5. forduló, Jaelithe a "Más" összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. febr. 10. 9h:19'
EZ A 1177. JÁTÉKHETED, 6. FORDULÓD
1178. játékheted kezdete: febr. 15.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5650
SZÁMLA : XXXX

JAELITHE A "MÁS" KALANDJAI


10 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [81,-38] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 8 galachmitot (800 arany). Mivel nem volt nálad elég készpénz, a maradék összeget a bankszámládról utalod át az Aukciós Háznak.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 3 galachmitot (800 arany kikiáltási áron), 2 galachmitot (500 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany. Mivel nem volt nálad elég készpénz, a maradék összeget a bankszámládról utalod át az Aukciós Háznak.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 1 ásót (51 arany). Mivel nem volt nálad elég készpénz, a maradék összeget a bankszámládról utalod át az Aukciós Háznak.
Különös gondolatok kínoznak: Vajon milyen lesz, ha újra eljő hozzád? Vajon újra hoz vérvörös rózsát neked? Vagy kegyvesztetté váltál és csak a halál vár rád? A kezedben lévő rózsa azt sugallja: a halál csak a kezdet... Hatalmas pusztában gyalogolsz, minden kihalt. Egyszer csak hatalmas csatazajt hallasz. A hang irányába nézel: Egy hatalmas Chara-din hívőkből álló sereg közeledik. De valami furcsa: nem masíroznak, inkább futnak és már fegyvereik sincsenek. Előveszed a kukkert. Látod az arcukon a kétségbeesést és a rémületet egyértelműen esélyük se volt. Aztán távolabb megpillantasz néhány kőszobrot. Ettől? Kérded magadban. Aztán visszaemlékezel gyerekkorodban hallott legendákra. Ezek ők: A Földelem Urai.
Gyenge vagy, a betegség halálosan kimerített. Nem hiszed, hogy fel tudnál épülni belőle, s a gyógyítók sem hisznek benne - látod a szemükön. Egyedül a fogadós bizakodó, mintha valami csodában hinne. Megkörnyékez, füledbe suttog. Végül - nincs más választásod - elfogadod, amit kínál. Az alak, akivel visszatér, rád néz, izzó tekintete összekapcsolódik a tiéddel. Beszéd nélkül hallod a hangját: egészséget, erőt, ifjúságot kínál; cserébe hűséges szolgálatot kíván mindössze... Ereit felszakítva vérét adja neked, eleinte furcsa, kellemetlen íze miatt majdnem rosszul leszel... égeti torkodat - megnyugtat, hogy csak a felesleg pusztul el -, de aztán érzed, hogy erővel tölt el, meggyógyít, megváltoztat a vér... Lelkedbe égett a bélyeg: egy vámpír szolgája lettél.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+16 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+10 varázspont.) Pszi energiáid is töltődnek. (+3 pszi pont.) A lottó 1219. hetének nyerőszámai: 12, 8, 5. 1 db 0 találatos szelvényed volt.

h 1100 használod az 1100. tárgyat
Használod az Éjmágus tükrét. A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) Használod az Éjmágus tükrét. Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [0 pontot használtál fel, van még 139.]

v 138 elmormolod a 138. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Elmormoltad a széljárás varázslatot! Lépteid könnyűvé, légiessé válnak. [-15 varázspont.] Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (teológia: 1. szint). (ld. enc.) [5 pontot használtál fel, van még 134.]

h 305 használod a 305. tárgyat
Porrá zúzol 1 varázskövet. (+100 varázspont.) [0 pontot használtál fel, van még 134.]

v 375 40 elmormolod a 375. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Elmondtad az analízis varázslatot! Előveszel a hátizsákodból egy kis vaskulcsot, és megvizsgálod. Súlya 0.08 kiló. Értéke 3 arany. Boltban megvásárolva 6 arany lenne. Átadható. Lopható. [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 132.]

v 375 40 elmormolod a 375. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. A forró energia testedbe áramlik. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az analízis varázslatot! Előveszel a hátizsákodból egy kis vaskulcsot, és megvizsgálod. Súlya 0.08 kiló. Értéke 3 arany. Boltban megvásárolva 6 arany lenne. Átadható. Lopható. [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 130.]

v 375 40 elmormolod a 375. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Megidézted az analízis varázslatot! Előveszel a hátizsákodból egy kis vaskulcsot, és megvizsgálod. Súlya 0.08 kiló. Értéke 3 arany. Boltban megvásárolva 6 arany lenne. Átadható. Lopható. [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 128.]

