Karakterszám: |
9342 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
3 |
Játékhét: |
20 |
E forduló
ára: |
23 zs. |
Maradék zseton: |
683 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2000. ápr. 6. 14h:57' |
A következõ
fordulód táplálható: 2000. ápr. 9. |
|
|
E-mail!
ICE ANGEL KALANDJAI
Zeneszó szûrõdik be a barlangodba. Kilépve, azt látod, hogy a központi épületeket
magába foglaló óriási Õscseppkõ elõtti fõtéren hatalmas tömeg nyüzsög.
Középen, egy emelvényen két galetki muzsikál, egyikük egy lantot pengetve
énekel, a másik furulyán kíséri. Micsoda kellemes zene! Közelebb mész,
hogy jobban lásd és halld õket. Kicsit irigykedve figyeled, mennyire elbûvöli
a közönséget a két jóképû bárd. Minden bizonnyal a felsõbb szintekrõl látogattak
ide. Az elõadás befejeztével felhangzik a tapsvihar, és záporozik a mélyen
hajolgató mûvészek felé az arany. Ez érdekes elõadás volt, bárcsak mindig
lenne ilyen!
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Qualt'zar az Akkult, egy erõs,
éjfekete szõrzetû, ruganyos testû, farkas fejû, nyugodt tekintetû férfi.
(hírneve 523.) A te szinteden a legnevesebb
Avvocato Terrasini, egy napszemüveges,
tweed-öltönyös, bunkó ügyvéd férfi. (hírneve 326.)
Pihenésed közben a szinteden történtekrõl hallottál:
*feb. 28.* Muad-Die felköltözött a következõ szintre.
*feb. 29.* Arma
Gedeon lett az aréna bajnoka.
*már. 1.* Johnny Bravo felköltözött a következõ
szintre.
*már. 1.* Yula Vayniko felköltözött a következõ szintre.
*már.
2.* Lépkaparó Holy felköltözött a következõ szintre.
*már. 3.* Fargo
Erriq teljesítette a 2. küldetést, amit a palotában kapott.
*már. 6.*
Zafír felköltözött a következõ szintre.
*már. 7.* Döglött Hajnal-Dax és
Tapion megküzdöttek egymással, és Döglött Hajnal-Dax gyõzött.
*már. 8.*
Fire Raptor teljesítette a 11. küldetést, amit a mentoraitól kapott.
*már.
13.* Nosean felköltözött a következõ szintre.
Most pedig lássuk, mi hír a nagyvilágban:
*feb. 23.* Nyafogó Nefelejcs csatában legyõzte Tharwnt.
*már. 1.* Mighty
egy tolvaj! Szerencsére lebukott.
*már. 7.* Morgana gyõzelmet aratott
Télapó felett.
*már. 7.* Jégkirálynõt rajtakapták, ahogy lopni próbált.
*már. 14.* Mighty csatában legyõzte Urtica Dioicát.
*már. 16.* Nyafogó
Nefelejcs rangja a Bárdok Klánjában "kedves barát" lett.
*már. 20.* Morgana
rangja a Tolvajok Klánjában "falazó" lett.
*már. 21.* Morq Fan Gor csatában
legyõzte Eryket.
*már. 27.* Zinfandel elsõként ért el 13-as átokszórás
tulajdonságot a Hegy lakói közül!
*már. 29.* Morq Fan Gor gyõzelmet aratott
Jégkirálynõ felett.
Pihenésedet nyugodtan töltötted a barlangodban. [0 TVP-t használtál fel,
maradt még 139.]
pv 3 5 8 |
portyázás viselkedés |
Portyázás során elõször is szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit.
Ha ez nem megy, megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni egyet.
Ha te mész portyázni, harcolni semmiképp sem szeretnél! [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 139.]
kno 2 6 |
2. képességre 6 képességpont |
Elköltesz 6 képességpontot az IQ tulajdonságod növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, az IQ tulajdonságod most már 5! [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 139.]
ho 1 |
hõsiesség pont használata |
Szükség esetén egy próbánál max. 1 hõsiesség pontot költesz el. [0 TVP-t
használtál fel, maradt még 139.]
