kg Megterheltség: 34%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 132 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
4 kaja (#2)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bordacsont (#16) 1 királygyík bőr (#44) 3 madártoll (#112)
1 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

14 15 16 17 18 19 20 21 22
-9
-8
-7
-6
-5
-4
-3
-2
(15,-3) bolhakutyák (#17), oltár, olvasztókemence (#86), @Pirinyó (2808. kalandozó)
(16,-4) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), tavacska, csontlepke (#746), óriás patkány (#42)
(17,-5) gitonga (#76), olvasztókemence (#86)
(18,-5) királygyík (#26), 6. jellempróba
(19,-6) bíborgörény (#84), 15. jellempróba
(20,-7) surranó kígyó (#30), 17. jellempróba

Üzenet küldése a karakternek