Karakterszám: |
2092 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
20 |
Játékhét: |
533 |
E
forduló ára: |
15 zs. |
Maradék zseton: |
500 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2022. már. 29. 13h:42' |
A következõ
fordulód táplálható: 2022. már. 30. |
|
E-mail!
AROTHON KALANDJAI
Kissé már éhezel, ezért csak 36 életpontról kezdesz. Megtudod, hogy a Hegy
leghíresebb galetkije
Morq Fan Gor, egy magas, vékony testû, szikrázó szemû,
kiváncsi természetû, tréfálkozó férfi. (hírneve 32700.) A te szinteden
a legnevesebb
Night Wolf, egy szürkés-kék bõrû, kék szemû, tüskés fejû,
emberre hasonlító férfi. (hírneve 1497.)
Pihenésedet nyugodtan töltötted a barlangodban.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 274.]
be 3 |
meglátogatod a 3. épületet |
Ellátogatsz az ébenfekete varázslótoronyhoz. Egy sötét csuklyás mágus fogad.
Megkapod a szinten megtanulható új varázslatok listáját. Ezeken felül persze
minden, korábbi szinten is ismert varázslat tanulható (ha volt ilyen).
Zárójelben a varázslat sorszáma, a szükséges Intelligencia szint, és az
arany ár látható: energiatüske (#10, IQ8, 70ap) elektromos kéz (#11, IQ6,
50ap) jégcsóva (#13, IQ10, 80ap) vakító fény (#14, IQ7, 40ap) kisebb gyógyítás
(#27, IQ9, 90ap) óriáserõ (#28, IQ7, 90ap) életszívás (#29, IQ10, 80ap)
csábmosoly (#36, IQ7, 30ap) egokínzás (#37, IQ8, 40ap) dimenziókapu (#149,
IQ11, 50ap) kisebb erõpajzs (#154, IQ8, 40ap) éhínség (#156, IQ11, 80ap)
Elõtotyog egy hajlott hátú, õsz szakállú mágus, és megszólít:
- Gyermekem!
Nem volna kedved segíteni nekem? Szükségem lenne három adag sötét mákra!
- közelebb hajolva, suttogóra fogja a hangját: - villámlehelet italt fõzök!
Cserébe adnék öt winropu mohát és két gyógyító italt. No, áll az alku?
- Majd meglátjuk... - húzódozol.
(2. kaland, összesen 5 TVP-t igényel.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 269.]
Már kopog a szemed az éhségtõl! Ez így nem mehet tovább. Ennivalót kell
szerezned, de azonnal! Az akadémián adnak enni, de dolgoznod kell. Fél
napon keresztül dolgozol egy építkezésen, de cserébe megfelelõ mennyiségû
ennivalót kapsz, amellyel bõségesen jóllaksz. (+50% jóllakottság.)
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 239.]
kno 1 6 |
1. képességre 6 képességpont |
Elköltesz 6 képességpontot az erõ tulajdonságod növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, az erõ tulajdonságod most már 8!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 239.]
h 8 3 |
8. tárgy használata |
Bekapod az õskövet. Máris érzed a hatást! A sok gyakorlás meghozta eredményét,
az ügyesség tulajdonságod most már 8!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 239.]
kno 67 2 |
67. képességre 2 képességpont |
Elköltesz 2 képességpontot a régészet szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, a régészet szakértelmed 6. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 239.]
kno 26 3 |
26. képességre 3 képességpont |
Elköltesz 3 képességpontot a lõfegyver harci képességed növelésére. A sok
gyakorlás meghozta eredményét, a lõfegyver szakértelmed 4. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 239.]
Az idõ tökéletesen alkalmas egy vérbeli portyázásra. Módszeresen kutatsz
más galetkik barlangjai után. Elõbb utóbb csak találsz megfelelõ ellenfelet...
Nini, ez a barlang pont jónak tûnik. A jelzés alapján, a lakóval baráti
társalgás lesz.
Vendéglátód
Falco Vespertinus, egy lángtollú, izzó csõrû, madárfejû galetki
férfi. A Tudósok klánjának diákjelölt rangú tagja. Tárgyai: a nyomkeresés
fejpántja, bõrpáncél, vándorcsizma, bronzmedál, a sav zöld köntöse, az
egyensúly gyûrûje, a sav görbekardja, szivárvány karkötõ. A kölcsönös üdvözlések
után kényelembe helyezitek magatokat a földön, és kirakjátok az ennivalót
a padló közepére terített takaróra. Micsoda finomságok! Nem kell sokáig
biztatni: máris enni kezdtek. Érdekfeszítõ beszélgetésbe kezdtek a mágiáról.
Vajon igaz az a rémhír, hogy egyes varázslatoknak káros mellékhatásai is
vannak? Jóllaktatok és kibeszéltétek magatokat: búcsút intesz vendéglátódnak.
(+9% jóllakottság) Tudásod gyarapodott, megtudod, mi az a hájas worpel.
[ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 239.]
Ellátogatsz a térre. Troy kedves mosollyal veszi át tõled, amit kért, majd
egy hanyag mozdulattal zsákjába süllyeszti.
