Karakterszám: |
4856 |
Számlaszám: |
11370 |
Fordulószám: |
1 |
Játékhét: |
8 |
E forduló
ára: |
28 zs. |
Maradék zseton: |
472 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2005. már. 23. 9h:07' |
A következõ
fordulód táplálható: 2005. már. 26. |
|
E-mail!
KALIST DAG'YON KALANDJAI
A szomszédból kopácsolást, kalapálást hallasz. Két galetki egy barlangot
bõvít! Miért is ne segítenél nekik? Felkapod a szerszámaidat, és beállsz
te is a másik két lárva mellé. Vidáman beszélgettek, és észre sem veszítek,
már kész is a bõvítés! A másik két galetki megköszöni a segítségedet, és
aztán azt mondják, szívesen segítenek neked is a barlangodat tágítani.
Miért is ne? Átjönnek a barlangodhoz, és pillanatok alatt kitágítjátok
azt is egy kicsit. Mindjárt kevésbé tûnik szûkösnek az egész! [3 TVP-t
használtál fel, barlangod mérete megnõtt eggyel.]
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Avvocato Terrasini, egy napszemüveges,
tweed-öltönyös, bunkó ügyvéd férfi. (hírneve 25428.) A te szinteden a legnevesebb
Adren Alin, egy szikár, jóképû, lenézõ, szûk tekintetû, magabiztos, zöld
szemû férfi. (hírneve 975.)
Amíg pihentél, eljutott hozzád néhány hír a szintedrõl:
*jan. 11.* Jégszívû Diana csatában legyõzte Arkhont.
*feb. 22.* Thomas
Crown a nyíl gyõzelmet aratott Wakond, a hegyi hörcsög felett.
Most pedig lássuk, mi hír a nagyvilágban:
*jan. 20.* Clow mellé szegõdött egy ratifikátor.
*jan. 26.* Dark Valek
a Renegát Elf elsõként ért el 28-as vezetõkészség tulajdonságot a Hegy
lakói közül!
*jan. 31.* ÁlomVándort legyõzte harcban egy nagyobb tûzelementál.
*jan. 31.* Dorothy-t legyõzte harcban egy nagyobb tûzelementál.
*feb.
1.* Az Éjfarkas Klán szövetség fényes gyõzelmet aratott Dt'azzrax, ében
íjász felett!
*feb. 10.* Akadil Tel Kator pszionikus párviadalban legyõzte
Edil Ves Ybesel Tal Ulart.
*feb. 15.* Leph Arlone a szétszórt pszionikus
küzdelemben diadalt aratott Black Diamond felett.
*feb. 15.* Szárnyaszegett
Bolhedort majdnem felfalta egy Mofisztor.
*feb. 15.* St. Lopezt kis híján
megölte egy Mofisztor.
*feb. 16.* Stanislavát legyõzte harcban egy pragmatikus
adaptáció.
Pihenésedet nyugodtan töltötted a barlangodban.
[3 TVP-t használtál fel, maradt még 193.]
gy 40 |
felt. gyógyítás 40%-ra |
Gyógyítani fogsz, ha életpontod a méreted 40 százaléka alá zuhan.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 193.]
kno 13 5 |
13. képességre 5 képességpont |
Elköltesz 5 képességpontot az elektr.lehelet harci képességed növelésére.
A sok gyakorlás meghozta eredményét, az elektr.lehelet szakértelmed 3.
szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 193.]
kno 15 3 |
15. képességre 3 képességpont |
Elköltesz 3 képességpontot a regeneráció harci képességed növelésére. A
sok gyakorlás meghozta eredményét, a regeneráció szakértelmed 3. szintre
nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 193.]
kno 100 2 |
100. képességre 2 képességpont |
Elköltesz 2 képességpontot bal csáp végtagod méretének növelésére. A gyakorlásnak
köszönhetõen bal csáp végtagod megnõtt, új mérete 2.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 193.]
pv 5 3 |
portyázás viselkedés |
Portyázás során elõször is megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni
egyet. Ha ez nem megy, szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 193.]
