Karakterszám: |
4345 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
7 |
Játékhét: |
10 |
E forduló
ára: |
23 zs. |
Maradék zseton: |
16 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2000. feb. 8. 15h:00' |
A következõ
fordulód táplálható: 2000. feb. 11. |
|
|
Számládon a zsetonok száma 56 alá esett!
E-mail!
TÜSKE AZ EGYETLEN KALANDJAI
A szomszédból kopácsolást, kalapálást hallasz. Két galetki egy barlangot
bõvít! Miért is ne segítenél nekik? Felkapod a szerszámaidat, és beállsz
te is a másik két lárva mellé. Vidáman beszélgettek, és észre sem veszítek,
már kész is a bõvítés! A másik két galetki megköszöni a segítségedet, és
aztán azt mondják, szívesen segítenek neked is a barlangodat tágítani.
Miért is ne? Átjönnek a barlangodhoz, és pillanatok alatt kitágítjátok
azt is egy kicsit. Mindjárt kevésbé tûnik szûkösnek az egész! [3 TVP-t
használtál fel, barlangod mérete megnõtt eggyel.]
Pihenésed nem telt el eseménytelenül:
**
2. NAP ** Meglátogat egy galetki:
Izomagy, egy tar, kopasz, 2m magas,
izmos, barátságos de elõvigyázatos, bõrszerkós férfi. Viselt tárgyai: díszes
fejék, a remete díszes karkötõje. Jajgatása kifejezetten unszipmatikus.
A csapdádat koptatja! (16-t sebzõdött.) Megremegnek a hegyek, ahogy kezdetét
veszi az összecsapás.
*** 1. KÖR *** Megindulsz Izomagy felé. Már ott is vagy! Izomagy feléd rohan.
Izomagyat próbálod megsebezni. Kitátod szádat, és mérges gázt lehelsz.
(9 ép-t sebeztél). Izomagy téged támad. Izomagy mérgezõ gázt fúj rád.
(10
ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** Izomagy téged támad. Mélyet lélegez, és gyilkos gázfelhõt
fúj feléd.
(8 ép-t sebzõdtél). Izomagyat próbálod megsebezni. Mérgezõ gázt
fújsz.
(8 ép-t sebeztél). Izomagy maradék erejét is elvesztve elterül.
Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 17 sebzést okoztál, és 18 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+10%).
Izomagy megköszöni a küzdelmet, majd távozik.
**
7. NAP ** Meglátogat egy galetki:
Ében a Csábos-Csápos, egy magas, ébenbõrû,
köldökében drágakövet viselõ, csábos mosolyú, szexy csápos nõ. Felszerelése:
kemény bõrpáncél, kristályamulett, díszes fejék. Még mindig a csapdád miatt
sírdolgál (11 sebzést kapott). Melledet verve, elõrelépsz.
*** 1. KÖR *** Ében a Csábos-Csápos közelebb jön, hogy támadhasson. Megindulsz
Ében a Csábos-Csápos felé. Már ott is vagy! Ében a Csábos-Csápos rád veti
magát. Körbe-körbe forgatva üt jobb csápjával. El sem talált, haha. Támadod
Ében a Csábos-Csápost. Kitátod szádat, és mérges gázt lehelsz.
(10 ép-t
sebeztél).
*** 2. KÖR *** Ében a Csábos-Csápos téged támad. Ostorként csattant jobb
csápjával.
(9 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Méreg kerül a véredbe.
Ében a Csábos-Csápost próbálod megsebezni. Mérgezõ gázt fújsz.
(8 ép-t
sebeztél). Méreg!
5 életpontnyit sebzõdsz. Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** Ében a Csábos-Csápos rád veti magát. Elõresuhint jobb csápjával.
Kacagsz a nevetséges próbálkozáson. Ében a Csábos-Csápost próbálod megsebezni.
Mélyet lélegzel, és gyilkos gázfelhõt fújsz ellenfeledre.
(11 ép-t sebeztél).
Méreg marja tested.
Sebzõdsz 5 ép-t. Regenerálsz (+1 ép)
*** 4. KÖR *** Ében a Csábos-Csápos rád támad. Tekergetve suhint jobb csápjával.
(10 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Támadod Ében a Csábos-Csápost. Mélyet
lélegzel, és gyilkos gázfelhõt fújsz ellenfeledre.
(9 ép-t sebeztél). Ében
a Csábos-Csápos ájultan a földre zuhan. Mérgezõdsz.
5 életpontnyit sebzõdsz.
Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 44 sebzést okoztál, és 34 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+10%).
Ében a Csábos-Csápos elbúcsúzik, és kilép a barlang ajtaján.
**
8. NAP ** Szerény szállásodban lep meg
Kicsi de büdös, egy apró termetû,
zömök, tagbaszakadt, majdhogynem golyó alakú galetki férfi. A csapdádat
már kipróbálta! (13 sebzés) Megkezdõdik a küzdelem.
*** 1. KÖR *** Megindulsz Kicsi de büdös felé. Már ott is vagy! Kicsi de
büdös odajön hozzád. Megtámadod Kicsi de büdöst. Kitátod szádat, és mérges
gázt lehelsz.
(9 ép-t sebeztél). Kicsi de büdös rád veti magát. Feléd döf
jobb karmával. Elhibázta.
