Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje |
Betáplálva: 2023. okt. 16. 16h:59' EZ A 839. JÁTÉKHETED, 50. FORDULÓD 840. játékheted kezdete: okt. 23. A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk. Ez a forduló 19 zsetonba került. E-mail! |
KALANDOZÓ: #5631 SZÁMLA : XXXX |
tno 5 3 | növeled az 5. tulajdonságodat |
vi 6 3 30 | viselkedésed: 6 3 30 |
jlk 1521 | jelszó kimondása 1521 |
vi 2 3 30 | viselkedésed: 2 3 30 |
m 2 2 2 | mozogsz keletre, keletre, keletre |
(Továbbmész...) [96,17] Szűnni nem akar a zöld síkság. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Felismered. Ez egy törpemammut. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.
(Továbbmész...) [97,17] Még mindig füves síkságon vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy törpemammut volt. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.
m 3 | mozogsz délkeletre |
Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 2 bumeráng. Több lövedéked átfúrja az orgyilkos testét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót a másikra rohansz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az orgyilkos testét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megpöccinted az orgyilkos fejét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Bár ügyesen védekezel, az orgyilkos sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval megütöd az orgyilkos testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal épp hogy eltalálod az orgyilkos bal lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Szúrásokat kapsz a válladba és a felkarodba. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az orgyilkos száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Szereztél 1 orgyilkos tőrt. 336 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 dobófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 66, sebződés: 36, gyógyulás: 0, összesen: -36 ÉP}
be 596 | bemész az 596. épületbe |
be 596 | bemész az 596. épületbe |
be 596 | bemész az 596. épületbe |
vtn 29 | varázslat tanulás: a 29. varázslatot |
fvh 7 | felt. varázslat haszn. 7 |
m 3 | mozogsz délkeletre |
Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 3 bumeráng. Pár lövedéked átjárja az orgyilkos testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Marokra fogva a göcsörtös bunkót a másikra ugrasz. Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az orgyilkos testét. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyengén megütöd az orgyilkos bal oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Bár ügyesen védekezel, az orgyilkos sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (2 támadástól 21 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Szereztél 1 orgyilkos tőrt. 336 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}
be 567 | bemész az 567. épületbe |
szöges bunkó (#8) 20 ap /db, | bunkósbot (#9) 2 ap /db, | csontkés (#11) 4 ap /db, | csontszurony (#12) 4 ap /db, |
fúvócső (#20) 8 ap /db, | mérgezett tüske (#23) 2 ap /db, | ásó (#34) 10 ap /db, | kis bőrpajzs (#45) 10 ap /db, |
kígyóbőr kesztyű (#49) 10 ap /db, | bőrpáncél (#51) 10 ap /db, | bőrsisak (#57) 10 ap /db, | csontszablya (#64) 4 ap /db, |
szöges páncél (#65) 48 ap /db, | szöges bőrpajzs (#66) 32 ap /db, | rézpáncél (#71) 48 ap /db, | rézsisak (#72) 14 ap /db, |
rézpajzs (#73) 28 ap /db, | mászókarom (#78) 20 ap /db, | díszes rézpajzs (#84) 30 ap /db, | bronzhegyű lándzsa (#87) 20 ap /db, |
bronzsisak (#88) 18 ap /db, | bronzpajzs (#89) 32 ap /db, | bronzpáncél (#90) 64 ap /db, | bronzhegyű nyíl (#94) 10 ap /db, |
bakkura csizma (#96) 22 ap /db, | rákpajzs (#98) 20 ap /db, | rövid íj (#107) 16 ap /db, | nyílvessző (#108) 2 ap /db, |
hosszú íj (#111) 40 ap /db, | göcsörtös bunkó (#123) 16 ap /db, | bronzpenge (#126) 24 ap /db, | mandibulakasza (#127) 50 ap /db, |
sallank nyíl (#129) 8 ap /db, | ubuk tüske (#131) 2 ap /db, | mérg. ubuk tüske (#137) 4 ap /db, | ubuk dobónyíl (#138) 10 ap /db, |
nyu-shuriken (#157) 24 ap /db, | kis vaspajzs (#159) 46 ap /db, | vassisak (#160) 44 ap /db, | nagy vaspajzs (#161) 72 ap /db, |
vasvért (#164) 164 ap /db, | rövid kard (#171) 46 ap /db, | harci kalapács (#174) 72 ap /db, | vashegyű nyíl (#176) 12 ap /db, |
vasalt bunkó (#181) 110 ap /db, | vashegyű lándzsa (#182) 40 ap /db, | mérgezett vasnyíl (#187) 16 ap /db, | mérg. ubuk dobónyíl (#188) 14 ap /db, |
láncing (#222) 400 ap /db, | varkaudar lándzsa (#224) 10 ap /db, | orgyilkos tőr (#225) 16 ap /db, | lánckesztyű (#230) 300 ap /db, |
tankány karom (#237) 20 ap /db, | fekete bőrcsizma (#247) 32 ap /db, | bumeráng (#249) 8 ap /db, | tatu ködmön (#255) 8 ap /db, |
kvazár sisak (#266) 140 ap /db, | szürke bőrkesztyű (#271) 62 ap /db, | rejtőköpeny (#277) 28 ap /db, | Mágikus Koponya (#279) 800 ap /db, |
varkaudar páncél (#294) 20 ap /db, | elit csatavért (#295) 60 ap /db, | kvazár pajzs (#296) 200 ap /db, | Fairlight köpenye (#303) 800 ap /db, |
optiri agysisak (#315) 250 ap /db, | varkaudar csizma (#317) 40 ap /db, | ezüsttőr (#322) 16 ap /db, | ezüsthegyű nyíl (#323) 8 ap /db, |
ezüstshuriken (#327) 16 ap /db, | csontpálca (#329) 75 ap /db, | királyi korona (#338) 300 ap /db, | rézgolyó (#343) 2 ap /db, |
tolmokov-koktél (#351) 16 ap /db, | Baghar korbácsa (#357) 2000 ap /db, | ezüsttollú nyíl (#363) 300 ap /db, | szigony (#389) 28 ap /db, |
réz fejpánt (#406) 14 ap /db, | bronz fejpánt (#407) 18 ap /db, | stukilövedék (#414) 2 ap /db, | zangrozi csizma (#451) 250 ap /db, |
mágusköpeny (#453) 3200 ap /db, | obszidián tüske (#481) 120 ap /db, | varkaudar szablya (#516) 40 ap /db, | bűvös shuriken (#562) 44 ap /db, |
ryuku kopja (#694) 140 ap /db, | ryuku szablya (#695) 140 ap /db, | ryuku buzogány (#696) 140 ap /db, | rőtmanó kacagány (#714) 10 ap /db, |
ryuku kalapács (#724) 80 ap /db, | rubin fejék (#729) 280 ap /db, | topáz erényöv (#731) 220 ap /db, | kyorg köpeny (#741) 4800 ap /db, |
