Karakterszám: |
9316 |
Számlaszám: |
3684 |
Fordulószám: |
1 |
Játékhét: |
521 |
E forduló
ára: |
15 zs. |
Maradék zseton: |
474 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2023. jan. 26. 14h:04' |
A következõ
fordulód táplálható: 2023. jan. 27. |
|
E-mail!
KHARA ZHUN KALANDJAI
A szomszédból kopácsolást, kalapálást hallasz. Két galetki egy barlangot
bõvít! Miért is ne segítenél nekik? Felkapod a szerszámaidat, és beállsz
te is a másik két lárva mellé. Vidáman beszélgettek, és észre sem veszítek,
már kész is a bõvítés! A másik két galetki megköszöni a segítségedet, és
aztán azt mondják, szívesen segítenek neked is a barlangodat tágítani.
Miért is ne? Átjönnek a barlangodhoz, és pillanatok alatt kitágítjátok
azt is egy kicsit. Mindjárt kevésbé tûnik szûkösnek az egész! [3 TVP-t
használtál fel, barlangod mérete megnõtt eggyel.]
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Morq Fan Gor, egy magas, vékony
testû, szikrázó szemû, kiváncsi természetû, tréfálkozó férfi. (hírneve
32700.) A te szinteden a legnevesebb
Adren Alin, egy szikár, jóképû, lenézõ,
szûk tekintetû, magabiztos, zöld szemû férfi. (hírneve 978.)
A következõ híreket kaptad a szintedrõl:
*jún. 21.* Gyilkos Bob és Végzet megküzdöttek egymással, és Gyilkos Bob
gyõzött.
Most pedig lássuk, mi hír a nagyvilágban:
*jan. 24.* Jégvihart majdnem felfalta egy szilmill zombi.
Zavartalanul és eseménytelenül pihentél barlangodban.
[3 TVP-t használtál fel, maradt még 253.]
ho 10 |
hõsiesség pont használata |
Szükség esetén egy próbánál max. 10 hõsiesség pontot költesz el.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 253.]
A barlangod már túl kicsi számodra: nekilátsz, hogy kibõvítsd! Hosszasan
dolgozol, ásol, hordod ki a köveket a bejárat elé. Végül megszemléled az
eredményt. No, így már mindjárt kényelmesebb lesz! Barlangod új mérete:
44.
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 233.]
gy 75 |
felt. gyógyítás 75%-ra |
Gyógyítani fogsz, ha életpontod a méreted 75 százaléka alá zuhan.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 233.]
vi 150 20 |
viselkedés, bátorság beállítása |
Csak akkor kezdesz harcba torzszülöttek ellen, ha összes erõsségük nem nagyobb
a te erõsséged (esetleges szolgáidéval együtt) 150 százalékánál. Elmenekülsz
torzszülöttektõl való csatából, ha életpontod a méreted 20%-a alatt van.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 233.]
pv 3 1 |
portyázás viselkedés |
Portyázás során elõször is szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit.
Ha ez nem megy, sima harcot javasolsz.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 233.]
psz 47 48 |
portyázás szakértelmek |
Ha portyázás során szakértelem próbára kerül sor, a következõ szakértelmekben
vagy hajlandó versenyezni: zárnyitás, mászás.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 233.]
kno 10 3 16 1 100 3 |
10. képességre 3 képességpont |
Elköltesz 3 képességpontot a tûzlehelet harci képességed növelésére. A sok
gyakorlás meghozta eredményét, a tûzlehelet szakértelmed 3. szintre nõtt.
Elköltesz 1 képességpontot a tüskés bõr harci képességed növelésére. A
sok gyakorlás meghozta eredményét, a tüskés bõr szakértelmed 2. szintre
nõtt. Elköltesz 3 képességpontot jobb karom végtagod méretének növelésére.
A gyakorlásnak köszönhetõen jobb karom végtagod megnõtt, új mérete 3.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 233.]
kno 101 3 47 3 48 3 |
101. képességre 3 képességpont |
Elköltesz 3 képességpontot jobb karom végtagoddal való harci jártasságod
növelésére. A gyakorlásnak köszönhetõen jobb karom végtagoddal való harci
jártasságod megnõtt 3. szintre. Elköltesz 3 képességpontot a zárnyitás
szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a zárnyitás
szakértelmed 3. szintre nõtt. Elköltesz 3 képességpontot a mászás szakértelmed
növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a mászás szakértelmed
3. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 233.]
kno 9 2 |
9. képességre 2 képességpont |
Elköltesz 2 képességpontot a méreted növelésére (+1 méret).
