Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Varázslatot lövő fegyverek
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Korok múltával a Túlélők Földje világképe teljesen megváltozott. Miután a felfedezők az egész kontinenst feltérképezték, a számtalan régi ereklyék között olyan fegyverek is előkerültek, melyek a csatában varázslatok garmadáját képesek az ellenségre zúdítani. Ez a tulajdonságuk bizony nagyon hasznossá teszi őket.
Nézz szét a galériában!
61. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.11.30. PROGRAMJA
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló
HKK Nemzeti Bajnokság holnap!
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét
Kérdezz-felelek 55.

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2024. december 8., Középkor
Hatalom Kártyái verseny - 2024. november 3., Középkor
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét

A lista folytatása...
Versenyhirdető (1833)
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét (30)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8229)
Lapötletek (65032)
HKK kérdés? (47241)
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló (1)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Zarknod ébredése lapelemzés


A hordák titka (6): Jó komplikált lap. Az ember szinte nem is érti, hogy mi történik, amikor kijátssza. Kicsit leegyszerűsítve vagy kettőért húzunk kettőt vagy egyért egyet. Ami azt illeti ezek közül egyik sem túl izgalmas, bár az egy hangyányit javít a helyzeten, hogy közben maniplulálhatjuk a paklinkat. De közben bajba is kerülünk, hiszen nem igazán dönthetjük el, hogy pontosan mit is csináljon a lap, majd eldönti helyettünk a pakli - hol helyezkedik a szükséges lap. Talán tetszetősnek tűnhet, de szerintem maradjunk azoknál a lapoknál, ahol kiszámítható, hogy mi fog történni.


Zarknod érintése (8): Gonosz lap, elhúzódó játékokban igen jól teljesít. Gyorsabb partikban szerintem nem fog túl nagy szerephez jutni, lényegében egyért megoldhatunk vele egy lapot (bár csak általános és le lehet szedni...) - ezt már az Eltörlés is tudja pár éve, ráadásul jóval hatékonyabban. A dolog sava-borsát hosszútávban rejlő lehetőségek adják, érdemes tehát lassúcska paklikba használni. Szerintem egy börtön/bilincs pakliba abszolút ideális, hiszen ilyen jellegű pakliba jól jöhet egy nagyonolcsó leszedés, aminek ráadásul a későbbiekben is van értelme. Azt is vegyük észre, hogy lapelőnyt is jelent, ami egy börtön mellett igen kecsegtető.



Energiakristályosító (5): Az ember azt hinné, hogy ez mennyire nagyon jó lesz a tárgy pakliba, hiszen manára kevés szükség van, s a végén úgyis sok lesz a csont, s akkor tudunk mivel nyerni. De rávilágítanék egy-két dologra, mielőtt túl nagy lenne az öröm. Bár a helyettesítés igen egyszerűnek tűnik (s akár egy Manaevő férgünk is építhetné), azért nem mindig van ingyenes tárgyunk az első pár körben, ami pedig van, az amúgy is csonttermelésre szolgál (Apró kincs, Neurokondenzátor), amiket vajmi fölösleges passzivizálni egy kevesebb SZK-t nyújtó megoldásnál. Ha a második körben rakjuk ki, akkor még jócskán rosszabbul járunk, mint egy kinccsel (vagy teszem azt egy Kalózok kincse kincsével). A játék későbbi szakaszában problémás lehet, hogy esetleg nem szeretnénk minden manánkat SZK-vá alakítani, hiszen vannak lapjaink, melyek a manát fogyasztják - így ezek használhatatlanul pihennének. Ölésnek is elég gyengécske, bár jó az ár-érték arány a sebzéshez - de mennyivel jobban járunk egy Három kívánság gyűrűjével, vagy egy Rubinmarkolatú nyúzókéssel - s utóbbival nem mellesleg azonnal is tudunk nyerni. Ó és majd elfelejtettem, még kincse sincs ennek a csodának, vagyis nem kereshetjük serpenyővel sem.