cápabőr csizma (#832) 1080 ap /db, | hósárkánybőr csizma (#1088) 10500 ap /db, | törpe szekerce (#1105) 400 ap /db, | csorba csatabárd (#1108) 100 ap /db, |
varkaudar che-kard (#1112) 1500 ap /db, | varkaudar korbács (#1134) 60 ap /db, | ryuku evező (#1152) 60 ap /db, | teriád tőr (#1277) 200 ap /db, |
teriád lándzsa (#1282) 600 ap /db, | teriád pöröly (#1283) 600 ap /db, | teriád kard (#1284) 600 ap /db, | teriád nyílvessző (#1287) 140 ap /db, |
biethlan kard (#1291) 13500 ap /db, | biethlan pöröly (#1292) 13500 ap /db, | draklen csizma (#1301) 3660 ap /db, | Durghal pörölye (#1311) 9900 ap /db, |
Méniach kardja (#1312) 9900 ap /db, | Aurgir lándzsája (#1314) 9900 ap /db, | ryuku harci dárda (#1318) 70 ap /db, | ryuku menetpajzs (#1320) 375 ap /db, |
ryuku vállvédő (#1323) 330 ap /db, | rizspapír-vért (#1366) 1200 ap /db, | haramaki (#1367) 1200 ap /db, | hakama (#1369) 1200 ap /db, |
wakizashi (#1370) 1500 ap /db, | naginata (#1371) 1500 ap /db, | kabuto (#1373) 1200 ap /db, | sode (#1374) 1200 ap /db, |
dzsumbujharcos bóla (#1458) 99 ap /db, | angolna szálka (#1465) 155 ap /db, | Mallon botja (#1526) 900 ap /db, | Jerome köpenye (#1527) 900 ap /db, |
ryuku futárcsizma (#1530) 1500 ap /db, | méregtagadó (#1531) 1200 ap /db, | méregfog (#1553) 1200 ap /db, | mentát korona (#1559) 2500 ap /db, |
Krogan buzogánya (#1561) 690 ap /db, | Métely páncélja (#1562) 360 ap /db, | Krough fejdísze (#1570) 1350 ap /db, | monstrum vállvédő (#1577) 360 ap /db, |
grifftoll kesztyű (#1578) 825 ap /db, | avenir (#1706) 4000 ap /db, | Brod buzogánya (#1735) 100 ap /db, | nerub fúvócső (#1869) 1350 ap /db, |
nerub hasító (#1879) 2000 ap /db, | nerub csontszablya (#1881) 300 ap /db, | jégkorona (#1978) 22500 ap /db, | barracuda szigony (#1988) 500 ap /db, |
bronzkard (#2083) 30 ap /db, | vaskard (#2084) 72 ap /db, | kentaurvessző (#2138) 75 ap /db. |
bakkura csizma (#96) 11 ap /db, | bőrsisak (#57) 5 ap /db, | bronzsisak (#88) 9 ap /db, | bumeráng (#249) 4 ap /db, |
göcsörtös bunkó (#123) 8 ap /db, | kígyóbőr kesztyű (#49) 5 ap /db, | mandibulakasza (#127) 25 ap /db, | mászókarom (#78) 10 ap /db, |
rézsisak (#72) 7 ap /db, | szöges páncél (#65) 24 ap /db, | ubuk tüske (#131) 1 ap /db, | varkaudar csizma (#317) 20 ap /db, |
vas dobónyíl (#189) 10 ap /db, | orgyilkos tőr (#225) 8 ap /db áron. |
be 568 | bemész az 568. épületbe |
deus ex machina (#1) 50 ap /db, | kaja (#2) 2 ap /db, | sünmedve tüske (#14) 2 ap /db, | vadász tatu bőr (#15) 2 ap /db, |
bordacsont (#16) 4 ap /db, | ormánygőte csont (#21) 6 ap /db, | kavadu iszák (#25) 4 ap /db, | gyenge méreg (#26) 2 ap cseppje, |
varányszem (#30) 2 ap /db, | lapockacsont (#33) 8 ap /db, | fáklya (#36) 1 ap /db, | drótszőr (#37) 4 ap /db, |
zárnyitó készlet (#39) 32 ap /db, | kis vaskulcs (#40) 6 ap /db, | grákóbőr (#41) 6 ap /db, | távcső (#42) 32 ap /db, |
királygyík bőr (#44) 6 ap /db, | surranó kígyó bőr (#47) 4 ap /db, | antilopbőr (#48) 6 ap /db, | tigroszlán fog (#63) 2 ap /db, |
kék orchidea (#68) 8 ap /db, | szárnyas hernyó (#69) 4 ap /db, | rézdarab (#70) 2 ap /db, | csontkulcs (#74) 8 ap /db, |
rézkulcs (#75) 12 ap /db, | bronzkulcs (#76) 18 ap /db, | lapkorong (#80) 4 ap /db, | mérleg (#81) 16 ap /db, |
zöld üveg (#82) 6 ap /db, | ragasztó (#83) 2 ap cseppje, | óndarab (#85) 4 ap /db, | bronzhegyű lándzsa (#87) 20 ap /db, |
kötél (#92) 2 ap /db, | bakkura bőr (#95) 4 ap /db, | rákpáncél (#97) 8 ap /db, | fekete gyöngy (#99) 12 ap /db, |
aranyló ugarhéj (#100) 8 ap /db, | vízionár szem (#102) 6 ap /db, | magszim bél (#103) 10 ap /db, | fémrúd (#104) 16 ap /db, |
evaporőr háj (#105) 10 ap /db, | fabontó (#106) 10 ap /db, | vapár ág (#110) 20 ap /db, | madártoll (#112) 2 ap /db, |
rókafarok (#124) 6 ap /db, | mandibulapenge (#125) 6 ap /db, | sallank karom (#128) 4 ap /db, | hebrencs állkapocs (#130) 8 ap /db, |
csuklyavirág (#133) 2 ap /db, | gyöngymangó (#135) 4 ap /db, | mocsári penke (#148) 2 ap /db, | szent jogar (#150) 100 ap /db, |
szvó-ektoplazma (#151) 20 ap /db, | vasérc (#152) 4 ap /db, | pirkit (#153) 4 ap /db, | ugh méreg (#166) 4 ap cseppje, |
sullár hólyag (#168) 14 ap /db, | uzbány csőr (#169) 12 ap /db, | spiritusz (#170) 2 ap cseppje, | téfea-agy (#172) 16 ap /db, |
grifftojás (#179) 20 ap /db, | vaskulcs (#183) 20 ap /db, | ezüst kulcs (#184) 24 ap /db, | nagy bronzkulcs (#185) 28 ap /db, |
nagy vaskulcs (#186) 32 ap /db, | trikornis szarv (#198) 24 ap /db, | karbin plazma (#199) 20 ap /db, | gyíkfű (#201) 2 ap /db, |
amniosz (#203) 2 ap /db, | kazmár gyökér (#205) 8 ap /db, | szuperkötél (#209) 4 ap /db, | dorony tüdő (#212) 16 ap /db, |
manifeszt.nyúlvány (#214) 20 ap /db, | praglonc hártya (#215) 400 ap /db, | dobóháló (#221) 16 ap /db, | ramit kő (#226) 6 ap /db, |
acélpengőke (#231) 6 ap /db, | ilkin érc (#232) 6 ap /db, | furulya (#233) 14 ap /db, | tatu dob (#234) 8 ap /db, |
dorony duda (#235) 56 ap /db, | lajhár csont (#236) 6 ap /db, | lant (#238) 36 ap /db, | pular kristály (#239) 16 ap /db, |
kis aranykulcs (#240) 32 ap /db, | márványkulcs (#245) 32 ap /db, | nagy aranykulcs (#246) 48 ap /db, | remák szív (#264) 24 ap /db, |
kristálygömb (#265) 20 ap /db, | fülemüle agyar (#267) 10 ap /db, | gromak bőr (#268) 16 ap /db, | purifikátor háj (#269) 36 ap /db, |
aranytű (#272) 8 ap /db, | tyrex csont (#280) 60 ap /db, | raptor karom (#281) 24 ap /db, | jégszív (#282) 30 ap /db, |
Sheran főzete (#286) 28 ap kortyonként, | sárkánypikkely (#292) 40 ap /db, | arx formázó minta (#298) 50 ap /db, | bev formázó minta (#299) 50 ap /db, |
cru formázó minta (#300) 50 ap /db, | din formázó minta (#301) 50 ap /db, | kőszem (#304) 10 ap /db, | galachmit (#310) 300 ap /db, |
borkonyó bibe (#312) 10 ap /db, | ezüstdarab (#326) 8 ap /db, | Thargodan esszencia (#328) 60 ap /db, | mutáns csont (#331) 8 ap /db, |
huhogó bibe (#332) 16 ap /db, | rákfatty váladék (#333) 2 ap cseppje, | shinai gömb (#348) 240 ap /db, | mithril (#352) 16 ap /db, |
molluszk ház (#353) 4 ap /db, | degradátor váladék (#354) 4 ap kortyonként, | szockó hólyag (#355) 6 ap /db, | quwarg tojás (#360) 4 ap /db, |
