1 Vp Zarknod prédája (új)
szörny 1 szk Kf Fairlight
Áldozd fel és tedd a Semmibe: keress ki egy triklem drakoldert a paklidból VAGY minden drakolderedre tegyél 1-1 izom- és életjelzőt, és a kör véget ér.
1 Vp: keverd vissza a gyűjtődből a paklidba.
1/1 |
1 szk Sárkánytojás (új)
tárgy színtelen
sárkány
Kötelék: ingyen kijátszhatod.
P, áldozd fel: játékba tehetsz ingyen egy fix., max. 5 idézési költségű sárkányt a gyűjtődből vagy a kezedből, de kijátszáskori képességei nem jönnek létre.
Tedd át a Sárkánytojást a gyűjtődből a Semmibe: kikereshetsz egy sárkányt a paklidból VAGY megakadályoz egy forrást, ami sárkányodra hatna. |
A közelmúltban ment a szócséplés a követők gyengeségéről meg a kontrolok dominanciájáról, akkor jutott ez a lap az eszembe:
6 VP, Mardakor főpap
kalandozó, KF, Raia
gnóm
Élet: 1
Ha a játék kezdetekor legalább 2 ilyen lap van a paklidban (mutasd meg) a követőd mindenképp működik, kivéve ha te magad áldoztad fel. Ez a képesség az asztalról és a kezedből is működik.
(6)/6
Szerintem korrekt erősítés lenne követőknek. Így a készítők nem kényszerülnek rá olyan lapokat kiadni a követős paklikhoz, amikkel a 2. körben már nyerni lehet, mert 3. körtől kezdve esélyük sincs bármi érdemlegeset csinálni, a követő pedig biztosítani tudja az előnyt a játék későbbi részében is. Plusz, elég sok lappal meg lehet oldani (szem szimbólum, kóborló, tiltott mágus, gomak), szóval nem is lenne túlzottan erős. A követővel játszó játékos pedig szerintem simán megkockáztatná, hogy a fix követőjéért cserébe felhúz egy blankot. Úgy gondolom színesítene a metán. Plusz gyűjtőből sem működik, így lehet vele trükközni, például arra kényszeríteni az ellenfelet, hogy egy kulcslap helyett ezt dobassa el. Ellenben ha sok manád van és kijátszod, az ellenfél már nem tudja eldobatni, és egy életes lénybe kell ölnie a leszedéseit. |
1 Vp Xenóvadász (új)
kalandozó KF Tharr
mutáns
Semlegesítés: egy lény aktiválást kívánó képessége.
'repül'
K, P vagy kötelék: célpont lény a gyűjtőbe kerül. Ha Chara-din lény volt, kapsz 1-el több Vp-t, és gyógyulsz 2-vel többet, mint ahány szk volt kinyerhető belőle.
Áldozd fel: megakadályoz egy Chara-din lapot.
2/3
2 Vp Tonyók, a gazda (új)
kalandozó KF Raia
kobudera
Kijátszásakor előkereshetsz egy szörnyet.
K, 2 Ép: megakadályoz egy forrás, ami szörnyedre hatna.
S, 1 Vp: tegyél rá, vagy egy célpont szörnyre 1 izom- vagy életjelzőt.
2/2
2 Vp Ra'Ronn (új)
kalandozó KF Elenios
ember
'repül'
Semlegesítés: varázslat.
Áldozd fel, és tedd a Semmibe, vagy tedd át a gyűjtődből a Semmibe: megakadályoz egy varázslatot.
Sebzése mindig annyi, ahány varázslat van a játékosok gyűjtőjében összesen.
X/2
2 Vp Morzdomigron (új)
kalandozó KF Fairlight
gnóm
'repül'
S: feltámad.
Minden kalandozód az alábbi képességet kapja:
"X-es életszívás (amennyit sebez, annyit gyógyulsz. Költségét helyettesítheted egy X-es idézési költségű lap célpont gyűjtőből Semmibe rakásával)"
0/4
3 zanszilánk Mágus klánvezér (új)
kalandozó KF Fairlight
elf
Minden Fairlight kalandozód rezisztenciát, mágikus támadást és védekezést kap.
