Karakterszám: |
5440 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
18 |
Játékhét: |
528 |
E
forduló ára: |
10 zs. |
Maradék zseton: |
562 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2021. már. 24. 14h:07' |
A következõ
fordulód táplálható: 2021. már. 25. |
|
E-mail!
LEHINCÖLÕ KALANDJAI
Pihenésed alatt a következõ történt:
**
3. NAP ** Varázs Vili kiadott egy tk 50 5440 8283 732 0 0 parancsot.
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Morq Fan Gor, egy magas, vékony
testû, szikrázó szemû, kiváncsi természetû, tréfálkozó férfi. (hírneve
32700.) A te szinteden a legnevesebb
Night Wolf, egy szürkés-kék bõrû,
kék szemû, tüskés fejû, emberre hasonlító férfi. (hírneve 1494.)
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 223.]
gy 60 6 30 50 |
felt. gyógyítás 60%-ra |
Gyógyítani fogsz, ha életpontod a méreted 60 százaléka alá zuhan. Egy körben
max. 6 alkalommal gyógyítasz. (De csak akkor, ha legalább 30 TVP-d marad
a gyógyítás után.) Elsõsorban a 50. varázslatot/tárgyat fogod használni.
Végsõ esetben persze marad a hagyományos gyógyítás.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 223.]
A barlangod már túl kicsi számodra: nekilátsz, hogy kibõvítsd! Hosszasan
dolgozol, ásol, hordod ki a köveket a bejárat elé. Végül megszemléled az
eredményt. No, így már mindjárt kényelmesebb lesz! Barlangod új mérete:
63.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 213.]
be 4 62 |
meglátogatod a 4. épületet |
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy szárnyas, rücskös bõrû
orrszarvúlény röfögve érdeklõdik, hogy mire lenne szükséged. Megmondod,
hogy
a lopás képességet szeretnéd itt megtanulni. Az ajtónálló elmagyarázza,
hová kell menned. Az akadémia egyik oktatótermébe irányítanak. Egy szakértõ
vezetése alatt nekifogsz a tanulásnak, és némi mágikus segítséggel sikerül
3 óra leforgása alatt megszerezni a kívánt tudást. (-5 képességpont.)
Ahogy Troy kérte, felkeresed az akadémia könyvtárát. Rengeteget olvasol
az Ellenséggel kapcsolatban, a végére már zúg a fejed.
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 183.]
kno 9 2 62 3 65 1 |
9. képességre 2 képességpont |
Elköltesz 2 képességpontot a méreted növelésére (+1 méret). Elköltesz 3
képességpontot a lopás szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás meghozta
eredményét, a lopás szakértelmed 3. szintre nõtt. Elköltesz 1 képességpontot
az álcázás szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét,
az álcázás szakértelmed 4. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 183.]
kno 17 4 |
17. képességre 4 képességpont |
Elköltesz 4 képességpontot a vastag bõr harci képességed növelésére. A sok
gyakorlás meghozta eredményét, a vastag bõr szakértelmed 5. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 183.]
be 20 45 |
meglátogatod a 20. épületet |
Ellátogatsz a remetéhez, aki kíváncsian várja a megfejtésedet.
- A válasz
45! - közlöd a remetével, majd várod az eredményt. A remete boldogan tapsol.
- Gratulálok, a megfejtés tökéletes! (+1 képességpont.) Most pedig lássunk
munkához! Több különleges kalandot is ismerek, de tudnod kell, hogy ezeket
egy galetki képtelen önmagában, egyedül megoldani. Keresned kell más galetkiket,
akik hozzád hasonlóan, ugyanazt a feladatot kapják tõlem, és velük együtt
kell útnak indulnod! Egyszerre mindig csak egy megbízást adok, és amíg
azt nem teljesíted, vagy nem mondasz le róla [DK parancs], nem kapsz újabbat.
A remete végigmér, és így szól hozzád:
- Volna egy igen érdekes feladat
neked és a barátaidnak. Nemrégiben egy renegát mágustanonc tanyát vert
a szint egyik távoli barlangjában, és persze magával hozta népes követõi
táborát is. A ti feladatotok lenne az, hogy csöndben, rajtaütésszerûen
megközelítsétek, és kifüstöljétek! Ha nem teszitek meg, egyenként fog elbánni
a szint még felkészületlen galetkijeivel. Követõit a ravasz mágustanonc
úgy válogatta össze, hogy sem lehelõ, sem ütõ galetkik ne legyenek képesek
legyõzni õket - ha azonban a csapatot úgy állítjátok össze, hogy vegyesen
mindkét féle tudású galetkiket visztek, akkor lehet esélyetek. - a remete
ezután részletesen elmagyarázza, hol található a mágus barlangja, és megjegyzi,
hogy egy jó nyomkövetõnek biztos nem jelent gondot a megtalálása. Végül
sok szerencsét kíván.
(50. kaland, összesen 40 TVP-t igényel, és maximum
4 galetki vehet részt benne.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 178.]
vi 150 25 |
viselkedés, bátorság beállítása |
Csak akkor kezdesz harcba torzszülöttek ellen, ha összes erõsségük nem nagyobb
a te erõsséged (esetleges szolgáidéval együtt) 150 százalékánál. Elmenekülsz
torzszülöttektõl való csatából, ha életpontod a méreted 25%-a alatt van.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 178.]
tk 50 4897 8283 732 |
50. többszemélyes kaland |
Itt az idõ, hogy végrehajtsd az 50. többszemélyes kalandot! Csatlakozik
hozzád Varázs Vili, Csupasz Szív, ismeretlen galetki.
Izgatottan vágtok neki a nagy kalandnak. Hosszú az út, jócskán eltávolodtok
a barlangrendszer biztonságot nyújtó közelségétõl. Aztán már elég nehéz
a tájékozódás - itt az ideje, hogy a csapat nyomkövetõje vezessen benneteket!
ismeretlen galetki a csapatból a legjobb, így õ próbálkozik.
