Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Tirranda
Küldd el képeslapként!
Tirranda, az Ősök Városa egyik tolvaj klánú galetkije a frissen lopott mágikus gyűrűt vizsgálgatja. Az elsőre is egyértelmű, hogy nem a törékeny lányka ujjaira tervezték.
Nézz szét a galériában!
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (11)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-11-22 04:39:17 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Ősök Városa I. szabálykönyv - 10. Hogyan kell játszani?

Most már ismered a játék környezetét és néhány alaputasítást. Már csak az van hátra, hogy megtanuld, hogyan kell mindezeket a parancsokat megírnod nekünk. Mindig, amikor levelet kapsz tőlünk arról, hogy mi is történt a karaktereddel, egyben küldünk egy ún. Utasítás Lapot is. Erre rá kell írnod a saját nevedet, a karaktered hivatkozási számát, a számlaszámodat és azt, hogy hányadik fordulónak az UL-jét küldöd. Ezek egyikét se felejtsd el, mert különben nem tudjuk az utasításaidat betáplálni, és az UL-t kénytelenek vagyunk visszaküldeni. Sajnos ceruzával kitöltött UL-t sem tudunk elfogadni, ezeket is visszaküldjük.

Ezután sorban fel kell sorolnod az arra a körre szánt parancsaidat. Minden sorban az első vonalra írd a parancs rövidítését, ezután jönnek a paraméterek. Alább látható egy példa az UL kitöltésére. Ezt a példát gyakran nézd meg, az első néhány UL kitöltése előtt mindenképpen.

Maximum 20 parancsot adhatsz ki. Mindig ellenőrizd le még egyszer, hogy jól, a megadott formátumban, paraméterekkel adtad-e ki a parancsokat, és valóban azt fogják-e csinálni, amit Te akarsz, mert a beküldött UL-en utólag már nem tudunk változtatni.

A kitöltött lapot ezután postára adod, és cserébe mi elküldjük az újabb levelet. Minden 7. napon beküldhetsz egy UL-t. Ez egy játékhét. Az UL-eket egymás után tápláljuk be. Ez azt jelenti, hogy egyszerre mindig egy játékos lép, akár egy társasjátékban.

Ha az UL a következő játékheted első napjánál korábban érkezik, akkor csak a játékheted első napján fogjuk betáplálni. Amennyiben kimaradsz egy körből, akkor egy játékhéten két UL-t is küldhetsz (hogy behozd a lemaradást). Vigyázz, két forduló betáplálása között legalább 3 napnak el kell telnie, így a második fordulót csak 3 nap múlva fogjuk postára adni.

Egy borítékban többen is küldhettek UL-t. Ha számít, hogy milyen sorrendben tápláljuk be, akkor sorszámozzátok be őket. Ilyenkor feltétlenül egy borítékban küldd az UL-eket, mert ha levelezőlapként érkeznek, nem tudjuk garantálni a sorrendet. Ha az UL-ek be vannak sorszámozva, akkor egy UL-t addig nem táplálunk be, amíg az előtte levőt nem tudtuk betáplálni. Tehát ha pl. az 1-es sorszámúnak nincs pénz a számláján, akkor a 2-10-ig sorszámozottak sem tudnak lépni. Éppen ezért kérjük, hogy csak akkor sorszámozd be az UL-eket, ha tényleg összefüggnek egymással.

Az UL-en van egy Speciális Kódok mező. Ha egy plusz Utasítás Lapot szeretnél kérni, írd be ide azt, hogy UL. (Egyet mindig automatikusan küldünk, tehát csak akkor kérj plusz UL-t, ha elhasználtad a tartalékot.) Minden 10, külön kért UL 5 zsetonba kerül. Ha esetleg egy Jelentkezési Lapra van szüksége egy barátodnak, akkor írj ide JL-t. A számlaszámodat a 3. fordulótól kezdve nem tüntetjük fel, nehogy más vissza tudjon élni vele. Ha azt szeretnéd, hogy a számlaszámod mégis megjelenjen a forduló fejlécében, és ne csak XXXX legyen olvasható, használd az SZL kódot. Az SZL újbóli kiadásával a számla ismét titkos lesz.

