9. forduló, 11. forduló, Marion összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2010. márc. 26. 9h:11'
EZ A 257. JÁTÉKHETED, 10. FORDULÓD
258. játékheted kezdete: ápr. 1.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1919
SZÁMLA : XXXX

MARION KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [-31,74] koordinátán.
Egy zsúfolt város utcáján mész előre, körülötted zajlik az élet. Te azonban csak mész előre, udvariasan, de határozott mozdulattal törsz magadnak utat a tömegben, figyelemre se méltatva a kofák, árusok és vásárlók zsivaját. Néhányan téged is megszólítanak, de nem is figyelsz rájuk. Már majdnem az utca végére érsz, mikor hirtelen minden elcsendesedik körülötted, és mindenki rád bámul. Vajon mi történhetett? Végignézel magadon, de nem látsz semmi különöset, ennek ellenére a néma tekintetek végig követnek, míg gyorsan el nem tűnsz az egyik közeli sikátorban. Az biztos, ezután jobban fogsz figyelni a körülötted zajló eseményekre, határozod el magadban, mikor felkel a nap és felébredsz.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+5 életerő.) Pszi energiáid is töltődnek. (+5 pszi pont.)

* 1. KP: használod a 64. pszi képességet
Mentális relaxációba kezdesz. Tökéletes kontrollt érzel a tested felett! Kiengeded magadból a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 167.]

* 2. KP: kézbeveszed/felveszed a 18. tárgyat
Ezt már megtetted korábban. [0 pontot használtál fel, van még 167.]

* 3. KP: kézbeveszed/felveszed a 13. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a deus ex machinát, majd a jobb kezedbe veszed a kőkalapácsot. [0 pontot használtál fel, van még 167.]

* 4. KP: kézbeveszed/felveszed a 4. tárgyat
Az a fegyver nem használható balkézben! (Ha mindenképp bal kézbe akarod venni, a KF <fegyver> 2 parancsot add ki, de támadni nem fogsz vele.) [0 pontot használtál fel, van még 167.]

kpk 5 kezd. parancs kivétele: 5
Sajnálom, de nincs ilyen kezdeti parancsod. [0 pontot használtál fel, van még 167.]

kpk 4 kezd. parancs kivétele: 4
KF 4 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 167.]

kpk 3 kezd. parancs kivétele: 3
KF 13 1 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 167.]

kpk 2 kezd. parancs kivétele: 2
KF 18 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 167.]

kpb 2 kezd. parancs berakása: 2

kf 13 2 kézbeveszed/felveszed a 13. tárgyat a bal kezedbe
A bal kezedbe veszed a kőkalapácsot. [0 pontot használtál fel, van még 167.]
[A parancs tárolásra került.]

kf 87 1 kézbeveszed/felveszed a 87. tárgyat a jobb kezedbe
A jobb kezedbe veszed a bronzhegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 167.]

be 573 4 bemész az 573. épületbe
Belesel az ajtón. Párba állított kalandozók vívnak egymással, ki kőhegyű lándzsával, ki szöges bunkóval, ki rövid karddal harcol. Vannak, akik egzotikusabb fegyvereket forgatnak. Odasétál hozzád az oktatást vezető fegyvermester, és megkérdezi, mit parancsolsz. Elmondod, hogy nagyon kezdő vagy ütőfegyverek szakértelemben, és tanulni szeretnél. Megkezdődik az oktatás! A tapasztalt oktató keze alatt sokkal könnyebben megy a tanulás, mintha élesben, egy borzalmas vadász tatuval vagy iszonyatos szárnyas gömböccel szemben kellene a technikára rájönni. (+1 ütőfegyverek.) Hálásan megköszönöd a segítséget, majd átnyújtod a most már nevetségesen kevésnek tűnő 50 aranyat fizetségképp. Köszönsz és távozol. [50 pontot használtál fel, van még 117.]

fkt 19 felt. készítesz a 19. tárgyat
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 117.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[-32,73] A sík vidéket bozótos váltja fel. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Sikerült elbújnod. Óvatosan utánapillantasz, hogy megállapítsd mi is volt az. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy tetemember. Amikor elhal a zaj, előmászol.

Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Tanya: keletre 15, délre 9 mérföld. Remetelak: keletre 12, délre 33 mérföld. " Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy ovimon-bokrot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba). [10 pontot használtál fel, van még 107.]

kt 108 5 elkészíted a 108. tárgyat (5 darabot)
Sajnos nincs nálad madártoll, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy nyílvesszőt készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 107.]

kf 107 108 kézbeveszed/felveszed a 107. tárgyat a 108. tárggyal
Elrakod a parittyát, majd előkészíted a rövid íjat. [0 pontot használtál fel, van még 107.]
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 107.]

m 6 5 mozogsz nyugatra, délnyugatra
[-33,73] Elhagyod a bokrokat, dombok között vagy. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy megrongált olvasztókemencét. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 45 pontot kell rákölteni.) Utad során felfedezel egy oltárt. Sheran híveié. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy vaskohót. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy manaelementál. {max. életpontja: 5000.} Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Bronzhegyű lándzsával megkarcolod a manaelementál hullámzó masszáját. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyengén megütöd a manaelementál jobb oldalát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával meghorzsolod a manaelementál lebernyegét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyengén megütöd a manaelementál testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál lecsap a jobb karodra. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül.
{Csatastatisztika; sebzés: 49, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy spagulár közeledik. {max. életpontja: 14-19.} Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a spagulár fejét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a spagulár jobb vállát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Időben félreugrasz a spagulár rúgása elől. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. 33 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [-34,74] A dombságot elhagyod, ritka erdőbe érkeztél. A ritkás lombozaton itt-ott sugárnyi napfény szűrődik be. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. A feléd közeledő technokolin mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

A szörny ragacsos lét öklend rád. Még idejében félreszökkensz. Meglengetve a bronzhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Kőkalapáccsal kegyetlenül megütöd a technokolin köpőszervét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A technokolin feléd sújt csáprágóival, de mellé! Kőkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a technokolin köpőszervét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A technokolin csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. Ellenfeled elmenekül.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Lee-MBO. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Úgy gondolod, hogy a közeledő gorombilla nem jelenthet komoly veszélyt. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átszúrod a gorombilla szőrös mellkasát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a gorombilla jobb karját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A gorombilla mancsával oldalba lök. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A gorombilla összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 lapockacsontot. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 87.]

e 30 élelemszerzés 30 pontért
Lekapsz két hamuludat. A Te reflexeid voltak a jobbak. (+3 kaja.) Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 57.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[-33,74] Fák, mindenütt csak fák.

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy kék orchideacserjét.

(Továbbmész...) [-32,74] Egy kisebb településhez érkeztél. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat. Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Aki eme épületben barátokra lel, a pokol tüzén örökre égjen el! Ez Ved-Smillon házi átka. " A sarok mögött csosszanó léptek figyelmeztetnek a veszélyre. Egy manaelementál közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. {támadása: 60.} Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával kicsit megsebzed a manaelementál testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyengén megütöd a manaelementál testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával megbököd a manaelementál egyik csápját. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted a manaelementál testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egyszer csak észreveszel egy aszpirin-bokrot. Kicsi, fehér, bogyó alakú termésének gyógyereje már régóta közismert. Leszüretelsz párat, majd bekapod őket. Pár óra múlva megmutatkozik a hatása. (+7 életerő.) Hatodik érzéked veszélyt jelez. Egy útonálló nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Meglengetve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Kőkalapáccsal gyengén megütöd az útonálló jobb lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Elhajolsz az útonálló ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával eltalálod az útonálló testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd az útonálló jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az útonálló csapása csak a levegőt találja. A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Van itt egy sötét kastplom (570. épület.). Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [56 pontot használtál fel, van még 1.]

bpk 2 bef. parancs kivétele: 2
KF 1 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

bpk 1 bef. parancs kivétele: 1
KF 1 1 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

bpb 1 bef. parancs berakása: 1

kf 1 2 kézbeveszed/felveszed az 1. tárgyat a bal kezedbe
Elrakod a kőkalapácsot, majd a bal kezedbe veszed a deus ex machinát. [0 pontot használtál fel, van még 1.]
[A parancs tárolásra került.]

