17. forduló, 19. forduló, Shyna Mala összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2005. nov. 22. 15h:28'
EZ A 22. JÁTÉKHETED, 18. FORDULÓD
23. játékheted kezdete: nov. 28.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
EXT - Visszadátumoztunk egy játékhéttel.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3032
SZÁMLA : XXXX

SHYNA MALA KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [22,-6] koordinátán. Természetes, hogy eközben nem történt semmi.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+10 életerő.)

tno 2 növeled a 2. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Okosabbnak érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 161.]

kno 5 képesség-növelés 5
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 gyógyítás.)
[0 pontot használtál fel, van még 161.]

a 29 5007 1 átadod a 29. tárgyat az 5007. kalandozónak (1 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 1 smirglilevelet Ranis Athrys részére. [0 pontot használtál fel, van még 161.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Eszedbe jut, hogy láttál egyszer egy ork sámánt munka közben. Terpeszbe állsz, két karod a magasba emeled, és megpróbálod utánozni a sámán szavait: "I szkúsná, i grúsztna, i nyékámu vrúku pádágy vminútu dusévnuj nyezgódu...". Kicsit nehezen mondod ki a nyelvtörő szavakat, de mire a végére érsz, érzed jótékony hatását. (+18 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [30 pontot használtál fel, van még 131.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[21,-7] Még mindig az erdőben vagy. Ez Moisma erdejének nyugati határa.

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy manilla-fát. (ld. enc.) [10 pontot használtál fel, van még 121.]

kt 92 1 elkészíted a 92. tárgyat (1 darabot)
Begyűjtöttél 1 kötelet. [6 pontot használtál fel, van még 115.]

f 92 kísérletezel a 92. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Telik múlik az idő... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy dobóhálót. (ld. enc.) 87 tapasztalati pontot kaptál. Körbevizsgálódsz. Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. [5 pontot használtál fel, van még 110.]

f 92 kísérletezel a 92. tárggyal
Csendet parancsolva a közelben izgatottan kibicelő vikócmajmoknak, dolgozni kezdesz egy új tárgy kifejlesztésén. Hosszú idő telik el... Gyanús, hogy közelében jársz valamilyen találmánynak, de érzed, hogy valami még hiányzik... Kudarcot vallottál. [Ezt a Feltalálást akkor próbáld újra, ha már tudsz valamit arról, hogy hogyan kell egy szörnyet élve elfogni.] [5 pontot használtál fel, van még 105.]

m 1 8 8 mozogsz északkeletre, északra, északra
[22,-8] Fák, mindenütt csak fák. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy csodabogár közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 mérgezett tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a csodabogár testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a csodabogár testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csáprágójával a csodabogár megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. A csodabogár még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Diadalmasan beszerzel egy csodabogár trófeát. 24 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [22,-9] A fák ritkulnak, az aljnövényzet sűrűsödik - ez már csak bozótos. Oldalt pillantva, meglátsz egy móricserjét. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Egy lila brekk nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Meglengetve a szöges bunkót a másikra rontasz. Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a lila brekk jobb első lábát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Csak egy félelem-járó. Megvető mosollyal várod a találkozást. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 mérgezett tüske. Lövedéked átfúrja a félelem-járó testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rádnéz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Marokra fogva a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a félelem-járó fekete bőrét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A félelem-járó fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Csápjaival a félelem-járó lecsap a jobb karodra. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Úgy döntesz, ebből elég volt. Most már csak a lábadban bízhatsz, meg abban, hogy a másik mégsem olyan vérszomjas. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}


(Továbbmész...) [22,-10] A bozótos terepet homokos, sivatagi vidék váltja fel. A távolban felsejlik egy tevekaraván délibábja. Ez a Mór sivatag: méretében eltörpül hatalmas keleti rokonaihoz képest.

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 75.]

m 7 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[21,-11] Valahogy nem akar véget érni ez a sivatag. Sehol egy növény, egy állat. A sivatagi szél ellenséges illatokat hozz magával. Belapulsz két kisebb bucka közötti árnyékba. A sikeres rejtőzködéstől rögtön bátrabb leszel. Lassan kikukucskálsz. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy csontlepke. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, előmászol.


(Továbbmész...) [20,-12] Folytatod a gyaloglást a sivatag forró homokjában. A sivatagi szél ellenséges illatokat hozz magával. Mivel nem találsz rejtekhelyet, ezért megpróbálsz úgy tenni, mintha délibáb lennél. No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy pacaszúnyog. (ld. enc.) Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [19,-13] Alacsonyabb hegyek közé értél. Ezt a masszív, tömör szák-kőből álló vonulatot mindenki csak Rák-hegység néven ismeri, feltehetően alakja miatt. A hegyvonulat ölelő karjai nem engedik az észak felől áramló nedves levegőt a déli völgyekbe, ezért is alakulhatott ott ki a Mór sivatag.

