Karakterszám: |
8283 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
26 |
Játékhét: |
530 |
E
forduló ára: |
15 zs. |
Maradék zseton: |
338 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2021. ápr. 8. 11h:14' |
A következõ
fordulód táplálható: 2021. ápr. 9. |
|
E-mail!
CSUPASZ SZÍV KALANDJAI
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Morq Fan Gor, egy magas, vékony
testû, szikrázó szemû, kiváncsi természetû, tréfálkozó férfi. (hírneve
32700.) A te szinteden a legnevesebb
Night Wolf, egy szürkés-kék bõrû,
kék szemû, tüskés fejû, emberre hasonlító férfi. (hírneve 1494.)
Pihenésedet nyugodtan töltötted a barlangodban.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 215.]
vg 4897 1660 1 |
tárgy megvásárlása galetkitõl |
Ha Varázs Vili eladásra kínál neked 1 1660. tárgyat, szeretnéd megvenni.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 215.]
vg 4897 146 6 |
tárgy megvásárlása galetkitõl |
Ha Varázs Vili eladásra kínál neked 6 146. tárgyat, szeretnéd megvenni.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 215.]
be 4 57 |
meglátogatod a 4. épületet |
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy szárnyas, rücskös bõrû
orrszarvúlény röfögve érdeklõdik, hogy mire lenne szükséged. Megmondod,
hogy
a gyógynövények képességet szeretnéd itt megtanulni. Az ajtónálló
elmagyarázza, hová kell menned. Az akadémia egyik mestere, egy szõrös-bozontos
négykarú lény tanít. Odafigyelsz mindenre, de persze a mágikus hókuszpókuszokat
te sem tudod követni. A kimerítõ lecke végén az oktató gratulál: megszerezted
az új szakértelmet! (-5 képességpont.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 195.]
be 4 45 |
meglátogatod a 4. épületet |
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy szárnyas, rücskös bõrû
orrszarvúlény röfögve érdeklõdik, hogy mire lenne szükséged. Megmondod,
hogy
a csapdakészítés képességet szeretnéd itt megtanulni. A portás türelmesen
végighallgat, és megmutatja, hol tudnak segíteni. Az akadémia egyik mestere,
egy szõrös-bozontos négykarú lény tanít. Odafigyelsz mindenre, de persze
a mágikus hókuszpókuszokat te sem tudod követni. A kimerítõ lecke végén
az oktató gratulál: megszerezted az új szakértelmet! (-5 képességpont.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 175.]
kno 57 3 45 3 9 2 |
57. képességre 3 képességpont |
Elköltesz 3 képességpontot a gyógynövények szakértelmed növelésére. A sok
gyakorlás meghozta eredményét, a gyógynövények szakértelmed 3. szintre
nõtt. Elköltesz 3 képességpontot a csapdakészítés szakértelmed növelésére.
A sok gyakorlás meghozta eredményét, a csapdakészítés szakértelmed 3. szintre
nõtt. Elköltesz 2 képességpontot a méreted növelésére (+1 méret).
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 175.]
k 99 6 |
kaland elvállalása |
Ellátogatsz a térre. Troy kedves mosollyal veszi át tõled, amit kért, majd
egy hanyag mozdulattal zsákjába süllyeszti.
- Hogy vagy ma, Csupasz Szív?
Nem viselt meg túlzottan a vadászat a csatornaszinten? Nem kezdtél el szagokat
érezni?
Gyorsan, ijedten rázod meg a fejed. A lehetõség benned fel sem
merült... Vagyis, igen. A történet lehet, hogy igaz? Nem akarod tudni,
legalábbis most még.
- Köszönöm kérdésedet, semmi bajom, kiválóan érzem
magam a bõrömben. Kérlek, folytasd a történetet, már nagyon vártam!
-
Rintelki Anator nagyon hosszú ideig aludt, majdnem egy teljes napig. Álmok
gyötörték, melyben újra megküzdött a renegáttal, aki végül egy hatalmas
és irtóztató lénnyé változott, aki maga volt az Ellenség. De mielõtt a
szörny darabokra tépte volna, mindig átcsusszant egy másik, még kellemetlenebb
álomba. Mégis, amikor felébredt, valamennyire kipihentnek érezte magát.
Ahogyan elõzõ nap is elhatározta, a remete felé vette az útját. A Hegy
minden szintjének megvolt a magának való, a szinttõl távol élõ, a közösségtõl
magát elhatároló magányos galetkije. Az õ szintjén élõ öreg, töpörödött
fickó volt, néhányan azzal tréfálkoztak, hogy olyan idõs, hogy még a felszínen
élt, és a Számûzetéskor egyike volt az elsõknek, akik a Hegymélybe érkeztek;
és hogy azért van még mindig közöttünk, mert mogorva és magának való természete
miatt lelkét az õsök szellemei nem akarták befogadni. Akárhogyan is, a
remete valóban egy különc volt, és a nevét nem tudta senki. Egy meredek
sziklafal tövében élt, távol a település zajától. Amikor Anator felkereste,
az apró fickó épp a barlangja elõtt ült, lehunyt szemmel. Meditált vagy
aludt, Anator nem tudta megállapítani, de semmiképp sem akarta megzavarni.
Elég hosszú idõ telt el úgy, hogy csak bámulta a remetét, és várt, mikor
egyszercsak a fickó szeme felpattant.
