Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Rémháború július 20.
Hatalom Kártyái – Varázsdimenzió június 15.
Zén Legendái: Manaszipoly május 25.
A pillanat képe
Vízfelszín, azaz tükör
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Mielőtt elődeink felfedezték, hogy a krómkaktusz sima, kemény bőréből kimetszve egy darabot, hordozható tükörhöz juthatnak, csak a pocsolyák, tavak és egyéb vizek felületét használhatták a férfiak borotválkozásra, illetve a kalandozóhölgyek szépítkezésre.
Nézz szét a galériában!
X. Kelet-Magyarországi HKK Találkozó: sok verseny, sok koncert
Zén bemutató – Rémháború
Varázsdimenzió paklibemutató: Sose halunk meg! (Egérút)
Legendás cél: 1000 lap
Előrendelhető a legújabb Zén Legendái minikiegészítő a Rémháború!

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - Semmi
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immunis
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Hatalom Kártyái - Versenykiírások

A lista folytatása...
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8180)
Lapötletek (64986)
HKK kérdés? (47156)
TOBORZÓ! (31)
Megújult lapkereső és pakliszerkesztő (226)
[HKK Piac] Gyakori / nem gyakori lapok (3218)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Bíbor möszék
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
Passzivitás (új)

Leah, bűbáj, 1 vp 1 zsz, védekezés

Az ellenfél lapjai passzívan kerülnek játékba.
Az ellenfél lényei vagy nem lény
lapjai (minden körben eldöntheted)
az előkészítő fázisban nem aktivizálódnak.
0. Jelszóváltoztatás után a béta pakliszerkesztő nem enged be. (új ablak, inkognitó mód, másik böngészővel sem)

1. A lapkereső nem kezeli a Számkivetett mardakort, hogy hozzáadhassak más színeket is a paklihoz.

2. A Chara-din fattyat nem adja ki lapkeresésre Új Nemzedéken. Ha berakosgatom hármasával, úgy se tetszik neki, hogy beküldjem pakliként.

3. A megjegyzés rovatnál a karakter korlátot érdemes lenne kivenni.

3.b. Ha a játékos pl egy Mardakor hiba miatt nem tudja beküldeni a pakliját, legalább rakhasson be 50 CHD fattyat, és a megjegyzésbe meg be tudja írni a tényleges pakliját. Ez minden hibára érvényes workaround lehetne.
"A céhekre mindig is lehetett "reagálni"
Nem, nem lehet.

49.3.5. A céhekre kizárólag azok a források hatnak, amelyek szövege kifejezetten említi, hogy céhre hat.

49.3.6. A céhek minden képessége hatásnak (és így forrásnak) számít, de nem lehet rájuk reagálni, és nem lehet őket drágítani.

Ha egy Sírrablóval aktivált az ellenfél egy fekete céhet, nem volt olyan lépés, amivel megvédhettem volna a Lila brekkemet, hogy leszedje.

Az, hogy következő körben/meccsen mit játszom, mire felhúzok egy passzivátort - amivel nem is nagyon játszottunk - az addigra lényegtelen.

"Ami itt számit az inkább az, hogy mennyire erős koncepciót lehet valamire építeni." - az erősség abból fakad, hogy pakliban lévő lapokkal kizárólag passziválással lehetett reagálni a céhekre. (forrás counterrel nem lehetett pl védekezni a sárga/fekete/kék céh ellen)

Ha el tudta húzni a játékot a titkáros pakli, akkor kb a narancs lap egymagában hozta a win-t. (teszem hozzá a lapötleteknél pont ellenjavallott volt olyan lapok tervezése, amik önmagukban nyernek)

" ha a koncepció úgyis rotál másfél év múlva" - akkor miért erőlködünk még passzivátorokkal? Miért nem kérdezzük meg a játékosokat, hogy a kevés karakteres lapokon ezt akarják-e látni, vagy maradhatna hely pl színesítő szövegnek? Nem, nem akarunk fél év tiltás után 1 évig 1 kiegészítőben tök felesleges céh passzivátorokat látni.

A céh passzivátor egy olyan cselekvés, amire az ellenfél reagálhat. Megakadályozhatja. A termik játékba rakására nem lehet reagálni. Szóval egyáltalán nem olyan.