K: aktivizálódik, vagy a következő varázslatod idézési költsége 1-el kevesebb.
Áldozd fel: a kör végéig ingyen kijátszhatsz egy Fairlight varázslatot, vagy megakadályoz egy nem-varázslat lapot.
2/2
2 Vp Helyan (új)
kalandozó KF Chara-din
Thargodan
'repül'
Kijátszásakor minden Thargodanod kap egy izomjelzőt.
Minden lényed képes tárgyakat használni.
K: ha ellenfeled sikeresen kijátszik egy nem lény lapot, vegyél vissza egy lényt a gyűjtődből a kezedbe (kivéve Helyan-t). Ez a képesség a gyűjtőből is működik.
2/4
2 Vp Granitoid (új)
szörny KF Tharr
gólem
'repül' Nem cserélhet gazdát.
Semmilyen kárpótlás, jutalom, vagy büntetés nem érvényesül, és a permanensek elveszítik 'horgony' képességüket.
S, 1 Vp: célpont permanens, amely nem rendelkezik semlegesítéssel, visszakerül a tulajdonosa kezébe.
K2: ha egy lap kikerül a játékból, tegyél a Granitoidra egy izomjelzőt.
2/2 |
Őőőőő amúgy nem csak komoly lapötleteket kötelező idedobni...ez se az volt, nekem tetszett. A tengermély igazi ura legit berakja bütyköt, jajj a farkasoknak! |
Troll |
Krabberesítetted a spoilereket. Némelyik még erősebb, mint az eredeti. Ezek a lapok nem hiányoznak a játéknak.
"Hogy be lehessen szerezni a beszerezhetetlen lapokat." - Remek lenne használni egy deckben pl. a Kyorg tudást és a Krabber tudást is. Ezek nem helyettesítenék azokat a spoilereket, amiket nem tudsz beszerezni, hanem lenne belőlük még egy, amit az előzőek mellett használnának. Bocs, de ezt most szerintem nem sikerült eltalálni. |
Egy db lapötlet helyett most egy tematikus Zént szeretnék fölvázolni, amely egyben a hkk "nagy problémáját", a beszerezhetetlen lapok kérdését is felkarolja. Ezen kívül a méltatlanul elhanyagolt fekete színt is visszahozhatja a metába. A kiegészítő neve pedig: Krabber lázadás (új)
X vp Vízszaggatás
azonnali Leah
reakció
X 1-gyel kevesebb, mint ahányadik kör van, de max. 3 vp. Ha ellenfeled eldobatja a kezedből, a következő húzás fázisodban előkereshetsz egy krabbert a paklidból.
1 vp Krabber tudás
azonnali V Leah
vizió
Sikeres kijátszása után, vagy ha közvetlenül a pakliból került a gyűjtőbe, rakd a Semmibe.
Kapsz eggyel több vp-t, mit ahány életjelző van játékban, vagy húzol a kör végén 2 lapot.
X vp A krabber aurája
azonnali Leah
reakció
X 2-vel kevesebb, mit ahányadik kör van, de max. 2. Megakadályoz egy nem Leah és nem krabber lapot, és dobj el egy általad választott lapot (ha van lapod és nem akarsz dobni, áldozhatsz helyette 4 ÉP-t).
0 vp A krabb-ereje
azonnali Leah
Az első 3 körben reakcióként játszhatod ki, ekkor megakadályoz egy lapot. A 4. körtől kezdve idézési költsége 1 vp, ekkor kapsz egy Öntörvényű krabbert (használj lapot).
1 vp Apróbb kívánság
általános Leah
Keress elő a paklidból egy legfeljebb 1 vp idézési költségű asztalon maradó lapot, és rakd játékba, mintha most játszottad volna ki.
4 vp A Tengermély Igazi Ura
szörny O # / kf Leah
krabber
Anti-mágia: 0.
