33. forduló, 35. forduló, Lirian összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. máj. 3. 9h:06'
EZ A 59. JÁTÉKHETED, 34. FORDULÓD
60. játékheted kezdete: máj. 7.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 27 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4521
SZÁMLA : XXXX

LIRIAN KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [88,47] koordinátán.
A krónikát olvasgatva néhány dolgot már hatékonyabban fogsz végrehajtani (+25 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+170 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+120 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+29 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-2 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.)

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Főzőcskézésbe kezdesz, finom főtt étel készül. Az étek elfogyasztása igazi örömet okoz. Az összes ujjad megnyalod a lakoma végeztével, majd jóllakottan szedelőzködsz össze a továbbindulásra. [3 pontot használtál fel, van még 230.]

h 2369 használod a 2369. tárgyat
Összetörsz egy éjkövet, és nem is kell sokáig várnod, a felszabaduló nekroenergiákra éhesen már meg is jelenik egy zombi!

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Meglengetve a csontszablyát a másikra támadsz. Csontszablyával végigmetszed a zombi jobb karját. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Agyartőrrel teljesen átszúrod a zombi rotható húsát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Tenyeredből kékes villámok csapnak ki (6 életpontot sebezve). A zombi karmai majdnem eltalálnak! A zombi szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 35 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 139 (limit: 535), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 14330.
[5 pontot használtál fel, van még 225.]

h 569 53 használod az 569. tárgyat
Hosszasan tanulmányozod Martian tekercsét, és közben arra gondolsz, hogy mennyire szeretnéd, ha képes lennél megtanulni az óriáserő varázslatot. Hirtelen nagy lobbanással a tekercs eltűnik, és a fejedben tisztán és világosan megjelennek a varázsszavak. Micsoda nagyhatalmú mágia! (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 225.]

tno 6 2 növeled a 6. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. [0 pontot használtál fel, van még 225.]

p 71 használod a 71. pszi képességet
Lazítani kezdesz, és lehunyod szemeidet. Hamarosan érzed az erő áramlását. Kisütöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 pszi). Magasfokú mentális képzettségednek köszönhetően újabb pszi-képességet sajátíthatsz el, melynek neve molekulaátrendezés. (ld. enc.) Mentális képességed érezhetően fejlődött. (+8 max. pszi pont.) IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 220.]

v 224 elmormolod a 224. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Megidézted a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-12 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 220.]

