Karakterszám: |
9334 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
4 |
Játékhét: |
4 |
E forduló
ára: |
28 zs. |
Maradék zseton: |
342 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2004. jún. 18. 9h:10' |
A következõ
fordulód táplálható: 2004. jún. 24. |
|
E-mail!
TANK PUNK KALANDJAI
Szendergésedbõl valami zaj ébreszt fel. Ahogy kilépsz a barlangból, látod,
hogy galetkik csapata tornászik egy oktató vezetésével. Kedved támad csatlakozni,
beállsz a többiek közé. A gyakorlatok keményen megizzasztanak, azonban
amikor vége az egésznek, kellemesen felfrissültnek érzed magad. A többiekkel
együtt mész le a szinten átfolyó barlangi patakhoz, amely a falon belépve,
apró vízesést alkot, így ide jár mindenki tisztálkodni, aki nem kényes
bûzének fejlesztésére. [Egészséged fejlõdött 10%-nyit.]
Pihenésed alatt a következõ történt:
**
6. NAP ** Látogatód érkezik, aki
Kir Morton, egy kb. 165 cm magas, kékbõrû,
jóvágású és meglehetõsen okos férfi. Tárgyai: kristályamulett, díszes fejék.
Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Hellyel kínálod a vendéget, aki elismerõen nyilatkozik szépen berendezett
barlangodról. Büszkén mutogatod a trófeáidat, majd hozzáláttok a vacsorához,
amelyhez Kir Morton is hozzájárult. Étkezés után az erõsebb torzszülöttek
harcászati elemzésébe kezdtek: hosszan beszélgettek arról, melyiknek mi
a gyenge pontja. Nos, elõbb-utóbb minden galetkinek szüksége lehet egy
másodlagos támadási formára... Jóllaktatok és kibeszéltétek magatokat:
vendéged feláll, elbúcsúzik, és távozik. (+5% jóllakottság) A beszélgetés
alatt új ismerettel gyarapodtál, megtudod, mi az a barlangi pók.
[ld. enc.]
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Maximilian Ûbertáp, egy pillanatig
tudod csak állni átható tekintetét. Az Õsök tudását õrzi e férfi. (hírneve
20842.) A te szinteden a legnevesebb
Adren Alin, egy szikár, jóképû, lenézõ,
szûk tekintetû, magabiztos, zöld szemû férfi. (hírneve 975.)
Táborozásod alatt messzi hírek jutottak el hozzád:
*jún. 7.* Alba Regina pszionikus küzdelemben diadalt aratott Edil Ves Ybesel
Tal Ular felett.
*jún. 7.* Alba Reginát majdnem felfalta egy tüskés dohratog.
*jún. 7.* Baltazár pszionikus küzdelemben diadalt aratott Handur felett.
*jún. 7.* Baltazár pszionikus párviadalban legyõzte Handurt.
*jún. 7.*
Köpködõ Méregzsák pszionikus párviadalban legyõzte Amorpheus Amorpheát.
*jún. 7.* Köpködõ Méregzsák pszionikus párviadalban legyõzte Amorthist.
*jún. 7.* Köpködõ Méregzsák pszionikus küzdelemben diadalt aratott Helior
felett.
*jún. 8.* Avvocato Terrasini csatában legyõzte Picit.
*jún. 8.*
A 15124 szövetség fényes gyõzelmet aratott Takaidia felett!
*jún. 9.*
Dart Mahul pszionikus küzdelemben diadalt aratott Belatucadrus felett.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 152.]
kno 100 5 |
100. képességre 5 képességpont |
Elköltesz 5 képességpontot jobb karom végtagod méretének növelésére. A gyakorlásnak
köszönhetõen jobb karom végtagod megnõtt, új mérete 6.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 152.]
kno 17 3 |
17. képességre 3 képességpont |
Elköltesz 3 képességpontot a vastag bõr harci képességed növelésére. A sok
gyakorlás meghozta eredményét, a vastag bõr szakértelmed 4. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 152.]
vi 100 30 |
viselkedés, bátorság beállítása |
Csak akkor kezdesz harcba torzszülöttek ellen, ha összes erõsségük nem nagyobb
a te erõsséged (esetleges szolgáidéval együtt) 100 százalékánál. Elmenekülsz
torzszülöttektõl való csatából, ha életpontod a méreted 30%-a alatt van.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 152.]
az 1300 |
tárgy azonosítása |
Beazonosítással próbálkozol.