moa gyöngy (#378) 40 ap /db, | moa rubin (#379) 60 ap /db, | moa obszidián (#380) 24 ap /db, | moa jádekő (#382) 32 ap /db, |
moa üveggömb (#383) 10 ap /db, | moa burát (#384) 24 ap /db, | halcsont (#390) 4 ap /db, | polip szívóka (#391) 4 ap /db, |
álompor (#396) 2 ap /db, | fokhagyma (#403) 8 ap /db, | rájabőr (#404) 6 ap /db, | teknőcteknő (#416) 24 ap /db, |
kaktuszbogyó (#429) 8 ap /db, | gór formázó minta (#444) 50 ap /db, | moa töltő (#525) 200 ap /db, | mihlanil (#539) 50 ap /db, |
dentor bőr (#551) 70 ap /db, | aranytoll (#572) 80 ap /db, | kátrány (#580) 2 ap cseppje, | mópat tetem (#584) 8 ap /db, |
toxyl (#591) 16 ap cseppje, | jégkristály (#593) 40 ap /db, | hro formázó minta (#601) 50 ap /db, | rémplazma (#616) 100 ap /db, |
sárkányfog (#617) 40 ap /db, | törpe őskő (#633) 1000 ap /db, | áldott kő (#642) 40 ap /db, | sámán erszény (#650) 20 ap /db, |
rinóbőr (#651) 10 ap /db, | darázsszárny (#652) 8 ap /db, | darázsfarok (#654) 28 ap /db, | liumbe hajtás (#655) 8 ap /db, |
aurach fog (#657) 2 ap /db, | aurach bőr (#658) 28 ap /db, | alligátorbőr (#661) 20 ap /db, | alligátorfog (#663) 20 ap /db, |
elf csont (#664) 8 ap /db, | elkarog szőr (#665) 2 ap /db, | nektoraf faggyú (#667) 6 ap /db, | sáska amulett (#668) 30 ap /db, |
rakolits por (#669) 14 ap /db, | sáfránykristály (#675) 40 ap cseppje, | szulfin (#676) 40 ap /db, | szulfagor agyar (#677) 8 ap /db, |
smaragdkő (#678) 100 ap /db, | rubinkő (#679) 300 ap /db, | teknősesszencia (#702) 90 ap /db, | medúzacsáp (#703) 10 ap /db, |
troll csont (#704) 8 ap /db, | kobudera csont (#705) 8 ap /db, | gnóm csont (#706) 8 ap /db, | etra hályog (#712) 50 ap /db, |
bunthar bőr (#733) 10 ap /db, | yetifog (#863) 8 ap /db, | kitintüske (#879) 8 ap /db, | tarantulakarom (#887) 40 ap /db, |
szürke briliáns (#908) 60 ap /db, | skorpiókarom (#911) 8 ap /db, | quwarg igazgyöngy (#912) 8 ap /db, | nothar bogyó (#923) 8 ap /db, |
artikula bélhólyag (#927) 8 ap /db, | bahrot bőr (#938) 10 ap /db, | párducbőr (#1066) 20 ap /db, | jegesmedve bunda (#1067) 20 ap /db, |
rozmárfog (#1069) 6 ap /db, | yetiszív (#1070) 16 ap /db, | féregbél (#1071) 8 ap /db, | ulkor gyöngy (#1072) 30 ap /db, |
párducszem (#1073) 4 ap /db, | lidércesszencia (#1074) 14 ap /db, | cetuszony (#1075) 20 ap /db, | hókutya nyakörv (#1077) 20 ap /db, |
mammutbőr (#1078) 12 ap /db, | szélgömb (#1080) 60 ap /db, | behemótköröm (#1081) 20 ap /db, | Éjmágus tükre (#1100) 3000 ap /db, |
kis ónixkulcs (#1110) 1425 ap /db, | varkaudar csont (#1113) 8 ap /db, | varkaudar pálinka (#1137) 44 ap /db, | tleikan életkő (#1143) 1600 ap /db, |
isteni fétis (#1150) 3000 ap /db, | ryuku védőkenőcs (#1154) 48 ap /db, | fűszerkeverék (#1170) 20 ap /db, | ektoplazma (#1185) 93 ap /db, |
vámpírfog (#1221) 6 ap /db, | hattyútoll (#1222) 2 ap /db, | sólyomcsőr (#1223) 10 ap /db, | ork csodaszer (#1228) 54 ap /db, |
bruhatagnyelv (#1230) 14 ap /db, | holdbőr (#1236) 28 ap /db, | destabilizátor (#1275) 750 ap /db, | teriád edény (#1278) 140 ap /db, |
teriád ékszer (#1279) 2000 ap /db, | bíbor drakpikkely (#1305) 120 ap /db, | jáde drakpikkely (#1306) 120 ap /db, | topáz drakpikkely (#1307) 120 ap /db, |
fekete drakpikkely (#1308) 120 ap /db, | zöld drakpikkely (#1309) 120 ap /db, | aszott drakpikkely (#1310) 120 ap /db, | moa kulcsmásoló (#1332) 1050 ap /db, |
moa kémlelő (#1333) 285 ap /db, | extra takarmány (#1360) 36 ap /db, | ogwawa kulcs (#1376) 240 ap /db, | draklen kulcs (#1377) 120 ap /db, |
pókláb (#1378) 2 ap /db, | teriád méreg (#1379) 24 ap cseppje, | anguaxin váladék (#1382) 28 ap /db, | pöfeteg tojás (#1386) 26 ap /db, |
rum (#1419) 34 ap /db, | térdeplő tülök (#1440) 24 ap /db, | teriád kobak (#1461) 39 ap /db, | azuka vese (#1462) 18 ap /db, |
megsemmisítő (#1540) 150 ap /db, | aenouth ködkürt (#1554) 2300 ap /db, | fülemüle síp (#1576) 270 ap /db, | fenőkő (#1618) 300 ap /db, |
aranyfaló ládikó (#1755) 8000 ap /db, | ganüid tájológömb (#1819) 3000 ap /db, | dögevő csőr (#1866) 100 ap /db, | sámándob (#1868) 5400 ap /db, |
nerub szemfog (#1871) 6 ap /db, | árvalányhaj (#1909) 20 ap /db, | őrjöngő agyar (#1914) 400 ap /db, | dűneelf arckendő (#1920) 20 ap /db, |
negátortoll (#1947) 40 ap /db, | kronoplazma (#1953) 300 ap /db, | mogul szemgolyó (#1976) 800 ap /db, | ősöreg yetibőr (#1980) 500 ap /db, |
quwarg iszák (#1995) 400 ap /db, | kapuőr életnedv (#1996) 10 ap cseppje. |
acélpengőke (#231) 3 ap /db, | aranyló ugarhéj (#100) 4 ap /db, | aurach fog (#657) 1 ap /db, | bakkura bőr (#95) 2 ap /db, |
csontkulcs (#74) 4 ap /db, | deus ex machina (#1) 25 ap /db, | dözmöng szív (#122) 3 ap /db, | drótszőr (#37) 2 ap /db, |
evaporőr háj (#105) 5 ap /db, | fabontó (#106) 5 ap /db, | fekete gyöngy (#99) 6 ap /db, | gyenge méreg (#26) 1 ap cseppje, |
gyöngymangó (#135) 2 ap /db, | hebrencs állkapocs (#130) 4 ap /db, | kavadu iszák (#25) 2 ap /db, | kis vaskulcs (#40) 3 ap /db, |
kötél (#92) 1 ap /db, | lapockacsont (#33) 4 ap /db, | madártoll (#112) 1 ap /db, | mandibulapenge (#125) 3 ap /db, |
óndarab (#85) 2 ap /db, | ormánygőte csont (#21) 3 ap /db, | pirkit (#153) 2 ap /db, | ragasztó (#83) 1 ap cseppje, |
rézdarab (#70) 1 ap /db, | rézkulcs (#75) 6 ap /db, | rókafarok (#124) 3 ap /db, | sallank karom (#128) 2 ap /db, |
sullár hólyag (#168) 7 ap /db, | sünmedve tüske (#14) 1 ap /db, | szárnyas hernyó (#69) 2 ap /db, | szeksztáns (#32) 20 ap /db, |
szent jogar (#150) 50 ap /db, | távcső (#42) 16 ap /db, | tigroszlán fog (#63) 1 ap /db, | tinta (#101) 1 ap cseppje, |
ugh méreg (#166) 2 ap cseppje, | uzbány csőr (#169) 6 ap /db, | vizestömlő (#3) 7 ap /db, | vízionár szem (#102) 3 ap /db, |
zöld üveg (#82) 3 ap /db áron. |
ea 128 18 | eladod a 128. tárgyat 18 |
ea 130 2 | eladod a 130. tárgyat 2 |
ea 72 1 | eladod a 72. tárgyat 1 |
m 3 3 3 | mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre |
(Továbbmész...) [101,21] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla.