A Korlátozásra nincsenek megoldások. A mező is azt tudja ellene, hogy nettó laphátrány, ÉS side-ból még megkapom az ANBAM-ot is. Ez azért nagyon-nagyon messze van a megoldástól. Túlerősített, kiegyensúlyozatlan mechanizmusú lapok vannak. A 2 éves fiam játszott úgy, hogy dobált meg pakolgatott dolgokat egymás után. HKK címen ennél azért összetettebb dolgokra vágynék. Az eldobásra valamit csinálással sikerült legyilkolni a lapdobatás koncepciót mellékszálként ... mert csak.

"egy nagyon nehezen elpusztítható lény frusztráló tud lenni" - NEM az a baj, hogy nehezen elpusztítható. Az a baj, hogy bizonyos körülmények között INGYEN, REAGÁLHATATLANUL játékba tehető, tud zanszilánk/lapelőnyt termelni, ÉS még a gyűjtőből is termeli az előnyt. Mindezt azért, mert a gaz ellenfél ki mert játszani egy anti-mágia:1-es lapot ... Ez a baj vele! Minimum 1, de jellemzően 2 lap előny van belekódolva kb ingyen. Ez maximálisan szembemegy a rota szellemével (is)


"Ha MINDENT szó nélkül meg tudnának kánterelni és le tudnának szedni a megszokott olcsó spoilerek, akkor az pont kiölné a játékból a változatosságot." - 2008ban jöttek az első lapok, amikre nem lehetett reagálni. Addig MINDENRE lehetett. Nem volt tőle kevésbé változatos a játék.

A "valamiféle védelmekkel' nincs semmi baj, azzal van baj, amikor ezek a védelmek nem körbejátszhatóak semmilyen módon.
Ezt most megmondom neked: tegyetek ki egy két hetes szavazást, kb 70-30 lesz az arány, hogy búcsúzzunk el a céhektől.

Így ti is nyertek egy csomó időt, nem utolsó pillanatban kell kapkodni az újragondolással.

A HKK sava-borsa, hogy amit csinál az ellenfél, arra lehet reagálni. Semmi olyan játékmechanizmus (céh, kreatív termik; Korlátozás - lapdobás) és olyan lap nem kell a játékba, ami ezt felrúgja.

(Az egy szem Achát gólem elfér, majd 3 év múlva elkezdünk rettegni tőle)
Gyémántfésű: korai játékban számít, persze. De attól túl erős, hogy maga a lap nem kerül manában, van jelenése, tud lopni. Ezek így együtt teszik túl erőssé, nem a zsz vagy vp költség.

Termik: "A Kreatív termik kirakása már a dobató forrás létrejöttekor történik, az esetleges reakciók után, ezért erre reagálni nem lehet." EZ az undorító mechanika, nem a dobatás elleni védelem. A HKK-ban szinte minden cselekvésre lehetett reagálni; olyanra meg nem is emlékszem, hogy a kezemből az asztalra kerül egy lap, de az nem kijátszás, ÉS nem lehet rá reagálni. Ez az undorító. Ha sima kijátszás lenne, akkor is erős lenne, de ez egy fájó és hülye kivétel megint.

Melák: a Kragoru minden lény IK-ját csökkenti, a Melák meg 1 lapét - ég és föld a különbség!

Azt nagyon nehéz belátnom, miért számít a Melák olcsóbbítása "feltétel nélkülinek". Egyfelől 1 lappal kevesebbet húzok, másrészt törhető. Ezek azért elég jelentős feltételek.

"A design space pedig pont azzal csökkenne, ha maradt volna a régi követő." Miért? Ezt egyszerűen nem is értem. 2001 óta tudja ezt a lap, azért 23 év alatt csak kiderült volna, ha túl erős

Most az lett a végeredmény, hogy pontosan annyit tud olcsóbbítani második körre a követő, mint egy Főnix vagy Pegazus epikus. Csak itt egy lény kijátszására megy el a 2 VP olcsóbbítás, és 1 lapba kerül. Háttööööö ... ez nem tűnik jó üzletnek egyik epikushoz képest sem.

"De sajnos nem volt kapacitásunk arra, hogy a követő mindkét verzióját kiteszteljük az új lapokkal." Erre azért talán érdemes lett volna erőforrást delegálni. Lehet, kiderült volna, hogy nem is kell tiltani a régi Melákot.
Nagyjából örülnék a nerfeknek.

Gyémántfésű: nagyon irritáló lap a rota környezetben, a kiadását sem értem. Anno arról volt szó, hogy emelünk az átlag költségen, erre kijön mana költség nélküli spoiler. Nagy meglepetés: borzasztó erős!
Erre kap egy fél VP-nyi nerf-et ... szerintem ez kevés.

