Karakterszám: |
7517 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
22 |
Játékhét: |
41 |
E
forduló ára: |
28 zs. |
Maradék zseton: |
1184 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2004. szept. 21. 9h:07' |
A következõ
fordulód táplálható: 2004. szept. 24. |
|
E-mail!
VEGA KALANDJAI
Pihenésed alatt a következõ történt:
**
1. NAP ** Ajjaj, kiraboltak! Pihenésed alatt eltûnt a barlangodból 1
drágakõ.
**
6. NAP ** Meglátogat egy galetki:
E-Bang, egy derékig érõ barna hajú,
valószínûtlenül kék szemû, hosszú fülû nõ. Végignézed a felszerelését:
díszes fejék, az egyensúly gyûrûje, bronzmedál, a majom malachit karkötõje,
vándorcsizma. Már amikor belép, akkor látod arcán, hogy egy kis átokszóráshoz
van kedve.
Köszönés helyett ezt mondja: "Te gerinctelen kétfejû patkány!" Így válaszolsz:
"Te sárgafülû borjú!" A következõ átkot vágja a fejedhez: "Olyan csúf vagy,
hogy még az ördög is faképnél hagyna!" Szóhoz sem jutsz megdöbbenésedben!
Micsoda átok! Lehajtott fejjel elismered, E-Bang volt a jobb. A gyõztes
jutalma lélekenergia.
**
6. NAP ** Bejön a barlangodba
SzeTHi a lélekfaló, egy fekete tüskékkel
bóritott, fehér pikkelyes testû, ménkûszagú, galetki férfi. Viselt tárgyai:
díszes fejék, bronzmedál, az egyensúly gyûrûje, görbekard. Kedvesen köszönt,
és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Leülteted a legkényelmesebb helyre SzeTHi a lélekfalót, majd magad is lehuppansz.
A tartalékaidból és vendéged ajándékából takaros kis vacsorát dobtok össze.
Miután alaposan belaktatok, beszélgetni kezdtek a mindkettõtöket érdeklõ
témákról: a varázslatokról, a klánokról... Aztán persze az ellenkezõ nemû
galetkikre terelõdik a szó. Vidáman pletykálkodtok egy kicsit. Vendéged
végül hazaindul, de közli, hogy nagyon jól érezte magát. (+9% jóllakottság)
Tudásod gyarapodott, megtudod, mi az a nyomkeresés fejpántja.
[ld. enc.]
**
6. NAP ** SzeTHi a lélekfaló kihívott téged. Ha elfogadod, adj ki egy
P 8997 parancsot. Ha elutasítod, add ki a P 8997 9 parancsot. SzeTHi a
lélekfaló volt olyan jó, és informált a PV parancsa beállításáról is: PV
5 8 0 0 0 0. Emellett még PSZ beállítását is megtudod: PSZ 48 45 47 66
54 68.
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Avvocato Terrasini, egy napszemüveges,
tweed-öltönyös, bunkó ügyvéd férfi. (hírneve 21796.) A te szinteden a legnevesebb
Night Wolf, egy szürkés-kék bõrû, kék szemû, tüskés fejû, emberre hasonlító
férfi. (hírneve 1458.)
A következõ híreket kaptad a szintedrõl:
*szept. 16.* Tricky egy új varázsitalt talált fel, melynek neve "villámlehelet
itala."
Egy futár távoli híreket hoz:
*aug. 23.* Signy Mallory csatában legyõzte Neftalit.
*aug. 23.* Baltazár
és Alfred megküzdöttek egymással, és Baltazár gyõzött.
*aug. 23.* Akadil
Tel Kator pszionikus párviadalban legyõzte Edil Ves Ybesel Tal Ulart.
*aug.
25.* Dark Valek a Renegát Elf pszionikus küzdelemben diadalt aratott Errtu
felett.
*aug. 27.* Alba Reginát majdnem felfalta egy lelketlen parancsnok.
*aug. 27.* Lord Khalel pszionikus küzdelemben diadalt aratott Ádáz felett.
*aug. 30.* Alba Reginát legyõzte harcban egy lelketlen katona.
*szept.
3.* Avvocato Terrasini csatában legyõzte Marconit.
*szept. 6.* Fortian
gyõzelmet aratott Emperor Sir Zaltain felett.
*szept. 6.* Köpködõ Méregzsák
és Sirály pszi párbajt vívtak. Köpködõ Méregzsák került ki gyõztesen.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 182.]
be 3 29 |
meglátogatod a 3. épületet |
Elmész a varázslótoronyhoz. Fekete, magas épület, hegyes karmokkal. Egyedi
tervezés! Egy csontos lény fogad. Közlöd, hogy a 29. varázslatot szeretnéd
megtanulni. Leszurkolsz 80 aranyat, és hosszas oktatás veszi kezdetét.
Végül megkapod a varázskönyvet is, amelyben a szükséges rúnák vannak leírva.
Huh, ez kemény volt, de mostanól használhatod
az életszívás varázslatot!
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 152.]
hp 4 29 15 30 100 |
harci program |
A következõ sor került a harci programodba: életszívás t.var. ha ellenfeled
#30. Prioritás: 100.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 152.]
var 149 1 |
149. varázslatra 1 képességpont |
Elköltesz 1 képességpontot dimenziókapu varázslatod erejének növelésére.
A gyakorlásnak köszönhetõen dimenziókapu varázslatod ereje 2. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 152.]
var 13 3 |
13. varázslatra 3 képességpont |
Elköltesz 3 képességpontot jégcsóva varázslatod erejének növelésére. A gyakorlásnak
köszönhetõen jégcsóva varázslatod ereje 3. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 152.]
var 29 8 |
29. varázslatra 8 képességpont |
Elköltesz 8 képességpontot életszívás varázslatod erejének növelésére. A
gyakorlásnak köszönhetõen életszívás varázslatod ereje 4. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 152.]
(19. kaland:) Meglátogatod az elhagyatott járatot, azonban szomorúan tapasztalod,
hogy egy gyors folyású földalatti patak zárja el a további utat. Megpróbálsz
átúszni. Elragad egy örvény, fuldoklani kezdesz! A patak túl gyors folyású!
Többször alámerülsz, de végül sikerül kikászálódni. [14 életpontot sebzõdsz.]
Phú, ez nem megoldás! Hát itt bizony csak valami trükkel juthatsz tovább,
a patak túl veszélyesnek néz ki. A plafonra nézel, hátha látsz cseppköveket,
amelyekbe kapaszkodva átmászhatsz. Van valami, de nehéz lesz!