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy félig kész oltárt. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 182 pontot kell rákölteni.) [30 pontot használtál fel, van még 45.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 rézdarabot! (ld. enc.) Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (bányászat: 1. szint). (ld. enc.) [8 pontot használtál fel, van még 37.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 29.]

m 8 mozogsz északra
[19,-14] Az alacsonyhegység átvált magashegységbe. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Sikerült elbújnod. Óvatosan utánapillantasz, hogy megállapítsd mi is volt az. Felismered. Ez egy kőszáli disznó. (ld. enc.) Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 19.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Se kincs, se kriptabejárat. [8 pontot használtál fel, van még 11.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 3.]
Megeteted a gyermekedet. (-1 kaja.) Döbbenetes sebességgel fejlődik a gyerek. A régi Ghallában 8-10 év kellett volna ahhoz, hogy ekkorára megnőjön! Nekilátsz, hogy megtanítsd neki az általad ismert szakértelmeket és tevékenységeket [értsd: parancsokat] alapfokon. A nap kalandjaitól megfáradtan, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj.
Ebben a körben 3 pontod maradt, ebből a következő körre 3 pontot vihetsz át. Kapsz még 159 pontot. A következő körben tehát 162 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MANILLA-FA (91. NÖVÉNY)
A sűrű erdőkben gyakran találkozhatsz olyan részekkel, ahol a továbbjutást manilla-fák lelógó indái teszik még nehezebbé. Ezek az indák nagyon erősek, szívósak és rugalmasak, és emellett könnyűek! Igen, kitaláltad: vágni akarsz egyet kötélnek. Ehhez nem kell más a manilla-fán kívül, csak egy kőkés, no meg a KT 92 parancs, 6 pontért. Mire jó a kötél? Igen, nagyon sok dologra jó. Ha egy adott helyzetben kötelet használhatsz, erről mindig tájékoztatni fog az ENCYCLOPEDIA FANTASIA.

DOBÓHÁLÓ (221. TÁRGY)
A dobóhálót négy kötél összefonásával és csomózásával készítheted el, a KT 221 parancs kiadásával, 10 TVP-ért. Ha ki akarod találni, hogy ezt hogyan használhatod szörnyek befogására, (és már megkaptad a szörnyelfogás enciklopédiáját) nem árt, ha kiadsz a kész dobóhálóra is egy F parancsot.

CSODABOGÁR (755. SZÖRNY)
A csodabogár sokféle káprázatos szépségű rovar képét magára tudja ölteni, ha akarja pillangó, máskor szivárványszúnyog vagy sárkánymoly. Az átalakuláshoz mindössze néhány dolog kell neki: víz, víz és víz. Nem nézi honnan veszi el, így könnyen előfordulhat, hogy téged is megtámad a testedben lévő tartalékokért. Csáprágóját bőrödbe mélyeszti, majd... Na de úgysem hagyod, hogy idáig eljusson!

FÉLELEM-JÁRÓ (56. SZÖRNY)
Képzeld el az Aliens főhősét kicsinyített kiadásban, fekete, ragyás bőrrel, zölden izzó szempárral. Igen, ez a félelemjáró. Borzalmas erejű állkapcsán és két csápján kívül rendelkezik egy kevésbé hagyományos támadási móddal is: képes puszta pillantásával rettegést, félelmet ébreszteni ellenfelében. Leggyakrabban bozótos vagy mocsaras vidéken találkozhatsz ezzel a szörnnyel.

CSONTLEPKE (746. SZÖRNY)
Ennek a nagyra nőtt lepkének a testét hézagos csontok alkotják. Köztük benézve jól megfigyelhető, hogy a csontlepkének nincsenek is belső szervei, valójában az egész teremtmény csak egy élőholt váz, lélek nélkül. Talán csak a pillangó testéhez képest többszörös méretű, szivárványszín szárnyak jelentenek némi színt az állat kinézetében. Ha kételkedsz a veszélyességében, csak figyeld kicsit messziről: ez bizony nem az a virágról virágra röppenő ártatlan rovar, amelyet a mezőkön tucatszámra látni. A csontlepke vérrel táplálkozik, de hogy aztán mit kezd ezzel a szerves anyaggal belső szervek nélkül, azt nem tudni... talán a természettudósok majd kiderítik a jövőben.