bb 1 |
több épület meglátogatása |
[be 1:] Elmész a szint középpontjában épült boltba. Amíg sorra kerülsz,
végignézed a kirakott árukat, és gondolatban hozzáteszed az árat, amit
ki tudnál alkudni: kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott
tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, üvegcse (#14)
4 ap, mandolin (#19) 92 ap, mitulen fû (#20) 11 ap, liánvirág (#24) 11
ap, csótányláb (#25) 11 ap, kötél (#128) 23 ap, díszes fejék (#135) 23
ap, nordkristály (#146) 13 ap, lemúr hártya (#161) 6 ap, vas lemezpáncél
(#1001) 151 ap, díszes pikkelyvért (#1017) 75 ap, nagy pajzs (#1062) 36
ap, sárga öv (#1167) 11 ap, nyaklánc (#1180) 18 ap, sárgaréz nyaklánc (#1181)
23 ap, amulett (#1195) 11 ap, amulett (#1196) 13 ap, szimbólum (#1210)
18 ap, karikaszimbólum (#1211) 23 ap, gyûrû (#1225) 11 ap, malachitgyûrû
(#1227) 18 ap, karkötõ (#1240) 11 ap, malachit karkötõ (#1241) 13 ap, fülbevaló
(#1255) 6 ap, kard (#1315) 23 ap, gyalogos lándzsa (#1332) 36 ap. [5 TVP-t
használtál fel, maradt még 134.]
Veszel 1 bõrpáncélt 23 aranyért.
[ld. enc.] [0 TVP-t használtál fel, maradt
még 134.]
kf 130 9 |
bekészíted a 130. tárgyat |
Elhagyod a boltot. Felveszed a kristályamulettet. Felveszed a bõrpáncélt.
[ld. enc.] [0 TVP-t használtál fel, maradt még 134.]
bb 1 4 |
több épület meglátogatása |
[be 1:] Lebattyogsz a boltba. A boltos mosolyogva fogad. Õszintén visszamosolyogsz,
hiszen még nem sokat tudsz a boltos igazi természetérõl.
- Kedves Ice
Angel! Lenne egy megbízásom számodra. A helytartó fia a múltkor itt járt,
és rettenetesen megsértett. Sajnos én az egzisztenciámat kockáztatnám,
ha visszavágnék neki, de egy átokszórásban jártas galetki megtehetné helyettem,
nyilvánosan megszégyeníthetné, és azzal elégtételt vehetnék. Téged nem
büntetnek meg, hiszen csak egy egyszerû lárva vagy, én pedig busásan megjutalmazlak,
ha sikerrel jársz. Gondolkodj a dolgon! - bólintasz. (
21. kaland, összesen
15 TVP-t igényel. Figyelem! A küldetés megoldása átokszórás szakértelmet
igényel. Ha nem rendelkezel vele, és nem is akarod kinöveszteni, a DK 21
paranccsal dobd ezt a kalandot. Persze a küldetés során komoly jutalomra
számíthatsz, tehát lehet, hogy érdemesebb a szakértelmet elsajátítani.).
[be 4:] Elhagyod a boltot. Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját.
Elõsétál egy hosszú köpenyt viselõ, õsz hajú galetki. Az akadémia egyik
mestere! Lélegzetedet visszafojtva bámulod, majd magadhoz térve, illendõen
köszöntöd. A mester biccent feléd.
- Ifjú galetki, örömmel vennénk, ha
elvállalnál egy igen egyszerû feladatot. Tanulmányozás céljára szükségünk
lenne egy immaculus pulpusra, egy ritka polipfej variánsra, amely a szint
délkeleti részén él. Azon a területen sok a mérges kipárolgású, rothadó
gombatelep és bûzös levegõt kilövellõ gejzír. Elvállalod a veszedelmes
feladatot? - azonnal bólintasz.
(7. kaland, összesen 15 TVP-t igényel.)
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 124.]
k 15 7 |
kaland elvállalása |
(15. kaland:) - Örömmel látom, hogy megpróbálkozol az Alfa Klub akadálypályájával.
Mindössze néhány feladatot kell teljesítened a jutalomért. Elõször az intelligenciádat
teszteljük, több lépcsõben. Egyre bonyolultabb feladatokat kell megoldanod.
Ha hibázol, akkor büntetést kapsz. Gyere, ülj be ebbe a székbe.
A két
lábadat egy bilinccsel odarögzítik a szék lábához. Az elõtted levõ asztalon
egy kõlapra vésett feladat van és egy homokóra. Ein Stein megfordítja az
óra, és int: kezdheted. Az elsõ feladat egy másodfokú egyenlet.
[IQ próba
6-os küszöbre: sikeres] Gyorsan felírod a képletet, behelyettesítesz,
és már kész is az eredmény. Ein Stein ránéz és bólint: - Rendben van. Most
jön a következõ: ez egy szöveges feladat.
[IQ próba 7-es küszöbre: sikeres]
Elolvasod a feladatot. A megfogalamzója igyekezett a régies szöveggel megzavarni,
de nem sikerült neki. Villámgyorsan felírod az egyszerû egyenletet és már
meg is van a megoldás. Ein Stein ránéz és bólint: - Rendben van. Most jön
a következõ: ez egy kétismeretlenes egyenletrendszer.
[IQ próba 8-as
küszöbre: 1 hõsiesség pont árán sikeres] A következõ feladat különösen
nehéz lesz. Á megint a múltkori trükk, de most nem ülsz fel neki:
- Kedves
Ein Stein! Ezt végig sem lehet olvasni a rendelkezésre álló idõ alatt,
tehát a feladatnak nincs megoldása.