Tõr: értéke 5 arany, a sebzése 2D4+1. A tárgy
érdekes tulajdonságokkal rendelkezik: +5% támadás ezzel a fegyverrel, +1
gyorsaság.
[2 TVP-t használtál fel, maradt még 150.]
(5. kaland:) Ellátogatsz a gombatermesztõ barlangjához. Nocsak! Az ajtónál
két tagbaszakadt galetki áll õrt. Hmmm, valahogy be kéne jutni! Odalépsz
hozzájuk, és azt mondod:
[IQ próba 6-os küszöbre: sikeres]
- Jó hírt hoztam a gazdátoknak! A városi kereskedõ nagy mennyiségû gombát
szeretne tõle vásárolni. Engedjetek utamra! - az ajtónállók egy darabig
méregetnek, feltesznek egy-két kérdést, amelyekre ravaszul válaszolsz,
de aztán beengednek. Gombákkal teleültetett termeken mész keresztül, ahol
torzszülött rabszolgák dolgoznak. A központi barlangteremben rátalálsz
a gombatermesztõre, épp a pénzét számolgatja. Három csápmester áll körülötte!
Mindegy, azért bátran elõrelépsz, és azt mondod, hogy az adósságot behajtani
jöttél, amivel a szint boltosának tartozik. A galetki döbbenten rád bámul,
aztán biccent a csápmestereknek. Ellenfeleid 3 csápmester (#65).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** Megindulsz az 1. csápmester felé. Már ott is vagy! A 3. csápmester
feléd mozog. A 2. csápmester odajön hozzád. Az 1. csápmester feléd mozog.
Az 1. csápmestert próbálod megsebezni. Felé suhintasz jobb karmoddal.
(16 ép-t sebeztél). Az 1. csápmester halálhörgés közepette a földre zuhan.
A 3. csápmester téged támad. Lesújt rád jobb csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd szúrja. A 2. csápmester rád veti magát. Ostorként csattant jobb
csápjával. Mellé!
*** 2. KÖR *** Támadod a 2. csápmestert. Elõre szúrsz jobb karmoddal.
(14
ép-t sebeztél). A 2. csápmester halálos sebet kapva a földre zuhan. A 3.
csápmester téged támad. Körbe-körbe forgatva üt jobb csápjával.
(1 ép-t
sebzõdtél). Tüskéid sebzik.
*** 3. KÖR *** Megtámadod a 3. csápmestert. Gyorsan felé lendítesz jobb
karmoddal.
(13 ép-t sebeztél). A 3. csápmester kileheli lelkét.
[A csatában összesen 49 sebzést okoztál, és 2 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát
(+28%). Elteszed a zsákmányt, ami 2 õskõ és 19 arany.
[ld. enc.]
No, ezt elintézted! No de nicsak, a gombatermesztõ menekülni próbál. Utánaveted
magad!
[Gyorsaság próba 8-as küszöbre: sikeres]
Megragadod a lábát, mire hasra vágódik. A szolgák rémülten bámulnak, az
egyik elszalad, nyilván erõsítésért. Ennek a fele sem tréfa! A gombás szájára
térdelsz, hogy ne üvölthessen, aztán azt mondod neki: - Csúnya dolog tartozni
valakinek. Leakasztod az oldaláról a pénzeszacskót, aztán iszkiri, menekülsz
kifelé. A város kanyargós utcáin hosszan üldöznek a gombatermesztõ szolgái,
de végül sikerül leráznod õket. Megvizsgálod a zacskó tartalmát. 380 arany!