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 233.]
bb 1 4 5 9 1 |
több épület meglátogatása |
[be 1:] Felkeresed a szint vegyesboltját. Elõször is megnézed, mi kapható,
és megtippeled, mit mennyire tudnál lealkudni: kemény bõrpáncél (#3) 46
ap, kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, kerek
kõ (#11) 2 ap, üvegcse (#14) 4 ap, mandolin (#19) 92 ap, mitulen fû (#20)
46 ap, mátekel gomba (#21) 46 ap, winropu moha (#22) 46 ap, sötét mák (#23)
46 ap, liánvirág (#24) 46 ap, csótányláb (#25) 46 ap, kötél (#128) 23 ap,
rozsdás kard (#131) 13 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, nordkristály (#146)
13 ap, lemúr hártya (#161) 6 ap, nohnetár gumó (#212) 23 ap, lelakatolt
ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001)
198 ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 295 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, láncing
(#1030) 92 ap, mellvért (#1045) 80 ap, pajzs (#1060) 23 ap, sisak (#1075)
23 ap, köpeny (#1135) 6 ap, köntös (#1150) 11 ap, zöld köntös (#1151) 33
ap, kard (#1315) 23 ap, hosszúkard (#1317) 110 ap, lándzsa (#1330) 23 ap,
az enyészet barbár lándzsája (#23381) 201 ap, az angyalok amulettje (#28195)
69 ap.
[be 4:] Hazamész a boltból. Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját.
Az információs részlegnél érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások
felõl. Új szakértelmet a BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el,
5 kno és 20 TVP árán. Új végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthetsz
10 kno és 20 TVP árán. A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1.
szinten 1, a 2-3. szinten 2, a 4-6. szinten 3, a 7-9. szinten 4, a 10-12.
szinten 5, a 13-16. szinten 6 végtagod lehet. Végtag szakértelmet a BE
4 {képesség} {végtag} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán.
Részletesebben ld. szabálykönyv, Épületek, Akadémia. Már elsajátíthatod
az akadémián a párbajozás (34-es) szakértelmet, ami igen hasznos, ha más
galetkikkel csatázol. Elõsétál egy hosszú köpenyt viselõ, õsz hajú galetki.
Az akadémia egyik mestere! Lélegzetedet visszafojtva bámulod, majd magadhoz
térve, illendõen köszöntöd. A mester biccent feléd.
- Ifjú galetki, örömmel
vennénk, ha elvállalnál egy igen egyszerû feladatot. Tanulmányozás céljára
szükségünk lenne egy immaculus pulpusra, egy ritka polipfej variánsra,
amely a szint délkeleti részén él. Azon a területen sok a mérges kipárolgású,
rothadó gombatelep és bûzös levegõt kilövellõ gejzír. Elvállalod a veszedelmes
feladatot? - azonnal bólintasz.
(7. kaland, összesen 15 TVP-t igényel.)
[be 5:] Felkeresed a szint arénáját. Az õsi sziklacsarnokban kevesen lézengenek.
Odasétálsz az arénamesterhez. Üdvözlöd, és elmondod neki, hogy a soron
következõ torzszülöttel szeretnél megküzdeni. Megnézi a jegyzeteiben, hol
is tartottál, és biccent. Kifizeted a beugrót, 5 aranyat, és az arénamester
elõkészíti a terepet. Ezalatt megtudtad, hogy a jelenlegi bajnok Avvocato
Terrasini, az általa legyõzött akadály 2 nekropoid (#70). És már kezdõdik
is a csata! Ellenfeled egy polipfej (#14).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A polipfej máris elõtted terem! A polipfej felé mozogsz,
hogy megtámadhasd. A polipfej rád veti magát. Ostorként csattant bal csápjával.
(3 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Odacsap neked bal csápjával. Mellétrafált
a balfácán. Lecsap rád jobb csápjával.
(3 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe
fúródik. Villámgyorsan elõrevág jobb csápjával.
(3 ép-t sebzõdtél). Tüskéd
szúrja. A polipfejet próbálod megsebezni. Nagy levegõt veszel, és a következõ
pillanatban elborítod tûzleheleteddel.
(5 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** A polipfej rád veti magát. Meglóbálva zúz bal csápjával.
(2 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Meglóbálva zúz bal csápjával.
Elkerülted. Odacsap neked jobb csápjával.
(3 ép-t sebzõdtél). Tüskéid
megszúrják. Villámgyorsan elõrevág jobb csápjával. Kacagsz a nevetséges
próbálkozáson. A polipfej halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 15 sebzést okoztál, és 14 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+25%).