Kedved szottyan egy baráti, ámde tanulságos párviadalra. Izgatottan lépkedsz.
Itt is, ott is barlangnyílások sötétlenek, hozzád hasonló (vagy teljesen
más) galetkiket rejtve! Némi válogatás után elégedetten indulsz meg az
egyik nyílás felé. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
Szertartásosan üdvözöl
Konok, egy állandó elektromos kisülésekkel, villámokkal
körülölelt, vad pillantású férfi. A kölcsönös üdvözlések után kényelembe
helyezitek magatokat a földön, és kirakjátok az ennivalót a padló közepére
terített takaróra. Micsoda finomságok! Nem kell sokáig biztatni: máris
enni kezdtek. A szokásos témák - torzszülöttek, kalandok - után a családotokra
terelõdik a szó, és egy pillanatnyi csönd támad. Te is eltûnõdsz, mit csinálhatnak
most a szüleid. Jóllaktatok és kibeszéltétek magatokat: búcsút intesz vendéglátódnak.
(+7% jóllakottság) Elmédben elraktározol egy keveset a hallottakból, megtudod,
mi az a mikropoid.
[ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 193.]
m 8 9 1124 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 8,9) Elmész az Õsök Csarnokába.
(M 8,8) Északra mész tovább. Egy csíkos bõrû, gigantikus fogakkal rendelkezõ
gyíkfejû galetki áll eléd. Elmondja, hogy az õsök egyik próbáját kell kiállnod.
Egy kövekkel megrakott zsákot kapsz, ezzel a hátadon kell futnod körbe-körbe
a teremben, amíg a homokóra le nem pereg.
[Egészség próba 5-ös küszöbre:
sikeres] Láthatóan ez tökéletes szervezetednek meg sem kottyant. Az akadályvezetõ
is elismerõen nyilatkozik.
(M 8,7) Óvatosan lépkedsz tovább. Egy nálad majd kétszer nagyobb galetki
lép eléd. Vastag karjaival feléd int. - Próbázni jöttél? - kérdi. Bólintasz.
A galetki egy pergamenre rajzolt keresztrejtvény tart eléd. Meg kell fejtened!
Máris indul a homokóra. Gyorsan dolgozol.
[IQ próba 5-ös küszöbre: sikeres]
Káprázatosan csillogtatod elmédet. A galetki meghajol tudásod elõtt.
(M 9,7) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 7,7) Irány nyugat! A falakat nyálka borítja. Rossz elõérzeted támad.
Torzszülött tanya lehet a közelben. Ellenfeled egy johhtukul (#4).
[ld.
enc.]
Semmi esélyed sem lenne! Inkább menekülsz.
[ld. enc.] Újra a 8,7-es mezõn
vagy.
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 173.]
Elhagyod az Õsök Csarnokát. Rövid gondolkodás után úgy döntesz, hogy most
vadászni indulsz. A vadászhírek jó fogást ígérnek a szint keleti részén,
így hát odamész. Leérve, óvatosan megkezded a felderítést. Ha nem vagy
elég óvatos, könnyen vad lesz a vadászból. Valami mozdul a sötétben. Igen!
Vérszomjas torzszülött(ek)! A csatába veted magad. Ellenfeled egy kétfejû
patkány (#15).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** Megindulsz a kétfejû patkány felé. Már ott is vagy! A kétfejû
patkány feléd rohan. A kétfejû patkányt próbálod megsebezni. Villámokat
köpsz.
(5 ép-t sebeztél). A kétfejû patkány rád támad. Acsarogva harapni
próbál fogával.
(5 ép-t sebzõdtél). Támad fogával.
(6 ép-t sebzõdtél).
Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** A kétfejû patkány téged támad. Harapásra nyitja száját, támad
fogával.
(7 ép-t sebzõdtél). Beléd próbál marni fogával.
(6 ép-t sebzõdtél).