[Nyomkeresés
próba 7-es küszöbre: 1 hõsiesség pont árán sikeres] ismeretlen galetki
vezet benneteket. Idõnként meg-megáll, apró, számotokra észrevehetetlen
jeleket vizsgál meg, majd bólint, és int, hogy mehettek tovább. Aztán egyszercsak
csendre int. Elõttetek a mágustanonc tanyája!
Egy széles cseppkõbarlangba jutottatok, egy, a felszín fölött levõ párkányon
bukkantatok ki. Óvatosan lenézve, egy barlangnyílást vesztek észre. A barlangnyílásban
egy sötét árny lapul! Õrszem. Mire leértek, riadóztatja a társait, és akkor
semmi esélyetek nem lesz. Valakinek, aki a legcsöndesebben tud lopakodni,
le kell másznia, és elcsendesíteni az õrt!
Mindenki egyetért abban, hogy ez a te területed.
[Lopakodás próba 7-es
küszöbre: sikeres] Hangtalanul lecsusszansz a párkány szélén, és kúszva
az õrszem felé indulsz. Hosszú percek telnek el, mire odaérsz, de az õr
még mindig gyanútlan! Közelebbrõl látod, hogy egy nyomorúságos orgling.
Egy gyors mozdulattal elkapod a nyakát, egy hangot sem ad ki, és máris
a földön hever. Intesz a többieknek, hogy jöhetnek.
Benyomultok a barlangba, figyelve mindenre. Sikerül meglepnetek az elsõ
õrszemeket!
Ellenfeleitek 2 kõzúzó (#49).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** Magában motyogva, Varázs Vili létrehoz egy energiatüskét.
Az 1. kõzúzó
11 sebzést kap. Ismeretlen galetki az 1. kõzúzó felé mozog.
A 2. kõzúzó közelebb jön, hogy támadhasson. A 2. kõzúzó felé mozogsz, hogy
megtámadhasd. Csupasz Szív az 1. kõzúzó felé mozog. Az 1. kõzúzó elindul
Csupasz Szív felé. Ismeretlen galetki az 1. kõzúzót támadja. A 2. kõzúzó
téged támad. Villámgyorsan elõrevág nyelvével.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéd
szúrja. Megroggyansz, ahogy bénító méreg kerül véredbe. Gyengülsz (-10%
támadás). Megtámadod a 2. kõzúzót. Villámokat köpsz.
(15 ép-t sebeztél).
Csupasz Szív és az 1. kõzúzó egymással harcolnak. Csupasz Szív megtántorodik.
*** 2. KÖR *** Varázs Vili mágikus ereje felhasználásával elõidéz egy energiatüskét.
Az 1. kõzúzó rezisztálja. Ismeretlen galetki az 1. kõzúzót támadja. Az
1. kõzúzó holtan terül el. Támadod a 2. kõzúzót. Kitátod a szádat, és villámokat
küldesz ellenfeledre.
(14 ép-t sebeztél). A 2. kõzúzó kileheli lelkét.
[A csatában összesen 33 sebzést okoztál, és 1 sebzést kaptál. Szolgáid
ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: Varázs Vili: 11/0, Csupasz
Szív: 16/2, ismeretlen galetki: 18/0.] Ezt a csatát te nyerted! Magadba
szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+22%). Elrakod a zsákmányt,
ami 4 arany. Varázs Vili a következõt kapja: 4 arany és egy hamis arany.
Csupasz Szív része a kincsbõl: 4 arany.
Már indultok is tovább. Fény szûrõdik felétek elõrõl. Hirtelen secegést,
neszezést hallotok, és a barlang megelevenedik körülöttetek!
Ellenfeleitek 3 elementál fatty (#141).
[ld. enc.]
A meglepetés miatt a harc közeltávról indul.
*** 1. KÖR *** Varázs Vili rúnákat rajzol a levegõbe, mire létrejön egy
energiatüske. Az 1. elementál fatty rezisztálja. Ismeretlen galetki és
az 1. elementál fatty egymással harcolnak. Az 1. elementál fatty halálos
sebet kapva a földre zuhan. Csupasz Szív és a 2. elementál fatty egymással
harcolnak. A 3. elementál fatty téged támad. Kitátja száját, és tüzet lehel!
Elborítanak a lángnyelvek.
(8 ép-t sebzõdtél). A 3. elementál fattyat próbálod
megsebezni. Harci fejszével támadsz.
(14 ép-t sebeztél). Bûzöd zavarja
(8 sebzés).
*** 2. KÖR *** Varázs Vili elmond egy energiatüske varázslatot. A 2. elementál
fatty ellenáll a varázslatnak. Ismeretlen galetki a 2. elementál fattyat
támadja. A 2. elementál fatty hörögve elterül. A 3. elementál fattyat próbálod
megsebezni. Harci fejszével támadsz. Fürgén elhajolt. Szagodtól fuldoklik
(7 sebzés). A 3. elementál fatty holtan terül el.
[A csatában összesen 29 sebzést okoztál, és 8 sebzést kaptál. Szolgáid
ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: Varázs Vili: 0/0, Csupasz
Szív: 24/8, ismeretlen galetki: 61/0.] Gyõzelmet arattál! Magadba szívod
a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+34%). Elegendõ lélekenergiát
gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Dühös kiáltást hallotok a barlang végébõl. Futva indultok meg abba az irányba.
A folyosó kiszélesedik, és egy cseppkövekkel teli teremben találjátok magatokat.
Itt van a barna köpenyt viselõ renegát mágustanonc, és cifra átkokat szór
felétek. Válaszra azonban nincs idõ, hiszen a mágus máris mormolni kezd,
maradék szolgái pedig megindulnak felétek!