Kontinuum szűkítés (7): Nehéz kijátszani, annyi bizonyos, de ha sikerül, akkor nagyot fog szólni - már ha létrejön. Thu'zad utazása után fog a leginkább durranni - de ami azt illeti a Káosz hangjai és a Hatalom őrülete se nagyon puffog, ezt vajon miért erőltetnék? Ebben nyilván az izgalmat az adja, hogy drága rá counterelni, így igen komoly leckét adhatunk fel az ellenfélnek, ha jó pillanatban játsszuk ki - pl. amikor csak 2 VP-je van. Mondjuk sajnálatos módon ő fogja megválogatni az eldobandó lapokat, s ez azért ronthat a lap erején, főleg mert manapság nem ritka, hogy valaki vízió lapokat és manaevő férget szorongat a kezében.



Árnyékvándor (6): Abban a pillanatban, amikor az élőholtak (esetleg a vámpírok) ütőképes paklit alkotnak, lesz jó lap az Árnyékvándor. Igen tetszetős itt is a jó nagy méret, ráadásul még az életben maradási esélyei is egész jelentősek - köszönhető a gyógyulásnak.


Magányos harcos (5): Szépen gátat szab az asztalra pakolós pakliknak - de mily fájdalom, mi se rakhatunk ki semmit. Abban pedig egészen biztos vagyok, hogy az ellenfél drágítva is kirakott lapjai sokkal hatékonyabbak lesznek, mint a mi Magányos harcosunk. Ez azt is jelenti egyben, hogy szépen irtani kell a lapokat az ellenféltől, nehogy kikapjunk miattuk, s ezzel csak a harcost gyengítjük. Végeredményben lesz egy sokrétűen ellenünk dolgozó lapunk, amivel nyerni sem lesz túl egyszerű. Talán valamilyen manapusztítós-drágítós pakliba befér - sajnos ezeknek egy része asztalon maradó, így ez a koncepció még várat magára.



Minotaurusz specialista (8): Ezekben a lényektől hemzsegő időkben mindig szívesen fogadunk egy pusztító keménylegényt, aki vadássza le szép sorban az ellenfél hadait - s nem mellesleg terebélyesre dagad közben. Attól tartani nem nagyon kell, hogy nem lesz altípusa az adott lénynek, manapság szinte mindennek van. Egy fájdalmam van, hogy mindkét képességét csak a saját körben lehet használni, máskülönben tényleg ütőképes kártya lenne.


Nagyobb átokpiramis (8): Épületes pakliba (lila nem a legjobb építős szín, de szerintem emiatt és a Katalizátor miatt megérheti használni), vagy csak simán sok lénnyel játszó dekkbe (vagy Molluszkba) igen ideálisnak tetsző lap. Olcsón oldogathatunk meg lapokat, sajnos csak pár körre, de ezért az árért szerintem ennél többet nem is várhatunk. Egy nagy probléma van vele, ha passzívan szedik le, akkor nem adja jelzőket az ellenfél összes lapjának.



Drakolder csapás (8): Gyenge-közepes counter egy igen furcsa hozzáadott/alternatív képességgel - a lap ereje nyilván ebben az extrában rejlik. Bár önmagában is használható, de akkor nagyon gyenge, érdemes mellé olyan lapokat használni, melyek segítségével kibontakozhat az ereje. Élőholt kémek pl. jó választásnak tűnhet, hamarabb esnek le a kémek, s még kap három másikat is az ellenfél - sajnos méreg nélkül. Persze izmokkal is hasonlóan hatékony mulatság. Tesztelésen egy drágítós-manapusztítós kontrollba próbálgattam, Iszapmester, Ragacsos iszappolip, Naso-tin nagyúr és Homoksárkány várta a bónusz jelzőket. Furcsa módon nagyon ritkán tudtam counterként és duplázásként is egyaránt használni, ki tudja, lehet nem volt szerencsém.


Orgling hős (6): Kecsegtető, hisz elég kellemesen hangzik a lap maximuma - 2-ért 5/5 repül és rezisztens. Jó eséllyel ebből a maximumból a rezisztencia és a repülés valósul meg, de néha még az sem. Orgling pakliba be lehet rakni, ha szerencsénk van, akkor jól teljesíthet, bár egy jól összerakott orgling deck inkább a rengeteg laphúzásra, és mindenféle kombóra épít, nem pedig holmi ütögető lényre. Persze össze lehet rakni hordásabbra is, s abba tűrhetően fog működni.

Baross Ferenc

A kiegészítőben megjelent lapok listája

Ez a termék sajnos már elfogyott.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 8 szavazat alapján 7.6)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Zarknod ébredése lapelemzés.


Létrehozás: 2010. január 18. 15:14:42
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.