fkt 108 10 1 felt. készítesz a 108. tárgyat (10 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 1.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 16, 27, 11.
Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól kezdő zöldfülű helyett tapasztalatlan kalandozó. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +5 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Most már elég hatalmas vagy ahhoz, hogy nyíltan mutogasd trófeáidat, győzelmi jelvényeidet. (ld. enc.)
Ebben a körben 1 pontod maradt, ebből a következő körre 1 pontot vihetsz át. Kapsz még 145 pontot. A következő körben tehát 146 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TRÓFEÁK
Ahányszor megölsz egy szörnyet, megpróbálod kinyerni a hasznos alkatrészeit, ha van neki ilyen, és megvan a megfelelő eszközöd (pl. kőkés). Ha azonban egy szörnynek nincs is értelmes alkatrésze, akkor is felmerül az emberben/elfben/stb. a gondolat: miért ne törjem le a szarvát? Miért ne vágjam ki a fogát? Miért ne tépjem ki a nyelvét? És tűzzem a ruhámra vagy a sisakom mögé, bizonyítva, hogy képes voltam végezni vele? Trófeát tehát minden szörnyből lehet szerezni, mindenfajta segédeszköz nélkül. A trófeának nincs sorszáma, súlya, nem szerepel a tárgylistádon. Trófeát akkor gyűjtesz, ha megölsz egy olyan szörnyet, amely erősebb, mint az általad eddig megölt szörnyek legtöbbje (vagy még nincs trófeád). Ha 3-5. szintű vagy, akkor egyszerre csak egy, ha 6-8. szintű, akkor egyszerre kettő, ha 9. vagy magasabb szintű, akkor egyszerre három trófeád lehet - akkor cseréled le őket, ha jobb trófea szerzésére nyílik alkalmad. A trófea szerzésével kapcsolatban semmilyen parancs nincs, automatikusan gyűjtöd és hordod őket.

KARAKTERLAP

Marion, egy szőke, göndör hajú, kék szemű mutáns nő vagy. Ez a 10. fordulód.

Erő: 15 (17) Szint: 3 Merészség: 8/5 Magasság: 171 cm
IQ: 16 Támadás: 2 Agresszió: 4 Testsúly: 129 kg
Ügyesség: 17 Védekezés: 18 Menekülés: 40 % Életkor: 1/1 év
Egészség: 13 Életpont: 72/46 Jellem: semleges (+15) Tul. pont: 1
Szerencse: 19 Varázspont: 0/0 Pénz: 107 arany Kép. pont: 1
Pszi pont: 8/0
Eddig összesen 3 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 83 TP-t kaptál. Jelenleg 169 TP-d van. A következő szinthez még 81 TP szükséges. A 9. fordulódban 3941 arany került a bankszámládra. 3941 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 1 ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 1
vágófegyverek: 1 ütőfegyverek: 6 (+1) lőfegyverek: 3
dobófegyverek: 1

Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 1 3. lopás: 1
4. mászás: 1 5. csapdakészítés: 1 6. csapdaészlelés: 1
7. gyógyítás: 2 8. titkosírás: 1 9. felderítés: 1
10. szörnyidomítás: 1 11. szerencsejáték: 1 12. versengés: 1
13. zene: 1 14. szörnyismeret: 1 15. pszi: 1
16. zárnyitás: 1 17. vadászat: 3 18. bányászat: 1
19. főzés: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 12 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 60% életerő alatt 36 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 1 darabot, csak egyszer), kötelet (#92) (max. 1 darabot, csak egyszer), nyílvesszőt (#108) (max. 10 darabot )

PSZI KÉPESSÉGEID
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV PSZI HATÁSOK
pszi-ernyő (#64)