- Hogy vagy ma, Arothon?
Nem viselt meg túlzottan a vadászat a csatornaszinten? Nem kezdtél el szagokat
érezni?
Gyorsan, ijedten rázod meg a fejed. A lehetõség benned fel sem
merült... Vagyis, igen. A történet lehet, hogy igaz? Nem akarod tudni,
legalábbis most még.
- Köszönöm kérdésedet, semmi bajom, kiválóan érzem
magam a bõrömben. Kérlek, folytasd a történetet, már nagyon vártam!
-
Rintelki Anator nagyon hosszú ideig aludt, majdnem egy teljes napig. Álmok
gyötörték, melyben újra megküzdött a renegáttal, aki végül egy hatalmas
és irtóztató lénnyé változott, aki maga volt az Ellenség. De mielõtt a
szörny darabokra tépte volna, mindig átcsusszant egy másik, még kellemetlenebb
álomba. Mégis, amikor felébredt, valamennyire kipihentnek érezte magát.
Ahogyan elõzõ nap is elhatározta, a remete felé vette az útját. A Hegy
minden szintjének megvolt a magának való, a szinttõl távol élõ, a közösségtõl
magát elhatároló magányos galetkije. Az õ szintjén élõ öreg, töpörödött
fickó volt, néhányan azzal tréfálkoztak, hogy olyan idõs, hogy még a felszínen
élt, és a Számûzetéskor egyike volt az elsõknek, akik a Hegymélybe érkeztek;
és hogy azért van még mindig közöttünk, mert mogorva és magának való természete
miatt lelkét az õsök szellemei nem akarták befogadni. Akárhogyan is, a
remete valóban egy különc volt, és a nevét nem tudta senki. Egy meredek
sziklafal tövében élt, távol a település zajától. Amikor Anator felkereste,
az apró fickó épp a barlangja elõtt ült, lehunyt szemmel. Meditált vagy
aludt, Anator nem tudta megállapítani, de semmiképp sem akarta megzavarni.
Elég hosszú idõ telt el úgy, hogy csak bámulta a remetét, és várt, mikor
egyszercsak a fickó szeme felpattant.
- Mit akarsz?
- Ööö... üdvözöllek,
nemes remete. Egy fölöttébb érdekes dilemmán van, amire úgy tûnik, csak
te tudsz választ adni.
A remete felvonta a szemöldökét, a mozdulat talán
érdeklõdést, talán kétkedést fejezett ki, talán mindkettõt.
- Nos, essünk
túl rajta, mondd el, miért zavartad meg szokásos napi meditálásomat?
- Amióta ideköltöztem, szagokat érzek, néha... furcsa, émelyítõ bûzt, amit
rajtam kívül senki más. És a levegõ tapinthatóvá válik, nagyon, nagyon
kellemetlenül tapinthatóvá. A csatornaszinten találkoztam egy renegáttal,
aki azt állítja, szintén rendelkezik ezzel a képességgel. - itt suttogóra
fogta a hangját. - azt mondta, ez az Ellenség ügynökének a bûze. Meg, hogy
te többet tudsz majd errõl mondani.
A remete hosszasan, csendben nézett
maga elé, majd végül Anatorra emelte a tekintetét.
- A helytartó galetkije
vagy? Ez valami teszt? Még nem volt elég... - amikor azonban meglátta Anator
õszinte döbbenetét, bólintott. - Rendben, látom, hogy igazat beszélsz.
Emlékszem a renegátra, járt nálam. - újabb, hosszú szünet. - Senki nem
hitt neki, csak én. Mert én tudtam, hogy igazat beszél. Én találkoztam
lénnyel. - A remete szeme a távolba tekint, szemében valami kimondhatatlan
félelem tükrözõdik. - Kevesen tudják, de csak... tíz évvel vagyok idõsebb
nálad. A testem a találkozásba öregedtem bele, és még a templomban sem
tudtak segíteni rajtam. Elsorvadt, egyszerûen attól, hogy láttam. És akkor,
én is éreztem a szagot, az érzés hasonló volt ahhoz, amit leírtál. Kutatni
kezdtem utána, információkat gyûjteni. Rengeteg idõt töltöttem a könyvtárakban,
õsi, senki által nem olvasott feljegyzéseket tanulmányozva, és megdöbbentett,
amit találtam.
Troy abbahagyja a mesélést, és hosszan bámul rád.
-
Arothon, neked sem ártana néha ellátogatni a könyvtárba. Nézz utána, te
mit találsz az Ellenségrõl? Holnap folytatjuk! [A bárdot a következõ fordulódban
a K 99 paranccsal keresheted, de ne felejtsd el elõtte felkeresni az akadémiát.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 239.]
m 8 4 824 1122 2333 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 8,4) Izgatottan keresed fel a fajod zarándokhelyét, az Õsök Csarnokát.
(M 8 24) A legközelebbi feladat megoldásánál 24 lesz a válaszod.
(M 8,3) Észak felé mozogsz. Óriási terembe érkezel. Apró, világító pöttyök
kezdenek ide-oda repkedni, és egyszercsak összeállnak egy szellemalakká.