(Továbbmész...) [102,22] A sík vidéket bozótos váltja fel. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy grok-képződményt. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy álomvirágot. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt oltárt. Észreveszel egy szent tölgyfát. (ld. enc.)
(Feltételes mászás:) Óvatosan, minden repedést kihasználva kezdesz felfelé mászni a grok-képződmény oldalán. Bekapaszkodsz egy nagyobb repedésen keresztül a felső, üreges burokba. Idebent félhomály van. Egy pillanatig vársz, hogy szemed hozzászokjon. Ebben a pillanatban egy fény által nem megvilágított szegletből valami előront! Egy bundás csirmáz!
Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a bundás csirmáz fejét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyengén megütöd a bundás csirmáz szőrös testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Mancsával a bundás csirmáz megpöcköli a bal válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A bundás csirmáz fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 105 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}
Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a húsevő magszim húsos törzsét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal meghorzsolod a húsevő magszim húsos törzsét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Csápjaival a húsevő magszim lecsap a bal karodra. (3 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A húsevő magszim most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 magszim belet. 67 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}
m 2 | mozogsz keletre |
h 147 | használod a 147. tárgyat |
Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.
tf 3 8 | fejleszted a 3. tulajdonságodat 8 pontért |
MÁRVÁNYTORONY (175. TEREPTÁRGY) A sík vidék közepén egy sudár, fehér torony emelkedik ki. Mintegy húsz méter magas lehet, és egyetlen ajtót sem látsz rajta, ablakot is csak nagyon magasan. A fala csiszolt márványból készült, és, bár vannak itt-ott kiálló kövek, a felmászás gyakorlatilag lehetetlennek tűnik. Ha mégis megpróbálod, szükséged van egy mászókampóra, amit használsz (28 TVP-ért), és legalább 8-as mászás szakértelemre. Ekkor a kampót addig dobálod, amíg beakad az ablakba, és ezután felkapaszkodsz a falon, akárcsak Fekete Tulipán. Felmerül benned az a gondolat is, hogy utat törsz magadnak a falon keresztül, de ez még lehetetlenebb feladatnak tűnik... Vajon milyen kincsek rejtőzhetnek odabent? |
SZEKÉRKARAVÁN (1215. TEREPTÁRGY) Már messziről megpillantod a színpompás szekereket és a népeket körülöttük. A szekerektől nem messze, egy kövekkel körberakott területen épp egy hevenyészve felállított tábortűz próbál kihunyni, egy-két elszánt, szakadtruhás kölyök pedig a lábával rugdossa rá a földet, hogy ez mielőbb megtörténhessen. Ezek szerint épp indulni készülnek. A szekereket hétköznapi, többnyire lesoványodott lovak húzzák, sehol nem látsz egyetlen trikornist, vagy alanori csatamént. Rakományukat eszkábált ponyva védi az eső elől, illetve ez megakadályozza azt is, hogy oldalról a belsejükbe lehessen látni. Épp ezért kicsit arrébb sétálsz, ahonnan már jól szemügyre veheted, mit is cipelnek a járművek. Az egyikben például rengeteg kötelet látsz, a másikban amnioszt szállítanak, a harmadikban pedig - talán jól látod - mintha egy hatalmas malomkő lenne a rakomány. Addig nézelődsz, míg egy jól kipárnázott, pedert bajszú, nyesett szakállú törpe nem lép eléd. Bemutatkozik, de kacifántos nevét nem sikerül megjegyezned, majd felajánlja, hogy nyugodtan tarts velük. Mormogsz valami olyasmit, hogy meggondolod, de azért köszönöd az invitálást. A szekérkaravánon utazáshoz nem kell mást tenned, csak kiadnod a BE 1215 <hány mezőig> parancsot. Azt, hogy melyik karaván melyik irányba tart, a fordulód szövegében olvashatod. A karavánnal minimum 3 mezőt, maximum 15 mezőt lehet utazni. Ilyenkor gyorsan telik az idő (biztos, mert jó társaságban vagy), így az utazás költsége mezőnként csupán 2 TVP. Ezek a lépések természetesen nem számítanak normál lépésnek a korlát szempontjából, viszont a megtett mérföldek a mellékelt térképen sem látszanak majd. [Játéktechnikailag az egész leginkább a teleportáláshoz hasonlít. Bár a karavánok képzeletben mozognak, ténylegesen nem, mindig ugyanazon a mezőn találod őket, így egy-egy ilyen utazáshoz nincs is szükséged időzítésre. A karavánnal való közlekedést nyugodtan bekalkulálhatod az UL-ed tervezésekor. Természetesen miután kiszálltál a karavánból, nem fogsz tudni még azon a mezőn visszaszállni, így jól gondold meg meddig utazol velük.] |
MEGBŰVÖLT UTAZÓLÁDA (1218. TÁRGY) A karavánosok egyik szekerén egy jókora faládát pillantasz meg, mely leginkább azzal hívja fel magára a figyelmet, hogy csillog körülötte a levegő. - Látom, tetszik! - szólít meg valaki. Amikor megpördülsz, a karaván vezetőjét, egy köpcös, pödört bajszos ember férfit látsz magad előtt. Elmondod neki, hogy ilyen különös ládát még sosem láttál! - Igen, igen! Különös egy láda. Egy varázslótól kaptam valamikor régen. Jódarabig a karavánunkkal utazott. Aztán búcsúajándékként adta, amikor végül elvált az utunk. Praktikus kis szerkezet az biztos! Teletömködheted holmikkal, akkor sem lesz nehezebb, mint alapban! Huh, ilyen kell neked! Szívesen megvásárolnád. A fickó azonban csak megcsóválja a fejét. Aranyért nem adja. Viszont ha lenne nálad ezüstékszer, meggondolná a dolgot. További kíváncsiskodásodra elmondja, hogy egy ezüstnyakláncért, két ezüstkarkötőért, és öt ezüstgyűrűért odaadja. Remek hír! A láda egyfajta feneketlen tárgyhelyként működik. Súlya 2 kiló, amit viszont beledobsz, az elveszti a súlyát. Így ha magadnál hordod 14 kg-val csökkenti a megterheltséged. Ezenkívül +20 féle tárgyad lehet, mint egyébként. Két vagy több megbűvölt utazóláda hatása nem adódik össze. A láda megszerzéséhez nem kell mást tenned, csak 10 TVP-ért kiadnod a KT 1218 (azaz Küldetés Teljesítése) parancsot azon a mezőn, ahol szekérkaraván is van. A csere ilyenkor létrejön, és az ezüstékszerekért cserébe megkapod a megbűvölt utazóládát. A tárgy ezután már nem átadható. |