Összsúly: 24.65 kg Megterheltség: 56%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 124 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
50 arany (#50) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 kaja (#2) 1 lapockacsont (#33)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(-34,74) technokolin (#50), egy ismeretlen isten rúnaköve, művészi porolit (#720), gorombilla (#38)
(-33,73) olvasztókemence (#86), Sheran oltár, vaskohó (#155), manaelementál (#290), spagulár (#82)
(-33,74) kék orchideacserje (#67, belőle készíthető: #68)
(-32,73) tetemember (#123), ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207), oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, 35. jellempróba
(-32,74) sötét kastplom (#570), manaelementál (#290), útonálló (#130)
(-31,74) fegyvermester háza (#573), fekete mágustorony (#598)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Marion 10. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) gazda (#24) grákó denevér (#25)
királygyík (#26) óriás sáska (#27) sakál (#28) gyilkos mókus (#29) surranó kígyó (#30)
woor-antilop (#31) gnóm boltos (#32) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) acélkolosszus (#35)
manó (#36) sötét motyogó (#37) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) hamupók (#40)
görgőte (#41) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) Baar-ork (#44) Duer-ork (#45)
Tugt-ork (#46) harcos (#47) csontváz (#48) zombi (#49) technokolin (#50)
gyíkember (#51) bakkura (#52) százfogú (#53) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55)
félelem-járó (#56) gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60)
hegyi rák (#61) kőevő (#62) umor-pióca (#63) varkaudar (#64) goldugar (#65)
vízionár (#66) húsevő magszim (#67) móleon (#68) evaporőr (#69) vadtroll (#70)
fabontó szójer (#71) óriás skorpió (#72) garokk (#73) tintacsiga (#74) mirg (#75)
gitonga (#76) zoloboo (#77) színes dözmöng (#78) bombagoly (#79) trollfa (#80)
tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85)
topránypolip (#86) árnyékrája (#87) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) törpe kovács (#90)
alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) bundás csirmáz (#93) légirozmár (#94) mérges nyukmár (#95)
szintszívó (#96) mosolygó rettenet (#97) téfea magoflux (#98) piromenyét (#99) szőrös pók (#100)
sullár (#101) uzbány (#102) mélységi grittang (#103) trikornis (#104) óriás griff (#105)
griffőniksz (#106) fekete griff (#107) vadász varkaudar (#108) kőkorszaki szaki (#109) nyuhaj karbin (#110)
ragyás burástya (#111) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115)
gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) emberevő (#119) bibircsók-óriás (#120)
homokféreg (#121) xirnox (#122) tetemember (#123) manifesztátor (#124) büntető praglonc (#125)
miksziszi húsgólem (#126) Morbid (#127) varkaudar mágus (#128) útonálló (#130) orgyilkos (#131)
sötét gnóm (#132) elit palotaőr (#133) palotaőr (#134) élőholt mirg (#135) sötét főgnóm (#136)
karmos tankány (#137) agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) szőrlajhár (#141)
udvari mágus (#142) vadászkutya (#143) arató csattanat (#144) pattanóböde (#145) kardfogú fülemüle (#146)
epokitféreg (#147) vérfürdető magszim (#148) szőrös bozsó (#149) fémbontó szójer (#150) dehidrátor (#151)
kardszárnyú pocok (#152) quwarg királynő (#153) autentikus vámpír (#154) nukleáris cickány (#155) tüskés harci gromak (#156)
purifikátor (#157) nómenklatúra (#158) ongóliant (#159) tyrannoszaurusz rex (#160) velociraptor (#161)
hadroszaurusz (#162) kétfejű troll (#163) jégtroll (#164) bávatag golombár (#165) borzalmas varkaudar (#166)
kvazár kovács (#167) halálosztó kain (#168) orgoró (#170) óriásféreg (#171) sírlidérc (#172)
vark. nekromanta (#173) dögkeselyű (#174) élőholt mágus (#175) óriás csontváz (#176) csontváz lord (#177)
ongóliant hadúr (#178) élőholt ősmágus (#179) Zinthurg (#180) gnóm szolgáló (#181) pöfögő kregon (#182)
elf mesterharcos (#183) ezoterikus mardel (#184) karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186) részeg kalandozó (#187)
varkaudar behemót (#189) varkaudar bajnok (#190) szutykos remák (#191) trosnyogó szakóca (#192) vércápa (#193)
hínárevő piranha (#194) opati polip (#195) elektromos angolna (#196) étkezési homár (#197) moszatrája (#198)
mélység fattya (#199) magnetikus praglonc (#200) quwarg harcos (#201) élőholt quwarg (#202) agyagelementál (#203)