Kézből való kijátszásakor rakj játékba egy 1 vp idézési költségű, Zarknod visszatér kiegészítőből származó lényt.
6 / 6
4 vp Krabber főherceg
szörny # / kf Leah
krabber
Kijátszásakor rakj játékba 2 Öntörvényű krabbert 1-1 álomjelzővel.
"Ezek az Öntök ebben a körben már nem önthetnek be" - Gida legnagyobb tévedése
(5) / 4
1 vp Rákkeverés
bűbáj színtelen
Anti-mágiának nem lehet eldobni.
(P), 1 zsz, dobj egy lapot a kezedből a Semmibe: rakj játékba egy Öntörvényű krabber vagy A Tengermély Igazi Ura vagy Krabber főherceg vagy Lassú krabber nevű lapot (használd a megfelelő lap eredetijét).
"Ez a mondat mit keres itt?"
1 vp Víz alatti tündér
*Ugyanaz, mint a Vízitündér.*
És a ritka lap:
9-X vp Kilenctagú páncélos banda
szörny +2 kf Leah
krabber
X annyi, ahány életjelző van játékban.
Kijátszásakor és minden köröd végén aktivizálódik.
(K9), 1 zsz: Kap 1 életjelzőt, és ellenfeled sebződik annyit, ahány életjelző van játékban (de max. 9-et).
(9) / (9) |
Kotyogó motyogó
1 VP 1/1 leah szörny/motyogó „élőholt” „KF” „1 SZK”
Kárpótlás: ellenfeled a paklija tetejéről 4 lapot a semmibe dob.
Kijátszásakor és minden előkészítő fázisodban kap 1 kotyogásjelzőt, majd ellenfeled a paklija tetejéről kétszer annyi lapot a semmibe dob, mint ahány kotyogás jelző van rajta.
Minden motyogód a következő képességet kapja: „Kompenzáció: ellenfeled a paklija tetejéről 5 lapot a semmibe dob.”
A figyelő
1 VP 1 nekron 3/1 leah szörny/ „élőholt” „KF” „szárnyak” „1 SZK”
Ellenfelednek nyílt lapokkal kell játszania.
K 2 ÉP, dobj 2 lapot a kezedből a semmibe: megakadályoz egy lapot.
Bosszantó tűzmanó
2 VP 3/3 dornodon szörny/manó „tűz” „KF” „szárnyak” „1 SZK”
Idézési költségéből 2 VP-t helyettesíthetsz 1 lap kézből semmibe dobásával.
Ha a kezedből vagy az asztalról a gyűjtőbe kerül (kivéve áldozástól) visszavehetsz a gyűjtődből a kezedbe egy azonnali varázslatot. Ezt az azonnalit a kör végéig ingyen játszhatod ki.
Fekete nadály
2 VP 2/3 leah szörny/ féreg, vámpír ”élőholt” „szárnyak” „1 SZK”
Semlegesítés: reakció.
Láthatatlan.
K2: ha bármilyen módon gyógyulsz: a Fekete nadály és egy másik célpont lényed kap 1-1 izom jelzőt.
Gólemgyár
1 építő fairlight építmény „szárnyak”
Minden gyógyulási fázisodban kapsz egy aktív Gólem szilánkot a tartalékodba.
Az előkészítő fázisodban feláldozhatod X gólemed: ekkor a húzás fázisodban +X lapot húzol. |
Nem-nem... itt legalább tetten érhető egy lapötlet formálódásának folyamata és evolúciójának lépései.
Nem elég egy jó ötlet, azt el kell tudni helyezni saját természetes környezetében, és ott használhatónak, erősnek, ráadásul lehetőleg különlegesnek/egyedinek kell lennie.
Ezt a papírt minden kombó előszeretettel használná, és megfontolandóvá teszi a fehér használatát akkor is, ha egyébként az adott kombó azt tudná nélkülözni.