A kereskedõ elégedett lesz. Megfordul a fejedben, hogy megtartsd az egészet,
de aztán rájössz, hogy valószínûleg neked is adósságbehajtók erednének
a nyomodba. Visszatérsz a boltba. A boltos csóválja a fejét, hogy csak
ennyit hoztál, de te azt mondod, hogy ennyinek is örüljön. Végül a kereskedõ
leszámol a markodba 40 aranyat. Morogva távozol.
(+1 hõsiesség pont.)
(+1 képességpont.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 130.]
(252. kaland:) Felkeresed a furcsa halmot. Még mindig ugyanott van, háborítatlanul!
Tehát más nem fedezte fel. Szíved a torkodban dobog, ahogy megközelíted.
Többszörösen biztosítva magadat, mászol fölfelé.
[Mászás próba 5-ös küszöbre:
sikeres] Felérkeztél a halom tetejére.
Körülnézel, és megérzed az idegen jelenlétet. Így hát nem ér készületlenül
a támadás a következõ percben. Ellenfeled egy albinó pók (#32).
*** 1. KÖR *** Az albinó pók odajön hozzád. Megindulsz az albinó pók felé.
Már ott is vagy! Az albinó pók téged támad. Csáprágójával agresszívan harap.
El sem talált, haha. Az albinó pókot próbálod megsebezni. Felé döfsz jobb
karmoddal.
(14 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** Az albinó pók rád támad. Marni próbál.
(2 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd szúrja. Méreg kerül a véredbe. Az albinó pókot próbálod megsebezni.
Felé suhintasz jobb karmoddal.
(11 ép-t sebeztél). Az albinó pók halálhörgés
közepette a földre zuhan. Méreg!
Sebzõdsz 3 ép-t.
[A csatában összesen 28 sebzést okoztál, és 5 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+44%).
Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Hmm, talán enni kéne. Hozzálátsz az ételhez. (+26% jóllakottság.)
Nocsak, itt van valami: 10 arany és egy pikkelyvért.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 50% lélekenergia.
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 110.]
m 1 3 11 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 1,3) Ellátogatsz az Õsök Csarnokába.
(M 1,2) Rövid vizsgálódás után észak felé indulsz. Egy kristálytiszta, csillogó
vizû barlangtavat látsz. Ez egyike kell, hogy legyen a Csarnok híres mágikus
forrásainak. Kár, hogy csak egyszer ihatsz belõle. Lehasalva, iszol a vízbõl.
Kellemesen hideg. Mágikus bizsergést érzel... (+1 képességpont.)
(M 1,1) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 100.]
m 1 2 2232 1122 32 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 1,1) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 2,2) Keletre mész tovább. Majdnem megbotlasz egy nehéz faládában. Nocsak,
mi lehet benne? A fenébe, zárva van! Megpróbálod kinyitni a zárnyitó készleteddel.
[Zárnyitás próba 3-as küszöbre: sikertelen] Sebaj! Felkapsz egy nagy
követ, és azzal próbálod szétverni a ládát. Ez volt a megoldás! Megnézed,
mi a zsákmány: 3 arany.
(M 3,2) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 3,2) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 2,3) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 3,2) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 2,1) Az északra menõ folyosót követed. A barlang, ahová érsz, nem éppen
elhagyatott, és a bentlakók lelkesen védelmezik otthonukat. Ellenfeled
egy sziklozug (#9).
*** 1. KÖR *** Megközelíted a sziklozugot. A sziklozug máris elõtted terem!
A sziklozugot próbálod megsebezni. Lecsapsz jobb karmoddal.
(1 ép-t sebeztél).
A sziklozug rád támad. Feléd üt jobb mancsával.
(5 ép-t sebzõdtél). Tüskéid
sebzik.
*** 2. KÖR *** A sziklozug rád támad. Lesújt rád jobb mancsával.
(4 ép-t
sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Támadod a sziklozugot. Felé ütsz jobb karmoddal.
Mellétrafáltál.
*** 3. KÖR *** A sziklozugot próbálod megsebezni. Lecsapsz jobb karmoddal.
(1 ép-t sebeztél). A sziklozug rád támad. Megpróbál benyomni neked jobb
mancsával.
(7 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik.