v 12 elmormolod a 12. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-8 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 215.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[87,47] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Látsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Fairlight híveié.
(Vándorcirkusz:) Először egy maga elé mormogó atlétaruhás fickó halad el melletted, majd egy kölyökképű árnymanó kezében lufival.
- Közel a cirkusz - gondolod, és sietősebbre fogod lépteid, hogy hamarosan meg is pillanthasd a különös sátoregyüttest. A jegyszedő törpe azonnal kiszúr, és eléd siet. Vonakodva válsz meg a belépőre szánt 20 aranytól.
Elmosolyodsz, amikor megpillantod az ötpróba-sátrat magad előtt. Versenyzésre készen közelebb lépsz a bejáratnál álló fiatal alakváltóhoz. Ő elmondja, hogy öt próbát kell teljesítened ahhoz, hogy tied lehessen a fődíj, majd hozzáteszi, hogy ez eddig még nem sokaknak sikerült. Megígéred neki, hogy benned nem fog csalódni, és megkezded a feladatok megoldását. Az első próba következik. A súlyzó nem tűnik nehéznek, mégse tudod mellmagasság fölé emelni. Kimerülten ejted vissza a földre. 360 tapasztalati pontot kaptál. Szomorúan hagyod ott az alakváltó suhancot az összes elvetemült próbájával együtt. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (versengés: 1. szint). (ld. enc.)
A boszorka sátrához sétálsz. A bibircsókos öregasszony örömmel fogad, hisz olyan küldetése van számodra, melynek megoldásával mindketten jól jártok. A jutalmadért cserébe a legközelebbi alkalommal a következő tárgyak legyenek nálad: 4 téfea-agy, 12 sünmedve tüske, 1 szulfagor agyar, 3 csuklyavirág, 4 rézsisak.
Épp elhaladnál egy sátor előtt, amikor egy hangra leszel figyelmes, ami téged szólít. Egy árnymanó ül nem messze tőled egy asztal mögött, kezében egy pakli kártya mutatja, hogy békés küzdelemben szeretné próbára tenni tudásod. Kedved támad a szerencsejátékhoz, úgyhogy magabiztosan közelebb lépsz. Bevallod az árnymanónak, hogy most játszol először. - Egy újonc - legyint lefitymáló mosollyal. - Na figyelj... három játékot játszunk, minden játékban öt lapot kapsz, abból később tetszőleges számút kicserélhetsz másikra. Pénzben játszunk. Amikor megkaptad a kártyáid, emelhetsz az alaptéten, én ezt tarthatom (ez esetben jöhet a lapcsere), vagy tovább emelhetem (ekkor neked kell tartanod, esetleg felüllicitálnod engem, különben elveszted a játszmát), vagy bedobhatom a lapjaim (ez esetben nyertél). Ha nem teszel fel újabb aranyat, és én sem emelek a téten, rögtön lapot cserélünk. Ezután megmutatjuk a lapjainkat, és az győz, akinek értékesebbek a lapjai. A győztes az összes addig feltett aranyat viszi. Ha mindhárom játékot megnyered, megkapod cirkuszunk fődíját. Persze az utóbbit csak a sportszerűség kedvéért mondom, hiszen halandónak ez eddig még nem sikerült. - Az árnymanó magabiztos nevetése lemossa arcodról a vigyort. - A lapok pontértékét ismered, ugye? - kérdezi még. Bólogatsz, hiszen nagyvonalakban tisztában vagy a HKK-póker szabályaival.
- Van elég pénzed? - méreget gyanús tekintettel ellenfeled, így kénytelen vagy megnyugtatni csilingelő aranyérméid látványával. 100 darabot belőlük magad elé raksz az asztalra. 1. kör: Megnézed a kezedbe kerülő lapokat: 1 Ellenvarázslat, 1 Influenza, 1 Garokk, 1 Piromenyét, 1 Szerencsejáték. Ez sajnos semmit nem ér. Az árnymanó rövid tétovázás után emel a téten. Biztos vagy benne, hogy határozatlansága is csak a színjáték része lehetett, úgyhogy inkább hagyod, hogy kevesebb pénzt nyerjen, eldobod lapjaidat. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (szerencsejáték: 1. szint). (ld. enc.) 360 tapasztalati pontot kaptál. 47 arannyal könnyebben hagyod ott nevető ellenfeled.
Egy megtermett, mélyhangú férfi kiabálására leszel figyelmes. Egy sátor előtt áll, és kalandozókat próbál rávenni arra, hogy belépjenek a szirén labirintusába. Közelebb lépsz, és a feladat mivoltáról kérdezősködsz.
- Az a bátor ifjú, aki kiállja az odabent található próbákat, mesés jutalomban részesül - közli veled fennhangon a fickó. - A próbálkozóknak minden tárgyat a bejáratnál kell hagyniuk, a labirintusban nélkülük kell helyt állni. - Mintegy végszóra odabentről egy velőt rázó sikoltás hallatszik.
- Biztos csak a hatás növelése céljából - gondolod, és jelentkezel, hogy belépnél. Egy sötét folyosó végében állsz, a másik végén némi fény pislákolására leszel figyelmes. A mellékjáratokat figyelmen kívül hagyva egyenesen indulsz, míg nyilvánvalóvá nem válik számodra, hogy zsákutcába kerültél. Visszasétálsz az első elágazásig, majd abba az irányba folytatod utad. Hamarosan újra lezárt falba botlasz. Miután következő próbálkozásaid sem koronázza siker, kedveszegetten visszasétálsz a kiindulási pontra. 360 tapasztalati pontot kaptál. Visszakéred a tárgyaidat az ajtónálló férfitól, majd szomorúan búcsút intesz neki.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Ó! Hiszen ez egy tetemember. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Első ellenfeled egy élőholt mirg.

