18. forduló, 20. forduló, Zook Turen összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2008. febr. 20. 15h:05'
EZ A 231. JÁTÉKHETED, 19. FORDULÓD
232. játékheted kezdete: febr. 21.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5169
SZÁMLA : XXXX

ZOOK TUREN KALANDJAI


1118 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [32,-4] koordinátán.
A táborozás 83. napján összefutsz egy barna hajú, kék szemű elf férfival. Körszakálla és bajsza van. Bőre teljesen fehér! Egy bőrpáncélt és egy mászókarmot visel. Fegyverzetét egy evaporőr trófea és egy rájanyék trófea ékesíti. Jobb kezében egy csontszuronyt, bal kezében egy kis bőrpajzsot tart. Lőfegyvere egy parittya. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: ő is semleges. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Sorgey. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
A 91. napon találkozol egy fekete, hosszú hajú, csillogó szemű kobudera nővel. A bőre kreolszínű. Egy bőrpáncélt és egy bőrsisakot visel. Ruházatát egy rájanyék trófea és egy woor-antilop trófea ékesíti. Bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Elég egy mentális pillantás aurájára: ő is semleges. Összeismerkedtek. Az ő neve Akasha. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Aztán elköszöntök egymástól.
A 95. napon összeakadsz egy szőke, hosszú hajú, zöld szemű elf nővel. Fekete a bőre. Sheran tanítványa. Egy aranygyűrűt, egy fekete bőrcsizmát, egy mászókarmot, egy örökkéval. rubinját, egy réz fejpántot, egy szöges páncélt és egy virág szimbólumot visel. Felszerelését egy vérszomjas csüldő trófea, egy törpemammut trófea és egy sóhajtó dorony trófea díszíti. Jobb kezében egy varkaudar lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd garokk. Málhásállata egy sörényes ubuk. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Gweny Sys Skrófus. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
A 187. napon összefutsz egy tüsi ősz hajú, szemüveget viselő gnóm férfival. Bőre sárga. A Halál, a Tűz és a Káosz Angyala kíséri. Leah inkvizítora. Egy angyalok gyűrűjét, egy Arsa potrohgyűrűjét, egy Batharak vállemezét, egy dal.kristálykesztyűt, egy értépő sarkantyút, egy fattylord derékövet, egy háború gyűrűjét, egy hoarián bőrnadrágot, egy hősiesítő medált, egy Khór maszkját, egy koponya szimbólumot, egy kyorg övcsatot, egy lajstrom medált, egy mihlanil medált, egy moa csiptetőt, egy örökkéval.smaragdját, egy rubin fülbevalót, egy ryuku függőt, egy ryuku hüvelykgyűrűt, egy ryuku kalózkendőt, egy ryuku vadászinget, egy smaragd karkötőt, egy tükörpáncélt, egy tűzúr csizmáját, egy varkaudar szimbólumot és egy Zu'lit koronáját visel. Rangja: inkivzítori megbízott. Ruházatát egy kisebb quwarg isten trófea, egy tollaskígyó trófea és egy triklem drakolder trófea díszíti. Jelet látsz a ruhájára festve: egy koponya, mely szemüregében haláltusádat látod. Jobb kezében egy inkvizítori korbácsot, bal kezében egy otagi csápot tart. Lőfegyvere egy gnóm nyílpuska. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd élőholt sullár. Holmiját egy Thargodan csontváz cipeli. Érzékeled auráját: sötét, mert gonosz. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Arisztotelész. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Aztán elköszöntök egymástól.
A 192. napon összeakadsz egy kopasz, zöld szemű gnóm férfival. A bőre kreolszínű. Elenios tanítványa. Egy bíbor erőövet, egy Eldaran karkötőjét, egy fekete bőrcsizmát, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval.smaragdját, egy ritualista amulettet, egy smaragd védőgyűrűt, egy szem szimbólumot, egy topáz erényövet és egy vasvértet visel. Felszerelését egy vörös rakolits trófea, egy ryuku légiós trófea és egy nukleáris cickány trófea ékesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy kristálygömb belsejében épülő mágustorony. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Gugli. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
A 206. napon összefutsz egy fekete, tüsi hajú, szürke szemű törpe férfival. Kecskeszakálla és harcsabajsza van. Bőre színe zöld. Egy bőrpáncélt visel. Fegyverzetét egy evaporőr trófea és egy pókvadász trófea ékesíti. Jobb kezében egy csontszuronyt, bal kezében egy kis bőrpajzsot tart. Lőfegyvere egy parittya. Auráját érzékelve máris tudod, az ő jelleme is semleges. Összeismerkedtek. Az ő neve Boázu. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
A 17. napon újból összeakadsz Boázuval. Tisztán érzed auráját: színtelen semleges, mint Neked. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
A 355. napon egy vörös, göndör hajú, zöld szemű törpe férfi lopni próbált tőled, szerencsére sikertelenül. Látva felsülését, elinalt a gyáva.
Az 508. napon összefutsz egy kontyos ősz hajú, barna szemű törpe férfival. Hosszú szakálla és rövid bajsza van. Bőre teljesen fehér! Egy Eldaran karkötőjét, egy fekete bőrcsizmát, egy sárga erőövet, egy umbatari karkötőt, egy vassisakot és egy vasvértet visel. Fegyverzetét egy rájanyék trófea és egy gyilkos sallank trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy szöges bunkót, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Tanir Dogmar. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést.
Az 514. napon összefutsz Tanir Dogmarral. Egy Eldaran karkötőjét, egy fekete bőrcsizmát, egy sárga erőövet, egy umbatari karkötőt, egy vassisakot és egy vasvértet visel. Ruházatát egy rájanyék trófea és egy gyilkos sallank trófea ékesíti. Jobb kezében egy szöges bunkót, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+15 életerő.)

