Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Rémháború július 20.
Hatalom Kártyái – Varázsdimenzió június 15.
Zén Legendái: Manaszipoly május 25.
A pillanat képe
Huddens mester
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
A képen a híres kobudera harcművész, Huddens látható, aki először állított elő varázsitalt a lélek belső megtisztításával, és néhány mágikus komponens felhasználásával. Elixírjének cseppjei manapság keresett áruk mindenütt, hiszen a főzet amellett, hogy minden sebedet begyógyítja, állítólag segít a halhatatlanná válásban.
Nézz szét a galériában!
Beholderes HKK verseny augusztus 17. - Versenybeszámoló
Ősi Káosz akció - 2024.08.16. - 2024.09.08.
Szombati Tiltott mágia
HKK Legendás cél: Ősi Káosz
Ajándéksorsolás augusztus + júliusi eredményhirdetés

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
Beholderes HKK verseny augusztus 17. - Versenybeszámoló (11)
Lapötletek (64996)
HKK Legendás cél: Ősi Káosz (4)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8198)
Békés megyei HKK-sok jelentkezzenek! (6356)
HKK kérdés? (47176)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Varázsdimenzió paklibemutató: Sose halunk meg! (Egérút)

Sose halunk meg! (Egérút)

A következőkben egy érdekes pakli összeállítását mutatom meg, amit használtam a tesztelésen. Nem mondom, hogy ez volt a legerősebb pakli, amivel valaha játszottam, de mégis egy vicces koncepció volt, és néhány fordulót nyerni is tudtam vele. Ami kis nehézség, hogy a Gyógyítók céhe azóta kiesett belőle, ugyanakkor nem meggyőződésem, hogy nekünk ez nagyobb fájdalom, mint jópár másik paklinak, ami elvesztette a céheit. Szóval szerintem egy próbát érdemes vele tenni!

Nézzük a szabálylapunkat!

Egérút (új) – a játék nagyon egyszerű vele: 7 (vagy 8) körön keresztül nem szabad elveszíteni a játékot, tök mindegy, mekkora hátrányba kerülünk. Ezért a legfontosabb, hogy arra csináljunk egy túlélési stratégiát, hogy miként maradunk életben a játék során, főleg az utolsó körökben.

Az én tervem itt az volt, hogy ezt a harci fázisok és a sebződés kivédésével próbálom meg. Mert ha nem tudnak megsebezni minket, akkor a legtöbb pakli nyerni sem tud. Így erre építve raktam össze a koncepciót.

Nézzünk egy követőt, ami szerintem szintén adja magát:

Harangmester (2020) – az első három körben nagyon korlátozza a játékot, segít követő megszüntetés esetén is.

A pakli összerakásánál először azt néztem meg, hogy mik azok a lapot, amikkel el tudom venni az ellenfél körét legalább olyan szinten, hogy sebezni ne tudjon minket. A pakli összerakása során próbáltam olyan lapokat keresni, amik alkalmasak arra, hogy a befektetett lapot is visszaadják. Én ezeket találtam:

3 Isteni infúzió (2024) – bár csak akkor használható optimálisan, ha már nagy bajban vagyunk, de az, hogy reagálhatatlan, és elég sokat gyógyít, különösen jóvá teszi.

3 Holdpajzs – olcsó erőforrás, aminek külön előnye, hogy a sebezhetetlenség funkcióját a gyűjtőből tudja működtetni, így nehezebb lereagálni.

3 Thu'zad utazása (2021) – ugyan a többi lappal ellentétben előre ki kell játszani, nem csak akkor, ha már ég a ház, de általános varázslatként nehezebb rá reagálni, a játék elején meg a hálós környezet miatt eredményezheti, hogy egy másik lapunkra már nem lesz reakciója az ellenfélnek.

3 A gyalázat lemosása (2023) – olyan szempontból hezitáltam rajta, hogy ha még van háló a játékban, akkor csak kettőért tud kijönni, ha meg már nincs, akkor könnyebb megfogni. De még így is úgy éreztem, hogy egy próbát megér a lap, mert ha kijön, akkor gyakorlatilag ő is elvesz egy kört.

3 Tiszta eső (2023) – A harci fázist elveszi, az őrposztot be tudjuk vele torlaszolni, gyógyít és az izmokat is megoldja. Szerintem rendben van. :)

3 Sárkánykő – ez nem a sebzést veszi el, hanem az egész kört, és mellette lapot szed le, hálózik, sok hasznos dolgot csinál. Úgyhogy nem kérdés a helye.

1 Mardakor misztikus -> 3 Őrangyal – ez az egyik lap, ami miatt vállalhatatlannak éreztük a kétszínszabály azonnali bevezetését. De ide olyan jó, hogy még a Misztikust is bevállalom mellé. Nagy erénye, hogy pakliból tud gyógyítani, viszont, ha kijátsszuk, akkor is visszaadja magát, és meg kell oldani.