A kétfejû patkányt próbálod megsebezni. Villámokat köpsz.
(6 ép-t sebeztél).
Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** A kétfejû patkányt próbálod megsebezni. A levegõ megtelik
elektromossággal, villámokat fújsz ellenfeledre.
(3 ép-t sebeztél). A kétfejû
patkány rád veti magát. Elõrehajolva harapni próbál fogával.
(3 ép-t sebzõdtél).
Támad fogával. Nem talált. Regenerálsz (+1 ép)
*** 4. KÖR *** Megtámadod a kétfejû patkányt. Villámokat köpsz.
(5 ép-t
sebeztél). A kétfejû patkány rád támad. Harapásra nyitja száját, támad
fogával.
(9 ép-t sebzõdtél). Állkapcsát csattogtatva, harapásra készül
fogával.
(4 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 19 sebzést okoztál, és 40 sebzést kaptál.] Megérint
a halál szele. Rettegve menekülsz.
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Kihasználva gyógyítói tudásodat, gyógyítasz
magadon. (+15 életpont.)
A tapasztalat hozza az igazi fejlõdést:
+1 elektr.lehelet; [26 TVP-t használtál
fel, maradt még 147.]
be 1 9 5 |
meglátogatod az 1. épületet |
Ellátogatsz a helyi "fûszerárushoz". Megnézed, hogy mi kapható, és kb. mennyiért:
kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél
(#9) 23 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, üvegcse (#14) 4 ap, mandolin (#19) 92
ap, mitulen fû (#20) 46 ap, mátekel gomba (#21) 46 ap, winropu moha (#22)
46 ap, sötét mák (#23) 46 ap, liánvirág (#24) 46 ap, csótányláb (#25) 46
ap, kötél (#128) 23 ap, díszes rézkulcs (#129) 11 ap, rozsdás kard (#131)
13 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, nordkristály (#146) 13 ap, lemúr hártya
(#161) 6 ap, nohnetár gumó (#212) 23 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap,
lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, lovagi lemezpáncél
(#1002) 295 ap, mellvért (#1045) 80 ap, pajzs (#1060) 23 ap, kard (#1315)
23 ap, lándzsa (#1330) 23 ap, barbár lándzsa (#1331) 52 ap, a légzés kerek
pajzsa (#27611) 201 ap.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 142.]
Elhagyod a boltot. Itt az ideje egy kirándulásnak a torzszülöttek közé!
Rövid keresés után találsz egy szûk járatot, ami az alsó csatornákba vezet.
Egy barlangtó mellé érkezel. A tó túloldalán több járat is indul. Valamelyik
nyilván elvezet a vadak fészkéhez. Egy barlangpatakon gázolsz át, a lábad
elé figyelve, amikor egyszercsak egy nagy oszlopnak ütközöl. Hohó, mi ez?
Négy kõoszlopon egy furcsa építmény áll, valamilyen házikóféle? Elfog a
kíváncsiság. Nem látsz semmilyen feljáratot, az egyetlen megoldásnak az
látszik, hogy felmászol az egyik oszlopon. No majd késõbb...
(270. kaland,
összköltsége 20 TVP.) A szemed sarkából mozgást pillantasz meg. Torzszülött!
Hangos csatakiáltással ráveted magad. Ellenfeled egy zöld nyálka (#8).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A zöld nyálka odajön hozzád. A zöld nyálka felé mozogsz,
hogy megtámadhasd. A zöld nyálka rád veti magát. A zöld nyálka savat lehel
rád.
(6 ép-t sebzõdtél). Támadod a zöld nyálkát. A levegõ megtelik elektromossággal,
villámokat fújsz ellenfeledre.
(6 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** A zöld nyálka rád támad. Nagy levegõt vesz, és hatalmas savcsóvát
köp feléd.
(6 ép-t sebzõdtél). A zöld nyálkát próbálod megsebezni. A levegõ
megtelik elektromossággal, villámokat fújsz ellenfeledre.
(7 ép-t sebeztél).
