Vissza a Főoldalra
 
  • Játékok
    • ?m=tf
    • http://argumcity.beholder.hu
    • ?m=ov
    • http://www.vegzetur.hu
    • http://www.magiamesterei.hu
    • http://www.kalandokfoldje.hu
    • ?m=sarkany&in=sarkany.php
    • https://www.hkk.hu/hirek/hkk
    • ?m=alomfogo
    • ?m=kgk
    • ?m=puzzle&in=puzzle.php
  • Könyvesbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/beholder_konyvek
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/kartyak
    • https://webbolt.hkk.hu/cimkek/magazin
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/jatekkiegeszitok
  • Olvasnivaló
    • ?m=bolt&in=cikk.php&category=all&tipus=5
    • ?m=ak
    • ?m=sr
    • ?m=bt
    • ?in=cikk.php&category=all&tipus=1
    • ?m=bolt&cikk=4467
    • ?m=bolt&cikk=4468
  • Egyéb
    • ?in=forum.php
    • ?in=galeria.php
    • ?in=letoltes.php
    • ?in=beallitasok.php
    • ?in=szlainf.php
  • Beholder Kft.
    • ?cikk=26
    • ?cikk=28
    • ?cikk=29
    • ?cikk=4477
Webbolt
 
Keresés a cikkeinkben

 
Hatalom Kártyái
Hírek
Hírek, változások
Info
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Megmérettetések
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Közösség
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Interaktív
Pakliszerkesztő (új)
Megosztások
Linkek
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
Egyéb
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltések
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
 
Hírlevél
Feliratkozás Hírleveleinkre!
 
 
Adatvédelmi Tájékoztató
 
 
Ország Boltja helyezéseink
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
 
Ingyen játék!
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
 
Kártyaújdonságok
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Őslények március 22.
Alfa pakli – Víziszörnyek március 22.
Pont pack menü VII. február 7.
Pont pack menü VI. február 7.
Pont pack menü V. február 7.
Pont pack menü IV. február 7.
Pont pack menü III. február 7.
Pont pack menü II. február 7.
Pont pack menü I. február 7.
Pont pack menü VIII. február 6.
 
A pillanat képe
A kincs!
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
"Megvan a kincs! Vagy csak újabb illúzióval próbálnak eltéríteni attól, hogy végre valahára a szellemkastély végére érhessek?" - idézet egy cirkuszozó ember férfi szájából
Nézz szét a galériában!
 
Legfrissebb hírek
Elindult a 2025-ös Védnöki program
Beholderes HKK verseny április 12. - Versenybeszámoló
Tud-e repülni a tüskéscápa? Cápa-e a tigriscápa?
HKK verseny április 12-én
Ajándéksorsolás április + márciusi eredményhirdetés

A lista folytatása...
 
Módosult cikkek
Országjáró feladat 2024
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
 
Fórumok
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8284)
Elindult a 2025-ös Védnöki program (31)
Lapötletek (65121)
HKK verseny április 12-én (11)
Legendák Viadala 2025 (11)
Megújult lapkereső és pakliszerkesztő (273)

További témák...
 
Hirdetések
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
 
Impresszum
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 

Császárváros lapelemzés, 2. rész

 
Gonosz jellemű lapok
 
 

A néhány nappal ezelőtti jó jellemű lapok elemzése után most következzenek a sötét oldal képviselői. Azt gondolom, hogy az idei évben ez valamivel gyengébb lett, mint az előző részleg, de azért vannak itt is érdekes lapok. Lássuk, mivel találkozhatunk!

A pontozás az alábbiak szerint alakul idén is:

  • 10 pont - Erős spoiler, amely több pakli alapja lehet, akár káosz formátumon is előtérbe kerülhet.
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, több helyre befér majd, vagy győzelemre esélyessé tesz egy koncepciót. Káosz formátumon is megállja a helyét.
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, más paklikban is felbukkanhat, kiegészítő jelleggel (inkább korlátozottabb környezetben) káosz formátumon is elférhet.
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható, elsősorban Új Nemzedék formátumokon.
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális Új Nemzedék formátumokon előtérbe kerülhet.
  • 5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában is már csak nagyon erősen korlátozott formátumokon tudom elképzelni; valamint azok a lapokat is ide sorolom, amiket csak bontott környezetben tudok elképzelni, de ott prémium lapok lehetnek.
  • 4 pont – Épített paklis környezetben gyenge, frissen bontott és válogatós versenyeken viszont az erősebbek közé tartozik.
  • 3 pont – Bontott környezetben még használható, máshol már gyenge lap.
  • 2 pont – Már Frissen bontott versenyeken is csak nagyon kiegészítő jelleggel vagy gyengébb bontásnál férhet el.
  • 1 pont – Inkább hagyjuk...
  •  Chara-din lapok 