bazaltelementál (#204) gránitelementál (#205) kacagó szépia (#206) diuretikus kráken (#207) drónkeselyű (#208)
kneopatikus mollusk (#209) degradátor (#210) joviális m.szockó (#211) Tguarkhan (#212) kisebb quwarg isten (#213)
quwarg nagymester (#214) massza (#217) tormikus egér (#218) pszi elementál (#221) aurapollátor (#222)
adószedő (#234) vadász quwarg (#241) áeratikus hasnyák (#243) Rughar familiárisa (#245) quwarg parafenomén (#248)
pordémon (#253) őrült varázsló (#255) harci mágus (#265) őrjáratozó katona (#274) halálelementál (#279)
Védőnővér (#280) kronotapír (#286) manaelementál (#290) quwarg szabotőr (#301) óriáspók (#303)
aranygriff (#304) ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346) varkaudar kósza (#347) liumbe (#349)
erszényes elkarog (#354) nektoraf (#355) vörös rakolits (#356) ryuku gárdista (#360) ryuku légiós (#361)
ryuku ostromteknős (#362) partravetett medúza (#363) kérődző etra (#368) bunthar (#396) smaragdgólem (#417)
vortexmágus (#418) halálhozó (#419) korinthai amőba (#420) kék rothasztó (#421) hótarantula (#464)
ulkor jéglény (#641) hópárduc (#642) rozmárember (#643) fagyelementál (#644) dermesztő lidérc (#645)
sarki óriásteknős (#646) lábascet (#647) jégzabáló (#649) fagymágus (#650) animált hókutya (#651)
csontlepke (#746) érző szívű dromedár (#753) burástya királynő (#759) ryuku futárbérenc (#765) ryuku csapásvezető (#778)
ork bérgyilász (#781)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30)
smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) kis vaskulcs (#40)
grákóbőr (#41) távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45)
krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50)
bőrpáncél (#51) patak (#52) tavacska (#53) szökőkút (#54) mákrózsa bokor (#55)
mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) ködmangó cserje (#58) ködmangó (#59) ködkapu (#60)
árnyéksár (#61) ködcsillag (#62) tigroszlán fog (#63) csontszablya (#64) szöges páncél (#65)
szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70)
rézpáncél (#71) rézsisak (#72) rézpajzs (#73) csontkulcs (#74) rézkulcs (#75)
bronzkulcs (#76) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80)
mérleg (#81) zöld üveg (#82) ragasztó (#83) díszes rézpajzs (#84) óndarab (#85)
olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) bronzsisak (#88) bronzpajzs (#89) bronzpáncél (#90)
manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bronzhegyű nyíl (#94) bakkura bőr (#95)
bakkura csizma (#96) rákpáncél (#97) rákpajzs (#98) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100)
tinta (#101) vízionár szem (#102) magszim bél (#103) fémrúd (#104) evaporőr háj (#105)
fabontó (#106) rövid íj (#107) nyílvessző (#108) vapár cserje (#109) vapár ág (#110)
hosszú íj (#111) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115)
móri gyümölcs (#116) ezüst nyaklánc (#117) púderszikla (#118) púderkő (#119) tábla (#120)
jellempróba (#121) dözmöng szív (#122) göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124) mandibulapenge (#125)
bronzpenge (#126) mandibulakasza (#127) sallank karom (#128) sallank nyíl (#129) hebrencs állkapocs (#130)
ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135)
rúnakő (#136) mérg. ubuk tüske (#137) ubuk dobónyíl (#138) koponya szimbólum (#139) denevér szimbólum (#140)
nap szimbólum (#141) szem szimbólum (#142) virág szimbólum (#143) két kard szimbólum (#144) villám szimbólum (#145)
oltár (#146) hebrencs csapda (#147) mocsári penke (#148) grok-képződmény (#149) szent jogar (#150)
szvó-ektoplazma (#151) vasérc (#152) pirkit (#153) mély szakadék (#154) vaskohó (#155)
világítótorony (#156) nyu-shuriken (#157) ezüst karkötő (#158) kis vaspajzs (#159) vassisak (#160)
nagy vaspajzs (#161) borostyán függő (#162) karócsapda (#163) vasvért (#164) mászókampó (#165)
ugh méreg (#166) sziklafészek (#167) sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169) spiritusz (#170)
rövid kard (#171) téfea-agy (#172) nekrofun (#173) harci kalapács (#174) márványtorony (#175)
vashegyű nyíl (#176) szopógödör (#177) mínosz-kúp (#178) grifftojás (#179) ezüst gyűrű (#180)
vasalt bunkó (#181) vashegyű lándzsa (#182) vaskulcs (#183) ezüst kulcs (#184) nagy bronzkulcs (#185)
nagy vaskulcs (#186) mérgezett vasnyíl (#187) mérg. ubuk dobónyíl (#188) vas dobónyíl (#189) mérg. vas dobónyíl (#190)