*** 4. KÖR *** Megtámadod a sziklozugot. Felé suhintasz jobb karmoddal.
El sem találtad. A sziklozug téged támad. Lekever egyet jobb mancsával.
(3 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják.
[A csatában összesen 14 sebzést okoztál, és 19 sebzést kaptál.] A küzdelem
eredménye döntetlen. Újra a 2,2-es mezõn vagy.
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Magas egészségednek hála, nem kell
sokáig várnod, hogy pihenés közben meginduljon a gyógyulás. (+18 életpont.)
(M 2,1) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 3,2) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 3,2) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 2,3) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 3,2) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
[26 TVP-t használtál fel, maradt még 74.]
Elhagyod az Õsök Csarnokát. A legjobb, amit tehetsz, egy élvezetes vadászat.
A változatosság kedvéért most egy nyugati területet próbálsz, közel a hegy
nagy barlangtavához. Dohos, párás folyosón ereszkedsz alá. Egy meredek
lejtõ szélén állsz. Óvatosan, minden lépésre ügyelve leereszkedsz. Figyelsz
a meredély oldalán levõ üregekre, hisz bármelyikbõl elõugorhat egy lény.
Ahogy kiszélesedik a folyosó, amelyet követsz, döbbenetes látvány tárul
eléd. Egy óriási szakadék, amelynek a fala teljesen vörös! A szakadék oldalába
itt is, ott is járatok csatlakoznak bele, de itt nem jutsz tovább, vissza
kell fordulnod. Már indulnál, de azért kíváncsiságból körbenézel. Hoppá!
Pont alattad, egy másik barlangnyílás van a falban, és ami nagyon furcsa,
a pereme narancsszínû. Mindenképpen le kéne oda majd mászni, és megnézni,
mi a fene lehet az!
(256. kaland, összköltsége 10 TVP.) Lassan haladsz
tovább. Neszezést hallasz a hátad mögött, és megpördülsz. Ellenfeled egy
kétfejû patkány (#15).
*** 1. KÖR *** Megindulsz a kétfejû patkány felé. Már ott is vagy! A kétfejû
patkány feléd mozog. Megtámadod a kétfejû patkányt. Gyorsan felé lendítesz
jobb karmoddal.
(16 ép-t sebeztél). A kétfejû patkány rád veti magát.
Acsarogva harapni próbál fogával. Nem talált. Harapni próbál fogával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik.
*** 2. KÖR *** Megtámadod a kétfejû patkányt. Kimeresztve, elõre suhintasz
jobb karmoddal.
(14 ép-t sebeztél). A kétfejû patkány hörögve elterül.
[A csatában összesen 33 sebzést okoztál, és 1 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+26%).
Ideje enni! Szádba tömöd az ízletes falatokat. (+16% jóllakottság.)
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 64.]
Úgy döntesz, hogy vadászol egyet. Rövid keresés után találsz egy szûk járatot,
ami az alsó csatornákba vezet. Leérve, óvatosan megkezded a felderítést.
Ha nem vagy elég óvatos, könnyen vad lesz a vadászból. Egy árny suhan el
melletted. Aha, egy torzszülött! Üldözõbe veszed. Lehet, hogy nem is egyedül
van? Befordulva egy sarkon, szembesültök. Ellenfeled egy kétfejû patkány
(#15).
*** 1. KÖR *** A kétfejû patkány máris elõtted terem! A kétfejû patkány
felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A kétfejû patkány rád támad. Megpróbál
megmarni fogával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Harapni
próbál fogával.
(2 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Megtámadod a kétfejû
patkányt. Lesújtasz jobb karmoddal.
(18 ép-t sebeztél). A kétfejû patkány
holtan terül el.
[A csatában összesen 24 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a
lélekenergiát (+26%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy
kapj egy képességpontot. Szívesen bekapnál valamit. Tömni kezded magadba
a finomságokat. (+16% jóllakottság.)
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 51.]
Tökéletes kondícióban érzed magad egy kis lazító portyához. Olyan lakott
barlang után kutatsz, amelynek lakója hajlandó elfogadni a kihívást. Odamész
az egyik "galetkitanyához". A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás
lesz.