VARÁZSLÁS Végre, a karaktered megtanult varázsolni! Mielőtt azonban két kézzel nyúlnál a könnyen megszerezhető hatalom után, nem árt, ha tudod - a mágia tudása sok-sok veszélyt is rejt magában. Komoly különbség van az istenektől kapott papi mágia és a varázslóktól tanult rúnamágia között. Az előbbihez az istened hűséges szolgálata, a tőle kapott feladatok teljesítése, a jellemedhez való hűség szükséges. Ha a vallásodnak nem megfelelően cselekszel, rövid időre vagy akár véglegesen elveszíthetsz bizonyos varázslatokat. Ha pedig megváltozik a jellemed, az összes, istenedtől kapott varázslatot elveszíted. A rúnavarázslatok használata ugyan nem követel ehhez hasonló megkötöttséget, bárki használhatja őket - legtöbbjükhöz viszont szükség van bizonyos anyagi komponensekre (különböző szörnyek alkatrészei, egzotikus növények). Varázsolni a V paranccsal tudsz. Első paraméternek meg kell adni a varázslat sorszámát. Ha egy új varázslatot megtanulsz, kapsz róla E.F-et, amelyben ez a sorszám szerepel, a varázslat részletes leírásával együtt. Előfordulhat, hogy egy varázslathoz meg kell adni 2. vagy 3. paramétert is, akkor ez el lesz magyarázva a leírásban. Egy varázslat elmondása 5 TVP-be kerül (néha többe, ilyenkor ez meg lesz említve a leírásban). Ezenkívül minden varázslatnak van bizonyos varázspont (VP) értéke - ennyi VP-be kerül a varázslat elmondása. Azzal, hogy megtanultál varázsolni, kaptál bizonyos számú VP-t, és minden újabb varázslattal, valamint szintlépéskor ez nő. Minél erősebb egy varázslat, annál több VP-be kerül. Minden forduló elején visszakapsz valamennyit az elhasznált VP-kből, ha az aktuális VP érték kevesebb a maximálisnál (az életpontokhoz hasonlóan). A kapott és visszanyert VP-k száma nagy mértékben függ az IQ-tól. Egy varázslat tarthat 1.) egy teljes fordulón keresztül, a forduló végén megszűnik; 2.) két forduló között, táborozás ideje alatt; 3.) egy adott feltétel teljesüléséig, addig a varázslat inaktívan lapul 4.) a legközelebbi csata végéig (ilyenkor általában a 2. paraméternél beállíthatjuk, hogy csata után újból elmondjuk a varázslatot, és hányszor). Vannak persze azonnal lezajló varázslatok, mint például a gyógyító és a harci varázslatok. Egy játékoson egyszerre 10 inaktív/táborozó/csata végéig érvényes és 10 forduló végéig érvényes varázslat lehet. 11. varázslat felrakása esetén a legrégebben felrakott megszűnik. Ha valakin van egy varázslat, és azt még egyszer rámondják, akkor az új változat felülbírálja az előzőt. A harci varázslatokat kicsit másként kell használni, ezekről részletesebb leírást majd akkor kapsz, ha szerzel egy ilyet. |
HARCBAN HASZNÁLHATÓ VARÁZSLATOK Eljött hát az idő! Most már nemcsak a buta harcosoknak való, erőt és ügyességet igénylő fegyveres harccal győzedelmeskedhetsz a csatákban, hanem mély koncentrációt igénylő támadó és védekező varázslatokkal is. Ilyen varázslatokat kétféleképpen szerezhetsz: papi támadó és védekező varázslatokat az istenedtől kaphatsz, bizonyos küldetések teljesítése után; a rúnavarázslatokat pedig varázslómesterektől tanulhatod meg, kemény pénzekért. Ezenkívül idővel elsajátíthatsz bizonyos pszi támadó és védekező képességeket is. Hogyan is működnek ezek a varázslatok/pszik? Először is, kizárólag csatában működnek. Ha harcra kerül a sor, akkor fogod őket használni. Az, hogy milyen varázslatokat választasz, bizonyos feltételes parancsoktól függ. Egyrészt, megadhatsz konkrét Feltételes Támadó/Védekező Varázslat parancsot: FTV <varázslat> <faj/kalandozó/szörny/szint>. Ha a megadott lénnyel találkozol, (ill. szint esetén olyan lénnyel, amely legalább a megadott szintű) akkor az 1. paraméterben meghatározott támadó ill. védekező varázslatot fogod használni. Ha szintet adsz meg, annak 10 és 89 között kell lennie (és ebből következik, hogy az ilyen sorszámú lényekre nem is tudsz személyre szóló FTV-t kiadni). Mivel egy harcban egy védekező, majd egy támadó varázslatot mondasz el, így egy lényre max. 2 FTV parancsod lehet érvényben. Összesen max. 59 FTV parancsod lehet kiadva. Az üres FTV parancs az összes érvényben levő FTV-t törli, egy adott paraméterű FTV újbóli kiadása csak azt az FTV parancsot törli. Ha olyan szörnnyel kerülsz szembe, amelyre nincs kiadva FTV parancs, akkor megvizsgálod, hogy egyáltalán érdemes-e rá varázslatot pazarolni. Ehhez a Feltételes Varázslat Használat: FVH <szint> paranccsal meg kell adni, hogy milyen szintű ellenfelektől kezdve fogsz varázslatot használni. (Kalandozók ellen mindig használsz varázslatot, ha tudsz. Ha csak kalandozók ellen akarsz varázsolni, FVH 99-et írjál. Az FVH 0 azt jelenti, hogy mindenki ellen használsz varázslatot. Ha senki ellen nem akarsz varázslatot használni, FVH 100-at írj.) Ilyen esetekben ugyan automatikusan választasz, de nem az összes, meglévő varázslatod közül: ennyi gondolkodásra nincs lehetőség harci szituációban. Megadhatsz egy Támadó és egy Védekező Varázslat Listát (azt, hogy egy listában hány varázslat lehet, a taumaturgiád és teológiád közül a nagyobb határozza meg: ha ez csak egyes, akkor egy varázslat lehet minden listában, ha 2-3 a taumaturgiád/teológiád, akkor kettő lehet minden listában, stb., egészen a max. 10 varázslat/listáig, 19-es teo./taum. esetén) és ebből fogsz választani. Mindkét listába a TV <varázslat> paranccsal rakhatsz be, ill. törölhetsz belőle. Harc esetén megpróbálsz ezekből a listákból a legokosabban választani. Először mindig egy védekező varázslatot választasz. Nem fogsz olyan varázslatot választani, amelyre az adott helyzetben BIZTOS, hogy nincs szükség. Ha van olyan varázslat, amelyre biztosan szükség lesz, azt fogod választani. Ezután jön a támadó varázslat. Nem választasz olyan támadó varázslatot, amelynek az adott szituációban nem lenne semmi értelme, ill. ellenfeled immunis rá. Az immunitás jelentheti azt is, hogy a másik épp most rakott fel egy olyan, LÁTHATÓ védekező varázslatot, amely úgyis megvédené. Az persze előfordulhat, hogy egy LÁTHATATLAN varázslat meg fogja védeni. A fennmaradó lehetőségek közül azt a varázslatot választod, amellyel a legtöbbet tudod sebezni. Ha a listán nincs sebző varázslat, akkor nem sebzőt választasz. Egy varázslatot nem választasz, ha nincs rá elég varázslatpontod, ill. nincs birtokodban a szükséges anyagi komponens. Az FTV listába speciális, szörnycsoportokra kiadott feltételes varázslatok is állíthatók, melyeknek sorszáma jelenleg a következő: 9095 öregedést okozó lények, 9096 éjfattyak, 9097 szintszivó lények, 9098 halált okozó képességgel megáldott lények, 9099 armageddon varázslatot lövő lények. 1. Példa: Kiadod az FTV 29 1 varázslatot. Minden szembejövő emberre, akivel harcolni kényszerülsz, a 29. varázslatot fogod használni. 2. Példa: Kiadod az FVH 5, TV 29 és TV 30 varázslatokat. 5. vagy magasabb szintű ellenfelek esetén el fogod mondani a 30. védekező és a 29. támadó varázslatot. 3. Példa: Kiadod a TV 31, TV 29 parancsokat. (A 31. varázslat tűzsebzést okoz.) Tegyük fel, hogy az ellenfél felrak egy tűz ellen védő varázslatot. Mivel ez egy látható védekező varázslat, úgy döntesz, hogy nincs értelme a 31. varázslatot használni, ezért a 29. fogod választani. Megjegyzés: Nincs olyan támadó és védekező varázslat, amelyeknek ugyanaz lenne a sorszáma, tehát a sorszám egyértelműen meghatározza a varázslat típusát is. |