A zöld nyálka kileheli lelkét. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 13 sebzést okoztál, és 12 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+30%).
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Pihenni térsz, és hagyod, hogy tested
természetes regenerációja gyógyítsa be a sebeidet. (+10 életpont.)
[21 TVP-t használtál fel, maradt még 121.]
Az idõ tökéletesen alkalmas egy vérbeli portyázásra. Különösebb cél nélkül
kóvályogsz a barlangok között, kihívást keresve. Találtál egy alkalmas
barlangot. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
Szertartásosan üdvözöl
Timo, egy zöldvérû, feketeszemû, sötétzöldbõrû, rövidhajú,
barátságos galetki férfi. A kölcsönös üdvözlések után kényelembe helyezitek
magatokat a földön, és kirakjátok az ennivalót a padló közepére terített
takaróra. Micsoda finomságok! Nem kell sokáig biztatni: máris enni kezdtek.
A véleménycsere ezúttal egy kicsit nehezen indul: úgy tûnik, a másik galetki
most nincs túlságosan beszédes kedvében. Vagy mégsem vagy annyira rokonszenves
neki? Végül elbúcsúzol vendéglátódtól, és jókedvûen hazasétálsz. (+9% jóllakottság)
Tudásod gyarapodott, megtudod, mi az a hártyás lemúr.
[ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 111.]
Portyázásra szottyan kedved. Meglátogatod galetkitársaidat. Rövid túra után
lakott barlangok közé érsz. Hamarosan kiválasztasz egy megfelelõ barlangot.
A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
A galetki, aki itt lakik
Laurie, egy sötét ruhás, merev tekintetû, mosolytalan
nõ. Vendéglátód barlangja otthonosan van berendezve. Helyet foglaltok a
bõr ülõpárnákon, és falatozni kezdtek az elõkészített és az általad hozott
ételbõl. Vacsora közben barátságos vitába keveredtek kedvenc klánjaitokkal
kapcsolatban; hosszasan érveltek egyik vagy másik mellett. Hú, milyen késõ
van már! Megköszönöd a vendéglátást, és hazaindulsz. (+7% jóllakottság)
Megjegyzel valamit a Laurie által meséltekbõl, megtudod, mi az a tûzféreg.
[ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 101.]
Vadászni támad kedved. Az egyik kevésbé ismert, de ezért vadakban gazdag
terület pont az északi nordemil-liget alatt fekszik. A sûrûn növõ, fehér
gombaszerû növények között neked is idõbe telik, amíg megtalálod a lejáratot,
és leereszkedsz. A sötétbõl furcsa neszeket hallasz. Nem vitás, ugrásra
kész torzszülöttek várnak rád. Egy szakadozott kötélnek ütközöl, amely
a fenti sötétségbõl nyúl lefelé. Hmm... Vajon mi lehet odafent? Csapda?
Egy remete? Aljas torzszülöttek? Fel kéne mászni és megnézni! De jelenleg
más dolgod van, majd késõbb visszajössz.
(340. kaland, összköltsége 20
TVP.) Üvöltést hallasz magad mögött. Nocsak, vadászó és éhes torzszülött(ek)!
Megfordulsz. Ellenfeled egy kétfejû patkány (#15).
*** 1. KÖR *** A kétfejû patkány feléd mozog. Megrohamozod a kétfejû patkányt.
A kétfejû patkány téged támad. Pofáját nagyra tátva harap fogával.
(7
ép-t sebzõdtél). Acsarogva harapni próbál fogával.
(5 ép-t sebzõdtél).
Támadod a kétfejû patkányt. A levegõ megtelik elektromossággal, villámokat
fújsz ellenfeledre.
(6 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 6 sebzést okoztál, és 12 sebzést kaptál.] Ennek fele
sem tréfa! Rohansz, ahogy a lábad bírja. [16 TVP-t használtál fel, maradt
még 85.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +6 galetki
erõt kaptál. A kör során összesen 38 sebzést okoztál, és 64 sebzést kaptál.