    Adaptált xenomorf (7): Hasznos mind az ellenfél narancs lapjainak megszüntetésére, mint a mieink visszakapcsolására, ha az ellenfél Semleges csatamezővel játszik. Utóbbira ugyanakkor mind a Pihenőt mind a Zoárd italát jobbnak tartom. E mellett van bennem némi kétség, hogy vajon ez a képesség megér-e a mai környezetben 3 vp-t. Szörnyarénával vicces kombót alkot!


    Arakhné fonala (8): Bár 1 VP az idézési költsége (szemben pl a Temetővel) és még a képességének is van költsége, így is az egyik kedvenc lapom a kiegészítőből. Az az erőforrás, amit ad, működik a húzást letiltó (szabály)lapok mellett, saját paklijában ad némi extrát is. A lövő képessége a játék elején nem lesz jelentős, de egy elhúzódó meccsen ennek is lehet szerepe (akár saját lényeinket is lőhetjük vele, ha van erős §-s vagy kijátszáskori képessége). Ezzel a lappal szerintem fogunk találkozni a versenyasztalokon.

    Chara-din óhaja (10): A legtöbbször idézett lap volt a tesztelésen, ezt látatlanban ki merem jelenteni. Egyébként nagyon hasonló az Erős erejéhez. Olyan szempontból gyengébb annál, hogy nem ingyenes, ami nyilván hátrány, viszont a 4. körtől is van még egy hasznos képessége, ez nagyon jól használható lappá teszi. A kiegészítő spoiler lapja. Én sajnáltam, hogy nem került rá a laphúzást tiltó képessége a régi verziójáról, de minden azért nekem sem jár :)


    Degenerált xenomorf (8): Első ránézésre nem tűnik túl erősnek a 2 vp miatt, de a forrás semlegesítése erős képesség, így bőven megszolgálhatja az árát. Saját paklijában kötelező darab, hiszen az epikus olcsóbbítással már eleve erős, de más, főleg Zarknodos paklikban simán el tudom képzelni azon kívül is.

    Éjkornis (8): Szerintem az egyik legerősebb nem ritka lap a kiegészítőben, akár még a ritkák között is helyet kaphatott volna. A tiszta zanszilánk költség miatt nem is nagyon drága, a feltámadós leszedés némi semmizéssel meg egy mindig hasznos képesség. Saját paklijában nevetségesen olcsón jön, és nem kell aggódni a színei miatt sem, de a már korábban említett Zarknodos vonulatban sem olyan nagy gond ezt a két színt összerakni. Kragoru mellé is hatékony, de ott azért már kicsit problémásabb ez a szín-összeállítás.


    Halálos kór (7): Ezt már csak mérgező pakliban tudom elképzelni (máshova azért kicsit drága), oda viszont mind ölésnek, mind késleltetett tömegirtásnak jó, ráadásul az új követővel a saját lapjainkhoz még muníciót is ad. Vegyük észre, hogy Arakhné mellett MINDEN lényünkre gond nélkül tehetjük a jelzőket, így bármilyen egyéb, jelzőkkel machináló kombó alapját is jelentheti ez a lap.

    Maigner Lopotomos (7): Több tesztelőtársam van, aki nagyon szereti ezt a lapot, én bizonytalan vagyok. Azt elismerem, hogy nagyon jó dolog 1 vp-ért és 1 zanszilánkért megfogni, majd leszedni egy lapot, de sajnos rengeteg alkalommal kerültem olyan szituációba, hogy pont nem tudtam vele valamit megfogni, amit kellett, mert annak a lapnak éppen nem volt színesítő szövege. Kalandozók mellé azért jó lesz, az olcsóbbítós követőkkel már vitán felül elég erő lakozik benne. Az nyitott kérdés, hogy maga a kalandozó követős pakli jó lesz-e a mostani játékkörnyezetben.