Ellenfeleitek egy renegát mágustanonc (#47), 2 vermon teknõs (#137) és
egy zombi (#29).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** Varázs Vili mágikus ereje felhasználásával elõidéz egy energiatüskét.
A renegát mágustanonc
12 ép-t sebzõdik. Néhány rövid kézmozdulat után a
renegát mágustanonc létrehoz egy tûzfal varázslatot. Az 1. vermon teknõs
irányába mozogsz. Ismeretlen galetki a 2. vermon teknõs felé mozog. Csupasz
Szív a zombi irányába megy. A zombi Csupasz Szívet rohamozza. Az 1. vermon
teknõs közelebb jön, hogy támadhasson. A 2. vermon teknõs ismeretlen galetkit
rohamozza. Támadod az 1. vermon teknõst. Kitátod a szádat, és villámokat
küldesz ellenfeledre.
(14 ép-t sebeztél). Szagodtól fuldoklik
(8 sebzés).
Az 1. vermon teknõs kileheli lelkét. Ismeretlen galetki és a 2. vermon
teknõs egymással harcolnak. A 2. vermon teknõs halálos sebet kapva a földre
zuhan. Csupasz Szív és a zombi egymással harcolnak. A zombi holtan terül
el.
*** 2. KÖR *** Magában motyogva, Varázs Vili létrehoz egy energiatüskét.
A renegát mágustanonc
15 ép-t sebzõdik. A renegát mágustanonc varázshatalma
segítségével elmond egy agyroppantást. A varázslat nem hatott rád. Ismeretlen
galetki megközelíti a renegát mágustanoncot. Ismeretlen galetki
18 ép-t
sebzõdik a tûzfaltól. Csupasz Szív a renegát mágustanonc felé mozog. Csupasz
Szív
sebzõdik 18 ép-t a tûzfaltól. A renegát mágustanonc felé mozogsz,
hogy megtámadhasd.
Sebzõdsz 18 ép-t a tûzfaltól. Ismeretlen galetki a renegát
mágustanoncot támadja. A renegát mágustanonc holtan terül el.
[A csatában összesen 22 sebzést okoztál, és 18 sebzést kaptál. Szolgáid
ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: Varázs Vili: 27/0, Csupasz
Szív: 33/18, ismeretlen galetki: 62/18.] Gyõztél! Apró villámok csapdosnak,
miközben magadba szívod a lélekenergiát (+27%). Elteszed a zsákmányt, ami
3 arany és egy hamis arany. Varázs Vili részesedése: 4 arany. Csupasz
Szív része a kincsbõl: 3 arany. Összefut a nyál a szádban. Gyorsan enni
kezdesz. (+20% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Egyszerû, mégis hatékony módszerekkel
kezeled a sebesüléseidet. (+17 életpont.)
Bár kimerültek vagytok és fáradtak, de azért örömujjongásban törtök ki.
Sikeresen legyõztétek a szintetekre betörõ torzszülött hordát, megmentve
ezzel társaitokat a kegyetlen rablóbandától. Körbevizsgálódtok, hogy van-e
valami használható a barlangban. Nocsak, egy láda aranyat találtok, mellette
pedig fehér gyógyító italokat! A te részed a zsákmányból 54 arany és két
fehér gyógyító ital. Amikor a renegát mágustanoncot még egyszer átvizsgáljátok
egy furcsa, kék színû kristályt találtok nála. A kristály hirtelen felvillan,
és eltûnik - rajtatok pedig furcsa, csiklandós érzés fut végig (+1 max.
varázspont).
(+3 képességpont.)
(+3 hõsiesség pont.)
[48 TVP-t használtál fel, maradt még 130.]
bb 20 4 |
több épület meglátogatása |
[be 20:] Újból ellátogatsz a remete eldugott helyen ásott odújába. A remete
közelebb hajol hozzád.
- Nem árt, ha tudod, a szintek boltosai a legsunyibb,
legalávalóbb, legpénzsóvárabb galetkik közül kerülnek ki! A szint vezetõi
elnézik apró csalásaikat, mert szerintük így az ifjakat "az életre nevelik".
Azonban a szabad kéz, amit ezek a szélhámosok kaptak, olyan lehetõségeket
biztosítanak számukra, aminek már a vezetõk sem örülnének - ha ugyan tudnának
róla. A mi szintünk kereskedõjének, Sóvár Ergonnak titkos õsi relikvia
gyûjteménye van, amelyet galetkiktõl vásárolt össze. Ez még nem is lenne
baj, azonban a törvény elõírja, hogy bármilyen, az Ellenséggel kapcsolatos
leletet át kell adni a Mágusok Tanácsának! Persze Ergon bolond elkótyavetyélni
gyûjteménye legértékesebb darabját, amelyhez nemrégiben jutott hozzá. Ez
egy ermint kristályból készült eszköz darabja, amely nyilvánvalóan az Ellenségtõl
származik, mint minden, amit ebbõl az ismeretlen és elpusztíthatatlan anyagból
készítenek. Ha Ergon ezt a tárgyat sokáig õrizgeti mindenféle mágikus védelem
nélkül, azzal a nyomunkra vezetheti az Ellenséget! A feladatod, hogy összegyûjts
egy kis csapatot, amely bejut Ergon féltve õrzött kincseskamrájába, és
megszerzi a relikviát, majd eljuttatja a Mágusok Tanácsának, a varázslótornyon
keresztül. Persze mondanom sem kell, hogy a csapatban nélkülözhetetlen
lesz egy régész és egy tolvaj, viszont harcosra remélhetõleg semmi szükség
nem lesz.
(51. kaland, összesen 25 TVP-t igényel, és maximum 3 galetki
vehet részt benne.)
[be 4:] Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. {Jelenleg a 15. küldetés
megoldásán fáradozol.}
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 120.]
Troy Archid egy bánatos dalt penget lantja húrjain. Ezúttal azonban nincs
közönsége. Üdvözlöd, és letelepszel merré.
