Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Vérhörgő Mamulut
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
Vérhörgő Mamulut a Túlélők Földjének egyik nagyhatalmú alakváltó kalandozója. Sokak szerint ezt annak köszönheti, hogy pályája kezdetén rengeteg, pénzért felvásárolt, élő rabszolgát mészárolt le, csupán gyakorlásképpen...
Nézz szét a galériában!
Befizetési akció 2024.11.22. - 2024.12.08.
Zsákbamacska a 2024. novemberi találkozón
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét
Új webshop
Szavazás: új kétszín szabály

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
Lapötletek (65044)
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló (2)
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét (99)
HKK kérdés? (47245)
HKK Online V1.0 (32)
Jégmágus kt. alakulna (9377)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Bíbor möszék
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 |
Nézet:
A magam részéröl meg ezt a vitát a továbbiakban lezártnak tekintem


Köszönöm! Vita nem volt, csak trollkodtál egyet, de nem baj
 
Én ezt a Behó összes játék fórumára értettem.
A "következő fél évben"C.rész meg nyilván nyelvbotlás volt mert a 25 éves tapasztalatom szerint inkàbb a következő 5 évben fog valami megvalósulni..(Hacsak nem áremelésröl van szó.)
A magam részéröl meg ezt a vitát a továbbiakban lezártnak tekintem.Üdv!
 
Behós talin TF és VU fórum van.

Gyakorlatilag amit ott megbeszélünk, azok kerülnek a játékokba a következő fél évben (szinte kb. minden, amit megbeszélünk).
 
Szeretném megkérdezni hogy minek az élő fórum?
Hosszú évek óta leszoktam a Behós fórumokra járogatásról mert tök értelmetlennek tartom csak idő ès energiapocsékolás.
Megigérnek minden félét teljesítik ötödrészét(jó esetben..)és ennyi.Aztán persze csodálkoznak hogy miért nem látnak a pénztáruknál miért nem rendelek tőlük.Na vajon miért...? Üdv! Adam Gyerek.
 
Remélem azért az, hogy évente egyszer egy versenyen tartunk egy órás élő fórumot, nem nevezhető "problémának", amit meg kell oldani. De lehet én is naiv vagyok, amikor úgy gondolom, hogy egy szombati programon az emberek többsége inkább marad 1 órával tovább, mint hogy 1 órával korábban kelljen kelnie.

Szerintem nagyon fontos az élő kommunikáció, nagyságrenddel jobb, mint ez az írott fórum. Itt azért gyakran előfordul, hogy valaki (akár névtelenül) leírja valamiről, hogy nem tetszik neki, próbálom elmagyarázni, hogy miért volt úgy, milyen lehetőségek vannak, és gyakran a következő poszt már sértődés és/vagy beszólás, indul a flame... Élő kommunikációban az elmúlt 30 évben még soha, egyetlen egyszer sem fordult ez elő.
 
+1
 
Azért írtam le amit, mert naiv gyerek vagyok, csak jót akartam, segíteni megoldást találni egy esetleges problémára, mert van rá esély, hogy nem csak engem zavar...
A válaszból egyértelmű, hogy szimplán el kell engednem az olyan kiadói versenyeket ahol van előtte fórum(mert lehetett volna az a reakció hogy "átgondoljuk...a korábban kezdést... más eseménnyel vonjuk össze/szavazást írunk ki ezzel kapcsolatban vagy bármi ami arra utal, hogy számít az ha valakinek így rosszabb...de ehelyett: "ha zavar a késői végzés gyere később"...).
Nembaj ebből is tanultunk.
 
Senkinek sem mindegy hogy egy órával később ér haza főleg ha vidéken lakik. Ebben tévedsz. A megbeszélésre meg aki el akar menni egy órával hamarabb is el tud. Mindenki csak panaszkodott hogy sokáig tartott a verseny.
 
Egy egész napos programnál szerintem kb. mindegy, hogy 6 vagy 7 óra, úgyis rászánod a napot... De ha mondjuk neked konkrétan a +1 óra már sok, akkor egyszerűen annyival később gyere, és akkor ugyanannyi idő lesz neked a program, mint máskor, és tovább alhattál.