Egy õs materializációja! Nyilván feladatot akar neked adni. Nem is csalatkozol.
A szellem megszólal:
Zuveghar professzor népünk egyik legnagyobb tudósa
volt. Rengeteg kísérletet végzett. Egy ízben polipfej tenyésztésével foglalkozott,
laboratóriumi körülmények között. Azt vizsgálta, bizonyos tápanyagok és
egyéb hatások hogyan befolyásolják, növelik ill. csökkentik a szaporulatot.
Megfigyelte, hogy ha X lény napi fejadagként 3 bogarat kapott, és az állatokat
napi 1 órán keresztül világították meg Y milganddal, a szaporulat 11 volt.
Hasonlóan X állat és Y milgand esetén 5-ös fejadagnál, 2 órás megvilágítás
eredményeképp a szaporulat 19 volt. Amikor pedig ezt az X állatot 4-es
fejadagnál 5 óráig világították a milgandokkal, 22 volt a szaporulat. Talán
ezek után már te is rájöttél, amikor Zuveghar 2-es fejadagot adott X állatnak,
és 9 óráig világította õket meg, mi lett az eredmény. [Ha negatív számot
kaptál, akkor hagyd el a negatív elõjelet, és így írd a számot a 8-as után.]
Bizonyos vagy benne, hogy jól tudod a választ, ezért habozás nélkül válaszolsz.
[24] - Rendben, a válasz tökéletes - hallod a szellemet. Elégedett az õsöd!
(+20% lélekenergia.)
(M 8,2) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 9,3) Merre tovább? Legyen mondjuk kelet. Nicsak, mi van itt! Egy ébenfekete
ládára bukkansz. Nyilván kincs van benne! Ajjaj, nem nyílik. Megpróbálod
ügyesen felnyitni a zárat.
[Zárnyitás próba 6-os küszöbre: sikertelen]
Ha egy kicsit ügyetlen is vagy, az erõd bizonyosan elég lesz. Széttöröd
a ládát. Sikerült! Most pedig lássuk, mi van a ládában: egy köpeny és
egy csizma.
(M 10,3) Körültekintõen mozogsz elõre. A boltíves csarnok kong az ürességtõl.
(M 11,3) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 10,4) Déli irányba folyatod utadat. A barlangszobában, ahová az út vezet,
nincs semmi néhány kövön kívül.
(M 10,5) A négy égtáj közül délt választod. Ahogy belépsz a következõ helyiségbe,
egy alak mozdul feléd. Védekezõ pozíciót veszel fel. Ellenfeled egy orgling
szolga (#23).
*** 1. KÖR *** Megközelíted az orgling szolgát. Az orgling szolga máris
elõtted terem! Támadod az orgling szolgát. Nagy levegõt veszel, és a következõ
pillanatban elborítod tûzleheleteddel.
(11 ép-t sebeztél). Az orgling szolga
rád támad. Odacsap neked jobb mancsával.
(6 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja.
Regenerálsz (+3 ép)
*** 2. KÖR *** Az orgling szolgát próbálod megsebezni. Kitátod a szádat,
és tüzet lehelsz! Ellenfeledet elborítják a lángnyelvek.
(9 ép-t sebeztél).
Az orgling szolga rád támad. Lesújt rád jobb mancsával.
(3 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd a bõrébe fúródik. Az orgling szolga hörögve elterül. Regenerálsz
(+3 ép)
[A csatában összesen 30 sebzést okoztál, és 9 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia
(+27%).
(M 10,6) Kissé ellazítva, tovább indulsz délre. A földön egy fekete nyílást
látsz. Egyszercsak elõsuhan belõle valami. Egy szellem, minden bizonnyal
egy õsé! Tudod, hogy próbatétel következik. A szellem egy kérdést tesz
fel, amelyre válaszolnod kell:
Tudjuk, hogy egy ízben 4 üveg fûszer és
2 mélykristály 86 aranyért, míg egy másik alkalommal 3 üveg fûszer és 5
mélykristály 89 aranyért cserélt gazdát. Vajon hány aranyat érhet egy üveg
fûszer?
No, ez így kissé bonyolult elsõre. Majd gondolkozol rajta.
[27 TVP-t használtál fel, maradt még 212.]
k 369 403 377 |
kaland elvállalása |
Visszatérsz szállásodra.
(369. kaland:) Nincs nehéz dolgod, hogy megtaláld
a nagy vörös szakadékot. Azóta megtudtad, hogy a Nagy Nyelõnek hívják,
számtalan különös mágikus jelenség forrásának. Annál jobb, legalább lesz
egy kis izgalmad! Lefelé mászol.
[Mászás próba 7-es küszöbre: sikeres]
Bemászol a narancsszín peremû barlangba.
Hatodik érzéked veszélyt jelez. Támadók! Ellenfeleid 2 mikropoid (#1).
*** 1. KÖR *** Az 1. mikropoid irányába mozogsz. Az 1. mikropoid közelebb
jön, hogy támadhasson. A 2. mikropoid közelebb jön, hogy támadhasson. Az
1. mikropoidot próbálod megsebezni. Tõrt forgatva támadsz. Ez mellément.