- Mit tudtál meg? - kérdezi
õ, miközben elgondolkodva futtatja ujjait a húrok között.
- Igazándiból
semmi újat ahhoz képest, amit már az iskolában is tanultunk. Az Ellenség
egy másik világból érkezett, azért, hogy elpusztítsa a miénket. Olyan fejlett
fegyvereket és mágiát használt, amivel a miénk nem versenyezhetett. A túlélõk
a hegyek mélyén rejtõztek el. Amennyire tudjuk, ez az egyetlen hely a világunkon,
ahol az élet fennmaradt. Az Ellenség járõrei még mindig a bolygónk felszínét
pásztázzák, ezért kell a föld alatt maradnunk, vagy addig, amig elég erõsek
nem leszünk, hogy legyõzzük õket, vagy addig, amíg el nem mennek.
Archid
még kivár egy kicsit, aztán bólint. Abbamarad a zene.
- Kiváló összefoglaló.
És igaz is. Csak sokminden hiányzik belõle. Szerinted hogyan lehetséges,
hogy az Ellenség, bár a bolygón az élet minden írmagját elpusztította,
mégsem volt képes egy teljes civilizációt megtalálni a Hegy mélyén? Honnan
tudjuk egyáltalán, hogy még mindig itt vannak? Ha a mieink bármikor meg
tudják õket találni, õk hogy nem találnak minket? Hiszen fejlettebbek mint
mi, nem?
Értetlenül nézel. Kétségtelenül logikus kérdések, de bizonyosan
vannak rájuk logikus magyarázatok is.
- Mágusaink varázslatai megvédenek
minket a kutató szemek elõl. És a felszínen nagyon messzire el lehet látni,
elég csak keresni egy járatot, amelyen keresztül ki lehet mászni a hegyoldalra...
A bárd csak szokásos mosolyát mutatja, és ingatja a fejét.
- A történetek
szerint a teljes háború, bolygónk kiirtása csak néhány percig tartott.
Persze, a valóságban ennél sokkal hosszabb volt. Napokig zajlott. - hangsúlyával
érezteti, hogy egy teljes élõvilág többet érdemel, mintegy néhány napos
haláltusát. - Rengeteg feljegyzés készült. Sokezer zseniális elme kereste
a módszert, ahogy megmenekülhetünk a pusztulástól. Rengeteg ötlet született,
rengeteget vetettek el, és rengeteg vallott kudarcot, amikor kipróbálták.
Az Ellenségnek VAN gyenge pontja. És õseink meg is találták a néhány napos
háború alatt. A könyvtárakban a feljegyzéseknek csak egy része található
meg. Egy nagyon kis része, de az is épp elég, ha tudod, mit keresel. A
történetemet csak akkor fogod megérteni, ha megérted, mirõl szól ez az
egész. A keresésed a könyvtárban nem volt elég alapos. Menj vissza, és
nézz körül ismét. Ha megtalálod azt, amirõl beszélek, akkor fogom a történetet
folyatni.
Szemed szikrákat hány, ahogy a bárdra nézel. Mint egy gyermek,
akitõl elvették játékát. De nem tehetsz semmit, az õ története, csak akkor
fogja elmondani, ha õ is akarja.
- Rendben van, visszamegyek, és ezúttal
alaposabban körülnézek. [A bárdot a következõ fordulódban a K 99 paranccsal
keresheted, de ne felejtsd el elõtte felkeresni az akadémia könyvtárát.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 120.]
m 6 3 1144 4343 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 6,3) Az Õsök Csarnoka ezer titkot rejt. Itt az ideje, hogy folytasd a
felderítését!
(M 6,2) Irány észak! Nyomasztó csend telepedik rád. A terem közepén, a padlóra
rajzolva egy pentagrammát látsz, az ötszög minden csúcsában egy-egy gyertya.
Megállsz a kör közepén, a gyertyákat meggyújtod. Furcsa érzésed támad!
(+1 max. varázspont.)
(M 6,1) Északra sétálsz a Csarnok barlangfalai közt. Ahogy megkerülöd az
utolsó oszlopokat, ricsaj támad. Megzavartál egy torzszülött szeánszt!
Ellenfeled egy albinó pók (#32).
*** 1. KÖR *** Az albinó pók feléd rohan. Az albinó pók felé mozogsz, hogy
megtámadhasd. Az albinó pók rád veti magát. Marni próbál. Kacagsz a nevetséges
próbálkozáson. Megtámadod az albinó pókot. Villámokat köpsz.
(18 ép-t sebeztél).
Bûzöd kellemetlen számára
(6 sebzés).
*** 2. KÖR *** Megtámadod az albinó pókot. A levegõ megtelik elektromossággal,
villámokat fújsz ellenfeledre.
(16 ép-t sebeztél). Bûzöd zavarja
(7 sebzés).
Az albinó pók halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 47 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát
(+29%).
(M 5,1) Nyugat felé mész az útvesztõben. A barlang, ahová érsz, nem éppen
elhagyatott, és a bentlakók lelkesen védelmezik otthonukat. Ellenfeled
egy szárnyas bolhedor (#25).
*** 1. KÖR *** Megindulsz a szárnyas bolhedor felé. Már ott is vagy! A szárnyas
bolhedor máris elõtted terem! Támadod a szárnyas bolhedort. Meglengetve
a harci fejszét, próbálsz lesújtani. Hátraugrott a támadás elõl. Bûzöd
nehezen elviselhetõ számára
(8 sebzés). A szárnyas bolhedor rád veti magát.
Odacsap neked jobb karmával.
(2 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik.
*** 2. KÖR *** A szárnyas bolhedort próbálod megsebezni. Harci fejszével
támadsz.
(8 ép-t sebeztél). Szagodtól fuldoklik
(8 sebzés). A szárnyas
bolhedor rád támad. Feléd döf jobb karmával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéd
szúrja. A szárnyas bolhedor kileheli lelkét.