[Mászás
próba 10-es küszöbre: sikeres] Már középen jársz, de innét semmilyen további
kapaszkodót nem látsz - kénytelen vagy visszafordulni.
Gondolkodni próbálsz, mi lehet a megoldás. A patak ahhoz is túl széles,
hogy egy kötelet átdobva, átmásszál. Az egyetlen lehetõség az átjutásra,
ha a dimenziókapu varázslatot alkalmazod (a távolság miatt legalább 3.
szinten). Veszélyes, de meg kell próbálnod! Ellõsz egy dimenziókapu varázslatot.
(-10 vp.)
Legnagyobb meglepetésedre nem történik semmi. Pedig te tökéletesen hajtottad
végre a varázslatot! Gondolkodni kezdesz, mit tehetnél még.
[Mágia próba
10-es küszöbre: sikeres]
Alaposan megvizsgálod a környék manahálóját, és meglepve észleled, hogy
valami leárnyékol mindenféle térmágiát. Nem is érted, hogy korábban miért
nem vetted ezt észre. Ahogy töprengesz, egy újabb ötlet jut eszedbe: talán
ha egy alkalmas varázslattal befagyasztanád a patakot, akkor száraz lábbal,
gond nélkül kelhetnél át rajta. Ez az, jégcsóva! (De min. 4-es szinten.)
Heves kézmozdulatok közepette elvarázsolsz egy jégcsóvát. (-4 vp.)
Szinte a levegõ is jéggé fagy, amikor a hatalmas jégcsóvád teljesen befagyasztja
a patakot. A jég a várnál sokkal csúszósabbnak bizonyul, de kisebb-nagyobb
zúzódásokkal sikerül átérned. [5 életpontot sebzõdsz.]
Folytatod az utad a folyosón, és nemsokára egy kisebb terembe érsz. A lakója
nem nézi jó szemmel a betolakodókat, de te soha nem ijedtél meg egy nyavalyás
torzszülöttõl. Ellenfeled egy fehér amõba (#30).
*** 1. KÖR *** Elõhívsz egy életszívás varázslatot. A fehér amõba
sebzõdik
9 ép-t. Ennek eredményeképp gyógyulsz 9 ép-t. (-5 vp.) A fehér amõba halálos
sebet kapva a földre zuhan.
[A csatában összesen 9 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál. Szolgáid ill.
szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a vámpírdenevér: 0/0.] Ismét
látványosan gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba
szívod a lélekenergiát (+8%). Szolgáidnak is jut 2%. Viszed, ami mozdítható:
18 arany. A gyomrod korog egyet. Gyorsan enni kezdesz. (+7% jóllakottság.)
Hát ez egy könnyû kis ujjgyakorlat volt. Ám ahogy jobban körülnézed, meghûl
benned a vér: itt az áruló mágus, és láthatóan roppant mérges kis kedvencének
elpusztítása miatt. Ellenfeled egy renegát mágustanonc (#47).
*** 1. KÖR *** Összegyûjtve mágikus energiáit, a renegát mágustanonc elvarázsol
egy tûzfalat. A vámpírdenevér a renegát mágustanoncot rohamozza. A vámpírdenevér
18 ép-t sebzõdik a tûzfaltól. A renegát mágustanonc felé mozogsz, hogy
megtámadhasd.
18 ép-t sebzõdtél a tûzfaltól. A vámpírdenevér a renegát
mágustanoncot támadja. Támadod a renegát mágustanoncot. Nagy levegõt veszel,
és dermesztõ hideget köpsz rá.
(13 ép-t sebeztél). Megérzi illatodat
(7
sebzés).
*** 2. KÖR *** A renegát mágustanonc rúnákat rajzol a levegõbe, mire létrejön
egy agyroppantás. (-12 minden tulajdonságodra) A vámpírdenevér a renegát
mágustanoncot támadja. Megtámadod a renegát mágustanoncot. Nagy levegõt
veszel, és dermesztõ hideget köpsz rá.
(18 ép-t sebeztél). Illatod zavarja
(9 sebzés). A renegát mágustanonc hörögve elterül.
[A csatában összesen 47 sebzést okoztál, és 18 sebzést kaptál. Szolgáid
ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a vámpírdenevér: 10/18.]
Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben
magadba szívod a lélekenergiát (+27%). Szolgáidnak is jut 6%. Elteszed
a zsákmányt, ami 12 arany. A vámpírdenevér táplálkozik. (+25% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Lepihensz, ellazítasz. Koncentrálsz,
és hamarosan érzed, hogy sebeid gyógyulni kezdenek. (+17 életpont.)
Na, ez már húzósabb volt. A visszaút már nem okoz problémát, és nemsokára
már a kezedben van az áhított ezüst medál.
[ld. enc.]
(+2 hõsiesség pont.)
(+3 képességpont.)
[58 TVP-t használtál fel, maradt még 94.]
fel |
felköltözés a következõ szintre |
Úgy döntesz, hogy már elég érett és harcedzett vagy ahhoz, hogy keményebb
kihívásokkal nézz szembe. És mivel az Õsök áldását is megszerezted, tényleg
semmi akadálya nincs, hogy a következõ szintre, tágasabb barlangba költözzél!
Összeszeded minden holmidat, és elmész a szint középpontjába. A hatalmas
központi csarnok kellõs közepén egy óriási, plafontól padlóig tartó cseppkõ
van, amelynek oldalába csigalépcsõt faragtak. Ez az egyetlen út a szintek
között! A lépcsõ tövében két óriási galetki szobor áll, szemük vörös fényben
izzik. Rettegve mész közelebb. A szemek fénye zöldre vált, az Õsök áldása
kísér! Bátran lépkedsz el a szobrok között, és semmi rossz nem történik.
Hosszú ideig tart, amíg felérsz. Egy fehér, márványfalú henger belsejében
találod magad. Nem látsz kijáratot. Egyszercsak szikrázni kezd a levegõ,
apró villámok csapdosnak beléd! Üvöltesz a fájdalomtól, holott tudod, hogy
ez egyike a város vezetõi által felállított kamráknak, amelyek a galetkik
fejlõdését gyorsítják fel. Persze nem lehet túl gyakran alkalmazni, hisz
az halálos lehet... Kimerülten terülsz el. Mikor magadhoz térsz, egy, a
lentihez hasonló barlangban találod magad, a fehér kupolának nyoma sincs.
Sehol a lejárat! Megtapogatod magad: a kezelés hasznos volt! (+10 méret,
+10 max. varázspont, +10 képességpont.) Ez hát a féregszint! A továbbvezetõ
feljáratnál két, a lentihez hasonló szobor áll, szemük tiltó vörössel izzik.