*** 2. KÖR *** Kicsi de büdös rád veti magát. Lecsap rád jobb karmával.
(13 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Megtámadod Kicsi de büdöst. Mérgezõ
gázt fújsz.
(9 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** Kicsi de büdöst próbálod megsebezni. Mélyet lélegzel, és
gyilkos gázfelhõt fújsz ellenfeledre.
(8 ép-t sebeztél). Kicsi de büdös
rád támad. Feléd döf jobb karmával. Félrehajoltál. Regenerálsz (+1 ép)
*** 4. KÖR *** Kicsi de büdös téged támad. Gyorsan feléd lendít jobb karmával.
Mellétrafált a balfácán. Kicsi de büdöst próbálod megsebezni. Mélyet lélegzel,
és gyilkos gázfelhõt fújsz ellenfeledre.
(9 ép-t sebeztél). Kicsi de büdös
ezer sebbõl vérezve, elveszti eszméletét. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 38 sebzést okoztál, és 13 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia
(+8%). Elegendõ lélekenegiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Kicsi de büdös megköszöni a küzdelmet, majd távozik.
**
14. NAP ** Bejön a barlangodba
Shazek Xzan Wyzaarn, egy óriás termetû,
hatalmas izmokkal rendelkezõ, bivalyerõs, dartaroki férfi. Végignézed a
felszerelését: díszes fejék, kristályamulett, lemezpáncél, bronzmedál.
Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Nagyon megörülsz a vendégnek, hiszen végre lesz alkalmad híreket cserélni,
meg persze egy jóízût enni! Shazek Xzan Wyzaarn elõcsomagolja az általa
hozott elemózsiát, és amit te is hozzáraksz, azzal együtt már nyugodtan
nevezhetõ igazi lakomának! Falatozni kezdtek. Közben megvitatjátok a szintetek
és a távolabbi régiók híreit. Aztán szóba kerülnek a kalandjaitok, persze
versenyezve dicsekedtek sikereitekrõl. Végül Shazek Xzan Wyzaarn megköszöni
a vendéglátást, és "látjuk még egymást!" felkiáltással távozik. (+10% jóllakottság)
Tudásod gyarapodott, megtudod, mi az a protolisk lárva.
[ld. enc.]
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Qualt'zar az Akkult, egy erõs,
éjfekete szõrzetû, ruganyos testû, farkas fejû, nyugodt tekintetû férfi.
(hírneve 302.)
Pihenésed közben a szinteden történtekrõl hallottál:
*jan. 13.* Karacs felköltözött a következõ szintre.
*jan. 13.* Morpheus
felköltözött a következõ szintre.
*jan. 17.* Torz Talbot lett az aréna
bajnoka.
*jan. 19.* Dizsnyóarcú Trücsvók teljesítette a 20. küldetést,
amit a templomban kapott.
*jan. 20.* Dragon Storm and Thunder felköltözött
a következõ szintre.
*jan. 21.* Csillagszemû Taliandor felköltözött a
következõ szintre.
*jan. 21.* Ren felköltözött a következõ szintre.
*jan.
25.* Jégkirálynõ csatában legyõzte Hateviktort.
*jan. 25.* Scylla teljesítette
a 10. küldetést, amit a mentoraitól kapott.
*jan. 25.* Ádáz felköltözött
a következõ szintre.
Egy futár távoli híreket hoz:
*jan. 25.* Egy Igazi Hõs és Monomi megküzdöttek egymással, és Egy Igazi
Hõs gyõzött.
*jan. 26.* Black Rose gyõzelmet aratott Maxigáz felett.
*jan.
26.* Csillagszemû és Big Puppa Pump megküzdöttek egymással, és Csillagszemû
gyõzött.
*jan. 31.* Jégkirálynõ csatában legyõzte Muninnt.
*jan. 31.*
Gzik csatában legyõzte El Tibahot.
*feb. 2.* Qualt'zar az Akkult elsõként
ért el 6-os gyógynövények tulajdonságot a Hegy lakói közül!
*feb. 3.*
Nyafogó Nefelejcs és Caroac Cro Vulture megküzdöttek egymással, és Nyafogó
Nefelejcs gyõzött.
*feb. 3.* Piromaca gyõzelmet aratott Lelkes Nyuszifül
felett.
*feb. 3.* Galambepéjû Vérmókus csatában legyõzte Polluxot.
[3 TVP-t használtál fel, maradt még 157.]
kno 14 4 |
14. képességre 4 képességpont |
Elköltesz 4 képességpontot a mérg. lehelet harci képességed növelésére.
A sok gyakorlás meghozta eredményét, a mérg. lehelet szakértelmed 7. szintre
nõtt. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 157.]
be 5 |
meglátogatod az 5. épületet |
Elmész az arénába. Ez egy hatalmas barlang, középen üres térséggel, oldalt
sziklapadokkal. Jelenleg üres. Odamész az arénamester kabinjához. A vén
galetki feléd fordul. A kölcsönös üdvözlés és a belépõ, 5 arany kifizetése
után elmondod az arénamesternek, hogy a soron következõ torzszülöttekkel
szeretnél harcolni. Rövid idõ alatt elõkészítik számodra a porondot. Ezalatt
megtudtad, hogy a jelenlegi bajnok Albert de Kígyi, az általa legyõzött
akadály egy csontváz harcos (#68). Sípszó jelzi az összecsapás kezdetét.
