4. forduló, 6. forduló, Tlömpenyom összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2024. júl. 2. 0h:53'
EZ A 5. FORDULÓD
EZ A 5. FORDULÓD
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

TLÖMPENYOM KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [14,2] koordinátán. Természetes, hogy eközben nem történt semmi.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+19 életerő.)

m 8 mozogsz északra
[14,1] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy lila brekk. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Bunkóval kegyetlenül megütöd a lila brekk bal első lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A lila brekk fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}


Összefutsz egy fekete, hosszú hajú, zöld szemű ember nővel. Jobb kezében egy kőhegyű lándzsát, bal kezében egy vizestömlőt tart.
Összeismerkedtek. Az ő neve @Holló. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Aztán elköszöntök egymástól.
Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 142.]

kt 18 elkészíted a 18. tárgyat
Begyűjtöttél 1 parittyát. [6 pontot használtál fel, van még 136.]

m 5 4 mozogsz délnyugatra, délre
[13,2] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy szárnyas gömböc közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Bunkóval iszonyatosan megcsapod a szárnyas gömböc bal oldalát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A szárnyas gömböc feléd harap, de sikertelenül. A szárnyas gömböc összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 8, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kifosztod egy törpemarabu fészkét. A zsákmány: két zöld tojás. (+1 kaja.) Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [13,3] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Az apróbb rovarok ijedten szaladnak szét a lábad elől. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy gonyolék. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Meglengetve a bunkót a másikra rohansz. Bunkóval iszonyatosan megcsapod a gonyolék testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Nyelvével a gonyolék eltalálta a jobb lábadat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A gonyolék összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 8, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 116.]

kt 19 20 elkészíted a 19. tárgyat (20 darabot)
Ehhez sajnos nem megfelelő terepen vagy. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

kf 18 kézbeveszed/felveszed a 18. tárgyat
Előkészíted a parittyát. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

gyk 18 20 gyakorolsz a 18. tárggyal 20 pontért
Fegyveredet és lövedékeidet összeszedve, kivonulsz az általad felállított gyakorlópályára, és gyakorlod a célbalövést. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg előtted (lőfegyver: 1. szint). [20 pontot használtál fel, van még 96.]

e 30 élelemszerzés 30 pontért
Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Csak egy gonyolék. Megvető mosollyal várod a találkozást. Itt csata lesz.

Megmarkolva a bunkót a másikra támadsz. Bunkóval kegyetlenül megütöd a gonyolék testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A gonyolék nyelvét kilökve, kisebb sebet ejt jobb kezeden. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Egy fáról levadászol egy, a napvilágnál kókadt denevért. Kicsit rágós, de azért husi. (+2 kaja.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 vadászat). Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy lila brekk közeledik. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Vad csatakiáltással, felemelve a bunkót ellenfeledre rohansz. Bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a lila brekk jobb vállát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Ellenfeled fogaival elkapja a bal lábadat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 3, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

[30 pontot használtál fel, van még 66.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Azt még te is tudod, hogy a kőcséri patkány egyáltalán nem illik a ghallai tájba, inkább valami sivatagos bolygóra való. Azonban azt is tudod, hogy ha a hátrahagyott jellegzetes szagú bogyóit a sebeid környékére kened, akkor gyorsabban gyógyulsz, mint egy féllábú trollnő. (+3 életerő.) [20 pontot használtál fel, van még 46.]

m 2 3 mozogsz keletre, délkeletre
[14,3] Vége a bozótosnak. Az új terep dombvidék. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. A feléd közeledő homokvarány mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Megmarkolva a bunkót ellenfeledre ugrasz. Bunkóval iszonyatosan megcsapod a homokvarány jobb oldalát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A homokvarány néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A homokvarány még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 varányszemet. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy olvasztókemencét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.

(Továbbmész...) [15,4] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy démontetű. Itt csata lesz.

Marokra fogva a bunkót a másikra rontasz. Bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a démontetű bal oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bunkóval megcsapod a démontetű testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Csáprágójával a démontetű megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy xantusz-kaktuszt. (ld. enc.) Egy hatalmas pókhálóba tekeredett alakot pillantasz meg. A pókháló tövében ott üldögél egy kövér pók, úgy látszik, jóllakottan, mert áldozatát egyelőre nem bántja. A szerencsétlen figura még lélegzik, bár nyilván megbénította a méreg. Ha segíteni akarsz, szükséged van egy fáklyára, amellyel elkergeted a pókot és leégeted a hálót. Ez a tevékenység 10 TVP-be kerül (16. jellempróba). Ez egy jó lehetőség jellempontok gyűjtésére. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 26.]
Szörnyű szomjúság kínoz. (-2 életerő.) Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 26 pontod maradt, ebből a következő körre 26 pontot vihetsz át. Kapsz még 136 pontot. A következő körben tehát 162 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


XANTUSZ-KAKTUSZ (113. NÖVÉNY)
A sok helyen megtalálható törpekaktuszt Xantuszról, a nagy gondolkodóról nevezték el, aki azáltal fedezte fel, hogy egyszer meditálás közben beleült. A xantusz-kaktusz tüskéjét óvatosan letörheted a KT 114 paranccsal, 3 pontért, de ennek úgy első pillantásra elég kevés értelme van. Fúvócső-lövedéknek, fegyver és páncél-tüskésítésnek túl apró, nem is mérgező... Talán valamilyen varázslatkomponensnek azért használható lesz.