Kárhozott bájolás. A rota előtt is erős volt, a mostani környezetben a 2 lépésből nettó lapelőny 1 VP-ért tényleg túlzás - nem fog hiányozni.

Kreatív termik: tiltani kéne, ahogy van. Undorító a játékmechanika, amit behozott. A jelenése miatt gyakorlatilag nem lehet laphátrány nélkül megoldani. Ez a nerf csak annyit tesz, hogy jobban kell pakolni a kézből húzás előtt. Mivel ma már nem 5 db 0-s countert szorongatunk, ez közel sem lehetetlen.

Melák: régebben az volt AZ ÉRV, hogy akkor nerfelünk/tiltunk narancs lapot, ha az túl domináns versenyeken. Kérek minden válaszolót, hogy ezen a mondaton ne lépjen túl a válaszában, mert EZ VOLT AZ ÉRV.
Szabó Márkon kívül kb senkit nem láttam Melákkal játszani profi mezőnyben, nemhogy nyerni. Ezért a tiltásnál már sérül az említett érvelés koncepciója.

Az óriás epikus egyfelől teljesen felesleges lap, másfelől csodálatos csökkentése a "design space"-nek, aminek a védelme szintén gyakran hangoztatott fejlesztési szempont. Az új Melák mellett gyakorlatilag kizárólag azokkal az - újonnan megjelenő - óriásokkal lesz értelme játszani, amik eldobásra csinálnak valamit. Korábban a lapötletek fórumon világosan le volt írva, hogy NE küldjünk olyan lapterveket, amik eldobásra tudnak valamit. A Varázsrépa, Teki bölcsi stb. lapok a kutyának nem hiányoznak. Erre ez a mechanizmus kap egy epikust.
Lélekgyűjtő (új)

Leah, élőholt, szörny, motyogó, 1 SZK, KF, 1/5
IK: 1 VP 1 ZSZ

Feltámad.
K: egy pakliból egy lap a gyűjtőbe kerül.
S, Semmizés 2: kapsz 1 VP-t, kör végén
húzz egy lapot VAGY visszavehetsz 1 lapot
a gyűjtőből a kezedbe.

"Van, ki kincseket gyűjt. Más barátokat. Én lelkeket"


Gyilkos motyogó

Leah, élőholt, szörny, motyogó, 1 SZK, KF, 1/5
IK: 1 VP 1 ZSZ

Élet: 1
J: nézd meg ellenfeled kezét! Nevezz meg 1 lapot! Minden ilyen nevű lap ellenfeled kezéből/asztaláról/gyűjtőjéből a Semmibe kerül.
S: nevezz meg 2 lapot! Minden ilyen nevű lap ellenfeled paklijából és gyűjtőjéből a Semmibe kerül.

"Nem a tested, az álmaidat pusztítja el."
Arra van lehetőség, hogy a korábban emlegetett, "klasszik" kártyák jelenjenek így meg alter art-al, ÚJ ÉVSZÁMMAL?

Konkrét példa: egy 2025-ös alter art Anyamotyogó - ha csak az adott versenyhelyszínen lehet kapni - nagyon-nagyban növelné a versenyre látogatási kedvet.

Ha több helyszínnek is van ilyen lehetősége, és nem minden helyszín csak ugyanazt a lapot adja, az valóban a vidéki helyszínek látogatottságát növelné - az azonos a Pest környéki versenyekét.
Ban/nerf: igen,ez egy szükségesen létező, a játék egyensúlyát segítő eszköz. Teljesen igazad van: nem mindegy, hogy hány és milyen nerfre van szükség. Jellemzően narancs lapok és ritka azonnalik kapják a nerfet. Az egyéb látványos kivételek a szintén túlerősített Művészek céhe és a Termomágikus indikátor. „ezek a paklik / lapok ugyanúgy megverhetők lennének” A Gyalázat lemosása meggyőződésem szerint nem lett volna megkerülhető a 2 lapos kijátszással. A Művészek céhe is éveken keresztül mérgezte a metát, semmit nem segített a játék képének alakításán.
Az ÚN tiltás a gyakorlatban mindenféle kitétel nélküli tiltást jelent. Alig vannak Káosz versenyek. Nem véletlenül senki nem kíváncsi a 45 db 0-s lapból álló, 40 counterrel indító paklikra.