kt 139 elkészíted a 139. tárgyat
Nagyon sajnálom, de még nem tudod, hogyan kell azt a tárgyat elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

kt 69 elkészíted a 69. tárgyat
Sajnos nincs nálad mászókarom, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy szárnyas hernyót készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 166.]

m 2 mozogsz keletre
[33,-4] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. A feléd közeledő mérges pók mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. (ld. enc.) Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a mérges pók szőrös testét. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) A mérges pók megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a mérges pók testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A mérges pók megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A mérges pók szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 5 csepp gyenge mérget. (ld. enc.) 10 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 10, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 156.]

kt 5 elkészíted az 5. tárgyat
Begyűjtöttél 1 bunkót. [6 pontot használtál fel, van még 150.]

f 37 kísérletezel a 37. tárggyal
Töprengesz, a körmödet rágod, a hátizsákodban matatsz, mint minden igazi feltaláló. Vadul gondolkozol... Semmi eredmény - minden kísérlet újra és újra csak a korábbi találmányokra vezet vissza! [5 pontot használtál fel, van még 145.]

f 5 kísérletezel az 5. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Hosszú idő telik el... Semmi eredmény - minden kísérlet újra és újra csak a korábbi találmányokra vezet vissza! [5 pontot használtál fel, van még 140.]

f 17 kísérletezel a 17. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Vadul gondolkozol... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy kőkalapácsot. (ld. enc.) 9 tapasztalati pontot kaptál. [5 pontot használtál fel, van még 135.]

f 69 kísérletezel a 69. tárggyal
Sajnos nincs nálad szárnyas hernyó. [0 pontot használtál fel, van még 135.]

e 30 élelemszerzés 30 pontért
Egy mayuto-bokrot találsz. Sajna, a különösen tápláló gyümölcs csak néhány érett példánnyal képviselteti magát. (+4 kaja.)

Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [30 pontot használtál fel, van még 105.]

m 1 2 3 mozogsz északkeletre, keletre, délkeletre
[34,-5] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy megsebesített kaszabolósáska került az utadba. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Megmarkolva a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal többször eltalálod a kaszabolósáska testét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Sajnos nem sikerült a kaszabolósáska minden csapását hárítanod. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal megdöföd a kaszabolósáska testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A kaszabolósáska fegyverével több sebet ejt a jobb válladon és karodon. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Mosolyogva kidobod a nevetséges tigroszlán trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő kaszabolósáska trófeát. 34 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egy darab bőrrel elkötöd a kezedet, majd egy óvatos mozdulattal eret vágsz magadon. Örömmel figyeled, hogyan távozik belőled a rossz, beteg vér. Bekötözöd a sebet, s máris sokkal jobban vagy. (+13 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). Felfedeztél egy xantusz-kaktuszt. Utad során felfedezel egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. (ld. enc.) Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint egy páncélos lovag. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy rájanyék került az utadba. (ld. enc.) Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Elszántan a másikra ugrasz. Csontszuronnyal többször eltalálod a rájanyék tüskés farkát. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Siralmas támadást intéz farkával a rájanyék, épp csak megsuhint. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Testedbe bénító méreg áramlik! (-4 támadás.) A rájanyék csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal jól megszúrod a rájanyék jobb oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Karmával néhányszor a rájanyék megcsapja a fejedet. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Úgy döntesz, ebből elég volt. Ennél jobb véget szánsz magadnak, ezért futni kezdesz, mint egy őrült.
{Csatastatisztika; sebzés: 10, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Pikáns gyógyfőzetet készítesz a közelben talált aet-cserje félig száraz leveleiből. A leveleken mászkáló apró bogarakat használod ízesítőnek. Az italt egyetlen hajtással iszod meg, majd behunyt szemmel koncentrálsz. Máris jobban érzed magad. (+24 életerő.) Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [35,-5] Továbbra is síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Hirtelen valami nagyon fura dolog történik. Valaki beszélni kezd az agyadban, megemlítve Elenios nevét! (ld. enc.) Találsz egy xantusz-kaktuszt. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Elenios híveié. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely Meckanor formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Egy nagy, kőszerű lényt pillantasz meg. Közelebbről megismered, egy sziklozug. Ezek ártalmatlan lények, követ esznek, és port választanak ki. Ez a sziklozug láthatóan megsérült, mozdulni sem tud. Itt fog éhen pusztulni, ha csak valaki nem ad neki enni - ekkor viszont a törött lába gyorsan visszaregenerálódik, és nem lesz már annyira magára hagyatva! Ehhez 3 szögletes kőre van szükség. A segítség 0 TVP-be kerül (13. jellempróba). A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy megsebzett evaporőr került az utadba. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal többször eltalálod az evaporőr hengertestét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Csápjaival az evaporőr lecsap a bal karodra. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Csontszuronnyal megdöföd az evaporőr gumiszerű szenzorát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Ellenfeled elmenekül.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Úgy gondolod, hogy a közeledő szárnyas gömböc nem jelenthet komoly veszélyt. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Elszántan ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a szárnyas gömböc bal szárnyát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) A szárnyas gömböc fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A szárnyas gömböc összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Belebotlasz valamibe: 1 bronzpáncél (ld. enc.). Elrakod.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [94 pontot használtál fel, van még 11.]

m 4 7 4 mozogsz délre, északnyugatra, délre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 11.]

gy 50 gyógyítás 11 pontért
Minden tapasztalatodat latba vetve megtalálod az ideális helyet az ásáshoz. Kezeddel beletúrsz a földbe, majd kiemeled az áhított terlom-gyökeret. Óvatosan lehántod a külső burkát, majd piciket harapdálva elfogyasztod. Rögtön rájössz, hogy a faludbéli kuruzslónak ebben is igaza volt. (+4 életerő.) [11 pontot használtál fel, van még 0.]

gy 30 gyógyítás
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

gy 10 gyógyítás
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a régi). Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol.
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 159 pontot. A következő körben tehát 159 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MÉRGES PÓK (20. SZÖRNY)
Ezek a tenyérnyi, szőrös csúfságok inkább visszataszítóak, mint veszélyesek. Marásuk azért nem lebecsülendő, mert bár mérgük nem halálos, fájdalmas sebet tud okozni. Ha ügyes vagy, kinyerheted a mérgét, ami sok mindenre jó lehet.