De az fontos, hogy kommunikáljunk a játékosokkal, itt a személytelen fórum posztolás, az interakció hiánya össze se hasonlítható egy élő találkozóval, szükség van néha arra is, ilyen van minden, közösségre épülő játékban, hobbiban. Lehetne persze olyat is, hogy csak beszélgetés, de arra biztos, hogy sokkal kevesebben jönnének el, így viszont egyszerre több "programot" kapsz egy eseményen belül. Számomra játékosként ez inkább +1 érv lenne, hogy elmenjek egy ilyenre, szerintem a többség vágyik arra, hogy megoszthassa javaslatait a kedvenc hobbijával kapcsolatban.
 
Egy kérdés/felvetés, mert én sem leszek holnap...
Az pedig pont ez a verseny előtti "fórum" illetve beszélgetés.
Teljesen őszinte leszek, én terveztem menni a holnapi versenyre, de ez a plusz egy óra tántorított el.
Hidd el vidéki játékosoknak ez is sokat számíthat(nyilván úgyis fel lehet fogni, mint egy plusz fordulót, de már alapból elég későn és fáradtan ér haza egy Behós verseny után a vidéki játékos).
A kérdés a következő...nem lehetne-e(ha a jövőben lesz még ilyen)a"fórumot" korábban kezdeni, így nem hatna ki a versenyre.
Számomra az is kérdéses, hogy mennyire volt ez szükséges, mármint ebben a formában, hiszen a játékosok véleménye nyilván nagyon fontos, de eddig is volt rá lehetőség, hogy kérdezzenek akár itt(Beholder bácsinak kérdések stb), akár ha valaki személyesen szeretné tenni ezt akkor Behó/TF talin lenne rá lehetőség.
Tényleg nem nagy dolog/tragédia, mert az ötlet jó csak számomra ebben a formában most negatívum lett, de kívánom, hogy szülessen holnap olyan felvetés/ötlet ami miatt megérte.
 
Jaja, a _feltetelt_ gondoltam eltorolni, nem a +UR-t .

Lehetne feltetel nelkuli is (en ezt javasolnam, hiszen gyakorlatilag mar eddig se volt valodi feltetele, minek megszabni, pontosan kinek adjak), de ezt mar nyilvan eldontitek.
 
Nem is eltörölni kéne - az a +1 UR jó dolog - hanem megváltoztatni a feltételt, pl. hogy azt a legjobb kezdő/amatőrnek kell adni vagy valami hasonló... még ezt átgondolom.
 
Akkor végül is eltörlitek ezt a feltételt? (Akkor úgyis csak elvi jelentőségű).
 
Nem jól látod, nem tolunk senkit. Én néha szoktam is kérdezni versenyszervezőket, hogy nem akarja-e hogy a másik verseny legalább káosz legyen, és a válasz az szokott lenni, hogy arra kevesebben jönnének el. Sok új játékos van, ők általában kezdők vagy esetleg amatőrök, nincsenek káosz lapjaik. És a versenyszervezőnek nyilván esszenciális, hogy minél többen jöjjenek el. Idővel talán kialakul azért a retróhoz hasonlóan majd egy káosz közösség is régi veteránokból, akik saját maguk lelkesen szerveznek ilyen versenyeket. Az is lehet, hogy a káoszban rá kéne feküdni a tiltott mágiára, amit a Phantom is csinált már egyszer, egy jól belőtt tiltólistával jó formátum lehet a káosz is, akkor többen mennének rá.
 
Es mi lenne, ha akkor is jarna, ha nem tart UN-t? Vagyis VALOBAN automatikus lenne, ha mar gyakorlatilag ugyis az.

Ebbol a szempontbol most a kiado tovabbra is "tolja, motivalja" akkor a szervezoket az UN versenyek tartasa fele a kaosz helyett.

Nem mondom, hogy ez feltetlen baj, csak ezt latni kell, ez alighanem fontos szempont, hogy +1 UR jar egy kisebb versenynel (de meg 1 nagyobbnal is).

