Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Manaszonda
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Ezek az apró, csápos lebegő gömbök a szondamester szolgálatában állnak, sokak szerint a szondamester saját lényébôl hozta őket létre. Nemcsak ezért érdemes őket a szondamester előtt megsemmisíteni, hanem azért is, mert rövid idő alatt elszívják összes varászenergiádat, és akkor nem sok esélyed lesz, ha mágiahasználó vagy..." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
Befizetési akció 2024.11.22. - 2024.12.08.
Zsákbamacska a 2024. novemberi találkozón
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét
Új webshop
Szavazás: új kétszín szabály

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
Lapötletek (65044)
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló (2)
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét (99)
HKK kérdés? (47245)
HKK Online V1.0 (32)
Jégmágus kt. alakulna (9377)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Bíbor möszék
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 |
Nézet:
Kek ritka: sztem nem lesz jo az a lap.
Az ido tornya jobb. Az nem kerul manaba, es nehezebb megfogni.
Meg a korszakitas is jobb, mintha nem jatszhatna ki lapot.
Ill ha megvarom, hogy legyen lent ket lapja, akkor mar nem allok jol. (Ugyanezert kopott ki a Megsemmisito csapas, ami pedig jobb a Tokeletes csendnel)

A szerepcsere azert nem jo pelda, mert kek ultra melle lesz kek cehem, azt ki kene sutni, utana atadni.

A paklimeretet mar irtam: kutya mindegy. Mezot is toltuk 100+ lappal, pedig anno osszesen nem volt annyi counter, h kijojjenek a mai atanyok.
A lenyeg az, h fixen kvazi +1 leszedes van a kezemben. Reagalhatatlan, dragithatatlan, nem lehet dobatni.
Plusz a mardakor ultra miatt meg kek szin sem kell hozza. Emiatt MINDEN pakliba befer. Az ilyen lapokat szoktak tiltani.

Meg az indikatort. (Vo Bufa segitsege)
 
Az, hogy valamit x ideig tesztelünk nem azt jelenti, hogy addig nyúzzuk a jelenlegi formájában ahogy most látod. A kék céh változott vagy 4x, hol játszhatatlanul fos volt, hol túl erős. Úgy tűnik a végső formája még mindig túl erősre sikeredett
 
"Ezeket a céheket közel egy évig teszteltük."

Szia.
Kettő kérdést tennék fel ezzel kapcsolatban. Ennyi idő alatt nem tűnt fel egyik tesztelőnek sem, hogy mekkora baj van a kék céhvel ??
Nyílván nem , mert akkor nem lenne kint, akkor a tesztelésen mit is csináltok ?
 
Elnézést, kicsit lemaradtam a topikkal, elutaztam hétvégre, de vagyok már megint!
Ha lenne egy ilyen lap:
Dermesztgetés
azonnali
X
X min 1 és max 3 lehet.
Ossz el X álom- vagy dermesztésjelzőt célpont lapok közt, és húzz 1 lapot!
Játszanátok vele versenyen?

Ettöl független a lenti megfogalmazás szerintem messze áll attól, amit a céh csinál. Jelen szabály szerint hiányzik róla egy counterelhetetlenség és az 1 lap hùzás helyett mondjuk hogy bármikor a kezedbe veheted a kiegészítö paklidból. Kb ingyen. És nem lehet eldobatni.

Pontosan, én is erre akartam kilyukadni, hogy a lap önmagában gyenge lenne - ha viszont még kánterelhetetlen, nem eldobatható és nem is drágítható mindjárt jó lesz a gyengébb effekt mellé.
Viszont! Jövő héten meg fogjától látni, hogy az egyik alfás ritkánk eléggé hasonlít a fenti lapötethez - csak jóval erősebb. Oké talán picit spoilerezhetek:
Nem dermeszt, hanem egyszerűen végleg elveszi 2 lap minden képességét (ugyanígy cantripból, 1 manáért), és ha akarod, ellenfeled már további lapot sem játszhat ki. Tehát gyakorlatilag a kánterelhetetlenséget és drágíthatatlanságot lecseréltük elég masszív további előnyökre, ezt kell megítélni, hogy ezek arányban vannak-e. Én még mindig azt mondom, hogy ez "csak" egy erős spoiler, a gond inkább azzal van, hogy mindenhol ott van.
De aztán lehet, azt a lapot is túl erősnek fogjátok találni.
Aztán a vége az lett, hogy az értelmesebbek találtak lapokat, kitaláltak paklikat amik mégis működtek