    Őrjöngő földicápa (8): Nem sokat erősödött a lap (sőt, a régi jöhetett ingyen, ilyen téren picit gyengült is), de szerintem a régi verziója sem volt rossz, és ez sem lesz az. Az, hogy a lények mellett már mindenféle más asztalon maradó lapot is megfog, nagyon hatékonnyá teszi, a helyettesítésével pedig elég olcsón kijöhet. A húzós képessége legendás pakliban nem változott, abban viszont lehet perspektíva valamilyen járjas pakliban, hogy most már tud húzni akár a legendás képessége nélkül is.

    Pusztító mameluk (6): Az Adaptált xenomorf után egy újabb, narancs lapokat megoldó cucc. A Mameluk mellett szól, hogy nekem az 1 vp 1 zanszilánkos költség még akkor is sokkal jobban tetszik, hogyha csak egy rövidebb időre fogja meg a követőt, ráadásul üresben kitéve is hatékonyabb a lila lénynél. Viszont innentől jönnek a problémáim, amik leginkább az eredeti lappal összevetve érződnek: a régi verziójához képest mostanra a mameluk kétszínű lett. Ezt a jelentékeny gyengítés tetézi az, hogy a 2009-es 4/5-ös verzióhoz képest 2023-ban kapunk egy 4/4-es lényt 1,5 VP-vel olcsóbban, ill 1 izommal. Ezen felül az új verziónak van egy komolyabb dermesztés képessége, ami nem rossz, de azért nem is világmegváltó. Tehát nem érzem azt, hogy ez a lap egyértelműen és lényegesen erősebb lenne a korábbi verziónál, ami egy 15 éves lapnál elég nagy baj. Ráadásul ami előnye képességben az Adaptált xenóhoz képest megvan, annál nagyobb hátránynak tartom a két kötelező színt. Sajnos szerintem a leggyengébb ritkák egyike.


    Szárnyaló halál (7): Egyszerű recept: kijön Rox mellett, leszed valamit, néha kicsit büntet, és a követővel megfog valamit. Máshova szerintem lesznek jobb lapok, de oda tökéletes. Gyak-nem gyak formátumokon szintén szeretni fogják azok, akiknek anno tetszett a Büntető motyogó.

    Szárnyas xenomorf (3): Bontott versenyen néhány kicsit drágább lap bele fog férni, főleg ilyen képességekkel és ekkora testtel. Így ott azért találkozhatunk vele, ha már versenypaklik közelében nem fog elférni.


    Szentségtelen kapu (5): Bontotton ebből is el tudok képzelni 1-1 darabot, e mellett tennék vele próbát akár Toborzó vagy valami hagyományosabb vízió pakliba is. Nem hiszem, hogy ez lesz a legerősebb lap.

    Teissak a káoszkígyó (8): Szerintem nem rossz lap, bár a kétszínűsége ad némi bizonytalanságot. 2 vp önmagában nem annyira jó semlegesítés, ám az, hogy nem lehet a költségét módosítani, hatékonnyá teszi nemcsak a drágító szabálylapok mellett, de a reakciódrágítások ellen is kifejezetten jó. Mérgező pakliban próbálkoztam vele, ott nem volt rossz, de nagyon sok olyan alkalom volt, amikor biztosnak hittem egy 2-es reakciódrágításos lapom kijövetelében és egy Teissak keresztbe tett. Szerintem ebben a lapban van meglepetés. Ne feledkezzünk meg a lap parádés koncepciójáról, amit a név – illusztráció – színesítő szöveg szentháromság alkot.


    Uralkodó (9): Ez a lap a titkos favoritom az áramlása miatt. 1 vp-t áramlásból már sok minden termelt de úgy, hogy a lapot is visszaadja, nagyon kevés. Ez akár Lassan járj!-ba is hasznos lehet a 3 vp-s költsége ellenére is. A feltámadás képesség egy elhúzódó meccsen akár győzelmet is jelenthet, a legendás lényeknek meg ad némi tápot is. Mondjuk ilyen szempontból ez azon kevés drága lapok egyike, amelyiknél nem örülök a hálónak...