[A csatában összesen 32 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+32%). Magadhoz veszed a zsákmányt, ami egy bolhedor szárny.
(M 4,1) A folyosó nyugatra visz. Egy óriási mancsokkal felszerelt, fekete
bõrû, vörösen izzó szemû galetki toppan eléd. - Egy egyszerû próbát kell
kiállnod! - mondja. A galetki egy követ vág a plafonhoz, mire öklömnyi
pókok és egyéb csúszómászók kezdenek potyogni. Minél többet kell elkapnod!
[Gyorsaság próba 5-ös küszöbre: sikeres] - Kevés torzszülött tud elõled
elmenekülni - biccent a galetki.
(M 3,1) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 4,2) Déli irányba mész. Körülnézve elõször nem látsz semmit, aztán megpillantod
a padlón a mágikus kört, szélén gyertyákkal. Vajon az õsök átka vagy áldása
vár a körbe lépõre? A kör közepén állva gyújtod meg a gyertyákat. Elemi
erõvel söpör végig rajtad az õsök mágiája! (megtudod, hogy a lehelet italokat
elkészítéséhez három különbözõ növény szükséges.)
(M 3,2) Tovább nyugatra - biztatod magad. Furcsa dolgot látsz: egy mágikus
idézõkört, tökéletesen megrajzolva, csak éppen a szélére rakott gyertyák
nem égnek. Megállsz a kör közepén, a gyertyákat meggyújtod. Furcsa érzésed
támad! (kaptál 20 TVP-t.)
(M 3,3) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
[15 TVP-t használtál fel, maradt még 105.]
k 335 318 479 |
kaland elvállalása |
Elhagyod a Csarnokot.
(335. kaland:) Minden eshetõségre felkészülve közelíted
meg a kõrák épületet. Fellépdelsz a lépcsõn, és belépsz a meglepõen hûvös
belsõ részbe. Egy lemezekkel borított, kékacél ajtót pillantasz meg. Zárva
van! Késlekedés nélkül hozzákezdesz a zár feltöréséhez.
[Zárnyitás próba
7-es küszöbre: sikeres] Megérte a fáradtságot, kinyitottad az ajtót! Várakozva
lépsz be rajta.
Körbenézel, hátha találsz valami kincset - de sajnos nem.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 10% lélekenergia.
Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
(318. kaland:) Nocsak! A sziklaajtó visszazáródott. Újra a falhoz érinted
a tenyeredet, mire az ajtó kinyílik. Egy hatalmas követ görgetsz az ajtónyílásba,
nehogy megint visszazáródjon, és aztán bent rekedjél. Aztán belépsz. Ráébredsz,
hogy nem vagy egyedül. Ellenfeled egy katapulter (#33).
*** 1. KÖR *** Kerek kõvel meglõ téged a katapulter.
(7 sebzést okozott.)
Megindulsz a katapulter felé. Már ott is vagy! Támadod a katapultert. Kitátod
a szádat, és villámokat küldesz ellenfeledre.
(16 ép-t sebeztél). Szagod
látható benyomással van rá
(9 sebzés).
*** 2. KÖR *** Megtámadod a katapultert. Villámokat köpsz.
(15 ép-t sebeztél).
Bûzöd kellemetlen számára
(10 sebzés). A katapulter halálos sebet kapva
a földre zuhan.
[A csatában összesen 50 sebzést okoztál, és 7 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+34%).
Összegyûjtöd a "kincset": 2 kerek kõ.
Megérte az erõfeszítést - kincset találtál: egy vassisak.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 20% lélekenergia.
(479. kaland:) Megmászod a hatalmas quwarg bolyt, és a felszínbe kapaszkodva,
belendíted magad a bejáraton, majd körülnézel, miután szemed alkalmazkodott.
Hirtelen mozgást észlelsz a szemed sarkából. Ellenfeleid 2 förtelemféreg
(#27).
*** 1. KÖR *** Megrohamozod az 1. förtelemférget. Az 1. förtelemféreg odajön
hozzád. A 2. förtelemféreg feléd mozog. Megtámadod az 1. förtelemférget.
A levegõ megtelik elektromossággal, villámokat fújsz ellenfeledre.
(15
ép-t sebeztél). Bûzöd nehezen elviselhetõ számára
(1 sebzés). Az 1. förtelemféreg
rád támad. Ostorként csattant farkával.
(4 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe
fúródik. A 2. förtelemféreg rád veti magát. Elõresuhint farkával.
(2 ép-t
sebzõdtél). Tüskéid megszúrják.
*** 2. KÖR *** Támadod az 1. förtelemférget. A levegõ megtelik elektromossággal,
villámokat fújsz ellenfeledre.
(14 ép-t sebeztél). Bûzöd nehezen elviselhetõ
számára
(2 sebzés). Az 1. förtelemféreg hörögve elterül. A következõ pillanatban
felrobban!
Sebzõdsz 5 ép-t. A 2. förtelemféreg
13 sebzést kap. A 2. förtelemféreg
téged támad. Tekergetve suhint farkával.
(4 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a
bõrébe fúródik.
*** 3. KÖR *** Támadod a 2. förtelemférget. A levegõ megtelik elektromossággal,
villámokat fújsz ellenfeledre.
(15 ép-t sebeztél). Szagod látható benyomással
van rá
(1 sebzés). A 2. förtelemféreg holtan terül el. A tetem nagy durranással
szétrobban.
10 életpontnyit sebzõdsz.
[A csatában összesen 60 sebzést okoztál, és 25 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a
lélekenergiát (+49%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy
kapj egy képességpontot. Elrakod a zsákmányt, ami 15 arany és egy hamis
arany.
(Feltételes gyógyítás:) fehér gyógyitallal gyógyítod magad. Gyógyulsz
40 életpontot.