Van ebben igazság! Szerintem vannak dolgok, amikkel azért lehet védekezni. Extrém példa, hiszen most még kevés van belőle (de azért egyre több lesz) a Szerepcsere. Múltkori tesztelésen kipróbáltam, és volt olyan, nem is egyszer, hogy el tudtam venni vele a 3 db Művészek céhét. (Egyébként ez a násik, erősnek kikiáltott mumust, a főtitkárt is igen kellemetlenül tudja érinteni). De mivel ez UR, és jelenleg még kevés is van, ezt a témát nem erőltetem (igazándiból nem is ellenlapnak lett kitalálva!)
3 A paklidban +8 lappal kell játszanod. A +3 vagy 4 lap semmi változást nem okozna.

Ezt próbálgatjuk most, nem mindegy azért, mekkora a paklid, nem véletlen, hogy eredetileg mindenki pontosan 50 lappal játszik, van egy pont, ahol már nem megérős.
tapasztalataim alapján az tűnne jó ötletnek, hogy a J,K képességét J,S-re változtassátok.

Wow, ez egy jó ötlet! SOk kreativ hozzászólás elhangzott, én bizok a tesztelő csapatban is, szerintem lesz megfelelő megoldás! (vagy (K) helyett (E)) De csak ha a pakliméret növelés nem válik be.
 
Anno voltak a top paklik.
Egy csomoan lemasoltak oket, azzal jatszott a nep, oszt kesz. Nekem rohadtul nem hianyzik ujra a Trinigian-dal-Soxin trio, hogy ha nem ezzel indulok, eselyem sincs.

A kek ceh miatt azert megy a siras - joggal - mert az egesz hkk szellemevel ellentetes, hogy letezik egy reagalhatatlan, dragithatatlan leszedes. Amit be se kell huzni, kek szint se kell hozza hasznalni. Semmi feltetele nincs, de olyan, mintha egy fix lap lenne a kezemben.

Ma 12 meccsbol azt hiszem haromszor hasznaltam. Akkor mindig azt tudta, hogy el tudtam lehetetlenitenj az ellenfel kulcslapjat. Ketszer nyertem is igy.

Se szerencse, se tudas, se jo huzas nem kellett hozza, viszont hozott ket meccset. Tenyleg ezt az iranyt szeretned?

Vagy baj, hogy ha mas nem?

(Az, hogy egyesek nem megfelelo stilusban irnak/szolalnak meg, orokeletu problema)

Es igen, haklisabb a kozonseg , mint anno.
Egyreszt miota mindenkinek van szelessavu netje, egy ilyen vita kevesse kulonbozik attol, mintha eloben beszelnenk. Anno meg mehettel a postara belyegert, es ha szerencsed volt, 1 honap mulva az AK-ban megjelent az 1 db kommented.

Ma meg elkoltok 100 000-et uj kieg megjelenesekor kartyara, es szeretnem, ha nem kene kotelezoen counterelhetetlen - dragithatatlan lapokkal kezdenem a paklit, hogy legyen vmi jatekelmeny is.
 
Bár limitált a tapasztalatom, nem vagyok azért ebben biztos.
Egyrészt az általad leírt sima win helyzetben nagyon mező ellenesre kéne építeni a side-ot, ezzel kiszolgáltatott maradna a deck más koncepciók ellen, másrészt mező is készülhet direkt sideból erre a helyzetre (pl. Fókuszálás, Felzárkózás ...).
Végezetül még mindig a mai counter alapú mezőkről beszélünk csak, de mondjuk 2 rota múlva nem biztos, hogy ez lesz a fő irány (persze ez csak egy megérzés a részemről).
 
"Amennyiben mégis kezdeni akartok valamit a mezővel, ne nerfeljétek. Módosítsatok szabályt, hogy ha letiltják a követődet és/vagy szabálylapodat akkor a letiltott narancsok helyett lapot húz (vagyis nem húz kevesebbet) az illető. Szerintem ez lenne korrekt. Mező vállalja, hogy letilt, de akkor azt is, hogy az ellen 5 lappal kezd."