Hmm, még idõbe fog telni, amíg tovább akarsz költözni. Elindulsz a lakóhelyek
irányába. Egy-két galetkit látsz, ellenséges pillantásokkal méregetnek:
gyorsan fel kell majd készülnöd a portyázókra. Ideje barlangot keresni!
Hosszasan kutatsz, néha alig sikerül a harcot elkerülni, amikor pihenõ
galetkiket zavarsz meg. Végül találsz egy kényelmes, száraz barlangot,
amelynek a bejáratán pont beférsz. Huh! Izgatottan várod, hogy megkezdhesd
az új szint felderítését.
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 64.]
mak 2 |
2. makró definiálása/hívása |
pv 5 3 4 8 |
portyázás viselkedés |
Portyázás során elõször is megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni
egyet. Ha ez nem megy, szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit. Ha
vendéglátódnak ehhez nincs kedve, átokszórást javasolsz. Ha te mész portyázni,
harcolni semmiképp sem szeretnél!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 64.]
Elfogadod SzeTHi a lélekfaló kihívását, és felkeresed a barlangjában. Egy
fekete gránitból épült vár magasodik elõtted. Szarvas, fenyegetõ tornyai
a magas barlangtetõt súrolják. A bejárat, egy rácsos kapu, tárva-nyitva
áll! Mint egy ragadozó nyitott szája - gondolod keserûen.
(302. kaland,
összköltsége 15 TVP.) Valamiben megakad a szemed. Nocsak, itt
liánvirág
nõ! 1 darabot sikerül begyûjteni. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás
lesz.
A barlang lakója
SzeTHi a lélekfaló, egy fekete tüskékkel bóritott, fehér
pikkelyes testû, ménkûszagú, galetki férfi. Viselt tárgyai: bronzmedál,
az egyensúly gyûrûje, görbekard, a nyomkeresés fejpántja, a füvész köpenye,
khaldoran öv. Vendéglátód barlangja otthonosan van berendezve. Helyet foglaltok
a bõr ülõpárnákon, és falatozni kezdtek az elõkészített és az általad hozott
ételbõl. Hosszasan társalogtok mindenféle érdekes témáról: a torzszülöttekkel
való állandó küzdelemrõl, más galetkik elleni technikákról, a faj jövõjérõl,
távoli, misztikus világokról. Jóllaktatok és kibeszéltétek magatokat: búcsút
intesz vendéglátódnak. (+7% jóllakottság)
A következõ fejlõdést tapasztalod:
+1 kereskedelem; [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 64.]
Elküldesz egy kihívást SzeTHi a lélekfaló részére. Reméled, hogy elfogadja.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 64.]
bb 1 3 1 4 7 9 |
több épület meglátogatása |
[be 1:] Lebattyogsz a boltba. Végigmustrálod a kínálatot: kemény bõrpáncél
(#3) 40 ap, törpe pikkelyvért (#4) 50 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6)
4 ap, bõrpáncél (#9) 20 ap, parittya (#10) 12 ap, kerek kõ (#11) 2 ap,
harci fejsze (#12) 20 ap, sziklarepesz (#13) 6 ap, üvegcse (#14) 4 ap,
bolhedor szárny (#15) 10 ap, molad púp (#16) 16 ap, kõbalta (#18) 6 ap,
mandolin (#19) 80 ap, mátekel gomba (#21) 40 ap, winropu moha (#22) 40
ap, sötét mák (#23) 40 ap, liánvirág (#24) 40 ap, csótányláb (#25) 40 ap,
ragálygomba (#26) 40 ap, gyilkos boróka (#27) 40 ap, tejfonál (#28) 40
ap, elonotichlan (#31) 80 ap, kötél (#128) 20 ap, rozsdás kard (#131) 12
ap, díszes fejék (#135) 20 ap, khaldoran öv (#137) 60 ap, üvegszimbólum
(#138) 30 ap, elektronit (#141) 20 ap, nordkristály (#146) 12 ap, húsevõ
bibe (#151) 20 ap, pirgamit (#152) 16 ap, mandibula (#157) 8 ap, yeti csont
(#160) 22 ap, molitár háj (#165) 24 ap, Xantin bõröve (#169) 80 ap, fekete
nadrág (#171) 80 ap, nohnetár gumó (#212) 20 ap, lelakatolt ládikó (#310)
600 ap, lemezpáncél (#1000) 100 ap, vas lemezpáncél (#1001) 172 ap, pikkelyvért
(#1015) 40 ap, könnyû pikkelyvért (#1016) 76 ap, díszes pikkelyvért (#1017)
136 ap, láncing (#1030) 80 ap, könnyû láncing (#1031) 141 ap, mellvért
(#1045) 70 ap, bõr mellvért (#1046) 124 ap, bronz mellvért (#1047) 196
ap, pajzs (#1060) 20 ap, kerek pajzs (#1061) 45 ap, nagy pajzs (#1062)
96 ap, sisak (#1075) 20 ap, vassisak (#1076) 45 ap, szárnyas sisak (#1077)
96 ap, maszk (#1090) 10 ap, halotti maszk (#1091) 28 ap, csontmaszk (#1092)
76 ap, fejpánt (#1105) 10 ap, díszes fejpánt (#1106) 28 ap, ezüst fejpánt
(#1107) 76 ap, csizma (#1120) 10 ap, vándorcsizma (#1121) 28 ap, fekete
csizma (#1122) 76 ap, köpeny (#1135) 6 ap, utazóköpeny (#1136) 24 ap, kék
köpeny (#1137) 69 ap, köntös (#1150) 10 ap, zöld köntös (#1151) 28 ap,
átlátszó köntös (#1152) 76 ap, díszes köntös (#1153) 153 ap, íj (#1270)
20 ap, könnyû íj (#1271) 45 ap, hosszú íj (#1272) 96 ap, nyílpuska (#1285)
40 ap, könnyû nyílpuska (#1286) 76 ap, nehéz nyílpuska (#1287) 136 ap,
tõr (#1300) 10 ap, csonttõr (#1301) 28 ap, rövid tõr (#1302) 76 ap, kard
(#1315) 20 ap, görbekard (#1316) 45 ap, hosszúkard (#1317) 96 ap, lándzsa
(#1330) 20 ap, barbár lándzsa (#1331) 45 ap, a védekezés maszkja (#4690)
110 ap, az óriás görbekardja (#8966) 304 ap, a lich nyílpuskája (#12085)
140 ap, a lich görbekardja (#12116) 304 ap, a szalamandra kerek pajzsa
(#25811) 175 ap, a szalamandra kõamulettje (#25946) 158 ap, a sav öve (#26815)
56 ap, az elektromosság vassisakja (#27176) 175 ap, az elektromosság öve
(#27265) 56 ap, az elektromosság sárgaréz nyaklánca (#27281) 168 ap, az
elektromosság hosszúkardja (#27417) 319 ap, az elektromosság gyalogos lándzsája
(#27432) 319 ap, a légzés karkötõje (#27790) 60 ap, a légzés nyílpuskája
(#27835) 90 ap, az angyalok vándorcsizmája (#28121) 158 ap, az angyalok
görbekardja (#28316) 175 ap, az ellenállás nyílpuskája (#28735) 90 ap,
a bûz pajzsa (#28960) 70 ap.
