Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az az AK?
AK Archívum
GN Archívum
Tartalomjegyzékek
Cikkek az újságból
Krónikák a boltban
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Termékismertető - Alanori Krónika 144. (2008. január-február)
Termékismertető - Alanori Krónika 141. (2007. október)
Termékismertető - Alanori Krónika 149. (2008. november-december)
Termékismertető - Alanori Krónika 146 (2008. május-június)

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Kalandorok kíméljenek (Hatalom Kártyái paklileírás)

Sziasztok! Az új kiegészítőnek maradtak még jócskán kiaknázatlan területei, ezért leírok nektek egy újabb paklit, ami nem jött volna létre, ha nincs a régi lapok erősítése. Teszem ezt azért azért, hogy lássátok, mennyire erősek lettek az új lapok, és hogy mire képesek, ha bandába verődnek - ahogy azt már egyszer írtam.

Kalandozzunk egy kicsit... ezt mint szójátékot írom, mivel most a kalandozó deck sokarcúságát igyekszem a számotokra felvázolni, mint azt a cím is sejteti. Ha jól emlékszem, talán az Árnyékhold kiegészítőnél láttam utoljára a versenyeken kalandozós paklit. Az újkori rohanós paklikba már nem fértek be a passzívan jövő úgymond drága lények, amivel nem tudok az első három körben nyerni, valamint feltartani sem tudom az ellenfelemet addig, amíg kiépülök. Olykor-olykor megpróbálkoztam ugyan a Druida paklival, amit én találtam ki, én teszteltem a legtöbbet, és én voltam a legbátrabb, amikor elindultam vele versenyen, de nem volt elég erős a mezőnyhöz. Megjegyezném nem voltam eredménytelen, de egy dobogós helyre sajnos kevésnek bizonyult az összeállítás. Az új kiadás előtt csak a Druidákkal tudtam elképzelni a kalandozókat, de most szépen lassan fel lett hozva az összeállítás egy olyan szintre, hogy az többféleképpen is megállja a helyét egy versenyen. Egy ideje elkezdtek divatba jönni az olcsó, esetenként repülő, vagy az aktívan játékba ugró kalandozók, amik rendelkeznek hátrányuk mellett némi extra speciális képességgel is. Megtalálhatóak újabban az egyre jobb lényre rakható lapok is, amik tovább izmosítják a lényeket, és némi előnyben részesítik a kalandos kedvűeket. Mindezt összevetve, és tudván, hogy vannak új, vagy új bőrbe bújtatott lapok, amik tovább erősítik a kalandozókat, megmutatom nektek elképzeléseim mezejének egyik még frissen kitaposott ösvényét. Lássunk egy gyors leltárt, hogy mik is azok a lapok, amikre szükségünk lehet egy gyors paklihoz kalandozásaink során.

Mindenekelőtt kezdeném a már tőlem megszokott sorrend szerint a szabálylappal, követővel. A kalandozóknak nagy erőt ad A kalandozók védőszentje. Ez az a követő, amit kérdéses, hogy érdemes-e leszedni, mert ugyan lövéssel nem játszik a pakli, viszont hordajellegű, és így van benne Párbajhős, így már a játék elején komoly gondolkodásra késztetjük az ellenfelünket. Ez az egyik legjobb hordalény, ami egyért repül, hármat üt, és hármat büntethet. Ezt a lapot kell az első körben behúznom. A követőnek köszönhetően egyébként, nem csak erősebbek lesznek a lényeim, hanem 0-ért nem is lehet rájuk counterelni, illetve a Párbajhős kivételével, a nulláért egyet sebzek lapok sem halálosak ellenük. Ezen a reakciós apróságon egyébként el szokott siklani a játékosok figyelme, pedig így már nem annyira fájdalmas Az erős ereje, illetve a Solisar aurája sem. Tehát a kontroll pakliknak nehéz lesz - vagy legalább is igen gondolkodtató - a játszma.

Felsorolom most az új kalandozós lapokat, majd a végén választok egyet a többféle pakli közül, de ezzel nem szeretném erre az egy deckre koncentrálni a figyelmeteket, ezért elmondom, hogy milyen kombók lehetnek elrejtve az új kalandozós lapokban, illetve, hogy miket lehet belőlük még kihozni.