Egy vasalt ébenfa ajtó van elõtted. Lenyomod a kilincset, de zárva van.
Elõszórod a kulcsgyûjteményedet és az egyéb szerszámaidat, és nekilátsz
a munkának.
[Zárnyitás próba 5-ös küszöbre: sikeres] Nemhiába vagy mestere
a szakmának, kinyitottad az ajtót.
Hurrá, kincset találtál, ami egy amulett és egy csizma.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 33% lélekenergia.
A következõ fejlõdést tapasztalod:
+1 elektr.lehelet; [33 TVP-t használtál
fel, maradt még 72.]
mak 1 |
1. makró definiálása/hívása |
ism 3 |
a következõ parancs ismétlése 3 alkalommal |
Kedved támad egy csöpp baráti portyázgatásra. Különösebb cél nélkül kóvályogsz
a barlangok között, kihívást keresve. Egy õsi óriásgomba megkövesedett
maradványai vannak elõtted. A hatalmas törzsbe valaki egy ajtót épített.
Kíváncsian kinyitod. Egy lépcsõ vezet a mélybe. Izgalmas! Késõbb majd megvizsgálod.
(467. kaland, összköltsége 35 TVP.) Mintha csak virágot szednél, úgy gyûjtesz
útközben 1
tejfonalat.
[ld. enc.] Pillanatnyi habozás után határozott léptekkel
indulsz az egyik nyílás felé. A zászlócska egyértelmû: átokszórással fogjátok
magatokat mulattatni.
Odabent fogad
Andrew, egy gyönyörû, izmos, inteligens férfi. A Tudósok klánjának
diákjelölt rangú tagja. Végignézed a felszerelését: fekete csizma, bronzmedál,
parittya, fekete nadrág, az egyensúly gyûrûje, halotti maszk, szivárvány
karkötõ. Elsõ mondatod: "Te kékorrú pocokvadító!" Azonnal visszavág: "Megalszik
a szádban a tej!" Nem habozol, máris mondod: "Annyi a bolhád, hogy ha egyet
megölsz, száz jön a temetésére." Õ rögvest kontrázik: "Olyan csúnya vagy,
hogy alig látszik mellette a borzalmas kancsalságod." Szóhoz sem jutsz
megdöbbenésedben! Micsoda átok! Lehajtott fejjel elismered, Andrew volt
a jobb. Ellenfeled lélekenergiát kap.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 72.]
Kinyújtózol, majd vidáman fütyörészve kilépsz a barlang ajtaján. Útközben
más, portyára induló galetkikkel is összeakadsz. Hiába, pezseg az élet!
Odamész az egyik "galetkitanyához". A zászlócska egyértelmû: átokszórással
fogjátok magatokat mulattatni.
Odabent fogad
Zeratul, a kegyetlen, egy sárgán ízzó szemû, szíjakkal teli
bõr ruhát viselõ, ében bõrû, ében hajú férfi. A Mutánsok klánjának kocsány
rangú tagja. A következõket látod nála: bõrpáncél, görbekard, bronzmedál,
az angyalok utazóköpenye, az ügyesség csepp fülbevalója, vassisak, a túlélés
nagy pajzsa, az elektromosság csepp fülbevalója, szivárvány karkötõ, fekete
nadrág, az egyensúly gyûrûje. Így üdvözlöd: "Hogy szakadna be a barlangod!"
Õ rögvest kontrázik: "Potyogjanak ki a fogaid!" A következõvel folytatod:
"A szagod mellett parfümnek lehetne használni a száznapos tojást." Õ rögvest
kontrázik: "Olyan borzalmasan csúf vagy, mint a szint boszorkája!" Hát,
erre már igazán nem tudsz mit válaszolni. Szomorú nyögéssel beismered,
hogy vereséget szenvedtél. Ellenfeled lélekenergiát kap.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 62.]
Elég a henyélésbõl! Itt az ideje egy kis akciónak. Kirándulásod során számos
barlangot találsz, kérdés, hogy van-e köztük alkalmas. Megközelíted az
egyik alkalmasnak látszó barlangot. A zászlócska egyértelmû: átokszórással
fogjátok magatokat mulattatni.
Odabent fogad
Tintás Tunya, egy rücskös kékes bõrû csápos alak, ha tippelni
kéne akkor férfi. A Halhatatlanok klánjának egyszerû halandó rangú tagja.
A következõket látod nála: fülbevaló, nyaklánc, sárgaréz nyaklánc, karkötõ,
vassisak, lovagi lemezpáncél, kristályamulett, pókcsatos öv. Köszönés helyett
ezt kiáltod: "Nem szép ám, ha a bolha köhög." Tintás Tunya nagy levegõt
vesz, de csak nyögdösni tud kétségbeesésében. Ez az, nyertél! Ellenfeled
alig észrevehetõen bólint. (+25% lélekenergia.)
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 52.]
ism 3 |
a következõ parancs ismétlése 3 alkalommal |
Elhatározod, hogy vadászni mész. A délkeleti tornyokban kiépített lépcsõsorok
egyikét választod, hogy megközelítsd a torzszülöttek lakóhelyét. Bár tökéletesen
látsz a sötétben, azért ezeknek a folyosóknak a mélységes sötétsége még
téged is megrémiszt kicsit. Hihetetlen dolgot látsz: egy miniatûr, fémes
felületû várkastély van elõtted! Persze miniatûr létére még így is jóval
nagyobb beltere lehet, mint bármelyik galetkibarlangnak. Vajon ki építette?
Mi célt szolgál? Találsz egy bájos kis felvonóhidas kaput. Talán körül
kéne nézni odabent! Hirtelen rossz elõérzeted támad...
(271. kaland, összköltsége
25 TVP.) Befordulva egy folyosón, ráébredsz, hogy nem vagy egyedül. Ellenfeled
egy jégmedúza (#22).