[be 3:] Visszamész a barlangodba. A város egyik legfélelmetesebb épületét,
a varázslótornyot látogatod meg. Itt szinte tapintható a mágia! Félve lépsz
be az ajtón. Megkapod a szinten megtanulható új varázslatok listáját. Ezeken
felül persze minden, korábbi szinten is ismert varázslat tanulható (ha
volt ilyen). Zárójelben a varázslat sorszáma, a szükséges Intelligencia
szint, és az arany ár látható: tûzpajzs (#16, IQ8, 50ap) gránitbõr (#17,
IQ14, 200ap) sorvasztás (#30, IQ10, 100ap) gigaököl (#40, IQ12, 90ap) agyroppantás
(#43, IQ12, 120ap) ellenáll.megtörése (#48, IQ14, 150ap) alkímia (#147,
IQ9, 250ap) láthatatlanság (#157, IQ12, 350ap) láth. észlelése (#158, IQ13,
80ap) szellemidézés (#159, IQ7, 50ap) kineport (#163, IQ10, 120ap) tombolás
(#167, IQ6, 320ap) villámpajzs (#170, IQ8, 50ap) savpajzs (#171, IQ8, 50ap)
gázpajzs (#172, IQ8, 50ap) Egy mágus fintorogva sétál el melletted. Zavarja
a bûzöd! A másik viszont mosolyogva lép hosszád.
- Á, micsoda mennyei
bûz! - szólít meg. - gondolnád, hogy ezt még lehet tovább fokozni? - mohón
érdeklõdsz, mire a varázsló mosolyogva válaszol. - Van egy mágikus kencém,
amely a bûzt tudja fejleszteni. Aki ezt magára keni, annak a szaga, ha
lehet, még jobban zavarja ellenfeleiét! Ha szeretnél ilyet, egy feladatot
kellene végrehajtanod. - Bólintasz. - Tehát érdekel a megbízás! Remek!
Nos hát, nemrégiben egy elemi rin elrabolt tõlünk egy fontos mágikus tekercset.
Egy hozzád hasonló büdös, robosztus állat kellene nekem, ugyanis az elemi
rint mágiára immunis mélységi gnómok kísérik, így nekem esélyem sem lenne.
Tedd meg nekem ezt a szívességet, szerezd vissza a tekercset!
(18. kaland,
összesen 25 TVP-t igényel.)
[be 1:] Lebattyogsz a boltba. A boltos mosolyogva fogad.
- Barátom, VEGA!
Mint a szint egyik új lakója, neked is meg kell ismerkedned az egyedülálló
kihívással. Gyere velem! - tétovázva követed a kereskedõt, nyilván most
is valami rosszban sántikál. Egy hátsó kamrába vezet, ahol egy kõtömbbe
valaki egy kardot szúrt. A kereskedõ rámutat a kardra:
- Mi itt csak
Excaliburnak hívjuk ezt a nemes fegyvert. A helyzet az, hogy még senki
nem tudta kihúzni innen! De ha valakinek mégis sikerülne, akkor megtarthatja
a fegyvert! - könnybelábad a szemed, hallván milyen nemes ez a boltos,
itt õrzi a legrátermettebb galetki számára ezt a mágikus relikviát, ahelyett,
hogy õ maga bontaná ki valahogy. A kereskedõ folytatja. - Nyilván most
azon gondolkodsz, mi ebben az üzlet nekem? Nos, egyszerû! Minden próbálkozás
200 aranyba kerül. Ha sikerrel jársz, tiéd a kard, ha nem, csak egy jelképes
összeget vesztesz! Gondolkodj a dolgon, és ha elszántad magad, látogass
meg!
(19. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.) (Vigyázz, ez egy különlegesen
nehéz feladat!)
[be 4:] Elhagyod a boltot. Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját.
Az információs részlegnél érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások
felõl. Új szakértelmet a BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el,
5 kno és 20 TVP árán. Új végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthesz
10 kno és 20 TVP árán. A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1.
szinten 1, a 2-3. szinten 2, a 4-5. szinten 3 stb. végtagod lehet. Végtag
szakértelmet a BE 4 {képesség} {végtag} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno
és 20 TVP árán. Részletesebben ld. szabálykönyv, Épületek, Akadémia. Már
elsajátíthatod az akadémián a párbajozás (34-es) szakértelmet, ami igen
hasznos, ha más galetkikkel csatázol. Egyszercsak vállon vereget valaki.
Ijedten megpördülsz. Egy barna pikkelyes, nagydarab galetki oktatót pillantasz
meg. Szélesen mosolyog, elõvillantva tízcentis agyarait.
- Sajnálom barátom,
nem akartalak megijeszteni! Csak azt akartam kérdezni, nincs-e a birtokodban
egy sárga gömb: megvásárolnám jó pénzért!
(6. kaland, összesen 5 TVP-t
igényel.) Mérgesen morogsz valamit, aztán továbbmész. A galetki még utánad
kiabál: - 100 aranyat adok érte! - hmmm...
[be 7:] Meglátogatod a szint központi barlangját, ahol az akadémia, a boltok,
a vegetáriánusok kertjei és az elöljáró palotája foglal helyet. A palota
felé irányítod lépteidet. Áhítattal lépsz be a hatalmas kõépületbe, ahonnét
a szint életét irányítják. A szint elöljárója,
Vizevil Rogan egy vékony,
áttetszõ bõrû, vastag szájú, egyetlen óriási karmot birtokló galetki kezét
tördelve fogad:
- Micsoda botrány! A szintemen hamarosan eluralkodik
a káosz, ha nem tudok valamit gyorsan tenni! Tudnál esetleg segíteni? -
kérdõn nézel az elöljáróra, mire õ folytatja: - Bizonyára tudod, hogy a
szintünkön rendet a Takarítók tartanak, míg a szintek közötti áruforgalmat
a Szállítók biztosítják. A Takarítók összegyûjtik és elássák a szemetet,
a Szállítók pedig - ezek az iszonyatosan erõs, nagyhátú galetkik - hatalmas
súlyokat cipelnek. E között a két csoport között állandó volt a vetélkedés,
mindegyikük azt próbálja bizonyítani, hogy az õ feladata a fontosabb! Most
aztán annyira elmérgesedett a helyzet, hogy egyik fél sem dolgozik, hanem
"háborúra" készülnek. Mielõtt a császári gárdát lehívnánk, hogy csináljon
rendet, meg kéne próbálkozni valami békés megoldással. Rám nem hallgatnak,
de te esetleg megpróbálhatnád!