Ellenfeled egy jégmedúza (#22).
*** 1. KÖR *** A jégmedúza feléd mozog. Megindulsz a jégmedúza felé. Már
ott is vagy! A jégmedúza rád támad. Kitátja száját, és beborít jeges leheletével!
(8 ép-t sebzõdtél). A jégmedúzát próbálod megsebezni. Kitátod szádat, és
mérges gázt lehelsz.
(8 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** A jégmedúza rád veti magát. Kitátja száját, és beborít jeges
leheletével!
(6 ép-t sebzõdtél). Megtámadod a jégmedúzát. Mérgezõ gázt
fújsz.
(4 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** A jégmedúzát próbálod megsebezni. Kitátod szádat, és mérges
gázt lehelsz.
(6 ép-t sebeztél). A jégmedúza téged támad. Kitátja száját,
és beborít jeges leheletével!
(9 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 4. KÖR *** A jégmedúza rád veti magát. A jégmedúza csonttá fagyaszt
jéghideg leheletével.
(11 ép-t sebzõdtél). A jégmedúzát próbálod megsebezni.
Mélyet lélegzel, és gyilkos gázfelhõt fújsz ellenfeledre.
(6 ép-t sebeztél).
A jégmedúza kileheli lelkét. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 24 sebzést okoztál, és 34 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+41%).
Elrakod a zsákmányt, ami egy nordkristály és 10 arany.
[ld. enc.] Amíg
harcoltál, bámészkodó galetkik gyûltek össze. Most megtapsolnak! Mosolyogsz,
miközben átveszed az arénamestertõl jutalmadat, 25 aranyat.
(Feltételes gyógyítás 3 alkalommal:) Szakszerû gyógyító módjára gyógyfüveket
veszel elõ, és sebeidre tapasztod. A hatás hamarosan mutatkozik. (+30 életpont.)
[34 TVP-t használtál fel, maradt még 123.]
az 1030 |
tárgy azonosítása |
Megvizsgálod a tárgyakat, hátha észlesz egy kis mágikus kisugárzást.
Láncing:
értéke 40 arany. A következõ képességeket azonosítod: +13% védekezés,
-3 gyorsaság. [2 TVP-t használtál fel, maradt még 121.]
Lebattyogsz a boltba. Elsõ dolgod, hogy végigkérdezed a kínálatot, és megkérded,
mi mennyibe kerülne neked: kemény bõrpáncél (#3) 40 ap, kés (#5) 2 ap,
fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 20 ap, üvegcse (#14) 4 ap, mandolin
(#19) 80 ap, mitulen fû (#20) 10 ap, mátekel gomba (#21) 10 ap, winropu
moha (#22) 10 ap, sötét mák (#23) 10 ap, liánvirág (#24) 10 ap, csótányláb
(#25) 10 ap, kötél (#128) 20 ap, díszes fejék (#135) 20 ap, nordkristály
(#146) 12 ap, lemúr hártya (#161) 6 ap, nohnetár gumó (#212) 20 ap, vas
lemezpáncél (#1001) 132 ap, láncing (#1030) 80 ap, mellvért (#1045) 70
ap, pajzs (#1060) 20 ap, fejpánt (#1105) 10 ap, köntös (#1150) 10 ap, csatos
öv (#1166) 8 ap, nyaklánc (#1180) 16 ap, sárgaréz nyaklánc (#1181) 20 ap,
amulett (#1195) 10 ap, amulett (#1196) 12 ap, csontamulett (#1197) 16 ap,
szimbólum (#1210) 16 ap, gyûrû (#1225) 10 ap, márványgyûrû (#1226) 12 ap,
malachit karkötõ (#1241) 12 ap, fülbevaló (#1255) 6 ap, tõr (#1300) 10
ap, csonttõr (#1301) 12 ap, kard (#1315) 20 ap, hosszúkard (#1317) 32 ap,
lándzsa (#1330) 20 ap, a hatalom csonttõre (#7151) 212 ap. Eladsz 1 bõrpáncélt
4 aranyért. [5 TVP-t használtál fel, maradt még 116.]
kf 1030 |
bekészíted az 1030. tárgyat |
Elhagyod a boltot. Felveszed a láncinget. [0 TVP-t használtál fel, maradt
még 116.]
Kalandra fel! Portyára indulsz. Izgatottan lépkedsz. Itt is, ott is barlangnyílások
sötétlenek, hozzád hasonló (vagy teljesen más) galetkiket rejtve! Hohó!
Ez a barlang itt megfelelõ lesz. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás
lesz.
A barlang lakója
Csukonyi a Kalmár, egy nagyhasú, naív tekintetû galetki
férfi. Tárgyai: bõrpáncél, bronzmedál, szárnyas sisak, vándorcsizma. Csukonyi
a Kalmár mosolyogva tessékel beljebb, és leültök a bõrbõl készült ülõpárnákra.
Milyen kellemes meleg van itt! Elõveszed az ételt, amit hoztál, míg Csukonyi
a Kalmár finomságai már a földre terített takarón gõzölögnek. Jó étvággyal
falatoztok. Beszélgetni kezdtek, és hamarosan kiderül, hogy rengeteg érdekes
témátok van. Mindkettõtöket nagyon izgatnak a varázstárgyak, különösen
a káoszmágia alkotásai. Vajon hogyan is mûködnek ezek a relikviák? Persze
csak találgatni tudtok... No, most már ideje indulni! Elköszönsz vendéglátódtól.