Vegyük szépen sorba az újonnan megjelent kalandozókat, és az őket tápoló okosságokat. Mindenek előtt megemlíteném a Királyi palástot. Helyettesíthető idézési költség, kettő szintet ad, 2 VP-ért lapot is leszedhetek, valamint a kalandozómnak 5 ÉP-s büntetést ad. Kifejezetten egy nagyon erős, alap lapnak tartom ebbe a pakliba, pláne, hogy igen jól kombózik Borax királlyal, akire ingyen tehetem. Az sem egy elhanyagolható tény, hogy ebben az esetben ingyen adok minden kalandozómnak +2 szintet. No persze, ha egymagában leszedi ellenfelem a Boraxomat, akkor a kárpótlás miatt a lapot is visszakapom, és még büntetek is, tehát egy jó összetett lapról van szó, ami az egyik alap lap lesz a pakliban. A következő lap egy lénytermelő-erőforrás, ami a Zöldfülű kalandozók. 1 VP-ért két lényt kapok, amik alapból 0/1-esek, de a követővel már erősebbek, és a későbbiekben is felmerül még egy-két helyen a nevük. Az első körben kijátszva a második körben visszakapom a költségét, és az ütésükön kívül még sok mindenre lehet őket használni. Hogy csak egy valamit említsek, az új lapok közül: Közös Tudat. Lerakom a kicsiket az első körben, a másodikban egy 1-2 VP-s kalandozót, legjobb esetben egy Boraxot és a harmadikban egy Közös Tudatot. Így a követővel együtt minden lényem lépett négy szintet, tehát, ha mind a hárman 0/1-esek, akkor is 12-t ütök, de ha már a harmadik lény az említett Borax, akkor ez a szám a második körös négy sebzés mellé még 20. Sajnos ebben a pakliban kicsit nehéz összeszámolni a sebzést, de ezzel a nehézséggel meg kell birkózni, ha az ember 24-et akar a harmadik körig sebezni. Persze ezt a kombinációt is muszáj valamivel megvédeni, mert hamar lecounterelnek, de erről a későbbiekben nyilatkozom. Ha már van lent valami olcsó lap, akkor jól jöhet, ha egy újabbat kikereshetek a tápos kereső Rundhal, a gyűjtögetővel. Jól jöhet a pakliba a mások által gyengének vélt Szintlépés. Én azt hiszem, nulláért mindenféleképpen jól jön a Párpajhőst erősíteni az első körben, vagy akár a későbbiekben. És ha már itt tartok, elmondom nektek, mi az, amit még nagyon jó a kis repkedő mellé behúzni az első körben, ez a Démonölő. Nagyon tudom értékelni, ha egy lényem célozhatatlan, és ha sebzést okoz, akkor még húzhatok is. Ha ezt a három lapot együtt látom kezdéskor a kezemben, akkor már csak valami olcsó reakciót szeretnék mellettük látni. Mivel van még egyért repülő kalandozó a pakliban, ezért kihasználom a lehetőséget, és berakom Ahrimant is. Rá is érdemes tenni egy Szintlépést, hogy minél többet üthessen, mert ahogy a dereka redukálódik nullára, és végül elhal, úgy az ökle egyre nagyobbra nő és nagyobbat zúz. Ha azonban Ahrimanra teszek például egy Királyi palástot, akkor ugye első ütés: négy, a második: hat és végül a harmadik: nyolc. Ennyit tud ütni, vagy még egy tízest kamikáze módon, de ennél többet nem is kell tőle elvárni. Még egy lény rajta kívül, aki üt, vagy akivel párbajozom, és ismét a harmadik körös győzelmemtől hangos a terem. Azt se felejtsük el, hogy a Közös tudattal halála előtt megörökölheti utódja is a palástot. Kellhet olyan lap, amivel ezeket a kis lényeket ki tudom keresni, úgy, hogy még a keresésre elköltött varázspont mellett is kijátszhassam a második körben a lényecskét. Két ilyen keresés is van, az egyik a kalandozókat egyébként olcsóbbító Toborzás, másik lap a Tudatkutatás. Mind a két lappal érdemes játszani, mert sose tudni, hogy éppen mire lesz szükség. Nézzük meg, hogy a gyorsaságon kívül mire lehet még szükségünk, ha mégsem sikerülne az első három, vagy négy körben nyernünk, vagy mik segíthetnek még ehhez. Kalandozók terén javaslom még a Gottmog használatát, amihez lehet egy Villámhárítót is társítani, valamint, mivel úgy is sok lénnyel játszom, Kétágú villám is beférhet mellé, de ez már a pakli összeállításától függ. Alapjában is használható lény, hiszen a követő mellett egyért hármat fúj, és még üt is, azonban ha már lép még plusz egy-két szintet, akkor a csillagokat is lefújja az égboltról.