- Ravasz. Rendben, elfogadom. De akármilyen
okos is vagy, azért meg kell tudni védeni magad. Egyet int, és máris elõtted
terem egy szörny. Ellenfeled egy polipfej (#14).
*** 1. KÖR *** A polipfej odajön hozzád. A polipfej felé mozogsz, hogy megtámadhasd.
A polipfej rád veti magát. Lesújt rád bal csápjával. Mellé! Tekergetve
suhint bal csápjával. Mellé! Elõresuhint jobb csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél).
Körbe-körbe forgatva üt jobb csápjával. El sem talált, haha. A polipfejet
próbálod megsebezni. Csonttá fagyasztod jéghideg leheleteddel.
(8 ép-t
sebeztél).
*** 2. KÖR *** A polipfej téged támad. Odacsap neked bal csápjával. Mellé!
Rád vág bal csápjával. Elhibázta. Körbe-körbe forgatva üt jobb csápjával.
Mellé! Tekergetve suhint jobb csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél). A polipfejet
próbálod megsebezni. Nagy levegõt veszel, és dermesztõ hideget köpsz rá.
(7 ép-t sebeztél). A polipfej halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 15 sebzést okoztál, és 2 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+21%). A küzdelemben megéheztél. Szádba tömöd az ízletes falatokat. (+12%
jóllakottság.) - Jól van, valóban alkalmas vagy puhánynak! Íme itt a jutalmad:
egy különleges varázsital, és 50 arany. Az italt akár most el is fogyaszthatod.
- bólintasz, és lassú kortyokban elnyered a gyanús színû folyadékot. Mûködik!
(+1 IQ.) Boldogan távozol. (+2 képességpont.) (+1 hõsiesség pont.)
(7. kaland:) Elgyalogolsz a szint legkevésbé népszerû részére, amelyet sokan
csak a Bûz mocsarának hívnak. Rothadó gombatelepek bûze kavarja fel a gyomrodat,
a gejzírek mérgezett levegõt okádnak magukból. Arcodat valamelyest letakarva
indulsz elõre.
[Egészség próba 6-os küszöbre: sikeres] A levegõ ugyan
borzalmas, de valahogy csak átvergõdsz a mocsáron. A túloldalon barlangokat
látsz a sziklafalban. Belépsz az egyikbe. Hosszasan botorkálsz elõre, mikor
mozgásra leszel figyelmes magad elõtt. Ellenfeled egy polipfej (#14).
*** 1. KÖR *** A polipfej irányába mozogsz. A polipfej máris elõtted terem!
Megtámadod a polipfejet. Kitátod szádat, és beborítod jeges leheleteddel.
(8 ép-t sebeztél). A polipfej rád veti magát. Meglóbálva zúz bal csápjával.
Kacagsz a nevetséges próbálkozáson. Ostorként csattant bal csápjával. Mellé!
Körbe-körbe forgatva üt jobb csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél). Meglóbálva
zúz jobb csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** A polipfej téged támad. Lesújt rád bal csápjával.
(1 ép-t
sebzõdtél). Villámgyorsan elõrevág bal csápjával. Kacagsz a nevetséges
próbálkozáson. Körbe-körbe forgatva üt jobb csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél).
Ostorként csattant jobb csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél). Megtámadod a polipfejet.
Nagy levegõt veszel, és dermesztõ hideget köpsz rá.
(8 ép-t sebeztél).
A polipfej hörögve elterül.
[A csatában összesen 16 sebzést okoztál, és 5 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát
(+20%). Összegyûjtöd a "kincset": egy õskõ.
[ld. enc.] Ideje enni! Tempósan
étkezel. (+12% jóllakottság.) Milyen érdekes, rózsaszín bõre van ennek
a polipfejnek! Megragadod a maradványokat, és visszamész velük az Akadémiára.
A Mester örömmel fogad. - Íme, a jutalmad! - mondja, és átnyújt egy fejpántot
és 10 aranyat. Fejhajtással köszönöd meg a jutalmat.
Kifelé igyekezetedben
megszólít az egyik mester: - Fiatal galetki barátom, lenne egy érdekes
megbízatásom egy olyan galetki számára, aki elég ismert a szint fiataljai
között. Ha eléred a 60-as hírnevet, nézz be hozzám!
[ld. enc.] (+1 hõsiesség
pont.) (+1 képességpont.) [53 TVP-t használtál fel, maradt még 71.]
kf 135 |
bekészíted a 135. tárgyat |
Felveszed a díszes fejéket. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 71.]
m 6 8 45 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 6,8) Õseid misztikus, szent helyére látogatsz.