A címváltozás rovatban, ha akarod, megadhatod a telefonszámodat és email címedet is. Ilyenkor ezt mindenféle visszajelzés nélkül felvesszük az adatbázisba, és ha más kalandozóval találkozol, megadjuk neki, de a te fordulód fejlécében nem fog szerepelni.

Figyelem! Természetesen a korral haladva, az ŐV már játszható az Interneten, és E-mailben is. Fordulóidat megkaphatod E-mailben, egy szépen szerkesztett htm file-ban, ha megadod nekünk E-mail címedet. Jelentkezési Lapodat és Utasítás Lapjaidat is feladhatod az Internetről.
Ha E-mailben szeretnél nekünk UL-t küldeni, akkor le kell töltened honlapunkról egy UL készítő programot, és az az által generált UL-t kell számunkra elküldened az ul@beholder.hu címre.

10.1. Ellenőrző szám

Minden igyekezetünk ellenére is előfordulnak néha hibák, pl. az operátor elgépel egy számot. Az ilyen hibák kiküszöbölésére vezettük be az ellenőrző számot. Használata nagyon egyszerű. Add össze az UL-en a parancsok paramétereit. (Ne számold bele a fejlécet, mint pl. fordulószám, számlaszám, csakis a parancsok paramétereit! TF-esek: bele kell viszont számolni még a négy és ötjegyű számokat is.) Sokszor ez jó nagy szám lesz, úgyhogy használj számológépet, vagy egy erre a célra készített programmal írd meg az UL-edet. (Ilyen program letölthető a honlapunkról.) Ld. példának a fenti UL-t.

Az ellenőrző szám használata nem kötelező, azonban erősen javallott. Fontos, hogy pontosan számold ki, mert a rossz szám csak lassítja a mi munkánkat, inkább ellenőrizd kétszer.

Figyelem! Elgépelésre vonatkozó reklamációt csakis akkor tudunk elfogadni, ha a reklamált UL-en helyesen kiszámolt ellenőrző szám szerepelt!

10.2. Mennyibe kerül?

Ez a szabálykönyv, és a jelentkezési lap ingyenes. Minden további kör természetesen pénzbe kerül. A forduló árát megtalálod árlistánkban. A játékra befizetett pénzedet zsetonok formájában, egy ún. központi játék-számlán tartjuk nyilván. Így, ha esetleg egyszerre több karakterrel játszol, vagy esetleg több játékunkkal, akkor mindig ugyanerről a számláról fizethetsz. Minden levél elküldésekor a számládról levonjuk a forduló árát. Ha nincs elegendő zseton a számládon, akkor sajnos a számítógép nem engedi az újabb forduló betáplálását. Ezért kérünk, hogyha a számlád már kezd fogyatkozni (100 zseton alatt van) adj fel némi utánpótlást. A játék ára magában foglalja a Neked küldött fordulók postaköltségét is.

A számlanyitás folyamata:
1) Belföldi postautalványon (rózsaszín csekk) küldj el a Beholder Kft címére (1193, Budapest, Mikszáth Kálmán utca 12) legalább 3 fordulónyi pénzt. A csekk hátuljára írd rá az e-mail címedet és azt, hogy "Új játékos az ŐV-n", valamint, hogy a JL-t neten szeretnéd küldeni.
2) Belföldi utalvány helyett fizethetsz banki átutalással is. Számlaszámunk: 11707024-20397441 (Beholder Kft.). A közleményekben mindenképpen szerepeljen neved, címed, e-mail címed, és az, hogy "Új játékos az ŐV-n", valamint, hogy a JL-t neten szeretnéd küldeni (a legkisebb összeg, amit banki átutalással fogadni tudunk, 2000 azaz kétezer Forint).

Mi az általad megadott e-mail címre megírjuk a számlaszámodat, és a jelszavadat. Ez a számla hasonló egy bankszámlához, amikor pénzt küldesz nekünk az ide kerül, amikor fordulót kapsz, innen vonjuk le az árát. A számládon levő pénzből vásárolhatsz könyveket, és egyéb termékeket is.