PACASZÚNYOG (751. SZÖRNY)
Ez a fekete, folyékonytestű rovar előszeretettel támad meg (és ezáltal ken össze) alacsony szintű kalandozókat. Csupán egy apró kellemetlenség az állatka, nem olyan nehéz leütni. Ahhoz azonban, hogy szúrófegyverrel eltalálhasd, nagyon ügyesnek kell lenned. Ha tintára van szükséged, és van is mibe raknod, érdemes vérét venned.

RÉZDARAB (70. TÁRGY)
Gyakran lehet a földben ásva furcsa, sárga színű, kemény anyagot találni. Ezt a bölcsek réznek nevezik, és állítólag abból az időből maradtak itt darabjai, amikor a fémek még gyakoribbak voltak. Bár a réz elég gyakori, és nem annyira értékes, mint más fémek, sok dologra használhatod, amíg nem találsz valami jobbat. Megmunkálásához elengedhetetlenül szükséges a kőkalapács.

BÁNYÁSZAT
A fém nagyon ritka, és ha valaki talál is, az leginkább a föld alól kerül elő. Mivel azonban a fém egyike a leghasznosabb anyagoknak, Ghalla sok lakója úgy fejlesztette mentális képességeit, hogy képes legyen a fém közelségét megérezni. Mindebben persze a törpék az élenjárók. Sokan "bányászatnak" nevezik ezt a képességet, maradjunk tehát a közérthetőség kedvéért a laikus szóhasználatnál. Minél nagyobb a bányászat képessége valakinek, annál nagyobb eséllyel érzi meg a felszín alatt rejtőző ércet vagy tiszta fémet. A ritkább, értékesebb fémeket kisebb eséllyel. Domb- és hegyvidéken használható hatékonyan ez az adottság. Nem elég persze megtalálni, ki is kell ásni, amit találsz, ehhez pedig szükséged van egy ásóra. A bányászat nemcsak a fémek megérzésétől, hanem a sikeres ásástól is fejlődhet.

KŐSZÁLI DISZNÓ (34. SZÖRNY)
Ezek a vaddisznónál valamivel kisebb, de annál harciasabb földtúrók a kőszáli kecskékkel ellentétben nemcsak a magashegységben, hanem dombvidéken is megtalálhatók. Tapasztalt vándorok szerint nincs veszedelmesebb dolog, mint egy felbőszített kőszáli anyakoca agyara. Vajon igazuk van? Próbáld ki!

KARAKTERLAP

Shyna Mala, egy göndör aranyhajú, piros szemű gnóm nő vagy. A bőröd kreolszínű. Ez a 18. fordulód.

Erő: 10 Szint: 6 Merészség: 5/5 Magasság: 109 cm
IQ: 20 Támadás: 5 Agresszió: 5 Testsúly: 45 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 2 Menekülés: 30 % Életkor: 89/89 év
Egészség: 10 Életpont: 88/23 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 15 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 35 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 115 TP-t kaptál. Jelenleg 1143 TP-d van. A következő szinthez még 857 TP szükséges. Trófeáid: móleon, csodabogár. Gyermeked egészséges.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 2 ütőfegyverek: 4 (+1) lőfegyverek: 2
dobófegyverek: 2

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); mérgezett tüske (#23) (2 -);

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 4 3. mászás: 1
4. csapdakészítés: 1 5. gyógyítás: 8 (+2) 6. vadászat: 8
7. bányászat: 1 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 16 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
Feltételes támadás (aktív: 11, max: 12)
ormánygőte (#18), sünmedve (#33), kaszabolósáska (#83), bolhakutya (#17), drótszőrű pincsi (#22), grákó denevér (#25), kavadu (#19), surranó kígyó (#30), technokolin (#50), hegyi rák (#61), móleon (#68)
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
óriás patkány (#42), acéldarázs (#140)

Összsúly: 22.20 kg Megterheltség: 74%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 126 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
4 kaja (#2) 2 mérgezett tüske (#23) 1 smirglilevél (#29)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 kötél (#92) 1 rézdarab (#70)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(19,-14) kőszáli disznó (#34)
(19,-13) oltár
(20,-12) pacaszúnyog (#751)
(21,-11) csontlepke (#746)
(21,-7) manilla-fa (#91, belőle készíthető: #92)
(22,-9) móricserje (#115, belőle készíthető: #116), oltár, lila brekk (#11), félelem-járó (#56)
(22,-8) csodabogár (#755)

Üzenet küldése a karakternek