Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
Zén Legendái: Rémháború július 20.
A pillanat képe
Az a hírhedt gnóm szolgáló
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
A Túlélők Földje egyik labirintusában egy öreg, púpos, béna, félszemű gnóm szolgáló vár rád, aki semmilyen páncélt nem visel, s fegyvere sincs. Vajon hogyan képes ártani neked, főleg úgy, hogy a fél keze hátra van kötve? Hidd el, még így is igen veszélyes! Az effajta szolgák bármire képesek gazdájukért.
Nézz szét a galériában!
Beholderes HKK verseny szeptember 21. - Versenybeszámoló
HKK Online V1.0
Válogatós verseny szombaton
Előrendelhető a legújabb Zén Legendái minikiegészítő a Varázslatok!
Zén bemutató – Varázslatok 2. rész

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
HKK Online V1.0 (7)
Versenyhirdető (1830)
Beholderes HKK verseny szeptember 21. - Versenybeszámoló (2)
Lapötletek (65014)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8214)
HKK kérdés? (47207)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Varázsdimenzió paklibemutató: Womathok

Womathok

A Varázsdimenzió kiegészítő egyik legjobban felkarolt etnikuma a womath lett, kellő muníciót kapva ahhoz, hogy esetleg érdemes legyen velük koncepcióként kísérletet tenni. Epikus követőjük ugyan nincs, viszont kiválóan passzol hozzájuk a szintén most megjelent, felújított (A) Behemótok nagymestere. Kezdjük is a narancslappal: nincs túlbonyolítva a képessége, a nagy életes lényekből képes nagyot ütőt is varázsolni, illetve §-re képes egy ilyen meghízott lényt ingyen tovább erősíteni vagy egy élettel bevédeni. Ugyanakkor csak 4 lappal kezdünk, szóval a kontrollos vonal helyett érdemes inkább a tempóra rámenni, és mielőbb ledarálni az ellenfél életpontjait.

A womathok alapvetően jól illeszkednek ehhez a környezethez, ők sincsenek túlgondolva, viszont náluk jól észrevehető, hogy csordában erősek igazán, így a köztük lévő szinergia lehet a siker kulcsa. Lássuk, hogy mely tehénkékből állna össze a sereg:

3 Betört womath: a követő mellett 1-ért 3/5-ös lény, amely saját közegében jó eséllyel visszaadja a manát és a lapot is, bármikor szívesen látjuk a kezünkben, valami előnyt biztosan ki tudunk nyerni belőle, ütni/blokkolni fixen fog.

3 Womath vezérbika: önmagában komoly fenyegetést jelent, hisz 5/5-ös lesz, de ha betermel egy borjút, akkor ketten már egy 10-est oda tudnak csavarni és még élettel is bevédhetjük.

3 Csökönyös womath: az extra reakció-védelem nagyon hasznos és zavaró képesség, emellett visszaveheti egy elhullott társát és őt magát is nehéz levakarni, hisz megfelelő körülmények között ingyen visszaugorhat.

3 Womath felvigyázó: ő is stabil tagja a csapatnak, nem csak termetes példány, de képes forrást megakadályozni, vagy utat nyithat az őrposzton.

2 Womathcsorda: a költsége miatt kissé kockázatos, ezért elégnek gondolok belőle kettőt. Drága, cserébe nagyot szól, ha asztalt ér. Beizmozza a fajtársait és termel még hozzájuk 2 borjút, ami igen komoly ütőerő. Ha esetleg van melléjük egy vezérbika, akkor jó eséllyel végzetes rohamot indíthatunk velük. A korlát nélküli beépített leszedés pedig tovább segíti ennek megvalósulását. Szóval ez a brigád alkotná a csapat gerincét, de persze szükségük lesz némi háttértámogatásra.

1 Eltiprás: tökéletesen illeszkedik a koncepcióhoz, multifunkciós lap, ráadásul vízió, szinte sosem fog rosszul jönni. Talán még az is bevállalható, hogy 2 darabbal játsszunk.

3 Hívó kürt: az olcsóbbítása fixen jól fog jönni, kulcs-szituációban pedig nyerő lappá is előléphet a kereséssel.

3 Az expedíció vezetője: erőforrás és ütőerő (neki is jár 1 bónusz sebzés a hordaparancsnok miatt), pont erre van szükségünk.