( az is lehet, hogy ez mar keso, mert "raallt a HKK-s tarsadalom" az UN-re, de azert lehetne 1 jelzes arra, hogy a kiado nem reszesiti elonyben most mar az UN-t )
 
Mivel nincs olyan versenyszervező, aki ne tartana ennél is jóval több ÚN-t arányaiban a káoszhoz képest, ez mostanra valóban egy idejétmúlt feltétel, mert mindenkinek jár automatikusan.

De kivezetni pont ezért nem akarjuk, mert akkor az egy nerf lenne, elvennénk azt a +1 UR-t, amit mostanra mindenki megszokott már, és lehet vele dijazni akár a legjobb kezdőt/amatőrt vagy hasonló célokra felhasználni a díjazáskor.
 
Mivel nem kell tudni, hogy 5 körrel ezelőtt a lap használta-e már a képességét, vagy sem. Nem kell J betűket pakolgatni a lapra. Amit én írtam, az megtörténik, tudjuk, kész. Adminisztráció alatt a jelölgetéseket, észben tartásokat értam. Amúgy nem akarok a tesztelők helyébe lépni, csak leírtam egy gondolatomat, hátha valakinek eszébe jut valami jó.
 
Nekem a legjobban az fáj, hogy nincs a játéknak egy színes-szagos ismertető videója, szerintem nagyon kellene. Tudom, hogy van fent játékmenetet bemutató videó, de az szerintem mára már nagyon idejétmúlt. A One piece ilyen bemutatója szerintem ilyen szempontból nagyon jó.

Dolgozunk ezen, szeretnénk új bemutató videókat mi is!

Számomra túl adminisztratív a játék, ennek legjobb példái a J-s képességek. Ha jól emlékszem, ez azért lett bevezetve, hogy ne kelljen mindent kötelezően megkánterelni, a leszedések is érvényesülhessenek. De nagyon bonyolítja a játékot. Én szívesebben látnék valami olyan kijátszáskori képességtípust, ami nem jön létre rögtön, hanem az ellenfélnek van még egy cselekvése. Utána viszont (ha még játékban van a lap, van képessége, legit dolgot csinál, stb) kötelezően létrejön ez a képesség. Csak ötletelek, de ha vahogy vissza lehetne venni az adminisztrációból az szuper lenne!

Én pontosan ugyanezt mondtam a (J) képesség bevezetésekor. Én is azt javasoltam, hogy nem kell ilyen bonyolítás, hanem egyszerűen a lap kijátszása, és a kijátszáskori képesség létrejötte között lehessen használni azonnaliakat és hatásokat. Nagyjából ugyanaz lett volna az eredmény, de a plusz adminisztrativ terhek nélkül, ráadásul visszamenőleg is megszerelte volna a már kijátszáskor valamit csináló lapokat. De minden döntést közösen hozunk, a csapat végül a (J)-s verziót szavazta meg.
 
- Számomra túl adminisztratív a játék, ennek legjobb példái a J-s képességek. Ha jól emlékszem, ez azért lett bevezetve, hogy ne kelljen mindent kötelezően megkánterelni, a leszedések is érvényesülhessenek. De nagyon bonyolítja a játékot. Én szívesebben látnék valami olyan kijátszáskori képességtípust, ami nem jön létre rögtön, hanem az ellenfélnek van még egy cselekvése. Utána viszont (ha még játékban van a lap, van képessége, legit dolgot csinál, stb) kötelezően létrejön ez a képesség. Csak ötletelek, de ha vahogy vissza lehetne venni az adminisztrációból az szuper lenne!


A te ötleted miért lenne kevésbé adminisztratív? Mivel van vagy legalább "ha" a kivételeid között, szerintem te is érzed, mennyire rossz irány ez a gondolat.
 
Én sem leszek a fórumon, de Gice írásán felbátorodva én is írnék pár dolgot, hátha van valami haszna.