Ez kb. a Mező kiherélése lenne, mert 5 lapról, side után jóformán minden deck meg tudná fordítani. Ennél kisebb gyengítést jelentene a nerf.
 
Amatőr játékos vagyok, így lehetséges a véleményem is amatőr

Már játszottam jópár meccset a kék céhvel és ellene is. Volt olyan játszám, ahol a biztos győzelmemet fordították meg, de általánosságban, ha nem húzódtak el a meccsek, akkor azért sokszor parlagon maradtak a művészek.
Egyértelműen nagyon erős lap és amennyiben az a döntés születik, hogy hozzá kell nyúlni, tapasztalataim alapján az tűnne jó ötletnek, hogy a J,K képességét J,S-re változtassátok. A lap mechanikája nem sérülne, de mégiscsak tervezhetőbb az ellenfeleknek is.

Az indikátorhoz én nem nyúlnék, szerintem csak akkor 'nagyon para', ha egyből az első két körben kiröppen, főleg ha több is. Ennek ellenére tud ütemtelen is lenni, egyáltalán nem örültem neki, amikor 3. és 4. körben is ezt húztam, tempón kívülre tett.

A mező tevezett nerfjével nem értek egyet. Alapvetően a gond a sok ingyenes lap. Tegnap kaptam úgy ki egy mezőtől, hogy az első 7-8 lapomat is megfogta. Nem volt kellemes érzés, de erről nem a narancs lap tehet. A következő rotával a mai mezőre épült dekkek egy egész nagy szelete ki fog menni, szerintem ez önmagában is változtat majd azon, hogy hány és milyen összetételű 'mumus' lesz az asztalokon.
Fontos megjegyezni, hogy a mező nem korlátoz téged, nem úgy mint egy Járj, keltető, börtön, bilincs és nomen est omen a korlátozás.
A nerf ellehetetlenítene sok olyan mezős koncepciót amit a jövő metája lehetővé tenne, de nem 40+ szuperolcsó counterből állna, csak mondjuk korlátok nélkül játszaná a saját játékát. Itt a rota a megoldás, várni kell még 10 hónapot.
Amennyiben mégis kezdeni akartok valamit a mezővel, ne nerfeljétek. Módosítsatok szabályt, hogy ha letiltják a követődet és/vagy szabálylapodat akkor a letiltott narancsok helyett lapot húz (vagyis nem húz kevesebbet) az illető. Szerintem ez lenne korrekt. Mező vállalja, hogy letilt, de akkor azt is, hogy az ellen 5 lappal kezd.
 
És akkor két cselekvés lesz ha használni akarom?
 
A javaslatom csak az aktívan jövő céhekre vonatkozott tehát nem érintené a többit.
 
Alapvetően egyet értek azzal amit írtál, a stílussal már kevésbé. Sokszor inkább megy a nyüszögés ahelyett, hogy kicsit kreatívabban építenének paklit.

De ebben az esetben nem a kreativitás hiányáról beszélünk, hanem hogy ez a lap egymagában azt indukálja hogy az aktuális ún készlet nagy része szépen csücsüljön a mappákban, és várja hogy kirotálódjon, anélkül hogy valaha is versenyen asztalt érne.
 
Ha ezzel kezdesz plusz egy lapként akkor igen.
 
Nem tudom, hogy mi alapján, de kicsit megvágta a hozzászólást Ami kimaradt:

1, ez egy közös keresztmetszet bármelyik élö kártyajátékban. 26 év alatt játszottam párral és mindegyik esetében ment a sírás, ha kellett, ha nem. Lehet ilyen a kártyás lélek

2, Gond nélkül elengedem a mezőt. Szerintem ha visszadrágulnánk 2-3 manára, nem lenne probléma. A járjjal, Kragoruval, etc. soha nem s volt bajom. A kezdő szabályt nem szeretném, ha változna. Satöbbi satöbbi, DE. A Művészetek céhe szerintem is dizájn problémás.
 


