Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Esthar papok
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Az Esthar Császárság már a múlté, városainak romjait rég benőtte az erdő - így a papok által irányított birodalomról rendkívül keveset tudunk. Ráadásul az esthar papok elegendő hatalommal rendelkeztek ahhoz, hogy múltbeli tudásukat méltóképp elrejtsék.
Nézz szét a galériában!
61. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.11.30. PROGRAMJA
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló
HKK Nemzeti Bajnokság holnap!
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét
Kérdezz-felelek 55.

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2024. december 8., Középkor
Hatalom Kártyái verseny - 2024. november 3., Középkor
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét

A lista folytatása...
Versenyhirdető (1833)
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét (30)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8229)
Lapötletek (65032)
HKK kérdés? (47241)
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló (1)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Lapelemzés - Varkaudar falu


Megjelent a legújabb Zén kiegészítő, a Varkaudar falu, mely a vadonatúj varkaudarok mellett egyéb érdekes kártyákkal igyekszik bővíteni a meglévő készletet. Lapelemzésünkben tízes skálán értékeljük a frissen érkezett lapokat.

• 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
• 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
• 8 pont - Nagyon jó kártya, saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
• 7 pont - Jó papír, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
• 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
• 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
• 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton vagy frissen bontotton juthat komolyabb szerephez
• 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen

Diz-oh, a hős (7): Az új varkaudarokra pillantva több közös pont is feltűnhet a figyelmes játékosok számára. Az egyik az anti-mágia, mely - az orkokhoz hasonlóan - kellemetlen ellenféllé teszi a Dornodon szörnyetegeket a varázslatokra építő paklik számára. Ám ennél is érdekesebb a gyűjtőgenerálós vonal, amit számtalan módon ki lehet használni, a leginkább azonban természetesen az etnikum követője, a Sötét manifesztáció adja magát, hiszen az eldobott varkaudarokat már rögtön át is tekerhetjük manára és lapra, így nem kell a kezünkből szórni a kártyákat, ami mondani sem kell, mekkora előny. Ráadásul miután kijátszási feltételből dobat, ezért fixen ingyen (lap- és VP-költség nélkül) fog érkezni, akár megakadályozzák, akár nem, ha pedig esetleg belőtték a követőnket, akkor is ki tud húzni bennünket a csávából. Ára és képessége miatt vonhatunk némi párhuzamot a Lidércharcossal is, mely a mai napig befér a gyűjtőgenerálós paklikba, és korlátozott formátumokon Diz-oh-nak is meglesz erre minden esélye - az anti-mágia és a repülés miatt olykor talán még előbb is, mint az említett élőholtnak.

Púpos varkaudar (9): Az elsőkörös drágítások mindig is nagy genyóságnak számítottak, hiszen ha mi kezdjük a játékot, akár azt is el tudjuk érni általuk, hogy az ellenfél ne nagyon tegyen ki lapot a parti folyamán. Nem árt persze, ha ezek a lapok létre is tudnak jönni - a Púpos varkaudaron ezt az anti-mágia hivatott segíteni, így legfeljebb a védekezéses lény alapú counterektől kell tartanunk, amikor megpróbálunk vele indítani. Az, hogy végül ennyire magas pontot kapott, több dolognak is betudható. Egyrészt nyugodt szívvel betehetjük orkok közé, de akár egy tárgy deck, vagy valamilyen egyedi, sok nem-lény lapot használó pakli is használhatja védelem gyanánt. Másrészt a +1 nekronos drágítás nem csak a képességét teszi erősebbé, de egyben lehetővé teszi azt is, hogy az első két körön túl is legyen funkciója a lapnak, hiszen a drágítás ilyenkor már nem sokat számít, a pakli égetése azonban annál inkább - főleg akkor, ha az ellenfél kombózni szeretne.

Quwarkaudar (7): A színesítő szöveg ügyesen céloz arra, hogy mi az, amibe nem érdemes belegondolni ezen lap esetében, így foglalkozzunk inkább a képességével, ami igen kellemesnek mondható. Még annak ellenére is, hogy a Quwarkaudar önmagában nem több egy buta ütőlénynél, aki izommal együtt 5-öt tud odacsapni ellenfelének, hiszen a gyűjtőgenerálós funkció azért rajta is ott figyel, ami rögtön egy kicsit érdekesebbé teszi a kártyát. A varkaudar pakliban történő felhasználását ennek Diz-oh esetében már kiveséztük, de a mostanság eléggé eltűnt quwarg pakliról is érdemes azért szót ejteni, hiszen ott is hasznát tudjuk venni az elhullott lényeknek, akár Qwikreksonról, akár a Quwarg likantrópról, akár a Quwarg szellemről beszélünk.