Amíg harcoltál, bámészkodó galetkik gyûltek össze. Most megtapsolnak! Mosolyogsz,
miközben átveszed az arénamestertõl jutalmadat, 10 aranyat.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Lepihensz, sebeidet nyalogatod, amelyek
hamarosan gyógyulni kezdenek. (+10 életpont.)
[be 9:] A szint temploma egy cseppkövekkel teli, gyertyákkal kivilágított
barlangban foglal helyet. Nagyon hangulatos! Áhítattal lépsz be. Papok
fogadnak. A templomban egy feliratot pillantasz meg: "Galetkik segítségét
keressük a templom kibõvítéséhez. Magas fizetség, teljes ellátás!" Nocsak,
ez nem is hangzik rosszul! Megkérdezel egy papot, mit is jelent a magas
fizetség. Megtudod, hogy teljesítmény alapú a bérezés, egy arany egy mázsa
szikla kitermelése után. Hát, ez nem annyira magas, de azért az ellátás
miatt talán megéri...
(20. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)
[be 1:] Lebattyogsz a boltba. A kereskedõ megragadja a válladat, és azt
mondja:
- Várj csak! Volna egy megbízásom számodra, ha esetleg szeretnél
néhány aranyat keresni! - bólintasz. A kereskedõ a kezeit dörzsöli: - Van
egy üzletfelem, aki már hónapok óta tartozik nekem háromszáz arannyal.
A kamatokkal együtt ez négyszáz arany! Kellene nekem egy izmos galetki,
aki nem ijed meg a saját árnyékától, és behajtja az adósságot! A részed
öt százalék lenne. - Hosszasan gondolkodsz, majd azt mondod: - Rendben,
de húsz százalékért! - Látva a kereskedõ elszörnyedt arckifejezését, végül
50 aranyban állapodtok meg. A kereskedõ elmagyarázza, hogy melyik barlangban
lakik a kövér gombatermesztõ, aki nem fizetett neki.
(5. kaland, összesen
20 TVP-t igényel.)
[38 TVP-t használtál fel, maradt még 195.]
k 2 487 |
kaland elvállalása |
Hazamész a boltból.
(2. kaland:) Leereszkedsz a torzszülött szintre, hogy
megkeresd a szerencsétlenül járt Dorbegor földi maradványait. Hosszasan
töprengesz, vajon hol is lenne érdemes a keresést kezdeni.
[IQ próba
6-os küszöbre: sikeres]
Ez az! Eddigi tapasztalatod alapján a szóba jöhetõ helyek számát leszûkíted
háromra, és végiglátogatod õket. A harmadik helyszínen ráismersz az elöljáró
leírása alapján arra a barlangra, ahová Dorbegor kiruccant. A barlang közepén
meg is találod a sötét és mély üreget, amelybe a szerencsétlenül járt lárva
zuhant. Ha ide le akarsz ereszkedni, mindenképpen kötélre van szükséged!
Sajnos nem rendelkezel a szükséges tárggyal - kénytelen vagy visszafordulni.
(487. kaland:) Felkeresed a különös felfedezés helyszínét. Szerencsére eléggé
eldugott volt, láthatóan nem zavarta meg senki. Többszörösen biztosítva
magadat, mászol fölfelé.
[Mászás próba 6-os küszöbre: 2 hõsiesség pont
árán sikeres] Felkapaszkodsz a sziklaperemre.
Hát, itt bizony nincs semmi, egy fia kincset sem találsz.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 20% lélekenergia.
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 175.]
Portyázásra szottyan kedved. Meglátogatod galetkitársaidat. Nincs más dolgod,
mint végigsétálni a település egyik széles ösvényén, és megfelelõ barlangok
után nézelõdni. Nocsak, úgy tûnik, megvan, amit kerestél. A jelzések alapján
látod, hogy szakértelmeiteket fogjátok összemérni.
Odabent fogad
Nart Wein, egy sötét elf férfi. Felszerelése: bõrpáncél, sisak.
Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek
össze mászás szakértelemben való jártasságotokat. Ez a legkönnyebben próbára
tehetõ képesség! Kerestek a közelben egy meredek sziklafalat, és buzgón
mászni kezdtek. Nem jelent nehézséget a feljutás, de persze megfelelõen
gyorsnak is kell lenned... Te érsz fel a csúcsra elsõként, Nart Wein csak
jócskán lemaradva érkezik meg.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 175.]