- Nekem a legjobban az fáj, hogy nincs a játéknak egy színes-szagos ismertető videója, szerintem nagyon kellene. Tudom, hogy van fent játékmenetet bemutató videó, de az szerintem mára már nagyon idejétmúlt. A One piece ilyen bemutatója szerintem ilyen szempontból nagyon jó.

- Számomra túl adminisztratív a játék, ennek legjobb példái a J-s képességek. Ha jól emlékszem, ez azért lett bevezetve, hogy ne kelljen mindent kötelezően megkánterelni, a leszedések is érvényesülhessenek. De nagyon bonyolítja a játékot. Én szívesebben látnék valami olyan kijátszáskori képességtípust, ami nem jön létre rögtön, hanem az ellenfélnek van még egy cselekvése. Utána viszont (ha még játékban van a lap, van képessége, legit dolgot csinál, stb) kötelezően létrejön ez a képesség. Csak ötletelek, de ha vahogy vissza lehetne venni az adminisztrációból az szuper lenne!

- És van egy csomó jó dolog is, ami mostanában jött be és nagyon tetszik! Ez a verseny előtti élő fórum, versenyzős szintlépős dolog, facebook reklám (annak stílusa, hangulata pl. tök jó lenne a bemutató videóhoz is)...

- Jó játékot mindenkibek!
 
Csak 1 kerdes: az meg van, hogy ha UN-t (is) tartasz, akkor tobb UR-t kapsz szervezokent, vagy mar kivezetesre kerult?
 
Köszi a felvetéseket, Gice! Sajnálom, hogy nem tudsz eljönni szombaton délelőtt (most a Kondorban lesz egyébként, közel hozzád!) írok pár szót azért ezekre, hogy akkor kapjál választ itt:

- versenykiirások. havi szinten 25-30 verseny van, és sok esetben a versenyszervezőktől kevés vagy pontatlan információt kapunk, és van, aki most sem tudja, hogy a versenykiirását ő maga is szerkesztheti. Emellett sok esetben nincs minden pontositva még a kiiráskor, bizonyos részletek később derülnek ki, de az időpontot érdemes azonnal lefoglalni, és berakni a naptárban, amint bent van, hogy a többiek tervezhessenek, és a leírást később pontosítjuk. Persze előfordul néha hiba is, de korántsem olyan gyakran, és az ezzel kapcsolatos kérdéseket mindig szinte azonnal tisztázni szoktuk, a versenyt megelőző 2 hétben már elég megbízható a kiírás.

- Mi tartunk mindig káosz versenyt (ha rajtam múlik, akkor a páros helyett és áprilisban is az lett volna), és emellett e behós versenyek a havi 25-30-ból csak 1, az összes többi formátuma a szervező által választott, aki akar, tarthat káoszt nyugodtan. De az a legfontosabb, hogy a játékosok mit szeretnének, a káosz úgy látszik pont a kiszámíthatatlansága és a lapok nehezebb beszerezhetősége miatt kevésbé népszerű. Azzal sem értek egyet, hogy a 5-8 éves lapok értéke azért kevesebb, mert kirotálnak. Amíg powercreep volt, a régebbi lapok ugyanúgy elértéktelenedtek, kikoptak a versenyről, mert gyengék voltak, semmi különbség nem volt ebben. Némelyik kiegben volt 1-2 időtállóbb lap, de attól még a maradék 150 lappal ugyanúgy nem játszottak 5 év elteltével. És amúgy is, miért akarnék 5+ évig ugyanazzal játszani? Ilyen szempontból a mostani helyzet sokkal jobb, mert most legalább káoszon jók a régi lapok, hiszen már nincsenek náluk erősebbek.

- lapok erőssége. nem tervezünk direkt kemelkedő erősségű lapokat, de a lapok erőssége sosem lesz tökéletesen egyforma, mindig lesz, amelyik erősebb lesz valamivel a többinél. A tiltott mágiával pont ezeket akarjuk kiszűrni egyébként.