Elszántan a másikra rontasz. Ryuku kopjával több döféssel felnyársalod az élőholt mirg tollas testét. (2 támadással 54 életpontot sebezve.) Agyartőrrel jól megszúrod az élőholt mirg bal szárnyát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Erős fényrobbanással vakítod el ellenfeled (7 életpontot sebezve). Az élőholt mirg csőre feléd sújt, de Te könnyedén félrehajolsz. Az élőholt mirg még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 madártollat. 215 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Második ellenfeled egy csontlepke.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Meglengetve a csontszablyát a másikra rohansz. Csontszablyával alaposan megvágod a csontlepke nyakát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Agyartőrrel felnyársalod a csontlepke bordás testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Erős fényrobbanással vakítod el ellenfeled (8 életpontot sebezve). A csontlepke belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 70 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Találsz nála 1 pszi követ.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 141 (limit: 535), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 14530.
Nocsak, itt van valami érdekes! Friss alakváltó nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [86,47] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Néhol hólyagkaktuszok emelkednek ki a zöld tengerből. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy félig kész oltárt. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 100 pontot kell rákölteni.) Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy pszi elementál nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Mentális támadást alkalmaznak ellened: ellenfeled rád zuhogtat egy direkt kontaktus I pszit. Semmi eredménye! Ellenfeled speciális támadást alkalmaz: harsogva csattan rajtad egy agybénítás pszi hatás. Semmi eredménye! Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 2 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a pszi elementál fejét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Elszántan a másikra ugrasz. Csontszablyával egy irtózatos ütéssel felvágod a pszi elementál jobb lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Agyartőrrel felnyársalod a pszi elementál jobb lábát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Erős fényrobbanással vakítod el ellenfeled (8 életpontot sebezve). Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A szörny magába szívja csekélyke mentális erődet. (-16 pszi pont.) A pszi elementál most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 735 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Egy autentikus vámpír áll veled szemben.

Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 18 életpontot sebeztél. Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 3 bumeráng. Több lövedéked átfúrja az autentikus vámpír jobb lábát. (3 támadással 30 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Vad csatakiáltással, felemelve a ryuku kopját ellenfeledre rohansz. Ryuku kopjával néhányszor teljesen átdöföd az autentikus vámpír jobb lábát. (2 támadással 55 életpontot sebezve.) Agyartőrrel jól megszúrod az autentikus vámpír testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Szellemalakot formáló felhő támadja meg (7 életpontot sebezve). Az autentikus vámpír csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 1 112 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 127, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

A következő ellenfél egy csontlepke.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Marokra fogva a csontszablyát a másikra támadsz. Csontszablyával egy hatalmas csapással felmetszed a csontlepke színes szárnyát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Agyartőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a csontlepke jobb első lábát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Lángoszlop emelkedik a talajból (7 életpontot sebezve). A csontlepke állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A csontlepke összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 70 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Találsz nála 1 remák szivet. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 143 (limit: 535), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 14730.
Körbevizsgálódsz. Friss alakváltó nyomok vezetnek keletre. [56 pontot használtál fel, van még 159.]

ep 146 100 építed a 146. tárgyat 100 pontért
Nekilátsz az építkezés folytatásának. Hosszasan gyűjtöd a szögletes köveket, és egymásra rakod őket. Végre megvan, elkészült az oltár. 93 tapasztalati pontot kaptál. Istened elvárásainak megfelelően cselekedtél. IQ-d TF-elődött. [100 pontot használtál fel, van még 59.]