TANÁCSOK A HARCBAN HASZNÁLHATÓ VARÁZSLATOKKAL KAPCSOLATBAN Az FTV parancsot akkor érdemes használni, ha egy kalandozó ellen készülsz, akiről már tudod, hogy milyen támadó és védekező varázslatot szokott használni. Ha pl. tudod, hogy mindig tűzzel támad, készíts be ellene egy tűztől védő varázslatot. Ha tudod, hogy általában tüskepajzzsal védekezik, akkor olyan varázslattal támadj rá, amelyről tudod, hogy ez a varázslat nem véd ellene. A másik, hasznos felhasználása az FTV-nek, ha tudod, hogy egy adott szörny esetén a T/V Listádból nem az a varázslat kerülne kiválasztásra, amely a legoptimálisabb. Ilyenkor az adott szörnyre add meg az FTV-t. Egyéb esetekben célszerű a T/V Listára bízni a választást. Ha a harcokban nem akarsz védekező varázslatot használni, csak támadót, a V Listába ne rakj semmit. Ha csak a V listába raksz, akkor pedig csak védekező varázslatot fogsz használni. A V listában az első varázslat lehetőleg valamilyen általános célú (védettséget, szerencsét javító) varázslat legyen, amely minden szituációban hasznos. A többi varázslat lehet specifikusabb (tűz, sav ellen védő). Így, ha specifikus támadást használó lénnyel kerülsz szembe, akkor a gép az utóbbiak közül mindig kiválasztja a legmegfelelőbbet, egyébként az első varázslatot használod. Megteheted azt is, hogy csak specifikus támadások ellen védő varázslatokat készítesz be, mert nem fogod őket elmondani, csak akkor, ha az ellenfél aurájában ott vibrál a támadó varázslatok használatának képességét jelző halványvörös. Támadó varázslatoknál célszerű mindig a lehető legjobb varázslatokat bekészíteni. Minél jobban különbözzenek a varázslatok típusai (szörnyre és kalandozóra ható, mérgező, tüzet sebző összeállítás jobb, mint három tüzet sebző). Mindig vigyázz arra, hogy legyen nálad a megadott varázskomponensekből. Ha egy adott szituációban nem használtál egy varázslatot, amit szerinted kellett volna, ne reklamálj a játékvezetőnél: valószínűleg meg volt az oka, hogy a T/V lista nem választotta ki. A T/V lista egyébként sem midenható, mindössze egy sokkal jobb megoldás pl. a véletlenszerű választásnál. A tudatosabb varázslathasználathoz alkalmazd az FTV parancsot. |
ENERGIATÜSKÉK (29. TÁMADÓ VARÁZSLAT) Ez az egyik legalapvetőbb támadó varázslat. Elmondásakor apró, vakítóan fehér tüskék repülnek ki az ujjadból, pontosan belecsapódva az ellenfeled sebezhető pontjaiba. Bár megidézése mindössze csak 5 varázspontba kerül, magas taumaturgia szakértelemmel már igencsak veszélyes varázslat lehet. Sebzése természetesen nem növekszik a végtelenségig, kb. 10-es taumaturgiánál tetőzik. Sok védekező varázslat, mint például a tüskepajzs, tökéletes védelmet nyújt eme egyszerű támadás ellen (de, mivel a tüskepajzs láthatatlan, ezt csak a varázslat ellövésével tudod eldönteni). A varázslat elmondásakor szükséges, hogy legyen nálad egy kaktusztüske, amely a tüskék becsapódásakor füstté válik. |
MUTÁNS (9. FAJ) A mutáns egy speciális faj, amely Ghalla két őshonos (de egymástól különböző) fajának gyermekeként jöhet létre. A felnőtt mutáns mintegy két méter magas, bőrét apró, hatszög alakú pikkelyek borítják, szemei hatalmasak, homlokából két apró szarv mered előre. Vannak köztük borzalmasan erősek és gyenge nyápicok, különösen intelligensek és rettenetesen buták, félelmetesen fürgék és hihetetlenül suták - attól függően, hogy milyen képességeket örököltek a szülőktől. Nagyon tanulékonyak, különösen fogékonyak a pszi iránt. A mutánsok, Ghalla vad és torz világának szülöttei különösen járatosak a szörnykeresésben, csapdakészítésben, szörnyidomításban és a misztikus pszi képesség használatában (e képességeik az átlagosnál jóval gyorsabban fejlődnek). A mutánsok nagyon hamar ivaréretté válnak: egy évvel önálló életük megkezdése után már képesek teherbe esni. |
A BARÁTSÁG SZENT TÜZE (484. TEREPTÁRGY) A Barátság Szent Tüze egy kasztroplanáris úton megidézett, mágikus tulajdonságokkal bíró csatorna, amelyen keresztül az Igaz barátság szerzetesrend tagjai istenükhöz imádkozhatnak. Ha be akarsz lépni a szerzetesrendbe, add ki a BA 9141 parancsot, de vigyázz, ez egy komoly döntés, és ha később meggondolod magad, esszenciád egy részét kell hátrahagynod a kilépéskor. A Szent Tűz kioltására lehetőség van az RM paranccsal, de ez igen speciális: 60 TVP-t és 60 csepp vizet igényel (és mint minden tereptárgynál, itt is meg kell adnod egy ütőfegyvert, amivel a tüzet szétcsapdosod). |
SZENT TÖLGYFA (393. TÁRGY) Először nem hiszel a szemednek. Majdan, miként többször is körbejárod megbizonyosodsz róla, hogy a legendákból ismert szent faóriást mégsem álmodod: valóban előtted áll. Miközben kérgét tapogatod, úgy érzed, mintha beszélne hozzád; ám hiába figyelsz, csak a természet békéje és harmóniája ér el hozzád. Megpróbálsz visszaemlékezni arra, amit e Tölgyről regéltek, de csak halvány utalások futnak át tudatodon a Druidákról és hatalmukat hűen mutató szent fáikról és ligeteikről. Annyi mindenesetre biztos: kellemes pihenés ígérkezik óvó karokként föléd boruló ágai alatt és érezhetően nagyon közel áll a természet Istennőjéhez... S ha kipihented magad, ródd le hálád a fának néhány csepp tiszta vízzel. [Ez egy tudatalatti kényszer, tehát akkor is fogsz öntözni, ha gonosz vagy!] A Szent Tölgyfa kiirtása igen sok munkát kíván. A Szent Tölgyfánál Sheran hívei ugyanúgy IMádkozhatnak, mint az oltároknál. |
TRIKORNIS (104. LÉNY) Képzelj el egy csillogó szőrű, hófehér lovat, homlokán egy nagyobb és két kisebb szarvval. Ez a mágikus lény a trikornis. Ritka erdők ligeteiben található meg, és nagyon visszahúzódó. Aurája vibráló fehér. [Ez azt jelenti, hogy agressziód vizsgálatakor nem szörnynek, hanem jó jellemű lénynek tekintjük.] Persze ő is, mint a fény minden követője, könyörtelenül harcol a sötétség szolgái ellen. |
MANIPULÁCIÓK VARÁZSPONTTAL A TPF és a TPS parancsok mintájára mostantól használhatod a Varázspont Spórolása: VPS <VP> és Varázspont Felszabadítása: VPF <VP> parancsokat. A VPS-el letárolt varázspontjaidat a következő VPF parancsig nem fogod használni, így biztonsággal lehet VP-t tartalékolni egy kör végi városi teleportra vagy más fontos varázslatra. A befejező parancsok végrehajtása után automatikusan végrehajtódik egy VPF az összes, még fel nem szabadított varázspontodra. Vigyázat: a VPF-el kinyert vp-vel sem mehet a varázspontod a maximális lehetséges fölé! Ha túl sok vp-t szabadítanál fel, csak annyit fogsz kapni, hogy a vp-d maxba kerüljön (ill. kör végén elvész). |