Van ebben is igazság, különösen stílusban. Két dolgot azért hozzátennék:

1, ez egy közös keresztmetszet bármelyik élö kártyajátékban
 
Ha a kezedben van mutasd meg az ellenfelednek. Nem lehet rá reagálni és nem dobhatod el a kezedből semmilyen módon és nem számít lapkijátszásnak. Nem lehet az idézési költségét módosítani. Ha dermesztgetés a gyűjtődben van tedd a semmibe. Az ewgbert megszakításával lévő kombinációt, hogy tudja még 2-3 sor leírni. Így tudná majdnem ugyanazt, mint a művészek céhe. Szóval pakliban lévő lapként létrehozni azt a képességet, amit csinál láthatóan erőltetett dolog. Sajnos ez a lap el lett fúrva.
Hatalmas hátránya továbbra is, hogy be kell húzni. A csatamezőből ki is tudják venni...

Én a művészek céhére 3 opciót tartok reálisnak:
1 Tiltás, ebben a formában nem kellet volna kiadni!
2 Passzívan jön játékba. Késleltetett hatás 2: Aktivizálódik
3 A paklidban +8 lappal kell játszanod. A +3 vagy 4 lap semmi változást nem okozna.

Nem a mezővel van a baj meg a járjjal, hanem azzal, hogy a járj sem a 4Vp-s lapokról szól hanem az 1vp1nekron és társairól. A rengeteg olcsó lap miatt van ez a sok probléma.
Az ébredés, múltidéző kiegészítő környékére kéne visszadrágulni.
Broken lapok voltak Zu'lit kísérlete (ez volt a legjobb varázslatcounter), A múlt tükre, Lidércszellem, Villámhárító, Élőholt mágus, Lord Fezmin, Griffőnix, Fairlight trükkje, Nagyobb életszívás, Ősi béklyó
Tárgyak terén a Niagren pálcája,
Animált kolosszus Hajítógép kéne a szint legyen.
Épület: Alanor, A furfang temploma, Munkagép
A kezdő varázspont előnyét kompenzálta a laphátrány. Sokkal kevésbé volt fontos, hogy ki kezd. Ami 1 Vp volt az nem is csinált nagy előnyt vagy nagyon speciális volt pl Méregkutatás, Nuk uzsorája Chara-din óhaja, Dornodon visszavág
A kragoruval is akkor kezdődtek a bajok, amikor az 5vp-s mágikus védelmű lények helyett (Kyorg szolgasárkány, Éjpók, Ragadozó) 3vp-sek jelentek meg...
 
Vissza-visszatérő játékosként eléggé rajtam van a szégyenérzet az elmúlt pár nap alapján, mióta újra olvasom a fórumot. Nem, nem magam miatt, hanem mert ennyire szánalmasan puhapöcsű lett az egész közösség. Kb. 2000 óta (mióta ismerem a játékot) nem tudok olyan időszakot mondani amikor ne lett volna 1-2 broken lap, vagy olyan pakli/koncepció ami ne verte volna ki a biztosítékot embereknél. Aztán a vége az lett, hogy az értelmesebbek találtak lapokat, kitaláltak paklikat amik mégis működtek. Ha valami végképp szar volt, egy idő után jött a nerf. EGY IDŐ UTÁN. Komolyan nem értem hogyan lehet kevesebb mint egy hónap után ennyit sírni valamin. Meg sem vártátok, hogy a meta reagáljon valamit az újdonságokra. Gondolom a rinyálók többsége pont annyit gondolkodott bármi megoldáson, mint amennyit gondolok. Lófaszt. Nyilván egyszerűbb feljönni és tele kulázni a fórumot. Olyan hozzászólások vannak, hogy nem is merném hangosan felolvasni, nehogy megidézzek valami démont. A használtautó 200ezerig csoportban vannak ilyen szinten lévő bejegyzések, komolyan. Ja, és akkor a tartalomról még nem is beszéltem.
A fórum olvasgatása jobban elveszi a kedvem a játéktól, mint az, hogy tegnap 3 mező ellen játszottam a 4 narancs lapos paklimmal.
 
legyen cantrip, bilincs mellett is, mert a kézben lévő lap is erőforrás
 
Nem támogatom a normál lapként kezelést. Akkor a passzív céhek kb használhatatlanok lesznek.

Ettöl független a lenti megfogalmazás szerintem messze áll attól, amit a céh csinál. Jelen szabály szerint hiányzik róla egy counterelhetetlenség és az 1 lap hùzás helyett mondjuk hogy bármikor a kezedbe veheted a kiegészítö paklidból. Kb ingyen. És nem lehet eldobatni.
 