(10. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)
[be 9:] Ellátogatsz a templomba, ez egy nagy, gyertyákkal kivilágított barlang,
tele furcsa szobrokkal. Csuhába öltözött galetkik fogadnak. Érdeklõdsz
a papoknál, hogy nincs-e valamilyen megbízásuk számodra. Valami komoly,
képzett galetkit igénylõ feladat. Mosolyogva egymásra néznek, aztán az
egyikük bólint.
- Barátom, egy nagyon nehéz, komoly küldetésünk lenne
számodra! Fehér gyógyitalokat fõzünk a helytartó testõreinek, szükségünk
lenne húsz üvegcsére! - egy darabig vársz, hogy ismertessék, milyen borzalmas
szörnyektõl kell az üvegcsét elragadni, de a pap csak biztatóan biccent.
Megalázóan egyszerû! A pap persze sietve megnyugtat:
- Jutalmul barátom
vendégünk vagy egy ingyen gyógyításra [a kaland teljesítésekor], és ki
tudja? - talán tanulhatsz is valamit!
(15. kaland, összesen 10 TVP-t igényel.)
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 34.]
be 20 |
meglátogatod a 20. épületet |
Rábukkansz a remete odújára. Egészen le kell hajolnod, hogy beférj a szûk
nyíláson, de odabent tágas barlangszoba fogad. A remete mosolyog.
Üdvözöllek,
ifjú galetki! Feltételezem, hogy mint sokan mások, te is valamilyen különösen
veszélyes, tiltott kalandról, kincsrõl szeretnél hallani tõlem. Nos, lehet
róla szó, de tudnod kell, hogy a nagy erõ kevés ezeknél a küldetéseknél:
az eszednek is a helyén kell lennie! Ha meg tudod adni a választ az alábbi
fejtörõre, akkor majd segítek. A kérdésre a válasz egy 90-nél kisebb kétjegyû
szám! [Ha tudod a választ, a BE 20 (megfejtés) paranccsal közölheted a
remetével.] - hegyezed a füledet.
- A választ öt tündér fogja megadni:
egy szõke, egy bölcs, egy fekete, egy ezüsthajú és egy cingár. Mind az
öten elárulnak valamit a jelszóról: ha jól odafigyelsz rájuk, ezek alapján
az információk alapján tudni fogod az egyértelmû választ. Vigyázz, lehet,
hogy valamelyikük hazudik! Az információk alapján ugyan több lehetséges
válasz is van, de én elárulom neked, hogy ezek közül sorban az elsõ a megoldás!
Így hangzik a szõke tündér segítsége: Az elsõ számjegy lehet 2, 3, 6 vagy
7. Elárulja még azt is, hogy a fekete tündér és az ezüsthajú tündér állításai
mindig ellentétesek. A bölcs tündér a következõt mondja: A megoldás két
számjegyének különbsége háromnál kevesebb. És még hozzáfûzi, hogy az ezüsthajú
tündér és a cingár tündér mindig egyetértenek. Így hangzik a fekete tündér
segítsége: A szám osztható hárommal. Még flegmán hozzáteszi, hogy a cingár
tündér és a szõke tündér között van igazmondó. Persze az ezüsthajú tündér
mást mondana... Az ezüsthajú tündér információja: A második számjegy lehet
1, 4, 6, 7 vagy 9. És még hozzáteszi, hogy hallotta, amikor a szõke tündér
azt mondta, hogy a bölcs tündér igazat mond. Így hangzik a cingár tündér
segítsége: A második számjegy kisebb, mint az elsõ. És még hozzáteszi,
hogy a bölcs tündér hazudik. Végül a remete is segít: A válasz 50-nél nagyobb.
(Ha sehogy sem tudod megfejteni a rejtvényt, megvesztegetheted a remetét
2 képességponttal - ekkor a BE 20 2 parancsot kell kiadnod.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 29.]
A barlangod már túl kicsi számodra: nekilátsz, hogy kibõvítsd! Hosszasan
dolgozol, ásol, hordod ki a köveket a bejárat elé. Végül megszemléled az
eredményt. No, így már mindjárt kényelmesebb lesz! Barlangod új mérete:
64.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 19.]
var 29 13 |
29. varázslatra 13 képességpont |
Elköltesz 13 képességpontot életszívás varázslatod erejének növelésére.
A gyakorlásnak köszönhetõen életszívás varázslatod ereje 7. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 19.]
h 8 1029 |
8. tárgy használata |
Lecsúszik a torkodon az õskõ. Kellemes melegséget érzel. A gyakorlásnak
köszönhetõen életszívás varázslatod ereje 8. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 19.]
h 8 1029 |
8. tárgy használata |
Lecsúszik a torkodon az õskõ. Kellemes melegséget érzel. A gyakorlásnak
köszönhetõen életszívás varázslatod ereje 9. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 19.]
k 18 6 20 |
kaland elvállalása |
(18. kaland:) Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak
a végrehajtásához.
(6. kaland:) Az akadémiára visszatérve, a barna pikkelyes galetki után érdeklõdsz.
Elirányítanak hozzá.
[Tárgyhasználat: 1 sárga gömb]
- Nocsak, mégis eljöttél! - üdvözöl az oktató. - És elhoztad a sárga gömböt
is! Nagyszerû! Nagyon örülök. Tudod - folytatja - ezekhez a csecsebecsékhez
nagyon nehéz hozzájutni, de az alattunk levõ szinten lakik egy mágus, akinek
van egy zsákkal, és osztogatja a galetkiknek, így a felköltözõktõl meg
tudom vásárolni. Tessék, itt a 100 arany, amit ígértem! És szívesen látlak
késõbb, talán tudok adni valamilyen feladatot. A nevem Zimkele Igorl.
(20. kaland:) Ezt a feladatot még meg sem kaptad.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 14.]
mak 3 |
3. makró definiálása/hívása |
Tökéletes kondícióban érzed magad egy kis lazító portyához. A kolónia egy
olyan szegletét keresed fel, ahol nagyon sok barlang van, így könnyû lesz
választani. Odamész az egyik "galetkitanyához". A jelzések alapján látod,
hogy szakértelmeiteket fogjátok összemérni.