(+10% jóllakottság) Tudásod gyarapodott, megtudod, mi az a sahran rák.
[ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 116.]
Itt az ideje, hogy megleckéztesd a szint tunya polgárait. Keresgélni kezdesz
a legközelebbi barlangok között, vajon ki van otthon? Pillanatnyi habozás
után határozott léptekkel indulsz az egyik nyílás felé. A jelzés alapján,
a lakóval baráti társalgás lesz.
Odabent fogad
Yula Vayniko, egy szürkészöld bõrû, vézna testalkatú, rövid,
fehér hajú, izzóan vörös szemû férfi. Yula Vayniko körbevezet a barlangban,
megmutogatja trófeáit, majd leültet a hátsó falnál elhelyezett bõr ülõpárnákra,
és elõhozza az ételt. A lakomához te is hozzájárulsz némi hazaival. Jóízûen
falatoztok. Hosszasan társalogtok a világban történt eseményekrõl, szüleitekrõl,
legutóbbi vadászataitokról. Nocsak, hogy elrepült az idõ! Sajnos menned
kell. Elköszönsz vendéglátódtól. (+8% jóllakottság) Tudásod gyarapodott,
megtudod, mi az az üvegcse.
[ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 106.]
Kalandra fel! Portyára indulsz. Elhaladsz néhány elhagyatott barlang mellett
- a lakók nyilván már feljebb költöztek - de a következõ soron a barlangokból
már fény szûrõdik ki. Kiválasztasz egy barlangnyílást, amelybõl némi fényt
látsz. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
Ahogy beljebb lépsz, biccent feléd
Tyson a Xmas, egy fekete bõrû, éjkék
szemû, éjkék hajú férfi. Híven a régi galetki szokásokhoz, a kölcsönös
üdvözlés után helyet foglaltok, és hozzáláttok a közösen összedobott vacsorához.
Mennyivel jobban esik az étel, ha nem veszélyek közt, egyedül kell magadba
tömnöd! Az evés befejeztével izgalmas beszélgetésbe bonyolódtok, a téma:
vajon hogyan nézhet ki az Ellenség? Mit csinál most odakint? A szó aztán
a közelmúlt kalandjaira terelõdik, mindketten eldicsekedtek gyõzelmeitekkel.
Hú, milyen késõ van már! Megköszönöd a vendéglátást, és hazaindulsz. (+9%
jóllakottság) Tudásod gyarapodott, megtudod, mi az a katapulter.
[ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 96.]
Vadászni támad kedved. Rövid sétálás után eljutsz az egyik jól õrzött járathoz,
amelyen a galetkik vadászni járnak az alsó szintre, de amelyen még élõ
torzszülött nem jutott ki. Odalent a fentinél sokkal áthatóbb, mélyebb
sötétség fogad, még infralátásoddal is nehezen boldogulsz. Szimatodra hagyatkozva,
hosszas nyomkövetés után találsz egy torzszülött fészket. Ellenfeleid
egy hártyás lemúr (#2) és egy kétfejû patkány (#15).
*** 1. KÖR *** A kétfejû patkány máris elõtted terem! A hártyás lemúr közelebb
jön, hogy támadhasson. A hártyás lemúr felé mozogsz, hogy megtámadhasd.
A kétfejû patkány téged támad. Harapni próbál. Ez mellément. Acsarogva
harapni próbál. Mellétrafált a balfácán. A hártyás lemúr rád veti magát.
A fogaival támad.
(3 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Támadod a hártyás
lemúrt. Mérgezõ gázt fújsz.
(11 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** A hártyás lemúr rád veti magát. Megpróbálja beléd mélyeszteni
fogait.
(3 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. A hártyás lemúr hörögve elterül.
A kétfejû patkány rád veti magát. Harapásra nyitja száját. El sem talált,
haha. Harapni próbál. Elkerülted. A kétfejû patkányt próbálod megsebezni.
Mélyet lélegzel, és gyilkos gázfelhõt fújsz ellenfeledre.
(10 ép-t sebeztél).
Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** A kétfejû patkány rád támad. Harapásra nyitja száját. Mellé!
Pofáját nagyra tátva harap. Ez mellément. Támadod a kétfejû patkányt. Kitátod
szádat, és mérges gázt lehelsz.
(9 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 4. KÖR *** A kétfejû patkány téged támad. Acsarogva harapni próbál.
(7 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Elõrehajolva harapni próbál.
(5
ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. A kétfejû patkány hörögve elterül. Regenerálsz
(+1 ép)
[A csatában összesen 42 sebzést okoztál, és 18 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+37%). Viszed, ami mozdítható: egy lemúr hártya. Hmm, talán enni kéne.
Hozzálátsz az ételhez. (+12% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Lepihensz, ellazítasz. Koncentrálsz,
és hamarosan érzed, hogy sebeid gyógyulni kezdenek. (+13 életpont.) [18
TVP-t használtál fel, maradt még 78.]
Elhatározod, hogy vadászni mész. Egy újonnan fúrt barlangjáratot választasz,
azon keresztül közelíted meg a kiszemelt vadászterületet. A sötétbõl furcsa
neszeket hallasz. Nem vitás, ugrásra kész torzszülöttek várnak rád. Hosszú
ideig mászkálsz, és már majdnem feladod, amikor végre rábukkansz a vadászzsákmányra.