A minimális pakliméret növelése érzékenyen érintette a kombókat, ez a lap ellensúlyozná ezt a hátrányt, tehát van létjogosultsága. Arról már nem is beszélve, hogy teljesen egyedi amit tud. |
2.2. verzió
6 Vp Mardakor mágia
általános ősmágia Raia
Kapsz egy mardakor jelzőt a tartalékodba (6/6 Raia gnóm kalandozó, forrásokra immunis).
S: 1 Vp, 3 Ép, dobd a Semmibe: keress elő egy lapot.
Ha a játék elején a paklidban van: mutasd meg. A paklid 3-mal kisebb méretű lehet a minimálisnál.
A Mardakor mágiát nem teheted a kiegészítődbe, és semmilyen módon nem használhatsz belőle háromnál többet. |
2.1. verzió
6 Vp Mardakor mágia
általános ősmágia Raia
Kapsz egy mardakor jelzőt a tartalékodba (6/6 Raia gnóm kalandozó, forrásokra immunis).
1 Vp, 3 Ép, dobd a Semmibe: keress elő egy lapot.
Ha a játék elején a paklidban van: mutasd meg. A paklid 3-mal kisebb méretű lehet a minimálisnál.
A Mardakor mágiát nem teheted a kiegészítődbe, és semmilyen módon nem használhatsz belőle háromnál többet. |
1.1. verzió
6 Vp Mardakor mágia
általános ősmágia Raia
Kompenzáció: maximális életpontra gyógyulsz.
Sikeres kijátszásakor húzd fel a paklid legalsó 3 lapját.
Áramlás: húzz egy lapot.
Ha a játék elején a paklidban van: mutasd meg. A paklid 3-mal kisebb méretű lehet a minimálisnál.
A Mardakor mágiát nem teheted a kiegészítődbe, és semmilyen módon nem használhatsz belőle háromnál többet. |
UR-javaslat:
6 Vp Mardakor mágia
általános ősmágia Raia
szingularitás
Kompenzáció: maximális életpontra gyógyulsz.
Sikeres kijátszásakor húzd fel a paklid legalsó 3 lapját.
Ha a játék elején a paklidban van: mutasd meg. A paklid 3-mal kisebb méretű lehet a minimálisnál.
A Mardakor mágiát nem teheted a kiegészítődbe, és semmilyen módon nem használhatsz belőle háromnál többet. |
Quwarg görl
1 vp, 0/1 quwarg szörny
Semlegesítés: őshangya.
Sikeres kijátszásakor előkereshetsz egy quwarg bolyt, aminek a színesítő szövegében nem szerepel a "sikeres" szó, vagy annak betűi.
Vérfarkasok ellen mágikus támadása van. |
Két ötlet:
Az egyik egy konkrét lap:
Őslich idézése
2 Vp (színtelen vagy Leah) általános
szingularitás
+2VP reagálni rá
Az oldaladon játékba rakhatsz egy választásod szerinti Őslich-et (használj előre kikészített lapot). Minden szempontból úgy kell tekinteni mintha ellenfeled az Őslich ellen játszana, melyet Te irányítasz, leszámítva az Őslich ÉP-jét, mely a Te aktuális ÉP-d lesz. A körödben érvényesül az Őslich hatása, mely egészen a következő köröd elejéig tart. Ekkor az Őslich és minden esetleg általa "létrehozott" permanens kikerül a játékból.
A másik ötlet a Kompenzáció képesség egy általánosan használható típusa lenne melyet lények kaphatnak.
neve: Kompenzáció: váz (ha tudtok jobb nevet lehet más is)
képessége: ha megakadályozzák, az oldaladon játékba kerül passzívan egy színtelen "váz" jelző melynek ÉP-je és sebzése az eredeti lényével egyezik meg, speciális képessége nincs. |
3 VP Hívó szó
általános, Rhatt
szingularitás
Idézési költségéből 1 VP-t helyettesíthetsz 4 ÉP áldozással.