A játékra befizetni később is ugyanezen módokon lehet, csak a közleményekbe ne a fentieket írd, hanem tüntesd fel a számlaszámodat. A pénz beírása ugyanis a számlaszám alapján történik, ezért a hiánya jelentősen lassítja a munkánkat. Ha elfelejted a számlaszámot ráírni a csekkre, akkor erről figyelmeztetést kapsz a következő fordulód elején. Ha ennek ellenére a továbbiakban sem írod rá a csekkre, akkor 1 zseton kezelési költséget vagyunk kénytelenek felszámítani.

Ha egy csekken többen küldtök pénz, akkor mindig részletezzétek, hogy melyik számlára hány forint kerüljön. Kérjük, hogy mindig forintot írj, és ne zsetont.

Lehetőség van arra, hogy egyszerre több karakterrel játsszál. Miután az első levelet megkaptad a jelentkezésed után, kérhetsz egy újabb JL-t, amelyen ha akarod, újabb karaktereidet nevezheted be. Ezekért ugyanúgy kell fizetni, mint az első karakteredért.

10.3. Alanori Krónika

Az Alanori Krónika a Beholder Kft. hivatalos kártya, fantasy és science fiction szerepjáték magazinja. Az Ősök Városával kapcsolatos novellák mellett megjelennek benne az ŐV játékosainak apróhirdetései, rövidebb írásai. Sok mindent megtudhatsz arról, hogy éppen mi zajlik a játékban, és rengeteg új információhoz juthatsz belőle. A Ősök Városán kívül rendszeresen olvashatsz a TF-ről, a Hatalom Kártyái gyűjtögetős kártyajátékról, a Shadowrun szerepjátékról, és ritkábban más szerep- és kártyajátékokról. Azzal, hogy belépsz játékunkba, automatikusan megrendelője leszel az újságnak, minden hónapban kedvezményes áron, a fordulóddal együtt elküldjük neked. A magazint újságosnál nem lehet megkapni, csak szerepjátékokkal, kártyával foglalkozó boltokban, de ott többe kerül. Ha az Ősök Városát az interneten játszod, nem küldünk neked Alanori Krónikát, csak abban az esetben, ha ezt külön kéred.

10.4. Mit tegyek, ha valami különleges problémám van?

Ha valami problémád van, akkor próbáld meg tömören megfogalmazni, és a lényeget megírni. Minden esetben szerepeljen a reklamáló levélben a karakter- és számlaszámod, valamint a fordulószámok is. Az olyan reklamációkkal nem tudunk sokat kezdeni, hogy „A múltkor elírtátok az egyik karakterem fordulóját. Javítsátok ki!". Lehetőleg kerüljétek az olyan kifejezéseket, hogy ‘utolsó fordulóm’, ‘barátom karaktere’. Ehelyett inkább írd azt, hogy ‘12. fordulóm’, ‘9001-es karakter’. Sokszor ilyen apróságok miatt nem tudunk hibákat kijavítani, és vagyunk kénytelenek levelezgetni a reklamálóval. (Ami neki is, nekünk is idő- és pénzpocsékolás.) Ha valamiért nem lehet azonnal elintézni a problémádat, és megkérünk, hogy küldj be bizonyos dolgokat, akkor FONTOS, hogy a második leveledben ne csak annyi álljon, hogy pl. ‘itt van a 11. fordulóm fejléce’, mert nem biztos, hogy a játékvezető ebből emlékezni fog a problémádra. Ezért ilyen esetekben kérjük, hogy pár szóban ismét foglald össze a probléma lényegét, hogy képben legyen a Játékvezető.

10.5. Mi a teendő, ha nem érkezett meg a pénzem a számlámra?

Először is győződj meg róla, hogy léptél-e már azóta, hogy a pénzednek meg kellett érkeznie. Mert pl. ha egy napon adod fel az UL-t és a pénzt is, akkor könnyen előfordulhat, hogy az UL hamarabb kerül betáplálásra, mint ahogy a pénz megérkezik. Ilyenkor csak következő fordulódban kapod meg az értesítést a pénz jóváírásáról.

Ha az első lépés OK., akkor küldd be a feladószelvényt (amit természetesen visszaküldünk), vagy a fénymásolatát, hogy utána tudjunk nézni, nálunk történt-e valami tévedés, vagy a posta keverte el a pénzt. Ha a posta a ludas, akkor a feladószelvénnyel tudsz reklamálni (a feladást követő 30. nap után lehet csak reklamálni).