Rávágsz jobb csápoddal. Elkerülte. Az 1. mikropoid rád támad. Kitátja
száját, harapni próbál fogával. Elhibázta. A 2. mikropoid rád veti magát.
Állkapcsát csattogtatva, harapásra készül fogával.
(2 ép-t sebzõdtél).
Tüskéid megszúrják. Megroggyansz, ahogy bénító méreg kerül véredbe. Gyengülsz
(-7% támadás). Regenerálsz (+3 ép)
*** 2. KÖR *** Az 1. mikropoidot próbálod megsebezni. Tõrrel próbálsz sebet
ejteni ellenfeleden. Elkerülte. Lecsapsz jobb csápoddal. El sem találtad.
A 2. mikropoid rád veti magát. Beléd próbál marni fogával.
(6 ép-t sebzõdtél).
Tüskéid megszúrják. Bénító méreg gyengít. Gyengülsz (-8% támadás). Az 1.
mikropoid rád támad. Elõrehajolva harapni próbál fogával.
(5 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd szúrja. Bénító méreg gyengít. Gyengülsz (-7% támadás). Regenerálsz
(+3 ép)
*** 3. KÖR *** Az 1. mikropoidot próbálod megsebezni. Tõrrel próbálsz sebet
ejteni ellenfeleden.
(9 ép-t sebeztél). Körbe-körbe forgatva ütsz jobb
csápoddal.
(3 ép-t sebeztél). Az 1. mikropoid holtan terül el. A 2. mikropoid
téged támad. Elõrehajolva harapni próbál fogával.
(6 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd szúrja. Bénító méreg gyengít. Gyengülsz (-8% támadás). A 2. mikropoid
halálos sebet kapva a földre zuhan. Regenerálsz (+3 ép)
[A csatában összesen 32 sebzést okoztál, és 19 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+28%).
Elteszed a zsákmányt, ami egy õskõ és 10 arany. Összefut a nyál a szádban.
Tempósan étkezel. (+14% jóllakottság.)
Hurrá, kincset találtál, ami egy barbár lándzsa és egy szimbólum.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 50% lélekenergia.
Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
(403. kaland:) Felkeresed a kristálypalotát. Ha illúzió, akkor igencsak
kitartó! Közelebb lépsz hozzá. A bejárat magától feltárul. Nocsak, nocsak!
Kicsit félve lépsz be. Egy vörösre mázolt, bezárt ajtót találsz. Ki kellene
nyitni! Elõszórod a kulcsgyûjteményedet és az egyéb szerszámaidat, és nekilátsz
a munkának.
[Zárnyitás próba 6-os küszöbre: sikeres] Huh, ez most összejött.
Az ajtó szélesre tárul.
Rejtett kincs reményében keresgélsz, de nem jársz sikerrel.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 10% lélekenergia.
(377. kaland:) Szerencsére sikerül megtalálnod a különös helyet, ahol abban
a ritka élményben lehet részed, hogy ha akár rövid idõre is, de kimerészkedj
a felszínre. Többszörösen biztosítva magadat, mászol fölfelé.
[Mászás
próba 7-es küszöbre: sikeres] Amikor kiérsz, kicsit vaksin pislogsz. Körbenézve
nem látsz mást, csak kiégett, sivár pusztaságot, elszórt sziklákat, csontokat.
Hangot hallasz, mire sarkon pördülsz. Éberségednek köszönhetõ, hogy a támadás
nem lepett meg. Ellenfeled egy jégmedúza (#22).
*** 1. KÖR *** A jégmedúza feléd mozog. Megrohamozod a jégmedúzát. A jégmedúza
téged támad. A jégmedúza csonttá fagyaszt jéghideg leheletével.
(9 ép-t
sebzõdtél). Támadod a jégmedúzát. Nagy levegõt veszel, és a következõ pillanatban
elborítod tûzleheleteddel.
(10 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+3 ép)
*** 2. KÖR *** A jégmedúza téged támad. Nagy levegõt vesz, és a következõ
pillanatban dermesztõ hideget köp rád.
(9 ép-t sebzõdtél). A jégmedúzát
próbálod megsebezni. Tüzet lehelsz ellenfeledre.
(12 ép-t sebeztél). A
jégmedúza holtan terül el. Regenerálsz (+3 ép)
[A csatában összesen 22 sebzést okoztál, és 18 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+29%).
Összegyûjtöd a "kincset": egy nordkristály.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Húh! Lefekszel egy kicsit, és várod,
hogy meginduljon a természetes regenerálódás. (+13 életpont.)
Körbenézel, hátha találsz valami kincset - de sajnos nem.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 50% lélekenergia.
Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
[53 TVP-t használtál fel, maradt még 159.]
ism 4 |
a következõ parancs ismétlése 4 alkalommal |
A következõ programod egy baráti vadászkirándulás lesz. Rövid sétálás után
eljutsz az egyik jól õrzött járathoz, amelyen a galetkik vadászni járnak
az alsó szintre, de amelyen még élõ torzszülött nem jutott ki. A barlangteremben,
ahová érkezel, óriási szobrokat pillantasz meg. Egy letûnt, barbár civilizáció
idoljai, õseid már ledöntötték, lerombolták õket. Ahogy továbbindulsz,
valami megmoccan az árnyak között. Odaveted magad, mire elõugrik valami!