Varkaudar fetisiszta (9): Elérkeztünk a kiegészítő nehézbombázójához, akire a "nem másolható" kitételt sajnos utólag kellett rávésni, elkerülve az elsőkörös végtelen anti-mágiát, a szomorkodásra azonban szerencsére így sincs ok, hiszen ebben a módosított formájában is kegyetlenül erős kártyával állunk szemben. A Tirranda batyuja egészen biztosan újból keresett lap lesz, hiszen önmagában nézve talán ez a legjobb opciónk vele: előbb egy jó kis anti-mágia, aztán egy counterelés (vagy az ellenfél csak simán nem játszik ki lapot), végül pedig még vissza is vehetünk néhány lapot - határozottan megoldandó problémának hangzik ez az ellenfél számára. Érdemes lesz játszani miatta egy-két Szithon vérfókusszal és Kisebb Zannal is, de a Vérrel írt kódexre építő paklik számára is adhat egy jókora löketet. És persze ott van még nyilvánvalóan a varkaudar deck is, ahol a nullára olcsóbbító Varkaudar fétist is szeretgethetjük vele, de természetesen az imént említett univerzális spoilerekből is elfér majd néhány darab a paklinkban. Kár fecsérelni a szót: sokat fogjuk látni, és fontos szerepe lehet Dornodon nemrég megindult felemelkedésében.

Varkaudar vajákos (6): Közepes counter, közepes képesség, közepes lény - ezek azok a lapok, melyeknél részekre bontva mindegyik célra találunk több jobb példányt is, így leginkább akkor reménykedhetnek a pakliba kerülésben, ha éppen hiánypótlónak bizonyulnak az utolsó fennmaradó helyekre. Ez érzésem szerint inkább korlátozott környezetben fog megtörténni, ahol bizonyos paklikban hasznos lehet egy efféle permanens leszedés (például Zarknodos vagy Korlátozásos deckekben), összességében azonban úgy érzem, hogy fogunk nála találni jobbat is. Varkaudarok mellé azért így is betenném: a sok anti-mágia után elcsíphetjük vele a topdeckelt varázslatokat, és személyében a lényes paklik ellen is lesz egy korrekt fegyverünk.

J'ani, a fogadós (6): A fehér színnek is jutott egy anti-mágiás lap - különösebben persze nem volt szüksége rá, de így legalább kisebb az esélye annak, hogy újabb "véletlen" spoilert kap Raia követőjés összeállítás. J'ani, a fogadós - akit sokan ismerhetnek a wekerlés wersenyekről ;) - persze nem is oda lesz jó, hanem leginkább Lépéselőny mellé, ahol rögtön meg is pakolhatjuk néhány izommal vagy élettel. Kiindulási alapnak ez nem rossz, és a háló sem feltétlenül hátrány egy efféle lényes koncepció számára, na de hogyan tovább? Ha meg tudjuk oldani a későbbi csontutánpótlást is (mondjuk Tharr követőjével vagy goblinokkal), akkor akár nyerő kártya is lehet, kérdés azonban, hogy ez a kissé lassan és nehézkesen "beinduló" lap megéri-e a fáradtságot? Majd a játékosok eldöntik...

Bertold, a harcias (7): Hasonló kártya, hasonló pakliba, Bertoldot azonban némileg mégis erősebbnek érzem, mint az előbb kitárgyalt Janit. Ez leginkább célozhatatlanságának köszönhető, amely felett elsőre hajlamosak átsiklani a játékosok, a gyakorlatban azonban ez egy borzasztóan hasznos képesség lesz, hiszen az anti-mágiás lapjainkkal a varázslatokat könnyen elintézhetjük, így maradnak többnyire a lények, akik nehezen fognak elbánni a törpe komával. A hasonló képességgel megáldott Az enyészet porladó lovasa gyakran önmagában meccseket szokott nyerni a lényes paklik ellen, és bár Bertold ezt ritkábban fogja megtenni, néhány fegyvert magához szólítva szinte levakarhatatlanná tehetjük - pláne akkor, ha a KF-es tárgyak legjobbikába, a Moa homokfutóba pattan be, akár már az első körben. Érdekes kártya lehet A halhatatlanok nagymestere mellé is: ott a védelme is erősödik, és a laphúzást is megoldhatjuk akár másik lap nélkül. De természetesen próbálgathatjuk A kalandozók védőszentje vagy Törpe-gnóm Glion mellé, akár Lépéselőny nélkül is.