t 115 támadod a 115. szörnyet
FT 115 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy törpemammut! Ezt kerested. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: tüskepajzs létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Mielőtt összecsapnátok, a hosszú íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 vashegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a törpemammut oszlopos lábát. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával néhányszor megcsapod a törpemammut fejét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy megvágod a törpemammut testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A törpemammut meglök agyarával. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Apró rúgást kapsz a törpemammut patájától. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 kaját. Kimetszel magadnak egy megfelelő törpemammut trófeát. 479 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}


t 69 támadod a 69. szörnyet
FT 69 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy evaporőr! Ezt kerested. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy tüskepajzs varázst. A hosszú íjjal célzol és lősz. Elrepül 2 vashegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod az evaporőr hengertestét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával alaposan megvágod az evaporőr hengertestét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod az evaporőr testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A szörny csápja feléd sújt, de Te fürgén félreugrasz. Csak súrol az ütés. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 evaporőr hájat. 117 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 52, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}


m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[82,-37] Szűnni nem akar a zöld síkság. Fehér mandula illatát hozza a szél. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Csak egy bo-skorpió. Megvető mosollyal várod a találkozást. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy tüskepajzs varázslattal készülsz a csatára. Megveted a lábad, és a hosszú íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 2 vashegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a bo-skorpió testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) A bo-skorpió még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Látsz egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Felfedeztél egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [83,-36] Síkság, továbbra is csak síkság. A Rin völgy nyugati határánál jársz. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Tharr híveié. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy sörényes ubuk. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy tüskepajzs varázslattal készülsz a csatára. Megveted a lábad, és a hosszú íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 2 vashegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a sörényes ubuk testét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával néhányszor megcsapod a sörényes ubuk testét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a sörényes ubuk testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed a sörényes ubuk bal középső lábát. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Rövid karddal súrolod a sörényes ubuk fejét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A sörényes ubuk összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 ubuk tüskét. 304 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [84,-35] Síkság, továbbra is csak síkság. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy süvítő rája lehet. Itt csata lesz.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy tüskepajzs varázst. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a hosszú íjjal. Elrepül 2 vashegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a süvítő rája testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával néhányszor megcsapod a süvítő rája testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy megvágod a süvítő rája testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A süvítő rája feléd harap, de sikertelenül. Farokcsapások csattannak a hasadon. (3 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod a süvítő rája testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy megvágod a süvítő rája testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A süvítő rája feléd harap, de sikertelenül. Ütéseket mér a süvítő rája a farkával a bal válladra. (3 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Mosolyogva kidobod a nevetséges dűnekukac trófeát, és kinyersz egy alkalmas süvítő rája trófeát. 378 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy gyöngymangó bokrot. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [15 pontot használtál fel, van még 113.]

m 4 4 2 mozogsz délre, délre, keletre
[84,-34] Még mindig füves síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy piromenyét közeledik. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy tüskepajzs védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a hosszú íjjal célba találj. Elrepül 2 vashegyű nyíl. Alaposan megsorozod a piromenyét testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) A lény tüzet köp rád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (8 életpontot vesztettél.) Meglengetve a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a piromenyét izzó bundáját. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a piromenyét izzó bundáját. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A piromenyét feléd harap, de sikertelenül. A piromenyét összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. 199 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Észreveszel egy rát-fát. Látsz egy oltárt. Tharr híveié. Egy árnymanó gyereket látsz, ahogy egy fa gyökere alatt keres valamit. A legszebb és vadonatúj golyója gurult be a gyökér alá, és nem éri el. A te kezed viszont biztosan elég hosszú lenne. Ez a segítség nem kerül TVP-be (23. jellempróba). Ez egy jó lehetőség jellempontok gyűjtésére. (ld. enc.) Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [84,-33] Szűnni nem akar a zöld síkság. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Hmm, csak egy uzbány. Ettől nincs semmi félnivalód. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy tüskepajzs varázst. Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a hosszú íjjal. Elrepül 2 vashegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod az uzbány nyakát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed az uzbány bal oldalát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod az uzbány jobb szárnyát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Az uzbány feléd csap csőrével, de sikertelenül. Az uzbány összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 325 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy gumifát. Észreveszel egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy sebesült manaelementál. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Nem árt az elővigyázatosság! Egy tüskepajzs varázslattal készülsz a csatára. Mielőtt összecsapnátok, a hosszú íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 vashegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Mandibulakaszával néhányszor megkarcolod a manaelementál testét. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy megvágod a manaelementál hullámzó masszáját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+8 vp). Mandibulakaszával kissé megkarcolgatod a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Rövid karddal súrolod a manaelementál testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Mágikus energia árad beléd (+8 vp). A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 125, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [85,-33] Síkság, továbbra is csak síkság. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Tharr hívei emelték. Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Csak egy uzbány. Megvető mosollyal várod a találkozást. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy tüskepajzs varázst. Mielőtt összecsapnátok, a hosszú íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 vashegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja az uzbány jobb lábát. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod az uzbány pikkelyes nyakát. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Belecsipked az uzbány a jobb karodba és a nyakadba. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Az uzbány most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 325 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