Ellenfeled egy goblin kobra (#20).
*** 1. KÖR *** A goblin kobra elmormol egy tûzpajzs varázslatot. A goblin
kobra ellõ egy óriáserõ varázslatot. Megindulsz a goblin kobra felé. Már
ott is vagy! Támadod a goblin kobrát. Tõrrel lesújtasz.
(9 ép-t sebeztél).
Elõresuhintasz jobb csápoddal.
(3 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+3 ép)
*** 2. KÖR *** Támadod a goblin kobrát. Tõrrel lesújtasz.
(7 ép-t sebeztél).
Lecsapsz jobb csápoddal. El sem találtad. A goblin kobra téged támad.
Állkapcsát csattogtatva, harapásra készül fogával.
(9 ép-t sebzõdtél).
Tüskéid sebzik. A goblin kobra hörögve elterül. Regenerálsz (+3 ép)
[A csatában összesen 24 sebzést okoztál, és 9 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+35%). A gyomrod
korog egyet. A legfinomabb falatokkal kezdesz. (+19% jóllakottság.)
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 149.]
A következõ programod egy baráti vadászkirándulás lesz. Rövid sétálás után
eljutsz az egyik jól õrzött járathoz, amelyen a galetkik vadászni járnak
az alsó szintre, de amelyen még élõ torzszülött nem jutott ki. Leérve,
óvatosan megkezded a felderítést. Ha nem vagy elég óvatos, könnyen vad
lesz a vadászból. Befordulva egy folyosón, ráébredsz, hogy nem vagy egyedül.
Ellenfeled egy albinó pók (#32).
*** 1. KÖR *** Az albinó pók odajön hozzád. Az albinó pók irányába mozogsz.
Az albinó pók rád támad. Csáprágójával agresszívan harap.
(3 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd szúrja. Támadod az albinó pókot. Nagy levegõt veszel, és a következõ
pillanatban elborítod tûzleheleteddel.
(9 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+3
ép)
*** 2. KÖR *** Az albinó pók téged támad. Megpróbálja beléd mélyeszteni
csáprágóját.
(5 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Támadod az albinó pókot.
Kitátod a szádat, és tüzet lehelsz! Ellenfeledet elborítják a lángnyelvek.
(11 ép-t sebeztél). Az albinó pók hörögve elterül. Regenerálsz (+3 ép)
[A csatában összesen 30 sebzést okoztál, és 8 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+27%).
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Elég rossz állapotban vagy. Lepihensz
egy kicsit, várod, hogy regenerálódj. (+11 életpont.)
[21 TVP-t használtál fel, maradt még 128.]
A legjobb, amit tehetsz, egy élvezetes vadászat. Egy újonnan fúrt barlangjáratot
választasz, azon keresztül közelíted meg a kiszemelt vadászterületet. Leérve,
óvatosan megkezded a felderítést. Ha nem vagy elég óvatos, könnyen vad
lesz a vadászból. Üvöltést hallasz magad mögött. Nocsak, vadászó és éhes
torzszülött(ek)! Megfordulsz. Ellenfeled egy elemi rin (#28).
*** 1. KÖR *** Az elemi rin elmond egy sorvasztás varázslatot. Végtagjaid
elsorvadnak (-3 méretükre). Megindulsz az elemi rin felé. Már ott is vagy!
Támadod az elemi rint. Tüzet lehelsz ellenfeledre.
(6 ép-t sebeztél). Regenerálsz
(+3 ép)
*** 2. KÖR *** Az elemi rin varázshatalma segítségével elmond egy vakító
fényt. Gyengülsz (-12% támadás). Támadod az elemi rint. Kitátod a szádat,
és tüzet lehelsz! Ellenfeledet elborítják a lángnyelvek.
(8 ép-t sebeztél).
Regenerálsz (+3 ép)
*** 3. KÖR *** Az elemi rin rúnákat rajzol a levegõbe, mire létrejön egy
energiafolyam. Gyengülsz (-10% támadás).
Sebzõdsz 6 ép-t. Az elemi rint
próbálod megsebezni. Nagy levegõt veszel, és a következõ pillanatban elborítod
tûzleheleteddel.
(6 ép-t sebeztél). Az elemi rin halálhörgés közepette
a földre zuhan. Regenerálsz (+3 ép)
[A csatában összesen 20 sebzést okoztál, és 6 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+37%).
Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Viszed, ami mozdítható: 12 arany.
[16 TVP-t használtál fel, maradt még 112.]
A következõ programod egy baráti vadászkirándulás lesz. Egy szûk járatban
való kúszás-mászással közelíted meg a torzszülöttek szintjét. Odalent a
fentinél sokkal áthatóbb, mélyebb sötétség fogad, még infralátásoddal is
nehezen boldogulsz. Valamiben megakad a szemed. Nocsak, itt
mitulen fû
nõ! 1 darabot sikerül begyûjteni. Hosszú ideig mászkálsz, és már majdnem
feladod, amikor végre rábukkansz a vadászzsákmányra. Ellenfeled egy elemi
rin (#28).