h 145 használod a 145. tárgyat
Mormolni, kántálni kezdesz, és magasba emeled a szent szimbólumot. Az ima hangja erősödik, a szöveg a tudatalattidból jön: ősi mesterek, papok szavait mondod. Elveszted időérzékedet, nem tudod megállapítani, mennyi időn keresztül megy ez. Amikor már úgy érzed, torkod berekedt, és ajkad csak hangtalanul formálja a szavakat, mennydörgést hallasz: az időközben besötétedett eget hatalmas, kék villám világítja meg, és egyenesen az oltárba csap! A kőemelvény azonban nem sérült meg, hanem vibrálni kezd misztikus, túlvilági fénnyel. Fölötte pedig lassan egy vibráló alak formálódik. Az istened! Elbűvölten, az imát abbahagyva állsz, miközben egy túlvilági zene kíséretében a halhatatlan lény hangja megszólal a fejedben.
- Ah, egy újabb oltár! Megdicsérlek, hű szolgám. [10 pontot használtál fel, van még 49.]

im imádkozol
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Hang szólal meg a fejedben.
- Ah, nem csalódtam benned! Ügyes voltál. (+1 max. életerő, +8 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve esőidézés. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Nem árt, ha kitanulod a szörnyelfogás tudományát: áldozz fel oltáromnál egy élő hegyi rákot! 2.) Hah, ezt nem fogod egyhamar megcsinálni! Ölj meg egy ragyás burástyát. 3.) Azt hiszem, ennél nem kaphatnál egyszerűbb feladatot: fürödj meg a tengerben! [lépj TENGER mezőre.] [30 pontot használtál fel, van még 19.]

m 2 2 mozogsz keletre, keletre
[87,47] Még mindig bozótos. Néhol hólyagkaktuszok emelkednek ki a zöld tengerből. Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Első ellenfeled egy csontváz.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Csontszablyával megvágod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Agyartőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a csontváz testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Erős fényrobbanással vakítod el ellenfeled (7 életpontot sebezve). A csontváz karma a fejed mellett suhan el! Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 62 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Második ellenfeled egy sírlidérc.

Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy lángcsóva varázslatot. 9 életpontot sebeztél. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 3 bumeráng. Alaposan megsorozod a sírlidérc foszladozó testét. (3 támadással 29 életpontot sebezve.) Marokra fogva a ryuku kopját ellenfeledre támadsz. Ryuku kopjával tökéletesen perforálod a sírlidérc testét. (2 támadással 61 életpontot sebezve.) Agyartőrrel jól megszúrod a sírlidérc foszladozó testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Illúziósárkányod teríti le a lábáról (7 életpontot sebezve). Karmával néhányszor a sírlidérc megcsapja a fejedet. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A sírlidérc még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 695 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 123, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 dorony tüdőt.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 145 (limit: 535), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 14930.
Látsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Friss alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [88,47] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Leah hívei emelték. Oldalt pillantva, meglátsz egy szent tölgyfát. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy púpos burástya lehet. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a púpos burástya testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Csontszablyával felnyitod a púpos burástya testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Agyartőrrel felnyársalod a púpos burástya fejét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Illúziósárkányod teríti le a lábáról (8 életpontot sebezve). A púpos burástya feléd sújt csáprágóival, de mellé! Siralmas támadást intéz farkával a púpos burástya, épp csak megsuhint. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A lény a sebre rakja tojócsövét, és pumpálni kezd. Gyorsan félrelököd. A púpos burástya összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 307 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 52, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Ellenfeled ezúttal egy csontlepke.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Meglengetve a csontszablyát a másikra rohansz. Csontszablyával egy irtózatos ütéssel felvágod a csontlepke bordás testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Agyartőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a csontlepke bordás testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Tenyeredből kékes villámok csapnak ki (8 életpontot sebezve). Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a csontlepke, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 70 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy csontlepke.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a csontszablyát ellenfeledre rontasz. Csontszablyával egy irtózatos ütéssel felvágod a csontlepke testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Agyartőrrel felnyársalod a csontlepke bordás testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Szellemalakot formáló felhő támadja meg (8 életpontot sebezve). A csontlepke feléd harap, de sikertelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 70 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Találsz nála 1 manifeszt.nyúlványt.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 147 (limit: 535), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 15130.
Nyomok után kutatsz, sikeresen! Friss alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. [16 pontot használtál fel, van még 3.]