3 Megújulás (2024) – ezen a fronton talán ez a leggyengébb lapunk, de a háromféle opció elég széles perspektívát ad neki.

Ez a pakli magja, amivel meg akarjuk fosztani az ellenfelet a tartalmas köreitől. A továbbiakban olyan lapok jönnek, amik segítik ledolgozni a hátrányunkat, amit a szabálylap ad. Lássuk, erre mi lehet a megoldás:

5 Időlassító – fontos, hogy a lehető legtovább legyen fenn a hálónk, ez a lap pedig olcsón és megbízható módon adja. Ráadásul az ellenfélnek muszáj megoldania, így nagyon rosszul nem jöhetünk ki.

3 Felzárkózás (2024) – azt hiszem, nem kell kommentálnom, háromlapos kezdésnél gyakorlatilag kötelező.

Azért az asztalt is kezelni kell valahogy, ezért az eddigiek mellé még néhány leszedést és meccsfordító lapot tettem be:

3 Gorbog, az őssárkány – kicsit antikombó a lap, de ha egyszer kijön, akkor megfogni szinte képtelenség, valószínűleg nagyon fájni fog az ellenfélnek a rengeteg dobás, és a körönkénti lapelőny is kemény.

3 Vlagyimir ítélete (2022) – aranyos meccsfordító lap. Picit az vesz el az erejéből, hogy az olcsó asztalon maradó lapjaink gyengíthetik, de az esetek többségében vagy kézben vagy asztalon az ellenfélnek lesz a több lapja, így érzékeny veszteséget okoz.

3 Görbe tükör – a kézből mutogatás lehetősége egy nehezen lereagálható lassító funkció, a költségét meg a játék elején a Harangmester visszaadja (később meg úgyis beforgatják). Ha nagyon kell a lap, akkor akár ki is tehető, de szerintem erre itt nagyon ritkán fog sor kerülni.

3 Tisztitótűz (2024) – elég sok lényt le tud szedni önmagában, akár saját maga is 3-at, plusz a jelenések is megoldhatnak kisebb lényeket.

1 Eltiprás – folyamatos leszedés, és még néha lapot is tud adni, egy szerintem oké.

1 Illúzióláng (2024) – szintén egy állandó leszedés, és gyógyulás. Nem biztos, hogy helye van a pakliban, de egy próbát megér.

Még 3 hely van a paklinkban, ez nekem eléggé egyértelmű választás volt:

3 Termomágikus indikátor – mivel mi nem használunk reakciókat, veszítenivalónk nincs belőle, amit csinál, az meg még mindig kegyetlen.

Ezzel állt össze a pakli 50 lappal. Egyetlen egy hely van, amin nagyon hezitáltam. Hogy az Illúzióláng és a 3 Gorbog helyett még egy Misztikussal 3 Pajzsgólemet teszek be. A Pajzsgólem ugyanis az egyik legoptimálisabb lapja a paklinknak, nem csak az adott kört gyógyítja vissza, hanem a lapot is visszaadja, és még őt magát is meg kell oldani. Viszont a színéből gyakorlatilag nincs más olyan lap, amit nagyon szívesen használnám, a 2 Misztikus nekem már túllépne egy lélektani határt, ezt nem tudom, meg akarom-e kockáztatni. Jövőre már nem lesz kérdés a kirotálással.

A paklival érdekes élmény játszani, de sajnos vannak hátulütői. Az egyik a dobatás, ami eléggé megkeserítheti az életünket. Erre akár opció lehet egy színcsere kiegészítő pakliból, a Rhattban a Kreatív termik és a Mélység felfedezése eléggé jó opció a dobatások ellen, illetve akkor a Misztikusra sem lesz szükség onnantól már (igaz, a Dornodon lapjaink is elég erősek). Ennél nagyobb szivatás már csak az alternatív győzelemmel rendelkező pakli a decknek (pl. Napkirály, burástya követő), de ezekkel nem is nagyon tud mit kezdeni sajnos a pakli. Ezért gondolom ezt inkább meta-decknek, mert sok paklit elég nehéz helyzetbe hoz, de van, ami ellen kb. sansztalan.

Ami még fontos lehet a kiegészítő pakliban, az 1-2 olyan lap, amivel a játék elején kitett lapokra tudunk hatékonyabbak reagálni. A Varázsgomba optimális erre a célra, de a Védelmező is jó lehet, ha a Rhatt mellett döntünk. Gyűjtőgenerálás ellen a Kyber egy állandó lap, semmiképp se hagyjuk ki. E mellett érdemes Bilincs ellen készülni, leginkább good stuff lassító lapokkal (pl. Rovarsámán, Istenölő), ott elég sok lapot ki lehet szedni.


Létrehozás: 2024. július 5. 09:43:30
Utolsó frissítés: 2024. július 10. 15:48:54
Nyomtatási forma

Az oldal új verziójának megtekintése


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.