Ha az alábbi hátrányt kapná?
"Ha ellenfelednél van Művesazetek céhe játékban, passzívan kerül játékba."
Így lehet én is tolnám vele
 
Szerintem AKL (az kevés lesz)
 
Ha lenne egy ilyen lap:

Dermesztgetés
azonnali
X
X min 1 és max 3 lehet.
Ossz el X álom- vagy dermesztésjelzőt célpont lapok közt, és húzz 1 lapot!

Játszanátok vele versenyen?
 
Igen. Mondjuk van pár részletkérdés amit a fejlesztőnek tisztázni kell. pl nyílván semmibe kerül ha leszedik vagy passzivizálódjon. Igy tudnák dermeszgetni egymást is, ami garantálja a további használatát.
 
igen, már úgy játsszuk!
 
Ez hogy működne?
Lehet rá reagálni? Le lehet szedni? Lehet rá jelzőket tenni? Lehet dragitani a képességet? Én nagyon nem látom át, hogy ez hogy működhetne.
 
A művészek céhére nem lenne megoldás ha normál lapnak számítana? Csak annyival kéne megtoldani a szabályt, h az aktívan jövő céhek minden szempontból normál lapnak számítanak. Így úgy lehetne nerfelni, h nem módusult a lap szövege és nem kéne teljes paklikat átalakítani ellene és használatban is maradna, hozná a ritka szintet, értéke se csökkene jelentősen.
 
"kipróbáljuk így" itt az így mit jelent? 3 lappal a 2 helyett?
Egyébként a belső tesztelés valóban nagyon fontos, anélkül nerfelni nagyon kockázatos lenne.
 
Én nem az fölleg az erősségét kritizálom. ha nem a jellenségét. amit itt részben összefoglaltál.
egy olyan lap, amit nincs okom nem használni.

Ha kicsit a multba megyek.
akkor volt az h követő szablap nélkül. megjelentek a szablapok (és később a követők). amivel ugy 5 lapozott aki használta, h kb az 5.lapját előre definiálta. a szabályap (követő) képességében.
így 1 lap képességét fixálta, de maradt az 5 lap.

Itt nem az 5.lapom képességét definiálom fixre. itt az 5 lap mellé (akár definiáltam egy kővető/szablappal valamelyiket akár nem) kapok egy extrát. hátrány nélkül. nincs kompromisszum-. maximum a szín-

innen megközelitve: a narancs lapoknál egy nagyon széles mozgástér van mit használjunk
Itt nincs (ahogy mondod nincs alternativa. ha lenn e másik 5-6 hátrány nélküli céh akkor máris 5-6 féle irányba lehet menni, mindegyik megkerülésével lehet gondolkodni. melyik a kisebb rossz nekem.... (és az ellenfelemnek melyik kiválasztása lehet a nagyobb rossz.) de itt nincs ilyen stratégiai mozgás tér.)

vakon még a főtitkárt is könnyebben bevédem h nincs vele akkora gond.
(lemondok a narancslapokról. mint hátrány.és ugyan ugy-1lap.)
itt semmi ilyen nincs. tehát az az ok itt tényleg nincs, amiért ne használná az ember (és ez sztem alapvető baj egy lapnál.).még a termot is sokan "csak" a side-ba rakták...
 
Ahogy írtam, a nerf tervben van, de nem azért, mert ez egy bróken, egyensúlyt felborító lap lenne, ami önmagában nyer (az ilyeneket tényleg asap kell kezelni), hanem azért, mert túl sokan használják, nincs alternatívája, és így hamar uncsi lesz. De ennek akkor is van átfutási ideje, mi magunk is kipróbáljuk így, megnézünk több versenyt, hogy teljesít, alkalmat adunk a játékosoknak is, hogy kipróbálják őt meg az ellenlapokat is. És sajnos ezt az eljárást nem lehet meggyorsítani, ahogy írtam, kb. másfél hónap, utána fog történni valami. Egyébként nem gond, hogy több, versenyre nem járó embernek is van véleménye a témában, sok mindent lehet fejben is modellezni, de azért egy lap erősségét igazán élesben, játszva lehet megismerni, és ésszerű változási javaslatokat is elsősorban ezután lehet tenni. Úgyhogy gyertek versenyre Ti is A HKK mindig tartogat meglepetéseket!
 
Igazad van, mint mindig.
 
+1
 
 | 1 | 2 | 3 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.