A barlang lakója
Pooh, egy piros pólós, sárga szõrû, amúgy kissé micimackóra
hajazó nõ. Pooh mosolyogva tessékel beljebb, és leültök a bõrbõl készült
ülõpárnákra. Milyen kellemes meleg van itt! Elõveszed az ételt, amit hoztál,
míg Pooh finomságai már a földre terített takarón gõzölögnek. Jó étvággyal
falatoztok. Az evés befejeztével izgalmas beszélgetésbe bonyolódtok, a
téma: vajon hogyan nézhet ki az Ellenség? Mit csinál most odakint? A szó
aztán a közelmúlt kalandjaira terelõdik, mindketten eldicsekedtek gyõzelmeitekkel.
Jóllaktatok és kibeszéltétek magatokat: búcsút intesz vendéglátódnak. (+10%
jóllakottság) Megjegyzel valamit a Pooh által meséltekbõl, megtudod, mi
az az óriáscsótány.
[ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 51.]
Úgy döntesz, hogy keresve sem találhatnál jobb idõpontot egy kis portyára.
A szomszédos sziklaperem fölé vájt barlangokat látogatod meg. Fõ a változatosság!
Nocsak, mit találtál! 1
liánvirág ! Óvatosan begyûjtöd.
[ld. enc.] Találomra
kiválasztasz egy barlangot, amelybe be tudsz jutni. A jelzés alapján, a
lakóval baráti társalgás lesz.
Ahogy beljebb lépsz, biccent feléd
Morf, egy félbevágott férfi. Végignézed
a felszerelését: csonttõr. Morf mosolyogva tessékel beljebb, és leültök
a bõrbõl készült ülõpárnákra. Milyen kellemes meleg van itt! Elõveszed
az ételt, amit hoztál, míg Morf finomságai már a földre terített takarón
gõzölögnek. Jó étvággyal falatoztok. Miután alaposan belaktatok, beszélgetni
kezdtek a mindkettõtöket érdeklõ témákról: a varázslatokról, a klánokról...
Aztán persze az ellenkezõ nemû galetkikre terelõdik a szó. Vidáman pletykálkodtok
egy kicsit. Jóllaktatok és kibeszéltétek magatokat: búcsút intesz vendéglátódnak.
(+6% jóllakottság) Elmédben elraktározol egy keveset a hallottakból, megtudod,
mi az a páncélos tetû.
[ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 41.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +2 galetki
erõt és +9 hírnevet kaptál. A kör során összesen 148 sebzést okoztál, és
30 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp
3 képességpontot
kapsz. Errõl a fordulóról 41 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt,
amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
189 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Tank Punk, egy dagadt, szakadt kinézetû, vörös tarajú punk
férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint (1. szint). Táplálkozásod:
micinista. Ez a 4. fordulód.
|
[1] erõ: |
4 / 1 |
[2] IQ: |
3 / 0.35 |
[3] ügyesség: |
3 / 0 |
[4] egészség: |
3 / 1.93 |
[5] mágia: |
1 / 0.15 |
[6] gyorsaság: |
3 / 0.08 |
[9] Méret/ép: |
43 / 31 |
Min. méret: |
30 |
Barlangméret: |
43 |
|
|
Varázspont: |
5 / 5 |
Képességpont: |
7 / 19% |
Hõsi pont: |
6 (2) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
3% |
Galetki erõ: |
80 / 63 |
Hírnév : |
27 |
Jóllakottság: |
200% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
0 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
0 (0) |
Torzsz. csaták: |
26 (5) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
21 (4) |
Leölt torzszülött: |
25 (6) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
0 (0) |
|
 |
HARCI SZAKÉRTELMEK |
 |
|
[16] tüskés bõr: |
3 / 0 |
[17] vastag bõr: |
4 / 0 |
|
|
 |
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
 |
|
[48] mászás: |
2 / 1.07 |
[57] gyógynövények: |
2 / 0.60 |
|
|
 |
VÉGTAGOK |
 |
|
jobb karom |
[100] méret: |
6 / 0 |
[101] szakért.: |
3 / 1.64 |
|
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 70;
VI erõ:100% ép:30%;
PV 3 8 5;
PSZ 57
48;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #3 (7. épület), #6 (4. épület), #12 (2. forduló),
#19 (9. épület), #300 (3. forduló), #256 (4. forduló), #375 (2. forduló).