A másik kalandozóm, ami szintén nem a gyorsaságáról híres, azonban annál durvább kontroll lény a Raia szent lovagja. Egy nehezen leszedhető lény, ami szedi a többit, vagy öli a gazdájukat. A sebzés átirányítása egy varázspont, a lovag célzása plusz három. Ezt jó elosztásnak érzem, ha nálam van az asztalon egy ilyen lény.

Lehet próbálkozni az eddigiek mellett Őrült varázslóval is, amit a sideba mindenféleképpen ajánlok, mivel erős lapleszedésnek bizonyul, és a használata olcsó. Szintén inkább side lap, de alapból is erős lény a Riomariliondi. Négyet gyógyít, max. ÉP-t is növel, és a követő mellett mágikus per mágikus. Ha követőt kell szedni, akkor mellette biztosabb az életünk. Ha egyszínű paklit keresek kalandozóból, akkor a sárgánál Fairlight papja, illetve Zén a még szóba jöhető lapok. A pap, mint gyorsító lény szükséges a pakliba, mivel követő mellett egyért kettő per kettes, és olcsóbbá teszi a többi kalandozómat. Zén a varázslattal nem célozható lények ellen lehet szükséges, akiket gazdájuk okosan megbújtat a tartalékban. Javaslom még Jerikó használatát is, ha esetleg kicsúszna az irányítás a kezünkből, és szükség lenne néhány nagyobb levegővételre. Egészen pontosan négy kör halhatatlanságot biztosít számunkra, de nem biztos lábakon, mivel csak a célzó varázslatokkal szemben van védelme. Ide tartozik még a Hős is, mivel egy biztosító lény, ami olcsón jön, blokkolja a lényeket, és okosan, csak annak ugrik neki, akivel elbír, ezen kívül még van kárpótlása is, ami szintén jól jöhet. Ők inkább a fehér kalandozók közt érzik jól magukat, de a többi szín mellé is társíthatóak. Egyre inkább jönnek ki a barna pakli tápjai is, ezért meg kell, hogy említsem Tharr erős lapjait is. Mindenekelőtt Fegyverkovács. Termeli nekem a dobótőr jelzőket. Amíg világ a világ. Biztos halál a horda számára, és ha termelem az SZK-t, akkor ellenfelem számára is. Lord Kovács egy olyan lap, amit leginkább a pegazusokkal tudok összehasonlítani. Hátránya az, hogy nem repül. Előnye: Antimágia, valamint ellenfelem varázslatainak drágítása. Erős lénynek tartom, ami megáll a saját lábán, tehát nem kell mellé sok támogatás. Lord Korell egy újabb egyéniség. Négyért három per négyes komoly hátránnyal, hiszen ha már felállt, nem varázsolhatok, viszont őt csak leütni lehet, azt pedig nehéz. Átnyargalok egy újabb színre, ami a kék. Egyértelmű a kék nagy tápja: Lord Fezmin. A követő melletti, ötért öt per négyes lény nem rossz, de a képessége miatt néhány pakliba még beillik, mint például a mentor, vagy az egyszerű kontroll, de kombózgatni is lehet vele, valamint az immunisság is erős oldala. Fezmin a lények tápja. Nagyon erősre sikerült, és mint látható, tényleg sokoldalú a felhasználhatósága. Következő lény egy kissé specifikus, és ez a Hófehérke. Ezt a paklit most nem írom le, de a lapok adják magukat. Akik most legyintenek, azoknak csak annyit, hogy ők nem látták ezt a némbert játék közben, hogy milyen vérengző fenevadat kovácsolt a törpe csürhéből. Dornodonból amit érdemes kipróbálni az a Szárnyas Szuszi. Érdemes rá egy kontrollal szemben Démonölőt rakni, amivel jól kombózik, de az igazi erejét a Köpőcsővel mutatja meg. A harmadik körben egy Bűvös tavacskával kilencért sebzek 16-ot és még az ütésével ötöt, tehát még egy egy VP-s counterra is marad energia. Luthium sem rossz, gyakorlatilag célozhatatlan és repül.

