A képen a híres kobudera harcművész, Huddens látható, aki először állított elő varázsitalt a lélek belső megtisztításával, és néhány mágikus komponens felhasználásával. Elixírjének cseppjei manapság keresett áruk mindenütt, hiszen a főzet amellett, hogy minden sebedet begyógyítja, állítólag segít a halhatatlanná válásban.
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Alanori dalverseny lapelemzés
A bátorság dala (7): Érdekes lap. Minimálisan is termel ingyen egy Börtjauk tréfát (ha 2 VP-t kérünk a 2 izomra) és gyógyít 3-t. Ez nem tűnik túl fantáziadúsnak, de ha úgy adódik, akkor akár 7(!) lapelőnyre is szert tehetünk 4 VP-ért. Nagy előnye, hogy az újra kijátszás költsége lehet akár egy lény passzivizálása is, de hol lesz annyi lényünk, hogy a kapott izom ne vesszen kárba? A válasz: a Raia hordában. Ha le tudjuk olcsóbbítani a költségét mondjuk egy Raia bűbájával, simán hozni fogja a meccset akár egyetlen Bátorság dal is. Ugyanakkor hagyományoson nem tűnik olyan erősnek, hiszen hagyományos környezetben Molluszkba (ahova nyilvánvalóan a legjobbak a dalok) nehéz fehéret szuszakolni.
A bölcsesség dala (6): Újabb dilemmás papíros. Egyértelműen nagyon erős dolgot csinál. Végre nem kell Felkészüléssel játszani a blokkolós dekket, hiszen 12 max ÉP-t gyógyulunk. Az újra kijátszási költsége bagatell, a körvégi 4 lapból szinte bizonyosan nyerünk következő körben, a 8 blokkolás brutális. Mégis mi a gondom vele? Az, hogy fogalmam sincs, ki fogja elénekelni. Van persze a jól bevált Sziránusz hárfás-Barukkás-Istarianos blokk dekk, de abban szerintem egyetlen varázslat sincs, hiszen nem tudjuk megvédeni azokat. Ha mégis ide használnánk, hogyan játsszuk ki újra? Nyugalom pillanatából? Valaki bizonyára megtalálja A bölcsesség dalának otthonát, nekem még nem sikerült.
A csábítás dala (6): Újabb közepes dal. A kék tud lényeket pakolni az aszalra (pl. Demizra), de Molluszkban is alap szín, az énekes nem lesz gond. Úgy lop, ahogy volt a lap, ez újabb jó pont. Viszont a 3 VP bukatás 2012-ben mese habbal. Az ellenfélnek nem lesz 3 VP-je a körünkre, kivéve, ha van valamilyen countere, vagy ha már beállt a játék, akkor meg úgysem a VP számít. A másik hátulütő pedig, hogy nem lény lapot kell bedobni neki. Ez lehet mondjuk egy Dobótőr, egy Manakorong, az rendben van, de ha esetleg nem sikerül 1 körben kétszer kijátszanunk, az ellenfél úgy fogja igazítani a játékát, hogy ne tudjunk jót lopni. Igazából egy drágítós koncepcióban mutatná meg az erejét A csábítás dala, mint mondjuk egy Hegymélyi keltető, de az meg erősen anti-mágiázik. Azért a képe elég jó lett...
A halál dala (7): Tetszik ez a dal. Önálló jelzőt is szed, amit sajnos elég kevés lap tud. Nem lehet gond újra kijátszani, mivel a friss csontit is feláldozhatjuk neki. Talán abban gyengébb a többi dalnál, hogy nem igazán csinál meccsfordító dolgot, de azért a 3 lapelőny benne van ebben is. Élőholtas pakliba biztos, hogy betenném, valamint nemsokára érkezik egy újfajta, csontvázas koncepció is, ott is jól fog "muzsikálni".
A pénz dala (8): Ez az a dal, amit hagyományoson is mindenképp bevetnék. Ha csak egyszer játszom ki, már akkor is korrekt volt, másodszorra pedig már nagyon jó. Leggyakrabban ezt keresném a Nil herceg dalnokával, hiszen a VP termeléssel egybekötött olcsóbbítás elég jó kombináció. A két szörnykomponens jól jöhet bármilyen zanszilánkos lapunkhoz, tovább segítve a pörgést. Egyszínűn eldalolhatja mondjuk egy Manaevő féreg vagy egy 0-s Vérkeszeg, de persze Molluszkkal a legoptimálisabb, hiszen a tőrből kijöhet újra.
A vér dala (7): Ez a dal rendkívül egyszerű és lényegre törő. 4 VP-ért lő 10-et és húzat kettőt, ez elég jól hangzik. Szerencsére kb. bármikor kijátszhatjuk a gyűjtőből, hiszen az 5 ÉP-s feltétel meg sem szabad, hogy kottyanjon. Mivel lényt is le tud lőni, így nyerésnek és középjátékbeli leszedésnek is hasznos. Sajnos egy direkt sebzős koncepcióban nem tudom, hogy ki fogja elénekelni, de esetleg egy tematikus dal-dekkben el tudom képzelni nyerésnek.
Az erdő dala (6): Nem igazán tetszik ez a dal. Elvileg fel tudja tápolni a lényeinket, megvédi őket, valamint le is tud szedni, a passzivizálós költség pedig elég olcsó. A kör végi 1 lap viszont elég gyenge a többi dallal összehasonlítva, a leszedés nem igazi leszedés, az életjelző jól hangzik, de ha sok lénnyel játszunk (és nyilván igen, hiszen kevés lény mellé gyengék a dalok), valószínűleg kevés olyan lesz közte, amelyiknek fontos az extra védelem. Talán egy mérgezős koncepcióban használnám.
Az erő dala (7): Nyilvánvalóan valamilyen kombós-lényes dekkben van az otthona, mondjuk egy Morq Fan Gor pakliban. A sebzős része szerintem elhanyagolható, az agyatlan ütős hordában úgyis az anit-mágia fog helyet kapni. Mindazonáltal keresni és egyből húzni elég jó, szívesen kipróbálnám a fent említett galetki köré épített koncepcióban.
Az őrület dala (8): Talán kicsit optimista a pontozásom itt, de a Semmibe dobatást nagyon nagy fegyvernek tartom. Semmi Nyomorult gyűjtögetés, Manaevő féreg, vagy egyéb gonoszságok. Pofonegyszerű módon csinálja a lapelőnyt, ha esetleg nem tudunk dobatni, akkor is cantrip, plusz a kör végén is húzhatunk. Mivel bármilyen lapot föl lehet neki áldozni, tökéletes mondjuk egy Manaevő féreggel, Sírrablóval, vagy hasonlóval, persze Molluszk mellett a legjobb, akár egyszínű környezetben is terrorkodhat.
Nil herceg dalnoka (7): Az egész dalos koncepció motorja. 2. körben kijátszva valószínűleg jön még egy dal is mellé. Célszerű A pénz dalát pörgetni mellé, ez elég jó kombó ahhoz, hogy megérje még Apró kívánságot is használni a pakliban, csak azért, hogy még több dalnokunk legyen. Ami nem tetszik benne, az az, hogy ha leszedik, nem tudjuk kijátszani a dalt, így megint a már bizonyára unalmas Molluszkhoz lyukadunk ki. Pozitívum, hogy a Dobótőr nem viszi, de egy picit több védelmet is elbírhatott volna.