    Vízipók (6): Ha a Maigner Lopotomosnál azt mondtam, hogy határeset, akkor itt meg azt, hogy nagyon nehezen tudom elképzelni a használatát. Ennek is speciális a semlegesítése, de itt még két színnel is le van korlátozva. Ráadásul a második képessége sem igazán alkalmas lapelőny nyerésére.


    Xeno arctámadó (4): Kicsit a Kardfogú fülemüle jut róla eszembe, szintén egy nagy ütés lehetősége a legnagyobb perspektívája. Mivel már kijátszásakor dobat egyet, ezért nagy rizikó nincs benne, így a Fülemülénél mindenképpen erősebb.


    Xenomorf királynő (8): Egyedi képessége van, ami nagyon jó lehet, ha építünk rá. Elsőre egy klasszikus Járj jut róla eszembe 4 vp-s lapokkal, de a saját paklijában is hatékony lesz. Temetővel párban akár a gyűjtőgenerálással is érdemes próbálgatni a xenókat. A meccsfordító ereje és a több pakliban való használhatósága garantálja a 8 pontját.

     Dornodon lapok 

    A legutolsó csapás (7): Rögtön egy érdekes lappal kezdünk, aminek ereje nagyban függ attól, hogy lesz-e olyan gyakori lap, amit érdemes valamilyen koncepcióban a játék elején keresni. Ha 0 vp-s lenne, akkor a Szörcsögő motyogó nagyon adná magát, de így a nekronszabály miatt az kellemetlen. A Termik spórával mondjuk érdekes lehet, mert az elég masszív előnyt tud adni minden körben, de egyes etnikumoknál is lehetséges, hogy van egy olyan erős gyakori lapjuk, amin el lehet gondolkodni. Kíváncsi vagyok, hogy az élelmesebb játékosok találnak-e rá valamit. Cselvetéssel illetve Kreatív affinitással is érdekes lehet biztosítani a terülésünket.


    A tolvajok csele (3): Bontotton hasznos leszedés lehet, bár csak a második vonalban. Egy lapot jobb lelőni, mint pusztán passziválni és elmúlás jelzőt tenni rá. Az néha olyan, mintha nem történt volna semmi, hajó meg talán csak a Zarknod haragja van, amivel kombózik. Annál izgalmasabb lehet majd akkor, amikor válogatós versenyt tartunk 2 Császárvárosból és 2 Hódításokból, mert ott lesz hajó mellé bőven.

    Balszerencsés quwarg (5): A Mágusok csatája light verziója, olyan szempontból viszont érdekes, hogy ez Keltető kompatibilis, van egy altípusa, amivel működik, és ad egy háló lényt. Hogy ez elég lesz-e az üdvösséghez? Nem hiszem, de azért nem zárom ki teljesen, hogy bizonyos helyzetekben érdekes lehet.


    Belező bódog (3): Ezt is inkább csak bontott környezetben érzem, amúgy a 2 vp kicsit sok (ott is egyébként, de nem annyira). A két tőr 2 vp-ért azért nem az igazi, de ha tudjuk használni a képességét, vagy sakkban tartani vele picit az ellenfelet, akkor működhet.

    Creshif, az orgyilkos (7): A Roxati tolvajnő után újabb Dobótőrös reakció. Hasonló is a két lap, mindkettő akkor jó igazán, amikor már picit kiépültünk, ennek viszont van egy „titkos” fegyvere: 0 vp-s lapokat korábbi szakaszban is megfoghat. Nem hiszem, hogy ez elég lesz ahhoz, hogy másfajta paklikba bekerüljön, de a saját paklijában jó védelmi funkciót fog ellátni.


    Élőholt quwarg (7): Szintén egy saját paklijában jó lap. A követője tudja olcsóbbítani, a kijátszáskori 2 izom meg nem rossz, főleg, mert a követő a gyűjtővel is tud mit kezdeni. Sima gyűjtőgenbe nekem kicsit drágának tűnik, illetve a piros léte kérdéses (bár azért bőven beleférhet). Remélem, nem megy el annyira a játék a jelzőleszedések irányába, hogy ez a lap élből kimaradjon.