- promo lapok. Ugye az alap, hogy boostereket veszel, azt kibontod, paklit építesz, és elmész versenyekre, azaz "HKKzol". Ha ezeket így csinálod, a bdv, kódos, szintépés stb promó lapok meglesznek. A bontáshoz képest annyi a különbség, hogy ezeket igy biztosan meg fogod kapni, nincs lutri, hogy kibontod-e vagy sem. A kereskedelemben ez mindenhol így van, hogy a termék egy részét ajándékként kapod meg az alaptermék mellé, ez a vevőnek is jó, mert így konfigurálni tudja, mit kap. Vannak olyan promó lapjaink is, amik csak alter kinézetűek, mint pl. a versenyeken osztott foil tókenek, de ezek nyilván inkább csak a gyűjtők fantáziáját mozgatják meg, kellenek olyan lapok is, amelyek egy játékos számára is értéket jelentenek.

- a boosterből bontható várható érték pontosan ugyanakkora mindig, mint a booster értéke, erről volt már egy levezetés korábban, elég részletesen. Ez csak akkor tud megváltozni, amikor az adott booster elfogy, de továbbra is van rá kereslet, akkor tud nőni a várható érték (de ez általában egy adott idő után következik csak be, tehát addig "áll benne a pénzed"). Mindenkit óva intek attól, hogy egy játékot befektetésnek tekintsen. Ez egy nagyon jó, élvezetes, hosszú távra szóló játék, nem olyasmi, amit megveszel, és X év múlva hoz Y % garantált hozamot, mint egy részvény. És igen, az online játékokkal, sportokkal és sok más hobbival ellentétben, amikor esetleg megunod, ezt el tudod adni, és visszakapod a befektett összeg egy részét. De a "bontás várható értéke" nem abból jön, hogy kibontod, és többért eladod (akkor a jó algoritmus az lenne, hogy rögtön mindent megveszel, és kibontod ) hanem abból, hogy játszol a lapokkal, örömöd van a játékban.

- alfa pakli. Ez alapvetően egy win-win szituáció. A vevők részben kezdők, új játékosok. És részben gyűjtők, veterán játékosok. Nekik nyilván nincs szükségük a gyakori lapokra a második csomagtól kezdődően - de ezt nyugodtan odaadhatod egy kezdőnek, érdeklődőnek. Amit kifizetsz a pakliért, azt te a ritkáért fizeted, nem a gyakori lapokért, az neked csak a "csomagolás része". Lehet mondani, hogy egy másik TCG-ben nem kell ennyi alfa paklit venni, hogy meglegyen a playzet, de mondjuk ott egy preconstructed pakli kezdődik mondjuk 6-8000 Ft-nál... Egy HKK alfa meg kedvezménnyel akár 1300-1400 Ft... Szóval összességében nem kerül többe.
 
Alfánál 3 pakli esetén lenne meg a ritka playset. Picit megkavart, hogy Lorcanában 4 db a playset.
 
Nem megyek a versenyre, de azért leírom a véleményemet, mintha ott lennék a verseny előtti fórumon.

Nyilván van egy szerencsétlen "nemzetközi helyzet", hogy bő 1 éven belül 3 új TCG is indult, ami könnyen el tudja szipkázni a játékosokat. (One Piece, Lorcana, Star Wars)
Engem is beszippantott a Lorcana.

De nem csak emiatt lettem jóval kevésbé aktív hkk terén.
A tavalyi hagyi meta nagyon nem tetszett. Vagy extra pörgős volt vagy semmit nem tudok csinálni az ellenfél hálója mellett. Ez persze nyilván egyéni ízlés kérdése, hogy ez nem tetszett. Idén már nem annyira vagyok képben a metával, de úgy gondolom, nagyot nem változott, bár a Ködharcos tiltása kétségkívül segített abban, hogy úgy gondoljam, talán jobb lesz.
Ezt már írtam máshol-máskor is, ami miatt most nincs is igazán kedvem újra aktivizálni magam, azok a céhek, a Lopott álom és a Kristálytiszta dallam. A céheknek olyan a mechanikája, ami a lassulás mellé nem kellene. Az álom és a dallam meg szimplán nagyon beszűkítik, hogy milyen lapokban érdemes gondolkodni pakliösszerakáskor, ha nem akarsz kb. instant kikapni, ha ezek ellen játszol és létrejönnek. De ez még mindig szubjektív dolog.

