Karakterszám: |
5390 |
Számlaszám: |
4260 |
Fordulószám: |
1 |
Játékhét: |
15 |
E forduló
ára: |
23 zs. |
Maradék zseton: |
91 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2000. már. 13. 15h:44' |
A következõ
fordulód táplálható: 2000. már. 16. |
|
|
E-mail!
TOHONY KALANDJAI
Zajt hallasz a barlangod elõl, és amikor kilépsz, látod, hogy néhány galetki
kockázik! Te is szeretsz játszani, ezért odamész hozzájuk, és megkérdezed,
beszállhatsz-e. Persze tétet is raktok fel, hogy a játék izgalmasabb legyen.
Szerencsés vagy, jól megy a játék, 5 aranyat nyertél! Egyszercsak felbukkan
mellettetek az akadémia egyik oktatója, és mérgesen kiabálni kezd.
-
Szerencsejáték! Néhány sötétlelkû torzszülött faj eszköze, hogy tönkretegyék
a galetkiket! Megtiltom, hogy a továbbiakban szerencsejátékot ûzzetek!
Ha már felnõttök, a felsõbb szintek kaszinóiban a saját felelõsségetekre
tehetitek tönkre az életeteket a játékbarlangokban, itt azonban mi tartozunk
felelõsséggel irántatok. - zord tekintete nyomán szétspricceltek, de azért
mosolyogsz magadban, és újra megszámolod az öt aranyat, amit nyertél.
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Qualt'zar az Akkult, egy erõs,
éjfekete szõrzetû, ruganyos testû, farkas fejû, nyugodt tekintetû férfi.
(hírneve 397.)
Amíg pihentél, eljutott hozzád néhány hír a szintedrõl:
*nov. 22.* Altair-Cast lett az aréna bajnoka.
*dec. 15.* Dizsnyóarcú Trücsvók
gyõzelmet aratott Hangaillatú Aranyalma felett.
*dec. 20.* Pyramid és
Vulcano megküzdöttek egymással, és Pyramid gyõzött.
*jan. 6.* Dexion felköltözött
a következõ szintre.
*jan. 6.* Atrox felköltözött a következõ szintre.
*jan. 10.* Zorander, a mágus felköltözött a következõ szintre.
*jan. 10.*
Nomis Leinád felköltözött a következõ szintre.
*jan. 10.* Tryx felköltözött
a következõ szintre.
*jan. 18.* Morgana D'Brison felköltözött a következõ
szintre.
*jan. 19.* Paeyko, a köpködõ felköltözött a következõ szintre.
Tudomást szerzel a Hegy más részeiben történt dolgokról is:
*nov. 22.* Zak Hazadar és Fedra megküzdöttek egymással, és Zak Hazadar
gyõzött.
*nov. 30.* Pyramid lopni próbált, de felsült vele.
*dec. 3.*
Legendás Pocok csatában legyõzte Bíbor szívet.
*dec. 7.* Pyramid és Wei
Jan-Ette megküzdöttek egymással, és Pyramid gyõzött.
*dec. 8.* Jégkirálynõ
csatában legyõzte Lares Tek Fiát.
*dec. 9.* Khalea Wa Humped egy új varázsitalt
talált fel, melynek neve "fehér gyógyital."
*dec. 20.* Aquirigilli Doarwalthot
kis híján megölte egy mikropoid.
*dec. 28.* Pyramid lopni próbált, de
felsült vele.
*dec. 28.* Pyramid és A Köd Fia megküzdöttek egymással,
és Pyramid gyõzött.
*jan. 6.* Bean-Sidhe csatában legyõzte Kartuvagot.