Kérjük, hogy feladószelvényt csak akkor küldjél be, ha valami probléma van, és ilyenkor természetesen írd is meg, hogy mi a gond. Pusztán befizetési igazolásként soha ne küldd be a feladószelvényt, zsetonokat ugyanis csak a megérkezett pénz után írunk be. Az így beküldött szelvényeket sem megőrizni, sem visszaküldeni nem tudjuk.

10.6. Mit tegyek, ha elírtátok a fordulómat?

A) Ha táplálási hiba volt, akkor küldd vissza a fordulót, bejelölve, hogy melyik parancsot rontottuk el. Küldj egy helyesen kitöltött UL-t is. Mi minden betáplált UL-t megőrzünk, és ilyenkor vissza is keressük, hogy valóban mi hibáztunk-e? Ha igen, akkor természetesen javítjuk a hibát.

B) Ha úgy gondolod, hogy valami programhiba történt, akkor is küldd vissza a TELJES fordulódat (vagy fordulóidat, ha több karaktert is érint a dolog), hogy meg tudjuk vizsgálni a dolgot. (Ha e-mailben játszol, akkor a fordulót nem kell visszaküldened!)

A hiba kijavítása nem biztos, hogy azt jelenti, hogy a fordulódat újratápláljuk. (Ez nem a kérésedtől, hanem a játékvezető döntésétől függ.)

FONTOS, hogy csak a legutolsó fordulódnál van lehetőség az újratáplálásra. Többek között ezért sem érdemes ugyanazzal a karakterrel többet lépni egyszerre.

Bármilyen javítás csak akkor lehetséges, ha a hibát mi okoztuk. Ha az UL helyesen lett betáplálva, és nem volt programhiba sem, akkor nincs lehetőségünk a javításra.

Ha a karakternek további fordulókat is küldesz, akkor feltétlenül írd le, hogy mi legyen velük abban az esetben, ha a kért javítást nem végezzük el.

Az operátor sokszor megpróbálja kijavítani a hibásan kitöltött UL-t (ha biztos benne, hogy mit akartál valóban csinálni), de nem feladata értelmezni az UL-en lévő parancsokat. Tehát ha egy értelmetlen parancsot írsz az UL-re, és az betáplálásra kerül, akkor nincs helye a reklamációnak.

10.7. Mit tegyek, ha nem kaptam meg időben a fordulómat?

Ha nem kaptad meg időben a fordulódat, akkor először is ellenőrizd, hogy van-e elég zseton a számládon. Ha nincs, küldj, és minden OK.

Ha van, akkor is VÁRJ KÉT HETET, a várható táplálási időponthoz képest. Ha ez is eltelt, és még nem kaptad meg, akkor küldd el még egyszer a kérdéses forduló UL-jét a következő üzenettel: „Ez az X. fordulóm UL-je, amit egyszer már elküldtem. A fordulót még ma sem kaptam meg: <dátum>. A címem: xxx. Kérem intézkedjetek."

Semmiképpen ne küldd el úgy még egyszer az UL-t, hogy nem írod rá ezt a mondatot, mert ez mindféle problémákat eredményezhet.

Ha a reklamált fordulót egyszer már betápláltuk, akkor 10 zsetonért (e-mailben 3 zsetonért) újra elküldjük.

A dátum igen fontos része a reklamációnak, mert sokszor előfordul, hogy a posta lassan hozta az UL-t, mi csak akkor tudtuk betáplálni a fordulódat amikor te már a reklamáló levelet írod.

Ha a meg nem érkezett fordulón CÍMVÁLTOZÁS is volt, akkor azt feltétlenül írd le még egyszer.

Ha pénzt adtál fel a fordulóval együtt, akkor a feladószelvényt is mellékeld a reklamáló levélhez, mert lehet, hogy a fordulód megérkezett, csak a pénzzel van probléma.

Az elveszésnél egyébként gyakori ok lehet, hogy valaki emeletes házban lakik, és a JL-en a jelentkezésnél nem adta meg az emeletet és az ajtót. Arra is ügyelj, hogy a neved kint legyen a levélszekrényen, mert ha ott teljesen más név olvasható, mint a borítékon, előfordulhat, hogy a postás a levelet nem kézbesíti ill. visszaküldi.