3 A behemótok napja: könnyen előfordulhat, hogy az alapkoncepciónk akadályokba ütközik (például nem működik a követő, az ellenfél sokat gyógyul, stabilan torlaszolva van az őrposzt, stb.), ezt kezelendő segítségünkre lehet ez az alternatív nyerés. Persze a többi funkciója sem elhanyagolható, a böszme lényeink mellett nagy eséllyel több dolgot is csinál majd.

3 Kvazárbehemót: ugyan nem womath, de minden elvárásnak megfelel: reakciódrágított, leszedések ellen stabil védelmű 9/13-as repülő lény, ami nem csak agyonüt, de a behemótok napjának beteljesülését is felgyorsítja. Hívó kürttel különösen brutális 1-vp-ért. Arra érdemes figyelni, hogy mind a követő, mind a varázslat alap ÉP-t néz, tehát a gólem esetleges sebződése és jelzői nem befolyásoló tényezők.

2-3 Óriásvarány: A lila gólem mostohatestvére. Nagyon kedvelem ezt a kártyát, örülök, hogy van végre egy pakli, ahol kiteljesedhet.

3 Orgling haszonállat: ha már játszunk a lila színnel, akkor az egyik legjobb erőforrását mindenképp használjuk.

3 Chara-din óhaja + 3 Az angyali kórus szava: azonos funkciójú kártyák, elsősorban arra hivatottak, hogy legyen érdemi beleszólásunk az ellenfél körébe.

3 Termomágikus indikátor: nem igényel különösebb magyarázatot, segít abban, hogy a megakadályozott lapjaink miatt ne kerüljünk jelentős tempóhátrányba.

3 Boldog béke: a harmadik színünk Sheran lesz. A győzelmet is jelentheti, ha valamelyik kulcslapunk létrejöttét garantálni tudjuk. Akad néhány reakció ebben a pakliban is, de ezek egyéb módon is felhasználhatóak.

3 A gyalázat lemosása: az egyik legjobb védekező lap, itt is nagy hasznát vehetjük.

3 A természet rendje: alfás gyakori, de én komoly erőt látok benne. Olcsón, akár ingyen leszed, de ami itt hasznosabb, hogy kört is szakíthat, egy foghíjasan hagyott őrposzt pedig megpecsételheti a mérkőzés sorsát.

Látható, hogy ultra ritka-mentes a lista, természetesen helyet szoríthatunk néhánynak, ha módunkban áll. Én leginkább személyes kedvenceimet, Gemina kertjét és az Achát gólemet próbálnám beépíteni.

A pakli ereje abban rejtőzik igazán, hogy a követőnek hála, a legegyszerűbb lényünk is komoly fenyegetéssel bír, így ellenfelünknek muszáj lesz foglalkoznia velük. A játék lassulása is kedvez a koncepciónak, mert egyre kevesebb olyan olcsó reakció lesz, ami erőforráshátrányt is generálhat. A már sokat emlegetett nettó ütőerő bármi ellen hasznos, persze a drágítás vagy a kevés lapos kezdés okozhat kellemetlenséget, de lényeink ugyanúgy magukban hordozzák a fenyegetést. Alapvetően a képességek elvesztése sem bír áthidalhatatlan problémával, sebezni és behemótok napjával nyerni úgy is tudunk. Ami gond lehet, az az álomjelző (és egyéb passziválások), mert ott a fő méregfoga ki van húzva a paklinak, a kiegészítőbe ezért javasolnék olyan lapokat, amik ezt is kezelhetik (pl. Bütyök, jelző-levételből olcsóbbítható lapok), illetve még a lopások sem túl optimálisak, bár legalább a nagymester adta plusz miatt általában nem kell aggódnunk. Gyors, terülős paklik és gyűjtőgenerálás ellen próbálkozhatunk hálóval vagy körszakításokkal.

A végleges pakli, kiegészítővel együtt

A pakli csak egy kedvcsináló, nyilván számtalan módon alakítható és könnyen összerakható különböző formátumokra, viszonylag egyszerűen átlátható működése miatt kezdők is bátran próbálkozhatnak vele, ráadásul relatíve olcsón beszerezhetőek hozzá a lapok. Ajánlom azoknak is, akik szívesen visszatérnének a klasszikus, „lényekkel ölünk őrposztból”-játékmódhoz, némi interakcióval és alternatív nyeréssel fűszerezve.

Király Zsolt


Létrehozás: 2024. június 24. 15:47:52
Utolsó frissítés: 2024. június 25. 13:27:40
Nyomtatási forma

Az oldal új verziójának megtekintése


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.