h 2107 használod a 2107. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még -2.]

ef 2 energia fejlesztése 2
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még -2.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Iszol a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 22, 29, 7.
Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben -2 pontod maradt, ebből a következő körre -2 pontot vihetsz át. Kapsz még 173 pontot. A következő körben tehát 171 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ÓRIÁSERŐ (53. VARÁZSLAT)
Végre megszerezted minden Tharr-pap álmát, a plusz sebzést adó varázslatot! Ennek a kellemes varázslatnak az elmormolása 24 VP-be kerül, és 5 TVP-be. Ettől kezdve egészen a következő forduló elejéig tart. Minden támadásodra kapsz +1 sebzést (tehát ha már háromszor támadsz a fegyvereddel, akkor körönként +3-at!). Ha tapasztaltabb leszel, akkor ez támadásonként +2-re ill. +3-ra is nőhet! A varázslat anyagi komponense egy sallank karom.

MOLEKULAÁTRENDEZÉS (74. PSZI KÉPESSÉG)
Egy-egy fémet tartalmazó anyag, érc molekuláinak, atomjainak, sőt atomszerkezetének átrendezése nem lehetetlen feladat egy fejlett pszi szakértő számára. 5 TVP és 10 pszi pont elköltésével képes vagy egy-egy fém vagy ércdarabot másikká alakítani. Természetesen nem minden érc állítható így elő minden ércből. Ónt csak rézből, vasat csak ónból lehet készíteni. Egyéb átalakítások nem ismertek, de a kísérletezés esetleg újabb eredményekhez vezet. A P 74 <érc> parancs kiadásával megpróbálod <érc>-et előállítani a nálad levő anyagokból. A fentiekből nyilvánvaló például, hogy egy P 74 85 csak akkor lesz sikeres, ha van a birtokodban réz. Ha felfedezel valamilyen új fémet, ásványt, érdemes kísérletezni, hátha elő tudod állítani valamilyen más ércből.
Megadhatsz, egy 3., mennyiségi parancsot is. Vigyázz, a képesség ilyenkor 10x annyi pszi pont lesz, mint amennyi a 3. paraméter volt (akkor is, ha esetleg nincs nálad elegendő komponens.)

VERSENGÉS
A versengés egy olyan dolog, melyről az ember az első pillanatban nem is gondolná, hogy hosszú gyakorlással tökéletesíteni lehet. Márpedig így van. Ha össze kell mérned tudásodat a Ghallát járó többi kalandozótársaddal, vagy ha a helybeliekkel kell viaskodnod, hasznodra válhat, ha tudod, hogy mik azok az apró trükkök, mellyel az ember sikeresebbnek mutatkozhat a többieknél. Ellesheted, mások hogyan készülnek fel, majd kezdenek hozzá, rafinált módszereket és taktikákat dolgozhatsz ki egy-egy akadály leküzdésére, valamint előre kitalálhatod hol vannak az előtted álló próbák buktatói. Jelenlegi ismereteid szerint a versengés szakértelemnek a vándorcirkuszi próbáknál van a legnagyobb jelentősége - ott viszont nem számít az esetleges tudatturbózása ennek a szakértelemnek.
Fontos: a cirkuszban mindenki az ő képességeinek megfelelő próbákat kap. Ha isteni erejű kalandozó vagy, nem fognak csecsemőknek való súlyzókat a kezedbe nyomni, vagy gyerekeknek való rejtvényekkel traktálni. Ezért pl. egy tulajdonságpróbánál a versengés szakértelemnek nagyobb szerepe lesz, mint hogy tulajdonságod 20-as vagy 50-es.
A versengés szakértelem specialitása, hogy összesen legfeljebb 5 KNO-t lehet rárakni.