„elképesztően sokféle narancslap és megépíthető koncepció van, nem lehet mindent kellő alapossággal kitesztelni” – ezt elismerem, méltányolom. Talán pont ez indokolná, hogy NE legyen ennyi új koncepció.
Vannak olyan, egyébként népszerű koncepciók, amik pl UN faj formátumon egyszerűen játszhatatlanok. Főnixek, dzsinnek, óriások. A legutóbbi pörgős faj versenyen az ember paklit is csak Mardakor misztikussal tudtam összerakni. (elvileg az ember lenne a TF jellemző faja, nem a kalóz)
Emellett több faj küzd azzal, hogy teljesen széteső, több irányba tartó koncepciók mentén kiadott, vegyes ritkaságú lapokból kellene versenypaklit építeni. (Jó példa erre az orglingok, az éjfattyak vagy a próféták, ahol konkrétan 3 db lapra sülne ki az epikus követőjük képessége; de a legdurvább példa a vámpírok: van 17 különböző, UN kompatibilis vámpír. Ezek közül 1 db hivatkozik a fajra.)

„vannak pontos szabályaink, próbálunk mindent keretek közé szorítani”
A példa kedvéért vegyük úgy, hogy a játékos saját körönként 1 kedvelt lapot játszik ki. (első három kört nézzük példaként)
Pegazus követő – 3 VP olcsóbbítás
Motyi követő – a motyogókat áldozva/azonnaliként kijátszva 2 VP előny és 1 lap húzás
Főnix követő – 3 VP olcsóbbítás, 2 sebzés (1 potenciális leszedés)
Daxx – 2 VP olcsóbbítás (ha az ellenfél kezd, akkor az ellenfél harmadik köréig 1 VP …)
Gormathion kedvence – 2x 1 VP reakció drágítás
A Zu’lit familiárisát nem említem, mert ott koncepció szinten 0 olcsóbbítható ritka lap van, nem gyakori is csak 3.
Ez azért bőven nem ugyanaz a liga, és a tervezéssel nagyon sok koncepció vérzik el.

A tervezésnél nagyon bosszantó még ez a keretek közé szorítás, mert a magyar nyelv szabályai szerint jelenleg a Gólemsárkány K-ra drágítja 1-el az ellenfél kézből kijátszott lapjait, és ez a hatás összeadódik, körönként növekszik. Mert nem fért rá a lapra a „következő” szó. De ez sajnos több lapnál előfordul. Ezen azért érdemes lenne csiszolni.
Nerfek/tiltások

Tragédia ez a nerf csomag. Nem önmagukban a nerfek miatt, hanem mert a lapok jelen formában való létezése mutatja, hogy a játék fejlesztésével valami nagyon nincs rendben.

Sors keze
Anno az egész rotáció eredője a játék lassítása volt. Ne legyen minden counter, ne adjon azonnal lapelőnyt. Erre kijön egy lap, ami counterel, leszed, AZONNAL tud húzni, ősmágiás, reakciódrágított. Jellemzően 2 VP-ért. Nettó baromság, csak arra jó, hogy kötelezően használja a nép. Brutálisan és aránytalanul szűkíti a használható lapkészletet.

Ködharcos
Már sokan leírták előttem a véleményüket, nem ragozom. Csak bízom benne, hogy Tóni gondoskodik róla, hogy Magyar Péternek ne essen baja, és a következő védnökölésnél valaki kapjon egy ajándék slotot.

Lélekrezonancia
2015 óta létezik az Időlassító-Lélekrezo kombó. Anno azért nem volt erős, mert minden lapot semlegesítésként játszottunk ki, amik lapot is húztak, és +1 VP-ért levitték a szemetet. 2024-ben a kétszer 0 VP valóban nagyon csábító költség. De esetleg ezt fel lehetne venni a fejlesztési szempontok közé, hogy ami ingyen leszed (képességet elvesz) az mást ne csináljon. A Goblin mágia pl tökéletes erősségű lap ebben a metában. Valóban az az igazán bosszantó vele, hogy forrásimmunis lapot is lehet vele másolni.
Régen még rászántam néha évi 10-20 000 ft-ot, hogy kiegészítsem az adott kiegészítőt 3 sorra, még 10 000-et útiköltségre, 2-3000-et nevezési díjra meg a rágcsa. Célom volt, hogy lássam a cimborákat, és ezt a mennyiségű kiadást racionalizáljam 3 extra foil lappal. A Lélekrezo esetében már lemondtam erről az élményről, megvettem őket 6000-ért. Így sokkal kevesebb buktam. Persze képzeleghetnék róla, hogy majd valamelyik következő bemutatónál be lehet őket váltani másik foil ritkaságra, de csak magamat áltatnám.