TÁRGYAID |
|
116 arany (#1) |
|
3 kés (#5) |
|
1 liánvirág (#24) |
|
1 mátekel gomba (#21) |
|
3 mitulen fû (#20) |
|
2 õskõ (#8) |
|
1 pikkelyvért (#1015) |
|
1 sötét mák (#23) |
|
1 tõr (#1300) |
|
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
2 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
3 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
4 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
5 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
6 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
7 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
8 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
9 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
BARLANGI PÓK (6. LÉNY) Pókok mindig és mindenhol voltak és lesznek. A
kérdés az, hogy milyen nagyra nõnek. A barlangi pókok, öklömnyi méretüknél
fogva igencsak riasztóak egy galetki gyermek számára, de valójában eltörpülnek
a felsõbb szintek egész barlangjáratokat behálózó óriáspókjai mellett.
Ennek ellenére nem lebecsülendõk, hiszen nagyon gyorsak, és csípésük persze
igencsak mérgezõ. Emellett nagyon jól bírják a hideget, megdermedve éveket
bírnak ki jeges barlangokban. A barlangi pók elfogyasztásához kizárólag
a rovarevõknek szokott gusztusa lenni.
CSÁPMESTER (65. LÉNY) A csápmesterek félintelligens torzszülöttek, gyakran
szolgálnak módosabb galetkiket, és így megmenekülnek tõle, hogy vadásszanak
rájuk. Persze ilyenkor sincsenek biztonságban, hiszen gazdájuk a legapróbb
vétségért is leölheti és felfalhatja õket. A puha, fekete testû csápmesterek
dinnyeszerû fejébõl két bamba, zöld szem látszik, szájuk nincs, csak egy
csápjuk, amelyen keresztül az ételt szívják fel. A csápmester zöldvérûek
és puhányok számára fogyasztható.
ÕSKÕ (8. TÁRGY) Az õskövek a város lakói által leginkább keresett varázstárgyak,
hiszen az egyenes utat jelentik a hatalomhoz. Eredetüket homály fedi, de
annyi bizonyos, hogy szoros összefüggésben van a torzszülöttekkel. Igazvérû
galetki még nem volt képes õskövet elõállítani, és nem sikerült még foglyul
ejtett torzszülöttekbõl sem kiszedni a titkot. Ha megszerzel egy õskövet,
lenyelheted a H 8 (képességed) paranccsal, ekkor a 2. paraméterben megadott
bármely tulajdonságod ill. képességed megnõ eggyel, tekintet nélkül arra,
hogy mekkora volt. (de az addigi fejlesztés persze megmarad, tehát ha az
erõd 5/4 volt, akkor az õskõ használata után 6/4 lesz.) Az õskõ használatára
csak egyetlen megkötés van: nem növelheted azt (vagy azokat) a tulajdonságodat,
amelynek az alapértéke a legmagasabb (de a második legmagasabbat növelheted).
Az õskövet minél hamarabb fogyaszd el, ugyanis megfigyelések szerint akinek
van a birtokában õskõ, az nem talál újabbat. Az õskõ eladását a Hegy törvényei
tiltják.
További információ: Ha már tapasztaltabb galetki leszel, és
tudsz varázsolni, az õskõvel a varázslatod szintjét is növelheted. Ekkor
a (képesség) paraméterhez ezerrel többet írj, mint a varázslat sorszáma.
Pl. ha a 154-es varázslatodat akarod fejleszteni, H 8 1154-et kell írnod.
Ha már varázslataid is lesznek, akkor a legmagasabb (tehát õskõvel nem
fejleszthetõ) képességek közé a varázslataid szintje is be fog számítani.
ÓRIÁSCSÓTÁNY (7. LÉNY) Az óriáscsótány valóban óriási, annyira nagy,
hogy az eltaposásnál hatékonyabb módszereket kell keresni az elpusztítására.