GYENGE MÉREG (26. TÁRGY)
A mérges pókot vagy más, mérges harapású/csípésű szörnyet megölve, kinyerhetsz tőle néhány csepp mérget. Ahhoz, hogy ezt veszélytelenül megtehesd (amint ez sikerült is), szükséged van egy kavadu iszákra. Kis gondolkodással arra is rájöhetsz, hogy mire használhatod a mérget (ha már van pl. fúvócsöved).

KŐKALAPÁCS (13. TÁRGY)
Egy szabályos, szögletes kőbe kis munkával akkora lukat tudsz ütni, amelybe berakhatsz egy nyélnek alkalmas, vastag botot. Ilyet mindenhol találhatsz bozótos terepen vagy erdőben (tehát ilyen terepen kell állnod a készítéskor, de nem kell nálad botnak lennie). És máris kész a d6 sebzésű koponyaloccsantó ütőfegyver! Készítéséhez a KT 13 parancsot kell kiadnod, 12 pontért. A kőkalapács használható balkezes fegyverként, ha az ütőfegyver szakértelmed legalább 6.

KASZABOLÓSÁSKA (83. SZÖRNY)
Találkoztál már óriás sáskával? Igen? Nem? Mindegy. Mindenesetre, ha találkoztál, valószínűleg eltöprengesz, hogy miért nem "közepes" vagy "apró" sáskának nevezték el, látva a kaszabolósáska birkányi méretét. A kaszabolósáska mandibulái lapos és kemény, pengeszerű végtagok, amelyeket kardművész módjára használ! Ezzel a "fegyverrel" úgy tud bánni, mint egy profi vívó a kardjával. Ahhoz, hogy legyőzd, éles fegyverre van szükséged, nem is a vastag páncélja miatt, hanem hogy a csapásait kivédve, eredménnyel tudjad a támadásaidat bevinni.

MŰVÉSZI POROLIT (720. TEREPTÁRGY)
"Ahogy bandukolsz, látsz egy meghatározhatatlan alakú, torz, gyatra megmunkálású tárgyat. Leginkább valami primitív nép által készített monolitra hasonlít. Közelebb érve érzed, hogy nem csak csúnya, de iszonyú szagot áraszt, és a látványa is gyengíti egész testedet. Teljesen döbbenten harákolsz, hiszen nem létezhet valami vagy valaki, aki ilyen szörnyűséget alkotni képes, ami - legnagyobb rémületedre még a varázserődet is elszívja. Odébb vonszolod magad, hiszen ha már itt kell a közelben táboroznod, legálabb minél messzebb legyél ettől az átkozott gusztustalanságtól."
Nos, kalandozótárs, ha már Neked is volt ilyen élményed egy-egy Chara-din monolit tövében, akkor fogod igazán értékelni azt a tereptárgyat, amit most már Te is elkészíthetsz. Művészi és tudati energiájuk segítségével az Idő Porszemei KT tagjai megoldották, hogy minden monolitból származó káros hatást semlegesíteni lehessen - egy másik építmény felhúzásával. Ezt nevezzük Porolitnak. A Porolit örvénylő, kavargó porszemekből álló dolog, ami egészen kis gondolatodra csodálatos módon összeáll egy teljesen eredeti művészi alkotássá. Létrehozni az EP 720 100 X paranccsal bárkinek lehet, csak meg kell adni (X paraméterben), hogy ki, vagy mi foglalkoztatta az ihlet pillanatában a legjobban az építőt: szörny, kalandozó, vagy bármilyen lény. Természetesen az alkotó művésznek ismernie kell a lényt, amit meg akar formálni... Ha nem adsz meg harmadik paramétert, saját magad képmását hozod létre. Sajnos, a porszemek kordában tartása nem egy egyszerű művelet, igencsak sok időt kell rászánnia a Porcsinálta művésznek (ez 100 TVP-t jelent, 99 TVP-től nem halad egy porszemnyit sem az építkezés). Ezek után azonban bárki, aki utánad erre jár, meg fogja látni gondolataid tárgyát - persze a Porolit tulajdonságának megfelelő kiegészítésekkel. Eme műnek az a tulajdonsága, hogy az adott mezőn esetlegesen megtalálható Chara-din monolit káros hatását (a fele VP regenerációt) egyszerűen semlegesíti. Se több, se kevesebb. Már ha a művészi értéket nem számoljuk. Ez utóbbi persze igen jelentős... Természetesen az ÉP parancs miatt a Munka Gyümölcse varázslat teljes mértékben hat rá. A Porolit enciklopédiáját az építőjének ismernie kell! Ezért terjeszd a jó hírt ismerőseid között! Nos, ha már megismerkedtél e magasztos célú alkotással, akkor javasoljuk, próbáld ki magad: Vajon milyen lesz a Te Porolitod?