Úgy érzed, jó móka lenne most vadászni egyet. Rövid séta után elérkezel
egy ösvényhez, amely a torzszülöttek sötét világába vezet. Tétovázás nélkül
haladsz tovább. Egy barlangtó mellé érkezel. A tó túloldalán több járat
is indul. Valamelyik nyilván elvezet a vadak fészkéhez. Már majdnem feladod,
amikor nyomra bukkansz. Hamarosan a nyom nagyon forró lesz. Kellemes csetepaténak
nézel elébe! Ellenfeled egy johhtukul (#4).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** Megindulsz a johhtukul felé. Már ott is vagy! A johhtukul
odajön hozzád. Támadod a johhtukult. Felé suhintasz jobb karmoddal.
(8
ép-t sebeztél). A johhtukul rád veti magát. Pofáját nagyra tátva harap
fogával.
(10 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Szagától fuldoklasz.
(-1 ép.)
*** 2. KÖR *** Megtámadod a johhtukult. Felé döfsz jobb karmoddal.
(9 ép-t
sebeztél). A johhtukul hörögve elterül.
[A csatában összesen 19 sebzést okoztál, és 11 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+42%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) A lehetõségekhez képest ellátod sebeidet.
(+7 életpont.)
[18 TVP-t használtál fel, maradt még 157.]
m 2 9 11412 22 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 2,9) Õseid misztikus, szent helyére látogatsz.
(M 2,8) Északra sétálsz a Csarnok barlangfalai közt. Moha borítja a falakat,
a sziklák mellett furcsa cserjék nõnek. Érdekes! Nocsak, mit találtál!
1
liánvirág ! Óvatosan begyûjtöd.
[ld. enc.]
(M 2,7) Északi irányba folyatod utadat. Egy lapos sziklán hatalmas trón
emelkedik, vasszerkezetébe csillogó féldrágakövekkel. Félve lépsz közelebb.
Helyet foglalsz a trónon. Apró szikrák táncolnak végig rajtad, ahogy a
mágia életre kel. (kaptál 20 TVP-t.)
(M 1,7) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 2,6) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 3,7) A négy égtáj közül keletet választod. Hatodik érzéked jelzi a veszélyt,
és a következõ pillanatban meglátod az oszlopok közt mozgó árnyakat. Ellenfeled
egy sziklozug (#9).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A sziklozug odajön hozzád. Megközelíted a sziklozugot. A
sziklozug rád támad. Megpróbál benyomni neked jobb mancsával.
(7 ép-t
sebzõdtél). Tüskéd szúrja. A sziklozugot próbálod megsebezni. Tüzet lehelsz
ellenfeledre.
(4 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** Megtámadod a sziklozugot. Nagy levegõt veszel, és a következõ
pillanatban elborítod tûzleheleteddel.
(5 ép-t sebeztél). A sziklozug téged
támad. Lesújt rád jobb mancsával.
(9 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik.
*** 3. KÖR *** Támadod a sziklozugot. Tüzet lehelsz ellenfeledre.
(4 ép-t
sebeztél). A sziklozug halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 17 sebzést okoztál, és 16 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+27%).
Uzsonnaidõ! Szádba tömöd az ízletes falatokat. (+16% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Húh! Lefekszel egy kicsit, és várod,
hogy meginduljon a természetes regenerálódás. (+22 életpont.)
(M 4,7) Keletre mész tovább. Ahogy belépsz a következõ helyiségbe, egy alak
mozdul feléd. Védekezõ pozíciót veszel fel. Ellenfeled egy kétfejû patkány
(#15).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** Megrohamozod a kétfejû patkányt. A kétfejû patkány máris
elõtted terem! Megtámadod a kétfejû patkányt. Gyorsan felé lendítesz jobb
karmoddal.
(5 ép-t sebeztél). A kétfejû patkány rád veti magát. Harapni
próbál fogával.
(3 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Állkapcsát csattogtatva,
harapásra készül fogával. Félrehajoltál.
*** 2. KÖR *** A kétfejû patkány téged támad. Harapni próbál fogával.
(6
ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Elõrehajolva harapni próbál fogával.
(7 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Megtámadod a kétfejû patkányt.
Lesújtasz jobb karmoddal.
(9 ép-t sebeztél). A kétfejû patkány hörögve
elterül.
[A csatában összesen 20 sebzést okoztál, és 16 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát
(+29%). Itt az ebédidõ! Hozzálátsz az ételhez. (+17% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Húh! Lefekszel egy kicsit, és várod,
hogy meginduljon a természetes regenerálódás. (+10 életpont.)
(M 5,7) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
[29 TVP-t használtál fel, maradt még 128.]
Elhagyod a labirintust. Megéheztél, itt az ideje egy vadászatnak. Egy kútszerû
aknán át, egy odakészített kötélen leereszkedve hatolsz be a veszedelmes
és rejtélyes csatornaszintre. Egy sziklafal elõtt állsz, amelybõl barlangjáratok
sokasága indul. Szimatot fogva, elindulsz egy folyosón. A folyosó végén
egy torzszülött fészek van! Ellenfeled egy womath (#16).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A womath közelebb jön, hogy támadhasson. Megközelíted a womathot.