FONTOS, hogy akkor is küldd el a kérdéses forduló UL-jét, ha valamiért úgy gondolod, hogy az UL-ed már be lett táplálva, azután veszett el a postán.

FIGYELEM! CSAK A LEGUTOLSÓ 3 FORDULÓDAT TUDJUK ÚJRA ELKÜLDENI!!!

10.8. Mire kell ügyelni címváltozás esetén?

Ha változik a címed, akkor ne feledkezz meg az IRÁNYÍTÓSZÁMRÓL! Figyelj arra, hogy az új címen biztos megtaláljon a postás. Gyakran előfordul, hogy címzett ismeretlen jelzéssel jönnek vissza az új címről a fordulók, főleg a nyári szünet idején. Ha emeletes házban laksz, akkor mindenképpen írd meg az emeletet és az ajtószámot is, mert nem biztos, hogy a postás végignézi az összes postaládát. Ha nem szerepel a neved a postaládán, (mert pl. a haverodnál nyaralsz két hétig), akkor fontos, hogy a címhez írd oda azt a nevet is, amit megtalálhat a postás. Pl. Nagy István címén Kovács Pál részére.

Egy számlaszámhoz egy cím tartozik, ezért nem szükséges minden karakterednél megadni a címváltozást. Ugyanezért nem áll módunkban az azonos számlán levő karakterek fordulóit különböző címre küldeni.

10.9. Belföldi postautalvány kitöltése

A következő ábrákon bemutatjuk, hogyan kell kitölteni a befizetési csekket.

Fontos:

  • Csak azokat a részeket töltsd ki, amiket mi is kitöltöttünk a mintán.
  • A feladó neve helyére mindig a saját neved és címed írd, NE a Beholder Kft-ét!
  • Az összeg jól olvasható legyen!
  • A "Közlemények" rovatban csak a SZÁMLAszámod, és befizetett összeg szerepeljen, forintban (de az mindig)! Ne írd oda a karakterszámodat vagy a zsetonok számát!

10.10. Számlaszám és karakterszám

Sok problémát okoz, hogy többen nem értik pontosan a számlaszám és a karakterszám fogalmát, a következőkben megpróbáljuk elmagyarázni.

A SZÁMLASZÁM a játékos (azaz a Te) azonosító számod, olyasmi mint a személyi szám. Számlaszáma mindenkinek csak egy van, és az sohasem változik meg. Tehát ha már régebben játszottál, abbahagytad, és újra kezded, akkor ismét a régi számlaszámodat kapod meg. A számlát (számlaszámot) nem lehet átadni, és nem lehetséges az sem, hogy két embernek azonos legyen a számlaszáma. A számlaszámhoz kapcsolódik minden olyan dolog, ami veled, a játékossal (nem pedig a karaktereddel) kapcsolatos: a lakcímed, telefonszámod, a befizetett pénzek, és az, hogy rendeltél-e Alanori Krónikát. Ha több játékunkkal is játszol, akkor a számlaszámod mindegyiknél ugyanaz!

A KARAKTERSZÁM az általad irányított karakter azonosítója. Olyan mint mondjuk egy autó rendszáma. Egy embernek lehet több autója (amelyeknek persze különböző a rendszámuk; de ettől a tulajdonosnak még nem változik meg a személyi száma). A játék nyelvére lefordítva: egy játékosnak lehet több karaktere, azaz egy számlaszámhoz tartozhat több karakterszám. A karakterszámhoz azok a dolgok kapcsolódnak, amelyek egy-egy karakterhez tartoznak: az adott kalandozó tulajdonságai, tárgyai és minden más jellemzője, ezenkívül az, hogy hányadik fordulója következik, mikor lépett utoljára stb.

Reméljük, hogy ebből a magyarázatból egy kicsit jobban érthető lett a dolog.