RÁJANYÉK (58. SZÖRNY)
Amikor egy sötét árnyék sötétíti el a napot, könnyen előfordulhat, hogy egy lecsapni készülő rájanyéket pillantasz meg (huh, nem egy sárkány...). A rájanyék állítólag a kontinensen oly gyakori wyvern rokona. Bőrszárnyú, hosszú, tüskés farkú gyíkszerű lény, igen éles karmokkal. A karmoknál azonban sokkal nagyobb veszélyt jelent a bénító mérget hordozó faroktüske. A rájanyék leginkább sík vidékeken vadászik. Egyik kedvenc eledele az óriás patkány.

ELENIOS MEGIDÉZÉSE
Hirtelen felszabadult, vidám érzés lesz úrrá rajtad. Teljesen természetesnek tűnik, ahogy egy vidám, csilingelő hang megszólal a fejedben.
"Hello! Egy rúnatündér vagyok!" - gyorsan körbenézel, mire vihogva - "láthatatlan, az ám! Elenios, a szerelem és szél istennőjét szolgálom! Akarsz az ő papja lenni? A bűvölés, csábítás, a telepátia minden fortélyát elsajátíthatod! Repülhetsz, akár a madár, és vihart idézhetsz! Akarod? Mutass be egy áldozatot Elenios bármelyik rúnakövénél, és máris az örök ifjúság birtokosa lehetsz! Legalábbis szellemileg... Az áldozat legyen: egy mákrózsa virág, egy vízionár szem és egy csepp ragasztó! És persze az istennő csak akkor hallgat meg, ha lelked tiszta, jellemed jó. Szia, és várunk!"
Egy darabig még elbűvölve bámulod a követ, de a rúnatündér kacagása nem hangzik fel újból.

BRONZPÁNCÉL (90. TÁRGY)
Olyan védett és sebezhetetlen akarsz lenni, mint egy acélkolosszus? Bizony, jó úton jársz! A bronzpáncél az egyik legjobb minőségű páncél, amelyet aránylag egyszerű eszközökkel elő lehet állítani. Először is, egy olvasztókemencében 6 ón- és 6 rézdarabból elegendő bronzot kell öntened. Ezután kőkalapácsokkal kialakítod a megfelelő lemezeket, amelyeket egy bőrpáncélra felerősítesz. És már készen is van ez a 7-es védettséget adó tárgy (masszív 70 tevékenység-pontért).

KARAKTERLAP

Zook Turen, egy rövid ezüsthajú, csillogó szemű gnóm férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Ez a 19. fordulód.

Erő: 7 Szint: 6 Merészség: 5/5 Magasság: 122 cm
IQ: 19 Támadás: 5 Agresszió: 4 Testsúly: 47 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 3 Menekülés: 40 % Életkor: 105/105 év
Egészség: 11 Életpont: 92/45 Jellem: semleges Tul. pont: 1
Szerencse: 17 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 63 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 58 TP-t kaptál. Jelenleg 1435 TP-d van. A következő szinthez még 565 TP szükséges. Trófeáid: tintacsiga, kaszabolósáska.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 6 (+1) ütőfegyverek: 2 lőfegyverek: 3

Feltételes fegyverváltás: csontszurony (#12)

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 9 (+1)
4. vadászat: 5

FELTÉTELES PARANCSOK (még 15 lehet)
gyógyítasz 45% életerő alatt 35 TVP-ért
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 12)
démontetű (#15), grákó denevér (#25) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 1, max: 12)
gnóm (#6)