[15 pontot használtál fel, van még 98.]

m 2 4 mozogsz keletre, délre
[86,-33] Síkság, továbbra is csak síkság. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy szent tölgyfát. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Ez hihetetlen! A szemed elé táruló látvány nem más, minthogy Hamariberkenye hatalmának elenyésző morzsájával dezintegrál egy dombnyi kupac káosz-szimbólumot. Érdekes műalkotás... Talán érdemes lenne neked is megpróbálkozni egy ilyen szoborral. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba).
(Vándorcirkusz:) Már messziről megpillantod a cirkuszos sátrakat, és izgatottan, de határozott léptekkel feléjük indulsz. Mielőtt azonban közéjük léphetnél, egy izgága törpe állja utad, aki jegyet osztogat. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy uzbány. Itt csata lesz.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: tüskepajzs létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a hosszú íjjal. Elrepül 2 vashegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod az uzbány testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed az uzbány jobb szárnyát. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy megvágod az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Többször megcsíp az uzbány. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával alaposan megvágod az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod az uzbány bal szárnyát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csőrével az uzbány belemar kézfejedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 325 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 79, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [86,-32] Még mindig füves síkságon vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Csak egy uzbány. Megvető mosollyal várod a találkozást. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy tüskepajzs varázst. A közelharc előtt még megeresztesz a hosszú íjjal néhány lövedéket. Elrepül 2 vashegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod az uzbány fejét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Meglengetve a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed az uzbány bal szárnyát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Többször megcsíp az uzbány. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával megcsapod az uzbány testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Megcsipkedi az uzbány a jobb válladat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Az uzbány összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 325 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 68, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Felismered a közeledőt. Csak egy rájanyék. Nem jelenthet különösebb problémát. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Gyorsan felraksz egy tüskepajzs varázslatot. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a hosszú íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 vashegyű nyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a rájanyék farkát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával végigmetszed a rájanyék hártyás szárnyát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy hatalmas csapással felmetszed a rájanyék testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A rájanyék melléd csap a farkával! A rájanyék karma a fejed mellett suhan el! Véres nyál csordul ki a rájanyék száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 88.]

v 375 222 elmormolod a 375. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az analízis varázslatot! Előveszel a hátizsákodból egy láncinget, és megvizsgálod. Súlya 2.50 kiló. Értéke 50 arany. Boltban megvásárolva 400 arany lenne. Átadható. Lopható. [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 86.]

v 375 222 elmormolod a 375. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Egy végső mozdulattal előhívod az analízis varázslatot! Előveszel a hátizsákodból egy láncinget, és megvizsgálod. Súlya 2.50 kiló. Értéke 50 arany. Boltban megvásárolva 400 arany lenne. Átadható. Lopható. [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 84.]

v 375 222 elmormolod a 375. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Elmondtad az analízis varázslatot! Előveszel a hátizsákodból egy láncinget, és megvizsgálod. Súlya 2.50 kiló. Értéke 50 arany. Boltban megvásárolva 400 arany lenne. Átadható. Lopható. [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 82.]

v 375 222 elmormolod a 375. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Sikerült elmondanod az analízis varázslatot! Előveszel a hátizsákodból egy láncinget, és megvizsgálod. Súlya 2.50 kiló. Értéke 50 arany. Boltban megvásárolva 400 arany lenne. Átadható. Lopható. [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 80.]

h 2107 használod a 2107. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 75.]