Szertartásosan üdvözöl
Anakh-su-namun, egy gyönyörû, fiatal, a Fáraót megcsaló
nõ. A Halhatatlanok klánjának alázatos rendtag rangú tagja. Végignézed
a felszerelését: az óriás vassisakja, Enyészmester, az egyensúly gyûrûje,
szivárvány karkötõ, rövid tõr, a gepárd kerek pajzsa, a mentát sárgaréz
nyaklánca, suhanó csizma, a jég bõr mellvértje, ezüst lárvaköpeny, Thór
márványgyûrûje, a Tél aranylánca. Rövid beszélgetés után megállapodtok,
hogy barátságos versenyben méritek össze mászás szakértelemben való jártasságotokat.
A közelben van egy hatalmas cseppkõ. A feladat: ki jut fel elsõnek? Rohantok
a cseppkõhöz, és azonnal mászni kezdtek. Lihegve érsz fel a tetõre, Anakh-su-namun
már ott várakozik. Õ nyert!
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 4.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 4.]
pv 5 3 4 1 |
portyázás viselkedés |
Portyázás során elõször is megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni
egyet. Ha ez nem megy, szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit. Ha
vendéglátódnak ehhez nincs kedve, átokszórást javasolsz. Ha ez sem lehetséges,
sima harcot javasolsz.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 4.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz.
[ld. enc.] [ld. enc.] [ld.
enc.]
Ebben a körben +23 galetki erõt és +20 hírnevet kaptál. A kör során összesen
56 sebzést okoztál, és 37 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok
eredményeképp
5 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 4 TVP-t viszel
át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
184 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
VEGA, egy fehér pikkelytestû, ciánkék szemû, jéghideg, sárkányarcú
galetki nõ vagy. Jelenlegi lakóhelyed: féregszint (3. szint). Táplálkozásod:
piromád. Ez a 22. fordulód.
|
[1] erõ: |
3 / 0.65 |
[2] IQ: |
10 (12) / 3.15 |
[3] ügyesség: |
3 (5) / 0.65 |
[4] egészség: |
5 (6) / 2.15 |
[5] mágia: |
10 / 1.35 |
[6] gyorsaság: |
5 (4) / 0.77 |
[9] Méret/ép: |
63 (65) / 54 |
Min. méret: |
52 |
Barlangméret: |
64 |
|
|
Varázspont: |
82 / 63 |
Képességpont: |
5 / 77% |
Hõsi pont: |
9 (10) |
Tám.bónusz: |
5% |
Véd.bónusz: |
25% |
Galetki erõ: |
177 / 149 |
Hírnév : |
313 |
Jóllakottság: |
175% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
5 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
3 (0) |
Torzsz. csaták: |
122 (2) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
113 (2) |
Leölt torzszülött: |
131 (2) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
0 (0) |
|
A Mágusok Klánjának (#12) tagja vagy.
Rangod: érdeklõdõ (3)
Speciális
képességeid:
+3 max. varázspont, +1 minden varázslat szintedre.
Aktív
Klánküldetéseid:
1.) Egy varázslat elmondása után maradjon pontosan 1
varázspontod. 2.) Használj 10 alkalommal energiatüskét! 3.) Hajtsd végre
a 13-as Klánkalandot (KK 13)! (összesen 20 TVP-t igényel) |
 |
HARCI SZAKÉRTELMEK |
 |
|
[11] jéglehelet: |
10 / 5.45 |
[17] vastag bõr: |
3 (5) / 0 |
[25] illat: |
8 / 0 |
 |
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
 |
|
[45] csapdakészítés: |
3 / 0.45 |
[46] csapdaészlelés: |
3 / 0.15 |
[47] zárnyitás: |
3 / 0.91 |
[48] mászás: |
4 / 1.60 |
[50] meggyõzõkészség: |
2 / 1.45 |
[54] kereskedelem: |
3 / 0.08 |
[56] varázsitalfõzés: |
3 / 0.10 |
[57] gyógynövények: |
2 / 1.04 |
[58] nyomkeresés: |
3 / 0.15 |
[59] vezetõkészség: |
2 / 0.10 |
[62] lopás: |
1 / 0.15 |
[63] éberség: |
1 / 0.18 |
[64] átokszórás: |
3 (5) / 0.99 |
[66] lopakodás: |
3 (5) / 0.50 |
[68] zene: |
2 / 0.05 |
 |
VÉGTAGOK |
 |
|
bal karom |
[100] méret: |
1 / 0 |
[101] szakért.: |
3 / 0.60 |
|
|
rövid tõr |
 |
VARÁZSLATOK & PSZIK |
 |
|
[149] dimenziókapu: |
2 (3) / 0.06 |
[29] életszívás: |
9 (10) / 0.08 |
[13] jégcsóva: |
3 (4) / 0.06 |
[15] jégpajzs: |
1 (2) / 0 |
|
|
|
|
 |
SZOLGÁID |
 |
|
név |
méret/ép |
morál |
jóllakottság |
szint |
állapot |
[1] vámpírdenevér |
19/7 |
87% |
195% |
2 / 0.92 |
harcol |
lélekenergia rész |
20% |
jóllakottság határ |
0% |
gyógyítás: |
1 |
|
MAKRÓID |
|
2. Makró |
pv 5 3 4 8 |
p 8997 |
p 8997 2 |
|
|
HARCI PROGRAMOD |
1: védelem itala v.var. ha ellenfeled #139. Prioritás: 100. |
2: jéglehelet itala v.var. ha ellenfeled #139. Prioritás: 100. |
3: életszívás t.var. ha ellenfeled #30. Prioritás: 100. |
FELTÉTELES PARANCSAID GY 60 0 20 9 50;
VI erõ:120% ép:30%;
PV 5 3 4
1;
PSZ 48 45 54 66 57 47;
HE 3;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #10 (7. épület), #15 (9. épület), #18 (3. épület),
#19 (1. épület), #302 (22. forduló).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
* |
1 a teknõs halotti maszkja (#25391) |
|
1 a Tél ezüstlánca (#170) |
*
|
1 a tudás köpenye (#2035) |
|
1 az angyalok utazóköpenye (#28136) |
|
1 díszes fejék (#135) |
* |
1 díszes
pikkelyvért (#1017) |
* |
1 khaldoran öv (#137) |
|
1 maszk (#1090) |
|
1 pajzs (#1060) |
* |
1 suhanó csizma (#195) |
|
1 törpe pikkelyvért (#4) |
Ékszerek, kincsek |
|
442 arany (#1) |
* |
1 az egyensúly gyûrûje (#213) |
* |
1 az Örökkévalóság
Rubinja (#373) |
* |
1 bronzmedál (#207) |
|
19 drágakõ (#2) |
|
1 ezüstmedál (#208) |
|
1 szimbólum (#1210) |
Felszerelés |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
|
1 kötél (#128) |
|
1 varázskõ (#210) |
Fegyverek |
|
3 fogazott tõr (#6) |
|
1 görbekard (#1316) |
|
1 gyalogos lándzsa (#1332)
|
|
1 harci fejsze (#12) |
|
12 kerek kõ (#11) |
|
1 kés (#5) |
|
2 parittya (#10) |
* |
1 rövid tõr (#1302) |
Varázsitalok és füvek |
|
1 csótányláb (#25) |
|
1 liánvirág (#24) |
|
4 mátekel gomba (#21) |
|
1 mitulen fû (#20) |
|
2 ragálygomba (#26) |
|
6 tejfonál (#28) |
|
5 üvegcse (#14) |
|
7 winropu moha (#22) |
Egyéb kacatok |
|
1 bolhedor szárny (#15) |
|
2 lemúr hártya (#161) |
|
4 mandibula (#157)
|
|
5 molad púp (#16) |
|
1 molitár háj (#165) |
|
5 nordkristály (#146) |
|
2 pirgamit (#152) |
|
Az elõzõ forduló óta szerzett tárgyaid: 50 arany (#1), 1 ezüstmedál (#208),
1 liánvirág (#24).