Kijátszási feltétele, hogy nevezz meg egy fix idézési költségű lapot, amiből 3 db-ot használsz a paklidban, majd keresd elő az összes ilyen lapot a paklidból és vedd a kezedbe. Ha 3 lapot kerestél így elő, a következő húzási fázisodban nem húzhatsz lapot.
Kompenzáció: 1 VP és húzz 1 lapot.
Áramlás: vegyél vissza egy lapot a gyűjtődből a kezedbe. |
Raptor kölyök: Ténylegesen sok vp-t fizetünk, de azért jöhet ingyen Jó, ez csak a gonoszkodás része volt. Maga a lap Bűvös erdőbe kifejezetten érdekes lehet, a hiánypótló szerepe meg lenne, a korai védekezés, ősmáágia ellen működne. Egy kicsi ktrafot még tennék bele, mondjuk védekezés képességgel rendelkező lapok semlegesítését, vagy egy áldozd fel: húzz egy lapot képességet. Van benne fantázia.
5 VP, Pterodaktilus suprema: Alapvetően tetszik a lap, jó a képessége, a húzó része is tetszik. A bizonytalanságom abból van, hogy ez tulajdonképpen hova is akarnám betenni? Börtönbe Bilincsbe nem jó a húzása miatt, egy klasszik kontrollnál nem hiszem, hogy egy 5 vp-s lapot akarnék használni, marad a Kyorg és a Járj...ki tudja, lehet oda jó lesz.
6 VP, Triceratops: Nem szeretem, ha egy lapnál gondolkodni kell azon, hogy broken, vagy használhatatlan. Ez ilyen. Egy ingyen kijátszás mindig megadja azt a parát, hogy később az összes olyan altípusú lapot 3x át kell gondolni, hogy "nem lesz-e túl erős Triceratopsszal". Ha viszont a jelenlegi lapokat nézem, akkor kb. a Varell az egyetlen igazán jó kombó, de ha megnézzük, akkor már lehet jobban járunk, ha eldobjuk Varellnek és 5 zsz-ért jön a lap, mintha 6 vp-t költünk rá és kapunk egy 4-et ütő, passzív, védelem nélküli lényt...ha gyűjtőből hozunk ki valamit, az azért dob rajta, mert az tiszta lapelőny is. |
Nos, én sajátságnak a kompenzációt gondoltam, mégpedig olyan módon, hogy minden drágább dínónak lenne az IK-jánál 1-gyel kisebb kompenzációja (tehát pl egy 5 manás dínónak 4-es). Ez azért lenne jó, mert így még ha meg is fogják egy drága lényeget egy ősmágiás/védekezéses counterrel, marad manád folytatni a körödet, szóval megérné drága lényt használni. A leszedés ellen persze ez nem véd, de nem is az a cél, hogy mindent verjenek. De mondjuk a leszedés nem is olyan effektív, ha teszem azt valami erős kijátszáskori képessége van az adott lapnak (pl a harmadik lap, amit írtam). |
Sajnos ahhoz, hogy melyik lapötlet életképes és melyik nem, nem értek, én csak játszom velük.
Mindenesetre nagyon üdvözölném a dínókat a HKK-ban.
Az első lap amit láttam a Tüskés Dohratog volt, és nagyon tetszett (habár nincs neki dínó altípusa)
Apropó fel lehetne őt is újítani dínó altípussal, és ahogyan a teknősök sajátossága az anti-mágia, úgy taqrtozhatna a dínókhoz az újrahasznosítás, így teremtve meg a szinergiát a deckben.
Ez egyben (főleg ha valóban bűvös erdővel lehetne a legjobban használni őket), természetes ellensége is lehetne a gyűjtőgen-nek, ami körül most sok vita van.
Szóval az egyes lapok véleményezését olyanra hagyom aki ért is hozzá, de a koncepciót köszönöm, és tuti lenne. |
Ez a perverz ötlet a minap pattant ki a fejemből: miért ne lehetnének újra drága és nagy lények a játékban (amikért ténylegesen sok VP-t fizetünk)? Szóval az ötlet: 3 erdős/járjas/edrás/valami másféle lassító narancslapos dínó deck!