A womath téged támad. Elõrerúg bal lábával.
(3 ép-t sebzõdtél). Tüskéd
szúrja. Megereszt egy jól irányzott rúgást jobb lábával. Nem talált. A
womathot próbálod megsebezni. Lesújtasz jobb karmoddal.
(8 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** Támadod a womathot. Felé suhintasz jobb karmoddal. Elhibáztad.
A womath rád támad. Rúg bal lábával.
(5 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja.
Megpróbál felbuktatni jobb lábával.
(5 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja.
*** 3. KÖR *** A womath rád támad. Elõrerúg bal lábával. Félrehajoltál.
A hasadra céloz jobb lábával. Elkerülted. A womathot próbálod megsebezni.
Lesújtasz jobb karmoddal.
(9 ép-t sebeztél).
*** 4. KÖR *** A womathot próbálod megsebezni. Odacsapsz jobb karmoddal.
(9 ép-t sebeztél). A womath holtan terül el.
[A csatában összesen 29 sebzést okoztál, és 13 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+28%).
Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Egyszerû, mégis hatékony módszerekkel
kezeled a sebesüléseidet. (+15 életpont.)
[29 TVP-t használtál fel, maradt még 99.]
Elhatározod, hogy vadászni mész. Egy újonnan fúrt barlangjáratot választasz,
azon keresztül közelíted meg a kiszemelt vadászterületet. Egy barlangtó
mellé érkezel. A tó túloldalán több járat is indul. Valamelyik nyilván
elvezet a vadak fészkéhez. Megpillantasz egy sziklakupacot, a tetején mintha
mozgást látnál. Felmászol. És igen, nem csalt meg a szimatod! Ellenfeled
egy mélységi gnóm (#10).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** Összegyûjtve mágikus energiáit, a mélységi gnóm elvarázsol
egy energiatüskét.
Sebzõdsz 2 ép-t. Megindulsz a mélységi gnóm felé. Már
ott is vagy! Megtámadod a mélységi gnómot. Gyorsan felé lendítesz jobb
karmoddal.
(7 ép-t sebeztél). A mélységi gnóm holtan terül el.
[A csatában összesen 7 sebzést okoztál, és 2 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+31%). Viszed,
ami mozdítható: egy kés.
[ld. enc.]
[16 TVP-t használtál fel, maradt még 83.]
Vadászni támad kedved. Egy kútszerû aknán át, egy odakészített kötélen leereszkedve
hatolsz be a veszedelmes és rejtélyes csatornaszintre. Szellõ söpör végig
a néma folyosókon, nyilván valamelyik külsõ szellõzõaknából. Rémisztõ huhogást
hallasz egy oldaljáratból. Lábdobogást hallasz. Valaki közeledik! Elmosolyodsz.
Ellenfeled egy tûzféreg (#5).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** Megrohamozod a tûzférget. A tûzféreg feléd mozog. Támadod
a tûzférget. Gyorsan felé lendítesz jobb karmoddal. Nem találtál. A tûzféreg
rád támad. Nagy levegõt vesz, és a következõ pillanatban elborít tûzleheletével.
(10 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** Támadod a tûzférget. Felé döfsz jobb karmoddal.
(8 ép-t
sebeztél). A tûzféreg rád veti magát. Nagy levegõt vesz, és a következõ
pillanatban elborít tûzleheletével.
(11 ép-t sebzõdtél).
*** 3. KÖR *** A tûzféreg téged támad. Kitátja száját, és tüzet lehel! Elborítanak
a lángnyelvek.
(7 ép-t sebzõdtél). A tûzférget próbálod megsebezni. Kimeresztve,
elõre suhintasz jobb karmoddal.
(5 ép-t sebeztél). A tûzféreg halálos
sebet kapva a földre zuhan.
[A csatában összesen 13 sebzést okoztál, és 28 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+26%). Összefut
a nyál a szádban. Mohón zabálni kezdesz. (+16% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 3 alkalommal:) Lepihensz, ellazítasz. Koncentrálsz,
és hamarosan érzed, hogy sebeid gyógyulni kezdenek. (+30 életpont.)
[43 TVP-t használtál fel, maradt még 40.]
Megéheztél, itt az ideje egy vadászatnak. Egy kútszerû aknán át, egy odakészített
kötélen leereszkedve hatolsz be a veszedelmes és rejtélyes csatornaszintre.