    Hegymélyi drakón (7): Izgalmas lény! Az erős kompenzációja miatt gyaníthatóan létrejön. Ekkor már védi magát és a többi lényünket is, illetve masszívan tud sebezni is. Kérdés, hogy a nagy lények köré lehet-e majd életképes koncepciót építeni, de ha igen, akkor ez köztük lesz.


    Kikötői bandatag (1): A Kikötői bandavezér jelölőlapja. Ennyi elég róla.

    Kikötői bandavezér (7): No igen, ez az a lap, ami nagyon megszolgálja magát, ha megéri az első kört, viszont ha nem, akkor 2 vp-t pocsékoltunk el. Ha a kalandozó pakliba befér a piros, oda biztos lesz a helye, egyébként valamilyen korlátozott környezetben (Keltető, Börtön) el tudom képzelni, hogy szót kapjon.


    Lidércnyomás (9): A tesztelésen az egyik kedvenc lapom volt. Nyilván nem a 1.5 manás dobatás része, mert ilyet már láttunk, jobbat is, az sem futott be nagy karriert. De hogy a dobott lapot ki lehet játszani, bizony okozott olyan fordulatot, ami eldöntötte a meccset. Az örök kedvencem az volt, amikor egy Goblin katapultőrt vettem el. Szerintem 1-1 darab akár sima kontrollokba is elférhet belőle, főleg, ha mondjuk Víziókkal egy víziós vonalat is be akarunk építeni. Azt már lehet, hogy csak az álmoskönyvekbe kell beírni, de én azért megjegyzem, hogy az Álmok mesterével akár egy zanszilánkért is kijöhet...

    Magiszter (6): Nem ez a legerősebb új legendás lény, de azért meglehet a maga helye, ha picit hordásabbra vesszük a figurát. Alapból növeli kicsit a lényeink sebzését, de az áldozása az igazán izgalmas, amivel egy körben +2 sebzést ad minden lényünknek. A tesztelésen játszottam egy olyan legendás verzióval, ami jobban ráment a tókenek termelésére, oda kifejezetten hasznos lap volt.


    Pirkitgólem (5): Bár nem szokásom magasan pontozni a kizárólag jelölőlapnak jó lapokat, ugyanakkor mivel a gólem követő ezeket alapból adja, ezért kénytelen vagyok ezekre a lapokra is magasabb pontot adni, hiszen meg fognak jelenni versenyeken. Sajnos a Pirkitgólem ezzel együtt is a leggyengébb darab, leginkább azért, mert bár korrekt az ütőereje, de a sebzése kötelező. Ha az ellenfélnek van lénye, örülni fogunk, de ha nem, és van mellé legalább egy gólemünk (ami azért a követőhöz nem rossz), akkor vagy öngyilkos lesz, vagy a másik lényünket nyírja ki jó eséllyel. Igazából Kőgólemek mellett lesz jó, mert az a sebzéscsökkentés már jelent majd annyit, hogy ezt is tudjuk használni.

    Quwarg behemót (6): Megérkezett az új quwarg szekció, rögtön egész komoly kis lapokkal, bár a behemót nem a legerősebb darab. Igazából a probléma a költsége, de az elég nagy: 3 vp-t költeni egy nagy ütőlényre – szerintem kevés. Más a helyzet, ha a dobató képessége is jól kijön, de ez azért ellenfél-függő is. Nálam ez inkább csak kiegészítő lap a saját paklijában is, de lehet próbálgatni azért.


    Quwarg gépezet (7): Ez már picit érdekesebb lap, mert akár máshova is beférhet. Persze kicsit azért erőltetett, mert építeni kell és kellenek hozzá lények is, de azért, ha mindez kijön, akkor a körönkénti leszedés már erős érv a használatához. Quwargok mellé meg azért is külön öröm, mert a Munkafelügyelővel is kereshető, és reagálni is tud. Viszont sajnos nem Keltető-kompatibilis, ami ennél az etnikumnál nem feltétlenül előny.

    Quwarg helytartó (7): A tesztelés során nagyon sokáig minden lénynek adott izmot is, úgy brutális volt. Aztán mindent csak quwargokkal csinált úgy egyesek szerint gyenge volt, végül megkapta, ezt a közepes verziót. Szerintem ezzel is inkább csak a saját paklijában lesz érdekes, oda viszont kötelező darab lesz, a sok megtermelt quwarg tóken 1-1 izommal elég komoly perspektívát tud adni.