JELLEMJÁTÉK
A kezdetek kezdetén mindenki semleges jellemű, tiszta lappal indul. De erre a lapra a legtöbben előbb-utóbb írni kezdenek... A Túlélők Földjében a jellemek egyszerűek: a semlegesen kívül van jó és gonosz, mint a sakkban a fehér és fekete. A jellemet ún. jellempontok befolyásolhatják: a jó, pozitív, erkölcsös cselekedet a "fény", a gonosz, negatív tettek a "sötétség" felé. Ha elég sok gonoszság-pontot kaptál, jellemed gonoszra, ha elég sok jóság-pontot, jellemed jóra vált. Egyszerűbb, mint a valós életben, de a mesék világában pont megfelelő. Kezdetben akár megteheted azt is, hogy hol jó, hol gonosz dolgokat művelsz, így "egyensúlyban" tartva a jellemedet. Előbb-utóbb azonban elkövetkezik az idő, amikor egy isten követőjévé válsz. Minden isten előírja, hogy követői jók, gonoszak vagy semlegesek legyenek. Ha már egy ilyen isten hitének terjesztőjévé váltál, az általa adott varázslatokat használod, kellemetlen következményei lehetnek, ha az általa meghatározott jellemtől eltérsz. Jellempontokat sokféle módon kaphatsz: gonoszság-pontot sikeres lopásért, vagy a házakban lakók megtámadásáért, jóság pontot bizonyos küldetések teljesítéséért, hogy csak néhány példát említsünk. Kezdetben azonban a legjobb lehetőségek az általad választott jellem kialakítására az ún. jellempróbák. Ezekben a helyzetekben általában arról dönthetsz, hogy segítesz valakinek, aki bajbajutott (pozitív reakció), kihasználod a helyzetét, kirabolod, megölöd, stb. (negatív reakció), vagy nem szólsz bele a dologba (semleges reakció). Ha segíteni akarsz, akkor vissza kell menned, ahol az eseményt tapasztaltad, és a SE (jellempróba száma) parancsot kiadnod. Pl. SE 1. Ha gonoszkodsz inkább, a GO (jellempróba száma) parancsot használd. A SE parancs sokszor több-kevesebb TVP-be kerül, és gyakran valamilyen tárgy is kell hozzá. A GO parancs mindig 10 TVP-be kerül, és nem kell hozzá semmi a sötét lelkeden kívül. A semleges reakcióhoz nem kell semmit sem csinálnod: a jellemed is marad, ami volt. Előfordulhatnak olyan szituációk, amikor a következő pillanatban történhet valami, de persze ha a következő fordulóban térsz vissza, és akkor szólsz közbe (mert csak akkor tudsz) akkor is működik a dolog. Ez a játék természete (értsd levelezős) miatt van.

KARAKTERLAP

Tlömpenyom, egy vörös, göndör hajú, kék szemű troll férfi vagy. Körszakállad és bajuszod van. Bőröd színe zöld. Ez az 5. fordulód.

Erő: 17 Szint: 2 Merészség: 5/5 Magasság: 259 cm
IQ: 7 Támadás: 1 Agresszió: 5 Testsúly: 523 kg
Ügyesség: 11 Védekezés: 0 Menekülés: 50 % Életkor: 18/18 év
Egészség: 15 Életpont: 66/56 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 10 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 18 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 33 TP-t kaptál. Jelenleg 96 TP-d van. A következő szinthez még 4 TP szükséges.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 3 lőfegyverek: 1 (+1)

15,54 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 15

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 70 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 4
4. vadászat: 2 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 60% életerő alatt 40 TVP-ért

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
1 bot (#4) 1 * bunkó (#5) 1 kőkés (#6)
1 * parittya (#18) 2 szögletes kő (#17)
1 fáklya (#36) 5 kaja (#2)
4 varányszem (#30)
1 * vizestömlő (#3) [üres, kapacitás: 20]

Összsúly: 10.68 kg Megterheltség: 24%
Még 161 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
4 kaja (#2) 1 parittya (#18) 2 varányszem (#30)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

12 13 14 15 16
0
1
2
3
4
5
(13,2) szárnyas gömböc (#12)
(13,3) gonyolék (#13), lila brekk (#11)
(14,1) lila brekk (#11), @Holló (3896. kalandozó)
(14,3) homokvarány (#16), olvasztókemence (#86)
(15,4) démontetű (#15), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), 16. jellempróba

Üzenet küldése a karakternek