3 VP, Raptor kölyök
szörny, dínó, Sheran
1 SZK
Idézési költsége nem növelhető.
Ha nincs lapod játékban, ingyen kijátszhatod.
Kijátszásakor gyógyulsz 6-ot. Célpont lapról lekerül minden életjelző, majd a gyűjtőbe kerül.
1/4
5 VP, Pterodaktilus suprema
szörny, dínó, Sheran
2 SZK, szárnyak, rezisztencia
Idézési költsége nem növelhető.
Láthatatlan.
Kijátszásakor ellenfeled eldob egy általad választott lapot, te pedig húzz annyi lapot, amennyi a lap költsége (de max 3).
Kompenzáció: 4 VP
(7)/4
6 VP, Triceratops
szörny, dínó, Sheran
3 SZK
Idézési költsége nem növelhető.
Kijátszásának körében ingyen kijátszhatsz egy dínót a kezedből vagy a gyűjtőből.
Kompenzáció: 5 VP
4/8 |
Pont ezért 5 a célszám, és pont ezért nem nyer azonnal.
Szerintem csak nyugodtan trükközzenek! |
Kumulatív szimmetria aktívan adja a jelzőt, szóval azzal biztos nem tud kombózni.
(mondjuk az élet illúziója az már adhatja passzívan) |
Amatőr kártyás
színtelen, kalandozó, ember, KF, 3/3, IK: 0 VP
Húzz egy lapot!
Idézési költsége semmilyen módon nem módosítható.
Bármikor kijátszhatod, amikor azonnalit lehet kijátszani. Ha a kezedben van, azonnal ki kell játszanod.
Kijátszása körében semmilyen háló képesség nem működik! (követőé, szabálylapé, helyszíné sem)
Kijátszásakor az őrposztba kerül, ott nem foglal helyet.
'Az időzítés nagyon fontos!" |
2 ZSZ 1 nekron Wymerus, a sárkányölő
szörny, 1 SZK, KF, Leah
lovas
*szárnyak*
K: Célpont gyűjtőből rakj át X lapot a Semmibe, célpont lény vagy játékos gyógyul X ÉP-t. (X max 2 lehet)
S, 1 VP: Célpont lényről vegyél le X jelzőt (életjelzőt is), célpont lény vagy játékos sebződik X+2 ÉP-t (játékosba max. 9-et sebezhetsz így).
S, 1VP: Passzivizálj X lapot, a következő kézből kijátszott lapodra +X VP reagálni. (X max. 2 lehet)
Kompenzáció: Használhatod egyszer a fenti képességek közül az egyiket.
2/3 |
2 Vp Királyi légiós (új)
kalandozó Kf Raia
ember
'repül'
Kijátszhatod passzívan is. Ekkor kapsz belőle még egyet passzívan.
Ha egynél több tárgyat hordoz, akkor nem lehet megsebezni és az ellenfél forrásaira immunis.
Ha legalább 5 királyi légiósod van játékban, a kör végén megnyered a játékot.
3 / 3 |
Tűzcsapda
X VP
Dornodon
azonnali reakciJó
*Tüzecske*
Megakadályoz egy X költségű lapot
Áramlás: Célpont lény, vagy játékos sebződik 3-at
"Égő vagy!" |
Szerintem ez a pakli pont az a kategória, ahova nem kell őrposztot megoldó erősítés, mivel az esetek többségében amúgy is létszámfölényben vannak az őrposztban (ideális esetben)
Ha már ilyet szeretnénk erősíteni, akkor
K/S: (valami költség): célpont lény/játékos sebzödik annyit, ahány lény van az őrposztodban (játékosba maximum 9-et.)
(Arra az esetre, ha a lényeken permanens mínusz sebzés van, vagy ha az ellenfél is sok lényt tud betolni az őrposztba. Ráadásul ki tud lőni hátul ülő zavaró lényeket.) | Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
|