Ostromgép (7): Manapság egy épületnek igen ütősnek kell lennie, hogy univerzális lapként tekinthessünk rá, de úgy gondolom, hogy az Ostromgép képes megütni ezt a szintet. Némi csavar persze itt is szükséges ehhez, hiszen ahogy a zanszilánkos építmények, úgy ez is a laptípus egyik rákfenéjét igyekszik kiküszöbölni, csak itt nem helyettesíteni tudjuk neki az építő lényt, hanem nem kell nélkülöznünk azt egy teljes körre - feltéve persze, hogy az Ostromgép épségben megérkezik az asztalra. Márpedig ha megteszi, akkor hátrányban biztosan nem leszünk már miatta, ha pedig az ellenfél nem szedi le sürgősen, akkor könnyen lehet, hogy nem is lesz már rá túlságosan sok lehetősége, a mindenkinek kiosztott +2 sebzésről ugyanis már a Szörnyidomítás óta tudjuk, hogy kegyetlenül fel tud pörgetni minden lényes paklit. A +2 ÉP-ről, és főleg a mágikus támadásról se feledkezzünk meg, ezek ugyanis sok lényes koncepció számára hiánypótló képességek lehetnek. A különféle kalandozós hordák szerintem szeretni fogják (meg persze minden, ami repülő lényekkel szeretne gyorsan ütni), de nem kizárt, hogy az épület paklikba is be fog férni egy-egy darab, hiszen a Láthatatlan segítők, a Kristálypalota jelzői vagy egy Teremtő erő akár ütni is elmehetnek mellette, az a pár sebzés pedig sokat számíthat.

Sziklavár (8): Az Ostromgéppel túl vagyunk a bemelegítésen, lássuk az igazi sztár építményt, a Sziklavárat, amely bizonyára sokak fantáziáját beindította már a megjelenés óta. Mindez persze nem csoda, hiszen lényegében olyan, mintha az lenne rajta nagybetűkkel, hogy "lapelőny, lapelőny, lapelőny". Azért pedig akár építkezni is hajlandóak vagyunk, ha úgy van. Ha varázslatos pakli ellen rakjuk ki, az anti-mágia rögtön biztosítja, hogy az ellenfél csak laphátrányból oldhassa meg. Lényes paklik ellen akár a komplett őrposztot is lepusztíthatja - ha bátrak vagyunk, meghagyhatjuk az ellenfél körére is, igaz, ilyenkor kalkulálnunk kell azzal is, hogy a csere fázisban nem feltétlenül felfelé fognak mozogni a lények. Végezetül pedig ott van a húzás fázisban kapott plusz lap, ami miatt a Zarknodos paklik is elgondolkodhatnak rajta, ami ugyebár túlságosan sok erőforrásról nem mondható el. És hogy mi a legjobb az egészben? Hogy a Szökőkúthoz hasonlóan leüthetetlen.

Törzsi tánc (7): Az egész asztalt izmozó lapokkal előszeretettel szoktak próbálkozni a játékosok, ami nem véletlen, hiszen jó befektetésnek számít egy lapért cserébe visszakapni 3-4-et, vagy akár annál is többet. Ami nagy hátrányuk, hogy ugyebár kellenek hozzájuk lények is, ezt a handikepet pedig sajnos a Törzsi tánc sem kompenzálja, hiszen a Harcias morffal vagy éppen a Harcostárssal ellentétben mellé nem kapunk ajándékba senkit. Sebaj, a kör végén húzott lap, illetve az ellenfél korlátozása azért kárpótol valamelyest, így szerintem fognak próbálkozni ezzel az azonnalival - ha máshol nem, hát Arochosban, melyet az ehhez hasonló kártyák helyezhetnek új alapra a jövőben.

A kommentek között ti is megoszthatjátok velünk véleményeiteket a lapok kapcsán!

Csető Zsolt

Létrehozás: 2015. március 24. 14:00:16
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.