*** 1. KÖR *** Az elemi rin varázshatalma segítségével elmond egy sorvasztást.
Sikerült elkerülnöd a varázslat hatását. Megrohamozod az elemi rint. Támadod
az elemi rint. Kitátod a szádat, és tüzet lehelsz! Ellenfeledet elborítják
a lángnyelvek.
(7 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+3 ép)
*** 2. KÖR *** Az elemi rin a mágia különös nyelvén mormol. Létrejött egy
vakító fény! Gyengülsz (-12% támadás). Az elemi rint próbálod megsebezni.
Kitátod a szádat, és tüzet lehelsz! Ellenfeledet elborítják a lángnyelvek.
(6 ép-t sebeztél). Az elemi rin halálos sebet kapva a földre zuhan. Regenerálsz
(+3 ép)
[A csatában összesen 13 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+37%).
[19 TVP-t használtál fel, maradt még 93.]
ism 4 |
a következõ parancs ismétlése 4 alkalommal |
Nemrégiben egy több száz éves szentély maradványait tárták fel a közelben.
Ellátogatsz oda, és részt veszel az ásatásban - cserébe megtarthatod azt,
amit találsz. Egy sziklaperemen sétálsz végig. Hideg borzongás fut végig
rajtad, ahogy lenézel a mélybe. Várjunk csak! Mi az ott? Kapaszkodók vezetnek
le egy helyen a falon. Valami van ott! Rejtekhely? Fészek? Ha legközelebb
erre jársz, megnézheted esetleg.
(412. kaland, összköltsége 20 TVP.) Az
izzadságos munkád nem jár eredménnyel. Talán nem jó helyen keresgéltél...
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 73.]
Felvonulsz a felsõ barlangokba, és hozzálátsz, hogy õsi maradványok, régészeti
leletek után kutass. Útközben észreveszel egy
ragálygombát. Fáradtságod
nem kímélve, megközelíted, és sikeresen begyûjtesz 1 darabot.
[ld. enc.]
Folytatod a régészkedést. Békés munkád közben megzavarnak. Ellenfeled
egy hájas worpel (#31).
*** 1. KÖR *** Magában motyogva, a hájas worpel létrehoz egy sebezhetetlenséget.
Heves kézmozdulatok közepette a hájas worpel elmormol egy gránitbõrt. A
hájas worpel irányába mozogsz. A hájas worpelt próbálod megsebezni. Tüzet
lehelsz ellenfeledre.
(10 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+3 ép)
*** 2. KÖR *** A hájas worpel rúnákat rajzol a levegõbe, mire létrejön egy
éhínség. Sikerült elkerülnöd a varázslat hatását. A hájas worpelt próbálod
megsebezni. Tüzet lehelsz ellenfeledre.
(11 ép-t sebeztél). A hájas worpel
hörögve elterül. Regenerálsz (+3 ép)
[A csatában összesen 21 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a
lélekenergiát (+34%). Folytatod a munkát, mintha mi sem történt volna.
Hurrá! Kiástál valamit! Közelebbrõl is megvizsgálod: egy sárgaréz nyaklánc.
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 53.]
Keresel a szint távoli végében egy elhagyatott, csontokkal teli barlangot,
és nekilátsz, hogy aprólékos munkával régi leletek után kutass. A kutatás
sajnos eredménytelen. Legközelebb talán máshol kell próbálkoznod.
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 33.]
Régészeti kutatásba kezdesz az arra kijelölt területen. Már más kutatók
is dolgoznak itt, de remélhetõleg te leszel az, aki talál is valamit! Hurrá!
Kiástál valamit! Közelebbrõl is megvizsgálod: az enyészet barbár lándzsája.
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 13.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz.
[ld. enc.] [ld. enc.]
Ebben a körben +4 galetki erõt és +8 hírnevet kaptál. A kör során összesen
192 sebzést okoztál, és 69 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok
eredményeképp
8 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 13 TVP-t viszel
át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
221 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Arothon, egy szinte mulatságosan alacsony, de fenyegtést
sugárzó férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: puhányszint (2. szint). Táplálkozásod:
zöldvérû. Ez a 20. fordulód.