Ezek azok az újdonságok, amik kalandozós felállásban visszaköszönhetnek, amiket érdemes megnézni. Persze akad még kombó, de ezek ott vannak nagyon. Ezekből mutatok egy összeállítást kétszínű versenyre. Lehetne még nagyon sok verziót, mert tényleg sokféle paklit lehet összerakni jelenleg a kalandozókból, de erejét talán a kétszínű versenyen mutathatja meg. Ezért most a fenti lapokból fogok szelektálni két szín erejéig.

A paklim két színe természetesen a sárga és a fehér. Mindkét szín a tápolás, és a védelem megtestesítője. A kalandozóim többnyire fehérek. Elsődlegesen a Párbajhős az, akit szeretnék behúzni az első körben az első négy lap közül. Ha ő helyette mást kell választanom, akkor legyen Ahriman, vagy a Zöldfülű kalandozók. Ez a két lap majdnem ugyanolyan jó, és hogy melyik kell inkább, azt a kezemben lévő többi lap határozza meg. A Zöldfülű kalandozókat természetesen fehér színben kell versenyeztetni, Raia szent lovagja miatt, aki ez esetben a második körben le is jön, de jöhet akár Borax király is, vagy mind a kettő. Persze, ha ezek közül egyet sem húztam be, akkor jöhet Gottmog, de akkor kérek mellé egy Villámhárítót is. Na jó, nem vagyok telhetetlen, elég a Gottmog, néhány szintlépéssel. Amit még lényként beraknék a pakliba, az a Méonech fürkész. A döntés egyszerű: játszom sárgával. Természetesen a Villámhárítónak is jó beáldozni. Nagyon szeretem, ha tudom, hogy mi van az ellenfelem kezében, ami akár egy varázspont árán is megfelel, de ha még esetleg egy lapot is eldobathatok, az még jobb. Azt is szeretem még a fürkészben, hogy esetleg lapot is le tudok vele szedni. Ez a lap igen sokoldalú, nem is véletlen, hogy még a korlátozása ellenére is versenylap maradt. A lapok, amik segítséget nyújtanak a pakliból szelektáláshoz, az a Toborzás-Tudatkutatás páros. Mindkét lapot, ha kijátszom a második körben, akkor a keresés után még ki tudom rakni a Párbajhőst vagy Ahrimant. Ez egy fontos momentum. Több húzó, vagy kereső lapra nem is lesz szükségem, azaz egészen pontosan nem fog beférni. Lássuk most, hogy miket is szeretnék elhelyezni a kalandozóimon. Első lapként talán a Királyi palástot, vagy a Démonölőt. Mind a két lap nagyon erős, és akár ingyen is jöhet, mint ahogyan az esetek többségében ingyen is fog jönni. Ha ezek a lapok nincsenek a kezemben, akkor még mindig jól jöhet, és alapból ingyen is jön, a Szintlépés. Ez is jó, ha az első körben repülő bármelyik lényemre rakom támogatásként. Ha már a támogatásnál járunk, az utolsó kalandozóimat támogató lap, a Közös Tudat. Mivel sok kis olcsó lénnyel játszom, ezért kell valami, amitől kicsit vagányabbak lesznek. A játék során látszik, hogy kissé erősebb ez a lap, mint ahogyan elsőre látszik. A paklihoz végezetül szükséges az esetleges ellenfelem lapjaira való reagálás. A counter részleg három lapnak van fenntartva, de négynél több semmiféleképpen sem kell. A négy lap amiből hármat ki kell választani, az a Zu'lit kisérlete, a Solisar aurája, Az erős ereje, illetve A gyenge ereje.