Őrült Enkala
Ezzel a tiltással az a bajom, hogy tökéletesen bemutatja, mennyire el van rontva valami a játék fejlesztésénél. El nem tudom képzelni, hogy 12 okos, tehetséges játékos közül senkinek nem tűnt fel, hogy a lapnak semmi köze a gólem etnikumhoz. Ez … ez önmagában nehezen magyarázza a lap létezését, mert elvileg az epikus követő a(z amúgy nem létező) etnikumot erősítené. Ez az egyik baj. A másik az, hogy nem tudom, hogy megy a tesztelés, de ez a lap nem lett kitesztelve top meta lapokkal. Megnéztem az egyik debütáló meccsét a Makó G – Kövér Attila meccsen Vácon. Elmebeteg volt, ahogy a Rücskös látógömbök változtak át gólemekké. (Az mondjuk még betegebb volt, amikor jöttek az ingyen Gyalázat lemosások 2x, de azt most hagyjuk)
A legnagyobb baj az, hogy 2020 óta az alábbi narancs lapokhoz kellett érdemben hozzányúlni
Mennyek úrnője
Antimágikus rakshallion (most is rettegek az első körös tűz paklitól …)
Őrült Enkala
A Semmi mestere
A fájdalom szépsége
Az istenek hírnöke
Motyogó kultivátor
Iustitia

Minden évben jön valami komoly nerf/tiltás, mert nincs egy nyomorult algoritmus, hogy mennyi előnyt adjon egy epikus. A másik oldalon tudnék írni olyan epikusokat, amik olyan rosszak, hogy max a gyereknek adnám a kezébe origaminak. Nem akarom elhinni, hogy ne lehetne egységes keretbe foglalni ennek a fejlesztését, és a hatályos szövegezéssel kiadni ezeket a lapokat. Nevetséges, hogy egy érdeklődőnek a kezébe adok egy paklit, és azzal kell kezdeni, hogy egyébként a narancs lapod nem azt tudja, ami rá van írva.
Hullazabáló (új) (új)
Leah, szörny, élőholt, KF, 1 SZK, 2/3 IK: 1 VP 1 ZSZ

Feltámad.
Kijátszási feltétel: áldozz 2 max. ÉP-t.
K: célpont lény aktivizálódik VAGY passzivizálódik.
K, Semmizés1: célpont lény kap 1 izomjelzőt.
„Raia arkangyala itt van? Megölöm, aztán megeszem
a tetemét.”

144 karakter

Mentális vámpír (új) (új)
Leah, szörny, élőholt, vámpír, KF, 1 SZK, SZÁRNY, 2/2, IK: 2 VP 1 nekron
K: amennyit egy célpont lény/építmény sebez
a körben, annyi VP-t kapsz.
K4, áldozd fel 1 ÉP-d: egy célpont gyógyul 1 ÉP-t.
"Adj vért, és ments meg három életet!"
120 karakter

Szubreális vámpír (új) (új)
Leah, szörny, vámpír, élőholt, SZÁRNY, 4M/4, IK: 1 VP 1 ZSZ 1 nekron
Láthatatlan.
K, áldozd fel X ÉP-d: ellenfelednek fel kell
áldoznia X+1 ÉP-t. (x max. 5)
Halálsikoly: passzívan a tartalékodba kerül,
minden jelző és lap leesik róla.
"Nem lehet vele alkudni?"
161 karakter
Alakváltó ősköd - sok faj szenvedni fog faj versenyen. Az ősköd nem erősebb, mint a meta, mindig jó és mindig top lap. (ha lényes a pakli)

Az elme hatalma - minden második lap tud semmizni, elég könnyű körbejátszani, de az egyik leginkább szeretett UR bűbáj volt.

NTI - forrásimmunis lapok mindig jöhetnek, ez a lap MINDIG jó

Majd legközelebb - ki lett adva védnökileg is, ha 2000-ben nem volt TÚL erős, 2025-ben sem lenne az.

Fókuszálás - ezt már írták előttem is, de a 0-3-4 lapos kezdések enélkül meg a Kurtz nélkül semmire nem jutnak.