- Mit akarsz?
- Ööö... üdvözöllek,
nemes remete. Egy fölöttébb érdekes dilemmán van, amire úgy tûnik, csak
te tudsz választ adni.
A remete felvonta a szemöldökét, a mozdulat talán
érdeklõdést, talán kétkedést fejezett ki, talán mindkettõt.
- Nos, essünk
túl rajta, mondd el, miért zavartad meg szokásos napi meditálásomat?
- Amióta ideköltöztem, szagokat érzek, néha... furcsa, émelyítõ bûzt, amit
rajtam kívül senki más. És a levegõ tapinthatóvá válik, nagyon, nagyon
kellemetlenül tapinthatóvá. A csatornaszinten találkoztam egy renegáttal,
aki azt állítja, szintén rendelkezik ezzel a képességgel. - itt suttogóra
fogta a hangját. - azt mondta, ez az Ellenség ügynökének a bûze. Meg, hogy
te többet tudsz majd errõl mondani.
A remete hosszasan, csendben nézett
maga elé, majd végül Anatorra emelte a tekintetét.
- A helytartó galetkije
vagy? Ez valami teszt? Még nem volt elég... - amikor azonban meglátta Anator
õszinte döbbenetét, bólintott. - Rendben, látom, hogy igazat beszélsz.
Emlékszem a renegátra, járt nálam. - újabb, hosszú szünet. - Senki nem
hitt neki, csak én. Mert én tudtam, hogy igazat beszél. Én találkoztam
lénnyel. - A remete szeme a távolba tekint, szemében valami kimondhatatlan
félelem tükrözõdik. - Kevesen tudják, de csak... tíz évvel vagyok idõsebb
nálad. A testem a találkozásba öregedtem bele, és még a templomban sem
tudtak segíteni rajtam. Elsorvadt, egyszerûen attól, hogy láttam. És akkor,
én is éreztem a szagot, az érzés hasonló volt ahhoz, amit leírtál. Kutatni
kezdtem utána, információkat gyûjteni. Rengeteg idõt töltöttem a könyvtárakban,
õsi, senki által nem olvasott feljegyzéseket tanulmányozva, és megdöbbentett,
amit találtam.
Troy abbahagyja a mesélést, és hosszan bámul rád.
-
Csupasz Szív, neked sem ártana néha ellátogatni a könyvtárba. Nézz utána,
te mit találsz az Ellenségrõl? Holnap folytatjuk! [A bárdot a következõ
fordulódban a K 99 paranccsal keresheted, de ne felejtsd el elõtte felkeresni
az akadémiát.]
(6. kaland:) Ellátogatsz a vegetáriánus kerthez. Épp két púpos molad lakmározik,
tépi ki a növényeket gyökerestül! Rájuk rontasz. Ellenfeleid 2 púpos molad
(#26).
*** 1. KÖR *** Megindulsz az 1. púpos molad felé. Már ott is vagy! Az 1.
púpos molad feléd rohan. A 2. púpos molad odajön hozzád. Megtámadod az
1. púpos moladot. Kitátod a szádat, és tüzet lehelsz! Ellenfeledet elborítják
a lángnyelvek.
(17 ép-t sebeztél). Az 1. púpos molad rád támad. Gyorsan
feléd lendít jobb karmával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik.
Vámpirizál. Lecsap rád bal karmával. Mellé! A 2. púpos molad rád veti
magát. Feléd suhint jobb karmával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja.
Vámpirizál. Feléd suhint bal karmával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja.
Vámpirizál. Regenerálsz (+3 ép)
*** 2. KÖR *** Megtámadod az 1. púpos moladot. Tüzet lehelsz ellenfeledre.
(14 ép-t sebeztél). Az 1. púpos molad halálos sebet kapva a földre zuhan.
A 2. púpos molad rád támad. Odacsap neked jobb karmával.
(1 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd szúrja. Vámpirizál. Feléd suhint bal karmával.
(1 ép-t sebzõdtél).
Tüskéid sebzik. Vámpirizál. Regenerálsz (+2 ép)
*** 3. KÖR *** A 2. púpos molad téged támad. Rád vág jobb karmával.
(1
ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Vámpirizál. Odacsap neked bal karmával.
(2 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Vámpirizál. A 2. púpos molad
hörögve elterül. Regenerálsz (+3 ép)
[A csatában összesen 73 sebzést okoztál, és 8 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+59%).
Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Magadhoz veszed a zsákmányt, ami 2 drágakõ, 2 molad púp és egy maszk.
Huh, ez kemény csata volt! Elégedetten térsz vissza Morgó Emhillel, a moladok
púpjait viszed magaddal igazolásképp. Az elöljáró örömmel fogad, a válladat
veregeti, és jutalmul átnyújt egy khaldoran övet. Megköszönöd az ajándékot,
és távozol.
[ld. enc.]
(+1 hõsiesség pont.)
(+1 képességpont.)
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 165.]
be 7 |
meglátogatod a 7. épületet |
Az elöljáró palotája a szint szívében, a többi fontos épület mellett található.
Egy hatalmas és díszes kõépület, amely a többi építmény fölé emelkedik.