Amiket most írok, azok viszont már szerintem mondhatók objektív dolgoknak:
- versenykiírás: Évek óta hallani több versenyszervezőtől, hogy gyakorlatilag sosem helyes elsőre a honlapon a versenykiírás. Nem néha-néha becsúszik hiba, ami nyilván elfogadható lenne, hanem kifejezetten ritka az, amikor jó elsőre. Így nyilván extrán lelkesnek kell lennie a szervezőnek, hogy tovább csinálja a szervezést, miközben a kiadónál pár copy-paste megugorhatatlan feladatnak tűnik. Ugye elég csak itt a topikban visszaolvasni, hogy ezt a versenyt is elég sokára sikerült pontosan kiírni a profi kategória számára... És hát nyilván játékosként sem jó, hogy nem bízhatok meg a hivatalos oldalon levő kiírásban, csekkolnom kell facebook-on, hogy tényleg úgy van-e, ahogy ki van írva.
- lapok értéke és káosz versenyek: Szerintem egyértelműen kellett a rotáció. De az komoly probléma, hogy nincsenek káosz versenyek. Mert így gyakorlatilag 0 Ft-t érnek a régi lapok. Nem a retro meg középkoros lapokra gondolok, hanem amik ez utániak, de már kirotáltak. És persze, lehet mondani, hogy régebben is így volt, a pár éves kiegek már értéktelenek voltak, de azért azokban mindig ott volt a lehetőség, hogy lehet, hogy valamivel hirtelen elő lehet venni őket. Régi, de jó példa erre az Arochos megjelenésekor A kétségbeesés hatalma. Ha most történne egy ilyen, szegény pár éves lap 0 Ft-t érne, mert nem használható.
- lapok erőssége: Minden kiegben jön ki pár egyértelműen erős lap, olyanok, amik még powercreep-ben is lehet, hogy beférnének a paklikba. Így nyilván mindenki ezeket keresi és mindenki ezeket akarja használni versenyen. El lehet menni persze mással is versenyre, de ha nyerni akarsz, nem érdemes. Szóval szerintem el kellene hagyni ezeket a kiemelkedő erősségű lapokat. Ennek tetejében ráadásul az Ősi Káoszban sikerült a legerősebb színbe (Rhatt, ha nem lenne egyértelmű) rakni a legerősebb lapokat. Pedig nem hirtelen a semmiből lett Rhatt a legerősebb, hanem gyakorlatilag a tesztciklus alatt végig így volt, de a második felében már biztosan. Ill. még szintén ez a témakör, hogy szerintem hiba volt bent hagyni a Kristálylázat idén. Ezt tavaly év vége felé is írtam már, de már annál 1 évvel korábban is, amikor kezdődött az idei kiegek tesztelése. Túl nagy a kontraszt erősségben.
- promo lapok száma: Hát ez sajnos túl sok... Ezt már akkor is jeleztük, amikor én még teszteltem. Nagyon sok az, hogy van kódos lap, BDV-s lap, minden boltnak 1 lap, vidéki verseny promo lap, és idéntől már versenyre járós promo lap is. Ezt kb. úgy lenne érdemes szerintem, hogy megszüntetni a kódost és a BDV-t (azaz csak kiadóként szerepelni a piacon, forgalmazóként nem, azt rá kell hagyni a boltokra - nyilván nagyobb tételre gondolok itt, az oké és maradjon meg, hogy 1-2 display elérhető a behos versenyeken), és a boltoknak ugyanazt a lapot adni, igényük szerint más grafikával és más ikonnal. A kiemelt vidéki verseny promo lap is jó dolog, azt is megtartanám. De ha már nagyon be kellett vezetni a versenyre járó szintlépést és az azokért járó lapokat, akkor oda ugyanaz a lap kellett volna, mint ami a vidéki promo, csak szintén más ikonnal és/vagy más grafikával. Lorcanát tudom felhozni számomra tetszetős példának, ott a promo lapok olyan lapok, amik amúgy bonthatók a boosterekből, csak más ikon van rajtuk. És már ettől sokkal értékesebbek. Úgyhogy ténylegesen nyilván hkk-ra is ezt gondolnám ideálisnak, de ha már nem megoldható ez, akkor a fentebb vázolt promolap mennyiség és elosztás ideális szerintem.
- boosterből bontható érték: Gyakorlatilag a legtöbb boosterből párszáz forintot lehet kibontani. Ami értékesebb booster, az is csak visszaadja az árát, nem pluszos. Így könnyen kiszámítható, hogy a várható érték a booster ára alatt van, emiatt nem éri meg bontani, senki nem fog venni. Ami nyilvánvalóan nem jó a játék szempontjából. És itt visszakanyarodnék a "lapok erőssége" témakörhöz, mert az a néhány lap miatt van ez így, amik powercreep-ben is megállnák a helyüket, ill. idén szerintem amiatt is, hogy nem rotált ki a Kristályláz.
- alfa pakli: Borzalom. Két okból is. Egyik a ritkák száma. Nem akarok annyi szemetet (ugye a második paklitól kezdve nevezhetjük ennek a gyakorikat) bontani, amennyi kell a ritkák kibontásához. Ha kisebb mennyiségű ilyen bónusz lapom keletkezne, azt még feleslegnek hívnám, ezt a mennyiséget már szemétnek. Másik pedig az, hogy nem verseny legál a pakli. Megint Lorcanával tudok példálózni, ott a starter deckek egyből játszhatóak voltak versenyen. Nyilván az eredményesség az ilyenekkel más kérdés, de legalább formátumra legyen verseny legál. Mondjuk 30 gyakori (10*3), 16 nemgyakori (8*2), 4 ritka (4*1). Ez segítene abban is, hogy ne érezzem, hogy sok szemetet bontok. Ugye ekkor 1 alfából megvan a gyakori playset, 2 alfából a nemgyakori playset (és már bónuszom is van), 4 alfából a ritka playset, jóval kevesebb feleslegem lesz.