Összsúly: 31.08 kg Megterheltség: 129%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 132 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
8 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bronzpáncél (#90) 1 bunkó (#5) 5 gyenge méreg (#26)
3 kaja (#2)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(33,-4) mérges pók (#20)
(34,-5) kaszabolósáska (#83), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), oltár, művészi porolit (#720), rájanyék (#58)
(35,-5) Elenios rúnaköve, xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), Elenios oltár, művészi porolit (#720), 13. jellempróba, evaporőr (#69), szárnyas gömböc (#12)

ÜZENET A JÁTÉKVEZETŐTŐL


Kedves Játékostársunk!
A levelezős játékaink árát évek óta nem emeltük, de a szeptember 1-jével bevezetésre kerülő drasztikus adóteher növekedés miatt sajnos kénytelenek vagyunk ezt megtenni.
2006. szeptember 1-től a következő árak érvényesek:
Postai forduló: 40 zseton
E-mailes forduló: 31 zseton
A kettő együtt: 49 zseton
40 soros UL: +15 zseton (nem változott)
Megértéseteket köszönjük.
Kedves Játékostársunk!
2007. nov. 24-én szombaton 9 órától a szokásos helyen, a Láng Művelődési házban Beholder találkozót rendezünk. (Cím: Budapest, XIII. ker. Rozsnyai u. 3., megközelíthető: kék metróval, Forgách utcai megállónál kell leszállni.) Személyesen mondhatod el véleményedet, javaslataidat a TF programozójának és játékvezetőjének, élőben találkozhatsz a többi játékossal. Mókás vetélkedők, észbontó TF-es árverés, tombola, kedvezményes zsetonbefizetési lehetőség, akciós könyv és kártyavásár, ingyenfordulók, információözön, élő bemutató és még sok más program vár! Egyedi varázstárgyat, az Örökkévalóság drágakövét kérhet mindenki a karaktere részére. A találkozón veheted át a TF olimpiai fordulódat is. A TF olimpiára való jelentkezés határideje 2006. nov. 20. kedd.
A találkozón ezenkívül a Misztikus Erők nevű vadonatúj Hatalom Kártyái kiegészítő bemutató versenye lesz.
Várunk nov. 24-én!
A Beholder Kft. munkatársai.