(M 5,8) Nyugat felé folytatod a felderítést. Megkönnyebbülten sóhajtasz
fel: ezen a mezõn nem vár semmilyen akadály!
Visszasietsz az Õsök Csarnokának bejáratához. [6 TVP-t használtál fel, maradt
még 65.]
m 8 1 4444 3344 3344 3344 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 8,1) Itt az ideje, hogy tiszteletedet tedd az õsöknél! Elsétálsz a fenséges
Csarnokig.
(M 7,1) Nyugat felé mész az útvesztõben. Egy aprólékosan díszített oltárt
látsz, melette üres áldozati kehely. Az oltár oldalát cirkalmas rúnák százai
borítják. Tisztelettudóan imádkozol az oltárnál, várva az õsök döntését.
És megvan! (megtudod, hogy hírneved hárommal nõ, ha rekordot érsz el valamiben,
új végtagot növesztesz vagy teljesítesz egy kalandot.)
(M 6,1) A nyugatra vezetõ, kanyargó folyosót követed. Egy gombákkal sûrûn
benõtt barlangfolyosót fedeztél fel. Mintha csak virágot szednél, úgy gyûjtesz
útközben 1
mátekel gombát.
[ld. enc.]
(M 5,1) A következõ terem nyugatra van, így arra indulsz. Egy jókora, vasalt
ládát pillantasz meg. Vajon miféle kincset rejthet? Be van zárva, úgyhogy
nekilátsz a zárnyitó készlettel kinyitni.
[Zárnyitás próba 4-es küszöbre:
sikertelen] Ha egy kicsit ügyetlen is vagy, az erõd bizonyosan elég lesz.
Széttöröd a ládát. Hurrá, siker! Reménykedve szemléled meg a láda tartalmát:
egy amulett.
[ld. enc.]
(M 4,1) Irány nyugat! Torzszülöttek fészkét pillantod meg. Micsoda szentségtörés!
A te feladatod, hogy megtisztogasd az Õsök Csarnokát. Ellenfeled egy márvány
atka (#17).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A márvány atka irányába mozogsz. A márvány atka odajön hozzád.
A márvány atkát próbálod megsebezni. Csonttá fagyasztod jéghideg leheleteddel.
(4 ép-t sebeztél). A márvány atka téged támad. Marni próbál.
(1 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** Támadod a márvány atkát. Csonttá fagyasztod jéghideg leheleteddel.
(6 ép-t sebeztél). A márvány atka téged támad. Csáprágójával mar.
(2 ép-t
sebzõdtél).
*** 3. KÖR *** A márvány atkát próbálod megsebezni. Kitátod szádat, és beborítod
jeges leheleteddel.
(4 ép-t sebeztél). A márvány atka rád veti magát. Harapni
próbál. El sem talált, haha.
*** 4. KÖR *** A márvány atka rád támad. Csáprágójával agresszívan harap.
Mellé! Megtámadod a márvány atkát. Nagy levegõt veszel, és dermesztõ hideget
köpsz rá.
(3 ép-t sebeztél). A márvány atka halálhörgés közepette a földre
zuhan.
[A csatában összesen 17 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+21%).
(M 4,2) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 4,2) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 3,1) A következõ terem nyugatra van, így arra indulsz. Megpillantasz
egy díszesen faragott oltárt, rajta egy tál gomba elégett maradványai.
Nemrégiben áldozatot mutatott itt be valaki. Csöndes imával töltesz néhány
percet, várva az õsök ajándékát... (megtudod, hogy minél tovább tart egy
csata, annál többet fejlõdnek tõle a harci szakértelmeid.)
(M 2,1) Nem sokat töprengesz, mész nyugat felé. A terem, ahová belépsz,
nagyon magas, de nincs benne semmi érdekes.
(M 2,2) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 2,2) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 1,1) Nyugat felé mész az útvesztõben. Egy csíkos bõrû, gigantikus fogakkal
rendelkezõ gyíkfejû galetki áll eléd. Elmondja, hogy az õsök egyik próbáját
kell kiállnod. Egy kövekkel megrakott zsákot kapsz, ezzel a hátadon kell
futnod körbe-körbe a teremben, amíg a homokóra le nem pereg.
[Egészség
próba 8-as küszöbre: sikeres] - Ez ám az egészség! - füttyent a galetki.
(M 0,1) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 1,2) Dél felé mozogsz. A teremben, ahová belépsz, mozgást látsz. A harc
elkerülhetetlen! Ellenfeled egy vámpírdenevér (#11).
*** 1. KÖR *** A vámpírdenevér irányába mozogsz. A vámpírdenevér feléd mozog.
Megtámadod a vámpírdenevért. Nagy levegõt veszel, és dermesztõ hideget
köpsz rá.
(7 ép-t sebeztél). A vámpírdenevér rád támad. Fogait próbálja
belédmélyeszteni.