A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp
3 képességpontot kapsz. Errõl
a fordulóról 85 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ
fordulóban kapsz, összesen
227 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Kalist Dag'yon, egy vékony, szálkás, ámde sármos kinézetû,
humoros, enyhén egoista galetki férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint
(1. szint). Táplálkozásod: piromád. Ez az 1. fordulód.
|
[1] erõ: |
3 / 0.10 |
[2] IQ: |
3 / 0.20 |
[3] ügyesség: |
3 / 0 |
[4] egészség: |
3 / 0.40 |
[5] mágia: |
1 / 0 |
[6] gyorsaság: |
3 / 0 |
[9] Méret/ép: |
41 / 9 |
Min. méret: |
25 |
Barlangméret: |
42 |
|
|
Varázspont: |
5 / 5 |
Képességpont: |
9 / 75% |
Hõsi pont: |
3 (2) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
0% |
Galetki erõ: |
69 / 58 |
Hírnév : |
0 |
Jóllakottság: |
139% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
0 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
0 (0) |
Torzsz. csaták: |
7 (3) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
5 (1) |
Leölt torzszülött: |
5 (1) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
0 (0) |
|
 |
HARCI SZAKÉRTELMEK |
 |
|
[13] elektr.lehelet: |
4 / 0.32 |
[15] regeneráció: |
3 / 0 |
|
|
 |
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
 |
|
[46] csapdaészlelés: |
1 / 0 |
[63] éberség: |
1 / 0 |
|
|
 |
VÉGTAGOK |
 |
|
bal csáp |
[100] méret: |
2 / 1 |
[101] szakért.: |
1 / 0.24 |
|
|
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 40;
VI erõ:80% ép:35%;
PV 5 3;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #3 (7. épület), #347 (0. forduló), #267 (0. forduló),
#270 (1. forduló), #340 (1. forduló).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
2 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
3 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
4 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
5 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
6 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
7 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
8 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
9 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
MIKROPOID (1. LÉNY) A mikropoidok apró, fényes fekete gömbtestû lények,
rengeteg apró lábbal. Nagyon mozgékonyak, könnyen tudnak irányt változtatni.
Szemük nincsen, de valamilyen módon persze tájékozódnak (soha egyetlen
tudós sem vette a fáradtságot, hogy mikropoidot boncoljon). Csak onnan
tudhatod, hogy merre van az eleje, hogy a sok apró foggal teli száját hatalmasra
tátja támadáskor. A harapás apró tûszúrás csupán, de a bénító méreg hamar
harcképtelenné tehet még egy nagyobb áldozatot is. A mikropoidok a tûzzel
és az elektromossággal szemben különösen ellenállók. Táplálék: zöldvérûek,
micinisták számára.
JOHHTUKUL (4. LÉNY) Visszataszító, szõrös féreg a johhtukul, amelynek
mérgezõ harapása már nem egy szerencsétlenül járt galetki végét jelentette.
A méter hosszú, nyálkásan nedvedzõ testû johhtukul farkával ellentétes
vége egyetlen óriási szájban végzõdik, amely egyformán alkalmas a föld
és a zsákmány átrágására. Ez a lény nemcsak büdös, de szinte teljesen immunis
a mérgezõ gázokra. A johhtukul kedvelt tápláléka a kõevõknek és a puhányoknak
(de õk is kedvenc táplálékai a johhtukulnak).
MIÉRT MENEKÜLTEM? Egy kezdõ galetkivel gyakran elõfordul, hogy egy csatában
nem gyõz, sõt, akár rögtön a harc elején elmenekül. Ha rögtön a harc kezdetén
elszaladsz egy torzszülött elõl, akkor annak az az oka, hogy a VI parancsban
megadottnál erõsebb ellenféllel kerültél össze. A karakterlapodon, a galetki
erõ utáni második szám a harci erõd. A VI parancs ezeknek a harci erõk
arányát hasonlítja össze, ha pl. a te harci erõd 100, a torzszülötté 65,
és a VI után 60% van megadva, menekülni fogsz, ha 65%, harcolni. A VIselkedést
érdemes 70-100% körülire beállítani.