Tisztelettel léped át kapuját. A szint elöljárója,
Morgó Emhil egy nagydarab,
tüskés bõrû, egyszemû, csápokat lóbáló galetki személyesen fogad. Hellyel
kínál, és beszélgetni kezd veled:
- Örülök, hogy látlak, Csupasz Szív.
Látom, rengeteg ráérõ idõd van, talán tudsz nekem segíteni. Pár napja összevitatkoztam
a boltossal valami apróságon többek szeme láttára. Szeretném egy kicsit
megleckéztetni, de nem akarok hivatalosan fellépni vele szemben, nehogy
azt gondolják, hogy visszaélek a hatalmammal. Arra gondoltam, hogy megpróbálhatnál
belopódzni a bolt mögötti lakásába, és mondjuk az ágyára valami ravasz
kis csapdát bütykölhetnél. Nem kell, hogy komoly baja essen, az a lényeg,
hogy rádöbbenjen, õt is érhetik meglepetések. Ha megteszed, természetesen
komoly jutalomra számíthatsz.
(16. kaland, összesen 35 TVP-t igényel.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 160.]
k 16 18 369 |
kaland elvállalása |
(16. kaland:) Ismerve a boltos arcpirító árait, Te is úgy gondolod, hogy
egy kis nevelés ráférne. Elkocogsz a bolt felé, és felderíted a terepet.
A bejárat környékén sokan mocorognak, ott nem igazán tudnál észrevétlenül
bejutni. Elgondolkozol, mit is tegyél.
[IQ próba 8-as küszöbre: sikeres]
Hirtelen eszedbe jut a megoldás. A bolt mellett volt egy gyanús elhagyatott
kis barlang. Egészen biztos vagy benne, hogy egy ilyen ravasz boltos kiépített
valami hátsó bejáratot a boltjához, és az nem lehet máshol, mint abban
a barlangban. Megpróbálsz feltûnés nélkül beosonni.
[Lopakodás próba
5-ös küszöbre: sikeres]
Kivárod a megfelelõ pillanatot, amikor a testõrök figyelmét eltereli egy
izgalmasnak ígérkezõ utcai bunyó. Már bent is vagy a barlangban. Villámgyorsan
körbenézel. Nyomokat veszel észre, amik a barlang leghátsó részébe vezetnek,
a fal egy darabjához. Nyilván egy titkos ajtó van itt.
[Ügyesség próba
7-es küszöbre: sikeres]
Alaposan megnézed az alig kivehetõ ajtót, majd egy ügyes mozdulattal megnyomod.
Éppen a megfelelõ helyre nyúltál, és az ajtó kitárul. Egy sötét folyosón
találod magad. Egyszer csak mozgást veszel észre szembõl. Ellenfeled egy
harci törpe (#36).
*** 1. KÖR *** Megrohamozod a harci törpét. A harci törpe közelebb jön,
hogy támadhasson. Támadod a harci törpét. Rávágsz bal karmoddal.
(13 ép-t
sebeztél). Roncsolod bõrét. Rúgsz jobb lábaddal.
(23 ép-t sebeztél). A
harci törpe rád veti magát. Meglengetve egy harci fejszét, megpróbál eltalálni.
(5 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+4 ép)
*** 2. KÖR *** Támadod a harci törpét. Rávágsz bal karmoddal.
(13 ép-t
sebeztél). Rúgsz jobb lábaddal. Ez mellément. A harci törpe halálos sebet
kapva a földre zuhan. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 49 sebzést okoztál, és 5 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+40%).
Összegyûjtöd a "kincset": egy törpe pikkelyvért és egy harci fejsze.
Érdekes szolgái vannak a boltosnak. Most támadt egy kis üresedés, de ez
nem a Te gondod. Tovább kocogsz a folyosón és egy ajtót pillanatsz meg,
ami persze zárva van.
[Zárnyitás próba 6-os küszöbre: sikeres]
Szerencsédre az akadémián éppen egy ilyen záron tanultad meg a zárnyitás
mûvészetének alapjait, így ez sem okoz különösebb gondot. Halkan kitárod
az ajtót, és örömmel veszed észre, hogy éppen a hálószobában vagy. Elõszeded
a cókmókod, és egy nekiállsz egy jó kis csapda felállításához. Amikor lefekszik
a boltos jó kis meglepetés fogja érni.
[Csapdakészítés próba 6-os küszöbre:
2 hõsiesség pont árán sikeres]
Amint kész vagy, összepakolsz, és visszahúzódsz a folyosóra. Az ajtót szépen
visszazárod, és kíváncsian várakozol. Szerencséd van, pár perc múlva meghallod
a boltos hangját.
- Na ez jó kis üzlet volt, igazán megérdemlek egy kis
pihenést.
A következõ pillanatban fájdalmas üvöltést hallasz. Szóval mûködött
a dolog! Gyorsan eltûnsz a környékrõl. Az elöljáró boldogan fogad, és háromszor
is elmesélteti veled a történetet. Végül így szól:
- Megszolgáltál a jutalomért,
remélem a boltos is megtanulja, hol a helye.
Ezzel átnyújt neked egy kis
zacskóban 50 aranyat és egy suhanó csizmát.
[ld. enc.]
(+1 képességpont.)
(+1 hõsiesség pont.)
(18. kaland:) Ezt a feladatot még meg sem kaptad.