FELTÉTELES FEGYVERVÁLTÁS - AHOGY NEKED TETSZIK A feltételes fegyverváltás ún. valószínűségekkel dolgozik, azaz, nagy biztonsággal mondhatjuk, hogy minden úgy fog történni, ahogy szeretnéd, de néha, ha esetleg nagyon kicsit dob a gép támadásra vagy sebzésre, akkor bizony nem tudod megölni a szörnyet. Az is előfordulhat, hogy csak akkor szeretnél fegyverváltást, ha egyetlen kör alatt le tudod ölni a szörnyet. Ahhoz, hogy több kontrollod legyen, először is leírjuk, hogy pontosan hogyan is működik a feltételes fegyverváltás. A varázslatok és a lőfegyver használat után megnézzük, mennyi ÉP-je maradt a lénynek. Ezután megnézzük, hogy mennyi lenne az FF-nél beállított fegyverrel ez ellen a szörny ellen a sebzés várható értéke. A várható érték kb. a minimális és maximális sebzés számtani közepe (azaz összegük fele). Ha ennek kétszerese (mert ugye két köröd van a harcra) meghaladja a szörny jelenlegi életpontjának 140%-át, akkor bevált a fegyverre. (Azért nem 100%-al számol a program, mert akkor már ha csak egy picit a várható érték alá dob a sebzés meghatározásakor, akkor nem tudod megölni a szörnyet. Ezenkívül, ha több harci köröd van kettőnél, azokkal is számol a program. Ilyenkor ennek a sebzésnek nem a kétszeresét, hanem a háromszorosát, vagy négyzseresét számolja.) Emellett persze van maga a támadás dobás is, aminél szintén feltesszük, hogy várható értéket fogsz dobni. Ha ez a fegyver nem jó, vesszük a következőt, és így tovább, a beKF-elf fegyverig. Ha egyetlen fegyver sebzésének várható értéke sem haladja meg a 140%-ot, akkor a legnagyobb sebzésűt választja a program. A harcművészetnél sajnos nem lehet előrelátni, hogy be fog-e jönni valamilyen technika, és ha igen, akkor az mennyivel növeli meg a sebzést. Ezért a harcművészeknél egy ún. heurisztika hozzáad még valamennyit a sebzéshez, a harcművészet szakértelem függvényében. Persze egy heurisztika sem tökéletes. Mindezt csak azért írom le, hogy érthető legyen, mire jó az új Feltételes Fegyverváltás Kockázata, azaz FFK parancs. Egészen egyszerűen, az FFK-val a fenti 140%-ot lehet átállítani. Ez több dologra is jó. Ha például FFK 200-at vagy még magasabbat állítasz be, akkor láthatóan csak akkor fogsz fegyvert váltani, ha egyetlen kör alatt meg tudod ölni a szörnyet. Ha azt látod, hogy rendszeresen nem vagy képes megölni a szörnyeket a jelenlegi beállítás mellett, akkor is felállíthatod 160-170%-ra. Ha pedig úgy látod, hogy olyan szörnyek ellen sem vált be a program, ami ellen nyugodtan megtehetné (pl. a fegvyerből kisülő varázslatok miatt, amit nem számol a program, vagy pedig a harcművészet szintedre nem számol teljesen jól a heurisztika), akkor vedd le a százalékot 100-120%-ra. Az FFK-t minden beállított fegyveredre megadhatod, tehát FFK 100 200 150 esetén az első fegyveredre 100, a másodikra 200, a harmadikra 150 vonatkozik. Az FFK újbóli kiadása teljesen felülbírálja az előzőt, tehát ne használj pl. FFK 100 0 150 parancsot. Ha nem érthető a parancs működése, akkor kísérletezz vele, és meglátod, melyik érték a legkedvezőbb számodra. Vagy az sem baj, ha nem használod a parancsot, hiszen a feltételes fegyverváltás amúgy is elég optimálisan működik. 50-nél kisebb és 999-nél nagyobb paramétert nem lehet megadni. |
Erő: | 12 | Szint: | 11 | Merészség: | 2/1 | Magasság: | 176 cm |
IQ: | 22 | Támadás: | 10 | Agresszió: | 3 | Testsúly: | 75 kg |
Ügyesség: | 11 | Védekezés: | 12 | Menekülés: | 30 % | Életkor: | 37/37 év |
Egészség: | 12 | Életpont: | 178/178 | Jellem: | semleges (+4) | Tul. pont: | 4 |
Szerencse: | 18 | Varázspont: | 22/22 | Pénz: | 76 arany | Kép. pont: | 12 |
HARCI ISMERETEK | |||||
vágófegyverek: | 7 | ütőfegyverek: | 15 (+1) | dobófegyverek: | 12 (+1) |
Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) |
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -4.); bumeráng (#249) (5 -); |
Óvatosság (labirintusokban): 5 |
103,22 mezőn táborozol |
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 103 |
SZÁMLÁLÓK | ||
Max életkor 182 év | Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP |
EGYÉB ISMERETEK | |||||
1. rejtőzködés: | 6 (+1) | 2. nyomkövetés: | 5 | 3. mászás: | 4 |
4. csapdakészítés: | 4 | 5. csapdaészlelés: | 1 | 6. gyógyítás: | 17 |
7. titkosírás: | 1 | 8. felderítés: | 1 | 9. szörnyismeret: | 1 |
10. vadászat: | 5 |
FELTÉTELES PARANCSOK (még 48 lehet) |
deus ex machinád 8 mezőre repítsen |
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért |
mászol max. 100 TVP-ért |
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled |
Barátságosság (aktív: 3, max: 50) |
sóhajtó dorony (#112), manifesztátor (#124), halálmadár (#351) |
VARÁZSLATAID | ||
Varázslói varázslataid | ||
energiatüskék (#29, 5 VP) |
ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID |
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): 10. labirintus (32,22). városháza (Shaddar) (539): kész. |
ISMERT LABIRINTUSOK |
1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 19. |
Összsúly: 39.49 kg | Megterheltség: 89% |
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van. | |
Még 106 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre) |
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... | ||||||||
37 | arany (#50) | 2 | hebrencs állkapocs (#130) | 1 | rézsisak (#72) | |||
18 | sallank karom (#128) | 4 | víz (#27) |
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... | ||||||||
1 | magszim bél (#103) | 2 | orgyilkos tőr (#225) |
93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | |
16 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vadász tatu (#10) | lila brekk (#11) | szárnyas gömböc (#12) | gonyolék (#13) | rambó bogár (#14) |
démontetű (#15) | homokvarány (#16) | bolhakutya (#17) | ormánygőte (#18) | kavadu (#19) |
mérges pók (#20) | goblin (#21) | drótszőrű pincsi (#22) | grákó denevér (#25) | királygyík (#26) |
óriás sáska (#27) | sakál (#28) | surranó kígyó (#30) | woor-antilop (#31) | sünmedve (#33) |
kőszáli disznó (#34) | manó (#36) | gorombilla (#38) | óriás patkány (#42) | tigroszlán (#43) |
Baar-ork (#44) | Duer-ork (#45) | Tugt-ork (#46) | csontváz (#48) | zombi (#49) |
technokolin (#50) | gyíkember (#51) | százfogú (#53) | bo-skorpió (#54) | rőtmanó (#55) |
félelem-járó (#56) | gátvakond (#57) | rájanyék (#58) | pókvadász (#59) | drasmólyom (#60) |
hegyi rák (#61) | kőevő (#62) | umor-pióca (#63) | goldugar (#65) | vízionár (#66) |
húsevő magszim (#67) | móleon (#68) | evaporőr (#69) | vadtroll (#70) | fabontó szójer (#71) |
óriás skorpió (#72) | garokk (#73) | tintacsiga (#74) | gitonga (#76) | bombagoly (#79) |
tazunkaróka (#81) | spagulár (#82) | kaszabolósáska (#83) | bíborgörény (#84) | gyilkos sallank (#85) |