*** 1. KÖR *** A jégmedúza irányába mozogsz. A jégmedúza feléd mozog. Megtámadod
a jégmedúzát. A levegõ megtelik elektromossággal, villámokat fújsz ellenfeledre.
(18 ép-t sebeztél). Szagodtól fuldoklik
(7 sebzés). A jégmedúza halálos
sebet kapva a földre zuhan.
[A csatában összesen 25 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a
lélekenergiát (+30%). Összegyûjtöd a "kincset": egy nordkristály.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 42.]
Úgy döntesz, hogy vadászol egyet. Felkészülve testben és lélekben, elindulsz,
hogy elejts egy vagy több torzszülöttet. Egy bûzös aknában ereszkedsz alá.
Leérve, óvatosan megkezded a felderítést. Ha nem vagy elég óvatos, könnyen
vad lesz a vadászból. A szemed sarkából mozgást pillantasz meg. Torzszülött!
Hangos csatakiáltással ráveted magad. Ellenfeled egy jégmedúza (#22).
*** 1. KÖR *** Megrohamozod a jégmedúzát. A jégmedúza odajön hozzád. Megtámadod
a jégmedúzát. Kitátod a szádat, és villámokat küldesz ellenfeledre.
(15
ép-t sebeztél). Bûzöd fojtogatja
(9 sebzés). A jégmedúza halálhörgés közepette
a földre zuhan.
[A csatában összesen 24 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+30%). Elegendõ
lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot. Elteszed
a zsákmányt, ami egy nordkristály.
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 29.]
Úgy döntesz, hogy vadászol egyet. Rövid sétálás után eljutsz az egyik jól
õrzött járathoz, amelyen a galetkik vadászni járnak az alsó szintre, de
amelyen még élõ torzszülött nem jutott ki. Megérkeztél az alsó szintekre!
Lábadnál a csatorna szennyvize csordogál. Útközben észreveszel egy
mitulen
füvet. Fáradtságod nem kímélve, megközelíted, és sikeresen begyûjtesz 2
darabot. A szemed sarkából mozgást pillantasz meg. Torzszülött! Hangos
csatakiáltással ráveted magad. Ellenfeled egy goblin kobra (#20).
*** 1. KÖR *** Néhány rövid kézmozdulat után a goblin kobra létrehoz egy
óriáserõ varázslatot. Néhány rövid kézmozdulat után a goblin kobra létrehoz
egy tûzpajzs varázslatot. A goblin kobra irányába mozogsz. A goblin kobrát
próbálod megsebezni. Kitátod a szádat, és villámokat küldesz ellenfeledre.
(12 ép-t sebeztél). Bûzöd nehezen elviselhetõ számára
(7 sebzés).
*** 2. KÖR *** A goblin kobrát próbálod megsebezni. Villámokat köpsz.
(17
ép-t sebeztél). Szagod látható benyomással van rá
(6 sebzés). A goblin
kobra halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 42 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia
(+35%).
[16 TVP-t használtál fel, maradt még 13.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 13.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +7 galetki
erõt és +16 hírnevet kaptál. A kör során összesen 364 sebzést okoztál,
és 62 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp
8 képességpontot
kapsz. Errõl a fordulóról 13 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt,
amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
219 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Lehincölõ, egy kicsit kancsal, de rendkívül bájos tekintetû
férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: puhányszint (2. szint). Táplálkozásod:
piromád. Ez a 18. fordulód.
|
[1] erõ: |
5 / 1.50 |
[2] IQ: |
5 / 4.75 |
[3] ügyesség: |
5 / 0.20 |
[4] egészség: |
5 (6) / 1.34 |
[5] mágia: |
4 / 0.55 |
[6] gyorsaság: |
9 / 0.53 |
[9] Méret/ép: |
62 / 57 |
Min. méret: |
62 |
Barlangméret: |
63 |
|
|
Varázspont: |
33 / 31 |
Képességpont: |
17 / 62% |
Hõsi pont: |
30 (3) |
Tám.bónusz: |
3% |
Véd.bónusz: |
9% |
Galetki erõ: |
168 / 113 |
Hírnév : |
266 |
Jóllakottság: |
172% |
Életkor: |
12
/ 12 |
|
|
Galetki csaták: |
6 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
4 (0) |
Torzsz. csaták: |
130 (10) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
125 (10) |
Leölt torzszülött: |
143 (17) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
2 (0) |
|
 |
HARCI SZAKÉRTELMEK |
 |
|
[13] elektr.lehelet: |
11 / 0.52 |
[16] tüskés bõr: |
4 / 0 |
[17] vastag bõr: |
5 / 0 |
[22] imm.mérg.gázra: |
3 (4) / 0 |
[25] bûz: |
9 / 0 |
|
|
 |
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
 |
|
[45] csapdakészítés: |
2 / 0.05 |
[46] csapdaészlelés: |
3 / 0.23 |
[47] zárnyitás: |
4 / 0.35 |
[48] mászás: |
5 / 2.93 |
[54] kereskedelem: |
4 / 1.10 |
[62] lopás: |
3 / 0 |
[64] átokszórás: |
3 (5) / 1.20 |
[65] álcázás: |
4 / 0 |
[66] lopakodás: |
4 (6) / 0.35 |
[68] zene: |
3 / 0.05 |
|
|
|
|
 |
VÉGTAGOK |
 |
|
jobb mancs |
[100] méret: |
3 / 0 |
[101] szakért.: |
3 / 1 |
|
|
harci fejsze |
MAKRÓID |
1. Makró |
ism 3 |
p |
ism 3 |
vd |
|
2. Makró |
gy |
pv 1 |
p |
pv 3 4 5 8 |
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 60 6 30 50;
VI erõ:150% ép:25%;
PV 3 4 5 8;
PSZ 48 54 66;
BA 30;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #3 (3. épület), #9 (7. épület), #12 (9. épület),
#15 (4. épület), #22 (1. épület), #51 (20. épület), #268 (15. forduló),
#313 (13. forduló), #467 (18. forduló), #461 (17. forduló), #271 (18.
forduló).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
|
2 csizma (#1120) |
|
1 díszes fejék (#135) |
* |
1 khaldoran öv (#137) |
|
1 könnyû pikkelyvért (#1016) |
* |
1 sisak (#1075) |
* |
1 suhanó csizma
(#195) |
|
2 törpe pikkelyvért (#4) |
|
1 vassisak (#1076) |
Ékszerek, kincsek |
|
1 amulett (#1195) |
|
399 arany (#1) |
|
1 az angyalok sárgaréz nyaklánca
(#28181) |
* |
1 bronzmedál (#207) |
|
3 drágakõ (#2) |
|
8 hamis arany (#809) |
* |
1 szivárvány karkötõ (#139) |
Felszerelés |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
|
1 kötél (#128) |
|
1 varázskõ (#210) |
Fegyverek |
|
1 fogazott tõr (#6) |
* |
2 harci fejsze (#12) |
|
4 kerek kõ (#11) |
Varázsitalok és füvek |
|
3 csótányláb (#25) |
|
1 fehér gyógyital (#50) |
|
3 mátekel gomba (#21)
|
|
6 mitulen fû (#20) |
|
1 sötét mák (#23) |
|
1 tejfonál (#28) |
|
5 üvegcse (#14) |
|
1 villámlehelet itala (#56) |
|
11 winropu moha (#22)
|
Egyéb kacatok |
|
3 bolhedor szárny (#15) |
|
2 lemúr hártya (#161) |
|
2 mandibula (#157)
|
|
3 molad púp (#16) |
|
3 nohnetár gumó (#212) |
|
6 nordkristály (#146)
|
|
1 pirgamit (#152) |
A szürkével jelölt tárgyakra szerintünk már nincs
szükséged, csak a helyet foglalják. Ha az EE parancs egyik paraméterének
7-est adsz meg, az összes ilyen tárgyadat eladod (ami nem eladható, azt
eldobod). Természetesen nem adsz el / dobsz el KF-elt, vagy feneketlen
zsákban levõ tárgyat. |
|
Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 76 arany (#1), 2 hamis arany (#809),
2 nordkristály (#146), 2 mitulen fû (#20), 2 kerek kõ (#11), 1 csizma
(#1120), 1 bolhedor szárny (#15), 1 fehér gyógyital (#50), 1 vassisak
(#1076), 1 amulett (#1195), 1 tejfonál (#28).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
2 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
3 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
4 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
5 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
6 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
7 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
8 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
9 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
10 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
11 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
KÕZÚZÓ (49. LÉNY) A kõzúzók vastag, sziklakemény bõrû, a mágiával szemben
különösen ellenálló teremtmények. Gömb alakú testüket hat apró, tömzsi
lábon hordják. A széttaposott köveket hosszú ormányukkal felszippantják,
szervezetük a kövekben levõ ásványi anyagot és parányi életformákat hasznosítja.
Ha megtámadják õket, visszahúzódnak páncéljukba, és nyelv-ormányukkal védekeznek.
A kõzúzók elpusztítására legfeljebb egy lehelni tudó galetkinek lehet reménye,
számukra viszont - ha zöldvérûek vagy kõevõk - ízletes táplálékot jelentenek
a belsõségek.
ELEMENTÁL FATTY (141. LÉNY) Az elementál fattyak nagyjából akkorák, mint
egy ember, de itt aztán véget is ér a hasonlóság - a zöldes-vörös örvényrõl
még azt sem igazán mondhatod meg, hogy élõlény. Pedig igencsak az, ha eléggé
mágikus természetû is. Az elementál fattyak az öt elem összegyúrásával
jöttek létre, és ennek köszönhetõen szinte tökéletesen immúnisak az elemi
támadásokra. A más lényekbõl elszívott lélekenergia élteti õket, ezért
aztán megtámadnak mindent és mindenkit. Ha elég lélekenergiát szívtak magukba,
és elérik a felnõtt õselementál méretét, visszatérnek a távoli létsíkra,
ahonnét jöttek. Az elementál fatty mágiafalók számára jelenthet táplálékot.
RENEGÁT MÁGUSTANONC (47. LÉNY) Nem minden galetki tartja be a törvényeket:
némelyik kifejezetten rossz ötletnek - mi több, a társadalom fejlõdésének
és a természetes kiválasztódás béklyójának tartja, hogy galetki nem ölhet
galetkit. Szerintük a leggazdagabb életenergiaforrás egy leölt fajtársuk.
Ezek a renegátok persze a társadalom kitaszítottjaiként élnek, számûzöttként
rejtõznek a torzszülöttek között. Azonban ugyanolyan ravaszak, vagy ha
lehet, még okosabbak, mint a szervezett körülmények között élõ társaid:
megedzette õket a mindennapos életbenmaradásért folytatott küzdelem. A
fiatal renegátok elsõ tesztje, hogy lelátogatnak az alsóbb szintekre, és
varázslataikat a többi galetkin próbálják ki. Fokozottan óvatos legyél
velük szemben, mert ugyan még tapasztalatlanok, de tudásuk messze felülmúlja
a szokványos torzszülöttekét (habár hivatalosan õk is annak vannak bélyegezve),
és a tûzzel szemben különösen ellenállóak.
TEJFONÁL (28. TÁRGY) A tejfonál is egy gombafajta, de a megszokottól
ellentétben, vékony, hálószerû fonalakból áll, amelyekkel valamilyen gazdanövényt
fon körbe, és attól vonja el a tápanyagot. A tejfonál misztikus teremtménye
a növényvilágnak, és mint ilyen, mágikus potenciállal is bír [Szükséges
varázsital fõzés szint: 3.]