(1 ép-t sebzõdtél). Vámpirizál.
*** 2. KÖR *** Megtámadod a vámpírdenevért. Kitátod szádat, és beborítod
jeges leheleteddel.
(6 ép-t sebeztél). A vámpírdenevér téged támad. Harapni
próbál. Elhibázta.
*** 3. KÖR *** A vámpírdenevér téged támad. Harapni próbál.
(1 ép-t sebzõdtél).
Vámpirizál. Megtámadod a vámpírdenevért. Nagy levegõt veszel, és dermesztõ
hideget köpsz rá.
(5 ép-t sebeztél).
*** 4. KÖR *** Megtámadod a vámpírdenevért. Nagy levegõt veszel, és dermesztõ
hideget köpsz rá.
(9 ép-t sebeztél). A vámpírdenevér halálos sebet kapva
a földre zuhan.
[A csatában összesen 27 sebzést okoztál, és 2 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+26%). Elegendõ lélekenegiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
(M 1,3) A folyosó délre visz. Megpillantasz egy díszesen faragott oltárt,
rajta egy tál gomba elégett maradványai. Nemrégiben áldozatot mutatott
itt be valaki. Letérdelsz, és halkan imádkozol az õsök szelleméhez. Meghallgattak!
(megtudod, hogy minél tovább tart egy csata, annál többet fejlõdnek tõle
a harci szakértelmeid.)
(M 0,3) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 0,3) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább! [46 TVP-t használtál fel,
maradt még 19.]
m 3322 3322 3344 5 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 1,4) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 1,4) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 2,3) Lépteid visszhangoznak, ahogy keleti irányba indulsz. Egyszercsak
eléd ugrik egy torzonborz, farkasfejû, hosszú karmú galetki. Rád vicsorog:
- Csak nem próbát szeretnél tenni? - Biccentesz. Hirtelen a galetki lesújt
rád! Testedbõl dõl a vér. Õ int: lássuk, hogy tudsz gyógyítani! Hozzálátsz
a seb ellátásához.
[Egészség próba 8-as küszöbre: sikertelen] A galetki
közli, hogy kudarcot vallottál. Távozol.
(M 2,3) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 1,4) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 1,4) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 2,3) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 2,3) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 1,4) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 1,4) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 0,3) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 0,3) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
Kimész a Csarnokból. [5 TVP-t használtál fel, maradt még 14.]
fc 2048 |
Felnõtté válás Ceremóniája |
Többszemélyes parancs tárolásra került. Megjegyzés: 2048 még nem adta ki
ezt a parancsot. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 14.]
Itt az ideje, hogy felkeresd a szint többi lakóját egy baráti megmérettetés
céljából. Izgatottan lépkedsz. Itt is, ott is barlangnyílások sötétlenek,
hozzád hasonló (vagy teljesen más) galetkiket rejtve! Kiválasztasz egy
barlangnyílást, amelybõl némi fényt látsz. A jelzések alapján látod, hogy
szakértelmeiteket fogjátok összemérni.
Vendéglátód
Teferi, egy az õsi igéket mormoló, sovány, halványkék aurájú
férfi. A következõket látod nála: kés, nagy pajzs, maszk. Rövid beszélgetés
után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek össze régészet szakértelemben
való jártasságotokat. Két okos régész összedugja a fejét, hogy ki tud
többet. Te hosszasan mesélsz az õsök történelmérõl, régészeti leleteidrõl.
A másik ámultan hallgat, aztán õ kezd dicsekedni. Hosszú vita következik,
hogy kinek jelentõsebb a tudása. Itt további vitának nincs helye: Teferi
tudása messze a tiéd fölött áll.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 14.]
(20. kaland:) Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak
a végrehajtásához. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 14.]
Elég a henyélésbõl! Itt az ideje egy kis akciónak. Rövid túra után lakott
barlangok közé érsz. Útközben észreveszel egy
mitulen füvet. Fáradtságod
nem kímélve, megközelíted, és sikeresen begyûjtesz 1 darabot. Hohó! Ez
a barlang itt megfelelõ lesz. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás
lesz.
A barlang lakója
Dryr Sshaillyor, egy mérgezõ ködbe burkolózó, nyúlánk,
obszidiánfekete galetki férfi. Végignézed a felszerelését: kristályamulett,
díszes fejék. Híven a régi galetki szokásokhoz, a kölcsönös üdvözlés után
helyet foglaltok, és hozzáláttok a közösen összedobott vacsorához. Mennyivel
jobban esik az étel, ha nem veszélyek közt, egyedül kell magadba tömnöd!
Misztikus, szörnyûséges dolgokról kezdtek el beszélgetni: a Thargodanok,
az Ellenség... Még a Kimondhatatlan Nevûekrõl is ejtetek néhány bátortalan
szót. Mintha kicsit lehûlt volna a barlang levegõje... Jóllaktatok és kibeszéltétek
magatokat: búcsút intesz vendéglátódnak. (+8% jóllakottság) Ismét tanultál
valamit - megtudod, mi az a kétfejû patkány.
[ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 4.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 4.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 4.]
pv 3 5 2 1 |
portyázás viselkedés |
Portyázás során elõször is szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit.
Ha ez nem megy, megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni egyet.
Ha vendéglátódnak ehhez nincs kedve, egy-egy elleni küzdelemet ajánlasz.
Ha ez sem lehetséges, sima harcot javasolsz. [0 TVP-t használtál fel, maradt
még 4.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +3 galetki
erõt és +8 hírnevet kaptál. A kör során összesen 75 sebzést okoztál, és
12 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp
3 képességpontot
kapsz. Errõl a fordulóról 4 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt,
amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
150 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Ice Angel, egy hosszú, hollófekete hajú, gyémántbõrû, fénylõ
smaragdszemû, karcsú nõ vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint (1. szint).
Táplálkozásod: puhány. Ez a 3. fordulód.
|
[1] erõ: |
3 / 0.15 |
[2] IQ: |
6 / 1.26 |
[3] ügyesség: |
3 / 0.10 |
[4] egészség: |
3 / 0.75 |
[5] mágia: |
3 / 0.35 |
[6] gyorsaság: |
3 / 0.13 |
[9] Méret/ép: |
41 / 29 |
Min. méret: |
30 |
Barlangméret: |
41 |
|
|
Varázspont: |
15 / 15 |
Képességpont: |
9 / 24% |
Hõsi pont: |
2 (1) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
7% |
Galetki erõ: |
75 / 73 |
Hírnév : |
21 |
Jóllakottság: |
200% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
1 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
0 (0) |
Torzsz. csaták: |
20 (4) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
16 (4) |
Leölt torzszülött: |
18 (4) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
1 (0) |
|
 |
HARCI SZAKÉRTELMEK |
 |
|
[11] jéglehelet: |
5 / 2.85 |
[17] vastag bõr: |
4 / 0 |
|
|
 |
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
 |
|
[57] gyógynövények: |
1 / 0.44 |
[67] régészet: |
1 / 0.20 |
|
|
 |
VÉGTAGOK |
 |
|
jobb mancs |
[100] méret: |
1 / 0 |
[101] szakért.: |
1 / 0.91 |
|
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 40 0 25;
VI erõ:100% ép:30%;
PV 3 5 2 1;
PSZ 67 57;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #1 (7. épület), #20 (9. épület), #21 (1. épület),
#362 (0. forduló), #258 (0. forduló), #266 (1. forduló).
TÁRGYAID |
|
157 arany (#1) |
|
2 winropu moha (#22) |
|
1 csótányláb (#25) |
* |
1 kristályamulett (#130) |
|
2 mitulen fû (#20) |
* |
1 bõrpáncél (#9)
|
|
1 õskõ (#8) |
* |
1 díszes fejék (#135) |
|
1 mátekel gomba (#21) |
|
1 amulett (#1195) |
|
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
2 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
3 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
4 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
5 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
6 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
7 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
8 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
9 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
BÕRPÁNCÉL (9. TÁRGY) Egyike a legegyszerûbb páncéloknak, széles körben
használt a lárvaszint lakói által. Mint minden páncél, ez is néha igényel
egy kis átalakítást, ha túl sok végtagod van, és némi toldást, ha túl nagyra
nõsz (de ezt automatikusan elvégzed, külön költség nélkül). A bõrpáncélt
a KF 9 paranccsal öltheted magadra. Ha viseled, védettségedet 4%-al növeli
(azaz minden fizikai támadásnak 4%-al kevesebb esélye van a sikerre).
A TÁRGYAK BEKÉSZÍTÉSÉRÕL Ha egy tárgyat viselni, használni akarsz, akkor
általában a KF paranccsal be kell készítened. Ehhez legtöbbször elegendõ
a KF {tárgy} parancs. A páncélt ilyenkor felveszed, a gyûrût felhúzod az
ujjadra stb. Amikor egy tárgyat az AZ paranccsal megvizsgálsz, megtudod,
hogy milyen képességei vannak (pl. +védettség). Ezek a képességek csakis
akkor érvényesülnek, ha a tárgyat a KF paranccsal bekészítetted.
A legtöbb
tárgytípusból (páncél, sisak, öv, kesztyû, csizma, lõfegyver stb.) egyszerre
csak egy lehet rajtad. Ha már van ilyen tárgy rajtad, és egy másikat veszel
fel, akkor az elõzõt automatikusan leveszed. Pl. van rajtad egy bõrpáncél,
és fel akarsz venni egy törpe pikkelyvértet, akkor a KF 4 parancs hatására
a bõrpáncélt rögtön leveszed.