    Quwarg keltető (5): Nem a legnagyobb táp, de azért nem is gyenge. Saját paklijában sokszor működött, hogy valaki felhúzta, egy tókenből megtermelte a 2 quwargot, és azonnal (!) be lehetett váltani 2 lapra. Nyilván azért nem egy őrületes előny ez – főleg nem ennyi lépésből – de korlátozottabb versenyeken azért el tudom képzelni a lapot.

    Quwarg ministráns (7): Szintén egypaklis lap, de oda nagyon kemény lesz. A jelenlegi formájában egy igazi agytorna lett ebből a lapból: saját körében konkrétan 4 képességből lehet választani egyet, de az ellenfél körében is működik kettő, amiből választhatunk. Már a bontott versenyeken is sok agyalást láttam abból, hogy mikor mi a legjobb képesség, amit lehet használni és biztos vagyok abban, hogyha valaki megpróbálkozik versenyen ezzel, hasonlót fog átélni. Viszont a sok funkciója miatt sosem lesz olyan, amikor valamelyiket ne tudnánk használni.


    Quwarg reménység (7): Ez talán a legérdekesebb lapja az új quwarg szekciónak. A Kreátor mutakristálya bebizonyította már, hogy a folyamatos tókentermelés akár a győzelmet is jelentheti. Ez azért annál a lapnál lényegesen gyengébb, mivel nem termelhet bármilyen tókent, és leszedni sem tud, viszont a saját paklijában eléggé könnyen összejöhet a tripla kötelékkel a §¨ képesség. De máshol sem teljesen reménytelen, 1-2 morf, 1-2 általa termelt Nyomorult quwarg és már meg is van. Na jó, ez a gyakorlatban annyira nem egyszerű, de quwargok között meglesz. Legendás pakliban meg még inkább, ott eszméletlen ereje van, főleg az ötlapos verzióban, ahol még megvédeni sem annyira nehéz.

    Ryuku átokvarázs (8): Eléggé univerzális lap, mert fix lapelőnyt termel, már a kijátszásakor is, utána pedig folyamatosan adja az előnyt. Ha pedig eltelik egy kör, még az költségét is visszatermeli. Persze maga a lap elég drága, így inkább korlátozó szabálylapok mellé tudom elképzelni.


    Valsirah oltalma (8): A legutolsó csapás után egy újabb olcsó keresés. Ez jóval érdekesebb, ugyanis a főnixek közül több olyan is van, ami eléggé erős és nem csak a saját paklijában kap helyet (Tűztomboló, Vízfőnix, Oázisfészkelő), így ha néhányat ezekből használunk, már az is felvetheti ezt a lapot, főleg, mert nem csak keres, hanem még jelenésből is ad nekünk egy kis ajándékot. Jó ez a lap.

    Vishera, a lélektolvaj (8): Ez megint egy gondolkodós lap. Igazából nem tudnék olyan paklit mondani, amiben biztosan helye van, de azért a feltámadás, a képességmásolás és a semmizés együtt olyan lappá nőtte ki magát, ami tesztelésen sok érdekes szituációt hozott. Sajnos örök átka ez a tesztelésnek, hogy ott azért bátrabban mernek a játékosok valami kreatívhoz nyúlni, mint az eredményorientált versenyeken, és sajnos megvan az a veszély, hogy Vishera is annak lesz az áldozata, hogy nem teszik bele az emberek az időt, hogy átgondolják, mire lehet jó. Gyűjtőgenerálók szeretni fogják!


    Zarknod haragja (7): Magasabb pontot is adnék rá, ha nem lenne kétszínű lap, ráadásul két olyan színből, amit azért nem annyira könnyű összekombinálni. Pedig egyébként kreatív lap, a dermesztések átrakásában nagy lehetőség van, de ha kell, lényeket is tud tápolni. Egyes hajópaklikban talán jó lesz ez a két szín, illetve a tiszta zanszilánk költsége miatt még legendás vonalon sem érzem teljesen elveszettnek, mert ott ez két alapszín. Meglátjuk, kitalálnak-e rá a játékosok valami érdekeset.