(369. kaland:) Megkeresed a kõomlást. Az a fehér dolog már nincs ott a tetején,
de ha már idáig eljöttél, mindenképp érdemes felmászni, határozod el. Többszörösen
biztosítva magadat, mászol fölfelé.
[Mászás próba 6-os küszöbre: sikeres]
Baj nélkül felértél a kõomlás tetejére.
Hatodik érzéked veszélyt jelez. Támadók! Ellenfeleid 2 polipfej (#14).
*** 1. KÖR *** Az 1. polipfej irányába mozogsz. Az 1. polipfej közelebb
jön, hogy támadhasson. A 2. polipfej odajön hozzád. Támadod az 1. polipfejet.
Elõre szúrsz bal karmoddal.
(17 ép-t sebeztél). Megeresztesz egy jól irányzott
rúgást jobb lábaddal.
(23 ép-t sebeztél). Az 1. polipfej halálhörgés közepette
a földre zuhan. A 2. polipfej téged támad. Ostorként csattant bal csápjával.
Nem talált. Tekergetve suhint bal csápjával. Félrehajoltál. Körbe-körbe
forgatva üt jobb csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik.
Lesújt rád jobb csápjával. Kacagsz a nevetséges próbálkozáson. Regenerálsz
(+1 ép)
*** 2. KÖR *** Megtámadod a 2. polipfejet. Lecsapsz bal karmoddal.
(16
ép-t sebeztél). Megeresztesz egy jól irányzott rúgást jobb lábaddal.
(20
ép-t sebeztél). A 2. polipfej halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 82 sebzést okoztál, és 1 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+26%).
Keresgélsz egy kicsit, és aki keres, talál: egy hõsiesség itala.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 50% lélekenergia.
Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
[55 TVP-t használtál fel, maradt még 105.]
m 4 9 3444 14 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 4,9) Csendben meghajolsz, mielõtt átléped a Csarnok kapuját.
(M 4,10) Merre tovább? Délre! A barlang, ahová érsz, nem éppen elhagyatott,
és a bentlakók lelkesen védelmezik otthonukat. Ellenfeled egy orgling
szolga (#23).
*** 1. KÖR *** Megközelíted az orgling szolgát. Az orgling szolga közelebb
jön, hogy támadhasson. Támadod az orgling szolgát. Gyorsan felé lendítesz
bal karmoddal.
(16 ép-t sebeztél). Vastag bõrét szaggatod. A hasát célzod
jobb lábaddal.
(24 ép-t sebeztél). Az orgling szolga halálos sebet kapva
a földre zuhan.
[A csatában összesen 40 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+25%).
Elteszed a zsákmányt, ami egy õskõ és 14 arany. Megéheztél. Szádba tömöd
az ízletes falatokat. (+12% jóllakottság.)
(M 3,10) Nyugati irányba folyatod utadat. Egy óriási mancsokkal felszerelt,
fekete bõrû, vörösen izzó szemû galetki toppan eléd. - Egy egyszerû próbát
kell kiállnod! - mondja. A galetki különbözõ apró feladatokkal a gyorsaságodat,
fürgeségedet teszteli.
[Gyorsaság próba 5-ös küszöbre: sikeres] - Kevés
torzszülött tud elõled elmenekülni - biccent a galetki.
(M 2,10) Nyugat felé folytatod a felderítést. A sötétbõl egy halvány szellemalak
bontakozik ki. Alázatosan meghajolsz elõtte, míg õ elmondja, hogy milyen
próbát kell kiállnod. Egy feladatot kell megoldanod! Ha nem sikerül, fordulhatsz
vissza:
Történt egyszer, hogy egy öreg paraszt elindult, hogy eladja
Ilikiral városában a terményét. Útközben számolta a lépéseit - 71 alkalommal
számolt el 100-ig, míg elért Uvar város fõterére. Mivel innen már nem vezetett
tovább út, elõvette iránytûjét, 51 fokot elfordult balra, és erre ment
tovább, míg végül újabb 85 százas lépés után érkezett meg Ilikiral városába.
Este a paraszt gondolt egyet, és egyenesen ment haza, Uvar érintése nélkül.
Rájött, hogy sokkal rövidebb így az út! Vajon hányszor száz lépéssel ért
haza? (max. 5-öt tévedhetsz)
Hmmm... nehéz! Majd késõbb kitalálod.
[ld.
enc.]
(M 2,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 3,9) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 2,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 85.]
mak 1 |
1. makró definiálása/hívása |
ism 3 |
a következõ parancs ismétlése 3 alkalommal |
Elhagyod a labirintust. Mosolyogva hagyod el barlangodat: portyára indulsz.
A szomszédos sziklaperem fölé vájt barlangokat látogatod meg. Fõ a változatosság!
Na végre, találtál egy megfelelõ barlangot. A jelzés alapján, a lakóval
baráti társalgás lesz.
Ahogy beljebb lépsz, biccent feléd
AVR-D Korg, egy fekete bõrû, fehér hajú,
sárga szemû, gonosz tekintetû férfi. Felszerelése: Xantin bõröve, utazóköpeny,
malachit karkötõ, díszes fejék. A kölcsönös üdvözlések után kényelembe
helyezitek magatokat a földön, és kirakjátok az ennivalót a padló közepére
terített takaróra. Micsoda finomságok! Nem kell sokáig biztatni: máris
enni kezdtek. Étkezés után az erõsebb torzszülöttek harcászati elemzésébe
kezdtek: hosszan beszélgettek arról, melyiknek mi a gyenge pontja. Nos,
elõbb-utóbb minden galetkinek szüksége lehet egy másodlagos támadási formára...