tf 4 40 fejleszted a 4. tulajdonságodat 40 pontért
Hosszú időt töltesz azzal, hogy egészséges, tápláló étrendet állíts össze magadnak. Ah! Micsoda eredménye volt a gyakorlásnak! (+1 egészség.) Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [40 pontot használtál fel, van még 35.]

tf 4 40 fejleszted a 4. tulajdonságodat 35 pontért
Alaposan átválogatod a kajakészletedet, törekedve az egészségesebb életmódra. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az egészséged komolyan megnőjön. [35 pontot használtál fel, van még 0.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 21, 4, 17.
Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, táborozásra alkalmas helyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól bátor vándor helyett ügyes túlélő. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +5 max. varázspont, +5 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot. Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól ügyes túlélő helyett vakmerő kalandor. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +6 max. varázspont, +5 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Elmúlt a széljárás hatása.
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 142 pontot. A következő körben tehát 142 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TEOLÓGIA
Annak meghatározásában, hogy egy isten által adott varázslatot a papja milyen jól tud elmondani, mennyit gyógyít, mennyit sebez, mennyi varázspontot nyer vissza a kör elején, döntően függ attól, hogy az isten mennyire kedveli azt a szolgáját. Az istennek tetsző cselekedetek közelebb vihetnek a hatalomhoz, míg a vallással ellentétesek (pl. gonosz isten követője jóságpontot kap), eltávolíthatnak tőle. Azt, hogy mennyire kedvel az istened, a rangodból tudhatod. Kezdetben egyszerű KÖVETŐ vagy, amint az a Karakterlapodról le is olvashatod. Hosszú munkával léphetsz előre a ranglétrán az egyre magasabb fokozatba - a követő után a hűséges követő, azután pedig a ministráns következik. A varázslat erejébe azonban még két egyéb faktor is szerepet játszhat. Az egyik az, hogy milyen erős a Te hited, mennyire vagy tapasztalt a papi mágia megidézésében. Ez a szakértelem a teológia, minél több papi varázslatot mondtál már el, annál magasabb. A teológia szinted jelentősége kb. egyharmada a rangodénak. A másik faktor a gonosz és jó papoknál van meg, náluk ugyanis szerepet játszanak még jellempontjaik is (amely a jellem után, zárójelben szerepel a karakterlapon). Példa: egy Leah-követő 4-es teológiával és kb. 30 jellemponttal már olyan erős varázslatokat tud lőni, mint egy Leah-ministráns 1-es teológiával és 5 jellemponttal. [Megjegyzés: ez a leírás csak egy hozzávetőleges segítség annak megértéséhez, hogy milyen faktorok befolyásolják a varázslás pontos erősségét. A pontos képletet ne kérd a játékvezetőtől, mert nem fogja tudni megadni.]
Megjegyzés: 250-es szakértelem felett minden 25 teológia számít egy szintnek a papi erősséged szempontjából.

JELLEMJÁTÉK
A kezdetek kezdetén mindenki semleges jellemű, tiszta lappal indul. De erre a lapra a legtöbben előbb-utóbb írni kezdenek... A Túlélők Földjében a jellemek egyszerűek: a semlegesen kívül van jó és gonosz, mint a sakkban a fehér és fekete. A jellemet ún. jellempontok befolyásolhatják: a jó, pozitív, erkölcsös cselekedet a "fény", a gonosz, negatív tettek a "sötétség" felé. Ha elég sok gonoszság-pontot kaptál, jellemed gonoszra, ha elég sok jóság-pontot, jellemed jóra vált. Egyszerűbb, mint a valós életben, de a mesék világában pont megfelelő. Kezdetben akár megteheted azt is, hogy hol jó, hol gonosz dolgokat művelsz, így "egyensúlyban" tartva a jellemedet. Előbb-utóbb azonban elkövetkezik az idő, amikor egy isten követőjévé válsz. Minden isten előírja, hogy követői jók, gonoszak vagy semlegesek legyenek. Ha már egy ilyen isten hitének terjesztőjévé váltál, az általa adott varázslatokat használod, kellemetlen következményei lehetnek, ha az általa meghatározott jellemtől eltérsz. Jellempontokat sokféle módon kaphatsz: gonoszság-pontot sikeres lopásért, vagy a házakban lakók megtámadásáért, jóság pontot bizonyos küldetések teljesítéséért, hogy csak néhány példát említsünk. Kezdetben azonban a legjobb lehetőségek az általad választott jellem kialakítására az ún. jellempróbák. Ezekben a helyzetekben általában arról dönthetsz, hogy segítesz valakinek, aki bajbajutott (pozitív reakció), kihasználod a helyzetét, kirabolod, megölöd, stb. (negatív reakció), vagy nem szólsz bele a dologba (semleges reakció). Ha segíteni akarsz, akkor vissza kell menned, ahol az eseményt tapasztaltad, és a SE (jellempróba száma) parancsot kiadnod. Pl. SE 1. Ha gonoszkodsz inkább, a GO (jellempróba száma) parancsot használd. A SE parancs sokszor több-kevesebb TVP-be kerül, és gyakran valamilyen tárgy is kell hozzá. A GO parancs mindig 10 TVP-be kerül, és nem kell hozzá semmi a sötét lelkeden kívül. A semleges reakcióhoz nem kell semmit sem csinálnod: a jellemed is marad, ami volt. Előfordulhatnak olyan szituációk, amikor a következő pillanatban történhet valami, de persze ha a következő fordulóban térsz vissza, és akkor szólsz közbe (mert csak akkor tudsz) akkor is működik a dolog. Ez a játék természete (értsd levelezős) miatt van.