|
[1] erõ: |
8 / 1.10 |
[2] IQ: |
6 / 1.75 |
[3] ügyesség: |
8 / 1.05 |
[4] egészség: |
5 / 0.82 |
[5] mágia: |
1 / 0.20 |
[6] gyorsaság: |
4 (5) / 1.40 |
[9] Méret/ép: |
60 / 45 |
Min. méret: |
61 |
Barlangméret: |
60 |
|
|
Varázspont: |
15 / 15 |
Képességpont: |
12 / 97% |
Hõsi pont: |
4 (2) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
1% |
Galetki erõ: |
153 / 111 |
Hírnév : |
36 |
Jóllakottság: |
102% |
Életkor: |
12
/ 12 |
|
|
Galetki csaták: |
6 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
0 (0) |
Torzsz. csaták: |
122 (8) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
98 (8) |
Leölt torzszülött: |
107 (9) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
1 (0) |
|
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[10] tûzlehelet: |
7 / 2.39 |
[15] regeneráció: |
6 / 0 |
[16] tüskés bõr: |
5 / 0 |
[17] vastag bõr: |
3 / 0 |
[25] bûz: |
3 / 0 |
[26] lõfegyver: |
4 / 0 |
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[46] csapdaészlelés: |
1 / 0.56 |
[47] zárnyitás: |
1 / 0.40 |
[48] mászás: |
3 / 2.10 |
[50] meggyõzõkészség: |
2 / 1.70 |
[54] kereskedelem: |
4 / 0.95 |
[55] szívósság: |
1 / 0 |
[57] gyógynövények: |
4 / 1.20 |
[66] lopakodás: |
1 / 0.05 |
[67] régészet: |
6 / 1.25 |
[68] zene: |
1 / 0 |
[69] tanulás: |
3 / 0.65 |
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
bal mancs |
[100] méret: |
1 / 0 |
[101] szakért.: |
3 / 0.80 |
|
|
tõr |
jobb csáp |
[103] méret: |
1 / 0 |
[104] szakért.: |
1 / 0.60 |
|
|
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 35 6;
VI erõ:80% ép:25%;
PV 5;
PSZ 48;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #2 (3. épület), #10 (4. épület), #16 (7. épület),
#21 (9. épület), #50 (20. épület), #353 (15. forduló), #267 (16. forduló),
#268 (15. forduló), #443 (15. forduló), #232 (17. forduló), #412 (20.
forduló).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
|
1 csizma (#1120) |
* |
2 köpeny (#1135) |
Ékszerek, kincsek |
|
222 arany (#1) |
|
7 drágakõ (#2) |
|
2 hamis arany (#809) |
* |
2 sárgaréz nyaklánc (#1181) |
|
2 szimbólum (#1210) |
Felszerelés |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
|
1 kötél (#128) |
|
1 õskõ (#8) |
Fegyverek |
|
1 az enyészet barbár lándzsája (#23381) |
|
1 barbár lándzsa (#1331) |
|
1 fogazott tõr (#6) |
* |
4 kerek kõ (#11) |
|
5 kés (#5) |
* |
1 tõr (#1300) |
Varázsitalok és füvek |
|
3 csótányláb (#25) |
|
3 gyilkos boróka (#27) |
|
8 mátekel gomba (#21)
|
|
5 mitulen fû (#20) |
|
1 ragálygomba (#26) |
|
4 sötét mák (#23) |
|
2 tejfonál (#28) |
|
9 üvegcse (#14) |
|
8 winropu moha (#22) |
Egyéb kacatok |
|
7 lemúr hártya (#161) |
|
2 molad púp (#16) |
|
3 nohnetár gumó (#212)
|
|
2 nordkristály (#146) |
|
37 õsi relikvia (#17) |
A szürkével jelölt
tárgyakra szerintünk már nincs szükséged, csak a helyet foglalják. Ha az
EE parancs egyik paraméterének 7-est adsz meg, az összes ilyen tárgyadat
eladod (ami nem eladható, azt eldobod). Természetesen nem adsz el / dobsz
el KF-elt, vagy feneketlen zsákban levõ tárgyat. |
|
Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 22 arany (#1), 1 mitulen fû (#20),
1 szimbólum (#1210), 1 köpeny (#1135), 1 sárgaréz nyaklánc (#1181),
1 csizma (#1120), 1 barbár lándzsa (#1331), 1 ragálygomba (#26), 1
az enyészet barbár lándzsája (#23381).
Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 1 nordkristály (#146).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
HÁJAS WORPEL (31. LÉNY) A hájas worpel egy kövér, lábak nélküli lény,
amely a földön csúszva-mászva halad elõre. Sok torzszülött élõ szendvicsnek
tekinti a piromádok, a tejivók és mágiafalók számára egyaránt ízletes csemegét,
ezért aztán megtanulta megvédeni magát veleszületett mágikus képességeivel.
A puha, rengõ háj miatt könnyen sebezhetõnek tûnik, de valójában kiválóan
megvédi a fontos belsõ részeket a komolyabb sérülésektõl. Ami ellen viszont
nem sokat tud kezdeni a hájas worpel, az egy tûz-, jég- vagy más elemi
köpet, amit a képébe fújnak.
RAGÁLYGOMBA (26. TÁRGY) A közhiedelem szerint a csúf, pörsenésekkel tarkított
kalapú gombafaj borzalmas ragályokat terjeszt. Igaz vagy nem igaz, a mindenféle
gyanús varázsfõzeteket kotyvasztó boszorkánymesterek úgy keresik, mint
az akasztott ember kötelét. Mindenesetre ha begyûjtöd, óvatosan tapogasd.
[Szükséges varázsital fõzés szint: 3.]