Ellenfeled egy koreni sün (#13).
*** 1. KÖR *** A koreni sün feléd rohan. A koreni sün felé mozogsz, hogy
megtámadhasd. A koreni sün rád támad. Megpróbálja beléd mélyeszteni fogait.
(4 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Megtámadod a koreni sünt. Kitátod szádat,
és mérges gázt lehelsz.
(12 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** A koreni sünt próbálod megsebezni. Mérgezõ gázt fújsz.
(9
ép-t sebeztél). A koreni sün kileheli lelkét. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 24 sebzést okoztál, és 4 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+20%).
Elegendõ lélekenegiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Összegyûjtöd a "kincset": 10 arany. [13 TVP-t használtál fel, maradt még
65.]
Ezúttal a torzszülöttek közt fogsz portyázni. A változatosság kedvéért most
egy nyugati területet próbálsz, közel a hegy nagy barlangtavához. Dohos,
párás folyosón ereszkedsz alá. A távolból kiáltások, robbanások hangja
szûrõdik el hozzád, egy borzalmas halálsikoly, aztán néma csend. Észreveszel
1
liánvirágot. Szakértõ módon leszeded. Lábdobogást hallasz. Valaki közeledik!
Elmosolyodsz. Ellenfeled egy barlangi pók (#6).
*** 1. KÖR *** A barlangi pók máris elõtted terem! Megközelíted a barlangi
pókot. A barlangi pók rád támad. Megpróbál megmarni.
(1 ép-t sebzõdtél).
Tüskéid megszúrják. Bénító méreg gyengít. Gyengülsz (-10% támadás). Támadod
a barlangi pókot. Mélyet lélegzel, és gyilkos gázfelhõt fújsz ellenfeledre.
(12 ép-t sebeztél). A barlangi pók kileheli lelkét. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 15 sebzést okoztál, és 1 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+20%).
[16 TVP-t használtál fel, maradt még 49.]
(4. kaland:) Ellátogatsz a Nutreda barlangba. Néhány bárgyú képû vegetáriánus
galetki hatalmas kondérokban kotyvaszt ennivalót, elõttük seregnyi lesoványodott,
éhezõ lárva. A konyhafõnök épp két kövér kereskedõvel vitatkozik: úgy tûnik,
pont jókor érkeztél, fogytán van az élelmezésre szánt keret!
[Tárgyhasználat: 40 arany] Odasétálsz, és megszólítod a konyhafõnököt. Leszámolsz
a kereskedõ markába 40 aranyat, mire mindketten elismerõen néznek rád.
- Adomány az éhezõknek - mondod. A kereskedõ bólint, és a sziklakerekû
kordéról lepakolják az ennivalót, amit a konyhafõnök nem tudott kifizetni.
Könnyek gyûlnek a szemedben, ahogy látod, éhezõ fajtársaid hogyan lakomáznak
az általad gyakorolt kegynek köszönhetõen! Azért nem állod meg, hogy odamenj,
és tanácsot adj nekik: aki nem elég ügyes vadász, az ne szégyellje, menjen
el dolgozni, így is szerezhet ennivalót, nemcsak az ingyenkonyhán! Legalábbis
te is így teszel, más kérdés, hogy neked esetleg mások a lehetõségeid,
mint nekik... (+4 képességpont.) [5 TVP-t használtál fel, maradt még 44.]
be 5 |
meglátogatod az 5. épületet |
Felkerekedsz, és elmész a szint távoli végében épített arénába. A porond
hátsó végében egy pár küzd, de egyébként az aréna üres. Megkeresd az arénamestert.
Fõhajtással köszöntöd, és közlöd, hogy torzszülöttekkel szeretnél csatázni.
Az arénamester bólint, és amíg kifizeted a belépti díjat, 5 aranyat, elõkészítik
a harcot. Közben megtudtad, hogy az aréna legjobbja Albert de Kígyi, ameddig
õ eljutott egy csontváz harcos (#68). Huh, máris harcolhatsz! Ellenfeleid
2 mikropoid (#1).
*** 1. KÖR *** A 2. mikropoid odajön hozzád. Az 1. mikropoid irányába mozogsz.
Az 1. mikropoid odajön hozzád. A 2. mikropoid rád veti magát. Megpróbál
megmarni. Mellé! Megtámadod az 1. mikropoidot. Mérgezõ gázt fújsz.
(11
ép-t sebeztél). Az 1. mikropoid téged támad. Kitátja száját, harapni próbál.
(10 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Bénító méreg gyengít. Gyengülsz (-7%
támadás). Az 1. mikropoid kileheli lelkét. Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** Megtámadod a 2. mikropoidot. Mérgezõ gázt fújsz.
(10 ép-t
sebeztél). A 2. mikropoid téged támad. Harapni próbál. Mellétrafált a balfácán.
Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** Megtámadod a 2. mikropoidot. Mélyet lélegzel, és gyilkos
gázfelhõt fújsz ellenfeledre.