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* Mivel mostanában több olyan visszajelzést is kaptunk tőletek, miszerint egy-egy FT parancs miatt a Túlélők Földje épületeiben is harcoltatok az ottani lakóval, pedig eredeti szándékotok nem ez volt, felülbíráltuk a program jelenlegi működését. Mostantól egy karakter csak abban az esetben támad be egy épületet, ha magas agressziója ezt indokolja. Így innentől az nem számít, hogy van-e Feltételes Támadás parancsa a benn lakóra.
* 2005. június 14-től 2005. augusztus 15-ig beköszöntöttek a fejlődés hónapjai a Túlélők Földjén. A TF csapat Beholder találkozós TF-ŐV párviadalban nyújtott teljesítményének köszönhetően ebben az időszakban minden szörny 10%-kal több Tapasztalati Pontot ér. Másfajta TP szerzési módra nem terjed ki ez a bónusz.
* A tűzkéz, villámkéz, méregcsók, jéghalál KT varázslatoknál kalandozóharcban való használatukkor volt egy kis hiba, az ellenfél szemszögéből úgy tűnt, mintha ő lőtte volna a varázslatot. Javítottuk.
* Neves szörnyek! A Túlélők Földje találkozón leadott szörnytervező pályázat alkotásait kiértékeltük, leszelektáltuk, több helyen változtattunk, több hasonlót összemixeltünk, majd leprogramoztuk őket, úgyhogy a mai naptól senki sincs biztonságban, már a 220+ előtti területeken (nyugat, kelet, Sötét Föld) is neves szörnyek leselkednek a kalandozókra. Megjelenésük esélye a korábbi neves szörnyekéhez idomul, vagyis olyan hű-de-nagyon azért nem lesznek gyakoriak. Legtöbbjük két tárgyat hordoz (egy gyakorit és egy ritkát), mint már azt az ősi birodalom neves szörnyeitől megszokhattátok, de persze vannak kivételek. Ezek a neves szörnyek nem növelik a számlálót a neves szörnyekre vonatkozó isteni küldetésben, illetve nem jöhetnek az Őrzők ébersége KT képességgel történő imádkozáskor (illetve más hasonló, KT képességes szörnygeneráláskor sem).
* A könnyebb követhetőség kedvéért mostantól folyamatosan írjuk a karakterlapon, mennyi szabad hely van az adott karakter hátizsákjában.
* A kiírthoz képest egy héttel később, de véget ért a Beholder találkozón a TF csapat által megnyert kéthónapnyi +10% TP a szörnyekért.
* Ha egy labirintusban a karakter életereje menekülés% alá kerül, automatikusan átáll ötösre az óvatossága. Mostantól működik a következő: ha gyógyít magán a karakter, és menekülés% fölé kerül életereje, az óvatossága a következő mozgás előtt visszaáll az általa beállított értékre. Ha ez mégsem történt meg (már nem mozog többet, vagy nem tud eleget gyógyítani), a forduló végén mindenképp visszaállítódik az előző óvatosság beállítás.
* Az alacsony koordinátákán már annyira elszaporodtak az oltárok, hogy az oltárépítős feladat teljesítéséhez nem igazán lehetett már megfelelő helyet találni. Kénytelenek voltunk hát bevetni egy napkitörést, hogy nagyrészüket eltüntesse.
* Megváltozott az internetes fordulók kinézete. A fontosabb változások:
* Minden sebzés, sebződés ki van emelve (korábban volt, ami elsikkadt a szövegben), illetve a gyógyulások, forduló végéig tartó és permanens változások, valamint a szerzett kincsek is. Ezenkívül a hibaüzenetek, hibás parancsok is kiemelést kaptak.
* Ha online nézed a fordulódat, a tárgyak, szörnyek, varázslatok nevére kattintva feljönnek azok enciklopédiái.
* A karakterlapon a tárgylistán a KF-elhető tárgyak slotonként vannak felsorolva azoknál a karaktereknél, amelyeknek legalább 100 féle tárgya van. Itt a tárgyak neve fölé mozgatva az egeret, kiírja a böngésző a tárgy fontosabb tulajdonságait.
* A csatákat kicsit beljebb kezdjük, hogy elváljon a többi szövegtől, s mögöttük rövid statisztikát közlünk arról, hogy a karakter mennyit sebzett, mennyit sebződött, mennyit gyógyult a csata közben.
* A bolti tárgylistát és a varázslótornyos varázslatkészletet táblázatba szedtük.
* Hogy a labirintusok, titkosírások tökéletesen megjelenhessenek, az ehhez szükséges képeket töltsd le erről az oldalról: http://www.beholder.hu/?m=-&in=letoltes.php&l id=4 .
* Amennyiben nem vagy elégedett a forduló színeivel, letölthetsz más stílusbeállításokat a következő oldalról: http://www.beholder.hu/?m=-&in=letoltes.php&l id=5 .