KARAKTERLAP

Jaelithe a "Más", egy szőke hajú, zöld szemű elf férfi vagy. Bőröd a sírok márvány fehérjét idézi. Tharr híve vagy. Ez a 6. fordulód.

Erő: 10 (19) Szint: 8 Merészség: 10/5 Magasság: 160 cm
IQ: 16 (20) Támadás: 18 Agresszió: 3 Testsúly: 40 kg
Ügyesség: 17 (21) Védekezés: 28 Menekülés: 30 % Életkor: 142/142 év
Egészség: 11 (15) Életpont: 227/163 Jellem: semleges Tul. pont: 8
Szerencse: 8 (16) Varázspont: 141/52 Pénz: 0 arany Kép. pont: 7
Pszi pont: 6/6
Eddig összesen 28 szörnyet (11 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 959 TP-t kaptál. Jelenleg 4 854 TP-d van. A következő szinthez még 2 146 TP szükséges. Trófeáid: süvítő rája, törpemammut. A 6. fordulódban 12167 arany került a bankszámládra. 12167 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 vágófegyverek: 7 (+1) lőfegyverek: 8 (+1)

Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
86,75 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1451 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. nyomkövetés: 4 2. csapdakészítés: 3 3. gyógyítás: 1
4. teológia: 1 (+1) 5. taumaturgia: 2 6. pszi: 1
7. vadászat: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 50 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) analízis (#375, 6 VP, 2 TVP)
Papi varázslataid
széljárás (#138, 15 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
hadiszerencse II (#24) erőpajzs III (#127)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
tüskepajzs (#30)

HŐSTETTEID
A quwarg rajzásban leölt quwargjaid: 2 nagymester, 3 parafenomén, 7 rohamosztagos, 6 ősmágus, 1 anyakirálynő, 4 ősquwarg.
A masszainvázióban megölt ellenfeleid száma: 6, a sikeresen kikutatott kinyílt phua-kúpok száma: 0, a pontszámod: 615.

Összsúly: 59.68 kg Megterheltség: 67%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 78 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 madártoll (#112) 1 varázskő (#305) 4 vashegyű nyíl (#176)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 álompor (#396) 1 evaporőr háj (#105) 2 kaja (#2)
2 pirkit (#153) 5 ubuk tüske (#131) 4 uzbány csőr (#169)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

80 81 82 83 84 85 86 87
-39
-38
-37
-36
-35
-34
-33
-32
-31
(81,-38) törpemammut (#115), evaporőrök (#69)
(82,-37) bo-skorpió (#54), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), oltár
(83,-36) Tharr oltár, sörényes ubuk (#89)
(84,-35) süvítő rája (#113), gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), oltár
(84,-34) piromenyét (#99), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), Tharr oltár, 23. jellempróba
(84,-33) uzbányok (#102), gumifa (#38), oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, manaelementál (#290)
(85,-33) Tharr oltár, tavacska, uzbányok (#102)
(86,-33) szent tölgyfa (#393), oltár, művészi porolit (#720), egy ismeretlen isten rúnaköve, 43. jellempróba, uzbányok (#102)
(86,-32) uzbányok (#102), oltár, rájanyék (#58)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A 95-ös KLD-ben a felderítés próba küszöbe 400-ról 350-re csökkent.

Üzenet küldése a karakternek