(12 ép-t sebeztél). A 2. mikropoid halálhörgés
közepette a földre zuhan. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 36 sebzést okoztál, és 10 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+43%). A harc alatt nézõközönség gyûlt össze, tapsolnak, teljesítményedet
látva. Az arénamester átadja a jutalmat, 30 aranyat.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Lepihensz, sebeidet nyalogatod, amelyek
hamarosan gyógyulni kezdenek. (+10 életpont.) [18 TVP-t használtál fel,
maradt még 26.]
be 5 |
meglátogatod az 5. épületet |
Felkerekedsz, és elmész a szint távoli végében épített arénába. A porond
hátsó végében egy pár küzd, de egyébként az aréna üres. Megkeresd az arénamestert.
Fõhajtással köszöntöd, és közlöd, hogy torzszülöttekkel szeretnél csatázni.
Az arénamester bólint, és amíg kifizeted a belépti díjat, 5 aranyat, elõkészítik
a harcot. Közben megtudtad, hogy az aréna legjobbja Albert de Kígyi, ameddig
õ eljutott egy csontváz harcos (#68). És már kezdõdik is a csata! Ellenfeled
egy tehemót (#24).
[ld. enc.]
A meglepetés miatt a harc közeltávról indul.
*** 1. KÖR *** A tehemót téged támad. Megpróbál benyomni neked bal mancsával.
Elhibázta. Megpróbál benyomni neked jobb mancsával. Félrehajoltál. Támadod
a tehemótot. Kitátod szádat, és mérges gázt lehelsz.
(10 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** A tehemót rád veti magát. Odacsap neked bal mancsával. Ez
mellément. Feléd üt jobb mancsával. Mellétrafált a balfácán. A tehemótot
próbálod megsebezni. Mélyet lélegzel, és gyilkos gázfelhõt fújsz ellenfeledre.
(12 ép-t sebeztél).
*** 3. KÖR *** A tehemót téged támad. Megpróbál benyomni neked bal mancsával.
Kacagsz a nevetséges próbálkozáson. Megpróbál benyomni neked jobb mancsával.
(10 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Támadod a tehemótot. Kitátod szádat,
és mérges gázt lehelsz.
(12 ép-t sebeztél). A tehemót holtan terül el.
Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 37 sebzést okoztál, és 10 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+40%).
Elegendõ lélekenegiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Piknik idõ! Szádba tömöd az ízletes falatokat. (+24% jóllakottság.) Az
arénamester kezet ráz veled, átad jutalmul 35 aranyat, és eltakaríttatja
a harc maradványait. [10 TVP-t használtál fel, maradt még 16.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +1 galetki
erõt és +22 hírnevet kaptál. A kör során összesen 317 sebzést okoztál,
és 142 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp
3
képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 16 TVP-t viszel át a következõre.
Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
170 TVP-t költhetsz
majd el.
KARAKTERLAP
Tüske az Egyetlen, egy kékes derengéssel övezett angyal nõ
vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint (1. szint). Táplálkozásod: piromád.
Ez a 7. fordulód.
|
[1] erõ: |
3 / 0.15 |
[2] IQ: |
3 / 0.90 |
[3] ügyesség: |
3 / 0.05 |
[4] egészség: |
4 / 0.67 |
[5] mágia: |
3 / 0.15 |
[6] gyorsaság: |
3 (0) / 0.23 |
[9] Méret/ép: |
41 / 32 |
Min. méret: |
34 |
Barlangméret: |
42 |
|
|
Varázspont: |
15 / 15 |
Képességpont: |
10 / 8% |
Hõsi pont: |
7 (2) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
15% |
Galetki erõ: |
84 / 81 |
Hírnév : |
59 |
Jóllakottság: |
200% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
6 (3) |
Galetki gyõzelmek: |
5 (3) |
Torzsz. csaták: |
40 (6) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
33 (6) |
Leölt torzszülött: |
38 (8) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
1 (0) |
|
 |
HARCI SZAKÉRTELMEK |
 |
|
[14] mérg. lehelet: |
7 / 2.25 |
[15] regeneráció: |
2 / 0 |
[16] tüskés bõr: |
3 / 0 |
 |
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
 |
|
[45] csapdakészítés: |
2 / 1.07 |
[48] mászás: |
1 / 0.90 |
[54] kereskedelem: |
3 / 1.25 |
 |
VÉGTAGOK |
 |
|
jobb mancs |
[100] méret: |
3 / 0 |
[101] szakért.: |
3 / 2.16 |
|
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 90 0 20;
VI erõ:130% ép:30%;
PV 5 3 1;
PSZ
45;
CSAPDA ÁLLAPOTA: TVP: 25 szint: 2 sebzés: 9-17
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #14 (2. forduló), #19 (9. épület), #21 (1. épület).
TÁRGYAID |
|
103 arany (#1) |
|
1 mitulen fû (#20) |
|
1 drágakõ (#2) |
|
2 lemúr hártya (#161) |
|
1 mátekel gomba (#21) |
|
1 liánvirág (#24) |
|
1 kötél (#128) |
|
1 õskõ (#8) |
* |
1 díszes fejék (#135) |
|
1 kés (#5) |
* |
1 láncing (#1030) |
|
1 nohnetár gumó (#212) |
|
1 nordkristály (#146) |
|
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
2 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
3 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
4 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
5 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
6 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
7 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
8 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
9 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
PROTOLISK LÁRVA (19. LÉNY) A protoliskek a felsõbb szintek rettegett
ragadozói, óriási mandibuláikkal úgy vágják át magukat a legkeményebb sziklán,
mintha vajat szeletelnének. Szerencsére az alsóbb szinteken legfeljebb
a protolisk lárvával találkozhatsz, amely gyakorlatilag magatehetetlen,
mégis, a leküzdése több, mint egy gomba kalapjának lepöckölése. Mindenesetre,
minden leölt lárva eggyel kevesebb felnõtt protolisket jelent, amely a
galetkik településeit rémisztgeti. A lárvát hatalmas tüskék védik, és mérges
gázt ereget magából. A protolisk lárva ízletes táplálék mind a puhányok,
mind a rovarevõk és mind a tejivók számára.