10.11. Üzenetek

Játékunk egyik egyedülálló lehetősége, hogy a játékosok üzeneteket küldhetnek rajtunk keresztül is, nem csak levélben, postán. Persze ez igen lassú folyamat, előfordulhat, hogy a másik csak 15 nap múlva kapja meg az üzenetet, ezért javasoljuk inkább a postai üzenetváltást, hacsak nincs a másik címe titkosítva. A rajtunk keresztül továbbított levelek közül is csak azokat tudjuk továbbítani, amelyek megfelelnek az alábbi követelményeknek:

1. Egy darab A4-es méretű lap. (Nem kemény karton, nem összecsatolt lapok, nem apró fecnik.)
2. A bal felső sarokban van a feladó karakterének a sorszáma.
3. A jobb felső sarokban a címzett karakterének sorszáma, mellette (előtte, alatta) a ŐV felirat.
4. Egy UL-lel maximum 3 üzenetet küldhetsz, egy embernek legfeljebb egyet. Háromnál több üzenet esetén minden további három üzenetért egy zseton kezelési költséget számítunk fel.

Azokat az üzeneteket, amelyek nem felelnek meg az 1-3. követelményeknek, nem továbbítjuk, és erről semmilyen külön figyelmeztetést nem küldünk.

10.12. A játékkal kapcsolatban feltehető kérdések

Ha bármilyen kérdésed van a játékkal kapcsolatban, valamit nem értesz, elégedetlen vagy valamivel, vagy segítséget szeretnél kérni, fordulj nyugodtan a Játékvezetőhöz. Kérdésedet próbáld röviden, tömören, érthetően feltenni, az UL hátulján. Könnyen lehet, hogy olyan kérdést teszel fel, amelyre a Játékvezető nem tud vagy nem akar válaszolni. A további problémák elkerülése végett kérjük, ha bármilyen kérdésed van, a következő formában tedd fel:

1. A kérdést az UL hátuljára írd, ne külön cetlire, és ne külön levélben.

2. A Spec. Kódok rovatba írd azt, hogy ÜZ, felhívva a játékvezető illetve az operátor figyelmét a túloldal üzenetére.

Ha ennek ellenére sem kaptál választ, annak a következő okai lehetnek:

1. A választ megtalálod, ha tüzetesen átolvasod a szabálykönyvet. Mielőtt bármilyen kérdést felteszel, nem árt, ha mindig megnézed a szabálykönyvet, lehet, hogy benne van a válasz.

2. A játékvezető úgy ítéli meg, hogy ezt az információt a karakterednek még nem kell tudnia (tehát vagy néhány vagy jónéhány fordulón belül úgyis meg fogja tudni).

3. A kérdéseddel egy olyan tevékenységet akarsz végrehajtani, amire nem találtál a szabálykönyvben parancsot. Az ilyeneket figyelmen kívül kell hagynunk. Csak azokat a parancsokat tudjuk betáplálni, amelyeket a megadott formátumban, rövidítésekkel, paraméterekkel írtál le. Ha valami olyasmit akarsz csinálni, amire nem találsz parancsot, akkor azt sajnos (a karaktered jelenlegi állapotában) nem lehet megcsinálni, hiába írod le szövegesen.

4. Olyan dolgot kérdezel, amelyet a kalandozód sem tudhatna.

5. Új parancsok, módosítások bevezetését kéred. Mindennek, ami úgy van most, ahogyan, megvan a jó oka, hogy miért olyan. Mindenkinek minden alkalommal el lehetne magyarázni, hogy ez meg az miért így vagy úgy van, de erre idővel te is rá fogsz jönni.

6. Egy hibára hívod fel a figyelmünket, a.) amely valójában nem hiba, csak félreértettél valamit, b.) már folyamatban van a korrigálása.

Ha úgy érzed, hogy a fenti kategóriák egyikébe sem tartozott a kérdésed, és mégsem kaptál rá választ, elképzelhető, hogy a játékvezető elfelejtett valami miatt válaszolni. Ilyen esetben a következő UL-eden ismételd meg a kérdést. Ha újból nem kapsz választ, akkor a játékvezető úgy ítélte meg, hogy mégiscsak a nem megválaszolható kategóriába tartozik a kérdés. Nemcsak a játékvezető, hanem más játékosok is kiváló információforrást jelentenek, érdemes hozzájuk is fordulni kérdéseiddel.

Létrehozás: 2003. szeptember 14. 11:35:06
Utolsó frissítés: 2023. január 24. 14:30:26
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.