Ha harcoltatok, de a 4. kör elõtt
elszaladtál, akkor annak az volt az oka, hogy az életerõd a VI második
paraméterében megadott százalék alá zuhant. Ezt az értéket kezdetben nem
érdemes 30%-nál kevesebbre állítani, mert ha elájulsz a torzszülöttel szembeni
harcban, méreted 1-2-vel csökkenhet. Másik játékossal való harcban sem
a VI elsõ, sem a második paraméter nem számít, tehát bármilyen erõs galetkivel
is harcolsz, és mindig elájulásig - hiszen ha egy galetki gyõz feletted,
nem ér semmilyen hátrány.
Elõfordulhat, hogy olyan torzszülöttel találkozol,
amelyet képtelen vagy megölni. Ennek fõ oka az lehet, hogy csak egy bizonyos
fajta lehelethez értesz, és az a lény az ellen a támadás ellen magas immunitással
rendelkezik. Ilyenkor a legokosabb, ha a végtagodon is fejlesztesz egy
kicsit, hogy végsõ soron azzal is meg tudd ölni. A gép mindig azt a támadási
formát választja neked a harcban, amellyel a legtöbbet tudod sebezni. Vigyázz,
ha éhezel, csökken a támadási esélyed, és a leheleted is kevesebbet sebez.
Ha egy torzszülöttel semmiképp sem boldogulsz, add ki rá a BA parancsot,
és akkor mindig el fogsz elõle szaladni. Vigyázz azonban, az Õsök Csarnokában
élõ torzszülötteket mindenképpen le kell gyõznöd, ilyenkor a BA parancs
nem segít.
KÉTFEJÛ PATKÁNY (15. LÉNY) Bámulatos, hogy az alkalmazkodás iránti vágy
milyen mutációkat képes létrehozni az élõvilágban. Ennek élõ példái a mára
már külön fajként megkülönböztetett kétfejû óriáspatkányok. Harcias természetük
miatt gyakran rendeznek velük patkányviadalokat, amelyekre fogadásokat
lehet kötni. A kétfejû patkány sosem menekül el a harcból, mert legalábbis
egyik feje mindig küzdeni akar. A kétfejû patkányt legfeljebb a micinisták
és a piromádok hajlandók elfogyasztani.
ZÖLD NYÁLKA (8. LÉNY) A zöld nyálka az alsó barlangok egyik leggusztustalanabb
teremtménye. Gyakorlatilag egy mozgásra képes jókora tócsa, amely néha
felkenõdik a barlang falára vagy plafonjára, és egyszerûen az áldozat nyakába
csöpög. Puha, zselészerû teste persze könnyen sebezhetõ, ha rávágsz néhányat,
hamar széttrancsírozódik, de addigra már valószínûleg szép adag maró anyagot
fröcskölt rád. A zöld nyálkát kizárólag a puhányok képesek elfogyasztani.
HÁRTYÁS LEMÚR (2. LÉNY) Ez az apró, egérszerû emlõs hatalmas ugrásokra
képes, az ugrás közben hártyás bõrlebernyegein vitorlázik. Általában csapatban
vadásznak, sok lúd disznót gyõz alapon ejtik el a nagyobb lényeket. A hártyás
lemúr is sokszor vadászat áldozata lesz, a tejivók és a zöldvérûek elõszeretettel
ejtik el az erszényükben termelt tejszerû anyag miatt. Állítólag a hártyás
lemúrok évszázadokon keresztül a messzi északon éltek, így nagyon jól tûrik
a hideget.
TÛZFÉREG (5. LÉNY) Ez az apró, tüzet lehelõ féreg fõként az alsó szinteken
található meg, feljebb mindet kiirtották. Eredetileg össze akarták õket
fogdosni, hogy állandó tûzgyújtó lényként szolgáljanak a barlangokban,
de fogságban hamar elpusztultak a törékeny lények. Sebezhetõségük ellenére
rendkívül harciasak, és még az sem zavarja õket, hogy sok galetki teljesen
immúnis a leheletükre. Fõként a micinisták és a piromádok vadásznak rájuk.