NORDKRISTÁLY (146. TÁRGY) A nordkristály egy különös esszencia, egy parányi,
rettenetesen hideg kristálydarab, amely bizonyos torzszülöttekben található
meg. Egyes bölcsek állítása szerint a Halhatatlanság legendás esszenciájának
fontos kelléke a nordkristály, de amennyire te tudod, ezt a különleges
varázsitalt még senkinek sem sikerült elõállítania.
SAHRAN RÁK (21. LÉNY) A sahran rákokat a galetkik kasztjából mintegy
ötven évvel ezelõtt közösítették ki, és azóta számûzött torzszülöttek,
elvesztették fejlõdési képességüket. Mindezek ellenére nem szabad õket
lebecsülni, továbbra is kiváló harcosok ezek az óriási, rákszerû lények,
ollójukkal egyetlen mozdulattal képesek kettéroppantani egy alacsonyabbrendû
torzszülöttet. A sahran rákok elfogyasztását a rovarevõkön és a zöldvérûeken
kívül szinte mindenki kannibalizmusnak tartja.
ÜVEGCSE (14. TÁRGY) A városban százezerszám teremnek a különféle mágikus
hatású növények, anyagok. Kézenfekvõ az ötlet, hogy ezeket valamilyen varázsfõzetté
kellene kombinálni! A dolog persze nem ennyire egyszerû, a legtöbb kombináció
nem ad ki semmit. Meg aztán valamiféle járatosság is szükséges, konkrétan,
varázsital fõzés szakértelem. Minden egyes komponensnek megvan egy minimális
varázsital fõzés szint szakértelme, ha azt nem éred el, nem érdemes azzal
az anyaggal babrálni, mert nem tudod, milyen hõfokon kell megfõzni, morzsolni
kell, vagy vagdalni, milyen arányban kell keverni, hogy kell tisztítani,
stb. Node tegyük fel, hogy van varázsital fõzés szakértelmed, és néhány
komponensed! Ekkor a H 14 (1. komponens) (2. komponens) stb... parancsot
kell kiadnod, 5 TVP árán. Ekkor az üvegcsében megkísérelsz a felsorolt
komponensekbõl varázsitalt fõzni. Az esetek többségében semmi sem történik,
csak valamilyen fertelmes kotyvalék készül. Szélsõséges esetben, érzékeny
komponensek esetén robbanás történhet (ez elég kellemetlen), és nagyon
ritkán sikeresen elõállíthatsz valamilyen ritka varázsitalt! Az üvegcsét
csak akkor használod el, ha robbanás történik, ill. sikeresen elkészítettél
valamilyen italt. Komponensként megadhatsz egy, már meglevõ italt, ekkor
persze az az üvegcse felszabadul, de ilyenkor is birtokolnod kell egy üres
üvegcsét. Megjegyzés: a varázsital fõzés szakértelmet az Akadémián sajátíthatod
el, a BE 4 56 paranccsal. A növények termesztésével nem érdemes próbálkoznod,
mások már megtették, és a szaporulat alkalmatlan volt varázsital fõzésére.
Fõzni próbálhatsz akár egyetlen komponensbõl is, de akár ötbõl is! Mindig
különbözõ komponseket adjál meg, nincs olyan ital, amely 2 ilyet és egy
olyat kívánna.
KATAPULTER (33. LÉNY) Négylábú, kemény testû, jellegtelen élõlények.
Nyakuk szinte egyáltalán nincs, tökéletesen sima fejükön három apró mélyedés
jelzi azt, ami esetleg szem lehet. Vállukból két csonka, szárnyszerû végtag
nõ ki, ezek segítségével félelmetes sebességgel tudnak köveket dobálni
a rájuk támadó lényekre. Persze alapjában véve békés teremtmények, ha tehetik,
inkább elrejtõznek, mulatságos kacsacsõrükön keresztül szívják fel a tápanyagot
a földbõl. Nem csoda, hogy kedvvel vadásznak rájuk a kõevõk.
TEHEMÓT (24. LÉNY) A tehemót nagy, lomha lény, amely meglepõen jól tudja
magát álcázni a mélység járataiban. A sötét barlangokban ez persze nem
annyira szín-alkalmazkodást, hanem hõmérsékletet jelent, bõre nem sugároz
több hõt, mint környezetéé, ezért az infralátásra hagyatkozó lények nehezen
bukkannak rá. Ha mégis felfedezik, a tehemót hathatósan képes védekezni
óriási mancsaival, és a harc minden esetben a normál távolság helyett közelirõl
indul. A tehemót elejtése gazdag zsákmányt jelent a kõevõk és a piromádok
számára.