Bár tökéletesen látsz a sötétben, azért ezeknek a folyosóknak a mélységes
sötétsége még téged is megrémiszt kicsit. Egyik pillanatban még minden
nyugodt, a következõ pillanatban azonban elszabadul a pokol. Ellenfeled
egy vámpírdenevér (#11).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A vámpírdenevér feléd rohan. A vámpírdenevér felé mozogsz,
hogy megtámadhasd. A vámpírdenevér rád támad. Beléd próbál marni fogával.
(5 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Vámpirizál. Megtámadod a vámpírdenevért.
Nagy levegõt veszel, és a következõ pillanatban elborítod tûzleheleteddel.
(4 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** A vámpírdenevér rád veti magát. Támad fogával.
(5 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd a bõrébe fúródik. Vámpirizál. Megtámadod a vámpírdenevért. Kitátod
a szádat, és tüzet lehelsz! Ellenfeledet elborítják a lángnyelvek.
(5 ép-t
sebeztél).
*** 3. KÖR *** A vámpírdenevér téged támad. Beléd próbál marni fogával.
(2 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Vámpirizál. Megtámadod a vámpírdenevért.
Nagy levegõt veszel, és a következõ pillanatban elborítod tûzleheleteddel.
(4 ép-t sebeztél).
*** 4. KÖR *** A vámpírdenevér rád veti magát. Állkapcsát csattogtatva,
harapásra készül fogával.
(4 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Vámpirizál.
Megtámadod a vámpírdenevért. Tüzet lehelsz ellenfeledre.
(5 ép-t sebeztél).
A vámpírdenevér halálos sebet kapva a földre zuhan.
[A csatában összesen 26 sebzést okoztál, és 16 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+32%).
Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Pihenni térsz, és hagyod, hogy tested
természetes regenerációja gyógyítsa be a sebeidet. (+16 életpont.)
[38 TVP-t használtál fel, maradt még 2.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 2.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 2.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +12 galetki
erõt és +4 hírnevet kaptál. A kör során összesen 146 sebzést okoztál, és
116 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp
6 képességpontot
kapsz. Errõl a fordulóról 2 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt,
amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
174 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Khara Zhun, egy világoskék bõrû, sárga, macskaszemekkel,
csont agancsokkal rendelkezõ férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint
(1. szint). Táplálkozásod: piromád. Ez az 1. fordulód.
|
[1] erõ: |
3 / 0.30 |
[2] IQ: |
3 / 0.25 |
[3] ügyesség: |
3 / 0 |
[4] egészség: |
3 / 1.20 |
[5] mágia: |
1 / 0.05 |
[6] gyorsaság: |
3 / 0 |
[9] Méret/ép: |
42 / 36 |
Min. méret: |
24 |
Barlangméret: |
44 |
|
|
Varázspont: |
5 / 5 |
Képességpont: |
10 / 5% |
Hõsi pont: |
2 (10) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
0% |
Galetki erõ: |
75 / 58 |
Hírnév : |
4 |
Jóllakottság: |
165% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
0 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
0 (0) |
Torzsz. csaták: |
12 (8) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
12 (8) |
Leölt torzszülött: |
12 (8) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
0 (0) |
|
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[10] tûzlehelet: |
3 / 1.02 |
[16] tüskés bõr: |
2 / 0 |
|
|
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[47] zárnyitás: |
3 / 0 |
[48] mászás: |
3 / 0.40 |
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb karom |
[100] méret: |
3 / 0 |
[101] szakért.: |
3 / 1.20 |
|
|
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 75;
VI erõ:150% ép:20%;
PV 3 1;
PSZ 47 48;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #2 (7. épület), #5 (1. épület), #7 (4. épület),
#20 (9. épület).
TÁRGYAID |
|
25 arany (#1) |
|
1 kés (#5) |
|
1 liánvirág (#24) |
|
Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 5 arany (#1), 1 liánvirág (#24),
1 kés (#5).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
POLIPFEJ (14. LÉNY) A polipfejek apró, valószínûleg mágiával lebegni
képes élõlények, rengeteg apró csáppal. Ha megtámadnak valakit, rendszerint
megpróbálják csápjaikkal megfojtani, de legalábbis a fejét támadni, hiszen
egy elhúzódó csatában õk a gyengébbek és a sebezhetõbbek. A polipfejek
nagyon fürgék, nehéz õket eltalálni. A puhányok általában salátát, a mágiafalók
pudingos desszertet szoktak belõle készíteni.
JOHHTUKUL (4. LÉNY) Visszataszító, szõrös féreg a johhtukul, amelynek
mérgezõ harapása már nem egy szerencsétlenül járt galetki végét jelentette.