Zavartalanul és eseménytelenül pihentél barlangodban. [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 196.]
kno 25 10 |
25. képességre 10 képességpont |
Elköltesz 10 képességpontot a bûz harci képességed növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, a bûz szakértelmed 5. szintre nõtt. [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 196.]
kno 100 4 |
100. képességre 4 képességpont |
Elköltesz 4 képességpontot jobb mancs végtagod méretének növelésére. A gyakorlásnak
köszönhetõen jobb mancs végtagod megnõtt, új mérete 3. [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 196.]
vi 120 40 |
viselkedés, bátorság beállítása |
Csak akkor kezdesz harcba torzszülöttek ellen, ha összes erõsségük nem nagyobb
a te erõsséged (esetleges szolgáidéval együtt) 120 százalékánál. Elmenekülsz
torzszülöttektõl való csatából, ha életpontod a méreted 40%-a alatt van.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 196.]
bb 1 1 4 9 5 |
több épület meglátogatása |
[be 1:] Ellátogatsz a helyi "fûszerárushoz". Amíg sorra kerülsz, végignézed
a kirakott árukat, és gondolatban hozzáteszed az árat, amit ki tudnál alkudni:
kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél
(#9) 23 ap, üvegcse (#14) 4 ap, mandolin (#19) 92 ap, mitulen fû (#20)
11 ap, mátekel gomba (#21) 11 ap, sötét mák (#23) 11 ap, liánvirág (#24)
11 ap, csótányláb (#25) 11 ap, kötél (#128) 23 ap, díszes fejék (#135)
23 ap, nordkristály (#146) 13 ap, lemúr hártya (#161) 6 ap, nohnetár gumó
(#212) 23 ap, láncing (#1030) 92 ap, pajzs (#1060) 23 ap, kerek pajzs (#1061)
29 ap, nagy pajzs (#1062) 36 ap, öv (#1165) 6 ap, nyaklánc (#1180) 18 ap,
sárgaréz nyaklánc (#1181) 23 ap, ezüst nyaklánc (#1182) 29 ap, amulett
(#1195) 11 ap, csontamulett (#1197) 18 ap, szimbólum (#1210) 18 ap, karikaszimbólum
(#1211) 23 ap, háromszögszimbólum (#1212) 29 ap, gyûrû (#1225) 11 ap, karkötõ
(#1240) 11 ap, díszes karkötõ (#1242) 18 ap, fülbevaló (#1255) 6 ap, csepp
fülbevaló (#1256) 9 ap, tõr (#1300) 11 ap, csonttõr (#1301) 13 ap, kard
(#1315) 23 ap.
[be 1:] Elhagyod a boltot. Lesétálsz a kereskedõhöz. A kereskedõ megragadja
a válladat, és azt mondja:
- Várj csak! Volna egy megbízásom számodra,
ha esetleg szeretnél néhány aranyat keresni! - bólintasz. A kereskedõ a
kezeit dörzsöli: - Van egy üzletfelem, aki már hónapok óta tartozik nekem
háromszáz arannyal. A kamatokkal együtt ez négyszáz arany! Kellene nekem
egy izmos galetki, aki nem ijed meg a saját árnyékától, és behajtja az
adósságot! A részed öt százalék lenne. - Hosszasan gondolkodsz, majd azt
mondod: - Rendben, de húsz százalékért! - Látva a kereskedõ elszörnyedt
arckifejezését, végül 50 aranyban állapodtok meg. A kereskedõ elmagyarázza,
hogy melyik barlangban lakik a kövér gombatermesztõ, aki nem fizetett neki.
(5. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)
[be 4:] Elhagyod a boltot. Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját.
Az információs részlegnél érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások
felõl. Új szakértelmet a BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el,
5 kno és 20 TVP árán. Új végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthesz
10 kno és 20 TVP árán. A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1.
szinten 1, a 2-3. szinten 2, a 4-5. szinten 3 stb. végtagod lehet. Végtag
szakértelmet a BE 4 {képesség} {végtag} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno
és 20 TVP árán. Részletesebben ld. szabálykönyv, Épületek, Akadémia. Elõsétál
egy hosszú köpenyt viselõ, õsz hajú galetki. Az akadémia egyik mestere!
Lélegzetedet visszafojtva bámulod, majd magadhoz térve, illendõen köszöntöd.
A mester biccent feléd.
- Már egy ideje figyellek, Tohony. Még nagy jövõ
áll elõtted! Ha van bátorságod hozzá, tudnék adni egy megbízást!
- Megtiszteltetésnek
venném, Mester - rebeged. A mester elmosolyodik.