     Leah lapok 

    A csontkripta őrzője (8): Jönnek az újabb és újabb Roxos lapok, de valahogy nem nagyon akarnak egy egységes paklivá összerakni. Ezen talán segíthet a Csontkripta őrzője, aminek azért a követő mellett már egész kellemes ára van, és a semlegesítés, meg a § képessége is nagyon hasznos. Utóbbit ráadásul visszakapja a feltámadáskor, amiben további perspektívák vannak. A kirotáló Végtelen formázás után szüksége is lesz egy ilyenre a paklinak, ráadásul ez egy Járj-kompatibilis lap, ami ennél az etnikumnál szintén hasznos.


    Dermesztő köd (7): A lapok drágulásával az olcsó beleszólások ereje meg fog nőni, ráadásul ez még a gyűjtőből is szívatja az ellenfelet. A régi időkben gyakran használtam a Kronobogarat pont azért, mert bizonyos pakliknak óriási tempóhátrányt okozott. Az viszont bizonytalanságra ad okot, hogy ez a pár dermesztés, meg egy lap passziválása elég lesz-e még jelenleg. Saját paklijában szerintem igen, máshova nem meggyőződésem.

    Elfújta a szél (9): Kicsit lehet meglepő lesz a pontszám, de szerintem ebben a lapban nagyon sok a lehetőség. Ahogy már a Valsirah oltalmánál elmondtam, egy speciális keresés nem csak az adott koncepció lapjainak a keresésére jó, hanem akár az adott ikonnal rendelkező univerzális lapokéra is, és azért a jeges vonalon bőven található ilyen (pl. Fagyorkán, Yeti csemete), ráadásul ez a lap rendelkezik még egy alternatívával is. Ködös koncepcióban pedig bérelt helye lesz. Meggyőződésem, hogy ezt a lapot fogjuk látni versenyeken.


    Élőholt sullár (8): Érdekes erőforrás-lap, ami nem nyerstáp, hanem kicsit trükközni kell vele. Nyilván alapból jó, hogyha mi nem tudunk neki lapot dobni, vagy olyat dobunk, ami a gyűjtőből is működik, utána pedig az a fontos, hogy erős 1 vp-s lapokkal is játszunk, amit vissza tudunk venni. Ezzel nem hiszem, hogy gond lenne, mert azért a lapok átlagköltsége versenyeken még mindig nagyon olcsó. A tesztelésen Leah hordába, Zarknod Bilincse és Börtöne, valamint Korlátozás mellett is láttam, és nem működött rosszul.

    Fehér manó (7): Megint egy olyan lap, amiben szerintem van lehetőség, csak félek, hogy mivel nincs evidens paklija, nem fognak vele próbálkozni. Az ára nagyon rendben van és a képessége is nagyon trükkös, ugyanis vagy tudunk vele megfogni lapokat, vagy sakkban tartjuk vele az ellenfél nem-lény lapjait. A hátránya sem valódi hátrány, mert általában jobban járunk, ha kijátszhatjuk újra, mintha ütőlényként funkcionálna. E mellett az Otthonról szőtt álommal is érdekes kombót alkot. Ugyanakkor nálam ezzel együtt is inkább kiegészítő lap, mert lényes paklik ellen sokra nem megyünk vele, illetve az ilyen típusú lapoknak megvan az a hátránya, hogy az ellenfél már számít rá, így tudja a veszteségeit minimalizálni.


    Jégmágia (7): Ulkor révén bekerült egy olyan követő a metába, amivel lehet dermesztést osztani, és maguk a yetik is lelkesen viszik tovább ezt a vonalat, velük hasznos a Jégmágia. Ezzel együtt is van bennem némi szkepticizmus. Egyrészt, hogy vajon összességében ez a pakli mennyire lesz erős, másrészt, hogy a direktben a jeges lövésekre és sok hideg lapra épülő pakli, vajon erősebb lesz-e, mint egy inkább good stuff, csak a legerősebb yetiket használó lap. Ez azért is fontos, mert az utóbbiba már számomra kérdéses, hogy elfér-e a Jégmágia. Ezzel együtt egy hasznos lap, csak nem győzött meg 100%-osan.