A méter hosszú, nyálkásan nedvedzõ testû johhtukul farkával ellentétes
vége egyetlen óriási szájban végzõdik, amely egyformán alkalmas a föld
és a zsákmány átrágására. Ez a lény nemcsak büdös, de szinte teljesen immunis
a mérgezõ gázokra. A johhtukul kedvelt tápláléka a kõevõknek és a puhányoknak
(de õk is kedvenc táplálékai a johhtukulnak).
LIÁNVIRÁG (24. TÁRGY) Az eldugott földalatti tavak közelében a fény nélkül
is megélni képes somel lián sok helyen belepi a barlangfalat. Persze az
nem igaz, hogy egyáltalán nincs szüksége fényre, a patakok, tavak közelében
gyakran vannak repedések, az ezeken beáramló kevéske fénnyel táplálkoznak,
és nagy ritkán kibontják sárga, puha tapintású virágukat, amely fontos
komponense bizonyos varázsitaloknak. [Szükséges varázsital fõzés szint:
2.]
SZIKLOZUG (9. LÉNY) A sziklozugok kõszerû teremtmények, négy lábuk van,
és többnyire ártalmatlanok, köveket majszolnak és porrá változtatva kiválasztják
magukból. Azonban, milyen galetki az, aki nem próbál leölni mindenféle
torzszülöttet, még az ilyen ártalmatlant is? Nem beszélve arról, hogy kiváló
csemege a kõevõk és a piromádok számára. A sziklozugokat iszonyatosan vastag
bõrük miatt közelharcban nagyon nehezen tud csak egy kezdõ galetki elpusztítani,
szerencsére az elemi támadásokkal szembeni ellenállása gyenge.
KÉTFEJÛ PATKÁNY (15. LÉNY) Bámulatos, hogy az alkalmazkodás iránti vágy
milyen mutációkat képes létrehozni az élõvilágban. Ennek élõ példái a mára
már külön fajként megkülönböztetett kétfejû óriáspatkányok. Harcias természetük
miatt gyakran rendeznek velük patkányviadalokat, amelyekre fogadásokat
lehet kötni. A kétfejû patkány sosem menekül el a harcból, mert legalábbis
egyik feje mindig küzdeni akar. A kétfejû patkányt legfeljebb a micinisták
és a piromádok hajlandók elfogyasztani.
WOMATH (16. LÉNY) A womathok állítólag békés kérõdzõk voltak, amelyeket
nyájakban tenyésztettek az egykori felszíni lakók. Amikor az élõvilág a
katasztrófa miatt a föld alá kényszerült, a womathoknak is alkalmazkodniuk
kellett. Ezek az alacsony, de tömzsi négylábú növényevõk most a mélyben
található gombatelepeket legelik, de közben hatalmasra nõtt, vaksi szemük
állandóan a sötétséget fürkészi az esetleges ragadozók után. Veszély esetén
a womath menekülni próbál, de ha ez nem segít, megvédi magát rugdalódzó
patáival. A womath általában a tejivók zsákmánya.
MÉLYSÉGI GNÓM (10. LÉNY) A mélységi gnómok szánalmas teremtmények, mindössze
két lábuk és karjuk van, nincsenek agyaraik, és nagyon aprók. Fizikai támadásra
gyakorlatilag képtelenek, mindössze nevetséges mágikus képességük van.
Valljuk be, ez egy halálra ítélt faj, valószínûleg néhány évtizeden belül
ki fog pusztulni, és ettõl még magas mágiaellenállásuk sem menti meg õket.
Különösen, mert a zöldvérûek és a mágiafalók aktívan vadásznak rájuk. Egyetlen
dolog szól a javukra, hogy aránylag ellenállóak az elektromossággal szemben.
KÉS (5. TÁRGY) Az egyik legprimitívebb pattintott kõfegyver, a kés igencsak
siralmas eszköz az önvédelemhez: sebzése D4, annyi, amennyit a leggyengébb
fogakkal képes egy galetki okozni. Nyilvánvaló, hogy ennek használatára
csak egy puhány, harcképes végtagok növesztésére nem képes humanoid kénytelen
szorítkozni. Ha tréfából használni akarod, akkor a KF 5 (végtag) paranccsal
veheted kézbe (ha pl. az elsõ végtagodban akarod használni, a KF 5 100
parancsot add ki).
TÛZFÉREG (5. LÉNY) Ez az apró, tüzet lehelõ féreg fõként az alsó szinteken
található meg, feljebb mindet kiirtották. Eredetileg össze akarták õket
fogdosni, hogy állandó tûzgyújtó lényként szolgáljanak a barlangokban,
de fogságban hamar elpusztultak a törékeny lények. Sebezhetõségük ellenére
rendkívül harciasak, és még az sem zavarja õket, hogy sok galetki teljesen
immúnis a leheletükre. Fõként a micinisták és a piromádok vadásznak rájuk.