Én az első hármat választottam, de ez ízlésfüggő. Természetesen a Majd legközelebb is illik a pakliba a counter részlegre, és aki úgy gondolja, bármelyik lapot helyettesítheti, a lényeg, hogy 47 lapnál semmiféleképpen sem lehet több a pakli. Ennél az összeállításnál az első két körben van két lényem, illetve a lénytermelés, amit a gyorsaság érdekében be kell húznom. Ez kilenc lap, valamint van még négy, amivel kikereshetem őket, az összesen 13. Ez a paklim közel egyharmada, tehát az összeállításkor azt hiszem mindent megtettem, az optimális húzás érdekében. Ezért lényeges, hogy a pakli ne legyen jelentősen több mint 45 lap, mivel az rontaná az esélyeimet. Ennyit a pakliról, és most lássuk a potenciális side lapokat.

Mivel nem úgy raktam össze a paklit, hogy sok counter férne bele, ezért más jellegű védelemre van szükségem. Counterből maximum négyfélét használhatok, ami mellé még beférhet három Thauglorendon. Nagyon feltarthat egy Bűvös erdős pakli, ezért mivel alapból is használok Párbajhőst, még megspékelhetem plusz három párbajos lappal. Az erdők ellen több lapra nem is lesz szükség. Az asztaltakarításoktól sem kell nagyon félni, ha már lent figyelnek a büntetéses lények, ezért arra nem sideolok. Viszont lehet játékban lévő nem lény lap, ami zavar, ezért kell az Őrült varázsló. Az ellenfél tartalékban megbújó esetlegesen varázslattal célozhatatlan lényei ellen kellhet a Zén, az abszolút célozhatatlan lényei ellen pedig a Manapoid. Számolnunk kell azzal is, hogy egyre gyakrabban használják a játékosok a gyűjtőt. Szükségesnek tartom a Fekete lyukat. Valószínű, hogy Zarknod börtönében kell raboskodnunk, ezért jól jöhet lapforrás biztosításként Rundhal, a gyűjtögető. Divatba jött a VP termelős pakli is, ezért javaslom ezek ellen betenni az Orzag bilincsét. Ez így már több is, ezért válogatni kell, hogy mitől félek jobban. Leírom, hogy én mit tennék be, de ezeken kívül is szóba jöhet még számos lap, ezért ez nem szentírás, nyugodtan változtassatok rajta ízlés szerint.

Remélem sikerült a tetszéseteket elnyerni a Kalandozós paklival, és esetleg ki is próbáljátok. Nem túl bonyolult pakli, ezt inkább csak jól össze kell rakni, és a többi már a húzáson múlik. Ha játszotok vele, előbb-utóbb úgyis megérzitek, hogy melyik pakli ellen mit kell először kihozni, mit kell bizonyos esetekben reagálni, vagy hogy egyáltalán mi az, amire reagálni kell. A lényeg, hogy bármilyen pakliról is van szó, mindig a játék a lényeg. Fejben össze lehet rakni a paklit, de az erejét a játék közben mutatja meg. Ezért kell minél többet játszani, a lehető legtöbb paklival, és a legtöbb pakli ellen. Így szélesedik a látókörötök mind a lapok, mind a játék terén, és még a kreativitás is fejlődik.

Zárnám most soraimat, és mint mindig, most is: mindenkinek kellemes játékot és sikeres versenyt kívánok!

Szabálylap: nem ajánlott
Követő: A kalandozók védőszentjeMegnéz
3 PárbajhősMegnéz
3 AhrimanMegnéz
3 Zöldfülű kalandozókMegnéz
2 Borax királyMegnéz
3 Raia szent lovagjaMegnéz
3 GottmogMegnéz
2 ToborzásMegnéz
2 TudatkutatásMegnéz
3 DémonölőMegnéz
3 Királyi palástMegnéz
3 SzintlépésMegnéz
2 Közös TudatMegnéz
3 Zu'lit kísérleteMegnéz
3 Az erős erejeMegnéz
3 Solisar aurájaMegnéz
3 VillámhárítóMegnéz
3 Méonech fürkészMegnéz

3 ThauglorendonMegnéz
3 Őrült varázslóMegnéz
3 ZénMegnéz
3 ManapoidMegnéz
3 Fekete lyukMegnéz
3 Rundhal, a gyűjtögetőMegnéz
7 Minél nagyobb párbajjal rendelkező lap

Írta: Holman Gábor
A cikk az Alanori Krónika 104. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 136 szavazat alapján 6.2)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: A villámok szépsége (Hatalom Kártyái paklileírás).

Létrehozás: 2005. április 5. 14:04:49
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.