Az elõzõ forduló óta elhasznált tárgyaid: 2 õskõ (#8), 1 sárga gömb (#136).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
2 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
3 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
4 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
5 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
6 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
7 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
8 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
9 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
10 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
11 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
12 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
13 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
A NYOMKERESÕ FEJPÁNTJA (194. TÁRGY) Amint a fejedre kapod a fejpántot,
rögtön kiélesedik a látásod, az addig alig megkülönböztethetõ nyomok világosan
elhatárolódnak egymástól. Az eddig reménytelenül keresett torzszülöttek
sötétben elrejett búvóhelyei könnyen fellelhetõvé válnak, akár az Õsfa
a nagyrét közepén. A pánt viselésekor kettõvel magasabb a nyomkeresés szakértelmed,
és kapsz +3% védekezési bónuszt is.
EZÜSTMEDÁL (208. TÁRGY) Errõl az apró, mégis gyönyörû ékszer senki sem
gondolná, hogy milyen jelentõs mágikus potenciállal bír. Viselõjének sokkal
tisztábbak a gondolatai és a mágikus képességét is megnöveli (+2 intelligencia,
+1 mágia). Egy ilyen tárgyat mindig érdemes viselnie egy varázslónak!
ÚJ SZÖVETSÉGI ÉPÜLETEK Bekerült a játékba két új építhetõ szövetségi
épület, ezek:
FÓKUSZGÖMB (#36) Építési költség: 2000 TVP
Egyéb költség:
100 VP, 100 arany
Min. építés: 200 TVP
Elõfeltétel: Bányagép (#9),
Nekrofun fókusz (#11), Nagyobb barlang (#12)
Leírás: A Fókuszgömb egy
hatalmas, csillogó gömb, amely a nagyobb barlang közepén foglal helyet.
A belsõ fémvázra temérdek simára csiszolt kristályt helyeztek. A Nekrofun
fókuszból eredõ energia segítségével mûködik ez a lebegõ, forgó gömb. A
Bányagépek használatakor felszabaduló energiát arra használja fel, hogy
lekösse a mindenhol meglevõ, kötetlen lélekenergiát, és azt a dolgozó galetki
számára hozzáférhetõ formájúra alakítja. Ez játéktechnikailag annyit jelent,
hogy minden egyes TVP-ért, amit az építkezésre költesz, kapsz 2% lélekenergiát.
Ezt a lélekenergiát különbözõ bónuszok (mint pl. mutáns klán) nem módosítják,
a garling kristályt kivéve, amely ebben az esetben is mûködik.
LÉLEKENERGIA
GENERÁTOR (#37) Építési költség: 5000 TVP
Egyéb költség: 200 arany
Min. építés: 250 TVP
Elõfeltétel: Könyvtár (#18), Fókuszgömb (#36)
Leírás: A Könyvtárban végzett kutatások alapján hozzá lehet kezdeni végre
a legendás Lélekenergia Generátor megépítéséhez. A Fókuszgömb köré magas
márványoszlopokat építtetek, amit majd befuttattok a lélekenergiát megkötni
képes wynulf liánnal. A márványoszlopok között vékony ezüstháló feszül,
amelyre a Pszi iskola szakértõi a szerény fizetség fejében asztrális hártyát
feszítenek. Ahogy a Fókuszgömb forog, a körülötte vibráló mágikus energiák
kisütik a liánban felhalmozott lélekenergiát, és az rárakódik az ezüsthálón
feszülõ asztrális hártyára, amelyet aztán a szövetség tagjai egyenlõen
megosztva kinyerhetnek. A játék nyelvére lefordítva, körönként +1 KNO-t
fogsz kapni, tehát pl. az 5. szinten 7 helyett 8 KNO-ban részesülsz a kör
végén. Ezt a garling kristály nem módosítja.
Figyelem! Ha egy épületbe
beleépíted a minimumot, majd az épület ezután épül fel, az épület képessége
nem kezd automatikusan mûködni számodra, az építkezés sikerét a program
még nem regisztrálja - ilyenkor még 1 TVP-t bele kell építened az épületbe,
vagy újabb építésbe kell fognod, jelezve, hogy az elõzõvel elkészültél.
Például, beleépítesz 250 TVP-t a lélekenergia generátorba. Társaid felépítik
a következõ körben. Amikor legközelebb lépsz, építs bele még legalább 1
TVP-t, vagy kezdd el egy másik épület építését, ha a kör végén már meg
akarod kapni a kno-t! Fontos még, hogy ha beleépíted egy épületbe a minimumot,
és a szövetségbõl kilépsz, mielõtt az épület elkészülne, az olyan, mintha
semmit sem dolgoztál volna.
ARANYDUKÁT Amikor szokásos reggeli tornádra elõbújsz a barlangodból,
ámulva pillantasz meg egy vadonatúj, fehér márványból emelt épületet a
helytartói palota mellett. Mi az orgling! Kíváncsian közelebb merészkedsz.
Már jókora tömeg verõdött össze. A ház homlokzatára arany felirattal a
következõt vésték: "CSÁSZÁRI DUKÁTBANK". Nem sokáig maradsz tudatlanságban.