VÁMPÍRDENEVÉR (11. LÉNY) A vámpírdenevérek az alsó szintek apró vérszívói,
ellenfelük életenergiáját magukba szívva táplálkoznak. Veszélyes ellenfél
lehet, mert: 1.) nehéz eltalálni (fõleg, amíg a hátadra tapasztva mélyeszti
beléd a fogát); 2.) a tõled elszívott vérrel regenerálja az általad okozott
sebeket. Persze azért annyira nem kell félned tõle, ha megsebez, azért
még nem fogsz vámpírrá változni. A vámpírdenevér táplálékot jelenthet a
micinisták és a mágiafalók számára.
NÉHÁNY TIPP, ÖTLET A MÁSODIK FORDULÓDHOZ Elõször is, kezdd a fordulót
a közben kapott képességpontjaid elköltésével: ha ezt a forduló elején
megteszed, akkor az így megnövelt képességeid már ennek a forduló hátralevõ
részében is meghálálhatják a nekik szentelt figyelmet. Mint látod, az elsõ
fordulód elején teljesen meggyógyultál, érdemes tehát ebben fordulóban
is legalább három VD parancsot kiadni, hogy megküzdhess torzszülöttekkel.
Ha túl sok VD parancsot adsz ki, az aránytalanul sok TVP-be fog kerülni,
és gyógyítgatnod kell magad, pedig ez kevesebb harcnál TVP költség nélkül,
a forduló elején úgyis megtörténik. Érdekes lehet még meglátogatni a szint
néhány épületét, pl. az aréna bizonyosan érdekes élmény lesz, csak add
ki a BE 5 parancsot! Az Akadémiára is elnézhetsz, a BE 4 paranccsal. Mindenképp
érdemes Portyázni is! Vedd észre, hogy nem feltétlenül jelent a portyázás
harcot. Próbáld ki a következõ parancsot: PV 5. Ez azt jelenti, hogy ha
találkozol valakivel, akinek szintén van PV 5 parancsa, akkor nem harcoltok,
hanem barátságosan elbeszélgettek. Ez talán nem tûnik olyan izgalmasnak,
mint a csata, de így egyrészt könnyebb barátokat szerezni, másrészt nemcsak
jóllaksz (ami egy vadászatnál nem biztos, hogy sikerül), hanem jelentõsen
megnõ a hírneved is. A PV után add ki a P-t. Persze lehet, hogy így is
harcolni fogsz, mert akivel találkozol, annak nincs beállítva a PV 5, de
oda se neki! Elõbb-utóbb találni fogsz barátságos galetkit.
Végezetül,
de nem utolsósorban: folytasd az Õsök Csarnokának felderítését, legalább
1-2 mezõvel! Fogalkozz ezzel minden fordulóban egy kicsit, ha nem akarsz
a lárvaszinten a kelleténél több idõt tölteni. A Csarnok felderítését lehetõség
szerint mindig a forduló elején csináld, hogy biztosan legyen rá TVP-d.
Ha egy másik játékossal találkozol, fordulód végén megkapod nevét és
címét (ha nem titkos). Ekkor írhatsz neki levelet vagy emailt - és érdemes
is, hiszen minél több játékossal tartod a kapcsolatot, cserélitek az információt,
annál jobban boldogulsz a játékban! Lehetõség van arra is, hogy az üzenetet
rajtunk keresztül küldd (ld. szabálykönyv, 45. o.) Ha ily módon te kapsz
levelet egy másik játékostól, akkor a fordulód fejlécében megjelenik az
"üzeneted érkezett" szöveg, és az üzenetet mellékeljük. (Ritkán elõfordulhat,
hogy nem jön üzenet, ekkor kérdezz rá a dologra az UL hátulján.) Ha emailben
játszol, az üzenet elküldését külön kell kérned (ld. a forduló végét).
BEFIZETÉS BANKI ÁTUTALÁSSAL A nyomtatott szabálykönyvben nem szerepel,
ezért itt szeretnénk felhívni a figyelmedet, hogy az ÕV-s számládra lehet
banki átutalással is fizetni. Számlaszámunk: 11707024-20397441 (Beholder
Kft.) A közleményekben mindenképpen szerepeljen az ÕV-s számlaszámod, neved
és címed. FONTOS: A legkisebb összeg, amit banki átutalással fogadni tudunk,
2000 azaz kétezer Forint.