Bizonyos tárgyakból egyszerre több is lehet
beKF-elve. Ilyenek pl. a gyûrûk, karkötõk, fülbevalók, nyakláncok, ékszerek.
Fülbevalóból egyszerre kétféle, nyakláncból, ékszerbõl egyszerre háromféle
lehet rajtad. Gyûrûbõl, karkötõbõl mindig annyit viselhetsz, ahány végtagod
van. (Függetlenül attól, hogy ezek csápok, fogak, farok vagy mi - ha két
karmod van és egy farkad, akkor is három gyûrût viselhetsz, persze valójában
mindet a karmaidra húzod. És igen, a csápodra is húzhatsz gyûrût - a legtöbben
a csáp végén levõ tapadókorongokra erõsítik, a mágikus hatás ilyenkor is
tökéletesen érvényesül.) Ha már a maximális számút viseled az ilyen tárgyakból,
és egy újat akarsz felvenni, akkor a KF parancsnál megadhatod, melyiket
vedd le helyette. Pl. az élet malachit karkötõje a 4891. tárgy, a szivárvány
karkötõ a 139. Az elõbbit ki akarod cserélni az utóbbira, ehhez a KF 139
4891 parancsot kell kiadnod.
Lehetõséged van arra is, hogy fegyvert vegyél
egy végtagodba. Ilyenkor meg kell adnod, hogy a fegyvert mely végtagodba
veszed, pl. a KF 6 100 paranccsal a csonttõrt az elsõ végtagodba rakod,
a KF 6 103-mal a másodikba. Ugyanazt a típusú fegyvert (hiába van belõle
több) nem veheted két különbözõ végtagodba! Tehát hiába van pl. két harci
fejszéd, csak egyik végtagodba veheted, a másikba másik fegyvert válassz.
Fegyvert csakis csáp, karom és mancs végtagokba rakhatsz. Ha fegyverrel
harcolsz, a sebzést nem a végtag mérete, hanem a fegyver sebzése határozza
meg. A találati esély továbbra is a végtag szakértelemtõl függ, de 5%-kal
kevesebb, mintha magával a végtaggal harcolnál. Figyelem! A lõfegyvernél
és pajzsnál nem kell végtagod megadni, ezekbõl mindig egy van bekészítve,
és nem foglalják le egy végtagodat sem, azzal továbbra is harcolhatsz.
A KF paranccsal bekészített tárgyat a LE paranccsal rakhatod el. Mind
a KF, mind a LE parancsnak felsorolható több tárgy is paraméterként, pl.
a LE 600 661 paranccsal elrakod a 600-as és 661-es tárgyat is, míg a KF
600 661 paranccsal újra bekészíted õket.
ÕSKÕ (8. TÁRGY) Az õskövek a város lakói által leginkább keresett varázstárgyak,
hiszen az egyenes utat jelentik a hatalomhoz. Eredetüket homály fedi, de
annyi bizonyos, hogy szoros összefüggésben van a torzszülöttekkel. Igazvérû
galetki még nem volt képes õskövet elõállítani, és nem sikerült még foglyul
ejtett torzszülöttekbõl sem kiszedni a titkot. Ha megszerzel egy õskövet,
lenyelheted a H 8 (képességed) paranccsal, ekkor a 2. paraméterben megadott
bármely tulajdonságod ill. képességed megnõ eggyel, tekintet nélkül arra,
hogy mekkora volt. (de az addigi fejlesztés persze megmarad, tehát ha az
erõd 5/4 volt, akkor az õskõ használata után 6/4 lesz.) Az õskõ használatára
csak egyetlen megkötés van: nem növelheted azt (vagy azokat) a tulajdonságodat,
amelynek az alapértéke a legmagasabb (de a második legmagasabbat növelheted).
Az õskövet minél hamarabb fogyaszd el, ugyanis megfigyelések szerint akinek
van a birtokában õskõ, az nem talál újabbat. Az õskõ eladását a Hegy törvényei
tiltják.
További információ: Ha már tapasztaltabb galetki leszel, és
tudsz varázsolni, az õskõvel a varázslatod szintjét is növelheted. Ekkor
a (képesség) paraméterhez ezerrel többet írj, mint a varázslat sorszáma.
Pl. ha a 154-es varázslatodat akarod fejleszteni, H 8 1154-et kell írnod.
Ha már varázslataid is lesznek, akkor a legmagasabb (tehát õskõvel nem
fejleszthetõ) képességek közé a varázslataid szintje is be fog számítani.
DÍSZES FEJÉK (135. TÁRGY) Egy díszes fejék, amelyet az Akadémia mestere
ad ki annak, aki szolgálatot tesz neki. Inkább szimbólikus jellegû, mint
valódi érték, hiszen mindössze +2% védettséged ad, ha a KF 135 paranccsal
felveszed.