Nocsak, hogy elrepült az idõ! Sajnos menned kell. Elköszönsz vendéglátódtól.
(+5% jóllakottság) A beszélgetés alatt új ismerettel gyarapodtál, megtudod,
mi az a méregellenállás itala.
[ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 85.]
Még a végén ellustulsz: gyerünk portyázni! Rövid túra után lakott barlangok
közé érsz. Valamiben megakad a szemed. Nocsak, itt
tejfonál nõ! 1 darabot
sikerül begyûjteni. Nem habozol sokat, választasz egy barlangot. A jelzés
alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
A galetki, aki itt lakik
Zraw a pusztító, egy fekete bõrû, kék hajú, szürke
szemû férfi. A Mutánsok klánjának embrió rangú tagja. Felszerelése: bíbor
láncing, kristályamulett, bronzmedál, a sav vándorcsizmája, az egyensúly
gyûrûje, fekete nadrág, szivárvány karkötõ, nagy pajzs, szárnyas sisak,
sárgaréz nyaklánc, csatos öv. A kölcsönös üdvözlések után kényelembe helyezitek
magatokat a földön, és kirakjátok az ennivalót a padló közepére terített
takaróra. Micsoda finomságok! Nem kell sokáig biztatni: máris enni kezdtek.
Misztikus, szörnyûséges dolgokról kezdtek el beszélgetni: a Thargodanok,
az Ellenség... Még a Kimondhatatlan Nevûekrõl is ejtetek néhány bátortalan
szót. Mintha kicsit lehûlt volna a barlang levegõje... Megköszönöd a vendéglátást,
összeszedelõdzködsz, és a baráti búcsúzkodás után távozol. (+6% jóllakottság)
Tudásod gyarapodott, megtudod, mi az a szkritter csatahólyag.
[ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 75.]
Kedved támad egy csöpp baráti portyázgatásra. Barlangokat keresel, amelyeken
a jelzés a kihívás elfogadását jelenti. Meglátsz valamit a fal tövében.
Hohó, ez
tejfonál ! Leszedsz 1 adagot. Nem telik sok idõbe, és találsz
egy alkalmas helyet. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
Szertartásosan üdvözöl
Cliambert Sloant, egy fekete köpenyt viselõ, jeges
tekintetû, jó kedélyû férfi. A Halhatatlanok klánjának alázatos rendtag
rangú tagja. A következõket látod nála: parittya, szimbólum, malachitgyûrû,
a káosz halálos mellvértje, bronzmedál, vándorcsizma, nagy pajzs, a torony
karkötõje, a tudós rövid tõre, szárnyas sisak, a Tél ezüstlánca, a káosz
végzetes szimbóluma. Máris otthonosan érzed magad vendéglátód barlangjában.
Cliambert Sloant mosolyogva hellyel kínál, majd õ maga is lehuppan. Hohó,
micsoda finomságok vannak itt elõkészítve! Máris falatozni kezdtek. Az
evés befejeztével izgalmas beszélgetésbe bonyolódtok, a téma: vajon hogyan
nézhet ki az Ellenség? Mit csinál most odakint? A szó aztán a közelmúlt
kalandjaira terelõdik, mindketten eldicsekedtek gyõzelmeitekkel. Megköszönöd
a vendéglátást, összeszedelõdzködsz, és a baráti búcsúzkodás után távozol.
(+9% jóllakottság) Tudásod gyarapodott, megtudod, mi az a káoszmágus.
[ld.
enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 65.]
ism 3 |
a következõ parancs ismétlése 3 alkalommal |
Itt az ideje egy kirándulásnak a torzszülöttek közé! Egy szûk járatban való
kúszás-mászással közelíted meg a torzszülöttek szintjét. Idelent csend
honol, csak a víz csöpögését hallani. A fattyak nyilván rejtõzködnek. Rövid
kutatás után megpillantasz egy torzszülöttet. Menekülni próbál, üldözni
kezded. Egyenest a fészkébe menekül a bolond! Ellenfeled egy albinó pók
(#32).
*** 1. KÖR *** Az albinó pók irányába mozogsz. Az albinó pók máris elõtted
terem! Megtámadod az albinó pókot. Rávágsz bal karmoddal.
(19 ép-t sebeztél).
Érzékeny pontot próbálsz eltalálni jobb lábaddal.
(25 ép-t sebeztél).
Az albinó pók halálos sebet kapva a földre zuhan.
[A csatában összesen 44 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+25%). Összefut a nyál a szádban. Az ételre veted magad. (+12% jóllakottság.)
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 55.]
Úgy döntesz, hogy vadászol egyet. Felkészülve testben és lélekben, elindulsz,
hogy elejts egy vagy több torzszülöttet. Egy bûzös aknában ereszkedsz alá.
A sötétbõl furcsa neszeket hallasz. Nem vitás, ugrásra kész torzszülöttek
várnak rád. Lábdobogást hallasz. Valaki közeledik! Elmosolyodsz. Ellenfeled
egy árnymanó suhanc (#18).