    Krematórium (5): Érdekes lap lehet akár frissen bontotton, de egy Leah hordába is el tudom képzelni, főleg az izom miatt, az aktív Nekromanta csontváz izommal nagyobb védelmet és ütést is jelent, mint a legtöbb fekete lény.


    Motyogó polikambrióta (6): Az előző kiegek motyogó dömpingje után itt csak két motyogó jelent meg, és egyiket sem gondolom igazán erősnek. A polikambriótával a legnagyobb bajom az, hogy amíg nem tudjuk a § képességét használni, addig semmire nem jó (mindezt nem is túl olcsón). Utána már korrekt, de a Motyogó kölykök csak a pakliégetést segítik, amit a jelek szerint eddig is hatékonyan csináltunk, így kérdéses, hogy ebben mennyit számít az a +6 lap. Nekem jobban tetszenek azok a lapok, amik a kisebb pakliméretnél más képességet kapnak (pl. Motyogó szolga, Koplaló motyogó), ez picit vérszegény.

    Motyogó visszhang (6): Szintén nem a legerősebb megoldó lap. A legnagyobb bajom a 8-as maximálással van, ha gonosz akarok lenni, ennyit a Szürkeállomány roncsolása is égetett 3 vp-ért több mint 20 évvel ezelőtt. Persze a fő képessége nem ez, de a másik funkció kapcsán meg az merül fel bennem, hogy miért használnám ezt, amikor van egy Hólavinánk. Külön-külön tehát mindkettő képességénél sokkal jobb funkciójú lapunk van, a kérdés, hogy vajon a kettő egybegyúrása lesz-e annyira izgalmas, hogy elővegyék a lapot. Nem meggyőződésem.


    Smack katonái (7): Nem Leah kapta a legnagyobb erősítést ezzel a kiegészítővel. Teszem hozzá, nem is baj, a múltban azért sok erős lap jutott neki. Smack katonái újabb tömegirtásként jelenik meg, és megint a Hólvaina jut eszembe, amit azért szívesebben használnék. Ugyanakkor ennek a lapnak van egy olyan tókentermelő funkciója, ami akár Rox, akár Alvilág ura, akár Toborzó mellett hasznos lehet. Szóval azért itt van olyan pakli, amiben elférhet.

    Vérvadász (5): Bontott versenyeken ebből szeretnék jó sokat. Nagyon sok gyakori leszedés van, amikkel így tudunk valamit kezdeni.


    Voharai szellem (2): Bontott versenyeken ebből szeretnék jó keveset. Hiába van valaminek mágikus védelme, ha egy Dobótőr, vagy egy Devalváló termik azonnal megoldja. És szerintem Leah hordába is vannak sokkal jobbak.

    Voidmágus (7): Nem rossz lap. Mivel kijátszásakor huzat, sokat nem bukhatunk vele, onnantól meg folyamatosan tudja némi nekron árán a lapelőnyt termelni. Összességében azért kétséges, hogy ez a folyamatos előnyt elég lesz-e komolyabb versenyeken, de sokat nem bukhatunk vele, úgyhogy egy próbát mindenképp megér.


    Voidrúna (1): Voidmágus jelölőlapja, más funkciója nincs. Az ingyen zanszilánkon egy másodpercig el lehet csábulni, de aztán jussunk eszünkbe, hogy a Cikázó platform a lapot is visszaadja a kör végén, mégse használja szinte senki.


    Yeti toborzó (8): A Csábító papnő óta tudjuk, hogy a dupla lopás milyen jó, ez meg akár sokkal több lap ellopására alkalmas, ha tudunk neki mit áldozni. Persze, nem eszik olyan forrón a kását, azért a csábítása jóval alacsonyabb, mint a legendás sziréné, ráadásul semmilyen védelme nincs a reakciók ellen. Ezzel együtt ezt a lapot is nagyon szerettem, és szerintem bőven lehet vele korlátozni, főleg Lassabb paklikban (Keltető, Bilincs), hosszú távon akár el is tud dönteni mérkőzéseket egymaga.

    Szabó András
     
       

    Létrehozás: 2023. június 21. 13:18:54
    Utolsó frissítés: 2023. június 22. 10:38:23
    Nyomtatási forma

    Az oldal új verziójának megtekintése


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2025
    E-mail: beholder@beholder.hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.