A bajnok manifesztációja - új grafikával, full art verzióban. Amit HSZ sem kap, csak a nemzeti bajnok.

Repro - ha nincs rajta az első 4 körös korlát, szerintem megint menő kontroll lény lenne.

Univerzális megoldás - régen is jó volt, de nem OP, ma is mindenki örülne neki..

Ork kátrányköpülő - igazi spoiler lenne a kijátszáskori képességével, pedig anno nem jutott feljebb, mint 300/db

Ork szerencsejátékos - ez régen is erős - vagy legalábbis népszerű volt, most is jó lenne.

Quwarg harcmágus - alig van normális am:1 lap a metában, ez elég jó lenne quwargokhoz is

Sötét mágia - ha már visszajöttek a manatermelések, ennek azért bérelt helye lenne sok paklilistán.

Csábító papnő - lassan érik egy xii kieg a lapok alapján, de ő nagyon hiányzik

Morin tigris (2019) - szintén a játék lassítását segítő kártya

Ysdrull, a hatalmas - sárkány, menő, nem túl gyors, de nagyokat lehet vele oltani

Lélekkufár - amennyi tokentermelés van a játékban, most már használnák is

Manamorf - ilyen metában lenne értelme manát kérni morfként (egy új grafika azért kéne rá)

Szörnyidomítás - az új metában az olcsóbbítás sose rossz
Förtelemzombi (új)
Leah, szörny, 2/2, élőholt, SZÁRNY
IK: 1 zsz, 1 nekron

Feltámad.
Halálsikoly: ellenfeled veszít 5 max. Ép-t.
Költségéből a <zsz>t helyettesítheted
5 max. Ép-vel.
"A holtak mindig, ha vérezniök kell,
Bosszút állanak.
Értik, hogyan s szánjátok, kit ököllel
porba sújtanak." - Verlaine

Árnymanó pletyka
Dornodon, azonnali, IK: 2 VP védekezés

Célpont permanens a gyűjtőbe kerül.
Ha nem <védekezés> játszottad ki, kapsz 1 dobótőrt.
K, dobj 1 lapot a Semmibe: visszaveheted a gyűjtőből a kezedbe.
"Úgy hírlik, Ön meghalt!"


Kreátor műhelye
Követő, hordaparancsnok

A játékot 4 lappal kezded.
J: kapsz egy tókent.
S, áldozz fel, és tégy a Semmibe egy tókent: kapsz egy tókent.

"Apám sírt, anyám jajgatott,
S hipp-hopp, e zord földön vagyok,
Pőre kisded, vinnyogó,
Mint egy ködbe bujt manó." - Blake
Életenergia
Bűvös erdő
Semleges csatamező
Motyogó kultivátor
Hegymélyi keltető
Leah követője

Nevetséges, hogy több ezer ft-ért lehet megvenni egy sima, narancs lapot. Nem foil verziót, nem aláírtat, simát. Ez pont a kezdőket bántja igazán.

Varázskert - évek óta bizonyított, sosem volt TÚL erős, ellenben mindig hasznos. Nem egy lépésből termel előnyt, illik a mostani metába is.

Móka és kacagás - lásd fentebb.

A bölcsek kívánsága - több pakli is használja, tökéletesen illik a leszedés orientált metába.

GOMAK - lásd a bölcsek kívánságát, a kezdők imádják, ha ki lehet venni az ellenfél paklijából a mumus lapot.

Adószedő - szintén jó lap, Mindentudó kedvelné, de nincs védelme, szerintem látnánk asztalon.

Anyamotyogó - a motyik népszerűek, pont oda lassul a játék, ahol megint jó lehetne.

Csala-csíny Csilla - ez a lap igazából 2025 körül lenne jó, mert amikor kiadták, csak 0-s lényekkel játszottunk kb

Driosz - ez nekem nagyon hiányzik, nem is túl erős

Elhibázott varázslat - ok, ez az egyik kedvenc lapom, amikor kijött, akkor is csak simán jó volt, viszont a multifunkciós volta miatt örülnék neki

Hívó kürt - ahogy drágulnak a lapok, szerintem egyre nagyobb igény lenne rá
A gyűjtői ritkaságok részt én sem értem.
Ha veszek retró hkk-t, Acélkolosszussal és Ördögi mentorral szeretném terrorizálni az ellenfeleket, nem Lila brekkel és Királygyíkkal.
Ha a tesztelés keretein belül dolgozzátok fel az újrakiadás
kérdését, akkor lehet erről is szavazás?