KASZINÓ A Hegy Urai ismét egy újabb szórakozási lehetõséget eszeltek ki
a vadászatban megfáradt galetkik számára. Ez a kaszinó! A kaszinóban aranyért
vásárolhatsz játékzsetont, amelyért a játékasztaloknál játszhatsz. Ha szerencsés
vagy, akkor fantasztikus nyereményekben lehet részed: ritka varázstárgyak,
pénz, drágakõ, dukátok, varázsitalok. És a legszerencsésebbek pedig ezüst,
arany vagy platina tókeneket nyerhetnek, amelyeket a kaszinó központi széfjében
egészen különleges holmikra váltanak be, mint például õskõ, idõkristály
és egyedi tárgyak.
A kaszinóban való játék rettenetesen egyszerû! Add
ki a BE 29 {mennyiség} parancsot. A második paraméter határozza meg, hogy
mennyit akarsz játszani. Egy játék ára alapértelmezésben 1 TVP és 100 arany,
de ezt bizonyos nyeremények (mint pl. kaszinóbérlet) csökkenthetik. Tehát
pl. a BE 29 20 parancs hatására 20 TVP-ért és 2000 aranyért játszol.
A
kaszinót a 20. fordulótól kezdve használhatod, és van egy vele kapcsolatos
korlátozás. Egy fordulóban legfeljebb az egyharmadát költheted el annak
a TVPnek, amit az elõzõ forduló végén kaptál. A Hegy Urai sem akarják,
hogy éjjel nappal csak a kaszinóban lebzselj, elhanyagolva magadat és a
fejlõdésedet.
BEÁLLÍTÁS UL Mostantól lehetõség van az ún. Beállítás UL használatára.
A beállítás UL-t (a továbbiakban BUL) akkor érdemes használni, ha egy körben
20-nál több parancsot akarsz kiadni. A BUL hasonló, mint egy normál UL,
a következõ eltérésekkel:
- A BUL-en nem használhatsz minden parancsot,
csak fõleg azokat, amelyek nem kerülnek TVP-be. A BUL-en használható parancsokat
ld. ennek az enciklopédiának a végén.
- A BUL-lel táplált fordulóban
nem kapsz TVP-t, nem nõ a fejlesztési kereted, nem kapsz kno-t, nem csökken
a jóllakottságod, és általában, semmi olyasmi nem történik, ami a galetkid
rendes életviteléhez tartozik.
- A BUL-re nem vonatkozik a korlát, hogy
csak 3 nap elteltével táplálható be. A BUL-t a rendes fordulód után akár
AZONNAL betápláljuk, de két rendes forduló között legfeljebb 1 BUL-t küldhetsz
be.
Hogy könnyebb legyen elképzelni, olyasmi ez, mintha az eddig 20 parancs
mellett az UL-eden használhatnál 20 extra parancsot a feltételes parancsok,
MAKrók beállítására, az eladásokra és hasonlókra anélkül, hogy erre plusz
TVP-t kapnál.
A BUL költsége mindössze 17 zseton, és a BUL-es fordulód
ugyanúgy néz ki, mint egy normál forduló, fejléccel, karakterlappal, tárgylistával
együtt. Ha egyszerre levélben és emailben is kéred, akkor az ára annyival
több, mint amennyi a mindenkori leveles és emailes forduló árkülönbsége.
Ha levélben küldesz BUL-t, kérjük, mindig a rendes UL-el együtt, összecsatolva
de legalábbis sorszámozva küldd õket, mert ha külön érkeznek, teljes forduló
díjat számítunk értük fel, mivel külön kell csomagolni és postázni.
A
BUL küldésére a rendes UL-t használd, azzal a különbséggel, hogy a fordulószám
helyén jelöld, hogy ez egy BUL. Ehhez vagy egyszerûen 999-et írj a normál
fordulószám helyett, vagy írd annak a fordulónak a számát, ami után a BUL
táplálását kéred, plusz egy B betût (internetes fordulónál egyszerûen csak
X-eld be a BUL spec. kód mezõt). Tehát pl. ha a 120. fordulódat küldöd,
és egy utána táplálandó BUL-t, akkor a normál UL-re 120-at, a BUL-re pedig
120B-t vagy 999-et írj. Ha a sorszámB jelölést használod, és a forduló
nem stimmel, akkor a BUL nem kerül betáplálásra, a 999-es jelölésnél mindenképp
betápláljuk. A 999-es jelölést javasoljuk azoknak is, akiknek az UL küldõ
programjában a fordulószámhoz (még) nem lehet betût írni. Levélben játszók
figyelmébe:
Ha biztos akarsz lenni benne, hogy a BUL-ed nem keveredik
össze egy normál UL-lel, kérünk, hogy a Spec. kódok rovatba is írd be,
hogy BUL!
A BUL-en használható parancsok listája:
A, AD, AUK, AZ, BA,
D, DD, DK, EA, EE, ERT, EXT, GY, HE, HF, HO, HP, HT, HTT, HU, I, KF, KNO,
L, LE, LEE, LIC, LP, LR, MAK, PSZ, PT, PTA, PTB, PV, SZ, SZE, SZGY, SZH,
SZK, SZKI, SZL, SZN, SZNO, SZV, TT, TV, TVSZ, UZ, VAR, VE, VEE, VG, VI.
A késõbbiekben bevezetett parancsoknál mindig fel fogjuk tüntetni, hogy
használhatók-e BUL-en avagy sem.