Hamarosan elõbukkan egy díszes köntösbe öltözött hivatalnok, és elmagyarázza
az új létesítmény célját.
- Õcsászári fennsége végtelen bölcsességében
hatalmas kegyben részesíti a szint porbanfürdõ férgeit. Hogy képesek legyetek
megfelelõ módon felkészülni az Ellenséggel való küzdelemre, a császári
szintrõl származó isteni relikviákat bocsát a rendelkezésetekre! - mormogás
hallatszik a tömegbõl, és mindenki egymást taposva próbál a hivatalnokhoz
közelebb tülekedni. - Megértjük persze - folytatja õ -, hogy primitív tudatotokkal
képtelenek lennétek az igazságos osztozkodásra. Ezért Õfelsége a Végtelen
Mindenható szabályokat állított fel a jutalom felosztására. A kincsekbõl
félévente részesülhettek, egy formális árverés keretein belül. Az árverés
során kizárólag egy új pénzfajtát, az aranydukátot használhattok, amelyet
Õfelsége végtelen bölcsességében kizárólag erre a célra veretett. Aranydukátot
a császári dukátbankban igényelhettek, cserébe haszontalanná vált erõforrásaitokért.
A mindenkori közleményben, amely a bejárat mellé van kifüggesztve, elolvashatjátok,
hogy milyen váltási arányok érvényesek. Megemlítem még, hogy munkatársakat
keresünk, akiknek aranydukáttal fizetünk, erre is lehet jelentkezni! Most
pedig kérem ezt a csürhét, formáljanak egy sort, csakis egyesével léphettek
be az épületbe!
Látva a tömeget, úgy döntesz, hogy a bejutás neked nem
sürgõs, de azért a közleményre vetsz egy pillantást. 100 aranyért kapsz
egy arany dukátot, de a következõ dukát már 200 aranyba kerül, az azt követõ
már 300-ba, és így tovább. Miféle eszelõs rendszer ez? Megvásárolják a
közismerten illegális fekete dukátokat is, "megsemmisítés" céljára, és
a beszolgáltatók, hmm, bûneit megbocsátják... Nyilván csak körítés a szöveg,
többrõl lesz itt szó. Minden egyes fekete dukátért 7 aranydukátot ajánlanak.
A szemed azonban akkor ugrik ki, amikor a következõ sorra nézel. Varázsköveket
és õsköveket is megvesznek - darabjáért 15-15 aranydukátot ajánlanak! Ezt
a korrupciót! A császár ügynökeinek persze mindent lehet! Kezded kapisgálni,
hogy ez az egész nem annyira arról szól, hogy "isteni relikviákat" osszanak
szét "ingyen a rászorulóknak". Inkább, holmi bóvlikért az összes értékes
erõforrást be akarják gyûjteni a galetkiktõl! Ezt a szégyent! No de lássuk,
miféle munkát lehet végezni a dukátbanknak. Takarítás, latrinapucolás,
hulladékszállítás... brrr! Nem egy magadfajta hõsnek való munka. De tény,
hogy fizetnek érte.
[Megjegyzés: Az aranydukátokat a félévente megrendezésre
kerülõ TF/ÖV találkozón megrendezett ÖV aukción lehet felhasználni. Elképzelhetõ,
hogy lesznek más felhasználási lehetõségek is, és egészen biztosan lesznek
küldetések, amelyekért jutalmul aranydukátot kapsz.
Aranydukátot az AD
{tárgy} {mennyiség} paranccsal kérhetsz. Például, az AD 1 600 paranccsal
600 aranyat váltasz dukátra. Az elsõ belépéskor ezért 3 dukátot (100+200+300)
fogsz kapni. A negyedik dukát megvásárlása már 400 arany lesz, és így tovább.
Hasonlóképp, pl. az AD 218 3 paranccsal 3 fekete dukátot válthatsz aranydukátra.
Ha dolgozni akarsz, akkor az AD 10 parancsot kell kiadnod (második paraméter
nem szükséges). Ekkor 10 TVP-nyi munkát végzel, a piszkosabb fajtából.
A fizetség a szintedtõl függ. Egy körben egyszer vállalhatsz munkát a dukátbanknál,
és csakis 10 TVP-ért, sem többért, sem kevesebbért.
Vigyázat, az aranydukát
nem visszaváltható, nem átadható, nem ellopható, mint ahogy az érte vásárolható
tárgyak sem! Elképzhelhetõ, hogy a beváltható tárgyak listája bõvül a jövõben,
érdemes idõnként egy üres AD parancsot kiadni, hogy megtekintsd az aktuális
közleményt. Az AD parancs TVP-be nem kerül, használható beállítás fordulóban
is. Parancsoptimalizátorok figyelmébe: Ha egy fordulóban több AD parancsot
akarsz használni, összevonhatod õket, pl. így: AD 1 600 218 3 10, azaz
veszel aranydukátot 600 aranyért, 3 fekete dukátért, és a végén még dolgozol
is 10 TVP-nyit.]
VÉGTAG SPEC. SZAKÉRTELEM TRANSZFORMÁCIÓ A felejtés varázslathoz hasonlóan,
a végtag spec. szakértelmeknél is bevezetjük, hogy a 20 vagy annál nagyobb
végtag spec. szakértelmet csak úgy transzformálod, ha egybõl lemegy 20
alá. Tehát pl. ha 25/0-ás végtag spec. szakértelmed van, 10-es transzformáció
esetén legalább 13-at kell 2. (ismétlés) paraméternek írni, és legalább
130 TVP-dnek és 130 ÉP-dnek kell lennie ahhoz, hogy a parancs végrehajtódjon.
Írhatsz persze nagyobb számot is (az egyszerûség kedvéért javasoljuk a
99-et), ha 19-nél nagyobb a szakértelmed, úgyis csak annyiszor fog végrehajtódni,
hogy 20 alá csökkenjen.
Természetesen felmerül a kérdés, mi van, ha valakinek
50-es vagy nagyobb végtag szakértelme van. Neki honnan lesz elegendõ ép-je
és TVP-je a parancs végrehajtására? Bárhányszor is ismétlõdik a transzformáció,
legfeljebb 200 ép sebzést fogsz így elszenvedni. Ha híján vagy a TVP-nek
is, akkor nincs más megoldás - több forduló alatt kell a szükséges TVP
mennyiséget összespórolni. Természetesen megoldás az is, ha a transzformáció
szakértelmedet növeled. Például, egy 50-es végtag szakértelmet 35-ös transzformációval
320 TVP és 200 ép árán tudsz lecsökkenteni, míg 15-ös transzformációnál
ez 710 TVP-be és 200 ép-be kerül.