Szerintem a közösség vevő lenne egy új alappaklira,
ha lenne foil Anyamotyi, Ködsárkány és társaik.
A 0-s counterek nem hiányoznak, de az UN elore haladtával
nagyon sok koncepció veszik el a rota miatt.

Dzsinnek, verfarkasok, TÖRPÉK ÉS GNÓMOK, szerintem
sokan örülnénk nekik.
Kaposváron simán tiltani szoktam minden K, K2 stb. ikonos lapot.

Sokkal változatosabb paklik jönnek elő így.

Az "E" annyira nem zavaró, mert ott van egy kör megoldani a lapot, mielőtt működni kezdene.

Ill már nincs fluxusgenerátor, ami igazán erős.
(Az Életkristályt meg kitiltja a K)
Nincs joga szondáztatni, ezt nem tudom, honnan vetted.
Ezzel az a bajom, hogy ehhez a szabály magyarázathoz adtál egy új, az eddigi gyakorlattal ellentétes fogalommagyarázatot az "azonnal" szónak.

Eddig az "azonnal" szó azt jelentette, hogy még a reakciósor vizsgálata előtt történik valami. (Fel kell áldozni a Gidát, sebez a perzselő homok, és ... gazdát cserélne a Kristálytiszta dallammal kijátszott lap)

A lap sehol nem említi, hogy sikeren létre kellene jönnie a lapnak a gazda cseréléshez.

Az pedig sehol nem szerepel a kódexben, hogy még reakció sorban lévő lap ne cserélhetne gazdát.

A lap szövege és a jelenlegi szabályok alapján ez a lap nem a sikeres kijátszása után cserél gazdát.

Ha ez a kiadó szándéka, elfogadom, csak akkor kerüljön be a kódexbe az azonnal fogalma, módosítsuk a dallam szövegét, hogy "sikeres kijátszása után azonnal, még a kijátszáskori képességeinek létrejötte előtt ...".

Ill bele kéne tenni a kódexbe azt is, hogy csak sikeresen létrejött lap cserélhet gazdát.
De amugy sokkal egyszerubb lenne modositani a dallam szoveget, h ugyanaz legyen, mint a Kristalymaguse meg a Diana kivansage, es maris nem kene nerfelni ilyen modon a lapot egy itelettel, meg nem kene azon merengeni, hogy sikered letrejotte elott gazdat cserelhet-e egy lap, meg hogy reakcio-e valami, ami az, csak nincs rairva.
Harom kerdes egy csapasra!
Ez nem ezoterikus laphatas, ez kodex.

Van-e olyan fogalom a kodexben, ami leirja, ha egy lap a kijatszasatol eltero modon/ kepesegekkel jon letre?

Van.

Mi ez a fogalom?

A módosító reakció.

Ha van más, kérlek, idézd a kódexet!

Semmilyen szabálypont nem tiltja, hogy nem sikeresen létrejött lap ne cserélhetne gazdát. Ha van ilyen szabály, kérlek, tedd ide a kódexes megjelölését.

És igen, az "azonnal" szo eddigi kovetkezetes hasznalata (perzselo homok, Gida) mind azt mondta, hogy még a reakció sor vége előtt létrejön az adott hatás.

Ennek alapján, ha következetesek vagyunk az eddigi gyakorlattal, akkor a krakoch még a reakció sor elött, tehát sikeres létrejötte előtt, tehát a képességei működése előtt gazdát cserél.

Ennél jobban nem tudom, mi lehetne reakció.
Az erdekes, mert en a kodex alapjan birozok, es most neztem meg a fogalmat. A kodexben ott van
Konkret pelda, h miert modosito reakcio a dallam:

Ha odaadom a krakochot az ellenfel kezebe, o kijatssza, aztan teszek egy Arnyremet/Kodszitalast a krakoch kijatszasara, akkor az nalam fog letrejonni.
Nem a sikeres letrejotte utan cserel gazdat.

A kijatszasa utan AZONNAL cserel gazdat.

Az ellenfel leteszi az en terfelemre, ezutan vizsgalunk MINDEN reakciot.
". Módosító reakciók. Azokat a reakciókat, amelyek nem akadályozzák meg a reagált lapot, hatást vagy egyéb játékelemet, hanem csak módosítják azt, módosító reakciónak nevezzük."