*** 1. KÖR *** Megközelíted az árnymanó suhancot. Az árnymanó suhanc feléd
rohan. Az árnymanó suhancot próbálod megsebezni. Felé suhintasz bal karmoddal.
(15 ép-t sebeztél). Megeresztesz egy jól irányzott rúgást jobb lábaddal.
(21 ép-t sebeztél). Az árnymanó suhanc halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 36 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia
(+25%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Elrakod a zsákmányt, ami egy fogazott tõr, 19 arany és egy hamis arany.
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 42.]
Úgy döntesz, hogy vadászol egyet. A szokásos izgalom lesz rajtad úrrá, ahogy
lemászol a csatornarendszer szûk és sötét folyosói közé. Huh, leértél a
csatornaszintre. Nevéhez hûen, a levegõt betölti a csatornák dögletes bûze.
Ahogy továbbindulsz, valami megmoccan az árnyak között. Odaveted magad,
mire elõugrik valami! Ellenfeled egy jégmedúza (#22).
*** 1. KÖR *** Megrohamozod a jégmedúzát. A jégmedúza máris elõtted terem!
Támadod a jégmedúzát. Lesújtasz bal karmoddal.
(19 ép-t sebeztél). Elõrerúgsz
jobb lábaddal.
(21 ép-t sebeztél). A jégmedúza halálos sebet kapva a földre
zuhan.
[A csatában összesen 40 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+26%). Összegyûjtöd
a "kincset": egy nordkristály.
[16 TVP-t használtál fel, maradt még 26.]
be 5 |
meglátogatod az 5. épületet |
Elmész az arénába. Ez egy hatalmas barlang, középen üres térséggel, oldalt
sziklapadokkal. Jelenleg üres. Odamész az arénamester kabinjához. A vén
galetki feléd fordul. Fõhajtással köszöntöd, és közlöd, hogy torzszülöttekkel
szeretnél csatázni. Az arénamester bólint, és amíg kifizeted a belépti
díjat, 10 aranyat, elõkészítik a harcot. Ezalatt megtudtad, hogy a jelenlegi
bajnok Avvocato Terrasini, az általa legyõzött akadály egy voharai szellem
(#121). Huh, máris harcolhatsz! Ellenfeled egy csontváz harcos (#68).
*** 1. KÖR *** A csontváz harcos feléd mozog. A csontváz harcos irányába
mozogsz. A csontváz harcos téged támad. Rozsdás kardot forgatva támad.
(7 ép-t sebzõdtél). A csontváz harcost próbálod megsebezni. Felé döfsz
bal karmoddal.
(16 ép-t sebeztél). Hasba próbálod rúgni jobb lábaddal.
(25 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+4 ép)
*** 2. KÖR *** Támadod a csontváz harcost. Kimeresztve, elõre suhintasz
bal karmoddal.
(19 ép-t sebeztél). Érzékeny pontot próbálsz eltalálni
jobb lábaddal. Mellétrafáltál. A csontváz harcos hörögve elterül. Regenerálsz
(+3 ép)
[A csatában összesen 60 sebzést okoztál, és 7 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+56%). Elteszed a zsákmányt, ami egy törpe pikkelyvért, 5 drágakõ és
egy rozsdás kard.
[ld. enc.] A harc alatt nézõközönség gyûlt össze, tapsolnak,
teljesítményedet látva. Az arénamester átadja a jutalmat, 50 aranyat. [10
TVP-t használtál fel, maradt még 16.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +7 galetki
erõt és +16 hírnevet kaptál. A kör során összesen 424 sebzést okoztál,
és 21 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp
8 képességpontot
kapsz. Errõl a fordulóról 16 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt,
amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
230 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Csupasz Szív, egy kis aranyos, simogatni való házikedvenc
férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: puhányszint (2. szint). Táplálkozásod:
micinista. Ez a 26. fordulód.
|
[1] erõ: |
8 (9) / 3.30 |
[2] IQ: |
6 (7) / 5.25 |
[3] ügyesség: |
5 (7) / 0.70 |
[4] egészség: |
4 / 3.96 |
[5] mágia: |
3 / 1.05 |
[6] gyorsaság: |
9 (8) / 1.03 |
[9] Méret/ép: |
69 / 69 |
Min. méret: |
66 |
Barlangméret: |
69 |
|
|
Varázspont: |
28 / 28 |
Képességpont: |
18 / 92% |
Hõsi pont: |
62 (5) |
Tám.bónusz: |
8% |
Véd.bónusz: |
21% |
Galetki erõ: |
212 / 134 |
Hírnév : |
382 |
Jóllakottság: |
200% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
5 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
1 (0) |
Torzsz. csaták: |
188 (8) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
179 (8) |
Leölt torzszülött: |
209 (10) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
3 (0) |
|
A Tisztogatók Klánjának (#14) tagja vagy.
Rangod: csatornapatkány (6)
Speciális képességeid:
+2 sebzés torzszülöttek ellen ütésre és leheletre.
