Hatalom Kártyái - Chara-din visszatér szabálykönyv
Hosszas játéktesztelés eredményeképp született meg a legújabb Hatalom Kártyái kiegészítő, a Chara-din visszatér, 254 teljesen új kártyalappal. A kiegészítő egyik nagy újdonsága, hogy sokkal nagyobb benne a ritka lapok aránya, mint az eddigi kiegészítőkben. A csomagokban általában 3 ritka lapot találhatsz! Azt szeretnénk, ha a kevés pénzzel rendelkező diákok is könnyen összegyűjthetnék a lapok legtöbbjét.
Kívánjuk, hogy az új lapok legalább annyi szórakozást jelentsenek neked, mint amennyit nekünk jelentettek, és rengeteg új paklikoncepciót, kombinációt fedezz fel, esetleg olyanokat is, amelyekre még mi sem gondoltunk.
Chara-din, az ősi istenség visszatért a Túlélők Földjére, és így a játékosoknak lehetőségük nyílik, hogy Chara-din lapokat, egy teljesen új színt használjanak a játékban. Chara-dint minden szempontból úgy kell kezelni, mint a többi istent. Ez persze módosítja a többszemélyes játékok közül az Istenek háborúját. Ha Chara-din is játszik, az istenek háborújánál a játékosok a következő sorrendben ülnek: Chara-din, Dornodon, Fairlight, Sheran, Elenios, Raia, Tharr, Leah. Ebben az esetben minden játékosnak a szemben ülő három szín az ellenfele. A kiegészítőben rengeteg Chara-din lap van, ezért Chara-din méltó ellenfele lesz a többi istennek.
Amennyiben a színelőny opcionális szabályt alkalmazod, minden egyéb színnek +1 sebzése van Chara-din ellen, és Chara-dinnek +1 sebzése van minden egyéb szín ellen.
A kiegészítőben van egy rejtett szín is, Bufáé, a titkos istené. A négy szín szabály és színelőny szabály szempontjából ezeket úgy kell tekinteni, mint a színtelen lapokat, azaz szabadon berakhatók bármilyen pakliba, nekik nincs színelőnyük, és ellenük sincs színelőny.
Az istenek manifesztációi, földre küldött hírvivői az avatárok. A HKK-ban minden istennek egy avatárja van. Az avatárok lények, de se nem szörnyek, se nem kalandozók. Tehát olyan lapok hatnak rájuk, amelyek lényekre hatnak, de olyanok nem, amelyek speciálisan szörnyekre vagy kalandozókra vonatkoznak. Egy játékos irányítása alatt összesen egy avatár lehet. Ha egy játékos irányítása alá kerül egy második avatár, akkor az első avatár a gyűjtőbe kerül (látva, hogy újabb hírvivő érkezett, visszatér istenéhez). Ha valaki bármilyen módon másol (Szimulákrum, Zan, stb.) egy avatárt, az is ugyanúgy avatárnak számít.
Minden istennek vannak különösen kedvelt lényei (kegyencei), esetleg tárgyai, varázslatai. Ezek a lapok az adott isten Kegyét élvezik. Ezek a lapok a szimbólummal vannak megjelölve. Ha egy játékos irányítása alatt ugyanabból a színből három különböző Kegy lap van, akkor istene különleges jutalomban részesíti: fő fázisa során kiválaszthat egy tetszőleges lapot a paklijából, amelynek színe ehhez az istenhez tartozik, meg kell mutatnia a többi játékosnak, és a kezébe veheti. Ezután a pakliját meg kell kevernie. Ezt a játékos egy játszma folyamán csak egyszer teheti meg.
A játék eddigi pályafutása során sok fogalom tisztázódott, egyértelműsödött. Ezeket szeretnénk itt röviden összefoglalni.
- Feláldozás. Vannak lapok, amelyek kijátszásának, vagy képessége használatának feltétele, hogy egy lapot feláldozzunk. Ilyenkor ezt a lapot a gyűjtőbe kell dobni, semmilyen módon nem lehet megmenteni. Ha az adott a lapot nem lehet feláldozni (pl. Halhatatlanság), akkor ezt a lapot nem használhatjuk a feltétel teljesítésére.
- ÉP feláldozása. Bizonyos hatások feltétele, hogy egy vagy több ÉP-nket feláldozzuk. Ez nem számít sebződésnek, tehát Sebek beforrnak vagy más hasonló, sebzést megakadályozó hatással nem akadályozhatjuk meg, és nem vonatkoznak erre az olyan lapok sem, mint pl. Visszacsatolás. Persze gyógyító lapokkal ez az ÉP továbbra is visszanyerhető.
- Kikerül a játékból. Bizonyos lapoknál szerepel ez a "gyűjtőbe kerül" helyett. Egy lap akár a gyűjtőbe kerül, akár visszakerül az asztalról a pakliba vagy a játékos kezébe, azt mondjuk, hogy kikerül a játékból ill. elhagyja a játékot.
- Játékba kerül. Ha egy lap akár kézből való kijátszás eredményeképp, akár közvetlenül a gyűjtőből vagy esetleg a pakliból az asztalra kerül, azt mondjuk, a játékba kerül. Ugyanez vonatkozik a jelzőkre is, amelyek gyakorlatilag a "semmiből" kerülnek a játékba.
- Ékszer. Új, lényre rakható tárgytípus az ékszer. Egy lénynél egyszerre csak egy ékszer lehet.
- Alap idézési költség, módosított idézési költség. Ha egy lap az asztalon, a gyűjtőben, a játékos kezében, vagy a paklijában van, akkor mindig az alap idézési költségről beszélünk. Ha a lapot éppen kijátsszák, a módosított idézési költségről beszélünk. Az alap idézési költség a bal felső sarokba írt szám. Ha ez ? vagy X, a minimális lehetséges értéket (általában nullát) kell behelyettesíteni, ha a kézben, gyűjtőben vagy a pakliban van a lap. Ha a lapot éppen kijátsszák vagy az asztalon van, akkor az alap idézési költség a konkrét behelyettesített érték (pl. Miksziszi húsgólem). A módosított idézési költség az alap idézési költség játékban levő, idézési költséget befolyásoló lapok (pl. templomok) által módosított értéke. A módosított idézési költségre vonatkozik pl. a Manacsapda nevű kártya.
Kezdőszabály. A játékot kezdő játékos előnyének kiegyenlítésére használhatjuk azt az opcionális szabályt, hogy az a játékos, aki kezd, az első körében nem húz lapot. Versenyeken jelezzük, ha ezt a szabályt alkalmazzuk.
Létrehozás: 2004. június 7. 15:37:54 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:08 | Nyomtatási forma |
|