- A feladat nem lesz
túl nehéz, az eszeden kívül nem kell hozzá más. Egy rég kipusztult torzszülött
faj után kutatunk, amelyet zoblemugnak hívnak. Csontokat, maradványokat
kellene gyûjtened a barlangokban. - jól leplezve csalódottságodat, tettetett
lelkesedéssel bólintasz.
- Meglesz, mester! - azzal távozol.
(6. kaland,
összesen 30 TVP-t igényel.)
[be 9:] A szint temploma egy cseppkövekkel teli, gyertyákkal kivilágított
barlangban foglal helyet. Nagyon hangulatos! Áhítattal lépsz be. Papok
fogadnak. Egy csuhás pap lép hozzád, hóna alatt egy nagy kondér, tele nohnetár
gumóval. Megszólít téged.
- Gyermekem! Templomunknak egy szent rítushoz
elengedhetetlen lenne nagy mennyiségû nohnetár gumó. Kérlek, te is segédkezz
nekünk, és hozz kettõt ebbõl a furcsa tárgyból! Ha sikerrel jársz, vendégünk
vagy egy ingyenes gyógyításra.
(19. kaland, összesen 5 TVP-t igényel.)
A K 19 parancs kiadásakor, ha nálad vannak a kért gumók, a papok cserébe
max. életpontra fognak gyógyítani, tehát akkor célszerû használnod, ha
várhatóan sebesült leszel.
[be 5:] Ellátogatsz a szint nyugati szárnyában épített arénához. Ez egy
óriási barlang, poronddal és lelátóval. Most szinte teljesen üres, csak
az arénamester ordítozik a takarításra kirendelt torzszülöttekkel. Odamész
hozzá. Üdvözlöd, és elmondod neki, hogy a soron következõ torzszülöttel
szeretnél megküzdeni. Megnézi a jegyzeteiben, hol is tartottál, és biccent.
Kifizeted a beugrót, 5 aranyat, és az arénamester elõkészíti a terepet.
Közben megtudtad, hogy az aréna legjobbja Albert de Kígyi, ameddig õ eljutott
egy csontváz harcos (#68). És már kezdõdik az összecsapás. Ellenfeled
egy polipfej (#14).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A polipfej feléd mozog. Megindulsz a polipfej felé. Már ott
is vagy! A polipfej rád támad. Odacsap neked bal csápjával.
(2 ép-t sebzõdtél).
Tekergetve suhint bal csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tekergetve suhint
jobb csápjával.
(2 ép-t sebzõdtél). Elõresuhint jobb csápjával.
(2 ép-t
sebzõdtél). Megtámadod a polipfejet. Lendületet véve ütsz jobb mancsoddal.
Nem találtál. Bûzöd nehezen elviselhetõ számára
(2 sebzés).
*** 2. KÖR *** A polipfej téged támad. Villámgyorsan elõrevág bal csápjával.
(2 ép-t sebzõdtél). Lecsap rád bal csápjával. Félrehajoltál. Tekergetve
suhint jobb csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél). Rád vág jobb csápjával.
(2 ép-t
sebzõdtél). A polipfejet próbálod megsebezni. Lekeversz egyet jobb mancsoddal.
Félrehajolt. Bûzöd nehezen elviselhetõ számára
(3 sebzés).
*** 3. KÖR *** A polipfej téged támad. Rád vág bal csápjával.
(2 ép-t sebzõdtél).
Ostorként csattant bal csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél). Odacsap neked jobb
csápjával.
(2 ép-t sebzõdtél). Körbe-körbe forgatva üt jobb csápjával.
Hátraugrasz a támadás elõl. A polipfejet próbálod megsebezni. Benyomsz
egyet jobb mancsoddal.
(8 ép-t sebeztél). Nehezen bírja a szagodat
(4 sebzés).
A polipfej halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 17 sebzést okoztál, és 17 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+24%).
Amíg harcoltál, bámészkodó galetkik gyûltek össze. Most megtapsolnak! Mosolyogsz,
miközben átveszed az arénamestertõl jutalmadat, 10 aranyat. [30 TVP-t használtál
fel, maradt még 166.]
Sajnálom, de nincs ilyen utasítás. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 166.]
pv 4 3 5 8 |
portyázás viselkedés |
Portyázás során elõször is átokszórást javasolsz. Ha ez nem megy, szakértelem
próbára hívod ki a másik galetkit. Ha vendéglátódnak ehhez nincs kedve,
megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni egyet. Ha te mész
portyázni, harcolni semmiképp sem szeretnél! [0 TVP-t használtál fel, maradt
még 166.]
psz 63 |
portyázás szakértelmek |
Ha portyázás során szakértelem próbára kerül sor, a következõ szakértelmekben
vagy hajlandó versenyezni: éberség. [0 TVP-t használtál fel, maradt még
166.]
m 3 9 1414 1212 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 3,9) Felkeresed a szent zarándokhelyet.
(M 3,8) Óvatosan lépkedsz tovább. A csarnok egy újabb, kongóan üres termébe
lépsz be.
(M 2,8) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 3,7) Északra sétálsz a Csarnok barlangfalai közt. Az elhagyatott teremre
nyomasztó csend telepszik.
(M 2,7) Tovább nyugatra - biztatod magad. Amikor belépsz a barlangterembe,
ráébredsz, hogy torzszülöttek szentségtelenítették meg az Õsök Csarnokát.
A te dolgod, hogy rendet tegyél. Ellenfeled egy koreni sün (#13).
[ld.
enc.]
*** 1. KÖR *** Megindulsz a koreni sün felé. Már ott is vagy! A koreni sün
közelebb jön, hogy támadhasson. Megtámadod a koreni sünt. Lecsapsz jobb
mancsoddal. El sem találtad. A koreni sün téged támad. Harapásra nyitja
száját. Mellétrafált a balfácán.
*** 2. KÖR *** Támadod a koreni sünt. Odaütsz jobb mancsoddal.
(7 ép-t sebeztél).
A tüskés bõr megsebez
(-5 ép) A koreni sün rád támad. Elõrehajolva harapni
próbál. Elkerülted.
*** 3. KÖR *** A koreni sün téged támad. Megpróbál megmarni.
(4 ép-t sebzõdtél).
A koreni sünt próbálod megsebezni. Benyomsz egyet jobb mancsoddal.
(6 ép-t
sebeztél). Tüskés a bõre
(-5 ép)
[A csatában összesen 13 sebzést okoztál, és 14 sebzést kaptál.] Menekülsz,
mented az irhádat.
[ld. enc.] Újra a 3,7-es mezõn vagy.
(M 3,6) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 4,7) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 3,6) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 4,7) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út. Fejlõdsz:
+1 jobb mancs
szakértelem; [12 TVP-t használtál fel, maradt még 154.]
mak 1 6 |
1. makró definiálása/hívása |
1. makró törölve. Helyére a következõ 6 parancsot definiálod:
[Parancs 1. makróba tárolva.] Elhagyod az Õsök Csarnokát. Kedved szottyan
egy baráti, ámde tanulságos párviadalra. Különösebb cél nélkül kóvályogsz
a barlangok között, kihívást keresve. Na végre, találtál egy megfelelõ
barlangot. A zászlócska egyértelmû: átokszórással fogjátok magatokat mulattatni.
Ahogy beljebb lépsz, biccent feléd
Valiante de Busca, egy buta arcú, szálkás
farkú, félkarú rabló férfi. Végignézed a felszerelését: csatos öv, sisak.
Üdvözlõ mondatod: "Te sehonnai bitang!" Dühösen kiabálja vissza: "Nem láttam
nálad visszataszítóbbat." Szóhoz sem jutsz megdöbbenésedben! Micsoda átok!
Valiante de Busca a gyõztes! Bánatosan nézed az ellenfeledbe áramló lélekenergiát.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 154.]
[Parancs 1. makróba tárolva.] Életpontod a menekülés% alatt van, a harcból
azonnal elmenekülnél - így nincs értelme harcolni! [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 154.]
[Parancs 1. makróba tárolva.] Huh, már majdnem berozsdásodtak az izmaid!
Elkelne egy kis csetepaté. Rövid túra után lakott barlangok közé érsz.
Megközelíted az egyik alkalmasnak látszó barlangot. A zászlócska egyértelmû:
átokszórással fogjátok magatokat mulattatni.
A barlang lakója
Psziché, egy hosszú, vörös hajú, selyemruhákba öltözött,
jó alakú nõ. Üdvözlõ mondatod: "Bûzödet csak a csúfságod múlja felül!"
Dühösen kiabálja vissza: "Te gusztustalan csúszómászó!" Ez nem igaz! Nem
jut eszedbe megfelelõ válasz. Megadóan sóhajtasz: vesztettél. A gyõztes
jutalma lélekenergia.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 144.]
[Parancs 1. makróba tárolva.] Életpontod a menekülés% alatt van, a harcból
azonnal elmenekülnél - így nincs értelme harcolni! [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 144.]
[Parancs 1. makróba tárolva.] Itt az ideje, hogy baráti látogatást tegyél
galetkitársaid között. A közelben van egy kolónia, amelyben sok új lakó
talált szállást. Ha egy kis szerencséd van, könnyen találsz arrafelé ellenfelet.
Egy fenyegetõ tömeg emelkedik fel elõtted. Hátrahõkölsz. Á, hiszen ez
csak egy szobor! Egy hatalmas, õsi faragvány, láthatóan még egy korábbi
civilizációból. A szobor három izmos karjával egy óriási kõtányért tart.
Vajon mi lehet benne? Meg kéne lesni...
(247. kaland, összköltsége 20 TVP.)
Pillanatnyi habozás után határozott léptekkel indulsz az egyik nyílás felé.
A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
Vendéglátód
McFingata, egy viszonylag magas, vörös szemû, zöld bõrû férfi.
A kölcsönös üdvözlések után kényelembe helyezitek magatokat a földön, és
kirakjátok az ennivalót a padló közepére terített takaróra. Micsoda finomságok!
Nem kell sokáig biztatni: máris enni kezdtek. Misztikus, szörnyûséges dolgokról
kezdtek el beszélgetni: a Thargodanok, az Ellenség... Még a Kimondhatatlan
Nevûekrõl is ejtetek néhány bátortalan szót. Mintha kicsit lehûlt volna
a barlang levegõje... Nocsak, hogy elrepült az idõ! Sajnos menned kell.
Elköszönsz vendéglátódtól. (+7% jóllakottság) A beszélgetés alatt új ismerettel
gyarapodtál, megtudod, mi az a mikropoid.
[ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 134.]
[Parancs 1. makróba tárolva.] Életpontod a menekülés% alatt van, a harcból
azonnal elmenekülnél - így nincs értelme harcolni! [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 134.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +7 galetki
erõt és +1 hírnevet kaptál. A kör során összesen 30 sebzést okoztál, és
31 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp
3 képességpontot
kapsz. Errõl a fordulóról 134 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt,
amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
276 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Tohony, egy robosztus, ápolatlanul szagló, kékezüst bundájú
galetki férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint (1. szint). Táplálkozásod:
micinista. Ez az 1. fordulód.
|
[1] erõ: |
3 / 0.40 |
[2] IQ: |
3 / 0.20 |
[3] ügyesség: |
3 / 0 |
[4] egészség: |
3 / 0 |
[5] mágia: |
1 / 0.05 |
[6] gyorsaság: |
3 / 0.02 |
[9] Méret/ép: |
41 / 10 |
Min. méret: |
25 |
Barlangméret: |
41 |
|
|
Varázspont: |
5 / 5 |
Képességpont: |
5 / 59% |
Hõsi pont: |
3 (2) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
0% |
Galetki erõ: |
70 / 63 |
Hírnév : |
1 |
Jóllakottság: |
127% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
0 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
0 (0) |
Torzsz. csaták: |
6 (2) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
5 (1) |
Leölt torzszülött: |
5 (1) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
0 (0) |
|
 |
HARCI SZAKÉRTELMEK |
 |
|
[17] vastag bõr: |
1 / 0 |
[25] bûz: |
5 / 0 |
|
|
 |
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
 |
|
[63] éberség: |
1 / 0 |
[64] átokszórás: |
1 / 0.40 |
|
|
 |
VÉGTAGOK |
 |
|
jobb mancs |
[100] méret: |
3 / 1 |
[101] szakért.: |
2 / 0.12 |
|
|
FELTÉTELES PARANCSAID VI erõ:120% ép:40%;
PV 4 3 5 8;
PSZ 63;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #2 (7. épület), #5 (1. épület), #6 (4. épület),
#19 (9. épület), #250 (0. forduló), #247 (1. forduló).
TÁRGYAID |
|
30 arany (#1) |
|
1 mátekel gomba (#21) |
|
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
2 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
3 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
4 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
5 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
6 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
7 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
8 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
9 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ÜZENET A JÁTÉKVEZETÕTÕL
Kedves Játékostársunk, Sikerekben gazdag, boldog
új évet kívánunk! A Beholder Kft. munkatársai.
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
POLIPFEJ (14. LÉNY) A polipfejek apró, valószínûleg mágiával lebegni
képes élõlények, rengeteg apró csáppal. Ha megtámadnak valakit, rendszerint
megpróbálják csápjaikkal megfojtani, de legalábbis a fejét támadni, hiszen
egy elhúzódó csatában õk a gyengébbek és a sebezhetõbbek. A polipfejek
nagyon fürgék, nehéz õket eltalálni. A puhányok általában salátát, a mágiafalók
pudingos desszertet szoktak belõle készíteni.
KORENI SÜN (13. LÉNY) A kutya méretûre nõtt koreni sünök általában csendben
vadásznak a barlangjáratok sötétjében. Általában a vadászok sem szívesen
bántják õket, mert a hatalmas tüskékkel borított állat széttépése sokszor
ugyanannyi fájdalommal jár a vadász, mint a sün számára. Ha mégis sikerül
elejtened egyet, a koreni sün húsa tejivók és kõevõk számára megfelelõ
tápanyagokban bõvelkedik.
MIÉRT MENEKÜLTEM? Egy kezdõ galetkivel gyakran elõfordul, hogy egy csatában
nem gyõz, sõt, akár rögtön a harc elején elmenekül. Ha rögtön a harc kezdetén
elszaladsz egy torzszülött elõl, akkor annak az az oka, hogy a VI parancsban
megadottnál erõsebb ellenféllel kerültél össze. A karakterlapodon, a galetki
erõ utáni második szám a harci erõd. A VI parancs ezeknek a harci erõk
arányát hasonlítja össze, ha pl. a te harci erõd 100, a torzszülötté 65,
és a VI után 60% van megadva, menekülni fogsz, ha 65%, harcolni. A VIselkedést
érdemes 70-100% körülire beállítani.
Ha harcoltatok, de a 4. kör elõtt
elszaladtál, akkor annak az volt az oka, hogy az életerõd a VI második
paraméterében megadott százalék alá zuhant. Ezt az értéket kezdetben nem
érdemes 30%-nál kevesebbre állítani, mert ha elájulsz a torzszülöttel szembeni
harcban, méreted 1-2-vel csökkenhet. Másik játékossal való harcban sem
a VI elsõ, sem a második paraméter nem számít, tehát bármilyen erõs galetkivel
is harcolsz, és mindig elájulásig - hiszen ha egy galetki gyõz feletted,
nem ér semmilyen hátrány.
Elõfordulhat, hogy olyan torzszülöttel találkozol,
amelyet képtelen vagy megölni. Ennek fõ oka az lehet, hogy csak egy bizonyos
fajta lehelethez értesz, és az a lény az ellen a támadás ellen magas immunitással
rendelkezik. Ilyenkor a legokosabb, ha a végtagodon is fejlesztesz egy
kicsit, hogy végsõ soron azzal is meg tudd ölni. A gép mindig azt a támadási
formát választja neked a harcban, amellyel a legtöbbet tudod sebezni. Vigyázz,
ha éhezel, csökken a támadási esélyed, és a leheleted is kevesebbet sebez.
Ha egy torzszülöttel semmiképp sem boldogulsz, add ki rá a BA parancsot,
és akkor mindig el fogsz elõle szaladni. Vigyázz azonban, az Õsök Csarnokában
élõ torzszülötteket mindenképpen le kell gyõznöd, ilyenkor a BA parancs
nem segít.
MIKROPOID (1. LÉNY) A mikropoidok apró, fényes fekete gömbtestû lények,
rengeteg apró lábbal. Nagyon mozgékonyak, könnyen tudnak irányt változtatni.
Szemük nincsen, de valamilyen módon persze tájékozódnak (soha egyetlen
tudós sem vette a fáradtságot, hogy mikropoidot boncoljon). Csak onnan
tudhatod, hogy merre van az eleje, hogy a sok apró foggal teli száját hatalmasra
tátja támadáskor. A harapás apró tûszúrás csupán, de a bénító méreg hamar
harcképtelenné tehet még egy nagyobb áldozatot is. A mikropoidok a tûzzel
és az elektromossággal szemben különösen ellenállók. Táplálék: zöldvérûek,
micinisták számára.
NÉHÁNY TIPP, ÖTLET A MÁSODIK FORDULÓDHOZ Elõször is, kezdd a fordulót
a közben kapott képességpontjaid elköltésével: ha ezt a forduló elején
megteszed, akkor az így megnövelt képességeid már ennek a forduló hátralevõ
részében is meghálálhatják a nekik szentelt figyelmet. Mint látod, az elsõ
fordulód elején teljesen meggyógyultál, érdemes tehát ebben fordulóban
is legalább három VD parancsot kiadni, hogy megküzdhess torzszülöttekkel.
Ha túl sok VD parancsot adsz ki, az aránytalanul sok TVP-be fog kerülni,
és gyógyítgatnod kell magad, pedig ez kevesebb harcnál TVP költség nélkül,
a forduló elején úgyis megtörténik. Érdekes lehet még meglátogatni a szint
néhány épületét, pl. az aréna bizonyosan érdekes élmény lesz, csak add
ki a BE 5 parancsot! Az Akadémiára is elnézhetsz, a BE 4 paranccsal. Mindenképp
érdemes Portyázni is! Vedd észre, hogy nem feltétlenül jelent a portyázás
harcot. Próbáld ki a következõ parancsot: PV 5. Ez azt jelenti, hogy ha
találkozol valakivel, akinek szintén van PV 5 parancsa, akkor nem harcoltok,
hanem barátságosan elbeszélgettek. Ez talán nem tûnik olyan izgalmasnak,
mint a csata, de így egyrészt könnyebb barátokat szerezni, másrészt nemcsak
jóllaksz (ami egy vadászatnál nem biztos, hogy sikerül), hanem jelentõsen
megnõ a hírneved is. A PV után add ki a P-t. Persze lehet, hogy így is
harcolni fogsz, mert akivel találkozol, annak nincs beállítva a PV 5, de
oda se neki! Elõbb-utóbb találni fogsz barátságos galetkit.
Végezetül,
de nem utolsósorban: folytasd az Õsök Csarnokának felderítését, legalább
1-2 mezõvel! Fogalkozz ezzel minden fordulóban egy kicsit, ha nem akarsz
a lárvaszinten a kelleténél több idõt tölteni. A Csarnok felderítését lehetõség
szerint mindig a forduló elején csináld, hogy biztosan legyen rá TVP-d.
Ha egy másik játékossal találkozol, fordulód végén megkapod nevét és
címét (ha nem titkos). Ekkor írhatsz neki levelet vagy emailt - és érdemes
is, hiszen minél több játékossal tartod a kapcsolatot, cserélitek az információt,
annál jobban boldogulsz a játékban! Lehetõség van arra is, hogy az üzenetet
rajtunk keresztül küldd (ld. szabálykönyv, 45. o.) Ha ily módon te kapsz
levelet egy másik játékostól, akkor a fordulód fejlécében megjelenik az
"üzeneted érkezett" szöveg, és az üzenetet mellékeljük. (Ritkán elõfordulhat,
hogy nem jön üzenet, ekkor kérdezz rá a dologra az UL hátulján.) Ha emailben
játszol, az üzenet elküldését külön kell kérned (ld. a forduló végét).