SZERENCSEJÁTÉK
Az ember azt gondolná, hogy a szerencsejátékokban a siker egyedül a szerencsén múlik. Pedig ez nem így van! Még a legegyszerűbb szerencsejátéknál, a kockánál is lehet javítani az esélyeket: megtanulod, hogyan pörgesd a kockát, vagy beszerzel egy ólmozott példányt, kiszámolod, hogy milyen dobásra mekkora esély van - ezek mind-mind a szerencsejáték szakértelem részét képezik. A kártya már jóval bonyolultabb dolog, nem elég egy csomó csalási trükköt elsajátítanod - ügyesebben kell csalnod az ellenfelednél. Persze ez csak a csúcs, az ehhez vezető lépcsőfokok végigjárása közben a nyerési esélyeket, licitálási technikákat, szakszerű blöffölést, az ellenfelek minden apró moccanásából való következtetés művészetét mind-mind el kell sajátítanod. A szerencsejáték szakértelem csúcsát az jelenti, amikor mérhetetlen tapasztalatodnak - "a játék a véredben van" - köszönhetően intuícióval vagy képes a nyerési esélyeidet javítani, és így lepipálni a játékbarlangok konkurens szuperragadozóit. Bizonyos szerencsejátékokban (mint a ruletthez hasonló játékok) komolyan nyerni csak ezen a szinten tudsz, hiszen az ilyen helyekről a mágia és a pszi, amely megjósolhatná az eredményt, szigorúan ki van tiltva. A szerencsejáték szakértelem igazán akkor fejlődik, ha komoly vereséget szenvedsz, mert abból tanulhatsz (de nem téged messzemenően felülmúló ellenféltől, hiszen az ő technikáit nem vagy képes ellesni). Természetesen a kocsmai kockázgatással elérhető szint nagyon korlátozott, hiszen ezzel nem tudsz felkészülni az alanori játékbarlangok cápáira.

REMÁK SZÍV (264. TÁRGY)
Egy szutykos remákot leölni szinte a lehetetlennel határos - azonban valakinek nyilvánvalóan mégiscsak sikerült. Ennek nyilván az az oka, hogy a remák speciális képessége - ha nagyon ritkán is - de néha csődöt mond. A remák szív a deus ex machina készítés egyik fontos alkotóeleme, ezért igen magas értéket képvisel.

ESŐIDÉZÉS (11. VARÁZSLAT)
Ezt a varázslatot elmormolva, kisebb záport tudsz megidézni - elegendő ahhoz, hogy a szomjadat oltsd és megtöltsd a kulacsodat. A varázslat elmondása 8 VP-be kerül, és csak olyan helyeken használhatod, ahol nincs túl hideg és van a levegőben kicsapható nedvesség (tehát sivatagban és magashegységben nem). Egy-egy ilyen zivatar után az összes addigi lábnyom törlődik az aktuális mezőről. Az idézés 5 TVP-be kerül.

KARAKTERLAP

Lirian, egy vörös, hosszú hajú, zöld szemű alakváltó nő vagy. A bőröd kreolszínű. Fairlight elsőáldozója vagy. A Jégmágusok Szövetsége (#9169) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 34. fordulód.

Erő: 16 (25) Szint: 16 Merészség: 5/5 Magasság: 166 cm
IQ: 20 (27) Támadás: 30 Agresszió: 3 Testsúly: 66 kg
Ügyesség: 12 (21) Védekezés: 29 Menekülés: 30 % Életkor: 30/30 év
Egészség: 14 (21) Életpont: 336/330 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 21 (30) Varázspont: 325/97 Pénz: 1440 arany Kép. pont: 4
Tudatpont: 21/10 Pszi pont: 67/10 EFejl: 20
Eddig összesen 392 szörnyet (11 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 4 614 TP-t kaptál. Jelenleg 126 768 TP-d van. A következő szinthez még 53 232 TP szükséges. Trófeáid: óriás csontváz, élőholt mágus, autentikus vámpír. A 28. fordulódban 7360 arany került a bankszámládra. 7580 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 18/85 (+8%) vágófegyverek: 2/85 (+80%) ütőfegyverek: 1/96
dobófegyverek: 13/14 (+12%)