NÉHÁNY TIPP, ÖTLET A MÁSODIK FORDULÓDHOZ Elõször is, kezdd a fordulót
a közben kapott képességpontjaid elköltésével: ha ezt a forduló elején
megteszed, akkor az így megnövelt képességeid már ennek a forduló hátralevõ
részében is meghálálhatják a nekik szentelt figyelmet. Mint látod, az elsõ
fordulód elején teljesen meggyógyultál, érdemes tehát ebben fordulóban
is legalább három VD parancsot kiadni, hogy megküzdhess torzszülöttekkel.
Ha túl sok VD parancsot adsz ki, az aránytalanul sok TVP-be fog kerülni,
és gyógyítgatnod kell magad, pedig ez kevesebb harcnál TVP költség nélkül,
a forduló elején úgyis megtörténik. Érdekes lehet még meglátogatni a szint
néhány épületét, pl. az aréna bizonyosan érdekes élmény lesz, csak add
ki a BE 5 parancsot! Az Akadémiára is elnézhetsz, a BE 4 paranccsal. Mindenképp
érdemes Portyázni is! Vedd észre, hogy nem feltétlenül jelent a portyázás
harcot. Próbáld ki a következõ parancsot: PV 5. Ez azt jelenti, hogy ha
találkozol valakivel, akinek szintén van PV 5 parancsa, akkor nem harcoltok,
hanem barátságosan elbeszélgettek. Ez talán nem tûnik olyan izgalmasnak,
mint a csata, de így egyrészt könnyebb barátokat szerezni, másrészt nemcsak
jóllaksz (ami egy vadászatnál nem biztos, hogy sikerül), hanem jelentõsen
megnõ a hírneved is. A PV után add ki a P-t. Persze lehet, hogy így is
harcolni fogsz, mert akivel találkozol, annak nincs beállítva a PV 5, de
oda se neki! Elõbb-utóbb találni fogsz barátságos galetkit.
Végezetül,
de nem utolsósorban: folytasd az Õsök Csarnokának felderítését, legalább
1-2 mezõvel! Fogalkozz ezzel minden fordulóban egy kicsit, ha nem akarsz
a lárvaszinten a kelleténél több idõt tölteni. A Csarnok felderítését lehetõség
szerint mindig a forduló elején csináld, hogy biztosan legyen rá TVP-d.
Ha egy másik játékossal találkozol, fordulód végén megkapod nevét és
címét (ha nem titkos). Ekkor írhatsz neki levelet vagy emailt - és érdemes
is, hiszen minél több játékossal tartod a kapcsolatot, cserélitek az információt,
annál jobban boldogulsz a játékban! Lehetõség van arra is, hogy az üzenetet
rajtunk keresztül küldd (ld. szabálykönyv, 45. o.) Ha ily módon te kapsz
levelet egy másik játékostól, akkor a fordulód fejlécében megjelenik az
"üzeneted érkezett" szöveg, és az üzenetet mellékeljük. (Ritkán elõfordulhat,
hogy nem jön üzenet, ekkor kérdezz rá a dologra az UL hátulján.) Ha emailben
játszol, az üzenet elküldését külön kell kérned (ld. a forduló végét).
BEFIZETÉS BANKI ÁTUTALÁSSAL A nyomtatott szabálykönyvben nem szerepel,
ezért itt szeretnénk felhívni a figyelmedet, hogy az ÕV-s számládra lehet
banki átutalással is fizetni. Számlaszámunk: 11707024-20397441 (Beholder
Kft.) A közleményekben mindenképpen szerepeljen az ÕV-s számlaszámod, neved
és címed. FONTOS: A legkisebb összeg, amit banki átutalással fogadni tudunk,
2000 azaz kétezer Forint.