aranylánc (#191) gyöngysor (#192) aranygyűrű (#193) arany karperec (#194) obszidián függő (#195)
trófea nyaklánc (#196) igazgy. fülbevaló (#197) trikornis szarv (#198) karbin plazma (#199) gyíkfű csomó (#200)
gyíkfű (#201) amniosz-fa (#202) amniosz (#203) kazmár (#204) kazmár gyökér (#205)
ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207) óriás lián (#208) szuperkötél (#209) fűszertartó (#210)
sáfránypor (#211) dorony tüdő (#212) xirnox szív (#213) manifeszt.nyúlvány (#214) praglonc hártya (#215)
ketrec (#216) hurokcsapda (#217) ketrec-csapda (#218) fedett verem (#219) háló-csapda (#220)
dobóháló (#221) láncing (#222) smaragd védőgyűrű (#223) varkaudar lándzsa (#224) orgyilkos tőr (#225)
ramit kő (#226) helytartói jogar (#228) obszidián karkötő (#229) lánckesztyű (#230) acélpengőke (#231)
ilkin érc (#232) furulya (#233) tatu dob (#234) dorony duda (#235) lajhár csont (#236)
tankány karom (#237) lant (#238) pular kristály (#239) kis aranykulcs (#240) smaragd kulcs (#241)
tüskecsapda (#242) nyílcsapda (#243) kvazár (#244) márványkulcs (#245) nagy aranykulcs (#246)
fekete bőrcsizma (#247) pszi kő (#248) bumeráng (#249) kvazár páncél (#251) smaragd koszorú (#252)
nekrofun medál (#253) regeneráló gyűrű (#254) tatu ködmön (#255) templom (#256) nehezék (#258)
szopókő (#259) isteni könnycsepp (#260) bájital (#261) friss csatamező (#262) ősi csatamező (#263)
remák szív (#264) kristálygömb (#265) kvazár sisak (#266) fülemüle agyar (#267) gromak bőr (#268)
purifikátor háj (#269) gromak páncél (#270) szürke bőrkesztyű (#271) aranytű (#272) szuper dobóháló (#273)
szuper hálócsapda (#274) ametiszt medál (#275) sárga erőöv (#276) rejtőköpeny (#277) umbatari karkötő (#278)
Mágikus Koponya (#279) tyrex csont (#280) raptor karom (#281) jégszív (#282) Fekete Kehely (#283)
sötét ital (#284) Szent Kulacs (#285) Sheran főzete (#286) Tharr Keresztje (#287) zan indukátor (#288)
sárkányölő kard (#289) energiapajzs (#290) bíbor erőöv (#291) sárkánypikkely (#292) drako pikkelyvért (#293)
varkaudar páncél (#294) elit csatavért (#295) kvazár pajzs (#296) kvazár kard (#297) arx formázó minta (#298)
bev formázó minta (#299) cru formázó minta (#300) din formázó minta (#301) Fairlight köpenye (#303) kőszem (#304)
varázskő (#305) réz papi karkötő (#307) ezüst papi karkötő (#308) arany papi karkötő (#309) galachmit (#310)
borkonyó cserje (#311) borkonyó bibe (#312) gyógykenőcs (#313) roxati zárfaló (#314) optiri agysisak (#315)
Pusztítás Botja (#316) varkaudar csizma (#317) plazmacsillag (#321) ezüsttőr (#322) ezüsthegyű nyíl (#323)
ezüsthegyű lándzsa (#324) ezüstkard (#325) ezüstdarab (#326) ezüstshuriken (#327) Thargodan esszencia (#328)
csontpálca (#329) mutáns csont (#331) huhogó bibe (#332) rákfatty váladék (#333) acéltű (#334)
olló (#335) pukkanó tűcsapda (#336) piranha zsákvédő (#337) királyi korona (#338) rézgolyó (#343)
súlyzó (#347) shinai gömb (#348) tolmokov-koktél (#351) molluszk ház (#353) degradátor váladék (#354)
szockó hólyag (#355) quwarg boly (#359) quwarg tojás (#360) káosz szimbólum (#361) ezüsttollú nyíl (#363)
kinemfogyó tegez (#368) vascarai csizma (#370) phua-kúp (#372) Eldaran karkötője (#373) fény szentélye (#376)
moa zafír (#381) moa üveggömb (#383) polip szívóka (#391) szent tölgyfa (#393) kőtorony (#394)
álomvirág (#395) álompor (#396) városépítkezés (#398) főutca (#399) ház (#400)
réz fejpánt (#406) bronz fejpánt (#407) vas fejpánt (#408) kígyóbőr öv (#410) aranypikkely (#415)
teknőcteknő (#416) teknőcpajzs (#417) pengepajzs (#425) őstroll agyaló (#427) Vlagyimir szobra (#433)
bányászcsákány (#434) törpe bánya (#435) arany masszariasztó (#437) szent liget (#439) kvazár kesztyű (#445)
nehéz harci kesztyű (#464) fiatalság itala (#473) barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486) erődítmény (#488)
obszidián erőd (#491) sárkánytanya (#492) kihívás tornya (#502) Chara-din monolitja (#534) sötét tekercs (#535)
kisebb zan (#544) tünde íj (#553) főnixtoll (#563) aranytoll (#572) Fortuna szentélye (#645)
kulcskarika (#648) rinóbőr (#651) varkaudar tekercs (#653) aurach fog (#657) elkarog szőr (#665)
nektoraf faggyú (#667) sáska amulett (#668) rakolits por (#669) ryuku sisak (#688) ryuku mellvért (#689)
ryuku nadrág (#691) ryuku csizma (#692) ryuku köpeny (#693) ryuku kopja (#694) ryuku szablya (#695)
manóodú (#698) sötét kámzsa (#699) teknősesszencia (#702) etra hályog (#712) berzerker tüske (#713)