Feltételes fegyverváltás: csontszablya (#64)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -5.); bumeráng (#249) max. 1 db (6 -8.); bumeráng (#249) (9 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
88,47 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 88

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 172 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5/105 (+12%) 2. nyomkövetés: 8/35 (+31%) 3. csapdakészítés: 13/28 (+29%)
4. csapdaészlelés: 1/10 5. gyógyítás: 6/15 6. titkosírás: 2/10
7. felderítés: 5/94 8. teológia: 1/61 (+7%) 9. taumaturgia: 12/76 (+21%)
10. szerencsejáték: 1/11 (+111%) 11. versengés: 1/39 (+139%) 12. zene: 1/0
13. pszi: 9/0 (+11%) 14. zárnyitás: 3/41 15. vadászat: 1/52
16. bányászat: 3/93 17. főzés: 2/37 (+24%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 60% életpont alatt (gyógykenőcs (#313))
kutatsz max. 200 TVP-ért
készítesz szögletes követ (#17) (max. 7 darabot )
cirkusz: ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus (30)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
szintszívó (#96), szintszívó lények (#9097)
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
kardfogú fülemüle (#146)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) tompítás (#40, 8 VP)
jégcsóva (#41, 15 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP) tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP)
csapda álcázása (#460, 20 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
Butaság ára beállítás: teológia: 8 vp; taumaturgia: 12 vp;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
szürkeáll. aktiv (#71) erőpajzs I (#12)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
10. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
lángcsóva (#31)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Nem árt, ha kitanulod a szörnyelfogás tudományát: áldozz fel oltáromnál egy élő hegyi rákot!
2.) Hah, ezt nem fogod egyhamar megcsinálni! Ölj meg egy ragyás burástyát. (teljesítve)
3.) Azt hiszem, ennél nem kaphatnál egyszerűbb feladatot: fürödj meg a tengerben! [lépj TENGER mezőre.]

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. szürke kastély (547): 33. labirintus (63,12). városháza (685): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 21, 22, 24, 25, 33, 170.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 5.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
kaszt.kiteljesedés (166)
a mágia rúnája (179)
mest. gerjesztés (184)
kasztrop.kitágulás (197)
mágikus kisülés (218)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
mágiafókusz (275)
fejleszt.gyümölcse (292)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
szórd két kézzel (397)
jégrúna (398)
jégvihar generálása (407)
testvéri segítség (411)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
manaszívás (515) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
taumaturgia mentor (522) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 1180 TU szükséges.)
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
manaretesz (529) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
varázslómester II (536) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
mágikus vámpirizáció (543) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
varázslómester IV (550) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
bénító sebzés (555) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
varázslómester V (557) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
67 arany (#50) 1 éjkő (#2369) 1 kaja (#2)
1 Martian tekercse (#569) 13 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 dorony tüdő (#212) 2 madártoll (#112) 1 manifeszt.nyúlvány (#214)
1 pszi kő (#248) 1 remák szív (#264) 1 szvó-ektoplazma (#151)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

85 86 87 88 89
46
47
48
(86,47) oltár, pszi elementál (#221), autentikus vámpír (#154), csontlepke (#746)
(87,47) egy ismeretlen isten rúnaköve, Fairlight oltár, tetemember (#123), élőholt mirg (#135), csontlepke (#746), csontváz (#48), sírlidérc (#172)
(88,47) zombi (#49), Leah oltár, szent tölgyfa (#393), 21. jellempróba, púpos burástyák (#92), csontlepke (#746)

Üzenet küldése a karakternek