MÁTEKEL GOMBA (21. TÁRGY) Ez a széles tölcsérû, fekete kalapú gombafajta
nekrofoid aktivitást mutat, ami azt jelenti, hogy jól használható mágikus
italok készítésénél. Aki azonban csak úgy bekapja: nos, ugyan nem mérgezõ,
de rettenetesen rossz az íze. [Szükséges varázsital fõzés szint: 1.]
A VÉLETLENSZERÛ TÁRGYAKRÓL Megtaláltad az elsõ tárgyat, amelynek sorszáma
999-nél nagyobb, és nem kaptál róla enciklopédiát. Ez meg hogy lehet? Nos,
a játékban rengeteg elõre elkészített, megtervezett tárgy van (ezek az
1000-nél kisebb sorszámúak, és mindig részletes leírást kapsz róluk), azonban
még sokkal több (kb. 50000) olyan tárgy van, amelyet a számítógép véletlenszerûen
készít neked. Ilyen mennyiségû tárgyról lehetetlenség lenne mind-mind külön
enciklopédiát írni. Természetesen kíváncsi vagy arra, hogy ezek a tárgyak
milyen értékkel bírnak és milyen tulajdonságaik vannak. Ehhez add ki az
AZONOSÍTÁS: AZ (tárgy) parancsot, 2 TVP árán. Ekkor meg fogod tudni, hogy
a tárgy milyen speciális képességekkel bír. A talált véletlenszerû tárgyakat
is természetesen a KF paranccsal készítheted be, részletesebben ld. a szabálykönyvet.
MÁRVÁNY ATKA (17. LÉNY) A márvány atka két tenyérnyi átmérõjû, kaméleonszerû
képességekkel rendelkezõ ízeltlábú. Nevét onnan kapta, hogy tökéletesen
képes volt alkalmazkodni még egy Klánfõnök palotaudvarának márvány mintázatú
padlózatához is. Ha a márvány atka ráébred, hogy leleplezték, és nem tud
elmenekülni, harcba kezd, de apró csáprágóival nem sok esélye van a harcra
edzett galetkikkel szemben, legfeljebb különösen vastag kitinpáncéljának
védelmében reménykedhet. Ennek ellenére, nincs sok esélye, mert a rovarevõk
és a zöldvérûek külön vadásznak is rá.
KÉTFEJÛ PATKÁNY (15. LÉNY) Bámulatos, hogy az alkalmazkodás iránti vágy
milyen mutációkat képes létrehozni az élõvilágban. Ennek élõ példái a mára
már külön fajként megkülönböztetett kétfejû óriáspatkányok. Harcias természetük
miatt gyakran rendeznek velük patkányviadalokat, amelyekre fogadásokat
lehet kötni. A kétfejû patkány sosem menekül el a harcból, mert legalábbis
egyik feje mindig küzdeni akar. A kétfejû patkányt legfeljebb a micinisták
és a piromádok hajlandók elfogyasztani.
NÉHÁNY TIPP, ÖTLET A NEGYEDIK FORDULÓDHOZ Most, hogy már némi idõt önállóan
eltöltöttél a Hegy gyomrában, lassan elkezdheted szervezni a Felnõtté válás
Ceremóniáját. Ez egy fontos pillanat minden galetki életében: az õsök szelleméhez
szólva, bemutatod harcban való jártasságodat, és így bizonyítod, hogy elérted
a felnõtt kort. A ceremónia során nem akármilyen ellenféllel kell szembenézned:
két sahran rákkal. Ezek igen veszedelmes torzszülöttek, amelyek a felsõbb
szinten élnek. Egyedül semmi esélyed sincs ellenük! Keresned kell legalább
még egy (de jobb, ha még kettõ) galetkit, akikkel együtt hajtod végre a
Ceremóniát. Az elkövetkezendõ fordulók mindegyikében adj ki 2-3 Portyázás
parancsot, hogy megismerkedhess más galetkikkel. Nem kell feltétlenül harcolnod,
az is elég lehet, ha csak barátságos beszélgetésre látogatod meg õket!
A lényeg, hogy megismerd néhány társadat. Írj nekik levelet, és hívd meg
õket, hogy a Ceremóniát együtt hajthassátok végre! A Ceremónia a Többszemélyes
parancsoknál leírt módon zajlik: mindkettõtöknek ill. mindhármótoknak ki
kell adni egy FC parancsot, paraméterül pedig a többi résztvevõ galetki
sorszámát. A parancs akkor kerül végrehajtásra, amikor a csoportból az
utolsó is kiadta a parancsot! Az FC minden résztvevõnek 20 TVP-be kerül.
[Ld. még Szabálykönyv: Többszemélyes parancsok. Az FC-ben max. három galetki
vehet részt egyszerre, és kudarc esetén lehet újra próbálkozni késõbb.]