HOGYAN TERVEZZEM A FORDULÓMAT? Az alábbiakban néhány tanácsot, ötletet
szeretnék ahhoz adni, hogyan tervezd meg a fordulódat, de persze ettõl
eltérõ módszert is használhatsz, mindezek csak általános irányelvek. Legjobban
fordulót akkor lehet írni, amikor az elõzõt elolvastad, mert akkor frissen
elõtted vannak még a tennivalók.
Elõször is, minden fordulóban menj el
a Csarnokba. Ez nagyjából annyiból áll, hogy belépsz azon a ponton, ameddig
a legutóbb jutottál, és megpróbálsz mozogni arra, amerre az út feltehetõen
folytatódik. Ha esetleg az elõzõ fordulóban elakadtál, nem árt ellenõrizni,
hogy ezúttal tovább tudsz-e jutni. Ha nagyon nehéz próba volt, vesztegesd
meg a próbamestert, ha vesztettél a csatában, nézd meg, hogyan tudnád még
a Csarnok elõtt a rendelkezésedre álló KNO-kból a karakteredet úgy fejleszteni,
hogy az ellenfelet le tudd gyõzni. Ha pl. savleheleted van, és a lény savra
immunis volt, növeld meg azt a fránya csökevényes végtagod 3-4-es méretûre,
így valószínûleg boldogulni fogsz. Elõfordulhat, hogy a Csarnoknak több
ága is van, ilyenkor ne felejts el az elsõ ág felderítése után egy 5-ös
paramétert megadni, hogy kimozogj.
A Csarnok felderítését én általában
a forduló közepére teszem. Elé jönnek a fontos dolgok, utána a kevésbé
fontosak. Fontos dolog lehet pl. néhány feltételes beállítás - a GYógyítás,
ha kikapcsoltad az elõzõ forduló végén, az L parancs megváltoztatása, ha
szükséges. Ezenkívül, ha új tárgyat szereztem, beAZonosítom, és KFelem.
Ezután megnézem, hogy milyen függõben levõ kalandjaim vannak. Amelyeket
az elõzõ fordulómban kaptam, mindet megpróbálom megcsinálni. Amelyiket
már korábban megpróbáltam, és felsültem vele, megnézem, hogy a rendelkezésemre
álló KNO-kból és esetleges õskõbõl növelni tudom-e a sikerem esélyét, és
ezeket a KNO parancsokat még a kaland elvállalása elõtt kiadom. Ha szükséges
a kalandhoz új szakértelem megvásárlása, azt is itt teszem meg. Ha valamelyik
kaland gyorsaság próbát kíván, leveszem elõtte a páncélomat, majd utána
visszaveszem. A kalandok után, de még a csarnok elõtt szoktam írni a BE
parancsaimat. Általában minden épületbe bemegyek, ahol nincs folyamatban
levõ kalandom. Az arénát is meglátogatom egyszer, ha nem tûnik reménytelennek
a következõ ellenfél legyõzése.
A kevésbé fontos parancsok, amelyek általában
fordulótól függetlenek, a VD, X, P, Z és CS parancsok. Ezeket a csarnokban
való mozgás után adom ki, nem érdekes, ha nem mindre jut TVP. Általában
4-5 VD parancsot adok ki, ez még nem kerül túl sok TVP-be. A P parancs
elõtt, ha szükséges, beállítom a PV és PSZ parancsokat. Minden fordulóban
mindenképpen használok min. egy P parancsot. Elõfordul, hogy ha nagyon
sok TVP-m van, az utolsó két VD (ill. ha P-ben harcra számítok, akkor P)
elõtt kikapcsolom a GY parancsot, hogy ne gyógyítsak feleslegesen, de ez
nagyon veszélyes, mert ha a következõ fordulóban elfelejtem visszakapcsolni,
akkor abból baj lehet.
Ezzel kész van a forduló váza. Ezután megnézem,
hogy más játékosokkal van-e függõben valamilyen közös dolgunk, pl. kaptam-e
portyázás kihívást vagy akarok-e valakit kihívni, üzletelünk-e valamit
a bolton keresztül, tervezünk-e valamilyen többszemélyes parancsot, esetleg
meg akarok tréfálni valakit valamilyen varázslattal. Az ehhez szükséges
parancsokat célszerû a forduló elejére bezsuppolni. Ha van õskövem, elhasználom
a forduló elején úgy, hogy a lehetõ legnagyobb tulajdonságomat növeljem.
Ha nem költöttem el minden KNO-t a küldetésekhez, és meg tudok velük növelni
eggyel valamilyen, harcban fontos szakértelmet, akkor azt beszúrom még
a forduló elejére. Nem költök KNO-t olyasmire, aminek az adott fordulóban
nem látom azonnal hasznát.
Ha a fenti irányelveket követed, valószínûleg
nem feledkezel el semmi lényegesrõl. Persze lehet, hogy valaki teljesen
másképp tervezi a fordulóját, pl. van, akit nem érdekelnek a kalandok,
más az egész fordulóját a többi galetkivel való csatázásra építi. Amit
azonban semmiképp sem érdemes kihagyni, az a Csarnokban való mozgás és
az õskõ ill. képességpontok elköltése. Ha feljebb költözöl, a fordulótervezés
bonyolódni fog, hiszen megtanulsz varázsolni, elkezded használni a MAKrókat,
harci programokat, tagjává válsz egy klánnak, egy szövetségnek stb.