Egy asztalon marado lap alap allapota az, hogy kijatszom, es letrejon a terfelemen. Aztan letrejonnek a kijasztaskori kepessegei etc.

Ha nem az en terfelemen jon letre, akkor az mar egy reakcio hatasa kell legyen, mivel nem a sajat terfelemre teszem le a lapot.

Mivel nem erinti a tartalekom, hanem kozvetlenul az ellenfel tartalekaba kerul, ezert mar csak ott vizsgalom, hogy forrasra immunis-e?

(A sikeres letrejotte elott semmilyen kepessege nincs)
A Kristálytiszta dallam FAQ hibás szerintem.

A dallam szvsz egy módosító reakció, amit azt tudja,hogy a kijatszott lap AZONNAL, barmilyen kepessegenek letrejotte ELOTT atkerul hozzam.

Kodex 94.0.1.1

Amikor kirakja az ellenfel a Krakochot, meg nincsenek kepessegei, mert az en terfelemen jon letre, meg reakcio sorban van. Az ellenfel pl Esszenciakapcsolhatja, megakadalyozhatja, ahogy akarja, de nalam jon letre.
Ezt te se gondoltad komolyan.
A három királyok (tóken)
Színtelen, tárgy, IK: 0 SZK
Ha min. 3 van a kezedben, megnyerted a játékot.
„E”: visszaveheted a gyűjtőből kezedbe.
Árnyékherceg (új)
Leah, szörny, élőholt, 1 SZK, 1/5, IK: 1 VP 1 ZSZ 1 nekron
Ellenfeled minden forrásra, ami hatna rá +2 VP.
K, 1 nekron: célpont lény kör végéig +2 sebzést
kap, ellenfeled 4 lapot a Semmibe dob a paklijából.
Ha ellenfelednek nincs lap a paklijában,
megnyerted a játékot.
Az ördög súgja imáimat.

Szárnyaskirálynő (új)
Dornodon, szörny, quwarg, 1 SZK, 3M/3, IK: 1 VP 1 ZSZ
Ellenfeled minden forrásra, ami hatna rá +2 VP.
K: kapsz egy Nyomorult quwargot.
Ha legalább 13 quwargod van játékban,
megnyerted a játékot.
„A quwargok ereje a sokaságukban rejlik.” – Nord
a tanítványairól


(ez a régi Quriklix színesítő szövege)

Éjmágus (új)
Chara-din, kalandozó, ember, 2/4, KF, életkioltó, IK: 1 VP 1 ZSZ
Ellenfeled minden forrásra, ami hatna rá +2 VP.
S: célpont permanens a Semmibe kerül,
vagy ellenfeled eldob egy lapot a Semmibe.
Ha ellenfelednek nincs permanense az
asztalon és nincs lap a kezében, megnyerted a játékot.
A tiszta éjszaka
Kihuny s sok csillaga
Magasló trónusáról
Nem reménysugárral világol
E.A. Poe
A természet papja (új)
Sheran, kalandozó, elf, KF, horgony, 2/4, IK: 1 VP 1 ZSZ
Ellenfeled minden forrásra, ami hatna rá +2 VP.
Ha a játék során legalább 21 ÉP-t gyógyultál te
és a lényeid összesen, megnyerted a játékot.
K: egy célpont max. ÉP-je 2-vel nő, majd gyógyul 2-t.
Áldottak voltak a titkos erők,
melyek a túlsó partra vittek át,
ahol a lélek elejti magát,
ahol gyógyul a fájó akarat
Szabó Lőrinc


Kritanoid mágus (új)
Fairlight, szörny, 1 SZK, 1/5, IK: 1 VP 1 ZSZ
Ellenfeled minden forrásra, ami hatna rá +2 VP.
S: max. VP-d nő 2-vel, és kör végén kapsz 2 VP-t.
Ha min. 21 VP-d van, megnyerted
a játékot.
Minden vagyok, semmi se vagyok,
mese és változás:
fölnézek a holdra s az vagyok,
szemfényvesztő varázs.
Szabó Lőrinc


Furkósbot (új)
Tharr, szörny, troll, 2M/4M, 1 SZK, háló, KF, IK: 1 VP 1 ZSZ
Ellenfeled minden forrásra, ami hatna rá +2 VP.
S: egy célpont max. ÉP-je vagy STP-je csökken 3-al.
S: célpont permanens aktivizálódik, vagy passzivizálódik.
„Olyat ütök, SOSE gyógyulsz fel belőle!”

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.