topránypolip (#86) | kaffogó hebrencs (#88) | sörényes ubuk (#89) | alpesi tehén (#91) | púpos burástya (#92) |
bundás csirmáz (#93) | légirozmár (#94) | mérges nyukmár (#95) | szintszívó (#96) | piromenyét (#99) |
sullár (#101) | uzbány (#102) | trikornis (#104) | sóhajtó dorony (#112) | süvítő rája (#113) |
vérszomjas csüldő (#114) | törpemammut (#115) | mutáns pók (#117) | emberevő (#119) | tetemember (#123) |
manifesztátor (#124) | útonálló (#130) | orgyilkos (#131) | karmos tankány (#137) | proteinfecske (#139) |
acéldarázs (#140) | szőrlajhár (#141) | nukleáris cickány (#155) | quwarg felderítő (#299) | ork sámán (#345) |
szürke rinocérosz (#346) | északi aurach (#350) | halálmadár (#351) | nektoraf (#355) | dűnekukac (#357) |
ryuku légiós (#361) | jegesmedve (#637) | veszett rozmár (#639) | csontlepke (#746) | csodabogár (#755) |
köpködő bruhatag (#773) |
deus ex machina (#1) | kaja (#2) | vizestömlő (#3) | bot (#4) | bunkó (#5) |
kőkés (#6) | kőhegyű lándzsa (#7) | bunkósbot (#9) | dárda (#10) | kőkalapács (#13) |
sünmedve tüske (#14) | vadász tatu bőr (#15) | bordacsont (#16) | szögletes kő (#17) | parittya (#18) |
kerek kő (#19) | ormánygőte csont (#21) | kavadu lebeny (#24) | kavadu iszák (#25) | gyenge méreg (#26) |
víz (#27) | ököl (#28) | smirglilevél (#29) | varányszem (#30) | smirglibokor (#31) |
szeksztáns (#32) | lapockacsont (#33) | tűzbokor (#35) | fáklya (#36) | drótszőr (#37) |
gumifa (#38) | kis vaskulcs (#40) | grákóbőr (#41) | távcső (#42) | tükör (#43) |
királygyík bőr (#44) | kis bőrpajzs (#45) | krómkaktusz (#46) | surranó kígyó bőr (#47) | antilopbőr (#48) |
kígyóbőr kesztyű (#49) | arany (#50) | bőrpáncél (#51) | mákrózsa bokor (#55) | mákrózsa virág (#56) |
bőrsisak (#57) | tigroszlán fog (#63) | csontszablya (#64) | szöges páncél (#65) | szárnyas hernyó (#69) |
rézdarab (#70) | rézsisak (#72) | csontkulcs (#74) | rézkulcs (#75) | rát-fa (#77) |
mászókarom (#78) | zöld üveg (#82) | ragasztó (#83) | díszes rézpajzs (#84) | óndarab (#85) |
olvasztókemence (#86) | bronzsisak (#88) | manilla-fa (#91) | kötél (#92) | mély kút (#93) |
bakkura bőr (#95) | bakkura csizma (#96) | rákpáncél (#97) | fekete gyöngy (#99) | aranyló ugarhéj (#100) |
tinta (#101) | vízionár szem (#102) | magszim bél (#103) | fémrúd (#104) | evaporőr háj (#105) |
fabontó (#106) | madártoll (#112) | xantusz-kaktusz (#113) | kaktusztüske (#114) | móricserje (#115) |
móri gyümölcs (#116) | púderszikla (#118) | púderkő (#119) | dözmöng szív (#122) | göcsörtös bunkó (#123) |
rókafarok (#124) | mandibulapenge (#125) | mandibulakasza (#127) | sallank karom (#128) | hebrencs állkapocs (#130) |
ubuk tüske (#131) | hóhérbimbó (#132) | csuklyavirág (#133) | gyöngymangó bokor (#134) | gyöngymangó (#135) |
rúnakő (#136) | ubuk dobónyíl (#138) | oltár (#146) | hebrencs csapda (#147) | mocsári penke (#148) |
grok-képződmény (#149) | szent jogar (#150) | pirkit (#153) | vaskohó (#155) | világítótorony (#156) |
ezüst karkötő (#158) | ugh méreg (#166) | sullár hólyag (#168) | uzbány csőr (#169) | nekrofun (#173) |
márványtorony (#175) | mérg. ubuk dobónyíl (#188) | vas dobónyíl (#189) | amniosz-fa (#202) | amniosz (#203) |
ovimon-bokor (#206) | ovimon-bogyó (#207) | orgyilkos tőr (#225) | acélpengőke (#231) | lajhár csont (#236) |
bumeráng (#249) | varkaudar csizma (#317) | phua-kúp (#372) | szent tölgyfa (#393) | álomvirág (#395) |
álompor (#396) | barátság szent tüze (#484) | sörsátor (#486) | univerzum nektárja (#634) | aurach fog (#657) |
lápi hajlék (#670) | nyomkereső talizmán (#671) | sáfránykő (#979) | Rodger kezdő üstje (#1167) | tűzrakó hely (#1169) |
szekérkaraván (#1215) | megbűvölt utazóláda (#1218) | csodabazár (#1404) | esélynövelő (#1409) |
A tárgy kalandozó darab - tárgy átadása ÁL tárgy1 tárgy2 tárgy3 20 áldozat bemutatása AV forma ? alakváltás BA élőlény [élőlény] [élőlény] - barátságosság BE [épület] 5 belépés épületbe/lab.-ba BPB [sorszám] - befejező parancs berakása BPK sorszám - befejező parancs kivétele CIR [beállítás] - vándorcirkusz látogatása D tárgy - tárgy eldobása D tárgy darab hova 6 tárgy elrejtése DX 1-20 - D.E.M. beállítása É TVP 1-40 élelemszerzés EA mit darab - eladás boltban ÉP épület TVP TVP építkezés ERO [százalék] minieseményben maximális erősítés EXT - játékhét visszadátumozási kérelem F tárgy 10 kísérletezés, feltalálás FF 1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver - feltételes fegyverváltás FFK % [%] [%] - felt. fegyverv. kockázata FGY életerő% TVP [hányszor] TVP feltételes gyógyítás FKT tárgy darab [1] ? feltételes készítés FKU TVP TVP feltételes kutatás FLH szint fegyver [darab] - felt. lőfegyver használat FM TVP - feltételes mászás FU kalandozó (5) feltételes udvarlás FV tárgy darab honnan 4 felvesz elrejtett tárgyat FTV varázslat élőlény - feltételes T/V varázslat FVH szint - felt. T/V mágia használat GO próbaszám 10 jellempróba-gonoszság GY TVP 1-40 gyógyítás GYJ [tárgy] [megterh] [érték] - gyűjtés szelekció GYK fegyver TVP 1-50 gyakorlás fegyverrel H tárgy ? használja a tárgyat IN kalandozó élőlény tárgy - információ átadás JLK kód 5 jelszó kimondása K,FK faj lépésszám irány 10 követi a megadott fajt KF tárgy [1-2] - felvesz/felölt/kézbevesz KF tárgy 3-4 - őriz a tolvajok ellen KF lőfegyver [lövedék] - bekészíti a lőfegyvert KNO képesség [hányszor] - képesség növelése KÖTB K.Tudat - Közös Tudatba belépés KÖTL létszám vezető - Közös Tudat létrehozása KPB [sorszám] - kezdeti parancs berakása KPK sorszám - kezdeti parancs kivétele KT tárgy [darab] ? készít/begyűjt KUT TVP 1-50 átkutatja a terepet L,FL kalandozó [tárgy] 5 lopás kalandozótól LE tárgy - letesz/elrak LM pont [pont] [pont] 5+OV labirintusban való mozgás LOT 1.tipp 2.tipp 3.tipp - lottózás (10 arany) M irány [irány] [irány] 10 adott irányba mozgás OV 0-5 - óvatosság labirintusban SE próbaszám ? jellempróba-segítség SZK szörny 10 szörnykeresés SZV téma szavazat - szavazás T,FT élőlény [élőlény] [élőlény] - élőlény megtámadása TF tulajd. TVP TVP tulajdonság fejlesztése TIM TVP TVP titkosírás megfejtése TNO tulajdonság [hányszor] - tulajdonság növelése TPF TVP - spórolt TVP felszabadítás TPS TVP - TVP letiltása, spórolása TV varázslat [varázsl] [varázsl] - varázslat T/V listába V varázslat [param1] [param2] 5(?) varázslás VE mit darab - vásárlás boltban VI merészség agresszió menekülés% - viselkedés VIK merészség - merészség kalandozókra VPF VP - spórolt VP felszabadítás VPS VP - VP letiltása, spórolása VTN varázslat [varázsl] [varázsl] 35 var. tanulása mestertől |
Strucclábak | Izmos hát | A ló kitartása | Ragadozó | Izmosabb hát |
A vadász kitartása | Párduclábak | Tigroszlán karmok | Sasszárnyak | Gyökerek |