Aktív Klánküldetéseid:
1.) Terminálj öt protolisk lárvát. [számláló:
3] 2.) Hozz 8 nordkristályt. 3.) Ölj öt kisebb agyszívót. |
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[10] tûzlehelet: |
7 (9) / 3.07 |
[15] regeneráció: |
4 (8) / 0 |
[16] tüskés bõr: |
4 (6) / 0 |
[17] vastag bõr: |
5 / 0 |
[18] tûzimmunitás: |
4 (5) / 0.40 |
[22] imm.mérg.gázra: |
3 (4) / 0 |
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[45] csapdakészítés: |
3 / 0.05 |
[46] csapdaészlelés: |
3 / 0.36 |
[47] zárnyitás: |
3 / 2.35 |
[48] mászás: |
5 / 1.08 |
[54] kereskedelem: |
5 / 3.20 |
[57] gyógynövények: |
3 / 0.20 |
[58] nyomkeresés: |
3 / 0.10 |
[62] lopás: |
3 / 0.10 |
[64] átokszórás: |
3 (5) / 0.20 |
[65] álcázás: |
8 / 0 |
[66] lopakodás: |
4 / 0.45 |
[68] zene: |
2 / 0.05 |
|
VÉGTAGOK |
|
|
bal karom |
[100] méret: |
6 / 0 |
[101] szakért.: |
9 / 0.72 |
[102] roncsolás: |
4 /
0 |
|
jobb láb |
[103] méret: |
8 / 0 |
[104] szakért.: |
8 / 3.20 |
|
|
|
|
VARÁZSLATOK & PSZIK |
|
|
[15] jégpajzs: |
1 / 0 |
|
|
|
|
MAKRÓID |
1. Makró |
ism 3 |
p |
ism 3 |
vd |
|
2. Makró |
gy |
pv 1 |
p |
pv 8 5 3 4 |
|
HARCI PROGRAMOD |
1: tûzlehelet használata ha ellenfeled #13. Prioritás: 100. |
2: Közelharc támadás ha ellenfeled #108. Prioritás: 50. |
3: Közelharc támadás ha ellenfeled galetki. Prioritás: 60. |
FELTÉTELES PARANCSAID GY 60 6 30 50;
VI erõ:150% ép:25%;
PV 8 5 3 4;
PSZ 48 47 54 66;
BA 30;
ÁTADÁS PARANCSAID: A 4897 20 2; VG 4897 146 1; VG 4897 1660 1; VG 4897
146 6;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #489 (25. forduló).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
|
1 a nyomkeresés fejpántja (#194) |
* |
1 a pontosság kerek pajzsa (#4211)
|
* |
1 a regenerálódás utazóköpenye (#24536) |
* |
1 a sün díszes fejpántja (#24956) |
|
1 díszes fejék (#135) |
|
1 kerek
pajzs (#1061) |
|
1 khaldoran öv (#137) |
|
1 maszk (#1090) |
|
1 suhanó csizma (#195) |
|
3 törpe pikkelyvért (#4) |
* |
1 Xantin bõröve (#169) |
Ékszerek, kincsek |
* |
1 a küzdelem malachit karkötõje (#20591) |
|
1 a mágia nyaklánca (#3430)
|
* |
1 a regenerálódás karikaszimbóluma (#24611) |
* |
1 a titán fülbevalója (#5755) |
|
1015 arany (#1) |
* |
1 az egyensúly
gyûrûje (#213) |
* |
1 bronzmedál (#207) |
|
28 drágakõ (#2) |
|
29 hamis arany (#809) |
* |
1 szivárvány karkötõ (#139) |
Felszerelés |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
|
1 kötél (#128) |
|
1 õskõ (#8) |
|
1 varázskõ (#210) |
Fegyverek |
|
3 fogazott tõr (#6) |
|
2 harci fejsze (#12) |
|
1 kard (#1315) |
|
12 kerek kõ (#11) |
|
2 kés (#5) |
|
1 lándzsa (#1330) |
|
1 parittya (#10) |
|
1 rozsdás kard (#131) |
|
1 tõr (#1300) |
Varázsitalok és füvek |
|
2 fehér gyógyital (#50) |
|
3 gyilkos boróka (#27) |
|
1 hõsiesség itala
(#52) |
|
5 liánvirág (#24) |
|
4 mátekel gomba (#21) |
|
3 mitulen fû (#20) |
|
1 ragálygomba (#26) |
|
3 tejfonál (#28) |
|
1 tûzlehelet itala (#53) |
|
14 üvegcse (#14) |
|
2 védelem itala (#59) |
|
9 winropu moha (#22) |
Egyéb kacatok |
|
1 bolhedor szárny (#15) |
|
1 elektronit (#141) |
|
2 lemúr hártya (#161)
|
|
4 mandibula (#157) |
|
7 molad púp (#16) |
|
1 molitár háj (#165) |
|
3 nohnetár gumó (#212) |
|
1 nordkristály (#146) |
|
1 pirgamit (#152)
|
|
1 sárga gömb (#136) |
A szürkével jelölt tárgyakra szerintünk már nincs
szükséged, csak a helyet foglalják. Ha az EE parancs egyik paraméterének
7-est adsz meg, az összes ilyen tárgyadat eladod (ami nem eladható, azt
eldobod). Természetesen nem adsz el / dobsz el KF-elt, vagy feneketlen
zsákban levõ tárgyat. |
|
Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 123 arany (#1), 1 hamis arany
(#809), 7 drágakõ (#2), 2 molad púp (#16), 1 maszk (#1090), 2 tejfonál
(#28), 1 khaldoran öv (#137), 1 suhanó csizma (#195), 1 fogazott tõr
(#6), 2 törpe pikkelyvért (#4), 1 harci fejsze (#12), 1 hõsiesség itala
(#52), 1 õskõ (#8), 1 rozsdás kard (#131).
Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 1 nordkristály (#146).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
KHALDORAN ÖV (137. TÁRGY) A khaldoran öv egy díszes bõröv, rajta kékre
festett állatmintákkal. Korlátozott mágikus képességekkel bír, egészségedet
megnöveli eggyel, amíg viseled. Ezenkívül dicsõséges trófea, hiszen csak
olyanok kaphatják meg, akik valamilyen szolgálatot tettek egy galetki elöljárónak.
A SUHANÓ CSIZMA (195. TÁRGY) Bármely galetkinek szüksége lehet arra,
hogy észrevétlenül jusson el valahova. E csizma igen sokat segíthet. A
legfinomabb bõrbõl és némi varázstudásból készített lábbeli kettõvel növeli
a lopakodás képességet +3% védekezést ad.
LOGIKAI FELADVÁNYOK Az Õsök Csarnokában könnyebb-nehezebb logikai feladványokat
kapsz. A megfejtésükhöz az M parancsnak adj ki egy 8{megfejtés} paramétert,
mielõtt a rejtvényre lépnél. Pl. a csarnok 10,11-es mezõjén van egy rejtvény,
amelynek a megfejtése 135. Tehát a parancs:
M 9 11 8135 2
Azaz belépsz
a 9,11-es mezõn, beírod, hogy 135 lesz a megfejtés, és lépsz keletre, ahol
a rejtvény van. Ha nem tudod a megfejtést, 1 KNO árán, egy üres 8-as paranccsal
is átmehetsz a rejtvényen, de ennél jobban jársz, ha megfejted. Az alábbiakban
következzék néhány jótanács, ha valamelyik rejtvény túl nehéznek tûnne.
Elõször is, a legtöbb rejtvényben valamilyen ismeretlenek szerepelnek.
Pl. X orgling... vagy Y hordó bor. Nyilván ezek értékét kell megfejteni.
A megfelelõ matematikai képlettel persze ezek gyorsan megoldhatók, de mi
van, ha ezeket nem ismered? Akkor se ess kétségbe! Ezek az X és Y ismeretlenek
néhány próbálkozásból kitalálhatók. Pl. a rejtvény azt mondja, hogy két
hordó és három üveg az nyolc aranyért kelt el, de négy hordó és egy üveg
hatért, akkor ez a matematika nyelvére lefordítva, 2X+3Y=8 és 4X+Y=6. Ennek
a megfejtése nem túl nehéz még akkor sem, ha elkezded végigpróbálgatni
a lehetséges X és Y értékeket. (X=1 és Y=2 lesz.) A városba elinduló parasztól
szóló rejtvénynél nem kell ismerned a koszinusztételt, elég egyszerûen
elõvenni egy szögmérõt és egy vonalzót, lerajzolni a háromszöget és lemérni
a távolságot (vigyázz, a feladat beugrató, hiszen a háromszög szöge 180
fok mínusz amennyit a paraszt elfordult). A számsornál, ha nehéznek tûnik,
nézd meg a számok különbségét. Ha még mindig semmi, nézd a különbségek
különbségét. Elõbb-utóbb lesz valami összefüggés...
Egy tanács: ha sem
te, sem a szüleid nem tudnak a megfejtésben segíteni, fordulj a matektanárodhoz.
Ha neki sem megy a megoldás, akkor marad az üres 8-as...
MÉREGELLENÁLLÁS (51. TÁRGY) A méregellenállás itala egy zöld színû, kellemetlen
ízû kotyvalék, amely egy harc idejére nagyban megnöveli az ellenállásodat
(25%-al) a végtag-mérgekkel szemben (paralizáló, sebzõ méreg, kivéve a
kontakt méreg). A méregellenállás italt ugyanúgy használhatod, mint a védekezõ
varázslatokat, rakd be valamelyik varázslat listádba vagy állítsd be a
használatát a harci programodban.
SZKRITTER CSATAHÓLYAG (580. LÉNY) Ez a rovar óriásira felfújta torát,
amelyrõl látszólag bénán csüngenek le csápjai. Ha azonban a csatahólyag
közelébe mész, csápjai villámgyorsan lecsapnak, megbénítják ellenfelüket,
és ezután a rovar elektromos leheletével süti ellenfelét ropogósra.
KÁOSZMÁGUS (91. LÉNY) A káoszmágusok töpörödött, lila mágiahasználók,
számukra a varázsenergia alkalmazása oly természetes, mint neked egy ellenfél
felfalása. A káoszmágus nem törõdik a védekezéssel, csak a pusztításra
koncentrál: tûzgolyóval és mindenféle egyéb tömegpusztító varázslattal
köszönti vendégeit. Mágiafalók és zöldvérûek számára ízletes csemegét jelent.
ROZSDÁS KARD (131. TÁRGY) Hát, ezt a fegyvert eléggé régen kovácsolták,
és annyi rozsda borítja, hogy egyszerûbb új kardot kovácsolni, mint ezt
levakarni róla. A rozsdás kard a lehetõ leggyengébb választás, ha fegyvert
akarsz használni, hiszen mindössze 2D6-ot sebez, és használatakor kapsz
-10% támadást.