művészi porolit (#720) bunthar bőr (#733) halálhozó talizmán (#813) korinthai talizmán (#814) párducbőr (#1066)
rozmárfog (#1069) párducszem (#1073) eszkimó sátor (#1083) térutazó szerkezet (#1085) hibátlan cetbőr (#1090)
varkaudar látógömb (#1107) varkaudar csont (#1113) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169) régészeti lelőhely (#1208)
szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) ork csodaszer (#1228) Sheran cserepe (#1271) Kaldor varázspora (#1272)
tündöklő szobor (#1587)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
AA   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par. tárgy átadása
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BB   tárgy     darab                  -  berakás bankszéfbe
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
BPB  [sorszám]                        -  befejező parancs berakása
BPK  sorszám                          -  befejező parancs kivétele
CIR  [beállítás]                      -  vándorcirkusz látogatása  
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
DD   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par.tárgy eldobása
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
EA   mit       darab                  -  eladás boltban
EE   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par. tárgy eladása
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
EXT                                   -  játékhét visszadátumozási kérelem
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FA   tárgy     kalandozó darab        3  futárpostának átad
FAA  tárgy     [tárgy]   [tárgy]  par*3  futárpostának átad
FÁS  TVP                            TVP  felt. ásás, max. TVPért
FELV KT/szövetség                     -  szövetségi felvétel
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás
FFK  %         [%]       [%]          -  felt. fegyverv. kockázata
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FOG  szörny    csapda                 ?  feltételes szörnyelfogás
FM   TVP                              -  feltételes mászás
FSE  TVP                            TVP  feltételes segítség
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV  varázslat élőlény                -  feltételes T/V varázslat
FVH  szint                            -  felt. T/V mágia használat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
HIR  hírszám   [1. par.] [2. par.]    -  KT hír közlése
HU   [tárgy]   [tárgy]   [tárgy]      -  hulladékgyűjtés
ID   szörny    TVP                  TVP  elfogott szörny idomítása
IM                                   30  imádkozás oltárnál
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
JLK  kód                              5  jelszó kimondása
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KB   tárgy     darab                  -  kivét bankszéfből
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KPB  [sorszám]                        -  kezdeti parancs berakása
KPCS [1-3]                         0/20  kapcsoló állítása
KPK  sorszám                          -  kezdeti parancs kivétele
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
OV   0-5                              -  óvatosság labirintusban
P    pszi      [param1]  [param2]  5(?)  pszi képesség használata
PBE  pénz                             -  pénz berakása bankba
PKI  pénz                             -  pénz kivétele bankból
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
SZE  szörny                           -  fogoly szörny elengedése
SZK  szörny                          10  szörnykeresés
SZM  szörny                           -  elfogott szörny leölése
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TAN  tippszám  [tárgy]               10  tanulás bölcstől
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
TPF  TVP                              -  spórolt TVP felszabadítás
TPS  TVP                              -  TVP letiltása, spórolása
TV   varázslat [varázsl] [varázsl]    -  varázslat T/V listába
V    varázslat [param1]  [param2]  5(?)  varázslás
VE   mit       darab                  -  vásárlás boltban
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra
VPF  VP                               -  spórolt VP felszabadítás
VPS  VP                               -  VP letiltása, spórolása
VTN  varázslat                       35  var. tanulása mestertől
ZIP  mit        TVP                 TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek