Karakterszám: |
5350 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
10 |
Játékhét: |
10 |
E
forduló ára: |
28 zs. |
Maradék zseton: |
1 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2004. júl. 9. 9h:03' |
A következõ
fordulód táplálható: 2004. júl. 16. |
|
Számládon a zsetonok száma 74 alá esett!
E-mail!
NASTAH KALANDJAI
Pihenésed alatt a következõ történt:
**
1. NAP ** Ajjaj, kiraboltak! Pihenésed alatt eltûnt a barlangodból 1
mitulen fû.
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Maximilian Ûbertáp, egy pillanatig
tudod csak állni átható tekintetét. Az Õsök tudását õrzi e férfi. (hírneve
20959.) A te szinteden a legnevesebb
Night Wolf, egy szürkés-kék bõrû,
kék szemû, tüskés fejû, emberre hasonlító férfi. (hírneve 1458.)
A szinteden nem állt meg az élet! Híreket hallottál:
*júl. 8.* Ogre a renegát harcos gyõzelmet aratott Anakh-su-namun felett.
Táborozásod alatt messzi hírek jutottak el hozzád:
*júl. 1.* Alba Regina pszionikus párviadalban legyõzte Edil Ves Ybesel
Tal Ulart.
*júl. 1.* Alba Regina pszionikus párviadalban legyõzte Mefisztót.
*júl. 1.* Alba Regina pszionikus párviadalban legyõzte Bazaltzabálót.
*júl. 1.* Dark Valek a Renegát Elf pszionikus küzdelemben diadalt aratott
Errtu felett.
*júl. 2.* Lord Khalel pszionikus párviadalban legyõzte Ádázt.
*júl. 2.* Akadil Tel Kator pszionikus párviadalban legyõzte Gondol-Kodót.
*júl. 2.* A Bölcsek Köre szövetség fényes gyõzelmet aratott Dt'azzrax,
ében íjász felett!
*júl. 5.* Dark Valek a Renegát Elf és Errtu pszi párbajt
vívtak. Dark Valek a Renegát Elf került ki gyõztesen.
*júl. 5.* Akadil
Tel Kator és Gondol-Kodó pszi párbajt vívtak. Akadil Tel Kator került ki
gyõztesen.
*júl. 5.* Köpködõ Méregzsák pszionikus párviadalban legyõzte
Sivirt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 254.]
kno 102 4 |
102. képességre 4 képességpont |
Elköltesz 4 képességpontot a jobb csáp végtagodhoz tartozó rothasztás szakértelem
növelésére. A gyakorlásnak köszönhetõen jobb csáp végtagod speciális támadási
módja 4. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 254.]
k 364 356 |
kaland elvállalása |
(364. kaland:) Némi kutatást igényel, amíg újra megtalálod a barlangtermet,
ahol a kõhíd átvezet. Huh, itt akarsz lemászni? No, most már nincs visszaút!
Óvatosan, vigyázva mászol lefelé.
[Mászás próba 5-ös küszöbre: sikertelen]
Hú, ez túl nehéz feladat számodra! Hibád végzetes: zuhansz lefelé. Jól
beütötted magad. (-11 életpont.) A végén egy nagyot ugrasz, így érkezel
le a barlangterem padlójára.
Hatodik érzéked veszélyt jelez. Támadók! Ellenfeled egy zombi (#29).
*** 1. KÖR *** Megrohamozod a zombit. A zombi máris elõtted terem! Támadod
a zombit. Körbe-körbe forgatva ütsz jobb csápoddal.
(6 ép-t sebeztél).
Lesújtasz farkaddal.
(7 ép-t sebeztél). A zombi téged támad. Lesújt rád
jobb karmával.
(3 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik.
*** 2. KÖR *** A zombi téged támad. Odacsap neked jobb karmával.
(3 ép-t
sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Megtámadod a zombit. Rávágsz jobb csápoddal.
(7 ép-t sebeztél). Rávágsz farkaddal.
(7 ép-t sebeztél). A zombi holtan
terül el.
[A csatában összesen 41 sebzést okoztál, és 6 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+43%).
Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Reménykedsz, hogy nem fáradtál hiába, de úgy tûnik, mégis: nem találsz kincset.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 50% lélekenergia.
(356. kaland:) Megkeresed a neborhaud-fát. Szerencsére még nem vágták ki!
A pórusos törzsbõl alul sajnos kevesebb ág áll ki, nem lesz könnyû feladat
megmászni. Óvatosan mászni kezdesz.
[Mászás próba 7-es küszöbre: sikertelen]
Hirtelen megcsúszol, és lezuhansz! Úh, ez fájt! (-14 életpont.) A küldetéssel
kudarcot vallottál (próbálkozhatsz vele késõbb újra).
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 224.]
ism 4 |
a következõ parancs ismétlése 4 alkalommal |
Vadászni támad kedved. A változatosság kedvéért most egy nyugati területet
próbálsz, közel a hegy nagy barlangtavához. Dohos, párás folyosón ereszkedsz
alá. A barlangteremben, ahová érkezel, óriási szobrokat pillantasz meg.
Egy letûnt, barbár civilizáció idoljai, õseid már ledöntötték, lerombolták
õket. Útközben észreveszel egy
ragálygombát. Fáradtságod nem kímélve, megközelíted,
és sikeresen begyûjtesz 1 darabot.
[ld. enc.] A szemed sarkából mozgást
pillantasz meg. Torzszülött! Hangos csatakiáltással ráveted magad. Ellenfeled
egy goblin kobra (#20).
Nem látsz esélyt arra, hogy ezt a csatát megnyerd, ezért inkább nem is bocsátkozol
harcba.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 214.]
Itt az ideje egy kirándulásnak a torzszülöttek közé! Rövid keresés után
találsz egy szûk járatot, ami az alsó csatornákba vezet. Odalent a fentinél
sokkal áthatóbb, mélyebb sötétség fogad, még infralátásoddal is nehezen
boldogulsz. Már majdnem feladod, amikor nyomra bukkansz. Hamarosan a nyom
nagyon forró lesz. Kellemes csetepaténak nézel elébe! Ellenfeled egy púpos
molad (#26).
Semmi esélyed sem lenne! Inkább menekülsz.
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 201.]
Úgy érzed, jó móka lenne most vadászni egyet. Izgatottan ereszkedsz le egy
publikus folyosón a rettegve bujdokló vadak, a torzszülöttek világába.
Megérkeztél az alsó szintekre! Lábadnál a csatorna szennyvize csordogál.
A szemed sarkából mozgást pillantasz meg. Torzszülött! Hangos csatakiáltással
ráveted magad. Ellenfeled egy árnymanó suhanc (#18).
*** 1. KÖR *** Megközelíted az árnymanó suhancot. Az árnymanó suhanc odajön
hozzád. Az árnymanó suhancot próbálod megsebezni. Tekergetve suhintasz
jobb csápoddal.
(9 ép-t sebeztél). Rávágsz farkaddal.
(6 ép-t sebeztél).
Az árnymanó suhanc téged támad. Fogazott tõrrel sújt rád.
(3 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** Az árnymanó suhanc téged támad. Elõrehajolva, egy fogazott
tõrrel csap le.
(1 ép-t sebzõdtél). Az árnymanó suhancot próbálod megsebezni.
Tekergetve suhintasz jobb csápoddal. Mellétrafáltál. Elõresuhintasz farkaddal.
(7 ép-t sebeztél).
[A csatában összesen 22 sebzést okoztál, és 4 sebzést kaptál.] Menekülsz,
mented az irhádat.
[16 TVP-t használtál fel, maradt még 185.]
Életpontod a menekülés% alatt van, a harcból azonnal elmenekülnél - így
nincs értelme harcolni! [0 TVP-t használtál fel, maradt még 185.]
pv 5 10 |
portyázás viselkedés |
Portyázás során elõször is megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni
egyet. (PV 10: illegális.)
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 185.]
ism 5 |
a következõ parancs ismétlése 5 alkalommal |
Kedved támad egy csöpp baráti portyázgatásra. Egy találomra választott irányba
indulsz. Mindenfelé nézelõdsz galetkik által lakott barlangokat keresve.
Találomra kiválasztasz egy barlangot, amelybe be tudsz jutni. A jelzés
alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
Vendéglátód
Metamorf, egy lélekenergiától lüktetõ, félisteni hatalmú férfi.
Végignézed a felszerelését: az Örökkévalóság Rubinja, díszes fejék, csonttõr.
Máris otthonosan érzed magad vendéglátód barlangjában. Metamorf mosolyogva
hellyel kínál, majd õ maga is lehuppan. Hohó, micsoda finomságok vannak
itt elõkészítve! Máris falatozni kezdtek. Érdekfeszítõ beszélgetésbe kezdtek
a mágiáról. Vajon igaz az a rémhír, hogy egyes varázslatoknak káros mellékhatásai
is vannak? Végül elbúcsúzol vendéglátódtól, és jókedvûen hazasétálsz. (+10%
jóllakottság) Megjegyzel valamit a Metamorf által meséltekbõl, megtudod,
mi az a nordkristály.
[ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 185.]
Itt az ideje, hogy megleckéztesd a szint tunya polgárait. Büszkén lépkedsz,
tudván, hogy kevés méltó ellenfeled lapulhat a nyomorúságos vájatokban.
Egy széles barlangterembe bukkansz ki. A járat vékony kõhíd formájában
vezet tovább! Óvatosan egyensúlyozva mész végig. Közben lenézel. Az egyik
sarokban valami megcsillan. Kincs? Talán érdemes lenne késõbb visszatérni!
Csak hogyan juthatnál le? Ahogy átérsz, megpillantod a megoldást: a túloldalon
a fal nem annyira meredek, valószínûleg le tudnál mászni.
(284. kaland,
összköltsége 10 TVP.) Odamész az egyik "galetkitanyához". A jelzés alapján,
a lakóval baráti társalgás lesz.
Szertartásosan üdvözöl
E-Bang, egy derékig érõ barna hajú, valószínûtlenül
kék szemû, hosszú fülû nõ. Felszerelése: díszes fejék, bronzmedál, a majom
malachit karkötõje. Máris otthonosan érzed magad vendéglátód barlangjában.
E-Bang mosolyogva hellyel kínál, majd õ maga is lehuppan. Hohó, micsoda
finomságok vannak itt elõkészítve! Máris falatozni kezdtek. Étkezés után
az erõsebb torzszülöttek harcászati elemzésébe kezdtek: hosszan beszélgettek
arról, melyiknek mi a gyenge pontja. Nos, elõbb-utóbb minden galetkinek
szüksége lehet egy másodlagos támadási formára... Megköszönöd a vendéglátást,
összeszedelõdzködsz, és a baráti búcsúzkodás után távozol. (+10% jóllakottság)
Elmédben elraktározol egy keveset a hallottakból, megtudod, mi az a kerek
kõ.
[ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 175.]
Az igazi tapasztalatot más galetkikkel való találkozás jelenti, ezért portyázni
indulsz. Végigjárod a környék barlangjait, megfelelõ ellenfél után kutatva.
Hamarosan kiválasztasz egy megfelelõ barlangot. A jelzés alapján, a lakóval
baráti társalgás lesz.
Odabent fogad
Locs-Pocs, egy csábító pillantású, karcsú nõ. A Tudósok klánjának
hallgató rangú tagja. Felszerelése: bronzmedál, a bölcsesség köpenye, kard,
a káosz förtelmes pikkelyvértje, a torony maszkja. Vendéglátod hellyel
kínál, amit örömmel elfogadsz. Kényelembe helyezitek magatokat, és elõkerülnek
az elemózsiás csomagok: élvezettel fogyasztotok a másik galetki által kínált
ínyencségekbõl. A vacsora után a mágiáról beszélgettek, hogyan, mint érdemes
használni, és megéri-e a rááldozott energiát. Aztán persze a kalandjaitokról
is szó esik. Megköszönöd a vendéglátást, összeszedelõdzködsz, és a baráti
búcsúzkodás után távozol. (+7% jóllakottság) Megjegyzel valamit a Locs-Pocs
által meséltekbõl, megtudod, mi az a molitár.
[ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 165.]
Az igazi tapasztalatot más galetkikkel való találkozás jelenti, ezért portyázni
indulsz. Végigjárod a környék barlangjait, megfelelõ ellenfél után kutatva.
Hohó! Ez a barlang itt megfelelõ lesz. A jelzés alapján, a lakóval baráti
társalgás lesz.
Ahogy beljebb lépsz, biccent feléd
Unicorn-Dragon, egy 210 magas, szárnyas
õshüllõ férfi. A Bárdok klánjának polgár rangú tagja. A következõket látod
nála: a szellemek köntöse, az Örökkévalóság Rubinja, bronzmedál, maszk.
Dícsérõ szavakkal illeted a takaros kis barlangot, majd beljebb lépsz.
Leültök a földre, Unicorn-Dragon pedig egybõl étellel kínál. Te is elõveszed
az ennivalót, amit magaddal hoztál. Mohón falatozni kezdtek. Az evés befejeztével
izgalmas beszélgetésbe bonyolódtok, a téma: vajon hogyan nézhet ki az Ellenség?
Mit csinál most odakint? A szó aztán a közelmúlt kalandjaira terelõdik,
mindketten eldicsekedtek gyõzelmeitekkel. Bár még szívesen maradnál, de
már tényleg ideje indulni. Elköszönsz, és távozol. (+5% jóllakottság) Tudásod
gyarapodott, megtudod, mi az a harci törpe.
[ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 155.]
Az igazi tapasztalatot más galetkikkel való találkozás jelenti, ezért portyázni
indulsz. Rövid túra után lakott barlangok közé érsz. Különös érzésed támad,
amikor egy nagy sziklára téved a tekinteted. Közelebbrõl megvizsgálva,
rájössz, hogy a sziklatömb mozdítható! Félig odébbtolva, titkos járatot
pillantasz meg mögötte! Izgalmas. Mindenképpen érdemes lenne késõbb visszanézni,
és körülnézni odabent. Továbbállsz.
(465. kaland, összköltsége 5 TVP.)
Nem telik sok idõbe, hogy kiválassz egy barlangnyílást. A jelzés alapján,
a lakóval baráti társalgás lesz.
A galetki, aki itt lakik
K'yorl Odran, egy férfi. A Tudósok klánjának diákjelölt
rangú tagja. A következõket látod nála: bronzmedál, kõamulett, díszes fejék,
az egyensúly gyûrûje, a légzés átlátszó köntöse. Híven a régi galetki szokásokhoz,
a kölcsönös üdvözlés után helyet foglaltok, és hozzáláttok a közösen összedobott
vacsorához. Mennyivel jobban esik az étel, ha nem veszélyek közt, egyedül
kell magadba tömnöd! A lakoma közben mindenfélérõl beszélgettek. Mindketten
meséltek legutóbbi kalandjaitokról, arról, hogy milyen torzszülöttekkel
és galetkikkel találkoztatok. Bár még szívesen maradnál, de már tényleg
ideje indulni. Elköszönsz, és távozol. (+6% jóllakottság) A beszélgetés
alatt új ismerettel gyarapodtál, megtudod, mi az a kisebb agyszívó.
[ld.
enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 145.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz.
Figyelem! Az õskövedet
még nem használtad el, így nem fogsz újabbat találni. Ld. az õskõ enciklopédiáját
arról, hogyan lehet elhasználni.
Ebben a körben +1 galetki erõt és +7 hírnevet kaptál. A kör során összesen
63 sebzést okoztál, és 35 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok
eredményeképp
4 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 145 TVP-t viszel
át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
305 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Nastah, egy 7 szemû férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: puhányszint
(2. szint). Táplálkozásod: mágiafaló. Ez a 10. fordulód.
|
[1] erõ: |
3 / 0.30 |
[2] IQ: |
3 / 1.40 |
[3] ügyesség: |
3 / 0.10 |
[4] egészség: |
3 / 0.40 |
[5] mágia: |
4 / 1.75 |
[6] gyorsaság: |
3 / 0.47 |
[9] Méret/ép: |
53 / 18 |
Min. méret: |
36 |
Barlangméret: |
53 |
|
|
Varázspont: |
30 / 30 |
Képességpont: |
5 / 78% |
Hõsi pont: |
1 (2) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
3% |
Galetki erõ: |
102 / 78 |
Hírnév : |
121 |
Jóllakottság: |
196% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
5 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
0 (0) |
Torzsz. csaták: |
37 (2) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
30 (1) |
Leölt torzszülött: |
31 (1) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
5 (0) |
|
 |
HARCI SZAKÉRTELMEK |
 |
|
[16] tüskés bõr: |
7 / 0 |
[17] vastag bõr: |
4 / 1 |
|
|
 |
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
 |
|
[48] mászás: |
1 / 0.60 |
[56] varázsitalfõzés: |
2 / 1.25 |
|
|
 |
VÉGTAGOK |
 |
|
jobb csáp |
[100] méret: |
3 / 0 |
[101] szakért.: |
3 / 2.60 |
[102] rothasztás: |
4
/ 3 |
farok |
[103] méret: |
3 / 0 |
[104] szakért.: |
2 / 0.28 |
[105] roncsolás: |
1 / 0 |
FELTÉTELES PARANCSAID VI erõ:80% ép:35%;
PV 5;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #4 (3. épület), #6 (7. épület), #15 (4. épület),
#17 (1. épület), #20 (9. épület), #328 (7. forduló), #284 (10. forduló),
#443 (7. forduló), #356 (8. forduló), #272 (8. forduló), #203 (9. forduló),
#465 (10. forduló).
TÁRGYAID |
|
20 arany (#1) |
|
1 õskõ (#8) |
|
3 sötét mák (#23) |
|
1 kés (#5) |
|
3 lemúr hártya (#161) |
|
4 mátekel gomba (#21) |
|
1 mitulen fû (#20) |
|
1 csótányláb (#25) |
|
1 bolhedor szárny (#15) |
|
1 gyilkos boróka (#27) |
|
1 ragálygomba (#26) |
|
Az elõzõ forduló óta szerzett tárgyaid: 1 ragálygomba (#26).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
2 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
3 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
4 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
5 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
6 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
7 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
8 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
9 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
10 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
11 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
RAGÁLYGOMBA (26. TÁRGY) A közhiedelem szerint a csúf, pörsenésekkel tarkított
kalapú gombafaj borzalmas ragályokat terjeszt. Igaz vagy nem igaz, a mindenféle
gyanús varázsfõzeteket kotyvasztó boszorkánymesterek úgy keresik, mint
az akasztott ember kötelét. Mindenesetre ha begyûjtöd, óvatosan tapogasd.
[Szükséges varázsital fõzés szint: 3.]
NORDKRISTÁLY (146. TÁRGY) A nordkristály egy különös esszencia, egy parányi,
rettenetesen hideg kristálydarab, amely bizonyos torzszülöttekben található
meg. Egyes bölcsek állítása szerint a Halhatatlanság legendás esszenciájának
fontos kelléke a nordkristály, de amennyire te tudod, ezt a különleges
varázsitalt még senkinek sem sikerült elõállítania.
KEREK KÕ (11. TÁRGY) A fizikailag gyenge lények mit tehetnek, ha meg
akarják magukat védeni - összeválogatják a barlangokban szanaszét heverõ
megfelelõen kerek köveket, és menekülés közben ezzel dobálják az ellenfelüket.
Ha akarod, te is kipróbálhatod a móka kedvéért ezt a D4 sebzésû lõfegyvert,
ha rendelkezel a lõfegyver szakértelemmel. Ebben az esetben a KF 11 paranccsal
bekészített kerek köveket fogod dobálni ellenfeledre, ha nem állsz közelharcban
senkivel. Megjegyzés: a kerek kövek gyûjtése és használata nem egy megterhelõ
feladat, ha tehát egy harcban valaki 3-szor akar kerek követ eldobni, akkor
is elég, ha 1 kerek kõ van nála: szükség esetén feltehetõ, hogy gyûjtött
még.
MOLITÁR (35. LÉNY) Lomha, nagyon lassú, nagydarab növényevõje a csatornarendszernek,
és minden oka megvan rá, hogy ne féljen semmitõl: vastag bõrét szinte semmilyen
ragadozó karma vagy foga nem tudja átszakítani, és ha feldühítik letapos
mindent, ami az útjába kerül. Ha mégis valahogy sikerül elpusztítani, és
hozzáférsz a bõr alatt rejtõzõ finomságokhoz, akkor a molitár egyformán
ízletes lehet a tejivóknak, a kõevõknek és a zöldvérûeknek. Szinte minden
elemi támadási formával szemben ellenálló.
HARCI TÖRPE (36. LÉNY) Újabb, kihalófélben levõ nyomorúságos humanoid
életforma! Alacsony, zömök, testes lények, és bár bõrük sok helyen csupasz,
mégis hatalmas szõrzet éktelenkedik az állukon, bár a megfigyelések szerint
ezt harcban nem használják. Gyakran munkálkodnak a föld alatt, bányásznak,
kopácsolnak, de ez nem menti meg õket a kipusztulástól. A harci törpét
könnyedén leirthatod, primitív és szerencsétlen fegyverrel szokott védekezni,
ahelyett, hogy nagy karmokat növesztene. Legfeljebb a kõevõk fanyalodhatnak
rá. Arra azért nem árt ügyelned, hogy a mokány torzszülöttek aránylag jól
bírják a hideget és ellenállóak a méreggel szemben.
KISEBB AGYSZÍVÓ (37. LÉNY) Apró, szinte áttetszõs, vizenyõs testû lények
az agyszívók. A vékony, gumiszerû törzs három lábon áll, karjai nincsenek,
csak nagy, duzzadt feje, amelybõl csápok nyúlnak ki. Más élõlények agyával
táplálkoznak, elõször lebénítják áldozatukat varázslatokkal, majd a csápjukat
a magatehetetlen áldozat fejére tapasztják, és átfúrva a csontot, kiszürcsölik
a finom nedût. Az agyszívók irtása minden becsületes állampolgár feladata,
mert néha még az is elõfordul, hogy fellopódznak a városba, és egy barlangba
belopódzva lakomáznak. Mellesleg, ízletes táplálékot jelentenek a mágiafalók
és puhányok számára.