Hogy pozitívumot is írjak:
Az idénre kitalált dolgok szerintem jók.
A bírói lapnál ráadásul sikerült is megcsinálni azt, ami szerintem az összes ilyen promo és promo jellegű lapnál kívánatos lenne, hogy létező lap olyan grafikával, amihez máshogy nem lehet hozzájutni.
A versenyre járós szintlépésnél is tetszik az alapötlet, de ahogy fentebb írtam, itt is jó lett volna egy máshogy is megszerezhető lap, csak más ikonnal/grafikával.
A Legendák Viadala is jó dolog, végre számít az első HSz félév.
Jó dolog az is, hogy sikerült a kiadói versenyeket bevinni a Belvárosba (bár szubjektíven nekem rossz, mert sokkal messzebb van így, de a játék szempontjából ez kellett), de itt azért van kicsit rossz szájíz: jó lenne, ha ez állandó helyszín lenne, mert azért még mindig nézni kell a kiírást, hogy éppen aktuálisan hol is lesz a verseny, mert néha mégis a Kondorban vagy a KMO-ban.

És végül, légyszi, Miklós, szerezz be egy mikrofont és használd a versenyeken, hogy mindenhova eljusson az info, amit mondasz.
 
Profiknál sima hagyi lesz, csak 1 paklit kell hozni. A kiirást pontosítottuk.
 
Nyilván sima hagyi
 
Nem sok értelmét látnám, de nem kizárt. Pont jó lenne arra, hogy elpróbáljuk a bannolást, deck választást.
 
Személy szerint meglepődnék. Szerintem sima UN hagyira gondolt a költő a standard szabályok értelmében.
 
Úgy gondoltam, hogy hagyi, de a 3 deckes.
 
Remélem sima hagyi lesz, mert ha még egy draft is lesz + 3 draft kör + 3 hagyi kör és ez az egész eleve 11-kor kezdődhet leghamarabb a fórum miatt, akkor 7-8 mire vége a versenynek. Ezért kérdeztem rá én is a másik topicban.
 
 | 1 | 2 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.