* Ha a labirintusban ládában kincset talált a karakter, a program figyelmen kívül hagyta a GYJ beállítását annak eldöntésekor, hogy felvegye-e. Ezt javítottuk.
* Az épületekben való küldetéseknél ha a kért tárgy KF-elve van a karakternél, nem fogja azt leadni a küldetés teljesítése érdekében.
* A III. Harcosok Ligájában elért dobogós eredmények bekerültek a Karakterlap Hőstettek rovatába.
* Ha a karakter és a szörny egyszerre ölte meg egymást, akkor még a D.E.M.-ezés előtt kiíródott, hogy a szörny meghalt/eldemezett, stb. Ezt a jövőben már nem fogják látni a karakterek. A karakterek demezése előtt íródott furcsán "elfutós" szöveget szintén töröltük onnan.
* Ha még nem vagy 40 fordulós, és három napnál gyakrabban lépsz, fordulódat úgy tekintjük, mintha már eltelt volna három nap a legutóbbi forduló óta (azaz ÉP regenerációd teljes lesz).
* Az olimpiai jóslat valósággá válhat, néhányan ősi avatárok ébredéséről suttognak.
* Az újszülöttek szüleiktől több képességet is örökölhettek, köztük az ősteológiát és őstaumaturgiát, ami természetesen hiba volt. Ezeket a képességeket minden karakternek magának kell megszereznie. Ezentúl már nem öröklődik.
* Manó Qpica kedvese megküzdött Toborzásgátló Vlagyimirral. A küzdelmet Manó nyerte meg.
* Karakterek találkozásakor előfordult, hogy a karakter táborozás alatt a szöveg szerint ugyan összeismerkedett valakivel, de azzal később mégsem tudott interakcióba lépni. Ezt a hibát javítottuk, barátságos találkozás esetén mindkét karakter kölcsönösen megismeri a másikat.
* Borax király felmérné a kalandozók harcértékét és hadrafoghatóságát, ezért úgy döntött próbára teszik őket. Aki szeretne részt venni a próbán, jelentkezzen valamelyik toborzóirodában. A megmérettetésen jutalomérem nyerhető, és azt a KT-t, amelynek a legtöbb tagja gyűjt ilyen medált, elismerésben és királyi jutalomban részesíti. Ezennel tehát verseny hirdettetik, a verseny szeptember végéig tart. Amely KT addigra a legtöbb olyan taggal büszkélkedhet, aki szerzett már ilyen medált, annak minden tagja jutalmat kap. Szeksztánssal rendelkezőknek a toborzóirodák koordinátái: (98,21) (93,55) (96,109) (183,33) (186,62) (188,108) (273,27) (447,97)
* A táborozás alatt kapott információkat a karakter csak a fordulója elején ismeri meg, vagyis akkor kerül nála tárolásra. Ezért a táborozás alatt megtudott információkat a forduló megkezdéséig nem tudja használni, még az akkor lefutó többszemélyes kalandban sem. Kérünk erre ügyeljetek, mert az ezzel kapcsolatos reklamációt nem tudjuk elfogadni.
* Borax király ünnepélyes bejelentést tett: A toborzóirodákban meghirdetett verseny véget ért. Seregébe a Holtidő Társaság és a Kvazársziklák népe közös tudatokból csatlakoztak a legtöbben. A király utasította udvari mágusait, hogy jutalmazzák meg ezen Közös Tudatokat. A mágusok bűvöletének köszönhetően mostantól a tagok (és ez által a yaurri sereg) aktivitása kicsivel megnőtt, vagyis mindkét KT tagjai fordulónként +5 % tvp-ből gazdálkodhatnak két hónapon keresztül. A király nagy bölcsességében nem záratta be a toborzóirodák kapuit a lelkes kalandozók előtt, aki akarja, továbbra is próbálkozhat a lajstrom medál kiérdemlésével, immár versenyen kívül.
* A jelenlét bónusszal rendelkező karakterek ezentúl akkor is megkapják a +5% tapasztalati pontot, ha az aktuális hónapban még nem léptek négy fordulót, csak az előző hónapban. A zsetonkedvezmény viszont továbbra is az ötödik emailes fordulótól kezdve jár.
* Az olimpiai kategóriák enciklopédiája hibásan került kiküldésre. Az olimpiai változás, hogy megnöveltük az arany és TP díjat, És a 8. kategóriában a mostani olimpián már lesznek díjak, amelyeket a karakterek meg is kapnak.
* A 40-es TK-ból kivettük a szamurájkardot, ami ezentúl csak Toyaki kristályából szerezhet‹ meg.
* Borax király úgy döntött, enged a kalandozók nyomásának, és engedélyezte, hogy a ryuku-szigeteki toborzóirodánál továbbra is megadják a titkos labirintus térképét azoknak, akik felmutatják ott a lajstrom medáljukat. Viszont nem árt ha tudják a vállalkozó szelleműek, hogy Khór kardja már nem található ott.

Üzenet küldése a karakternek