Ez persze egyben azt jelenti, hogy kiváló gyakorlási lehetõség az óriáscsótánnyal
való küzdelem egy fiatal, kezdõ galetki számára. És még ha ez nem lenne
elég, sok galetki szívesen fel is falja a tejivók közül a potroha alatt
csörgedezõ finom nedûért. Kedvelt eledele persze a rovarevõknek is. Az
óriáscsótányok párzáskor savas anyagot köpnek egymásra, (kedves szokás),
ezért aztán kitinpáncéljuk kiválóan védi õket mindenféle maró anyag ellen.
LIÁNVIRÁG (24. TÁRGY) Az eldugott földalatti tavak közelében a fény nélkül
is megélni képes somel lián sok helyen belepi a barlangfalat. Persze az
nem igaz, hogy egyáltalán nincs szüksége fényre, a patakok, tavak közelében
gyakran vannak repedések, az ezeken beáramló kevéske fénnyel táplálkoznak,
és nagy ritkán kibontják sárga, puha tapintású virágukat, amely fontos
komponense bizonyos varázsitaloknak. [Szükséges varázsital fõzés szint:
2.]
PÁNCÉLOS TETÛ (124. LÉNY) Ezek az öt arasznyi, páncélozott dögök nem
szeretik, ha pihenés közben megbolygatják õket. Mérgezõ csípésük ugyan
nem halálos, de elég kellemetlen ahhoz, hogy a galetkik, miután találkoznak
egy-két példánnyal, békén hagyják õket. A páncélos tetû egyébként komolytalan
ellenfél: ha komoly vadászzsákmányra vágyol, és lélekenergiát, tapasztalatot
szeretnél szerezni, akkor nem a páncélos tetveket fogod kajtatni. A páncélos
tetû a rovar- és kõevõk számára elfogadható táplálék.
NÉHÁNY TIPP, ÖTLET AZ ÖTÖDIK FORDULÓDHOZ Hmmm... Lehetséges, hogy találtál
már néhány tárgyat, amit feleslegesnek tartasz, meg akarsz tõle szabadulni?
Természetesen ott van a D és a DD parancs, amelyekkel egyszerûen eldobálhatod
a szemeteket, de talán még jobban ellátogatni a boltba, és ott eladni!
A boltba a BE 1 paranccsal mehetsz el, és addig ott is maradsz, amíg VE
(vesz), EA (elad) vagy ERT (értékeltet) parancsokat adsz ki. Az, hogy milyen
áron tudsz eladni valamit, ill. megvenni, nagyban függ a kereskedelem szakértelmedtõl:
ha a szakértelem csak 1-es szinten van meg, még az is sokkal jobb, mintha
egyáltalán meg sincs! Ha úgy érzed, hogy sok aranyat vesztesz a tárgyaid
eladásakor, érdemes a kereskedelmet elsajátítanod: a BE 4 54 paranccsal
5 képességpont és 20 TVP árán az akadémián. Ez különösen akkor jó, ha kedveled
a baráti beszélgetéseket (PV 5), ugyanis ezek során ha birtoklod a kereskedelem
szakértelmet, az jelentõsen fejlõdik - barátaiddal megbeszéled, hogyan
lehet a legjobban alkudozni a boltban.
Mielõtt persze eladod a tárgyaidat,
nem árt õket az AZ paranccsal azonosítani, megvizsgálni: lehet, hogy jók
valamire! Pl. a páncélok, sisakok, pajzsok csökkentik az esélyt, hogy az
ellenfeleid eltaláljanak harcban. A páncélokat és hasonlókat a KF (tárgy
sorszáma) paranccsal öltheted magadra. Ha fegyvert találsz, azt érdemes
eladnod: a galetkik végtagjaikkal sokkal hatékonyabban harcolnak, mint
nyomorúságos fegyverekkel. Persze késõbb lehet, hogy találni fogsz valamilyen
nagyhatalmú varázsfegyvert, amit érdemes forgatni. A fegyvereket a KF (tárgy
sorszáma) 100 paranccsal veheted kézbe.